Anotācija (ex-ante)

24-TA-1369: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" " sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) rīkojuma projekts Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes neatliekamo pasākumu īstenošana 2024. gadā" un "Par apropriācijas palielināšanu Veselības ministrijai”  ir izstrādāts pamatojoties uz likuma ''Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam'' 72. pantu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK rīkojuma projekts paredz piešķirt finansējumu sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Latvijas Digitālās veselības centrs", lai nodrošinātu tās darbību Nacionālā veselības dienesta reorganizācijas rezultātā nododamo funkciju un uzdevumu sekmīgai pārņemšanai ar 2025.gada 1.janvāri.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
      Saskaņā ar MK 2024.gada 23.aprīļa rīkojumu Nr.321 “Par konceptuālo ziņojumu "Par veselības nozares Digitālo kompetenču centra izveidi"” (prot.Nr.17 46.§1.p.), pamatojoties uz Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 4. panta pirmo daļu un 7. pantu un Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88. panta pirmās daļas 2. punktu, atbalstīta konceptuālajā ziņojumā "Par veselības nozares Digitālo kompetenču centra izveidi" ietvertā C1 modeļa turpmāka izstrāde un Veselības ministrija (turpmāk – VM) noteikta par atbildīgo institūciju konceptuālā ziņojuma īstenošanā.
      Kopumā veselības nozares digitālās datu telpas un ar to saistīto informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (turpmāk – IKT) risinājumu veidošanā un uzturēšanā ir iesaistīts liels skaits institūciju un uzņēmumu. Veselības nozares datu telpu veido gan ārstniecības iestāžu radītie pacientu veselības dati, gan aptieku radītie dati par izsniegtajiem medikamentiem, kas tiek apstrādāti ārstniecības iestāžu un aptieku informācijas sistēmās un daļa nodota arī e-veselības sistēmai. Tāpat veselības nozares datu telpā ir veselības aprūpes pakalpojumu administrēšanai, statistikas nodrošināšanai, uzraudzības un kontroles nodrošināšanai nepieciešamie dati, ko rada ārstniecības iestādes, aptiekas, izglītības un sertifikācijas institūcijas un veselības resora iestādes, un kas tiek uzkrāti veselības nozares valsts informācijas sistēmās. Kopā septiņu VM padotības iestāžu pārziņā ir deviņpadsmit valsts informācijas sistēmas un septiņi reģistri.
      Līdz ar IKT resursu sadrumstalotību, ir sadrumstalota un nevienmērīga esošā VM resora IKT cilvēkresursu kapacitāte, kas tādējādi tiek izmantota neefektīvi, nodrošinot līdzīgas pamata funkcijas dažādās institūcijās. Tai skaitā ir sadrumstalota pārvaldības funkcijas, kas arī ir viens no cēloņiem nevienmērīgai digitālajai transformācijai resorā.
      Lai nodrošinātu veselības nozares digitālo attīstību, pilnveidotu VM resora vienotu digitālo pārvaldību un pakalpojumus, novērstu identificētās problēmas veselības nozares digitalizācijas jomā, nodrošinātu pietiekamu kapacitāti resora digitālo projektu pārvaldībai un īstenošanai un ilgtermiņā uzkrātu kapacitāti un zināšanas jomas attīstībai, nepieciešams izveidot veselības nozares digitālo kompetenču centru (turpmāk – Centrs), koncentrējot resora IKT kompetences un resursus vienā institūcijā un tādējādi kopumā stiprinot VM resora digitalizācijas kapacitāti un nodrošinot stratēģisku nozares resursu pārvaldību. Sākotnēji, veidojot centralizētu datu pārvaldības institūciju, ir nepieciešami papildus resursi, kas ilgtermiņā veidos resursu ekonomiju un mazinās attīstības procesu sadrumstalotību starp resora iestādēm.
      Centra izveidei valsts kapitālsabiedrības formā VM identificējusi kapitālsabiedrību SIA “Lielstraupes pils” (iepriekš VSIA “Straupes narkoloģiskā slimnīca”, reģistrācijas numurs 40003342456), kurā VM ir valsts kapitāla daļu turētāja. Tās līdzšinējie uzdevumi jau ir nodoti citām ārstniecības iestādēm,  tāpēc tā ir izmantojama Centra izveidei. 2024.gada 6.jūnijā SIA "Lielstraupes pils" valde nolēma mainīti kapitālsabiedrības nosaukumu uz SIA "Latvijas Digitālās veselības centrs".
      Paralēli uzsākta administratīvo un normatīvo jautājumu risināšana. Centra izveide un tā cilvēkresursu piesaiste noritēs pakāpeniski, atbilstoši Centra darba apjomam, projektu, uzdevumu, finansējuma pieaugumam. Valsts pārvaldes uzdevuma “Nodrošināt veselības nozares valsts informācijas sistēmu uzturēšanu un koordinētu to attīstību” īstenošanu Centrs realizēs pakāpeniski. Sākotnēji Centram tiks deleģēts uzdevums nodrošināt šobrīd Nacionālā veselības dienesta (turpmāk – NVD) pārziņā esošās Vienotās veselības nozares elektroniskās informācijas sistēmas (E-veselības sistēma) pārziņa funkcijas, kā arī NVD uzsākto E-veselības sistēmas attīstības projektu īstenošanu. Pēc tam pakāpeniski atbilstoši VM sadarbībā ar padotības iestādēm izstrādātam iekšējam VM resora IKT reorganizācijas plānam, tiks nodrošināta VM resora iestāžu pakalpojumu līgumu slēgšana ar Centru par to pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu un datubāžu uzturēšanu un koordinētas attīstības nodrošināšanu.
       Centra valdes iecelšana - pēc MK rīkojuma par NVD reorganizāciju pieņemšanas Ministru kabinetā, bet ne vēlāk kā 2024.gada laikā. Šobrīd saskaņošanas procesā atrodas MK rīkojuma projekts “Par Veselības ministrijas padotībā esošās valsts pārvaldes iestādes - Nacionālais veselības dienests – reorganizāciju” (TA-1155).
       Saskaņā ar Tiesību akta projekta "Par Veselības ministrijas padotībā esošās valsts pārvaldes iestādes - Nacionālais veselības dienests - reorganizāciju" (TA-1155, kas šobrīd atrodas saskaņošanas procesā) sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (anotācija) ietverto informāciju, Centram  NVD reorganizācijas rezultātā tiks nodota funkcija - īstenot e-veselības politiku, kas paredz šādu uzdevumu īstenošanu (kas līdz šim ir NVD kompetencē):
   1. ir pārzinis un veido, uztur, papildina valsts informācijas sistēmu “Vienotā veselības nozares elektroniskā informācijas sistēma” (e-veselības sistēma); (pārziņa pienākumus nosaka ārējie normatīvie akti, t.sk. Vispārīgā datu aizsardzības regula (VDAR), Ministru kabineta 2014.gada 11.marta noteikumi Nr.134 "Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu" (turpmāk - Noteikumi Nr.134).
   2. kompetences ietvaros nodrošina e-pakalpojumus ārstniecības iestādēm un iedzīvotājiem; piemēram sistēmas lietotāju atbalsta dienestu, piekļuvi informācijas resursam atbilstoši Ministru kabineta noteikumos noteiktajam, tiesību deliģējumus personām u.c.
   3. atbilstoši kompetencei sadarbojas ar citu valstu iestādēm un starptautiskajām organizācijām un pārstāv valsts intereses starptautiskajās organizācijās un Eiropas Savienības institūcijās, piedalās starptautiskajos sadarbības projektos un citos starptautiskajos pasākumos, kā arī nodrošina informācijas apmaiņu jomā, kas saistīta ar pamattdarbību.
   4. nodrošina nacionālā e-veselības kontaktpunkta darbību un funkciju īstenošanu; kas nodrošina datu pārrobežu apmaiņu starp e-veselības sistēmu un pacienta piederības valsts veselības datu informācijas sistēmām (Noteikumi Nr.134).
   5. atbilstoši kompetencei organizē un koordinē datu apmaiņu starp veselības nozares informācijas sistēmām, kā arī ar nacionālā e-veselības kontaktpunkta starpniecību nodrošina datu pārrobežu apmaiņu. slēdz sadarbības līgumus ar IT risinājumu izstrādātajiem par pakalpojumu sniedzēju, valsts iestāžu informācijas sistēmu integrāciju ar e-veselību, nodrošina datu pārrobežu apmaiņu, kā arī nodrošinās Nacionālā veselības dienesta informācijas sistēmu informācijas komunikāciju tehnoloģiju infrastruktūras darbību (piemēram, šādām NVD informācijas sistēmām - veselības aprūpes pakalpojumu apmaksas norēķinu sistēmai "Vadības informācijas sistēma", kompensējamo zāļu reģistrācijas un uzskaites informācijas sistēmai, veselības nozares elektronisko starptautiskās sadarbības informācijas sistēmai (SSIS), nacionālās aplikācijas aizstājēja NVD RINA (Reference Implementation of National Application); veselības aprūpes pakalpojumu saņēmēju datubāzei).

       Centrs ar 2024.gada 1.septembri uzsāk darbību saskaņā ar Ministru kabineta 2024.gada 23. aprīļa rīkojuma Nr.321 "Par konceptuālo ziņojumu "Par veselības nozares Digitālo kompetenču centra izveidi"” 3.2. apakšpunktā noteikto kapitālsabiedrības darbības vispārējo stratēģisko mērķi - attīstīt un efektīvi pārvaldīt veselības nozares digitalizāciju, veicinot iesaistīto pušu sadarbību un radot sabiedrībai nozīmīgus un nepieciešamus digitālās veselības pakalpojumus, kā arī nodrošināt veselības aprūpes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju infrastruktūras pilnveidi un veicināt digitālo tehnoloģiju plašāku izmantošanu veselības aprūpē. Centra darbība uzsākšana nepieciešama, lai veiktu sagatavošanās darbus reorganizācijas rezultātā pārņemamās funkcijas un uzdevumu sekmīgai uzsākšanai. Centra biznesa modeļa īss izklāsts, tostarp mērķu, uzdevumu uzskaitījums (kopsavilkums) pieejams Konceptuālā ziņojuma “Par veselības nozares Digitālo kompetenču centra izveidi” 2.pielikumā.
       Nepieciešams papildus finansējums Centra darbības uzsākšanai, tai skaitā jaunu uzdevumu īstenošanas uzsākšanai jau 2024.gadā - izstrādāt un uzturēt aktuālu digitālās veselības datu ekosistēmas arhitektūru, izstrādāt procedūru veselības datu pieejamības nodrošināšanai nepieciešamo kvalitātes standartu un klasifikatoru  izstrādes, ieviešanas, adaptēšanas, uzturēšanas, aktualizācijas un pieejamības kārtības nodrošināšanai un nodrošināt tās īstenošanu. Kā arī svarīgi piedalīties NVD reorganizācijas procesā, kurš tiks pabeigts 01.0.1.2025., pārņemot e-veselības sistēmas pārziņa funkcijas no NVD. Valdes locekļa atalgojums noteikts atbilstoši darba tirgus situācijai, kā arī lai mazinātu risku nepiesaistīt augsta līmeņa stratēģiskās pārvaldības vadītāju. Valdes locekļa uzdevums būs nodrošināt digitālās datu vides infrastruktūras attīstību, tai skaitā ņemot vērā nākotnes AI perspektīvas. Savukārt, augstākā līmeņa vadītāji atalgojums ticis aprēķināts no pieejamiem tirgus datiem. (Piemēram, 6750 (mēnešalga)*1.174 (gada atlīdzības pieaugums 2023.gadā) *1.5 (IKT atlīdzība pret pārējo tirgu) * 1.2359 (DD VSAOI) = 14 300 euro kopējās darba devēja atalgojuma izmaksas augstāka līmeņa vadītājam (bez soc garantijām un piemaksām). Tādējādi, VM tikai 2 amata vietām atlīdzība veido 14.17% zem tirgus vērtības, savukārt pārējiem veidojas no 31.58% līdz 47.40% zem tirgus vērtības).
       Vēl viens no administratīvajiem Centra uzdevumiem 2024.gadā būs piemeklēt atbilstošas telpas Centra darbības nodrošināšanai, iespējami aplūkojot jau resorā pieejamās telpas, tai skaitā, ņemot vērā arī Valsts nekustamo īpašumu (turpmāk - VNĪ) “Publiskā sektora biroju izveides vadlīnijas” noteiktos standartus un ieteikumus viedas un drošas darba vides izveidei, koplietojot telpas efektīvākam darbam. Telpu nomas izmaksas tika aprēķinātas, izmantojot Latio 2023.gada komercplatības tirgus pārskata datus. Aprēķinā tiks ņemts vērā dārgākais B2 un lētākais B1. Ņemot vērā, ka KC darbosies nozarē kur nozīmīgi darba devēji atrodas A vai B1 klases birojos (Teikas nami, VEF kvartāls, Verde, Skanste, utt), tieši tāpat arī tika izmantots arī apsaimniekošanas izdevumi, kad tika izmantots tirgus vidējas izmaksas par apsaimniekošanu, kā arī VNĪ vidējās izmaksas par apsaimniekošanu.
       Savukārt, par cilvēkresursiem, norādām, ka no NVD darbiniekiem nav iespējams šogad pārcelt nevienu darbinieku, jo NVD nav Centra paredzēto kompetenču, Centrs tiek veidotas no jauna, būtiski stiprinot visas nozares digitālās veselības kapacitāti.
      
      Ņemot vērā, ka Centrs sākotnēji veiks tikai deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu izpildi, izvērtējums par atbilstību Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta pazīmēm attiecībā uz Centra izveidi šobrīd nav nepieciešams. Savukārt, turpmākajā periodā pēc Centra darbības uzsākšanas, pakāpeniski attīstot komercpakalpojumus, izvērtējums tiks veikts darbībām, ko Centrs veiks ārpus deleģētajiem valsts pārvaldes uzdevumiem. Komercpakalpojumu ieviešana pirms tam tiks rūpīgi izvērtēta, t.sk., izvērtējot iespējamo ietekmi attiecībā uz konkurences ierobežojumiem, kā arī virzīta apstiprināšanai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Komercpakalpojumu sniegšanai netiks novirzīts valsts deleģēto funkciju veikšanai piešķirtais finansējums, kontrolei veidojot nodalītu grāmatvedības uzskaiti.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams MK lēmums par finansējuma piešķiršanu valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildībai "Latvijas Digitālās veselības centrs" darbības uzsākšanai no 2024.gada 1.septembra, lai nodrošinātu savu darbību Nacionālā veselības dienesta reorganizācijas rezultātā nododamo funkciju un uzdevumu sekmīgai pārņemšanai ar 2025.gada 1.janvāri.
Risinājuma apraksts
MK rīkojuma projekts paredz atbalstīt valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Digitālās veselības centrs" pamatkapitāla palielināšanu, ieguldot tajā finanšu līdzekļus 290 740 euro apmērā, lai nodrošinātu savu darbību Nacionālā veselības dienesta reorganizācijas rezultātā nododamo funkciju un uzdevumu sekmīgai pārņemšanai ar 2025.gada 1.janvāri.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Rīkojuma projekts paredz atbalstīt sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Digitālās veselības centrs" pamatkapitāla palielināšanu, ieguldot tajā finanšu līdzekļus 290 740 euro apmērā, lai nodrošinātu savu darbību Nacionālā veselības dienesta reorganizācijas rezultātā nododamo funkciju un uzdevumu sekmīgai pārņemšanai ar 2025.gada 1.janvāri (skatīt anotācijas 1.-4.pielikumu).

Atbilstoši likuma ''Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam'' 72. pantam un šā rīkojuma 1.punktam atbalstīt apropriācijas pārdali 2024. gadam 290 740 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana".

Finanšu ministrija, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta deviņpadsmito daļu un šā rīkojuma 1. un 2.punktu, palielinās dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un apropriāciju Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammā 33.17.00 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs" finansēšanas kategorijā "Akcijas un cita līdzdalība pašu kapitālā" 290 740 euro apmērā.

Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par apropriācijas pārdali atbilstoši šā rīkojuma 1., 2. un 3. punktam.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1., 2. un 3. punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nebūs izteikusi iebildumus, veiks apropriācijas pārdali.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Skatīt 6.punktu
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
2024.gadā tiks veikti izdevumi no pamatkapitālā iemaksātās summas, tādējādi izdevumu realizēšana neveidos negatīvu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci. 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Veselības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Veselības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
VMvestp_KC