Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Informējam, ka š.g. 31.oktobra Valsts sekretāru sanāksme tiek atcelta. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 7.novembrī.
24-TA-645: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumi par zvērinātu revidentu pretendentu apmācībām" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes  2022. gada 14. decembra Direktīva (ES) 2022/2464, ar ko attiecībā uz korporatīvo ilgtspējas ziņu sniegšanu groza Regulu (ES) Nr. 537/2014, Direktīvu 2004/109/EK, Direktīvu 2006/43/EK un Direktīvu 2013/34/ES (turpmāk – Direktīva 2022/2464).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta projekts izstrādāts, lai normatīvajā regulējumā iekļautu tiesību normas, kas izriet no Direktīvas 2022/2464 un attiecas uz zvērinātu revidentu pretendentu apmācību procesu, minimālo saturu un apmācību pabeigšanu apliecinošajā dokumentā iekļaujamās ziņas, kā arī, lai izpildītu likuma "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (Latvijas Vēstnesis, 2024, 193. nr.), kas stājas spēkā 2024. gada 17. oktobrī (turpmāk – Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā) 8.1 panta ceturtajā daļā noteikto deleģējumu Ministru kabinetam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ņemot vērā, ka ar pretendentu  apmācībām saistītie jautājumi nav atrunāti normatīvajā regulējumā, ir nepieciešams noteikt zvērinātu revidentu pretendentu apmācību procesu, minimālo saturu un apmācību pabeigšanu apliecinošajā dokumentā iekļaujamās ziņas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Spēkā esošais normatīvais regulējums neuzliek zvērinātu revidentu pretendentiem pienākumu attiecībā uz pretendentu apmācību apguvi pirms kvalifikācijas eksāmena kārtošanas un attiecīgi apmācību organizatora apliecinājuma par pretendentu apmācību apguvi izsniegšanu pretendentam.
Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija (turpmāk – LZRA) organizē pretendentu apmācības un izstrādā apmācību programmas. Tomēr pretendentam nav pienākums apgūt LZRA vai cita apmācību organizatora piedāvātās apmācības pirms kvalifikācijas eksāmenu kārtošanas. Attiecīgi arī nav pilnvarojuma Ministru kabinetam noteikt ar zvērinātu revidentu pretendentu apmācību procesu saistītus noteikumus.
Grozījumu Revīzijas pakalpojumu likumā 8.1 pants nosaka pienākumu pirms zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanas apgūt apmācības kvalifikācijas eksāmenu priekšmetos un deleģējot Ministru kabinetu noteikt minēto apmācību procesu, minimālo saturu un apmācību pabeigšanu apliecinošajā dokumentā iekļaujamās ziņas.
Ar Grozījumiem Revīzijas pakalpojumu likumā tiek pārņemtas prasības, kas izriet no Direktīvas Nr. 2022/2464 3. panta.
Direktīvas 2022/2464 3. panta 3. punkts (grozīts Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 17. maija Direktīvas 2006/43/EK, ar ko paredz gada pārskatu un konsolidēto pārskatu obligātās revīzijas, groza Padomes Direktīvu 78/660/EEK un Padomes Direktīvu 83/349/EEK un atceļ Padomes Direktīvu 84/253/EEK (turpmāk - Revīzijas direktīva) 6. panta 1. un 2. punkts) noteic, ka viena no prasībām, kas ir jāizpilda, lai fizisko personu var apstiprināt obligātās revīzijas, tostarp apliecinājuma pakalpojuma veikšanai, ir arī prasība, ka šī persona ir pabeigusi teorētisko nodarbību kursu.
Zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanai pretendenti jau šobrīd brīvprātīgi apgūst zvērinātu revidentu pretendentu teorētisko nodarbību kursu, tomēr Revīzijas pakalpojumu likumā nav atrunāts, kurš ir tiesīgs organizēt šādas zvērinātu revidentu pretendentu apmācības un izsniegt apmācību pabeigšanu apliecinošu dokumentu.
Lai izvairītos no neatbilstībām apmācību kvalitātē, veicinātu pretendenta izpratni par eksāmenu jomu (teoriju) un praktiskiem uzdevumiem, kā arī nodrošinātu, ka zvērinātu revidentu profesijā strādā augsti kvalificēti profesionāļi ar amatam atbilstošām zināšanām un prasmēm, ar Grozījumiem Revīzijas pakalpojumu likumā tiek paredzēts priekšnosacījums zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanai – pretendentam ir nepieciešams iziet apmācības LZRA vai pie cita apmācību organizatora, par ko tiek izsniegts apmācību pabeigšanu apliecinošs dokuments.
Tomēr LZRA vai cita apmācību organizatora organizēto pretendentu apmācību apgūšana kvalifikācijas eksāmenu priekšmetos negarantē zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu nokārtošanu. Tas ir priekšnosacījums, lai pretendentu pielaistu zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanai.
Tiesību akta projekts "Noteikumi par zvērinātu revidentu pretendentu apmācībām" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts, ņemot vērā Grozījumu Revīzijas pakalpojumu likumā 8.1 panta ceturtajā daļā noteikto deleģējumu Ministru kabinetam.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā ir nepieciešams paredzēt noteikumus par pretendentu apmācību procesu, apmācību procesa minimālo saturu, kā arī apmācību pabeigšanas nosacījumiem un noteikumus par apmācību pabeigšanu apliecinošā dokumenta izsniegšanu.
Noteikumu projekta 2. punktā ir aprakstīts, kas ir pretendentu apmācības process. Pretendents var apgūt apmācības pie jebkura apmācību organizatora, kas nodrošina zināšanu apgūšanu  noteikumu projektā noteiktajās jomās.
Noteikumu projekts nosaka elastīgus nosacījums attiecībā uz apmācību formu, ņemot vērā pretendentu individuālās vajadzības un iespējas. Pretendentu apmācības notiek  klātienē, līdz ar to apmācību organizators var piedāvāt apgūt apmācības attālināti, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģiju rīkus.
Galvenais nosacījums ir apgūt apmācības pie apmācību organizatora, kas nodrošina zināšanu apgūšanu noteikumu projektā noteiktajos zvērināta revidenta kvalifikācijas eksāmena priekšmetos atbilstoši LZRA apstiprinātajai apmācību programmai.
Noteikumu projekta 4. un 5. punkts nosaka, kādos mācību priekšmetos un kādā apmērā (apgūstamo akadēmisko stundu skaits) pretendents apgūst apmācības, lai varētu kārtot zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu revīzijas un ilgtspējas jomā. Pretendents apgūst apmācības ilgtspējas jomā tikai gadījumā, ja savā iesniegumā ir norādījis, ka vēlas saņemt zvērināta revidenta sertifikātu arī apliecinājuma pakalpojuma sniegšanai.
Apgūstamais apmācību saturs un to minimālais apjoms ir salāgots atbilstoši veicamajiem zvērināta revidenta amata pienākumiem. Noteikumu projektā noteiktais mācību priekšmetu apjoms (akadēmiskās stundas) ir minimums, ko LZRA kā viena no apmācību organizatoriem, kas nosaka apmācību programmu un organizē zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu, ir noteikusi, lai pretendents sagatavotos attiecīgajam kvalifikācijas eksāmenam.
Apmācību procesa minimālā satura noteikšana nodrošina, ka zvērinātu revidentu pretendentu apmācības ir pilnīgas un aptverošas, lai sagatavotu kompetentus un profesionālus zvērinātus revidentus, kuri spēj sniegt revīzijas pakalpojumus un arī apliecinājuma pakalpojumus atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un starptautiskajiem standartiem, kas ir saistoši attiecīgo pakalpojumu sniegšanā.
Noteikumu projekta 6. – 10. punktā ir paredzēti apmācību pabeigšanas un apmācību pabeigšanu apliecinošā dokumenta izsniegšanas nosacījumi. Apmācību pabeigšanu apliecina apmācību organizatora izsniegts apmācību pabeigšanu apliecinošs dokuments. Atbilstoši noteikumu projekta 7. punktam, lai pretendents saņemtu apmācību pabeigšanu apliecinošs dokumentu, ir nepieciešams apmeklēt vismaz 80 % no apmācību programmas apjoma. Šīs nosacījums ir attiecināms uz katru apmācību jomu, kuru apgūst pretendents (atsevišķi uz revīzijas un ilgtspējas jomu).
Ja pretendents ir veiksmīgi izpildījis noteikumu projektā noteiktus nosacījumus apmācību pabeigšanai, apmācību organizators izsniedz pretendentam apmācību pabeigšanu apliecinošu dokumentu, kurā ir uzskaitītas noteikumu projekta 8. punktā minētās ziņas. Pēc apmācību pabeigšanu apliecinoša dokumenta saņemšanas pretendents var kārtot zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu revīzijas un  attiecīgi ilgtspējas jomā, ja pretendents ir apguvis apmācības arī ilgtspējas jomā un plāno sniegt apliecinājuma pakalpojumus.
Saskaņā ar spēkā esošā Revīzijas pakalpojumu likuma 12. panta otrajā daļā noteikto zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu nolikumu apstiprina LZRA. Zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu nolikumā paredzēts, ka nokārtotais eksāmens zvērināta revidenta sertifikāta saņemšanai tiek atzīts piecus gadus no dienas, kad pretendentam paziņots par eksāmena rezultātiem. Noteikumu projekta 9. punktā ir noteikts, ka apmācību pabeigšanu apliecinošā dokumenta derīguma termiņš ir pieci gadi.  Minētais termiņš ir līdzvērtīgs termiņam, kurā tiek atzīts nokārtotais eksāmens zvērināta revidenta sertifikāta saņemšanai.
Lai LZRA varētu pārliecināties par pretendenta atbilstību prasībām attiecībā uz zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmena kārtošanu, Noteikumu projekta 10. punktā ir iekļauta prasība pretendentam  -  iesniegumam par katra zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmena kārtošanu pievienot apmācību pabeigšanu apliecinošo dokumentu. Minētā prasībā ir attiecināma uz gadījumiem, kad pretendents ir apguvis apmācības pie cita apmācību organizatora, kas nav LZRA, līdz ar ko LZRA rīcībā nav informācijas par to, vai  pretendents ir izpildījis Grozījumu Revīzijas pakalpojumu likumā 8.1 panta pirmās daļas prasības, t.i. pretendents ir apguvis apmācības kvalifikācijas eksāmenu priekšmetos.
Noteikumu projekts stājas spēkā vispārējā kārtībā. Noteikumu projekta normu piemērošanas regulējums izriet no Grozījumu Revīzijas pakalpojumu likumā pārejas noteikumu 25. punkta, kas paredz, ka pretendentiem, kas 2024. gadā kārto zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenus, netiek piemērotas Grozījumu Revīzijas pakalpojumu likumā 8.1 panta pirmās daļas prasības attiecībā uz obligātajām apmācībām kvalifikācijas eksāmenu priekšmetos. Minētais nozīmē, ka 2024. gadā pretendenti var kārtot zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenus pirms tām neapgūstot obligātā kārtā zvērinātu revidentu pretendentu apmācības konkrētajā kvalifikācijas eksāmena priekšmetā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Zvērinātu revidentu pretendenti
Ietekmes apraksts
Saskaņā ar LZRA 2024.gada 20.marta vēstulē “Par Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas ikgadējo pārskatu par tās darbību” Nr. 13 sniegto informāciju Finanšu ministrijai 2023. gadā zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu sesijā piedalījās 27 zvērinātu revidentu pretendenti, no tiem deviņi pretendenti eksāmenus kārtoja pirmo reizi. Minētā informācija ir pieejama publiski LZRA tīmekļa vietnē https://lzra.lv/informacija-par-latvijas-zverinatu-revidentu-asociacijas-darbibu-2023-gada/. Ņemot vērā, ka līdz šim pretendents varēja kārtot kvalifikācijas eksāmenu bez obligātām  apmācībām eksāmena priekšmeta noteiktajās jomās un prasības par šādu apmācību pabeigšanu apliecinoša dokumenta iesniegšanas, šobrīd nav iespējams noteikt konkrētu pretendentu skaitu, kuri pirms nākamās eksāmenu sesijas, kas sāksies 2025.gadā vasarā, izies šajā noteikumu projektā paredzētajās apmācībās un kuros tieši apmācību priekšmetos.  
Juridiskās personas
  • cits apmācību organizators
  • Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "LZRA IZGLĪTĪBAS CENTRS"
Ietekmes apraksts
Ņemot vērā to, ka šobrīd Revīzijas pakalpojumu likums neparedz normatīvo regulējumu attiecībā uz pretendentu apmācību apguvi un attiecīgi apmācību kursa organizatora apmācību pabeigšanu apliecinošā dokumenta par pretendentu apmācību apguvi izsniegšanu pretendentam, nav iespējams noteikt apmācību organizatoru skaitu, kuri vēlētos nodrošināt pretendentu apmācības.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
0,00
Zvērinātu revidentu pretendenti
Zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanai pretendentam ir nepieciešams iziet apmācības LZRA vai pie cita apmācību organizatora, par ko tiek izsniegts apmācību pabeigšanu apliecinošs dokuments, kas ir derīgs piecus gadus. Saskaņā ar LZRA sniegto informāciju šobrīd pretendentu brīvprātīgu apmācību kursu pirms zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanas par noteikumu projekta 4. punktā noteiktajiem priekšmetiem nodrošina sabiedrība ar ierobežotu atbildību "LZRA IZGLĪTĪBAS CENTRS" un tiek piedāvāts atsevišķi katram kvalifikācijas eksāmena priekšmetam. Viena kvalifikācijas eksāmena priekšmeta apmācību kursa cena 2024.gadā bija no 300,00 – 400,00 euro bez PVN. Apmācību kurss par projekta 4. un 5. punktā noteiktajiem priekšmetiem pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās aptvers 120 akadēmiskās stundas. Finansiālo resursu ieguldījums katram apmācību organizatoram ir atšķirīgs, ņemot vērā tā darbības apjomu, apmācamo (pretendentu) skaitu u.c. rādītājus.
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
cits apmācību organizators
Saskaņā ar Grozījumos Revīzijas pakalpojumu likumā noteikto, apmācību organizators nodrošina teorētisko nodarbību kursus pretendentiem kvalifikācijas eksāmenu priekšmetos atbilstoši LZRA apstiprinātajai apmācību programmai. Finansiālo resursu ieguldījums katram apmācību organizatoram ir atšķirīgs, ņemot vērā tā darbības apjomu, apmācamo (pretendentu) skaitu u.c. rādītājus. Tādējādi netiek norādīts administratīvo izmaksu monetārais novērtējums.
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "LZRA IZGLĪTĪBAS CENTRS"
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "LZRA IZGLĪTĪBAS CENTRS" jau šobrīd nodrošina teorētisko nodarbību kursus pretendentiem, kuri brīvprātīgi vēlas apgūt apmācības zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanai. Finansiālo resursu ieguldījums katram apmācību organizatoram ir atšķirīgs, ņemot vērā tā darbības apjomu, apmācamo (pretendentu) skaitu u.c. rādītājus. Tādējādi netiek norādīts administratīvo izmaksu monetārais novērtējums.
Kopā
0,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32022L2464
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra Direktīva (ES) 2022/2464, ar ko attiecībā uz korporatīvo ilgtspējas ziņu sniegšanu groza Regulu (ES) Nr. 537/2014, Direktīvu 2004/109/EK, Direktīvu 2006/43/EK un Direktīvu 2013/34/ES (publicēta "Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī" L 322/15, 16.12.2022.).
Apraksts
Šī direktīva paredz noteikumus attiecībā uz ilgtspējas ziņojuma un konsolidēto ilgtspējas ziņojuma (ja ir pienākums tādu sagatavot) sagatavošanu un ilgtspējas ziņojuma un konsolidētā ilgtspējas ziņojuma (ja ir pienākums tādu sagatavot) apliecinājuma veikšanu un to veicēju kompetenci un uzraudzību.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra Direktīva (ES) 2022/2464, ar ko attiecībā uz korporatīvo ilgtspējas ziņu sniegšanu groza Regulu (ES) Nr. 537/2014, Direktīvu 2004/109/EK, Direktīvu 2006/43/EK un Direktīvu 2013/34/ES (publicēta "Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī" L 322/15, 16.12.2022.).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Ar Direktīvas 2022/2464 3. panta 3. punktu grozītās Revīzijas direktīvas 6. panta 1. un 2. punkts
Noteikumu projekta 4., 5. un 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības, jo pirms eksāmenu teorētisko nodarbību kurss aptver profesionālās kompetences pārbaudījumā ietveramās jomas.
Direktīvas 2022/2464 5. panta 3. punkts
Noteikumu projekta sadaļa "Informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu"
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības un ietver atsauci uz Direktīvu 2022/2464.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav.
Cita informācija
Ar Direktīvas 2022/2464 3. panta 3. punktu grozītās Revīzijas direktīvas 6. panta 1. un 2. punkts tiek pārņemts ar Noteikumu projekta 4., 5. un 6. punktu, kā arī ar Grozījumu Revīzijas pakalpojumu likumā 8.1 panta pirmo daļu un Grozījumu Revīzijas pakalpojumu likumā 10. panta pirmās daļas otro teikumu.
Lai pilnībā pārņemtu pārējās Direktīvas 2022/2464 prasības ir izstrādāti vairāki tiesību aktu projekti: likumprojekts "Ilgtspējas informācijas atklāšanas likumu" (23-TA-3235, reģistrācijas Nr. Saeimas IS. 625/Lp14) (pamata likumprojekts), likumprojekts "Grozījumi Grāmatvedības likumā" (23-TA-2416, reģistrācijas Nr. Saeimas IS. 626/Lp14), likumprojekts "Grozījumi Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumā" (23-TA-3181, reģistrācijas Nr. Saeimas IS. 627/Lp14), likumprojekts "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (23-TA-3278, reģistrācijas Nr. Saeimas IS. 628/Lp14), likumprojekts "Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā" (23-TA-3280, reģistrācijas Nr. Saeimas IS. 629/Lp14), likumprojekts "Grozījumi Kredītiestāžu likumā" (23-TA-3307, reģistrācijas Nr. Saeimas IS. 630/Lp14), likumprojekts "Grozījumi Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas likumā" (23-TA-3309, reģistrācijas Nr. Saeimas IS. 631/Lp14), likumprojekts "Grozījumi Ieguldījumu brokeru sabiedrību likumā" (23-TA-3298, reģistrācijas Nr. Saeimas IS. 632/Lp14), likumprojekts "Grozījumi Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā" (23-TA-3287, reģistrācijas Nr. Saeimas IS. 633/Lp14) un likumprojekts "Grozījumi Privāto pensiju fondu likumā" (23-TA-3310, reģistrācijas Nr. Saeimas IS 634/Lp14), kurus LR Saeima 2024. gada 26. septembrī ir pieņēmusi 2. galīgajā lasījumā, un 2024.gada 3.oktobrī tie ir izsludināti Latvijas Vēstnesī. Tāpat saskaņā ar  Grozījumos Revīzijas pakalpojumu likumā paredzēto deleģējumu, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā Finanšu ministrija virza Ministru kabineta noteikumu "Zvērinātu revidentu un zvērinātu revidentu komercsabiedrību darba organizācijas noteikumi" projektu (24-TA-617).
Augstāk minētie normatīvo aktu projekti ir pieejami TAP portālā un katra normatīvā akta anotācijā ir ietverta Direktīvas 2022/2464 prasību pārņemšanu tabula atbilstoši katra konkrētā tiesību akta projekta specifikācijai un būtībai. Detalizēta un apkopota informācija par Direktīvas 2022/2464 normu pārņemšanu tiks sagatavota, kad Finanšu ministrija sniegs Direktīvas 2022/2464 notifikāciju Tieslietu ministrijai.
Profesionālās darbības reglamentētajā profesijā uzsākšanas vai veikšanas prasību samērīguma novērtējums sešu mēnešu laikā pēc Noteikuma projekta spēkā stāšanās dienas tiks publicēts Eiropas Komisijas izveidotajā un uzturētajā publiski pieejamā reglamentēto profesiju datubāzē, kā to paredz 2021. gada 7. septembra Ministru kabineta noteikumu "Tiesību akta projekta sākotnējas ietekmes izvērtēšanas kārtība" Nr. 617 23. punkts (https://likumi.lv/ta/id/325945-tiesibu-akta-projekta-sakotnejas-ietekmes-izvertesanas-kartiba).

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
-
Nevalstiskās organizācijas
LZRA
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/d4e30ea8-ea1a-447d-a995-cb4bf498e453

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Noteikumu projekts, tā anotācija un MK sēdes protokollēmuma projekts tika izsludināti TAP portālā sabiedrības līdzdalībai (publiskajai apspriešanai) laika periodā no 2024.gada 11. jūnija līdz 2024.gada 25.jūnijam. Viedokļi netika saņemti.

6.4. Cita informācija

Noteikumu projekts ir izstrādāts sadarbībā ar LZRA.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • LZRA
  • citi apmācību organizatori

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekta 8. punkts nosaka, ka apmācību organizatora izsniegtajā apmācību pabeigšanu apliecinošajā dokumentā norāda pretendenta vārdu, uzvārdu un personas kodu (ja nav personas koda, norāda dzimšanas datumu). Datu apstrādes pamats ir Grozījumu Revīzijas pakalpojumu likumā 8.1 panta trešā un ceturtā daļa, kas nosaka, ka pretendents apmācības iziet LZRA vai pie  cita apmācību organizatora. Par attiecīgo apmācību apguvi pretendentam izsniedz apmācību pabeigšanu apliecinošu dokumentu. Ministru kabinets nosaka apmācību procesu, minimālo saturu un apmācību pabeigšanu apliecinošajā dokumentā iekļaujamās ziņas.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekta anotācijai pievienots pielikums "Profesionālās darbības reglamentētajā profesijā uzsākšanas vai veikšanas prasību samērīguma novērtējums".

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Profesionālās darbības reglamentētajā profesijā uzsākšanas vai veikšanas prasību samērīguma novērtējums