Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2024. gada 28.jūnijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 01.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā TAP portālā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami e-Identitātes apliecināšanas un autentificēšanās pakalpojumi ar eID, eParaksts un mobilo lietotni eParaksts mobile.
23-TA-1982: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2023. gada 18. janvāra rīkojumā Nr. 19 "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 15.00.00 "Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma (turpmāk – Likums) 13. pants un 7.1 panta 4.1, 4.2 daļa un 5.daļa.
Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2022. gada 9. augusta sēdes protokollēmuma Nr.39, 67.§, (turpmāk – MK protokollēmums) 10.2. un 10.3 punkts.
Likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 64.panta pirmā daļa.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK rīkojuma projekta izstrādes mērķis ir nodrošināt Labklājības ministrijai (turpmāk – LM) finansējumu, lai 2023. gadā atbilstoši Likuma 13. panta 3., 3.1 un 6. daļai noteiktajam kompensētu pašvaldību izdevumus 50% apmērā mājokļa pabalsta izmaksām, nodrošinātu pašvaldībām avansa maksājumus un  administratīvās izmaksas laikposmā no 01.04.2022. līdz 30.06.2023..
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Likuma 13. panta 2.3 daļa nosaka, ka pašvaldības sociālais dienests laikposmā no 2022. gada 1. oktobra līdz 2023. gada 31. maijam iesniegtos iesniegumus par materiālās situācijas izvērtēšanu, sociālās palīdzības pabalstu un trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa piešķiršanu izskata 40 darbdienu laikā pēc minētā iesnieguma un normatīvajos aktos par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu noteikto dokumentu saņemšanas un pieņem lēmumu par mājokļa pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt šo pabalstu. Mājokļa pabalstu mājsaimniecībai piešķir ar mēnesi, kad saņemts iesniegums.
Likuma 13. panta 3.daļa nosaka, ka,  lai daļēji kompensētu izdevumus mājokļa pabalstam, valsts nodrošina mērķdotāciju pašvaldībām 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2023. gada 30. jūnijam.
Savukārt Likuma 3.1 daļa nosaka, ka, lai daļēji kompensētu administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās par šā panta 2.3 daļā minētā iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, valsts kompensē pašvaldībām 8 euro par vienu iesniegumu. Mērķdotāciju, kas paredzēta administratīvo izmaksu segšanai, pašvaldības sociālais dienests var izlietot pakalpojuma nodrošināšanā iesaistīto darbinieku atlīdzībai, darba vietas ierīkošanai minētajiem darbiniekiem, kā arī tehnikas un aprīkojuma iegādei.
Likuma 13. panta 4. daļa nosaka, ka pašvaldība, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša piecpadsmitajam datumam iesniedz LM pārskatu par faktiski izlietotajiem līdzekļiem mājokļa pabalstam un šā panta 2.3 daļā noteikto iesniegumu skaitu. Iepriekšējā pārskata periodā norādītos datus var precizēt viena mēneša laikā pēc pirmreizējā pārskata iesniegšanas. Pašvaldība pārskatus var iesniegt līdz 2023. gada 15. jūlijam. Pašvaldība nodrošina normatīvajos aktos noteikto līdzekļu izlietojuma kontroli un atbilstību šā likuma mērķim.
Likuma 13. panta 6. daļa nosaka, ka, lai nodrošinātu nepieciešamos līdzekļus mājokļa pabalsta izmaksām, pašvaldībām ir tiesības pieprasīt avansa maksājumu no 2022. gada novembra 50 procentu apmērā no iepriekšējā mēneša faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalstam.

