23-TA-2143: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts izstrādāts, lai ierobežotu elektroenerģijas sistēmas pakalpojuma tarifu izmaksu pieaugumu mājsaimniecības lietotāju grupām, nodrošinot tarifu izmaksu paredzamību un izmaiņu pakāpeniskumu
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Likumprojekts paredz līdz vidēja termiņa risinājuma izveidei elektroenerģijas sistēmas pakalpojuma fiksētās komponentes tarifa pieaugumu kompensēt 60% apmērā no sistēmas pakalpojumu maksas fiksētās komponentes.
Spēkā stāšanās termiņš
Nākamā diena pēc izsludināšanas (likumprojektam)
Pamatojums
Likumprojektā paredzētais regulējums jāpiemēro no 2023.gada septembra elektroenerģijas rēķina.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
No 2023. gada 1. jūlija spēkā stājušies sadales sistēmas operatora AS “Sadales tīkls” (turpmāk - sistēmas operators) sistēmas pakalpojumu tarifi. Sistēmas operatora kopējās izmaksas salīdzinājumā ar 2020. gada tarifu pieaugušas par aptuveni piektdaļu, taču vērtējot to kopsakarā ar lietotāju patēriņa samazinājumu, tarifs vidēji pieaudzis par trešdaļu. Vienlaikus, mājsaimniecību lietotājiem atsevišķos gadījumos pieaugums ir lielāks. 92% mājsaimniecību lietotāju pieaugums ir 5-7 EUR + PVN (t.i. ~10 EUR). Gadījumos, kur patēriņš ir bijis mazs un pieslēguma jauda ir liela, sadales izmaksas pieaugušas būtiski. To nosaka izmaiņas tarifa struktūrā. Izmaiņas tarifu struktūrā veido:
1) Atteikšanās no atšķirīgas pieejas juridisko lietotāju (uzņēmumu) un mājsaimniecības lietotāju tarifu noteikšanā, kas vēsturiski lielāku izmaksu slogu pārlika uz juridiskajiem lietotājiem.
2) Fiksēto un mainīgo izmaksu precīzāka nošķiršana lietotājiem piemērotajos tarifos (ievērojot, ka lielākā daļa sadales sistēmas pakalpojumu veidojošās izmaksu ir fiksētas, tad tuvinot tarifu struktūru izmaksu struktūrai, pieaug fiksētā maksājuma īpatsvars).
Abas minētās tarifa struktūras pārmaiņas atbilst Eiropas Savienības regulējumam un Energoregulatoru sadarbības aģentūras vadlīnijām (t.i. – tarifu diferencēšana pēc tehniskiem rādītājiem, nevis pēc lietotāja juridiskā statusa un pakāpeniska tarifa fiksētās maksas apmēra saskaņošana ar pakalpojuma sniegšanas fiksēto izmaksu apmēru).
1) Atteikšanās no atšķirīgas pieejas juridisko lietotāju (uzņēmumu) un mājsaimniecības lietotāju tarifu noteikšanā, kas vēsturiski lielāku izmaksu slogu pārlika uz juridiskajiem lietotājiem.
2) Fiksēto un mainīgo izmaksu precīzāka nošķiršana lietotājiem piemērotajos tarifos (ievērojot, ka lielākā daļa sadales sistēmas pakalpojumu veidojošās izmaksu ir fiksētas, tad tuvinot tarifu struktūru izmaksu struktūrai, pieaug fiksētā maksājuma īpatsvars).
