22-TA-3441: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 15. novembra rīkojumā Nr. 820 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Apraksts
Nepieciešamība precizēt biedrībai "Latvijas Kamaniņu sporta federācija" (turpmāk arī - LKSF) piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietošanas mērķus, ņemot vērā LKSF 2022. gada 21. novembra vēstulē Nr. 108 sniegto informāciju par notikušajām izmaiņām Starptautiskās Kamaniņu sporta federācijas (turpmāk arī - FIL) 2022./2023. gada sacensību kalendāra un Lillehammerē (Norvēģijā) paredzētā Eiropas čempionāta pārcelšanu uz Siguldu no 2023. gada 9. janvāra līdz 15.janvārim.
Apraksts
Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 1. decembra sēdē nolemtais (prot. Nr.6 5. §, 5.3. apakšpunkts).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Precizēt biedrībai "Latvijas Kamaniņu sporta federācija" piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietošanas mērķus, ņemot vērā notikušās izmaiņas Starptautiskās Kamaniņu sporta federācijas 2022./2023. gada sacensību kalendāra un Lillehammerē (Norvēģijā) paredzētā Eiropas čempionāta pārcelšanu uz Siguldu no 2023. gada 9. janvāra līdz 15.janvārim.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ar Ministru kabineta 2022. gada 15. novembra rīkojuma Nr. 820 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" (turpmāk - Rīkojums Nr.820) 1. punktu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" LKSF tika piešķirti 230 376 euro, no tiem 120 000 euro 2023. gada Pasaules kausa posma kamaniņu sportā organizēšanai Latvijā, 100 000 euro Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšanai Latvijā un 10 376 euro, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Kamaniņu sporta federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas kamaniņu izlases Latvijā plānoto treniņprocesu un dalību Latvijā plānotajās starptautiskajās sporta sacensībās. Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk - IZM ) ir saņēmusi LKSF 2022. gada 21. novembra vēstuli Nr. 108, kurā, pamatojoties uz Starptautiskās Kamaniņu sporta federācijas 2022./2023. gada
sacensību kalendāra izmaiņām un Lillehammerē (Norvēģijā) paredzētā Eiropas čempionāta pārcelšanu uz Siguldu no 2023. gada 9. janvāra līdz 15.janvārim, tiek lūgts rast iespēju iekšējai finansējuma pārdalei no Kontinentālā kausa tāmes, daļu finansējuma novirzot Eiropas čempionāta organizatoriskajiem izdevumiem. LKSF vēstulē lūgusi Kontinentālā kausa izdevumu pozīcijai atstāj tikai Bobsleja un kamaniņu trases "Sigulda" izdevumus 30 000 euro apmērā (trases noma un treniņbraucieni), savukārt 70 000 euro novirzīt Eiropas čempionāta daļējai TV producēšanas izdevumu segšanai, nepalielinot kopējo finansējuma apjomu.
IZM ir izvērtējusi minēto LKSF lūgumu un atbalsta valsts budžeta līdzekļu (70 000 euro apmērā) pārdali 2023. gada Eiropas čempionātam kamaniņu sportā (kas vienlaikus ir arī Pasaules kausa posms) organizēšanai Latvijā, attiecīgi par šādu summu samazinot Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšanai Latvijā ar Rīkojuma Nr.820 1.2. apakšpunktā piešķirto valsts budžeta līdzekļu apmēru. LKSF lūgums tika izskatīts un attiecīgs IZM priekšlikums tika atbalstīts arī Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 1. decembra sēdē (prot. Nr.6 5. §, 5.3. apakšpunkts).
sacensību kalendāra izmaiņām un Lillehammerē (Norvēģijā) paredzētā Eiropas čempionāta pārcelšanu uz Siguldu no 2023. gada 9. janvāra līdz 15.janvārim, tiek lūgts rast iespēju iekšējai finansējuma pārdalei no Kontinentālā kausa tāmes, daļu finansējuma novirzot Eiropas čempionāta organizatoriskajiem izdevumiem. LKSF vēstulē lūgusi Kontinentālā kausa izdevumu pozīcijai atstāj tikai Bobsleja un kamaniņu trases "Sigulda" izdevumus 30 000 euro apmērā (trases noma un treniņbraucieni), savukārt 70 000 euro novirzīt Eiropas čempionāta daļējai TV producēšanas izdevumu segšanai, nepalielinot kopējo finansējuma apjomu.
IZM ir izvērtējusi minēto LKSF lūgumu un atbalsta valsts budžeta līdzekļu (70 000 euro apmērā) pārdali 2023. gada Eiropas čempionātam kamaniņu sportā (kas vienlaikus ir arī Pasaules kausa posms) organizēšanai Latvijā, attiecīgi par šādu summu samazinot Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšanai Latvijā ar Rīkojuma Nr.820 1.2. apakšpunktā piešķirto valsts budžeta līdzekļu apmēru. LKSF lūgums tika izskatīts un attiecīgs IZM priekšlikums tika atbalstīts arī Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 1. decembra sēdē (prot. Nr.6 5. §, 5.3. apakšpunkts).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešamība precizēt LKSF piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietošanas mērķus, ņemot vērā LKSF 2022. gada 21. novembra vēstulē Nr. 108 sniegto informāciju par notikušajām izmaiņām FIL 2022./2023. gada sacensību kalendāra un Lillehammerē (Norvēģijā) paredzētā Eiropas čempionāta pārcelšanu uz Siguldu no 2023. gada 9. janvāra līdz 15.janvārim.
Risinājuma apraksts
Izdarīt grozījumus Rīkojumā Nr.820, par 70 000 euro samazinot Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšanai Latvijā piešķirto valsts budžeta līdzekļu apmēru (100 000 euro vietā piešķirot 30 000 euro) un novirzot šos līdzekļus 2023. gada Eiropas čempionāta kamaniņu sportā organizēšanai Latvijā (attiecīgi papildinot Rīkojumu ar jaunu izdevumu pozīciju).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr.421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. punktu līdzekļus no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķir valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem. Līdzekļu piešķiršanu valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem paredz arī Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta pirmā daļa.
Izvērtējot LKSF 2022. gada 21. novembra vēstulē Nr. 108 izteikto lūgumu, IZM ieskatā valsts budžeta līdzekļu (70 000 euro apmērā) pārdali 2023. gada Eiropas čempionātam kamaniņu sportā var klasificēt gan kā neparedzētu gadījumu, gan kā valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu. Par neparedzētu gadījumu tas uzskatāms, jo FIL lēmumu par 2022./2023. gada sacensību kalendāra izmaiņām un Lillehammerē (Norvēģijā) paredzētā Eiropas čempionāta pārcelšanu uz Siguldu no 2023. gada 9. janvāra līdz 15.janvārim pieņēma tikai 2022. gada 18. novembrī [2] un to iepriekš nevarēja paredzēt. Par valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu tas uzskatāms, jo Eiropas čempionāts (turklāt olimpiskajā sporta veidā) ir valstiski nozīmīgs notikums, kas turklāt saskaņā ar Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumu Nr. 91 "Noteikumi par Latvijas sabiedrībai īpaši svarīgiem notikumiem, kas atspoguļojami audiovizuālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos" 2.10. apakšpunktu ir uzskatāms par Latvijas sabiedrībai īpaši svarīgu notikumu, kas atspoguļojams audiovizuālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.
IZM ir veikusi sākotnējo izvērtējumu par valsts budžeta līdzekļu (70 000 euro apmērā) pārdales 2023. gada Eiropas čempionātam kamaniņu sportā atbilstību komercdarbības atbalsta kontroles regulējumam.
Lai kādu pasākumu varētu klasificēt kā komercdarbības atbalstu, tam vienlaikus jāatbilst visām četrām kumulatīvām pazīmēm [1]:
1. pazīme: finansiālo palīdzību tieši vai pastarpināti sniedz no valsts, pašvaldības vai Eiropas Savienības līdzekļiem, finanšu līdzekļiem, pār kuriem valsts vai pašvaldības institūcijām vai to pilnvarotām juridiskajām personām ir kontrolējoša ietekme, vai citiem publiskiem līdzekļiem (turpmāk - valsts vai pašvaldības līdzekļi), un par finansiālās palīdzības noteikšanu ir atbildīga valsts vai pašvaldības institūcija vai tās pilnvarota juridiskā persona;
2. pazīme: saņemot finansiālo palīdzību, komercsabiedrība iegūst ekonomiskas priekšrocības, kādas tā nevarētu iegūt tirgus apstākļos vai tad, ja komercdarbības atbalsts netiktu sniegts;
3. pazīme: finansiālā palīdzība neattiecas uz visām komercsabiedrībām vienādi, bet ir paredzēta komercsabiedrībām atkarībā no to lieluma, darbības veida vai atrašanās vietas, kā arī citiem diferencējošiem kritērijiem vai arī ir paredzēta tikai konkrētai komercsabiedrībai;
4. pazīme: finansiālā palīdzība ietekmē tirdzniecību un izkropļo konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.
Konstatējams, ka minētā atbalsta sniegšana LKSF ar 2023. gada Eiropas čempionāta kamaniņu sportā organizēšanu Latvijā saistīto izdevumu segšanai nerada konkurences kropļojumu Eiropas Savienības līmenī, jo konkrēto sporta sacensību rīkošanas tiesības 2022./2023. gada sacensību sezonai jau ir piešķirtas (šo sporta sacensību rīkošana tieši Latvijā ir iekļauta attiecīgā sporta veida starptautiskās sporta federācijas (FIL) kalendārā), turklāt tās ir piešķīrusi neatkarīga trešā puse (attiecīgā sporta veida starptautiskā sporta federācija – FIL), kā rezultātā citas valstis un sacensību norises vietas, kuras nav iekļautas attiecīgā sporta veida starptautisko sporta sacensību kalendārā 2022./2023. gada sacensību sezonai, nevar organizēt šāda veida sporta sacensības. Tāpat uzsverams fakts, ka LKSF darbojas tās statūtos noteiktā sabiedriskā labuma mērķa (konkrētā sporta veida attīstības veicināšana Latvijā) sasniegšanai un tās darbībai pamatā ir vietēja ietekme, proti, to pamata mērķauditorija ir attiecīgā sporta veida bērnu un jaunatnes un tautas sporta attīstīšana vietējā līmenī un tikai salīdzinoši neliela daļa augstas klases sportistu (Latvijas izlases sportistu) darbība ir saistīta ar sporta attīstību starptautiskā līmenī. LKSF biedri ir tikai Latvijā reģistrētas juridiskas personas (sporta klubi), kas apvieno Latvijas iedzīvotājus, vai arī Latvijā reģistrētas sporta izglītības iestādes. No Rīkojuma projektā paredzētām atbalstāmām aktivitātēm (finansējuma piešķiršanas mērķa) neizriet atbalsts saimnieciskajai darbībai, jo ir saistīts ar atbalstu valsts izlašu sporta sacensību organizēšanai. Tāpat skaidrojam, ka atbalsts LKSF nav saistīts ar atbalstu profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam). Tāpat apliecinām, ka atbalsts netiks sniegts profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam) dalībai komercsacensībās, kas rīkotas ar mērķi sportistiem vai sporta klubiem gūt ienākumus. Papildus akcentējams, ka atbalsta sniegšana nevalstisko sporta organizāciju darbībai un sporta sacensību organizēšanai tiešā veidā ir saistīta ar valsts politikas īstenošanu sporta nozarē.
[1] Skatīt Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. pantu un Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantu.
[2] FIL paziņojums pieejams: https://www.fil-luge.org/en/news/sigulda-takes-over-world-cup-and-ech-from-lillehammer
Izvērtējot LKSF 2022. gada 21. novembra vēstulē Nr. 108 izteikto lūgumu, IZM ieskatā valsts budžeta līdzekļu (70 000 euro apmērā) pārdali 2023. gada Eiropas čempionātam kamaniņu sportā var klasificēt gan kā neparedzētu gadījumu, gan kā valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu. Par neparedzētu gadījumu tas uzskatāms, jo FIL lēmumu par 2022./2023. gada sacensību kalendāra izmaiņām un Lillehammerē (Norvēģijā) paredzētā Eiropas čempionāta pārcelšanu uz Siguldu no 2023. gada 9. janvāra līdz 15.janvārim pieņēma tikai 2022. gada 18. novembrī [2] un to iepriekš nevarēja paredzēt. Par valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu tas uzskatāms, jo Eiropas čempionāts (turklāt olimpiskajā sporta veidā) ir valstiski nozīmīgs notikums, kas turklāt saskaņā ar Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumu Nr. 91 "Noteikumi par Latvijas sabiedrībai īpaši svarīgiem notikumiem, kas atspoguļojami audiovizuālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos" 2.10. apakšpunktu ir uzskatāms par Latvijas sabiedrībai īpaši svarīgu notikumu, kas atspoguļojams audiovizuālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.
IZM ir veikusi sākotnējo izvērtējumu par valsts budžeta līdzekļu (70 000 euro apmērā) pārdales 2023. gada Eiropas čempionātam kamaniņu sportā atbilstību komercdarbības atbalsta kontroles regulējumam.
Lai kādu pasākumu varētu klasificēt kā komercdarbības atbalstu, tam vienlaikus jāatbilst visām četrām kumulatīvām pazīmēm [1]:
1. pazīme: finansiālo palīdzību tieši vai pastarpināti sniedz no valsts, pašvaldības vai Eiropas Savienības līdzekļiem, finanšu līdzekļiem, pār kuriem valsts vai pašvaldības institūcijām vai to pilnvarotām juridiskajām personām ir kontrolējoša ietekme, vai citiem publiskiem līdzekļiem (turpmāk - valsts vai pašvaldības līdzekļi), un par finansiālās palīdzības noteikšanu ir atbildīga valsts vai pašvaldības institūcija vai tās pilnvarota juridiskā persona;
2. pazīme: saņemot finansiālo palīdzību, komercsabiedrība iegūst ekonomiskas priekšrocības, kādas tā nevarētu iegūt tirgus apstākļos vai tad, ja komercdarbības atbalsts netiktu sniegts;
3. pazīme: finansiālā palīdzība neattiecas uz visām komercsabiedrībām vienādi, bet ir paredzēta komercsabiedrībām atkarībā no to lieluma, darbības veida vai atrašanās vietas, kā arī citiem diferencējošiem kritērijiem vai arī ir paredzēta tikai konkrētai komercsabiedrībai;
4. pazīme: finansiālā palīdzība ietekmē tirdzniecību un izkropļo konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.
Konstatējams, ka minētā atbalsta sniegšana LKSF ar 2023. gada Eiropas čempionāta kamaniņu sportā organizēšanu Latvijā saistīto izdevumu segšanai nerada konkurences kropļojumu Eiropas Savienības līmenī, jo konkrēto sporta sacensību rīkošanas tiesības 2022./2023. gada sacensību sezonai jau ir piešķirtas (šo sporta sacensību rīkošana tieši Latvijā ir iekļauta attiecīgā sporta veida starptautiskās sporta federācijas (FIL) kalendārā), turklāt tās ir piešķīrusi neatkarīga trešā puse (attiecīgā sporta veida starptautiskā sporta federācija – FIL), kā rezultātā citas valstis un sacensību norises vietas, kuras nav iekļautas attiecīgā sporta veida starptautisko sporta sacensību kalendārā 2022./2023. gada sacensību sezonai, nevar organizēt šāda veida sporta sacensības. Tāpat uzsverams fakts, ka LKSF darbojas tās statūtos noteiktā sabiedriskā labuma mērķa (konkrētā sporta veida attīstības veicināšana Latvijā) sasniegšanai un tās darbībai pamatā ir vietēja ietekme, proti, to pamata mērķauditorija ir attiecīgā sporta veida bērnu un jaunatnes un tautas sporta attīstīšana vietējā līmenī un tikai salīdzinoši neliela daļa augstas klases sportistu (Latvijas izlases sportistu) darbība ir saistīta ar sporta attīstību starptautiskā līmenī. LKSF biedri ir tikai Latvijā reģistrētas juridiskas personas (sporta klubi), kas apvieno Latvijas iedzīvotājus, vai arī Latvijā reģistrētas sporta izglītības iestādes. No Rīkojuma projektā paredzētām atbalstāmām aktivitātēm (finansējuma piešķiršanas mērķa) neizriet atbalsts saimnieciskajai darbībai, jo ir saistīts ar atbalstu valsts izlašu sporta sacensību organizēšanai. Tāpat skaidrojam, ka atbalsts LKSF nav saistīts ar atbalstu profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam). Tāpat apliecinām, ka atbalsts netiks sniegts profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam) dalībai komercsacensībās, kas rīkotas ar mērķi sportistiem vai sporta klubiem gūt ienākumus. Papildus akcentējams, ka atbalsta sniegšana nevalstisko sporta organizāciju darbībai un sporta sacensību organizēšanai tiešā veidā ir saistīta ar valsts politikas īstenošanu sporta nozarē.
[1] Skatīt Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. pantu un Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantu.
[2] FIL paziņojums pieejams: https://www.fil-luge.org/en/news/sigulda-takes-over-world-cup-and-ech-from-lillehammer
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projekts ir saistīts ar Rīkojuma Nr.820 1. punktu LKSF piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietošanas mērķu precizēšanu, par 70 000 euro samazinot Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšanai Latvijā piešķirto valsts budžeta līdzekļu apmēru (100 000 euro vietā piešķirot 30 000 euro) un novirzot šos līdzekļus 2023. gada Eiropas čempionāta kamaniņu sportā organizēšanai Latvijā (attiecīgi papildinot Rīkojumu ar jaunu izdevumu pozīciju). Kopējais ar Rīkojuma Nr.820 1. punktu LKSF piešķirto valsts budžeta līdzekļu apmērs (230 376 euro) nemainās.
Atbilstoši LKSF 2022. gada 21. novembra vēstulē Nr. 108 sniegtajai informācijai Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšanai Latvijā piešķirtie valsts budžeta līdzekļi (pēc pārdales 30 000 euro apmērā) tiks novirzīti Bobsleja un kamaniņu trases "Sigulda" izdevumu segšanai (trases noma un treniņbraucieni), savukārt 2023. gada Eiropas čempionāta kamaniņu sportā organizēšanai Latvijā pārdalītie valsts budžeta līdzekļi (70 000 euro apmērā) tiks izlietoti Eiropas čempionāta daļējai TV producēšanas izdevumu segšanai.
Izdevumus sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas".
Precizējot valsts budžeta līdzekļu izlietošanas mērķus, pārdalītie valsts budžeta līdzekļi (70 000 euro) tiks izlietoti līdz 2022. gada 31. decembrim, tiks sasniegts plānotais mērķis (sporta sacensības norisināsies no 2023. gada 9. janvāra līdz 15. janvārim), kā arī netiks radītas saistības papildu valsts budžeta izdevumiem turpmākajiem gadiem.
Pēc Rīkojuma projekta pieņemšanas būs nepieciešams izdarīt attiecīgus grozījumus Finanšu ministrijas 2022. gada 21. novembra rīkojumā Nr. 714 "Par līdzekļu piešķiršanu".
Atbilstoši LKSF 2022. gada 21. novembra vēstulē Nr. 108 sniegtajai informācijai Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšanai Latvijā piešķirtie valsts budžeta līdzekļi (pēc pārdales 30 000 euro apmērā) tiks novirzīti Bobsleja un kamaniņu trases "Sigulda" izdevumu segšanai (trases noma un treniņbraucieni), savukārt 2023. gada Eiropas čempionāta kamaniņu sportā organizēšanai Latvijā pārdalītie valsts budžeta līdzekļi (70 000 euro apmērā) tiks izlietoti Eiropas čempionāta daļējai TV producēšanas izdevumu segšanai.
Izdevumus sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas".
Precizējot valsts budžeta līdzekļu izlietošanas mērķus, pārdalītie valsts budžeta līdzekļi (70 000 euro) tiks izlietoti līdz 2022. gada 31. decembrim, tiks sasniegts plānotais mērķis (sporta sacensības norisināsies no 2023. gada 9. janvāra līdz 15. janvārim), kā arī netiks radītas saistības papildu valsts budžeta izdevumiem turpmākajiem gadiem.
Pēc Rīkojuma projekta pieņemšanas būs nepieciešams izdarīt attiecīgus grozījumus Finanšu ministrijas 2022. gada 21. novembra rīkojumā Nr. 714 "Par līdzekļu piešķiršanu".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Pēc Rīkojuma projekta pieņemšanas būs nepieciešams izdarīt attiecīgus grozījumus Finanšu ministrijas 2022. gada 21. novembra rīkojumā Nr. 714 "Par līdzekļu piešķiršanu".
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Rīkojuma projekts ir saistīts ar Rīkojuma Nr.820 1. punktu LKSF piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietošanas mērķu precizēšanu, par 70 000 euro samazinot Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšanai Latvijā piešķirto valsts budžeta līdzekļu apmēru (100 000 euro vietā piešķirot 30 000 euro) un novirzot šos līdzekļus 2023. gada Eiropas čempionāta kamaniņu sportā organizēšanai Latvijā (attiecīgi papildinot Rīkojumu ar jaunu izdevumu pozīciju). Kopējais ar Rīkojuma Nr.820 1. punktu LKSF piešķirto valsts budžeta līdzekļu apmērs (230 376 euro) nemainās.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Izglītības un zinātnes ministrija
- Finanšu ministrija
- Biedrība "Latvijas Kamaniņu sporta federācija"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi