Anotācija

21-TA-1649: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Veterinārās prasības salamandru apritei un karantīnas objekta reģistrācijas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Komisijas 2021. gada 22. februāra Īstenošanas Lēmums (ES) 2021/361, ar ko nosaka ārkārtas pasākumus, kuri sakarā ar Batrachochytrium salamandrivorans infekciju piemērojami salamandru sūtījumu pārvietošanai starp dalībvalstīm un šādu sūtījumu ievešanai Savienībā (turpmāk – Īstenošanas lēmums (ES) 2021/361). Īstenošanas lēmums (ES) 2021/361 neattiecas uz salamandrām, kas tiek turētas kā mājas (istabas) dzīvnieki.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Zemkopības ministrija ir sagatavojusi noteikumu projektu "Veterinārās prasības salamandru apritei" (turpmāk - noteikumu projekts), lai pārņemtu Īstenošanas lēmuma (ES) 2021/361 prasības sēnītes Batrachochytrium salamandrivorans izplatīšanās novēršanai salamandru (abinieku kārta Caudata) populācijā, tās pārvietojot starp Eiropas Savienības dalībvalstīm un ievedot no trešajām valstīm.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Salamandru inficēšanās ar patogēno sēnīti Batrachochytrium salamandrivorans (Bsal) ir aktuāla problēma vairākās Eiropas Savienības dalībvalstīs (Beļģija, Vācija, Nīderlande, Spānija). Minētā infekcija skar gan nebrīvē turēto, gan savvaļas salamandru populāciju un var izraisīt būtisku salamandru saslimstību un mirstību. Atsevišķām salamandru sugām Bsal ir letāla, savukārt citas sugas, kuras pret to ir pilnīgi vai daļēji rezistentas, var būt infekcijas pārnēsātājas un izplatītājas. Ievērojot minēto Eiropas Komisija ir izstrādājusi un pieņēmusi Īstenošanas lēmumu (ES) 2021/361.

Īstenošanas lēmumu (ES) 2021/361 piemēro līdz 2022. gada 31. decembrim. Ņemot vērā infekcijas nozīmīgumu Eiropas Savienībā un nepārtraukto darbu pie Bsal izraisītājas sēnītes Batrachochytrium salamandrivorans zinātniskās un epidemioloģiskās izpētes, paredzams, ka prasības šīs  infekcijas apkarošanai un izplatības ierobežošanai salamandru populācijā tiks saglabātas arī pēc 2022. gada 31. decembra.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nacionālajā likumdošanā nepieciešams ieviest Īstenošanas lēmumā (ES) 2021/361 noteiktās prasības, kas jāievēro salamandras pārvietojot starp Eiropas Savienības dalībvalstīm un ievedot no trešajām valstīm, lai novērstu sēnītes Batrachochytrium salamandrivorans izplatīšanos salamandru populācijā.
Īstenošanas lēmums (ES) 2021/361 nosaka prasību pirms nosūtīšanas uz citu dalībvalsti vai pēc ievešanas no trešās valsts salamandras turēt karantīnā karantīnas objektā, kas atbilst minētajā lēmumā uzskaitītajām prasībām un ir saņēmis dalībvalsts kompetentās iestādes (Latvijā - Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk - dienests) atzīšanu (latviešu valodas tulkojumā tiek lietots vārds "apstiprinājums"). Latvijā dzīvnieku turēšanai paredzētu objektu (piemēram, novietņu) atzīšana ietilpst objekta reģistrācijas procesā - par objektu atbildīgā persona iesniedz dienestā pieteikumu objekta reģistrācijai, dienesta inspektors novērtē objekta atbilstību normatīvo aktu prasībām. Ja objekts atbilst attiecīgajām prasībām, dienests tam piešķir unikālu atzīšanas numuru un iekļauj veterinārajai uzraudzībai pakļauto objektu reģistrā norādot piešķirto atzīšanas numuru.
Risinājuma apraksts
Zemkopības ministrija ir sagatavojusi noteikumu projektu, kurā:
1) noteiktas veterinārās prasības attiecībā uz sēnīti Batrachochytrium salamandrivorans, kas jāievēro salamandras pārvietojot starp Eiropas Savienības dalībvalstīm un ievedot no trešajām valstīm (salamandru izcelsme, turēšana karantīnā, nepieciešamie izmeklējumi, apstrāde un pavaddokumenti);
2) noteikts, ka atbildīgā institūcija, kas informē Eiropas Komisiju par iepriekšējā gadā Latvijā ievestiem salamandru sūtījumiem, ir dienests;
3) noteiktas biodrošības prasības karantīnas objektam un veicamie pasākumi karantīnas objektā konstatēta Bsal gadījumā;
4) noteikta kārtība, kādā dienests reģistrē karantīnas objektus veterinārajai uzraudzībai pakļauto objektu reģistrā. Ziņas par operatoru no personas datu apstrādes viedokļa tiek apstrādātas, lai dienests varētu reģistrēt karantīnas objektus un īstenot to uzraudzību un kontroli.
Noteikumu projekts neattiecas uz salamandrām, kas tiek turētas kā mājas (istabas) dzīvnieki.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Salamandru apritē iesaistītās personas un karantīnas objektu operatori
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā noteiktais tiesiskais regulējums attiecas uz juridiskām personām, kas iesaistītas salamandru apritē, kā arī personas, kas izvēlēsies veidot karantīnas objektu salamandru turēšanai karantīnā pirms to izvešanas uz citu Eiropas Savienības dalībvalsti vai pēc ievešanas no trešajām valstīm.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
Salamandru apritē iesaistītās personas un karantīnas objektu operatori
palielinās
Vērtības nozīme:
Administratīvās izmaksas gada laikā juridiskām personām nepārsniedz 2000 euro
Kopā
0,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021D0361
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021. gada 22. februāra Īstenošanas Lēmums (ES) 2021/361, ar ko nosaka ārkārtas pasākumus, kuri sakarā ar Batrachochytrium salamandrivorans infekciju piemērojami salamandru sūtījumu pārvietošanai starp dalībvalstīm un šādu sūtījumu ievešanai Savienībā
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021. gada 22. februāra Īstenošanas Lēmums (ES) 2021/361, ar ko nosaka ārkārtas pasākumus, kuri sakarā ar Batrachochytrium salamandrivorans infekciju piemērojami salamandru sūtījumu pārvietošanai starp dalībvalstīm un šādu sūtījumu ievešanai Savienībā
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
12. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. panta “c” punkta ievaddaļa
12. Noteikumu projekta  5.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
21. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 4. panta “c” punkts
21. Noteikumu projekta  10.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
22. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 4. panta “d” punkts
22. Noteikumu projekta  10.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
23. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 5. panta ievaddaļa
23. Noteikumu projekta  11. punkta ievaddaļa
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
24. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 5. panta “a” punkts
24. Noteikumu projekta  11.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
25. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 5. panta “b” punkts
25. Noteikumu projekta  11.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
42. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 9. pants
42. ES tiesību akta vienība netiek ieviesta.
-
ES tiesību akta vienību nav nepieciešams ieviest, jo tā nosaka tiesību akta piemērošanas termiņu. Īstenošanas lēmumu (ES) 2021/361 piemēro līdz 2022. gada 31. decembrim. Ņemot vērā infekcijas nozīmīgumu Eiropas Savienībā un nepārtraukto darbu pie sēnītes Batrachochytrium salamandrivorans zinātniskās un epidemioloģiskās izpētes, paredzams, ka prasības šīs infekcijas apkarošanai un izplatības ierobežošanai salamandru populācijā tiks saglabātas arī pēc 2022. gada 31. decembra
43. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 10. pants
43. ES tiesību akta vienība netiek ieviesta.
-
ES tiesību akta vienību nav nepieciešams ieviest, jo tā nosaka, kam attiecīgais tiesību akts adresēts (dalībvalstīm).
3. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. panta “a” punkts
3. Noteikumu projekta  1.1. apakšpunktā iekļautais skaidrojums iekavās
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
4. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. panta “b” punkts
4. Noteikumu projekta  3.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
6. Īstenošanas lēmuma (ES) 2021/361 2. panta “c” punkta “i” apakšpunkts
6. Noteikumu projekta  3.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
8. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. panta “d” punkts
8. Noteikumu projekta  3.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
9. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. panta ievaddaļa
9. Noteikumu projekta  5. punkta ievaddaļa
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
10. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. panta “a” punkta ievaddaļa, "i", "ii" un "iii" apakšpunkts
10. Noteikumu projekta  5.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
13. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. panta “c” punkta “i” apakšpunkts
13. Noteikumu projekta  6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
14. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. panta “c” punkta “ii” apakšpunkts
14. Noteikumu projekta  7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
15. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. panta “c” punkta “iii” apakšpunkts
15. Noteikumu projekta  8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
16. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. panta “c” punkta “iv” apakšpunkts
16. Noteikumu projekta  9. punkts, 9.1. un 9.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
17. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. panta “d” punkts
17. Noteikumu projekta  5.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
18. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 4. panta ievaddaļa
18. Noteikumu projekta  10. punkta ievaddaļa
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
19. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 4. panta “a” punkts
19. Noteikumu projekta  10.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
20. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 4. panta “b” punkts
20. Noteikumu projekta  10.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
46. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 1. punkta ievaddaļa
46. Noteikumu projekta  22. punkta ievaddaļa
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
47. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 1. punkta “a” apakšpunkts
47. Noteikumu projekta 22.2., 22.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā. Noteikumu projektā precizēts, kādiem elementiem jāietilpst karantīnas objekta izstrādātajā sistēmā (plānā), lai tiktu nodrošināta salamandru uzraudzība, kā arī veicamās darbības, lai nodrošinātu paraugu izmeklēsanu (līgums ar akreditētu laboratoriju). 
48. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 1. punkta “b” apakšpunkts
48. Noteikumu projekta 22.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
34. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 7. panta 1. punkta ievaddaļa
34. Noteikumu projekta  25. punkta ievaddaļa
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
35. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 7. panta 1. punkta “a” apakšpunkta ievaddaļa, "i" un "ii" apakšpunkts
35. Noteikumu projekta 25.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
36. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 7. panta 1. punkta “b” apakšpunkts
36. Noteikumu projekta 25.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
37. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 7. panta 2. punkts
37. Noteikumu projekta 26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
38. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 8. panta ievaddaļa
38. Noteikumu projekta  4. punkta ievaddaļa
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
39. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 8. panta “a” punkts
39. Noteikumu projekta 4.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
40. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 8. panta “b” punkts
40. Noteikumu projekta 4.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
49. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 1. punkta “c” apakšpunkts
49. Noteikumu projekta  22.2. apakšpunkta noslēgums (prasība izstrādāt sistēmu (plānu) 23. un 24. punktā noteikto prasību izpildei).
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
53. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 2. punkta “c” apakšpunkts
53. Noteikumu projekta 20. punkts attiecībā uz nobeigušos dzīvniekus pēcnāves patologanatomisko izmeklēšanu
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
54. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 2. punkta “d” apakšpunkts
54. Noteikumu projekta 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
62. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. pielikuma 1. punkta ievaddaļa
62. Noteikumu projekta  14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
63. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. pielikuma 1. punkta “a” apakšpunkts
63. Noteikumu projekta  15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
64. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. pielikuma 1. punkta “b” apakšpunkts
64. Noteikumu projekta  16. punkta ievaddaļa
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
65. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. pielikuma 1. punkta “c” apakšpunkts
65. Noteikumu projekta  17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
66. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. pielikuma 1. punkta “d” apakšpunkts
66. Noteikumu projekta  19. punkta pirmā daļa
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
67. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. pielikuma 1. punkta “e” apakšpunkts
67. Noteikumu projekta  19. punkta otrā daļa
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
68. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. pielikuma 2. punkts
68. Noteikumu projekta  20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
57. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 4. punkta “a” apakšpunkts
57. Noteikumu projekta 24.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
58. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 4. punkta “b” apakšpunkts
58. Noteikumu projekta 24.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
1. Īstenošanas lēmuma (ES) 2021/361 1. panta pirmā daļa
1. Noteikumu projekta 1. punkta ievaddaļa un 1.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
2. Īstenošanas lēmuma (ES) 2021/361 1. panta otrā daļa
2. Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
11. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. panta “b” punkts
11. Noteikumu projekta  5.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
26. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 5. panta “c” punkts
26. Noteikumu projekta 11.2. un 11.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
29. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 6. panta “b” punkts
29. Noteikumu projekta 21.1., 21.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
30. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 6. panta “c” punkts
30. Noteikumu projekta 21.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
31. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 6. panta “d” punkta ievaddaļa
31. Noteikumu projekta 21.4. apakšpunkta ievaddaļa
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
32. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 6. panta “d” punkta “i” apakšpunkts
32. Noteikumu projekta 21.4.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
33. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 6. panta “d” punkta “ii” apakšpunkts