Abas minētās tarifa struktūras pārmaiņas atbilst Eiropas Savienības regulējumam un Energoregulatoru sadarbības aģentūras vadlīnijām (t.i. – tarifu diferencēšana pēc tehniskiem rādītājiem, nevis pēc lietotāja juridiskā statusa un pakāpeniska tarifa fiksētās maksas apmēra saskaņošana ar pakalpojuma sniegšanas fiksēto izmaksu apmēru).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Fiksētās maksājuma daļas īpatsvara pieaugums vairāk ietekmē lietotājus, kuri salīdzinoši lielas jaudas pieslēgumu izmanto mazam patēriņam (skat. 1.tabulu)
Ievērojot, ka iepriekš, lietotājiem nebija ekonomiska stimula rūpīgi izvēlēties sev piemērotākos pieslēguma tehniskos parametrus, bieži jaudas apmēra un patēriņa nesakritība ir nevis lietotāja apzināta izvēle (piemēram, zems patēriņš un augsta jauda var būt vasarnīcā, kur lielāko daļu laika nedzīvo, taču mēnesī, kad tur uzturas, darbina plašu skaitu ar augstas jaudas ietaisēm), bet, gan vēsturiski izveidojusies situācija, kuru līdz jaunā tarifa iestāšanās brīdim, nav bijis ekonomiska pamata pārskatīt.
1.tabula. Piemērs: Mājsaimniecība ar 100 kWh patēriņu, 3 fāžu un 40 ampēru pieslēgumu
*Elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu diferencētie tarifi līdz 2023.gada 30. jūnijam: https://sadalestikls.lv/storage/app/media/uploaded-files/ST%20tarifu%20vertibas-lidz%2030.06.2023.pdf
** Elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu diferencētie tarifi no 2023.gada 1.jūlija: https://sadalestikls.lv/storage/app/media/uploaded-files/ST%20tarifu%20vertibas_22052023.pdf
*** Šāds pieslēgums nodrošina 3,4 kW patstāvīgu jaudu. Maksimālais enerģijas apjoms mēnesī, ko iespējams ar šādu pieslēguma jaudu nodrošināt ir teju 2,5 MWh. 100 kWh / mēnesī sastāda 4% šāda pieslēguma noslodzi.
Saskaņā ar sistēmas operatora izvērtējumu, jaudu samazināšanas gadījumu skaits pieaudzis 20-30 reižu sasniedzot vairāk nekā 6000 gadījumu jūlijā (vidēji mēnesī 200-300 gadījumi). Vienlaikus vērtējot matemātiski lietotāju skaits, kuriem būtu lietderība pārliecināties, vai izvēlētais jaudas apmērs ir optimāls, ir daudz augstāks (ap 570 tūkst. no 990 tūkst. mājsaimniecību lietotāju pieslēgumu).
Ievērojot, ka iepriekš, lietotājiem nebija ekonomiska stimula rūpīgi izvēlēties sev piemērotākos pieslēguma tehniskos parametrus, bieži jaudas apmēra un patēriņa nesakritība ir nevis lietotāja apzināta izvēle (piemēram, zems patēriņš un augsta jauda var būt vasarnīcā, kur lielāko daļu laika nedzīvo, taču mēnesī, kad tur uzturas, darbina plašu skaitu ar augstas jaudas ietaisēm), bet, gan vēsturiski izveidojusies situācija, kuru līdz jaunā tarifa iestāšanās brīdim, nav bijis ekonomiska pamata pārskatīt.
1.tabula. Piemērs: Mājsaimniecība ar 100 kWh patēriņu, 3 fāžu un 40 ampēru pieslēgumu
Jaudas maksa (EUR) | Enerģijas maksa (EUR) | Kopā ar PVN 21% (EUR) | |
Ar iepriekšējo tarifu (S2)* | 8,00 | 4,08 | 12,08 + 2,53 = 14,61 |
Ar spēkā esošo tarifu (Speciālais - 1)** | 14,80 | 15,94 | 30,74 + 6,46 = 37,20 |
Ar spēkā esošo tarifu pēc jaudas samazināšanas uz 1 fāzi un 16 ampēriem (Pamata - 1)*** |
6,08 | 3,99 | 10,07 + 2,11 = 12,18 |
*Elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu diferencētie tarifi līdz 2023.gada 30. jūnijam: https://sadalestikls.lv/storage/app/media/uploaded-files/ST%20tarifu%20vertibas-lidz%2030.06.2023.pdf
** Elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu diferencētie tarifi no 2023.gada 1.jūlija: https://sadalestikls.lv/storage/app/media/uploaded-files/ST%20tarifu%20vertibas_22052023.pdf
*** Šāds pieslēgums nodrošina 3,4 kW patstāvīgu jaudu. Maksimālais enerģijas apjoms mēnesī, ko iespējams ar šādu pieslēguma jaudu nodrošināt ir teju 2,5 MWh. 100 kWh / mēnesī sastāda 4% šāda pieslēguma noslodzi.
Saskaņā ar sistēmas operatora izvērtējumu, jaudu samazināšanas gadījumu skaits pieaudzis 20-30 reižu sasniedzot vairāk nekā 6000 gadījumu jūlijā (vidēji mēnesī 200-300 gadījumi). Vienlaikus vērtējot matemātiski lietotāju skaits, kuriem būtu lietderība pārliecināties, vai izvēlētais jaudas apmērs ir optimāls, ir daudz augstāks (ap 570 tūkst. no 990 tūkst. mājsaimniecību lietotāju pieslēgumu).
Risinājuma apraksts
Lai ierobežotu enerģētiskās nabadzības risku un saprotot, ka elektroenerģijas sistēmas pakalpojumu tarifu pieaugums daudzām mājsaimniecībām rada finansiālas grūtības, likumprojekts paredz sistēmas pakalpojumu maksas fiksētās komponentes maksas samazinājumu 60% apmērā.
Sākotnēji maksas samazinājums tiks piemērots periodā no 2023.gada 1.septembra (maksas samazinājums tiktu piemērots oktobra elektroenerģijas rēķinā) līdz 2023.gada 31.decembrim (pēdējais maksas samazinājums atspoguļotos janvāra elektroenerģijas rēķinā). Vienlaikus noritēs darbs pie vidēja termiņa risinājuma sistēmas pakalpojumu tarifu pieauguma ierobežošanai, kas būtu piemērojams no 2024.gada.
Indikatīvā maksas samazinājuma ietekme uz sistēmas pakalpojumu fiksēto komponenti atkarībā no pieslēguma veida, skatāma 2.tabulā.
2.tabula. Sistēmas pakalpojumu fiksētās komponentes tarifs bez maksas samazinājuma un ar indikatīvo maksas samazinājumu
Ņemot vērā vispārējo inflācijas rādītāju un patēriņa cenu pieaugumu, kas saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem kopš pagājušā gada augusta ir 5,4% apmērā, kā arī ņemot vērā, ka sadales sistēmas pakalpojumu izmaksu pieaugums atstāj negatīvu ietekmi uz mājsaimniecību kopējiem izdevumiem, Klimata un enerģētikas ministrija rosina ieviest atbalstu sadales sistēmas tarifu daļējai kompensēšanai no šī gada 1. septembra līdz 31.decembrim. Atbalsta perioda sākuma datums – 1.septembris noteikts, jo, ņemot vērā tiesību aktu virzības gaitu un periodu, kādā mājsaimniecībām tiek izrakstīti rēķini par patērēto elektroenerģiju, 1.-30.septembris ir iespējami ātrākais periods, par ko piemērot attiecīgo atbalstu mājsaimniecībām. Papildus jāmin, ka attiecīgā atbalsta piešķiršana par septembri radītu iespējami labvēlīgu ietekmi uz mājsaimniecību izdevumu īpatsvaru. Tāpat jānorāda, ka atbalsts par periodu no 2023.gada 1. septembra līdz 31.decembrim tiks piemērots rēķinos, kas tiks izrakstīti, sākot no 2023.gada oktobra (piemēram, atbalsts par septembri tiks iekļauts rēķinā par septembrī patērēto elektroenerģiju, kas attiecīgi tiks izrakstīts oktobrī), līdz ar to elektroenerģijas sadales sistēmas operatoram nebūs nepieciešams veikt piešķirtā atbalsta pārrēķinu. Papildus jānorāda, ka, lai pagūtu atbalstu par septembri piemērot jau oktobrī izrakstītajos rēķinos, likumprojekts tiek virzīts steidzamības kārtā, un to ir plānots pieņemt Saeimā līdz šī gada septembra beigām.
Sākotnēji maksas samazinājums tiks piemērots periodā no 2023.gada 1.septembra (maksas samazinājums tiktu piemērots oktobra elektroenerģijas rēķinā) līdz 2023.gada 31.decembrim (pēdējais maksas samazinājums atspoguļotos janvāra elektroenerģijas rēķinā). Vienlaikus noritēs darbs pie vidēja termiņa risinājuma sistēmas pakalpojumu tarifu pieauguma ierobežošanai, kas būtu piemērojams no 2024.gada.
Indikatīvā maksas samazinājuma ietekme uz sistēmas pakalpojumu fiksēto komponenti atkarībā no pieslēguma veida, skatāma 2.tabulā.
2.tabula. Sistēmas pakalpojumu fiksētās komponentes tarifs bez maksas samazinājuma un ar indikatīvo maksas samazinājumu
Pieslēguma veids | Mājsaimniecību objektu skaits | Fiksētās komponentes "Pamata" tarifs (bez PVN) | Fiksētās komponentes maksa ar maksas samazinājumu (bez PVN) |
1 fāze, 16 ampēri | 330 153 | 6,08 | 2,43 |
1 fāze, 20 ampēri | 326 460 | 7,60 | 3,04 |
1 fāze, 25 ampēri | 27 224 | 9,50 | 3,80 |
1 fāze, 32 ampēri | Nav datu | 12,16 | 4,86 |
3 fāzes, 16 ampēri | 75 243 | 14,72 | 5,89 |
3 fāzes, 20 ampēri | 113 000 | 18,40 | 7,36 |
3 fāzes, 25 ampēri | 62 944 | 23,00 | 9,20 |
3 fāzes, 32 ampēri | 23 862 | 29,44 | 11,78 |
3 fāzes, 40 ampēri | 14 739 | 36,80 | 14,72 |
Ņemot vērā vispārējo inflācijas rādītāju un patēriņa cenu pieaugumu, kas saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem kopš pagājušā gada augusta ir 5,4% apmērā, kā arī ņemot vērā, ka sadales sistēmas pakalpojumu izmaksu pieaugums atstāj negatīvu ietekmi uz mājsaimniecību kopējiem izdevumiem, Klimata un enerģētikas ministrija rosina ieviest atbalstu sadales sistēmas tarifu daļējai kompensēšanai no šī gada 1. septembra līdz 31.decembrim. Atbalsta perioda sākuma datums – 1.septembris noteikts, jo, ņemot vērā tiesību aktu virzības gaitu un periodu, kādā mājsaimniecībām tiek izrakstīti rēķini par patērēto elektroenerģiju, 1.-30.septembris ir iespējami ātrākais periods, par ko piemērot attiecīgo atbalstu mājsaimniecībām. Papildus jāmin, ka attiecīgā atbalsta piešķiršana par septembri radītu iespējami labvēlīgu ietekmi uz mājsaimniecību izdevumu īpatsvaru. Tāpat jānorāda, ka atbalsts par periodu no 2023.gada 1. septembra līdz 31.decembrim tiks piemērots rēķinos, kas tiks izrakstīti, sākot no 2023.gada oktobra (piemēram, atbalsts par septembri tiks iekļauts rēķinā par septembrī patērēto elektroenerģiju, kas attiecīgi tiks izrakstīts oktobrī), līdz ar to elektroenerģijas sadales sistēmas operatoram nebūs nepieciešams veikt piešķirtā atbalsta pārrēķinu. Papildus jānorāda, ka, lai pagūtu atbalstu par septembri piemērot jau oktobrī izrakstītajos rēķinos, likumprojekts tiek virzīts steidzamības kārtā, un to ir plānots pieņemt Saeimā līdz šī gada septembra beigām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Regulējums ietekmēs mājsaimniecības, kuram tiks piemērots sistēmas pakalpojumu maksas fiksētās komponentes samazinājums.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
30 476 044
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
30 476 044
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-30 476 044
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-30 476 044
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
30 476 044
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Plānotais atbalsta periods ir no 2023.gada 1.septembra līdz 31.decembrim, un mājsaimniecībām attiecīgais atbalsta tiks ietverts rēķinos par patērēto elektroenerģiju sākot no 2023.gada 1.oktobra līdz 2024.gada 30.janvārim.
Atbalsta periodā mājsaimniecību atbalstam nepieciešamais finansējuma apjoms 30 476 044 euro apmērā, ko elektroenerģijas sadales sistēmas operators pieprasīs kā kompensāciju par sniegto valsts atbalstu, tiks izlietots līdz 2023.gada 31.decembrim.
Detalizētu aprēķinu par atbalstam nepieciešamo finansējumu lūgums skatīt anotācijas pievienotajā pielikumā.
Atbalsta periodā mājsaimniecību atbalstam nepieciešamais finansējuma apjoms 30 476 044 euro apmērā, ko elektroenerģijas sadales sistēmas operators pieprasīs kā kompensāciju par sniegto valsts atbalstu, tiks izlietots līdz 2023.gada 31.decembrim.
Detalizētu aprēķinu par atbalstam nepieciešamo finansējumu lūgums skatīt anotācijas pievienotajā pielikumā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Nepieciešamais finansējums sistēmas pakalpojuma fiksētās komponents maksas samazinājuma piemērošanai 2023.gadā 30 476 044 euro apmērā tiks nodrošināts, veicot pārdali no resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 15.00.00 "Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai".
Vienlaikus papildus likumā "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" 23.pantā noteiktajam akciju sabiedrības "Latvenergo" dividenžu maksājumam 2023. gadā (par 2022. pārskata gadu) tiks nodrošināts valsts pamatbudžeta ieņēmumos papildu dividenžu maksājums 18 547 423 euro apmērā.
Finansējums 30 476 044 euro apmērā tiek plānots kā vispārējās valdības budžeta izdevumi 2023.gadā, netiek uzskatīts par vienreizējiem izdevumiem energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazināšanas pasākumiem saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 5.panta 2.punktu un netiek izslēgts no vispārējās valdības budžeta strukturālās bilances mērķa.
Lai daļēji nodrošinātu atbalstam nepieciešamo finansējumu, akciju sabiedrības "Latvenergo" dividenžu apmērs tiks palielināts līdz 72,859% jeb 152 538 867 euro no peļņas par 2022. gadu.
Atbalsta nodrošināšanai nepieciešamais finansējums 11 928 621 euro apmērā tiks nodrošināts kā vispārējās valdības budžeta bilances samazinājums.
Vienlaikus papildus likumā "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" 23.pantā noteiktajam akciju sabiedrības "Latvenergo" dividenžu maksājumam 2023. gadā (par 2022. pārskata gadu) tiks nodrošināts valsts pamatbudžeta ieņēmumos papildu dividenžu maksājums 18 547 423 euro apmērā.
Finansējums 30 476 044 euro apmērā tiek plānots kā vispārējās valdības budžeta izdevumi 2023.gadā, netiek uzskatīts par vienreizējiem izdevumiem energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazināšanas pasākumiem saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 5.panta 2.punktu un netiek izslēgts no vispārējās valdības budžeta strukturālās bilances mērķa.
Lai daļēji nodrošinātu atbalstam nepieciešamo finansējumu, akciju sabiedrības "Latvenergo" dividenžu apmērs tiks palielināts līdz 72,859% jeb 152 538 867 euro no peļņas par 2022. gadu.
Atbalsta nodrošināšanai nepieciešamais finansējums 11 928 621 euro apmērā tiks nodrošināts kā vispārējās valdības budžeta bilances samazinājums.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā paredz atbalsta pasākumu jau no š.g. septembra, tādējādi operatīva abalsta mehānisma īstenošanas nolūkos, sabiedrības līdzdalība netiek organizēta.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Atbalsta pasākums palīdzēs iedzīvotājiem norēķinos par elektroenerģijas sistēmas pakalpojumiem, samazinot finansiālo slogu uz pārejas perioda laiku, kamēr iedzīvotāji samazinās savu elektroenerģijas pieslēguma jaudu un līdz ar to ilgtermiņā paši sev nodrošināt izmaksu samazinājumu.
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi