25-TA-749: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumos Nr. 112 "Paliatīvās aprūpes noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Mobilās komandas paliatīvās aprūpes pakalpojuma personas dzīvesvietā (turpmāk –Pakalpojums) sniegšana notiek jau vairāk kā gadu un ir identificēta nepieciešamība veikt izmaiņas Ministru kabineta 2024. gada 20. februārī noteikumos Nr. 112 “Paliatīvās aprūpes noteikumi” (turpmāk - MK noteikumi).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Novērst identificētās nepilnības Pakalpojuma nodrošināšanā - konkrētāk iezīmēt atbildības jomas, kas ļautu veiksmīgāk īstenot sadarbību starp dažādiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem, ietvert ārējos normatīvajos aktos veiktās izmaiņas un adaptēt normatīvo regulējumu faktiskajai Pakalpojuma nodrošināšanai/ pārtraukšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ar 2024. gada 1.aprīli uzsākta Pakalpojums, nodrošinot starpsektoriālus veselības un sociālās aprūpes pakalpojumus nepilniem diviem tūkstošiem paliatīvās aprūpes pacientu. Pakalpojuma sniegšanu monitorē gan Labklājības ministrija, gan Veselības ministrija, kā arī Nacionālā veselības dienests. Vērtējot Pakalpojuma sniegšanu 2024. gadā, identificētas vairākas nepilnības, to novēršanai izstrādāts Ministru kabineta noteikumu "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumos Nr. 112 "Paliatīvās aprūpes noteikumi"" projekts (turpmāk - Projekts).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumu izstrādes gaitā tika nolemts, ka klients Pakalpojuma saņemšanas laikā var turpināt saņemt tam iepriekš piešķirtos sociālos pakalpojumus un Pakalpojuma saņemšana neliedz klientam pieprasīt un saņemt citus sociālos pakalpojumus, ja klientam rodas tāda nepieciešamība. Tomēr praksē Pakalpojuma sniegšanas laikā tika identificēta problēma Pakalpojuma sniedzēju sadarbībā ar pašvaldību sociālajiem dienestiem, kas organizē aprūpes mājās pakalpojumu, jo pašvaldība nodrošina līdzīgu pakalpojumu Pakalpojuma ietvaros nodrošinātajai sociālajai aprūpei, lai gan pašvaldības nodrošinātajai aprūpei mājās un sociālajai aprūpei Pakalpojuma ietvaros ir atšķirīgi mērķi. Pakalpojuma sniedzēja sociālās aprūpes personālam ir jānodrošina personai atbalsts ne tikai slimības izraisīto seku mazināšanā un dzīves kvalitātes uzturēšanā, bet arī fiziska aprūpe, personīgās higiēnas procedūras, atbalsts medikamentu lietošanā brīdī, kad to nenodrošina pašvaldības sniegtās aprūpes mājās pakalpojuma ietvaros. Gan Pakalpojuma sniedzēja, gan pašvaldības finansēta aprūpētāja iesaiste nepieciešama, ja personai nepieciešams lielāks atbalsta apjoms. Tomēr, lai nerastos situācija, kad gan pašvaldība, gan Pakalpojuma sniedzēji nodrošina klientiem vienādu pakalpojuma apjomu un Pakalpojuma sniedzējiem rodas domstarpības ar pašvaldībām, nepieciešams precīzāk noteikt gan pakalpojuma ietvaros sniegtās sociālās aprūpes, gan pašvaldību nodrošinātās aprūpes mājās ietvaru.
Risinājuma apraksts
Ja persona vai ar personu vienā mājsaimniecībā dzīvojoša persona jau saņem pašvaldības organizētu aprūpes mājās pakalpojumu, Pakalpojumu sniedzējs veido aprūpes plānu, ņemot vērā citu pakalpojumu sniedzēju aprūpes plānos noteiktās darbības. Ja aprūpes pakalpojumu apjoma noteikšana notiek vienlaicīgi gan Pakalpojuma laikā, gan pašvaldībā, vai laika gaitā aprūpes pakalpojumu apjoms tiek pārskatīts, kā arī, ja kopā ar personu vienā mājsaimniecībā dzīvo citas personas, tiek ievērots princips, kas nosaka, ka šīs personas vai pašvaldības organizētās aprūpes mājās pakalpojuma ietvaros tiek nodrošinātas ikdienas dzīves atbalsta darbības (IADL - Instrumental Activities of daily living ), kas ir mājsaimniecības uzturēšana, veļas mazgāšana, ēdiena un medikamentu piegāde un citas dzīvei nepieciešamās darbības, savukārt Pakalpojuma sociālās komponentes ietvaros ikdienā veicamās darbības (ADL - Activities of daily living ), t.i., personiskā aprūpe, mazgāšanās, ēšana, ģērbšanās, inkontinences līdzekļu nomaiņa un citas darbības fizioloģisko vajadzību un ar to saistīto personīgās higiēnas vajadzību nodrošināšanā, medikamentu lietošanā, tehnisko palīglīdzekļu nodrošināšanā. Lai veicinātu sadarbību un pēctecīgu personas aprūpi projektā iekļauta norma, ka, ja personai ir piešķirts sociālās aprūpes pakalpojums un lai ļautu organizēt personai aprūpi, kas nodrošinās tai pēc iespējas lielāku atbalstu, Pakalpojuma sniedzējs saskaņo aprūpes plānā iekļaujamās darbības ar pašvaldības nodrošināto sociālās aprūpes pakalpojumu dzīvesvietā sniedzēju.
Problēmas apraksts
Nepieciešams precizēt MK noteikumu normas, kas skar Pakalpojuma saņemšanu institūcijās ar diennakts izmitināšanu, Pakalpojuma pārtraukšanu uz laiku un Pakalpojuma sniegšanas izbeigšanu. Pakalpojums tiek sniegts personām dzīvesvietā, tomēr Pakalpojuma veselības aprūpes komponenti var saņemt personas institūcijā, piemēram ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma institūcijā saņemšanas laikā. Ja klients saņem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā pakalpojumu, īslaicīgo sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā vai pansijas pakalpojumu, institūcija nodrošina aprūpei nepieciešamos tehniskos palīglīdzekļus, sociālo aprūpi un nepieciešamības gadījumā arī psihosociālo atbalstu, tomēr veselības aprūpes komponente, ko var nodrošināt institūcija, ir nepietiekama, līdz ar to veselības aprūpes komponente tiek sniegta arī ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, īslaicīgās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā vai pansijas pakalpojuma laikā. Savukārt, ja persona saņem Pakalpojumu, bet tā jāievieto institūcijā, noteiktu laiku tā var saņemt Pakalpojuma atsevišķus sociālās komponentes pakalpojumus, piemēram, personas dzīvesvietā saglabājas izsniegtie palīglīdzekļi, ir iespējams saņemt psihosociālās rehabilitācijas pakalpojumu. Nepieciešams šīs normas uzsvērt Projektā, vienlaikus precizējot termiņus, kādā Pakalpojuma sniegšana var tikt pārtraukta vai izbeigta.
Risinājuma apraksts
Lai neveidotos nepareiza MK noteikumu interpretācija, Projektā uzsvērta norma, ka Pakalpojuma sociālo komponenti nesaņem persona, kas saņem ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā pakalpojumu, īslaicīgo sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā vai pansijas pakalpojumu. Ja persona jau saņem Pakalpojumu, tā nepieciešamības gadījumā var tikt ievietota ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, īslaicīgās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā vai pansijā. Projektā paredzēts, ka šajā gadījumā persona un tās tuvinieki turpina saņemt psihosociālās rehabilitācijas pakalpojumu uz laiku līdz 14 dienām. Ja personas veselības stāvoklis neļauj atsāk Pakalpojuma saņemšanu ārpus minētajām institūcijām, tad Pakalpojuma sniegšana pēc 14 dienām tiek izbeigta.
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.2. pasākuma "Atbalsts paliatīvās aprūpes sistēmas pilnveidošanai" ietvaros tiks veikti vairāki pasākumi paliatīvās aprūpes sistēmas pilnveidošanai, izveidojot integrētu starpnozaru un starpdisciplināru paliatīvās aprūpes pacientiem un viņu ģimenes locekļiem atbalsta sistēmu, tādējādi nodrošinot savlaicīgi pieejamu, individuālām un specifiskām aprūpes vajadzībām atbilstošu aprūpi un atbalstu pēc iespējas tuvāk cilvēka dzīves vietai – primārajā un sekundārajā aprūpes līmenī. 4.3.5.2. pasākuma ietvaros tiks veidoti un sniegti vēl neesoši sociālie pakalpojumi, kuru saņemšanai varēs pieteikties arī tie klienti un viņu tuvinieki, kuri saņem vai kuriem ir izbeigts Pakalpojums. Tādējādi, pat, ja personai vai tās tuviniekiem ir izbeigta psohosociālās rehabiltācija, gan persona, gan tās tuvinieki varēs saņemt arī psihoemocionālo klīniskā psihologa, kapelāna, sociālā darbinieka konsultāciju, atbalsta grupu pakalpojumu un līdzinieku grupu pakalpojumu veidā.
Pakalpojuma sniegšanas gada rezultātu analīze liecina, ka MK noteikumos paredzētais 30 dienu pārejas periods no Pakalpojuma pārtraukšanas uz laiku līdz Pakalpojuma izbeigšanai, ir pārāk garš. Analizējot faktiskos Pakalpojuma izpildes rādītājus secināts, ka gandrīz visos gadījumos (ar ļoti retiem izņēmuma gadījumiem), ja persona uzturas stacionārajā ārstniecības iestādē, ilgstošas sociālās aprūpes un rehabilitācijas institūcijā vai nesadarbojas ar Pakalpojuma sniedzēju ilgāk par 2 nedēļām, tad Pakalpojuma sniegšana pēc 30 dienām tiek pārtraukta. Pieredze rāda, ka nepieciešams Pakalpojumu sniedzējiem noteikt mazāku laiku, lai izšķirtos par nepieciešamā pakalpojuma veidu. Ņemot vērā minēto, vienlaikus, lai nodrošinātu vienotu pieeju Pakalpojumu finansēšanā, tiek veikti grozījumi, samazinot dienu skaitu par kurām Labklājības ministrija turpina segt pakalpojuma izdevumus samazinātā apjomā, kad klients neatrodas savā dzīvesvietā, no 30 uz 14 dienām[1].
[1] Ilgstošas sociālās aprūpes institūcijām LM nodrošina finansējumu par 1 klienta dienu (samazinātā apjomā) vēl 14 dienas, kad klients atrodas prombūtnē.
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.2. pasākuma "Atbalsts paliatīvās aprūpes sistēmas pilnveidošanai" ietvaros tiks veikti vairāki pasākumi paliatīvās aprūpes sistēmas pilnveidošanai, izveidojot integrētu starpnozaru un starpdisciplināru paliatīvās aprūpes pacientiem un viņu ģimenes locekļiem atbalsta sistēmu, tādējādi nodrošinot savlaicīgi pieejamu, individuālām un specifiskām aprūpes vajadzībām atbilstošu aprūpi un atbalstu pēc iespējas tuvāk cilvēka dzīves vietai – primārajā un sekundārajā aprūpes līmenī. 4.3.5.2. pasākuma ietvaros tiks veidoti un sniegti vēl neesoši sociālie pakalpojumi, kuru saņemšanai varēs pieteikties arī tie klienti un viņu tuvinieki, kuri saņem vai kuriem ir izbeigts Pakalpojums. Tādējādi, pat, ja personai vai tās tuviniekiem ir izbeigta psohosociālās rehabiltācija, gan persona, gan tās tuvinieki varēs saņemt arī psihoemocionālo klīniskā psihologa, kapelāna, sociālā darbinieka konsultāciju, atbalsta grupu pakalpojumu un līdzinieku grupu pakalpojumu veidā.
Pakalpojuma sniegšanas gada rezultātu analīze liecina, ka MK noteikumos paredzētais 30 dienu pārejas periods no Pakalpojuma pārtraukšanas uz laiku līdz Pakalpojuma izbeigšanai, ir pārāk garš. Analizējot faktiskos Pakalpojuma izpildes rādītājus secināts, ka gandrīz visos gadījumos (ar ļoti retiem izņēmuma gadījumiem), ja persona uzturas stacionārajā ārstniecības iestādē, ilgstošas sociālās aprūpes un rehabilitācijas institūcijā vai nesadarbojas ar Pakalpojuma sniedzēju ilgāk par 2 nedēļām, tad Pakalpojuma sniegšana pēc 30 dienām tiek pārtraukta. Pieredze rāda, ka nepieciešams Pakalpojumu sniedzējiem noteikt mazāku laiku, lai izšķirtos par nepieciešamā pakalpojuma veidu. Ņemot vērā minēto, vienlaikus, lai nodrošinātu vienotu pieeju Pakalpojumu finansēšanā, tiek veikti grozījumi, samazinot dienu skaitu par kurām Labklājības ministrija turpina segt pakalpojuma izdevumus samazinātā apjomā, kad klients neatrodas savā dzīvesvietā, no 30 uz 14 dienām[1].
[1] Ilgstošas sociālās aprūpes institūcijām LM nodrošina finansējumu par 1 klienta dienu (samazinātā apjomā) vēl 14 dienas, kad klients atrodas prombūtnē.
Problēmas apraksts
Projekts paredz, Pakalpojuma saņēmējiem, kas pakalpojuma saņemšanu uzsāks pēc tā spēkā stāšanās, atšķirīgus pakalpojuma sociālās komponentes saņemšanas, pārtraukšanas un izbeigšanas nosacījumus. Līdz ar to nepieciešams Projektā paredzēt pārejas normas, atbilstoši Projektā paredzētajam Pakalpojuma saņemšanas periodam.
Vienlaikus Projektā nepieciešams paredzēt kārtību un termiņu, kādā pakalpojuma sniedzēji iesniedz atskaites par pakalpojumu.
Vienlaikus Projektā nepieciešams paredzēt kārtību un termiņu, kādā pakalpojuma sniedzēji iesniedz atskaites par pakalpojumu.
Risinājuma apraksts
Projektā paredzēts, ka izmaiņas Pakalpojuma nodrošināšanā skar klientus, kuriem tiek uzsākts Pakalpojums pēc Projekta spēkā stāšanās. Klientiem, kas jau saņem Pakalpojumu, Pakalpojuma saņemšanas nosacījumi nemainās. Vienlaikus, lai atvieglotu Pakalpojuma uzskaiti un atskaitīšanās kārtību, nepieciešams noteikt projekta spēkā stāšanās laiku.
Problēmas apraksts
Pakalpojuma sniedzēji šobrīd datus par Pakalpojumu ievada manuāli, kā arī atskaites par pakalpojuma sociālo komponenti Labklājības ministrijai (turpmāk – ministrija) veido manuāli un iesniedz ar drošu elektronisko parakstu. Lai atvieglotu pakalpojuma sniedzēju darbu ar pakalpojuma uzskati un datu uzkrāšanu, ka arī lai atvieglotu Labklājības ministrijas kontroles funkciju par pakalpojuma veikšanu, nepieciešams datu ievadi veikt Labklājības ministrijas pārziņā esošajā Valsts sociālo pakalpojumu monitoringa informācijas sistēmā (turpmāk - SPOLIS).
Risinājuma apraksts
Projektā paredzēts, ka datu ievade par Pakalpojuma sociālās komponentes sniegšanu SPOLIS jāuzsāk ar 2026.gada 1.janvāri. Līdz 2026.gada 1.janvārim SPOLIS funkcionalitāte tiks papildināta[1]. Lai būtu iespējama SPOLIS savietošana ar MK noteikumiem, Projektā iekļautas normas, kas paredz Pakalpojuma sniedzēju veicamās darbības sistēmā SPOLIS un to uzsākšanas laiku. Vienlaikus lai būtu iespējama datu ieguve par personas rīcībā jau esošajiem valsts finansētajiem tehniskajiem palīglīdzekļiem un to salīdzināšana ar tehniskajiem palīglīdzekļiem, kas tiek izsniegti Pakalpojuma laikā, nepieciešams precizēt MK noteikumu pielikumu, paredzot attiecīgus datu laukus, kas būtu salāgojami ar SPOLIS esošajiem, jo SPOLIS ietver informāciju par valsts finansētiem tehniskajiem palīglīdzekļiem, ko izsniedzis VSIA NRC “Vaivari” Tehnisko palīglīdzekļu centrs.
[1] Izstrādes procesā atrodas grozījumi MK 30.09.2014. noteikumos Nr 587 “Valsts sociālās politikas monitoringa informācijas sistēmas noteikumi’
[1] Izstrādes procesā atrodas grozījumi MK 30.09.2014. noteikumos Nr 587 “Valsts sociālās politikas monitoringa informācijas sistēmas noteikumi’
Problēmas apraksts
Ar 2024. gada 1.jūliju spēkā stājušās izmaiņas Pacientu tiesību likumā, paplašinot to personu loku, kuras var pieņemt ar pacienta ārstēšanu saistītus lēmumus, ja pacients sava veselības stāvokļa dēļ pats nespēj pieņemt lēmumu par ārstniecību.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā izmaiņas Pacientu tiesību likumā, nosakot, ka personām, par kurām Fizisko personu reģistrā ir iekļautas ziņas par partnerību ar pacientu, ir tiesības saņemt informāciju par pacientu un pieņemt ar pacienta ārstēšanu saistītus lēmumus situācijās, kad pacients sava veselības stāvokļa vai vecuma dēļ nav spējīga par sevi parūpēties, Projekts precizē MK noteikumos minēto, attiecinot normu arī uz Pakalpojuma saņemšanu. Projektā iekļautas normas, kas nosaka, ka ka situācijās, kad pacients sava veselības stāvokļa dēļ pats nespēj pieņemt lēmumu par ārstniecību - papildus jau MK noteikumos minētajām personām lēmuma pieņemšanā var tikt iesaistīta arī persona, par kuru ar pacientu Fizisko personu reģistrā ir iekļautas Fizisko personu reģistra likuma 11. panta pirmās daļas 36. punktā noteiktās ziņas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- iedzīvotāji, kuriem piešķirts paliatīvās aprūpes mobilās komandas pakalpojums dzīvesvietā
Ietekmes apraksts
Skaidri definēts pakalpojumu apjoms no dažādiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem, nosakot atbildību un sekmējot savstarpējo sadarbību.
Juridiskās personas
- Paliatīvās aprūpes mobilās komandas pakalpojuma dzīvesvietā sniedzēji, pašvaldību sociālie dienesti, sociālās aprūpes institūcijas.
Ietekmes apraksts
Skaidri definēts pakalpojumu apjoms no dažādiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem, nosakot atbildību un sekmējot savstarpējo sadarbību.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projektā ietverti Labklājības ministrijas sniegtie priekšlikumi mobilo paliatīvās aprūpes komandu pakalpojuma pilnveidei. 2025. gadā februārī elektroniski Projekts izsūtīts izskatīšanai paliatīvās aprūpes mobilo komandu pakalpojuma sniedzējiem.
Sadaļa tiks papildināta.
Sadaļa tiks papildināta.
6.4. Cita informācija
Lai pārrunātu Projektā ietvertās izmaiņas, Veselības ministrija 2025. gada 18. februārī organizēja tikšanos ar Labklājības ministriju un Nacionālo veselības dienestu.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pašvaldību sociālie dienesti, dažādas sociālās aprūpes institūcijas
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Skaidri definēts pakalpojumu apjoms no dažādiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem, nosakot atbildību un sekmējot savstarpējo sadarbību ar paliatīvās aprūpes mobilo komandu pakalpojuma sniedzējiem.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
