Anotācija

24-TA-2600: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali " sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 57. pants nosaka, ka finanšu ministram, veicot apropriāciju pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ir tiesības veikt apropriācijas pārdali citiem mērķiem no prioritārajiem pasākumiem 2024. - 2026. gadam piešķirtā finansējuma, ja tam nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta strukturālo bilanci un ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Efektīva valsts budžeta līdzekļu izlietošana.
Nepieciešama apropriācijas pārdale 47 000 euro apmērā 2025. gadā no Satiksmes ministrijas budžeta programmas 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana”, samazinot Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.47, 43.§) 2. punktā piešķirto finansējumu Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reformai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Sabiedriskā transporta sistēmas darbības sekmīgai nodrošināšanai ir ieteicams ieviest pēc iespējas vienkāršāku biļešu sistēmu, kā arī vienotu pieeju sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju līgumiem neatkarīgi no sabiedriskā transporta veida.
Finansējums sabiedriskajam transportam parasti tiek nodrošināts, apvienojot valsts un pašvaldību dotācijas, pasažieru iemaksas un ieņēmumus no reklāmas vai publiskā sektora partnerībām. Sabiedriskā transporta finansēšana no publiskajiem resursiem ir nepieciešama, lai nodrošinātu iedzīvotājiem pieejamas transporta iespējas par pieņemamu cenu.
Sabiedriskā transporta finansēšana ir galvenais izaicinājums, mainoties transporta modālajam sadalījumam. No vienas puses, pastāv plaši izplatīts uzskats, ka lietotājiem ir pilnībā jāapmaksā saņemtais pakalpojums, tomēr tas nozīmētu, ka sabiedriskā transporta tarifi būtu daudz augstāki, taču lielākā daļa potenciālo lietotāju to nespētu pieņemt (izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus). Ja pasažieri tarifus neakceptē, tad sabiedriskā transporta pakalpojumi nevar sekmīgi konkurēt ar privāto autotransportu. Tarifi netiek akceptēti, ja tie ir pārāk augsti vai pārāk grūti saprotami.
Kopējais reģionālās nozīmes vilcienu pasažieru skaits Rīgas metropoles areālā (turpmāk - RMA) sasniedza 15,202 miljonus pasažieru 2022. gadā, kas ir 84 % no 2019. gada (pirms pandēmijas) pasažieru skaita apgrozījuma. 89 % no RMA pasažieriem tika pārvadāti elektrificētajās dzelzceļa līnijās. Ņemot vērā veikto izvērtējumu bāzi par Rīgu un Rīgas metropoles areālu, pārvietošanās apjomu, plaši pieejamo sabiedrisko transportlīdzekļu veidus, ieguvumu izvērtējumus un ietekmi uz vidi, sākotnēji būtu nepieciešams pilotprojekts vietā ar lielāko pasažieru plūsmu, kas ir RMA, lai izvērtētu sistēmas darbību priekšrocības un trūkumus un nepieciešamības gadījumā veiktu uzlabojumus, lai sistēmu varētu paplašināt uz visu Latvijas teritoriju.
Nepieciešama apropriācijas pārdale 47 000 euro apmērā 2025. gadā no Satiksmes ministrijas budžeta programmas 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” prioritārajam pasākumam “Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reforma” piešķirtā finansējuma uz budžeta apakšprogrammu 31.06.00 “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem”, lai 2025.gadā nodrošinātu pilotprojekta “Vienotā biļete AS “Pasažieru vilciens” un RP SIA “Rīgas satiksme” sabiedriskajā transportā” aktivitātes “Izstrāde, tehniskais nodrošinājums un komunikācijas un publicitātes aktivitāšu izmaksas” īstenošanu.”
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd visvairāk sabiedriskais transports tiek izmantots Rīgas valstspilsētā. Cilvēkiem, kas pārvietojas tikai Rīgas ietvaros, biļešu sistēma ir pieņemama. Viena no būtiskākajām Rīgas valstspilsētas problēmām ir lielais cilvēku skaits, kas katru darbdienu ierodas pilsētā ar privātajiem automobiļiem, tādējādi radot satiksmes sastrēgumus un gaisa piesārņojumu pilsētā. Vienlaikus tas rada ierobežojumus videi draudzīgas pilsētvides attīstībai, jo ir jāatvēl salīdzinoši liela teritorija autostāvvietām. Līdz ar to ir svarīgi novirzīt privāto automobiļu lietotājus uz sabiedrisko transportu, it sevišķi no RMA iekšējās telpas.