Likums nenosaka Likumā noteikto pasākumu finansēšanas kārtību 2023. gadam. Likuma normu finansiālā ietekme LM ir norādīta Likuma anotācijā (pie likuma “Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā”, kas pieņemts Saeimā 2022. gada 11. augustā) un MK protokollēmuma 10. punktā, kas nosaka, ka LM 2023. gadam nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu Likuma 13. pantā noteikto normu īstenošanu, paredzēt likumprojekta "Par valsts budžetu 2023. gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" sagatavošanas procesā.  
Atbilstoši minētajiem Likuma grozījumiem, valsts atbalsta pašvaldībām mājokļa pabalsta līdzfinansējuma nosacījumi paredz valsts budžeta līdzfinansējumu 50% apmērā mājokļa pabalstam pašvaldībām un valsts atbalstu pašvaldībām 8 euro par vienu iesnieguma izskatīšanu. 2023. gadam nepieciešamais finansējums ir aprēķināts 2023. gada janvārim – jūnijam par atbalsta periodu no 2022. gada decembra līdz 2023. gada maijam, ņemot vērā 2023. gada faktisko izpildi. Vienlaikus, atbilstoši iepriekš minētajam, ka pašvaldība pārskatus var iesniegt līdz 2023. gada 15. jūlijam, LM līdzfinansējuma 50% apmērā mājokļa pabalstam pašvaldībām un valsts atbalsta pašvaldībām 8 euro par vienu iesnieguma izskatīšanu gala termiņš ir 2023. gada jūlijs.

Likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 64. pants nosaka, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 15.00.00 "Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai" noteikto apropriāciju 139 936 631 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei Likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai, ja ir pieņemts attiecīgs MK lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.

Vienlaikus šajā anotācijā ir norādīts, ka kopējais nepieciešamais finansējums šo grozījumu ieviešanai 13 681 221 euro apmērā tiks nodrošināts Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai 2023. gadā paredzētā finansējuma ietvaros.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar MK protokollēmuma 10.2. un 10.3 punktu,  Likuma 13. pantā noteikto normu īstenošanai 2023. gadā LM tika paredzēts finansējums ne vairāk kā 14 721 354 euro apmērā, tai skaitā:
1) 12 609 354 euro apmērā valsts budžeta līdzfinansējuma pašvaldībām mājokļa pabalsta izmaksai;
2) 2 112 000 euro apmērā, lai kompensētu administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās saistībā ar mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, 8 euro apmērā par viena iesnieguma izskatīšanu.

Saskaņā ar MK 18.01.2023. rīkojumu Nr. 19 “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai””) 2023. gadā jau tika piešķirts finansējums valsts budžeta mērķdotācijai, lai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalstam, avansa maksājumiem pašvaldībām ne vairāk kā 50 procentu apmērā no iepriekšējā mēneša faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalstam (turpmāk - mājokļa pabalsts) no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. decembra līdz 2023. gada 30. jūnijam, pašvaldību administratīvo izmaksu 8 euro par vienu iesniegumu kompensēšanai (turpmāk – administratīvās izmaksas) un Pašvaldību elektronisko pakalpojumu portāla www.epakalpojumi.lv un Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanai 13 073 851 euro apmērā, tai skaitā, mājokļa pabalstu nodrošināšanai 12 591 466 euro par faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. decembra līdz 2023. gada 30.  jūnijam, administratīvo izmaksu nodrošināšanai 462 904 euro, kas radušies laikposmā no 2023. gada janvāra līdz 2023. gada jūnijam un Pašvaldību elektronisko pakalpojumu portāla www.epakalpojumi.lv un Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanas nodrošināšanai 19 481 euro.

Laika periodā no 2023. gada janvāra līdz jūlijam faktiski izlietoti 13 681 221  euro, tai skaitā, mājokļa pabalstu nodrošināšanai 13 229 100 euro,   administratīvo izmaksu nodrošināšanai 432 640 euro un portāla www.epakalpojumi.lv un lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanas nodrošināšanai 19 481 euro. Savukārt jau piešķirtais finansējums 2023. gadam ir 13 073 851 euro, vai par 607 370 euro mazāks, nekā faktiski izlietotais finansējums.

Saskaņā ar Finanšu ministrijas (turpmāk – FM) 31.01.2023. rīkojumu Nr. 29, FM 16.05.2023. rīkojumu Nr. 128 un FM 05.06.2023. rīkojumu Nr. 155, LM palielināta apropriācija kopā 13 073 851 euro apmērā. Nepieciešamais finansējums 607 370 euro apmērā šobrīd tiek segts apakšprogrammai 05.01.00 “Sociālās rehabilitācijas valsts programmas” esošo līdzekļu ietvaros, tomēr apakšprogrammas ietvaros nav brīvu līdzekļu minētā atbalsta sniegšanai, līdz ar to, lai netiktu radīts risks esošo pakalpojumu nodrošināšanai apakšprogrammas ietvaros, LM ir sagatavojusi MK rīkojuma projektu, paredzot faktiski nepieciešamo finansējumu valsts budžeta mērķdotācijai pašvaldībām.
Risinājuma apraksts
Likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 64. pants nosaka, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 15.00.00 "Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai" noteikto apropriāciju 139 936 631 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei Likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai, ja ir pieņemts attiecīgs MK lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Līdz ar to LM ir sagatavojusi MK rīkojuma grozījuma projektu “Par finanšu līdzekļu apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai””, lai nodrošinātu Likuma 13. pantā noteikto normu īstenošanu, kā arī kompensētu LM faktiski veiktos izdevumus.

Tā kā nebija iespējams precīzi prognozēt faktiskos izdevumus Likuma 13. pantā noteikto normu īstenošanai, LM finansējumu pieprasa pa daļām, veicot aprēķinus nepieciešamajam finansējumam ņemot vērā faktisko izpildi aprīlī – jūlijā par periodu no 2023. gada 1.marta līdz 2023. gada 30. jūnijam  (detalizēts aprēķins anotācijas pielikumā), kas ir lielāka nekā tika prognozēts sākotnēji par 607 370 euro, t.sk. mājokļa pabalstam vairāk par 637 634 euro un administratīvajiem izdevumiem mazāk par 30 264 euro.

Līdz ar to MK rīkojuma projekts paredz atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai” 13  681 221 euro, no tiem:
1.  13 661 740 euro apmērā uz LM pamatbudžeta apakšprogrammu  05.01.00 “Sociālās rehabilitācijas valsts programmas”, lai:
1) atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. panta trešajai un sestajai daļai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā, no 2022. gada 1. decembra līdz 2023. gada 30.jūnijam, un nodrošinātu pašvaldībām avansa maksājumus laikposmā no 2023. gada janvāra līdz 2023. gada jūnijam 13 229 100 euro apmērā;
2) atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. panta 3.1 daļai kompensētu pašvaldībām  administratīvās izmaksas 432 640 euro apmērā, kas pašvaldībām radušās saistībā ar mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, 8 euro apmērā par viena iesnieguma izskatīšanu laikposmā no 2022. gada 1. decembra līdz 2023. gada 30.jūnijam.

 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
13 073 851
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
13 073 851
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
13 073 851
607 370
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
13 073 851
607 370
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-607 370
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-607 370
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
607 370
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2023. gada ailē “saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” norādīts piešķirtais finansējums ar FM 31.01.2023. rīkojumu Nr. 29 “Par apropriācijas pārdali” 6 606 280 euro, FM 16.05.2023. rīkojumu Nr. 128 “Par apropriācijas pārdali” 4 152 947 euro un FM 05.06.2023. Nr. 155 “Par apropriācijas pārdali” 2 314 624 euro.
2023. gada ailē “izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam” summa 607 370 euro veidojas no nepieciešamā finansējuma Likuma 13. pantā noteikto normu īstenošanai, apropriācijas palielināšanai LM pamatbudžeta apakšprogrammā 05.01.00 “Sociālās rehabilitācijas valsts programmas”.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Ņemot vērā faktisko izpildi 2023. gada janvārī – jūlijā 13 681 221 euro, tai skaitā mājokļa pabalsta kompensēšanai 13 299 100 euro, administrēšanas izmaksu kompensēšanai 432 640 euro un Pašvaldību elektronisko pakalpojumu portāla www.epakalpojumi.lv un Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanas izmaksu kompensēšanai 19 481 euro, ir izlietots viss piešķirtais finansējums 13 073 851 euro. Uz 01.08.2023. ir izveidojies finanšu līdzekļu iztrūkums 607 370 euro, tai skaitā mājokļa pabalstu kompensēšanai  637 634 euro un pārpalikums administratīvo izdevumu kompensēšanai 30 264 euro, kas atspoguļots LM detalizētajā izdevumu aprēķinā (pievienots pielikumā).
Finanšu līdzekļu iztrūkums mājokļa pabalsta izdevumiem 607 370 euro izveidojies tāpēc, ka, salīdzinot ar 2023. gada martā prognozēto laika periodam no 2023.gada janvāra līdz jūnijam faktiskais pašvaldību izmaksātais vidējais mājokļa pabalsta apmērs 102,09 euro ir lielāks, nekā tika prognozēts - 93,72 euro (pieaugums 8,9%), lai gan vidējais mājokļa pabalsta saņēmēju skaits ir nedaudz samazinājies no 40 612 uz 38 650, vai par 4,8 %.  Savukārt līdzekļu pārpalikums administratīvo izdevumu kompensēšanai 30 264 euro ir izveidojies saistībā ar to, ka faktiskais pašvaldību izskatīto iesniegumu vidējais skaits mēnesī 7 726 ir  mazāks par plānoto 8 266, vai par 7%.

Atbilstoši LM faktiskajiem izdevumiem par periodu no 01.01.2023. līdz 31.07.2023. ir izveidojies līdzekļu iztrūkums 607 370 euro, tai skaitā:
637 634 euro apmērā valsts budžeta līdzfinansējuma pašvaldībām mājokļa pabalsta izmaksai (ieskaitot avansa maksājumus pašvaldībā laikposmā no 2023.gada aprīļa līdz 2023.gada maijam);
līdzekļu atlikums 30 264 euro apmērā, lai kompensētu administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās saistībā ar mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, 8 euro apmērā par viena iesnieguma izskatīšanu.
Līdz ar to kopējie izdevumi Likuma 13. pantā noteikto normu īstenošanai 2023. gadā ir nepieciešami 13 681 221 euro apmērā (t.i., par 1 040 133  euro mazāk nekā noteikts MK protokollēmuma 10.2. un 10.3 punktā), t.sk.:
1) 13 229 100 euro apmērā valsts budžeta līdzfinansējuma pašvaldībām mājokļa pabalsta izmaksai (t.i., par 619 746 euro vairāk nekā  noteikts MK protokollēmuma 10.2. punktā);
2) 432 640 euro apmērā, lai kompensētu administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās saistībā ar mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, 8 euro apmērā par viena iesnieguma izskatīšanu (t.i., par 1 679 360 euro mazāk nekā noteikts MK protokollēmuma 10.3. punktā);
3) 19 481 euro apmērā, lai nodrošinātu Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanu (finansējums tika segts saskaņā ar FM 16.05.2023. rīkojumu Nr. 128, novirzot administratīvo izdevumu ietaupījumu).

Tā kā 2023. gada aprīlī nebija iespējams precīzi prognozēt faktiskos izdevumus minēto pasākumu finansēšanai un LM 2023. gada valsts budžetā nav finansējuma, ko novirzīt šo pasākumu finansēšanai, LM finansējumu pieprasa, sagatavojot un iesniedzot priekšlikumus FM apropriācijas pārdalei un pieprasot nepieciešamos izdevumus  faktisko izmaksu segšanai.
 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

LM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs FM pieprasījumu par pamatbudžeta apropriācijas pārdali atbilstoši rīkojuma 1. punktam.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tiks veiktas apropriācijas izmaiņas.

Izdevumi tiks veikti LM pamatbudžeta apakšprogrammas 05.01.00 “Sociālās rehabilitācijas valsts programmas” ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija
  • Valsts kase

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Pielikums