Anotācija (ex-ante)

24-TA-217: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Jaunsaulītes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanas vajadzībām atsavināt nekustamā īpašuma "Jaunsaulītes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā (kadastra Nr. 4064 010 0307) sastāvā esošo zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 010 3851) 1,87 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 010 3853) 0,0452 ha platībā, zemes vienību kadastra apzīmējums 4064 010 3854) 0,58 ha platībā un zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 010 3855) 0,1474 ha platībā – Iecavas pagastā, Bauskas novadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma "Jaunsaulītes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 010 0307) (turpmāk – Nekustamais īpašums) sastāvā esošo zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3851) 1,87 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3853) 0,0452 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3854) 0,58 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3855) 0,1474 ha platībā (turpmāk – Zemes vienības vai Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības "RB Latvija" veiktās izpētes "Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums" tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu:
zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 010 3851) 1,87 ha platībā, nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei;
zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 010 3853) 0,0452 ha platībā, nepieciešama pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla);
zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 010 3854) 0,58 ha platībā nepieciešama valsts nozīmes ceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla);
zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 010 3855) 0,1474 ha platībā nepieciešama pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums reģistrēts Zemgales rajona tiesas Iecavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000322390. Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas fiziskai personai, kas ir mirusi atsavināšanas procesa laikā (miršanas datums – 2023. gada 6. oktobris). 2024. gada 14. februārī zemesgrāmatas nodalījumā ir veikts ieraksts, ka, pamatojoties uz 2024. gada 23. janvāra mantojuma apliecību (par tiesībām uz mantojuma pēc likuma), Nekustamais īpašums pieder divām fiziskām personām, katrai 1/2 (viena puse) domājamas daļas apmērā.  
Nekustamais īpašums pēc zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0307) sadales sastāv no sešām zemes vienībām – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3850) 3,68 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3851) 1,8700 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3852) 0,28 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3853) 0,0452 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3854) 0,58 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3855) 0,1474  ha platībā.
Nekustamajam īpašumam nav reģistrētas ķīlas vai hipotēkas tiesības, piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības, apgrūtinājumi.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) atsavināmajai:

zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3851) 1,8700 ha platībā reģistrēti apgrūtinājumi:
1) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 0,0000 ha;
2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 0,0000 ha;
3) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,09 ha;
4) vairāk par 100 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 1,87 ha;
5) tauvas joslas teritorija gar upi – 0,1 ha;
6) ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs – 0,1 ha.
Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3851) platība ir 1,87 ha, tās lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101). Platības sadalījums par lietošanas veidiem:
1) Lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība – 0,4 ha;
2) Mežu platība – 0,19 ha;
3) Krūmāju platība – 1,28 ha;

zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3853) 0,0452 ha platībā reģistrēts apgrūtinājums – vairāk par 100 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,0452 ha. Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3853) platība ir 0,0452 ha, tās lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101). Platības sadalījums par lietošanas veidiem – Krūmāju platība - 0,0452 ha;

zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3854) 0,58 ha platībā reģistrēti apgrūtinājumi:
1) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu sadales iekārtu – 0,0000 ha;
2) vairāk par 100 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,56 ha;
3) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,58 ha;
4) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 0,04 ha;
5) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 0,04 ha;
6) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju – 0,01 ha.
Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3854) platība ir 0,58 ha, tās lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101). Platības sadalījums par lietošanas veidiem:
1) Lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība – 0,57 ha;
2) Zemes zem ceļiem platība – 0,01 ha;
zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3855) 0,1474 ha platībā reģistrēti apgrūtinājumi – 1) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju – 0,0064 ha;
2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,1256 ha;
3) vairāk par 100 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,1474 ha.
Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3855) platība ir 0,1474 ha, tās lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101). Platības sadalījums par lietošanas veidiem:
1) Lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība – 0,1403 ha;
2) Zemes zem ceļiem platība – 0,0071 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajam, ievērojami noteiktie aprobežojumi attiecīgajā aizsargjoslā. Rail Baltica projekta projektēšanas un būvdarbu ietvaros tiek nodrošināta gan normatīvo aktu, gan attiecīgo komersantu izsniegto tehnisko noteikumu, gan būvvaldes izdoto nosacījumu ievērošana un izpilde.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu, atlikumā veidojas zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3850) 3,68 ha platībā un zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3852) 0,28 ha platībā. Atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2021. gada 24. septembra atzinumam Nr. BNA/2021/3-14.28/1726/N un 2021. gada 28. oktobra atzinumam Nr. BNA/2021/3-14.28/1998/N atlikusī zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3850) 3,68 ha platībā atbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma prasībām par minimālo platību jaunveidojamām zemes vienībām (ir lielāka par 2 ha) un turpmāk ir izmantojama pastāvīgi. Savukārt atlikusī zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3852) 0,28 ha platībā neatbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma prasībām. Ņemot vērā, ka Nekustamā īpašuma īpašnieks izteica vēlmi paturēt savā īpašumā zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3852) 0,28 ha platībā, saskaņā ar Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 6. panta pirmo daļu zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3852) 0,28 ha platībā atsavināšana netiek veikta.
Nekustamā īpašuma atlikušajai (neatsavināmajai) daļai – zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3850) 3,68 ha platībā un zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3852) 0,2800 ha platībā tiks nodrošināta piekļuve no projektētā valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa.
Nekustamā īpašuma īpašnieks zaudējumus netika pieteicis.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 1.februāra lēmumu Nr. 03.1-14/353 un 2024.gada 1.februāra lēmumu Nr. 03.1-14/356 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma "Jaunsaulītes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 010 0307, daļu 46 581,24 (četrdesmit seši tūkstoši pieci simti astoņdesmit viens euro un 24 centi), ko veido:
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās nekustamā īpašuma "Jaunsaulītes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 010 0307, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 010 3851, 1,87 ha platībā tirgus vērtība 32 538,00 EUR jeb 1,74 EUR par vienu zemes kvadrātmetru;
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās nekustamā īpašuma "Jaunsaulītes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 010 0307, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 010 3853, 0,0452 ha platībā tirgus vērtība 786,48 EUR jeb 1,74 EUR par vienu zemes kvadrātmetru;
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās nekustamā īpašuma "Jaunsaulītes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 010 0307, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 010 3854, 0,58 ha platībā tirgus vērtība  10 092,00 EUR jeb 1,74 EUR par vienu zemes kvadrātmetru;
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās nekustamā īpašuma "Jaunsaulītes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 010 0307, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 010 3855, 0,1474 ha platībā tirgus vērtība 2 564,76 EUR jeb 1,74 EUR par vienu zemes kvadrātmetru;
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās nekustamā īpašuma "Jaunsaulītes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 010 0307, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 010 3851, 1,87 ha platībā esošās mežaudzes vērtība 600,00 EUR.
Atsaucoties uz oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" 2023. gada 3. novembrī publicēto paziņojumu Nr. OP 2023/214.DA4 "Paziņojums par nekustamā īpašuma "Jaunsaulītes, Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 010 0307, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", no Nekustamā īpašuma mantiniekiem ir saņemta piekrišana Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekiem ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūves nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu – zemes vienību un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu – nodot pašvaldības īpašumā saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas noteikumiem.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Jaunsaulītes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 010 0307) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3851) 1,87 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3853) 0,0452 ha, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3854) 0,58 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 3855) 0,1474 ha platībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma potenciālos mantiniekus.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama  transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi