23-TA-1875: MK sēdes protokollēmuma projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 22 39. §) "Informatīvais ziņojums "Par izdevumu pārstrukturizēšanu vakcinācijas pret Covid-19 pakalpojuma pieejamības nodrošināšanai"" 3. un 4. punktā dotā uzdevuma atzīšanu par aktualitāti zaudējušu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2021. gada 7. septembra instrukcijas Nr. 8 "Vienotā uzdevumu izpildes kontroles kārtība Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā" 17.punkts un Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 218.punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Atzīt par aktualitāti zaudējušu MK 2022.gada 19.aprīļa sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 22 39. §) "Informatīvais ziņojums "Par izdevumu pārstrukturizēšanu vakcinācijas pret Covid-19 pakalpojuma pieejamības nodrošināšanai"" (turpmāk – MK 2022.gada 19.aprīļa sēdes protokollēmums) 3. un 4.punktu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
MK 2022.gada 19.aprīļa sēdē izskatīja informatīvā ziņojumu “Par izdevumu pārstrukturizēšanu vakcinācijas pret Covid-19 pakalpojuma pieejamības nodrošināšanai” (prot. Nr. 22 39. § 2.punkts) un atļāva Veselības ministrijai (turpmāk – VM) (Nacionālajam veselības dienestam) (turpmāk – NVD) sadarbībā ar pašvaldībām un vakcinācijas pakalpojuma sniedzējiem organizēt vienas dienas izbraukuma vakcināciju.
Saskaņā ar MK 2022.gada 19.aprīļa protokollēmuma (prot. Nr.22 39.§) 3.punktu, minētā protokollēmuma 2.punktā minētās vienas dienas izbraukuma vakcinācijas izdevumus segs budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmai 12.00.00 "Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai"" piešķirto līdzekļu ietvaros.
Savukārt, saskaņā ar MK 2022.gada 19.aprīļa protokollēmuma (prot. Nr.22 39.§) 4.punktu, VM normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt izskatīšanai MK rīkojuma projektu par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 12.00.00 "Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.
Saskaņā ar MK 2022.gada 19.aprīļa protokollēmuma (prot. Nr.22 39.§) 3.punktu, minētā protokollēmuma 2.punktā minētās vienas dienas izbraukuma vakcinācijas izdevumus segs budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmai 12.00.00 "Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai"" piešķirto līdzekļu ietvaros.
Savukārt, saskaņā ar MK 2022.gada 19.aprīļa protokollēmuma (prot. Nr.22 39.§) 4.punktu, VM normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt izskatīšanai MK rīkojuma projektu par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 12.00.00 "Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Samazinoties Covid-19 saslimstībai, no 2022.gada 1.aprīļa MK atcēla Covd-19 drošības pasākumus visā valstī. Daži no tiem tika saglabāti tikai vidēs, kur ir īpaši augsts inficēšanās risks. Tāpat tika paplašinātas pakalpojumu sniedzēju un darba devēju tiesības pašiem izvērtēt riskus un noteikt epidemioloģiskās drošības prasības.
Saskaņā ar informatīvā ziņojumā “Par izdevumu pārstrukturizēšanu vakcinācijas pret Covid-19 pakalpojuma pieejamības nodrošināšanai” iekļauto informāciju, plānots bija, ka vienas dienas izbraukuma vakcinācijas pakalpojums tiktu nodrošināts tikai gadījumos, ja uz vakcināciju būtu pietiekušies vairāk nekā 10 pakalpojuma saņēmēji un laika posmā no 2022.gada 1.aprīļa līdz 2022.gada 31.decembrim.
2022.gada vasaras un rudens periodā turpinājās uzlaboties epidemioloģiskā situācija valstī un Latvijas iedzīvotāji ar vien mazāk vakcinējās pret Covid-19. Tika pieņemts lēmums, ka nav nepieciešams organizēt vienas dienas izbraukuma vakcinācijas procesu, vakcinācijas nodrošinot ģimenes ārstu praksēs.
Ņemot vērā, iepriekš minēto, VM uzskata, ka MK 2022.gada 19.aprīļa sēdes protokollēmuma (prot. Nr.22 39.§) "Informatīvais ziņojums "Par izdevumu pārstrukturizēšanu vakcinācijas pret Covid-19 pakalpojuma pieejamības nodrošināšanai "" 3. un 4.punktā dotais uzdevums ir zaudējis aktualitāti.
Saskaņā ar informatīvā ziņojumā “Par izdevumu pārstrukturizēšanu vakcinācijas pret Covid-19 pakalpojuma pieejamības nodrošināšanai” iekļauto informāciju, plānots bija, ka vienas dienas izbraukuma vakcinācijas pakalpojums tiktu nodrošināts tikai gadījumos, ja uz vakcināciju būtu pietiekušies vairāk nekā 10 pakalpojuma saņēmēji un laika posmā no 2022.gada 1.aprīļa līdz 2022.gada 31.decembrim.
2022.gada vasaras un rudens periodā turpinājās uzlaboties epidemioloģiskā situācija valstī un Latvijas iedzīvotāji ar vien mazāk vakcinējās pret Covid-19. Tika pieņemts lēmums, ka nav nepieciešams organizēt vienas dienas izbraukuma vakcinācijas procesu, vakcinācijas nodrošinot ģimenes ārstu praksēs.
Ņemot vērā, iepriekš minēto, VM uzskata, ka MK 2022.gada 19.aprīļa sēdes protokollēmuma (prot. Nr.22 39.§) "Informatīvais ziņojums "Par izdevumu pārstrukturizēšanu vakcinācijas pret Covid-19 pakalpojuma pieejamības nodrošināšanai "" 3. un 4.punktā dotais uzdevums ir zaudējis aktualitāti.
Risinājuma apraksts
Atzīt par aktualitāti zaudējušu MK 2022. gada 19.aprīļa sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 22 39. §) "Informatīvais ziņojums "Par izdevumu pārstrukturizēšanu vakcinācijas pret Covid-19 pakalpojuma pieejamības nodrošināšanai"" 3. un 4. punktu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Nacionālais veselības dienests, Veselības ministrijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Veselības ministrija
- Nacionālais veselības dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi