25-TA-533: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"" (turpmāk - projekts) sagatavots, pamatojoties uz:
- Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta pirmo daļu;
- Ministru kabineta 2024. gada 18. decembra rīkojuma Nr. 1109 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam" (turpmāk - MK rīkojums Nr. 1109) 4. punktu un ar šā rīkojuma 1. punktā apstiprinātā Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam (turpmāk - Pasākumu plāns) sadaļas "4. Sociālā palīdzība, finansiālais atbalsts, pakalpojumi" 4.17. apakšpunktu (Psiholoģiskā atbalsta kursa sniegšana Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta (State Border Guard Service of Ukraine) amatpersonām.
- Likuma " Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" (turpmāk - Likums) 68. pantu.
- Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta pirmo daļu;
- Ministru kabineta 2024. gada 18. decembra rīkojuma Nr. 1109 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam" (turpmāk - MK rīkojums Nr. 1109) 4. punktu un ar šā rīkojuma 1. punktā apstiprinātā Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam (turpmāk - Pasākumu plāns) sadaļas "4. Sociālā palīdzība, finansiālais atbalsts, pakalpojumi" 4.17. apakšpunktu (Psiholoģiskā atbalsta kursa sniegšana Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta (State Border Guard Service of Ukraine) amatpersonām.
- Likuma " Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" (turpmāk - Likums) 68. pantu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Nodrošināt finansējumu 35 114 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm radušies 2025. gada februārī par psiholoģiskā atbalsta kursa sniegšanu Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta amatpersonām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta pirmo daļu pasākumus atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri finansē no valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļiem, kas iedalīti no budžeta finansētajām institūcijām. Ministru kabinets pēc pamatota ministriju pieprasījuma var pieņemt lēmumu par finansējuma piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" atsevišķā programmā plānotā finansējuma minētajā likumā noteiktā atbalsta sniegšanai.
Likuma 68. pants nosaka, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" noteikto apropriāciju 65 000 000 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam pasākumu plānam atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadā, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Pamatojoties uz MK rīkojuma Nr. 1109 4. punktu un Pasākumu plāna 4.17. apakšpunktu "Psiholoģiskā atbalsta kursa sniegšana Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta (State Border Guard Service of Ukraine) amatpersonām" un attiecīgi Iekšlietu ministrijas 2025. gada 21. janvāra rīkojumā Nr.1-2/70/25 "Par psiholoģiskā atbalsta kursa organizēšanu" noteikto laikposmā no 2025. gada 03. februāra līdz 2025. gada 14. februārim Iekšlietu ministrijas Veselības un sporta centra (turpmāk - IeM VSC) izveidotajā nodaļā "Dzintari" Piestātnes ielā 14, Jūrmalā:
1) IeM VSC sniedza atbilstoši programmai psiholoģiskā atbalsta kursu 40 Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta amatpersonām (turpmāk – Kursa dalībnieki):
- organizēja Kursa dalībnieku ēdināšanu;
- nodrošināja Kursa dalībniekiem peldbaseina apmeklējumu;
2) Nodrošinājuma valsts aģentūra nodrošināja Kursa dalībniekiem viesnīcas pakalpojumus.
Likuma 68. pants nosaka, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" noteikto apropriāciju 65 000 000 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam pasākumu plānam atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadā, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Pamatojoties uz MK rīkojuma Nr. 1109 4. punktu un Pasākumu plāna 4.17. apakšpunktu "Psiholoģiskā atbalsta kursa sniegšana Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta (State Border Guard Service of Ukraine) amatpersonām" un attiecīgi Iekšlietu ministrijas 2025. gada 21. janvāra rīkojumā Nr.1-2/70/25 "Par psiholoģiskā atbalsta kursa organizēšanu" noteikto laikposmā no 2025. gada 03. februāra līdz 2025. gada 14. februārim Iekšlietu ministrijas Veselības un sporta centra (turpmāk - IeM VSC) izveidotajā nodaļā "Dzintari" Piestātnes ielā 14, Jūrmalā:
1) IeM VSC sniedza atbilstoši programmai psiholoģiskā atbalsta kursu 40 Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta amatpersonām (turpmāk – Kursa dalībnieki):
- organizēja Kursa dalībnieku ēdināšanu;
- nodrošināja Kursa dalībniekiem peldbaseina apmeklējumu;
2) Nodrošinājuma valsts aģentūra nodrošināja Kursa dalībniekiem viesnīcas pakalpojumus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Īstenojot MK rīkojuma Nr. 1109 Pasākumu plānā iekļauto pasākumu "Psiholoģiskā atbalsta kursa sniegšana Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta (State Border Guard Service of Ukraine) amatpersonām" un nodrošinot psiholoģiskā atbalsta kursu laikposmā no 2025. gada 03. februāra līdz 2025. gada 14. februārim, Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm ir radušies izdevumi 35 114 euro apmērā, no tiem:
- IeM VSC 20 062 euro apmērā, izmaksājot nodaļas "Dzintari" nodarbinātajiem piemaksu par papildu darbu, kā arī sedzot izdevumus par Kursa dalībnieku ēdināšanu un peldbaseina apmeklējumu;
- Nodrošinājuma valsts aģentūrai 15 052 euro apmērā, nodrošinot Kursa dalībniekiem viesnīcas pakalpojumus.
- IeM VSC 20 062 euro apmērā, izmaksājot nodaļas "Dzintari" nodarbinātajiem piemaksu par papildu darbu, kā arī sedzot izdevumus par Kursa dalībnieku ēdināšanu un peldbaseina apmeklējumu;
- Nodrošinājuma valsts aģentūrai 15 052 euro apmērā, nodrošinot Kursa dalībniekiem viesnīcas pakalpojumus.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz:
1. Pamatojoties uz Likuma 68. pantu, atbalstīt apropriācijas pārdali 35 114 euro apmērā no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai", lai Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm segtu izdevumus par psiholoģiskā atbalsta kursa nodrošināšanu Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta amatpersonām 2025. gada februārī, no tiem:
- 15 052 euro uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" (Nodrošinājuma valsts aģentūrai);
- 20 062 euro uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 38.05.00 "Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība" (Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centram).
2. Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši rīkojumā noteiktajam.
3. Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par rīkojumā minētās apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.
1. Pamatojoties uz Likuma 68. pantu, atbalstīt apropriācijas pārdali 35 114 euro apmērā no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai", lai Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm segtu izdevumus par psiholoģiskā atbalsta kursa nodrošināšanu Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta amatpersonām 2025. gada februārī, no tiem:
- 15 052 euro uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" (Nodrošinājuma valsts aģentūrai);
- 20 062 euro uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 38.05.00 "Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība" (Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centram).
2. Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši rīkojumā noteiktajam.
3. Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par rīkojumā minētās apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
35 114
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
35 114
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-35 114
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-35 114
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
35 114
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Lai segtu izdevumus, kas Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm 2025. gada februārī radušies saistībā ar MK noteikumu Nr. 1109 Pasākumu plānā iekļautā pasākuma "Psiholoģiskā atbalsta kursa sniegšana Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta amatpersonām" īstenošanu, nodrošinot psiholoģiskā atbalsta kursu laikposmā no 2025. gada 03. februāra līdz 2025. gada 14. februārim, Iekšlietu ministrijai nepieciešams papildu finansējums 35 114 euro apmērā, no tiem:
1) IeM VSC (budžeta apakšprogramma 38.05.00 "Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība") 20 062 euro apmērā, tajā skaitā:
- EKK 1000 “Atlīdzība” 1 564 euro;
- EKK 2000 "Preces un pakalpojumi" 18 498 euro;
2) Nodrošinājuma valsts aģentūrai (budžeta apakšprogramma 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”) 15 052 euro apmērā, EKK 2000 "Preces un pakalpojumi".
1) IeM VSC (budžeta apakšprogramma 38.05.00 "Veselības aprūpe un fiziskā sagatavotība") 20 062 euro apmērā, tajā skaitā:
- EKK 1000 “Atlīdzība” 1 564 euro;
- EKK 2000 "Preces un pakalpojumi" 18 498 euro;
2) Nodrošinājuma valsts aģentūrai (budžeta apakšprogramma 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums”) 15 052 euro apmērā, EKK 2000 "Preces un pakalpojumi".
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Faktisko izdevumu aprēķina kopsavilkumu (1.tabula) un detalizētu aprēķinu (2., 3.,4. un 5. tabula) skatīt anotācijas pielikumā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas.
Cita informācija
Izdevumi tiks segti, līdzekļus pārdalot Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" uz attiecīgajām Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammām.
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par minētajā likumā noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par minētajā likumā noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts skar apropriācijas pārdali un neietekmē sabiedrības mērķgrupas. Projekts paredz piešķirt finansējumu Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm: IeM VSC un Nodrošinājuma valsts aģentūrai.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Iekšlietu ministrija
- Finanšu ministrija
- Nodrošinājuma valsts aģentūra
- IeM VSC
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Izdevumi par psiholoģiskā atbalsta kursa sniegšanu Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta amatpersonām