Sabiedriskais transports Rīgas valstspilsētā un it sevišķi ārpus Rīgas valstspilsētas būtu pievilcīgāks iedzīvotājiem, ja ietvertu vienotu sabiedriskā transporta pakalpojumu. Pasažieriem ir jāsaskaras ar dažādu transporta veidu nepietiekami saskaņotiem laika grafikiem un biļešu vairākkārtēju iegādi (piemēram, izmantojot pilsētas transporta, reģionālās nozīmes autobusu transporta un dzelzceļa transporta pakalpojumus).
Visi sabiedriskā transporta pakalpojumu veidi tiek subsidēti no valsts vai pašvaldību budžetiem 50 – 90 % robežās no kompensējamajām izmaksām. Šādā situācijā nav lietderīgi izmantot sarežģītas tarifu un biļešu sistēmas, jo sabiedriskā transporta pakalpojumu izmaksu lielākā daļa tiek finansēta no publiskajiem resursiem.
RMA ietvaros politiskais mērķis ir ieviest Vienotu tarifu – Vienotu biļeti – Vienotu kustības grafiku. Vienlaikus ir jāparedz iespēja ieviest šādu sistēmu visas valsts mērogā, jo iedzīvotāju un sabiedriskā transporta lietotāju skaits ārpus RMA ir salīdzinoši neliels.
Vienota sabiedriskā transporta biļešu sistēma paredz integrētu un vienotu pieeju, lai vienkāršotu sabiedriskā transporta biļešu iegādi un lietošanu dažādiem sabiedriskā transporta veidiem RMA vai atsevišķas valstspilsētas ietvaros.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts, kura mērķis ir pārdalīt finansējumu Satiksmes ministrijai 2025. gadā 47 000 euro apmērā no Satiksmes ministrijas budžeta programmas 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reformai piešķirtā finansējuma uz budžeta apakšprogrammu 31.06.00 “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem”, lai nodrošinātu pilotprojektu vienotas sabiedriskā transporta biļetes ieviešanai, kas izmantojama Rīgas valstspilsētas pašvaldības maršrutos un reģionālajos vilcienu maršrutos A zonā, aktivitātes “Vienotā biļete AS “Pasažieru vilciens” un RP SIA “Rīgas satiksme” sabiedriskajā transportā īstenošanu”.
Pilotprojekta ietvaros tiktu izveidots jauns produkts “Vienotā biļete”, kas nodrošinātu vienotu vilciena laika biļetes un Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” laika biļetes (turpmāk - Koda biļetes) kombināciju. Tas nozīmē, ka pasažieris vienlaikus iegādājas vienu laika biļeti braucienam reģionālās nozīmes dzelzceļa maršrutu A zonā un Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” apkalpotajos maršrutos. Biļetes pasažieris varēs izmantot ierobežotā laikā no validācijas (reģistrācijas) brīža AS “Pasažieru vilciens” vilcienos vai Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” transportlīdzekļos.
Lai risinātu jautājumu par vienotas vilcienu un Rīgas valstspilsētas pašvaldības sabiedriskā transporta biļetes ieviešanu, ir notikušas vairākas iesaistīto pušu (ATD, Rīgas satiksme un AS “Pasažieru vilciens”) sanāksmes. Ņemot vērā pēdējā sanāksmē, kas notika 2024. gada 30. jūlijā ATD telpās, atbalstīto vienotās biļetes ieviešanas konceptu, AS “Pasažieru vilciens” ir uzsācis darbu pie vienotās biļetes ieviešanas, kas nodrošinātu vienotu vilciena biļeti un Rīgas satiksmes 90 minūšu laika biļetes pieejamību. Proti, AS “Pasažieru vilciens” biļete ir derīga 24 h, Rīgas Satiksmes biļete 90 minūtes no tās validācijas brīža. 90 minūšu laika biļeti var izmantot, reģistrējot braucienu katrā izmantotajā Rīgas Satiksmes transporta līdzeklī. Pēdējo biļetes reģistrāciju var veikt 89. minūtē no pirmās reģistrācijas brīža un braukt līdz galapunktam.
Vienotā biļete tiek aktivizēta validējot to pirmajā transportlīdzeklī.
Pilotprojektā sagaidāmais rezultāts - pasažieru skaita pieaugums. Saskaņā ar AS “Pasažieru vilciens” aplēsēm šobrīd pasažieru skaits, kuri vienlaikus izmanto gan AS “Pasažieru vilciens”, gan Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” sniegtos pakalpojumus, ir 38 000 pasažieri mēnesī. Saskaņā ar veiktiem aprēķiniem potenciālais pasažieru skaita pieaugums, kas lietos jauno produktu -Vienoto biļeti - tiek lēsts 30 % (~11 000 pasažieri/mēnesī). Papildus minētajam tiktu noskaidrots pasažieru viedoklis par šāda produkta funkcionālo lietojamību, kas ļautu nākotnes vienoto biļešu produktus veidot, izvērtējot pasažieru vajadzības. Jānorāda, ka pilotprojekta ietvaros pasažieris būtu AS “Pasažieru vilciens” mobilās lietotnes lietotājs, kas ir vienīgā lietotne, kur varēs iegādāties "vienoto" biļeti. Rezultātā AS “Pasažieru vilciens” mobilā lietotnē klients var nopirkt "vienoto" biļeti, reģistrēt biļeti gan AS “Pasažieru vilciens” transportā, gan Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” transportā, un var uzrādīt biļeti kontrolei.
Pilotprojekta finanšu - juridiskais aspekts:
1. Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” ir pakalpojuma sniedzējs;
2. AS “Pasažieru vilciens” ir Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” 90 minūšu koda biļešu tirgotājs, kas noslēdzis ar Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” attiecīgu līgumu;
3. AS “Pasažieru vilciens” savā mobilajā lietotnē nodrošina pasažierim iespēju iegādāties "vienoto" biļeti”, kas nozīmē, ka ar vienu maksājumu pasažieris iegādājas Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” biļeti un AS “Pasažieru vilciens” biļeti lietošanai A zonā;
4. Reizi ceturksnī Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” sastāda aktu par pārdošanas apjomu, saskaņo ar AS “Pasažieru vilciens” un uz tā pamata izraksta AS “Pasažieru vilciens” rēķinu;
5. AS “Pasažieru vilciens” aprēķina komisiju no pārdošanas apjoma un iesniedz Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” rēķinu;
6. AS “Pasažieru vilciens” pārskaita Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” noteikto summu, kas veido AS “Pasažieru vilciens” aprēķins, atņemot AS “Pasažieru vilciens” komisiju;
7. Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” pārvadā pasažierus, kas reģistrē 90 min. biļetes;
8. Klientu sūdzības, kas nav saistītas ar naudas atmaksu vai līgumsodiem, risina AS “Pasažieru vilciens”.
Lai kļūtu par koda biļešu tirgotāju, AS "Pasažieru vilciens" jānoslēdz ar RP SIA "Rīgas satiksme" līgums saskaņā ar kārtību, kas publicēta RP SIA "Rīgas satiksme" mājaslapā: Koda biļetes tirdzniecības iespējas citos kanālos : Koda biļete : Biļetes : Rīgas satiksme
Tāpat arī jānodrošina attiecīgais tehniskais risinājums.
Šobrīd komisijas apmērs ir 4% no pārdoto biļešu apjoma naudas izteiksmē.
Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” tehniskais aspekts:
1. Jāizveido jauns biļetes veids Koda biļešu sistēmas līmenī, lai tas būtu pieejams tikai AS “Pasažieru vilciens” tirgotājam (pie biļešu veidiem jāievieš pazīme, kas drīkst tirgot);
2. Jāizstrādā risinājumi Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” sistēmā pirmās biļetes validācijas reģistrācijai, it īpaši tad, ja tā veikta AS “Pasažieru vilciens” transportā, nevis Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” transportā. Pretējā gadījumā biļete skaitīsies aktivizēta Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” sistēmā tikai tad, kad pasažieris to reģistrēs tieši Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” transportā. Turpretī, ja pasažieris to reģistrēs tikai AS “Pasažieru vilciens” transportā, pie Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” tā skaitīsies neizmantota. Un izrietoši iespējamas problēmas ar naudas atmaksu par neizmantotām biļetēm un līgumsodu piemērošanu. Lai no tā izvairītos, viens no risinājumiem varētu būt, ka Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” sistēmā veikt izmaiņas, lai tā uztver AS “Pasažieru vilciens” kā vienu no Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” transporta veidu.
5. Jāveido tehniskais risinājums naudas atmaksai, iespējams, veicot grozījumus Ministru kabineta 2012. gada 28. augusta noteikumos Nr. 599 “Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtība” attiecībā uz naudas atmaksu. Šajā situācijā “elektroniskās biļešu tirdzniecības sistēmas uzturētāji” ir divi pārvadātāji, un ir nepieciešams noteikt to atbildības jomas un rīcību.
Finansējums lietojams tikai atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.
Attiecībā uz pārmērīgas kompensācijas risku, tas ir identificēts un vadīts  jau šobrīd noslēgtajos sabiedriskā transporta  pakalpojumu pasūtījumu līgumos, kas noslēgti starp VSIA “Autotransporta direkcija” un AS “Pasažieru vilciens”, kā arī starp Rīgas domi un RP SIA “Rīgas satiksme”, nodrošinot Eiropas Parlamenta un Padomes 2007. gada 23. oktobra Regulas (EK) Nr. 1370/2007 par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, un ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 1191/69 un Padomes Regulu (EEK) Nr. 1107/70 Nr.1370/2007 nosacījumu ievērošanu, attiecībā uz pārmērīgas kompensācijas kontroli.
Turklāt saskaņā ar Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 11. panta pirmās daļas nosacījumiem, ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus pārvadātājam kompensē atbilstoši apmēriem un kārtībai, ko nosaka Ministru kabinets un šos zaudējumus kompensē no valsts budžeta. Projekts tiks realizēts starp VSIA ”Autotransporta direkcija” noslēgtā sabiedriskā transporta pakalpojuma pasūtījuma (turpmāk- Pasūtījuma līgums) ietvaros. Pasūtījuma līgumā  noteikts - kompensācija nepārsniedz summu, kas atbilst neto finanšu ietekmei, kas ir vienāda ar kopējo ietekmi – pozitīvu vai negatīvu – kāda sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas saistību ievērošanai ir uz pārvadātāja ieņēmumiem un izmaksām. Lai aprēķinātu neto finanšu ietekmi (kompensāciju), tiek izmantota Pasūtījuma līgumā noteiktā formula, kurā viena no galvenajām komponentēm ir izmaksas, kas radušās no Pasūtījuma līgumā noteiktajām sabiedriskā pakalpojuma sniegšanas saistībām. Izmaksu un radušos zaudējumu kompensācijas izmaksas kārtība, izmaksu un zaudējumu pārbaude un kontrole noteikta Ministru kabineta 2015.gada 28.jūlija noteikumos Nr.435 „Kārtība, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifu” (turpmāk - MK noteikumi Nr.435). Saskaņā ar MK noteikumos Nr.435 paredzēto kārtību pārvadātāja plānoto zaudējumu apmērs un radušo izmaksu novērtēšana notiek trīs procesos: 1. pirms novērtēšana (ex-ante); 2. izmaksu pārbaude (atskaites) un audits izmaksu rašanās laikā (kalendārā gada laikā); 3. pēc novērtēšana (ex-post). Līdz ar to pārmērīgas kompensācijas risks šajā projektā tiek vadīts.
Ņemot vērā RP SIA “Rīgas satiksme” veiktos vienotās biļetes ieviešanas rezultātā radīto zaudējumu par pasažieru pārvadāšanu aprēķinus, ar nosacījumu, ka pilotprojektā vienotās biļetes cena (kopā ar PVN) varētu būt 2,00 eiro, bet kompensācijas sadalījums starp pusēm 50% uz 50%, lai tehniski realizētu pilotprojektu, provizoriskās izmaksas, kas pie šādām izmaiņām pilotprojekta nosacījumos varētu rasties RP SIA “Rīgas satiksme”, sastāda 41 900 eiro.
Ņemot vērā provizoriskās izmaksas un pamatojoties uz RP SIA “Rīgas satiksme” noteikumiem Nr. INA-NOT/2019/4 “Iepirkumu noteikumi”, RP SIA “Rīgas satiksme” jārīko tirgus izpēte par pilotprojekta realizācijai nepieciešamajām izmaiņām koda biļešu sistēmā, kam vidēji nepieciešami divi mēneši. Iepirkuma procedūras ietver tehniskās specifikācijas izstrādi, tirgus izpētes izsludināšanu, pieteikumu saņemšanu un vērtēšanu, pēc tam saskaņošanas procedūras, kas ir atkarīgas no tā, cik komplicēts ir iepirkuma priekšmets un piedāvājums, lai nonāktu līdz līguma slēgšanai ar uzvarētāju. Savukārt pēc līguma noslēgšanas izstrādes darbu veikšanai, testēšanai un ieviešanai nepieciešamais laiks ir aptuveni trīs mēneši. Papildus lūdzam ņemt vērā, ka jauna biļetes veida ieviešanai ir nepieciešams Rīgas Domes licencēšanas komisijas saskaņojums, kas varētu prasīt aptuveni vienu mēnesi un nepieciešams slēgt sadarbības līgumu ar AS “Pasažieru vilciens”. Kā arī RP SIA “Rīgas satiksme” ir pienākums informēt pasažierus par izmaiņām biļešu veidos vienu mēnesi pirms stājas spēkā izmaiņas. Ņemot vērā iepriekš minēto informāciju, pilotprojekta realizāciju būtu iespējams uzsākt provizoriski ātrākais no 2025. gada 1. maija.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Apropriācijas pārdalei 47 000 euro apmērā 2025. gadā no Satiksmes ministrijas budžeta programmas 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” prioritārajam pasākumam “Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reforma” piešķirtā finansējuma uz Satiksmes ministrija budžeta apakšprogrammu 31.06.00 “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem” nebūs ietekme uz vispārējās valdības budžeta bilanci ne strukturālā, ne nominālā izteiksmē, jo pārdalītais finansējums izstrādes, tehniskā nodrošinājuma un komunikācijas un publicitātes aktivitāšu izmaksu segšanai tiks izmantots 2025. gadā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
47 000
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
47 000
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
47 000
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
47 000
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ar rīkojuma projektu paredzēts līdzekļus 47 000 euro apmērā 2025. gadā pārdalīt no Satiksmes ministrijas budžeta programmas 97.00.00. “Nozaru vadība un politikas plānošana” Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reformai “ piešķirtajiem līdzekļiem, tādējādi nodrošinot efektīvu valsts budžeta līdzekļu izmantošanu.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Apropriācijas pārdale 47 000 euro apmērā 2025. gadā no Satiksmes ministrijas budžeta programmas 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” prioritārajam pasākumam “Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reforma” piešķirtā finansējuma uz budžeta apakšprogrammu 31.06.00 “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem”, lai 2025.gadā nodrošinātu pilotprojekta “Vienotā biļete AS “Pasažieru vilciens” un RP SIA “Rīgas satiksme” sabiedriskajā transportā” aktivitātes “Izstrāde, tehniskais nodrošinājums un komunikācijas un publicitātes aktivitāšu izmaksas” īstenošanu.”
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
Rīkojuma projekts ir virzāms vienlaikus ar informatīvo ziņojumu "Par pilotprojekta “Vienotā biļete AS “Pasažieru vilciens” un RP SIA “Rīgas satiksme” sabiedriskajā transportā īstenošanu”" (24-TA-2599).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, VSIA "Autotransporta direkcija", AS “Pasažieru vilciens” un Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme”.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • VSIA "Autotransporta direkcija"
  • AS “Pasažieru vilciens”
  • RP SIA “Rīgas satiksme”

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi