22-TA-14: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma pārejas noteikumu 37.2 punkts.
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pants.
Ministru kabineta 2021.gada 17.augusta sēdes protokollēmums Nr.56, 55.§, 2.punkts.
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pants.
Ministru kabineta 2021.gada 17.augusta sēdes protokollēmums Nr.56, 55.§, 2.punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"” (turpmāk – projekts) izstrādes mērķis ir nodrošināt Labklājības ministrijai finansējumu 7 645 euro, lai atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma pārejas noteikumu 37.2 punktam kompensētu pašvaldībām laikposmā no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim radušos izdevumus no mājsaimniecībai izmaksātā pabalsta krīzes situācijā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma pārejas noteikumu 37.2 punkts nosaka, ka laikposmā no 2021. gada 1. jūlija līdz 2021. gada 31.decembrim:
1) piemērojams šo pārejas noteikumu 37.1 punkta 1., 2. un 4. apakšpunktā noteiktais;
2) lai daļēji kompensētu pašvaldību izdevumus par pabalstu krīzes situācijā nodrošināšanu, valsts nodrošina pašvaldībām mērķdotāciju izdevumu segšanai 50 procentu apmērā no laikposmā no 2021. gada 1. jūlija līdz 2021. gada 31. decembrim mājsaimniecībai izmaksātā pabalsta apmēra, bet ne vairāk kā 75 euro vienai personai mēnesī. Lai kompensētu pašvaldībām izdevumus par izmaksājamo pabalstu apmēra palielināšanu par 50 euro mēnesī par katru aprūpē esošu bērnu līdz 18 gadu vecumam, valsts nodrošina pašvaldībām mērķdotāciju izdevumu segšanai 100 procentu apmērā no mājsaimniecībai, tai skaitā audžuģimenei un aizbildnim, kam ir tiesības uz pabalstu krīzes situācijā, izmaksātā pabalsta palielinājuma — 50 euro mēnesī par katru aprūpē esošu bērnu līdz 18 gadu vecumam.
1) piemērojams šo pārejas noteikumu 37.1 punkta 1., 2. un 4. apakšpunktā noteiktais;
2) lai daļēji kompensētu pašvaldību izdevumus par pabalstu krīzes situācijā nodrošināšanu, valsts nodrošina pašvaldībām mērķdotāciju izdevumu segšanai 50 procentu apmērā no laikposmā no 2021. gada 1. jūlija līdz 2021. gada 31. decembrim mājsaimniecībai izmaksātā pabalsta apmēra, bet ne vairāk kā 75 euro vienai personai mēnesī. Lai kompensētu pašvaldībām izdevumus par izmaksājamo pabalstu apmēra palielināšanu par 50 euro mēnesī par katru aprūpē esošu bērnu līdz 18 gadu vecumam, valsts nodrošina pašvaldībām mērķdotāciju izdevumu segšanai 100 procentu apmērā no mājsaimniecībai, tai skaitā audžuģimenei un aizbildnim, kam ir tiesības uz pabalstu krīzes situācijā, izmaksātā pabalsta palielinājuma — 50 euro mēnesī par katru aprūpē esošu bērnu līdz 18 gadu vecumam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams nodrošināt Labklājības ministrijai finansējumu 7 645 euro, lai atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma pārejas noteikumu 37.2 punktam kompensētu pašvaldībām laikposmā no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim radušos izdevumus 50 procentu apmērā no mājsaimniecībai izmaksātā pabalsta krīzes situācijā, bet ne vairāk kā 75 euro vienai personai mēnesī un 100 procentu apmērā no mājsaimniecībai, tai skaitā audžuģimenei un aizbildnim, kam ir tiesības uz pabalstu krīzes situācijā, izmaksātā pabalsta palielinājuma 50 euro mēnesī par katru aprūpē esošu bērnu līdz 18 gadu vecumam.
Risinājuma apraksts
Līdz ar to, lai valsts varētu nodrošināt līdzfinansējumu daļējai pašvaldību izdevumu segšanai par izmaksātajiem pabalstiem krīzes situācijā, kā arī 100 procentu apmērā no mājsaimniecībai, tai skaitā audžuģimenei un aizbildnim, kam ir tiesības uz pabalstu krīzes situācijā, izmaksātā pabalsta palielinājuma 50 euro mēnesī par katru aprūpē esošu bērnu līdz 18 gadu vecumam par 2021.gada decembri, ir izstrādāts projekts.
Pašvaldības, gatavojot lēmumus par pabalstu krīzes situācijā (piešķirt, nepiešķirt, kādā apmērā) ievēros pašvaldību saistošos noteikumus par šādu pabalstu piešķiršanu, kā arī vadlīnijas un principus par sociālās palīdzības nodrošināšanu, lai, vadoties no Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteiktās ievirzes konkrētajam pabalstam, pieņemtu taisnīgāko un atbilstošāko lēmumu konkrētas personas situācijā.
Lai saņemtu mērķdotāciju, pašvaldība līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša desmitajam datumam Valsts kases e-pakalpojumu "ePārskati”, atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nodrošina informācijas apriti izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, iesniedz pārskatu, aizpildot veidlapu “Pārskats par mērķdotācijas izlietojumu krīzes pabalstam” (Veidlapa Nr. 18_KrīzP) (turpmāk - pārskats), tajā iekļaujot šādas ziņas:
a) pašvaldības izmaksātais finansējums pabalstiem krīzes situācijā pilnā apmērā kopā;
b) to personu skaits, par kurām izmaksāts pabalsts krīzes situācijā;
c) pašvaldības konts Valsts kasē vai kredītiestādē mērķdotācijas saņemšanai un izdevumu veikšanai;
d) bērnu skaits, par kuriem izmaksāts pabalsts krīzes situācijā.
Labklājības ministrija 10 darbdienu laikā pēc pārskata izvērtēšanas un atzīšanas par atbilstošu veiks mērķdotācijas maksājumu pašvaldībai, saglabājot tiesības izlases kārtībā veikt mērķdotācijas izlietojuma kontroli, pieprasot no pašvaldības papildu informāciju. Ja Labklājības ministrija konstatēs kļūdas pārskatā vai pārkāpumus pabalsta krīzes situācijā piešķiršanā un izmaksā, mērķdotācijas izmaksa tiks pārtraukta līdz pārskata precizēšanai vai pārkāpumu novēršanai; pēc pārskata precizēšanas vai pārkāpumu novēršanas. Labklājības ministrija izdarīs pārrēķinu un veiks maksājumus par iepriekšējo periodu un nepamatoti izmaksātos līdzekļus ieturēs no nākamajā mēnesī pašvaldībai paredzētajiem līdzekļiem.
Projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Labklājības ministrijai finansējumu 7 645 euro, lai atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma pārejas noteikumu 37.2 punktam kompensētu pašvaldībām laikposmā no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim radušos izdevumus 50 procentu apmērā no mājsaimniecībai izmaksātā pabalsta krīzes situācijā, bet ne vairāk kā 75 euro vienai personai mēnesī un 100 procentu apmērā no mājsaimniecībai, tai skaitā audžuģimenei un aizbildnim, kam ir tiesības uz pabalstu krīzes situācijā, izmaksātā pabalsta palielinājuma 50 euro mēnesī par katru aprūpē esošu bērnu līdz 18 gadu vecumam.
Pašvaldības, gatavojot lēmumus par pabalstu krīzes situācijā (piešķirt, nepiešķirt, kādā apmērā) ievēros pašvaldību saistošos noteikumus par šādu pabalstu piešķiršanu, kā arī vadlīnijas un principus par sociālās palīdzības nodrošināšanu, lai, vadoties no Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteiktās ievirzes konkrētajam pabalstam, pieņemtu taisnīgāko un atbilstošāko lēmumu konkrētas personas situācijā.
Lai saņemtu mērķdotāciju, pašvaldība līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša desmitajam datumam Valsts kases e-pakalpojumu "ePārskati”, atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nodrošina informācijas apriti izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, iesniedz pārskatu, aizpildot veidlapu “Pārskats par mērķdotācijas izlietojumu krīzes pabalstam” (Veidlapa Nr. 18_KrīzP) (turpmāk - pārskats), tajā iekļaujot šādas ziņas:
a) pašvaldības izmaksātais finansējums pabalstiem krīzes situācijā pilnā apmērā kopā;
b) to personu skaits, par kurām izmaksāts pabalsts krīzes situācijā;
c) pašvaldības konts Valsts kasē vai kredītiestādē mērķdotācijas saņemšanai un izdevumu veikšanai;
d) bērnu skaits, par kuriem izmaksāts pabalsts krīzes situācijā.
Labklājības ministrija 10 darbdienu laikā pēc pārskata izvērtēšanas un atzīšanas par atbilstošu veiks mērķdotācijas maksājumu pašvaldībai, saglabājot tiesības izlases kārtībā veikt mērķdotācijas izlietojuma kontroli, pieprasot no pašvaldības papildu informāciju. Ja Labklājības ministrija konstatēs kļūdas pārskatā vai pārkāpumus pabalsta krīzes situācijā piešķiršanā un izmaksā, mērķdotācijas izmaksa tiks pārtraukta līdz pārskata precizēšanai vai pārkāpumu novēršanai; pēc pārskata precizēšanas vai pārkāpumu novēršanas. Labklājības ministrija izdarīs pārrēķinu un veiks maksājumus par iepriekšējo periodu un nepamatoti izmaksātos līdzekļus ieturēs no nākamajā mēnesī pašvaldībai paredzētajiem līdzekļiem.
Projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Labklājības ministrijai finansējumu 7 645 euro, lai atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma pārejas noteikumu 37.2 punktam kompensētu pašvaldībām laikposmā no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim radušos izdevumus 50 procentu apmērā no mājsaimniecībai izmaksātā pabalsta krīzes situācijā, bet ne vairāk kā 75 euro vienai personai mēnesī un 100 procentu apmērā no mājsaimniecībai, tai skaitā audžuģimenei un aizbildnim, kam ir tiesības uz pabalstu krīzes situācijā, izmaksātā pabalsta palielinājuma 50 euro mēnesī par katru aprūpē esošu bērnu līdz 18 gadu vecumam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Iedzīvotāji, kuriem radīsies krīzes situācija.
Ietekmes apraksts
Projekts ietekmē zemu ienākumu mājsaimniecības, kurām ievērojami samazinājušies vai ir zaudēti ienākumi saistībā ar Covid-19 izplatību izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ.
Juridiskās personas
- Pašvaldību Sociālie dienesti
Ietekmes apraksts
Pašvaldībām būs jāizvērtē mājsaimniecību iesniegumi un jāpieņem lēmums pabalsta krīzes situācijā piešķiršanai vai nepiešķiršanai par 2021.gada decembra mēnesi.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
7 645
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
7 645
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-7 645
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-7 645
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
7 645
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 17.augusta sēdes protokollēmuma Nr.56, 55.§ 2.punktu, izdevumus, kas saistīti ar izdevumu kompensēšanu pašvaldībām 50 procentu apmērā no mājsaimniecībai izmaksātā pabalsta krīzes situācijā, bet ne vairāk kā 75 euro vienai personai mēnesī, un 100 procentu apmērā no mājsaimniecībai, tai skaitā audžuģimenei un aizbildnim, kam ir tiesības uz pabalstu krīzes situācijā, izmaksātā pabalsta palielinājuma – 50 euro mēnesī par katru aprūpē esošu bērnu līdz 18 gadu vecumam, par laika periodu no 2021.gada 1.decembra līdz 2021.gada 31.decembrim, nepārsniedzot 22 969 euro, paredzēts segt no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 2022.gadā.
Lai nodrošinātu krīzes pabalsta izmaksu laikposmā no 2021.gada 1.decembra līdz 31.decembrim, Labklājības ministrijai nepieciešami izdevumi 7 645 euro apmērā.
Šim mērķim 2021.gadā atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 11.janvāra rīkojumam Nr.11 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas ”Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (prot. Nr. 2 34. §), no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" Labklājības ministrijai piešķirts finansējumus, kas nepārsniedz 375 000 euro. Saskaņā ar FM 2021.gada 14.janvāra rīkojumu Nr.18 Labklājības ministrijai piešķirti 125 000 euro (zaudējis spēku ar FM 24.11.2021. rīkojumu Nr. 750 "Par rīkojuma atzīšanu par spēku zaudējušu", FM 24.11.2021. rīkojums Nr. 740 "Par līdzekļu piešķiršanu" (125 000 euro apmērā)), kā arī saskaņā ar Finanšu ministrijas 2021.gada 18.maija rīkojumu Nr. 282 "Par līdzekļu piešķiršanu" piešķirti 52 105 euro (03.09.2021. FM rīkojums Nr. 518 "Grozījums Finanšu ministrijas 2021.gada 18.maija rīkojumā Nr. 282 "Par līdzekļu piešķiršanu"" (precizēts piešķīruma teksts)) programmā 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums”.
Atbilstoši ePārskatos pašvaldību iesniegtajai informācijai uz 2022.gada 26.janvāri, atbalstam pašvaldībām par 2021.gada decembri nepieciešams finansējums 7 645 euro.
Atbalsts par decembri nepieciešams 13 pašvaldībām, izmaksājot pabalstu krīzes situācijā 80 personām, tai skaitā 46 bērniem.
2022.gada janvārī par 2021.gada decembri ir nepieciešami izdevumi 7 645 euro.
Lai nodrošinātu krīzes pabalsta izmaksu laikposmā no 2021.gada 1.decembra līdz 31.decembrim, Labklājības ministrijai nepieciešami izdevumi 7 645 euro apmērā.
Šim mērķim 2021.gadā atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 11.janvāra rīkojumam Nr.11 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas ”Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (prot. Nr. 2 34. §), no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" Labklājības ministrijai piešķirts finansējumus, kas nepārsniedz 375 000 euro. Saskaņā ar FM 2021.gada 14.janvāra rīkojumu Nr.18 Labklājības ministrijai piešķirti 125 000 euro (zaudējis spēku ar FM 24.11.2021. rīkojumu Nr. 750 "Par rīkojuma atzīšanu par spēku zaudējušu", FM 24.11.2021. rīkojums Nr. 740 "Par līdzekļu piešķiršanu" (125 000 euro apmērā)), kā arī saskaņā ar Finanšu ministrijas 2021.gada 18.maija rīkojumu Nr. 282 "Par līdzekļu piešķiršanu" piešķirti 52 105 euro (03.09.2021. FM rīkojums Nr. 518 "Grozījums Finanšu ministrijas 2021.gada 18.maija rīkojumā Nr. 282 "Par līdzekļu piešķiršanu"" (precizēts piešķīruma teksts)) programmā 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums”.
Atbilstoši ePārskatos pašvaldību iesniegtajai informācijai uz 2022.gada 26.janvāri, atbalstam pašvaldībām par 2021.gada decembri nepieciešams finansējums 7 645 euro.
Atbalsts par decembri nepieciešams 13 pašvaldībām, izmaksājot pabalstu krīzes situācijā 80 personām, tai skaitā 46 bērniem.
2022.gada janvārī par 2021.gada decembri ir nepieciešami izdevumi 7 645 euro.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Labklājības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tik veiktas apropriācijas izmaiņas.
Izdevumi tiks veikti Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus 2022.gadā pārdalot no 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Labklājības ministrija
- Valsts kase
- Pašvaldības un pašvaldību sociālie dienesti.
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Zemu ienākumu mājsaimniecības, kurām ievērojami samazinājušies vai ir zaudēti ienākumi saistībā ar Covid-19 izplatību izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ.
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi