24-TA-2638: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2003. gada 29. jūlija noteikumos Nr. 422 "Latvijas Nacionālās sporta padomes nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru Prezidentes 2024. gada 7. oktobra rezolūcija Nr. 7.8.5./2024-DOC-1930-2895 Aktualizēt Ministru kabineta 2003. gada 29. jūlija noteikumus Nr. 422 "Latvijas Nacionālās sporta padomes nolikums".
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Saistībā ar Ministru Prezidentes 2024. gada 7. oktobra rezolūcijā Nr. 7.8.5./2024-DOC-1930-2895 doto uzdevumu aktualizēt Ministru kabineta 2003. gada 29. jūlija noteikumus Nr. 422 "Latvijas Nacionālās sporta padomes nolikums" (turpmāk arī - Nolikums), sagatavoti grozījumi Nolikumā, kas precizē kārtību, kādā tiek sasauktas sēdes un sēžu norises biežumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Latvijas Nacionālās sporta padome (turpmāk arī - Padome) ir sabiedriska konsultatīva institūcija, kas piedalās valsts sporta politikas izstrādē, veicina sporta attīstību un sadarbību sporta jomā, kā arī lēmumu pieņemšanu ar sportu saistītajos jautājumos.
Padomes darbu nosaka Ministru kabineta 2003. gada 29. jūlija noteikumi Nr. 422 "Latvijas Nacionālās sporta padomes nolikums". Nolikumā pēdējie grozījumi izdarīti 2012. gadā.
Padomes darbu nosaka Ministru kabineta 2003. gada 29. jūlija noteikumi Nr. 422 "Latvijas Nacionālās sporta padomes nolikums". Nolikumā pēdējie grozījumi izdarīti 2012. gadā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai optimizētu Padomes darbu, ir nepieciešamība noteikt Nolikumā, ka sēdes var norisināties arī attālināti vai daļēji attālināti.
Izvērtējot pēdējo gadu Padomes sēžu norises biežumu, konstatēts, ka Nolikuma 12. punktā noteiktais sēžu norises biežums vismaz reizi divos mēnešos neatbilst nepieciešamībai. Tādēļ nepieciešams precizēt kārtību, kādā tiek sasauktas sēdes un sēžu norises biežumu.
Attiecībā uz skatāmo jautājumu būtiskumu izvērtējumu sākotnēji veic Padomes sekretariāts (Izglītības un zinātnes ministrijas Sporta departaments) un informē par to Padomes priekšsēdētāju. Padomes priekšsēdētājs pieņem lēmumu par nepieciešamību sasaukt Padomes sēdi.
Izvērtējot pēdējo gadu Padomes sēžu norises biežumu, konstatēts, ka Nolikuma 12. punktā noteiktais sēžu norises biežums vismaz reizi divos mēnešos neatbilst nepieciešamībai. Tādēļ nepieciešams precizēt kārtību, kādā tiek sasauktas sēdes un sēžu norises biežumu.
Attiecībā uz skatāmo jautājumu būtiskumu izvērtējumu sākotnēji veic Padomes sekretariāts (Izglītības un zinātnes ministrijas Sporta departaments) un informē par to Padomes priekšsēdētāju. Padomes priekšsēdētājs pieņem lēmumu par nepieciešamību sasaukt Padomes sēdi.
Risinājuma apraksts
Izglītības un zinātnes ministrija sagatavojusi Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2003. gada 29. jūlija noteikumos Nr. 422 "Latvijas Nacionālās sporta padomes nolikums"", kas paredz to, ka:
1) Padomes sēdes norit klātienē, attālināti vai daļēji attālināti, par ko padomes locekļi tiek informēti, paziņojot par sēdes sasaukšanu.
2) Padomes sēdes notiek pēc vajadzības, bet ne retāk kā divas reizes gadā.
3) Padome atsevišķos gadījumos var lemt, ka sēde ir aizklāta, piemēram, ja tajā ir jāskata ierobežotas pieejamības informācija vai ir kāds cits būtisks iemesls. Šis iemesls norādāms sēdes protokolā.
1) Padomes sēdes norit klātienē, attālināti vai daļēji attālināti, par ko padomes locekļi tiek informēti, paziņojot par sēdes sasaukšanu.
2) Padomes sēdes notiek pēc vajadzības, bet ne retāk kā divas reizes gadā.
3) Padome atsevišķos gadījumos var lemt, ka sēde ir aizklāta, piemēram, ja tajā ir jāskata ierobežotas pieejamības informācija vai ir kāds cits būtisks iemesls. Šis iemesls norādāms sēdes protokolā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Sabiedrības līdzdalība projekta izstrādē nav nepieciešama.
Padomes sastāvu atbilstoši Sporta likuma 9. panta otrajai daļai nosaka Ministru kabinets un spēkā šobrīd ir Ministru kabineta 2023. gada 21. novembra rīkojums Nr. 778 "Par Latvijas Nacionālās sporta padomes sastāvu". Par grozījumiem Nolikumā informācija Padomes locekļiem tiks sniegta tuvākajā Latvijas Nacionālās sporta padomes sēdē.
Padomes sastāvu atbilstoši Sporta likuma 9. panta otrajai daļai nosaka Ministru kabinets un spēkā šobrīd ir Ministru kabineta 2023. gada 21. novembra rīkojums Nr. 778 "Par Latvijas Nacionālās sporta padomes sastāvu". Par grozījumiem Nolikumā informācija Padomes locekļiem tiks sniegta tuvākajā Latvijas Nacionālās sporta padomes sēdē.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
Padomes sastāvu atbilstoši Sporta likuma 9. panta otrajai daļai nosaka Ministru kabinets un spēkā šobrīd ir Ministru kabineta 2023. gada 21. novembra rīkojums Nr. 778 "Par Latvijas Nacionālās sporta padomes sastāvu". Par grozījumiem Nolikumā informācija Padomes locekļiem tiks sniegta tuvākajā Latvijas Nacionālās sporta padomes sēdē.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi