25-TA-2929: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”" (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots, pamatojoties uz sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumos plānotajām saistībām, kuru segšana nodrošināma tekošajā gadā, lai neradītu ietekmi nākamajos periodos.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir piešķirt papildu finansējumu Satiksmes ministrijai sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai reģionālās nozīmes pārvadājumos ar autobusiem un vilcieniem 2025.gadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lai atbilstoši Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā (turpmāk – STP likums) noteiktajam nodrošinātu iedzīvotājiem pieejamus sabiedriskā transporta pakalpojumus, VSIA “Autotransporta direkcija” (turpmāk – ATD) organizē sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes maršrutos, kā arī nodrošina sabiedriskajam transportam no valsts budžeta iedalīto finanšu līdzekļu administrēšanu un piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem un valstspilsētu pašvaldībām par pārvadājumiem, kas ir ārpus pilsētas administratīvās teritorijas, ja maršruta daļa ir vairāk kā 30% no kopējā maršruta garuma, un par personām ar invaliditāti un bērnu bāreņu pārvadāšanu.
Sabiedriskā transporta pakalpojumi tiek nodrošināti, pamatojoties uz STP likuma 11. pantā noteikto, paredzot no valsts budžeta šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem kompensēt pārvadātājiem ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus. Noslēgtajos sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumos paredzētā zaudējumu segšana notiek, sedzot starpību, kas rodas, veicot pasūtīto apjomu pamatotu izdevumu vai piedāvātās pakalpojumu cenas apmērā, atņemot pārvadātāja saņemtos biļešu ieņēmumus.
Valsts budžeta finansējums kārtējam gadam tiek piešķirts, ņemot vērā apstiprināto vidēja termiņa budžeta ietvaru, un atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025. , 2026. un 2027. gadam” 31.06.00 apakšprogrammā “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem” bāzes finansējums ik gadu (2025. -2027. gadu ietvarā) paredzēts 93 787 014 euro, savukārt valsts budžeta 31.04.00 apakšprogrammā “Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai” paredzētais finansējums ir 64 257 527 euro. Attiecīgi 31.06.00 apakšprogrammā “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem” paredzētais finansējums tiek izlietots par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai kā tekošā gada ietvarā, tā kompensējot arī iepriekšējo gadu nesegtās saistības. Savukārt 31.04.00 apakšprogrammā “Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai” finansējums tiek izlietots dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai, to starpā 14 576 204 euro plānots izmaksāt AS “Pasažieru vilciens” par radītiem izdevumiem saistībā ar infrastruktūras izmantošanu, t.i., maksu par Minimālās piekļuves pakalpojuma kompleksu (MPPK) tiešo izmaksu apmērā, apkalpes vietām un infrastruktūras pārvaldītāja sniegtajiem pakalpojumiem.
Gada sākumā veiktais provizoriskais novērtējums liecināja, ka piešķirtais finansējums abās minētajās apakšprogrammās kompensētu kopējos plānotos zaudējumus, jo no iepriekšējiem periodiem atsevišķu sabiedriskā transporta pakalpojumu līguma izpildē un pārvadājumu veidos ir uzkrātas pārmaksas, ievērojot to, ka dotācijas tiek izmaksātas avansā, bet gala norēķins par faktisko izpildi seko pēc datu apstrādes un pārbaudes.
Sabiedriskā transporta pakalpojumi tiek nodrošināti, pamatojoties uz STP likuma 11. pantā noteikto, paredzot no valsts budžeta šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem kompensēt pārvadātājiem ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus. Noslēgtajos sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumos paredzētā zaudējumu segšana notiek, sedzot starpību, kas rodas, veicot pasūtīto apjomu pamatotu izdevumu vai piedāvātās pakalpojumu cenas apmērā, atņemot pārvadātāja saņemtos biļešu ieņēmumus.
Valsts budžeta finansējums kārtējam gadam tiek piešķirts, ņemot vērā apstiprināto vidēja termiņa budžeta ietvaru, un atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025. , 2026. un 2027. gadam” 31.06.00 apakšprogrammā “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem” bāzes finansējums ik gadu (2025. -2027. gadu ietvarā) paredzēts 93 787 014 euro, savukārt valsts budžeta 31.04.00 apakšprogrammā “Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai” paredzētais finansējums ir 64 257 527 euro. Attiecīgi 31.06.00 apakšprogrammā “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem” paredzētais finansējums tiek izlietots par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai kā tekošā gada ietvarā, tā kompensējot arī iepriekšējo gadu nesegtās saistības. Savukārt 31.04.00 apakšprogrammā “Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai” finansējums tiek izlietots dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai, to starpā 14 576 204 euro plānots izmaksāt AS “Pasažieru vilciens” par radītiem izdevumiem saistībā ar infrastruktūras izmantošanu, t.i., maksu par Minimālās piekļuves pakalpojuma kompleksu (MPPK) tiešo izmaksu apmērā, apkalpes vietām un infrastruktūras pārvaldītāja sniegtajiem pakalpojumiem.
Gada sākumā veiktais provizoriskais novērtējums liecināja, ka piešķirtais finansējums abās minētajās apakšprogrammās kompensētu kopējos plānotos zaudējumus, jo no iepriekšējiem periodiem atsevišķu sabiedriskā transporta pakalpojumu līguma izpildē un pārvadājumu veidos ir uzkrātas pārmaksas, ievērojot to, ka dotācijas tiek izmaksātas avansā, bet gala norēķins par faktisko izpildi seko pēc datu apstrādes un pārbaudes.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tomēr 2025.gada periodā ir notikušas atsevišķas izmaiņas, kuras ņemot vērā, secināms, ka atsevišķos gadījumos 2025.gadā veidosies nesegtās saistības. Proti:
Ar Ministru kabineta 2025.gada 19.augusta sēdē nolemto (prot.Nr.32/5.§ Par apropriācijas pārdali), tika veiktas izmaiņas valsts budžeta 31.04.00 apakšprogrammā “Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai”, samazinot apakšprogrammas finansējumu par 3 005 689 euro. Ņemot vērā šīs izmaiņas, kopējais valsts budžeta finansējums AS “Pasažieru vilciens” 2025.gadam par publiskās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu veido 11 570 515 euro, bet saskaņā ar faktisko izpildi 2025.gada 10 mēnešos kompensējamie izdevumi par infrastruktūras izmantošanu ir 11 363 477 euro, un līdz gada beigām plānots, ka tie sastādīs vēl 2 407 092 euro. ATD apkopojot datus par iepriekšējo periodu uzkrātajiem atlikumiem un plānoto izdevumu apmēru, konstatējusi, ka papildu nepieciešamais finansējums 2025.gadā valsts budžeta 31.04.00 apakšprogrammā “Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai” būtu 2 198 139 euro (skatīt tabulu Nr.1).
tabula Nr.1
Prognozētie kompensējamie zaudējumi 31.04.00 apakšprogrammā “Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai”
Savukārt attiecībā uz reģionālās nozīmes pārvadājumiem ar autobusiem saskaņā ar 2025.gada 10 mēnešu datiem ir secināms, ka zaudējumu kompensācijas lielumu nosaka kopējās izmaiņas pārvadāto pasažieru skaitā. Salīdzinot 2025.gada 10 mēnešu datus ar 2024.gada to pašu periodu, pasažieru skaits samazinājies par 5%, bet biļešu ieņēmumi par 7% jeb 1 831 660 euro. Jāatzīmē, ka biļešu ieņēmumi ir būtiska zaudējumu kompensācijas veidojošā komponente, par kuras daļu tiek samazināta no valsts budžeta izmaksājamā dotācija. Pasažieru skaita samazinājums dotētajā maršrutu tīklā saistīts ar maršruta tīkla samazinājumu, kā arī pasažieru aizplūšanu uz citiem pārvadājumu veidiem (vilciens un komercpārvadājumi). Lai segtu visus 2025.gadā ar sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumu izpildi saistītos zaudējumu reģionālās nozīmes dotētajos pārvadājumos ar autobusiem, tika ņemtas vērā uzkrātās pārmaksas no iepriekšējiem periodiem, kā arī, plānojot kopējo izpildi citos pārvadājumu veidos un iespējamās pārmaksas tekošā gada izpildē, tika veiktas finansēšanas plānu izmaiņas, pārdalot finansējumu par labu reģionālās nozīmes pārvadājumiem ar autobusiem. Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2025.gada 21.oktobra rīkojuma Nr. 1.1-1/12/360 1.5.2.punktu pamatbudžeta apakšprogrammā 31.06.00 “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem” samazināti izdevumi pārējiem valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertiem pašvaldībām 1 245 357 euro apmērā un palielināti izdevumi subsīdijām un dotācijām 1 245 357 euro apmērā, lai reģionālās nozīmes pārvadātājiem nodrošinātu normatīvajos aktos noteikto zaudējumu kompensēšanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem 2025.gadā. Tomēr arī minētais pārdalītais finansējums nenosedz pilnīgi visus zaudējumus, kas plānoti 2025.gada ietvarā.
Vienlaikus 2025.gadā atbilstoši atklāta konkursa kārtībā (identifikācujas Nr. Nr.AD 2019/7) noslēgtiem sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumiem kopumā piecās lotēs tika veikta pakalpojumu cenas indeksācija. Ņemot vērā to, ka pakalpojumu cena tiek indeksēta, ievērojot degvielas (to starpā elektroenerģijas) un darba samaksas izmaiņas par iepriekšējo periodu, kas ir pēdējie četri gadi, tad jāatzīmē, ka indeksācijas rezultātā pakalpojumu cenas pieaugums ir vismaz 16%, salīdzinot ar pakalpojumu cenu, kāda bija spēkā pirmajā līguma darbības posmā. Kopumā pakalpojumu cenas indeksācijas rezultātā kopējie sabiedriskā transporta pakalpojumu izdevumi, ievērojot to, ka pakalpojumu cenas indeksācija tika veikta 2025.gada 1.augustā, palielinājušies par 1 227 738 euro. Tā kā pakalpojumu cenas indeksācijas rezultātā iespējamais pieaugums nav iekļauts valsts budžeta izdevumu bāzē, tad neizbēgami veidojas nesegto zaudējumu apmērs.
Kopējais plānotais zaudējumu apmērs reģionālās nozīmes parvadājumos ar autobusiem ir 60 036 782 euro, līdz ar to, ATD apkopojot kopējo situāciju atbilstoši līgumu noteikumiem, kopējās nesegtās saistības valsts budžeta 31.06.00 apakšprogrammā “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem” aprēķinātas 1 734 567 euro (skatīt tabulu Nr.2).
tabula Nr.2
Prognozētie kompensājamie zaudējumi 31.06.00 apakšprogrammā “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem”
Ar Ministru kabineta 2025.gada 19.augusta sēdē nolemto (prot.Nr.32/5.§ Par apropriācijas pārdali), tika veiktas izmaiņas valsts budžeta 31.04.00 apakšprogrammā “Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai”, samazinot apakšprogrammas finansējumu par 3 005 689 euro. Ņemot vērā šīs izmaiņas, kopējais valsts budžeta finansējums AS “Pasažieru vilciens” 2025.gadam par publiskās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu veido 11 570 515 euro, bet saskaņā ar faktisko izpildi 2025.gada 10 mēnešos kompensējamie izdevumi par infrastruktūras izmantošanu ir 11 363 477 euro, un līdz gada beigām plānots, ka tie sastādīs vēl 2 407 092 euro. ATD apkopojot datus par iepriekšējo periodu uzkrātajiem atlikumiem un plānoto izdevumu apmēru, konstatējusi, ka papildu nepieciešamais finansējums 2025.gadā valsts budžeta 31.04.00 apakšprogrammā “Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai” būtu 2 198 139 euro (skatīt tabulu Nr.1).
tabula Nr.1
Prognozētie kompensējamie zaudējumi 31.04.00 apakšprogrammā “Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai”
| Pārvadājumu veids, mērķdotācija | Piešķirtā dotācija, euro | Izmaiņas dotāciju finansēšanas plānos, euro | Kopējā pieejamā dotācija 2025.gada norēķiniem, euro | Atlikumi (pārmaksas) no iepriekšējiem periodiem, euro | Plānotie kompensējamie zaudējumi 2025.gadā, euro | Papildus nepieciešamais finansējums 2025.gadā, euro |
| Reģionālie vilcieni, dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas izdevumu kompensēšana | 14 576 204 | -3 005 689 | 11 570 515 | 64 915 | 13 833 569 | -2 198 139 |
Savukārt attiecībā uz reģionālās nozīmes pārvadājumiem ar autobusiem saskaņā ar 2025.gada 10 mēnešu datiem ir secināms, ka zaudējumu kompensācijas lielumu nosaka kopējās izmaiņas pārvadāto pasažieru skaitā. Salīdzinot 2025.gada 10 mēnešu datus ar 2024.gada to pašu periodu, pasažieru skaits samazinājies par 5%, bet biļešu ieņēmumi par 7% jeb 1 831 660 euro. Jāatzīmē, ka biļešu ieņēmumi ir būtiska zaudējumu kompensācijas veidojošā komponente, par kuras daļu tiek samazināta no valsts budžeta izmaksājamā dotācija. Pasažieru skaita samazinājums dotētajā maršrutu tīklā saistīts ar maršruta tīkla samazinājumu, kā arī pasažieru aizplūšanu uz citiem pārvadājumu veidiem (vilciens un komercpārvadājumi). Lai segtu visus 2025.gadā ar sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumu izpildi saistītos zaudējumu reģionālās nozīmes dotētajos pārvadājumos ar autobusiem, tika ņemtas vērā uzkrātās pārmaksas no iepriekšējiem periodiem, kā arī, plānojot kopējo izpildi citos pārvadājumu veidos un iespējamās pārmaksas tekošā gada izpildē, tika veiktas finansēšanas plānu izmaiņas, pārdalot finansējumu par labu reģionālās nozīmes pārvadājumiem ar autobusiem. Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2025.gada 21.oktobra rīkojuma Nr. 1.1-1/12/360 1.5.2.punktu pamatbudžeta apakšprogrammā 31.06.00 “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem” samazināti izdevumi pārējiem valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertiem pašvaldībām 1 245 357 euro apmērā un palielināti izdevumi subsīdijām un dotācijām 1 245 357 euro apmērā, lai reģionālās nozīmes pārvadātājiem nodrošinātu normatīvajos aktos noteikto zaudējumu kompensēšanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem 2025.gadā. Tomēr arī minētais pārdalītais finansējums nenosedz pilnīgi visus zaudējumus, kas plānoti 2025.gada ietvarā.
Vienlaikus 2025.gadā atbilstoši atklāta konkursa kārtībā (identifikācujas Nr. Nr.AD 2019/7) noslēgtiem sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumiem kopumā piecās lotēs tika veikta pakalpojumu cenas indeksācija. Ņemot vērā to, ka pakalpojumu cena tiek indeksēta, ievērojot degvielas (to starpā elektroenerģijas) un darba samaksas izmaiņas par iepriekšējo periodu, kas ir pēdējie četri gadi, tad jāatzīmē, ka indeksācijas rezultātā pakalpojumu cenas pieaugums ir vismaz 16%, salīdzinot ar pakalpojumu cenu, kāda bija spēkā pirmajā līguma darbības posmā. Kopumā pakalpojumu cenas indeksācijas rezultātā kopējie sabiedriskā transporta pakalpojumu izdevumi, ievērojot to, ka pakalpojumu cenas indeksācija tika veikta 2025.gada 1.augustā, palielinājušies par 1 227 738 euro. Tā kā pakalpojumu cenas indeksācijas rezultātā iespējamais pieaugums nav iekļauts valsts budžeta izdevumu bāzē, tad neizbēgami veidojas nesegto zaudējumu apmērs.
Kopējais plānotais zaudējumu apmērs reģionālās nozīmes parvadājumos ar autobusiem ir 60 036 782 euro, līdz ar to, ATD apkopojot kopējo situāciju atbilstoši līgumu noteikumiem, kopējās nesegtās saistības valsts budžeta 31.06.00 apakšprogrammā “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem” aprēķinātas 1 734 567 euro (skatīt tabulu Nr.2).
tabula Nr.2
Prognozētie kompensājamie zaudējumi 31.06.00 apakšprogrammā “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem”
| Pārvadājumu veids, mērķdotācija | Piešķirtā dotācija, euro | Izmaiņas dotāciju finansēšanas plānos, euro | Izmaksātā dotācija iepriekšējo periodu segšanai, euro | Kopējā pieejamā dotācija 2025.gada norēķiniem, euro | Atlikumi (pārmaksas) no iepriekšējiem periodiem, euro | Plānotie kompensējamie zaudējumi 2025.gadā, euro | Papildus nepieciešamais finansējums 2025.gadā, euro |
| Reģionālie autobusi, zaudējumu kompensēšana | 52 899 091 | 1 245 357 | 148 622 | 53 995 826 | 4 306 389 | 60 036 782 | -1 734 567 |
| Reģionālie vilcieni, zaudējumu kompensēšana | 25 337 745 | 0 | 500 | 25 337 245 | 6 215 781 | 29 881 739 | 0 |
| Reģionālie komercreisu autobusi, braukšanas maksas atvieglojumu kompensēšana | 850 000 | 0 | 0 | 850 000 | 0 | 850 000 | 0 |
| Valstspilsētu pārvadājumi, zaudējumu kompensēšana ārpus pilsētas teritorijas | 2 800 000 | -572 116 | 21 497 | 2 206 387 | 428 264 | 2 631 511 | 0 |
| Valstspilsētu pārvadājumi, braukšanas maksas atvieglojumu kompensēšana | 11 900 178 | -673 241 | 109 290 | 11 117 647 | 180 279 | 11 175 391 | 0 |
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar ATD veiktajiem aprēķiniem, kopējais sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai 2025.gadā nepieciešamais papildu finansējums veido 3 932 706 euro (2 198 139 euro + 1 734 567 euro). Nesegto zaudējumu saistību nesegšanas gadījumā, tie kompensējami 2026.gada ietvarā, kur valsts budžeta finansējums nav pietiekams esošā maršrutu tīkla pasūtīšanai un nodrošināšanai. Tāpēc ar rīkojuma projektu “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”" paredzēts piešķirt papildu finansējumu Satiksmes ministrijai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, lai kompensētu sabiedriskā transporta pakalpojuma nepārtrauktības nodrošināšanu un dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu no Līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
nav
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
3 932 706
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
3 932 706
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-3 932 706
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-3 932 706
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
3 932 706
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Detalizēta informācija par kopējo nepieciešamo papildu finansējumu sniegta anotācijas 1.3.sadaļā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
nav
Cita informācija
Rīkojuma projekts paredz finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4.punktu institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas.
Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- Finanšu ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