33. Noteikumu projekta 21.4.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
27. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 6. panta ievaddaļa
27. ES tiesību akta vienība netiek ieviesta.
-
ES tiesību akta vienību nav nepieciešams ieviest, jo tā satur norādi uz pienākumu dalībvalstij, kas tiek īstenots ieviešot 6.panta "a" - "d" apakšpunktu prasības attiecīgajos tabulā norādītajos noteikumu projekta punktos. 
28. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 6. panta “a” punkts
28. Noteikumu projekta  12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
41. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 8. panta “c” punkts
41. Noteikumu projekta 4.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
44. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 1. pielikuma “A” daļa
44. Noteikumu projekta  1. pielikums
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
45. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 1. pielikuma “B” daļa
45. Noteikumu projekta  2. pielikums
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
55. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 3. punkts
55. Noteikumu projekta 18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
7. Īstenošanas lēmuma (ES) 2021/361 2. panta “c” punkta “ii” apakšpunkts
7. Noteikumu projekta  22.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
69. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. pielikuma 3. punkta ievaddaļa
69. Noteikumu projekta  16. punkta ievaddaļa
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
70. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. pielikuma 3. punkta “a” apakšpunkts
70. Noteikumu projekta 16.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
71. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. pielikuma 3. punkta “b” apakšpunkts
71. Noteikumu projekta 16.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
72. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 3. pielikuma 3. punkta “c” apakšpunkts
72. Noteikumu projekta 16.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
50. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 2. punkta ievaddaļa
50. Noteikumu projekta  23. punkta ievaddaļa
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
51. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 2. punkta “a” apakšpunkts
51. Noteikumu projekta 23.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
52. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 2. punkta “b” apakšpunkts
52. Noteikumu projekta 23.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
56. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 4. punkta ievaddaļa
56. Noteikumu projekta  24. punkta ievaddaļa
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
59. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 4. punkta “c” apakšpunkts
59. Noteikumu projekta 24.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
60. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 4. punkta “d” apakšpunkts
60. Noteikumu projekta 24.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
61. Īstenošanas lēmuma (ES)  2021/361 2. pielikuma 4. punkta “e” apakšpunkts
61. Noteikumu projekta 24.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
5. Īstenošanas lēmuma (ES) 2021/361 2. panta “c” punkta ievaddaļa
5. Noteikumu projekta  3.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
Īstenošanas lēmuma (ES) 2021/361 2. panta “c” punkta termins latviešu valodā tulkots kā “attiecīgs objekts”. Noteikumu projektā termina “attiecīgs objekts” vietā tiek lietots termins “karantīnas novietne”, kas precīzi raksturo mērķi, kādam novietne paredzēta, un tas atbilst Īstenošanas lēmuma (ES) 2021/361 2. panta “c” punkta “i” un “ii” apakšpunktā noteiktajam skaidrojumam.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Īstenošanas lēmumā (ES) 2021/361 nav dota rīcības brīvība dalībvalstij ieviest tiesību normas.
 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Tā kā TAP sistēma automātiski pārvieto 5.4.1. tabulā ievietoto informāciju pēc kādiem, diemžēl arī VK TAP konsultantiem nezināmiem, parametriem, ES TA pantus tabulā nav iespējams savietot secīgi. Lai būtu iespējams izsekot pantus secīgi, tabulā ir izmantota numerācija. Par minēto problēmu VK TAP konsultanti ir informēti arī no citām LR ministrijām un sniegs informāciju TAP izstrādātājiem portāla pilnveidošanai.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija


-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi