Anotācija (ex-ante)

22-TA-878: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2021. gada 9. marta protokollēmuma (prot.Nr.24 6.§) “Informatīvais ziņojums “Par epidemioloģiskās drošības prasībām sabiedriskajā transportā, to ievērošanu un kontroli”” (turpmāk – Protokollēmums) 6. punkts.
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25. pants.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk - Rīkojuma projekts) paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk - VARAM) 109 879 euro pārskaitīšanai astoņām pašvaldībām, lai segtu faktiskos izdevumus, kas valstspilsētām radušies saistībā ar piesardzības pasākumu ieviešanu sabiedriskajā transportā periodā no 2021. gada 1. jūlija līdz 2022. gada 28. februārim.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Protokollēmuma 5. punkts nosaka Satiksmes ministrijai (valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” (turpmāk – Autotransporta direkcija)) apkopot datus par republikas pilsētu pašvaldību izdevumiem, kas ar 2021. gada 9. martu radušies saistībā ar piesardzības pasākumu ieviešanu sabiedriskajā transportā, un iesniegt VARAM.

Autotransporta direkcija, izpildot minētā Protokollēmuma 5. punktā uzdoto, 2021. gada 24. augustā nosūtīja vēstuli (Nr. 2.2/693/2021/NOS) VARAM ar apkopotu valstspilsētu sniegto informāciju par sabiedriskā transporta pakalpojumos radītajiem izdevumiem un zaudējumiem sakarā ar noteiktajiem ierobežojumiem laika periodā no 2021. gada 9. marta līdz 2021. gada 30. jūnijam.
Pamatojoties uz Autotransporta direkcijas iesniegto informāciju, tika sagatavots un pieņemts Ministru kabineta 2021. gada 14. decembra rīkojums Nr. 944 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, saskaņā ar kuru pašvaldībām tika piešķirti finanšu līdzekļi 59 799 euro apmērā, lai segtu faktiskos izdevumus, kas valstspilsētām radušies saistībā ar piesardzības pasākumu ieviešanu sabiedriskajā transportā periodā no 2021. gada 9. marta līdz 2021. gada 30. jūnijam.
Satiksmes ministrijai apkopojot valstspilsētu pašvaldību viedokļus 2022. gada sākumā secināja, ka atbalsts ir aktuāls arī 2021. gada otrajam pusgadam un finansējuma pieprasījums no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ir iesniedzams līdz brīdim, kad tiks atcelti epidemioloģiskās drošības un piesardzības pasākumi sabiedriskajā transportā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atsaucoties uz minēto Satiksmes ministrijas 2022. gada 20. janvāra vēstuli (Nr. 04.2-02/267) par Protokollēmuma izpildi, Autotransporta direkcija 2022. gada 16. martā (vēstules Nr. 2.2/202/2022/NOS) iesniedza VARAM apkopotu informāciju par valstspilsētu pašvaldību izdevumiem saistībā ar piesardzības pasākumu ieviešanu sabiedriskajā transportā par laika periodu no 2021. gada 1. jūlija līdz 2021. gada 31. decembrim.

Autotransporta direkcija informēja, ka informāciju par valstspilsētu pašvaldību izdevumiem saistībā ar piesardzības pasākumu ieviešanu sabiedriskajā transportā saņēma no astoņām valstspilsētu pašvaldībām. Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība 2021. gada 7. jūnijā informēja Autotransporta direkciju, ka pārvadātājam, kas sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus Jūrmalas pilsētā, papildu izdevumi saistībā ar noteiktajiem ierobežojumiem nav radušies.
Apkopojot valstspilsētu pašvaldību iesniegto informāciju par izdevumiem un zaudējumiem saistībā ar piesardzības pasākumu ieviešanu sabiedriskajā transportā par laika periodu no 2021. gada 1. jūlija līdz 2021. gada 31. decembrim, Autotransporta direkcija ir secinājusi sekojošo:

1. Faktiskie izdevumi valstspilsētu pašvaldībām, kas radušies saistībā ar atcelto reisu vai papildu reisu nodrošināšanu sakarā ar pakalpojuma apjoma ierobežošanu un sabiedriskā transporta ietilpības ierobežojuma noteikšanu ir samazinājušies par kopējo summu 11 316 940,07 euro.

2. Kopējā izdevumu summa valstspilsētu pašvaldībām Covid-19 infekcijas ierobežošanas pasākumiem sabiedriskajā transportā (pakalpojumiem, pasākumiem, materiāliem), kas jāievēro sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumiem Nr. 360 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”, Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumiem Nr. 662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” un Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojumu Nr. 720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” veido 132 845,71 euro. Autotransporta direkcija vērš uzmanību, ka atsevišķas valstspilsētu pašvaldības (Rīgas, Ventspils, Valmieras un Rēzeknes) pie izdevumiem Covid-19 pandēmijas ierobežošanai 2021. gada oktobra, novembra un decembra mēnešos ir norādījušas arī izmaksas par SARS-Cov-2 (Covid-19) vīrusa antigēna testiem. Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojuma Nr. 720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” 5.8. apakšpunkts noteica, ja darbiniekam darba pienākumu veikšanai, epidemioloģiskās drošības prasību ievērošanai darba vietā vai pakalpojumu sniegšanai nepieciešams testēšanas sertifikāts, darbinieks (amatpersona) nodrošina Covid-19 testa veikšanu par saviem līdzekļiem, ja nav cita vienošanās ar darba devēju. Vienlaikus ar Ministru kabineta 2021. gada 1. decembra rīkojumu Nr. 909 “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojumā Nr. 720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu”” pieņemtais 5.1.5. apakšpunkta regulējums paredzēja, lai mazinātu Covid-19 izplatības riskus, var organizēt visu klātienē strādājošo darbinieku (amatpersonu), tai skaitā darbinieku (amatpersonu) ar vakcinācijas un pārslimošanas sertifikātu, testēšanu (tai skaitā ar Covid-19 antigēna skrīninga testu). Šādā gadījuma testēšanas izmaksas tiek segtas no darba devēja līdzekļiem. Jānorāda, ka Autotransporta direkcijas rīcībā nav informācija par to, kādā situācijā izmantoti Covid-19 vīrusa antigēna testi, kā arī vai ir pastāvējusi vienošanās par Covid-19 testu izmaksu segšanu no darba devēja vai pašvaldības līdzekļiem. Ņemot vērā minēto, Autotransporta direkcija nevar sniegt vērtējumu, vai izmaksas par Covid-19 vīrusa antigēna testiem ir iekļaujamas pie kopējiem izdevumiem Covid-19 pandēmijas ierobežošanai un ir kompensējamas no valsts budžeta līdzekļiem. 

3. Covid-19 infekcijas apkarošanā radītā iedzīvotāju mobilitātes ierobežošana, pakalpojuma apjoma samazināšana, kā arī citi ārkārtējās situācijas laikā un pēc tās noteiktie ierobežojumi atsevišķām nozarēm ir radījuši kopējo ietekmi uz valstspilsētu pašvaldību ieņēmumu apgrozījumu 4 781 092,40 euro apmērā.

Ņemot vērā minēto informāciju, VARAM 2022. gada 24. martā Satiksmes ministrijai un Autotransporta direkcijai nosūtīja vēstuli Nr. 1-132/2295 ar aicinājumu apstiprināt, ka izmaksas par Covid-19 vīrusa antigēna testiem ir iekļaujamas pie kopējiem izdevumiem Covid-19 pandēmijas ierobežošanai par laika periodu no 2021. gada 1. jūlija līdz 2021. gada 31. decembrim un kompensējamas no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, atbilstoši Protokollēmuma noteiktajam mērķim. Gadījumā, ja šādu apstiprinājumu nevar sniegt, VARAM lūdza Autotransporta direkciju precizēt aprēķinus un izslēgt izmaksas par Covid-19 vīrusa antigēna testiem.

Atsaucoties uz minēto VARAM vēstuli, Autotransporta direkcija 2022. gada 23. maijā (vēstules Nr. 2.2/394/2022/NOS) iesniedza precizētu apkopojumu par valstspilsētu pašvaldību izdevumiem saistībā ar piesardzības pasākumu ieviešanu sabiedriskajā transportā par laika periodu no 2021. gada 1. jūlija līdz 2021. gada 31. decembrim, kurā tika precizēti aprēķini par SARS-Cov-2 (Covid-19) vīrusa antigēna testu iekļaušanu pie kopējiem izdevumiem Covid-19 pandēmijas ierobežošanai. Papildus tam, Autotransporta direkcija iesniedza apkopotu informāciju arī par 2022. gada janvārī un februārī saņemto informāciju par valstspilsētu pašvaldību izdevumiem saistībā ar piesardzības pasākumu ieviešanu sabiedriskajā transportā ārkārtējās situācijas periodā.

Autotransporta direkcija informē, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 1. decembra rīkojumu Nr. 909 “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojumā Nr. 720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu””, ar grozījumiem pieņemtais 5.1.5. apakšpunkta regulējums paredzēja, lai mazinātu Covid-19 izplatības riskus, var organizēt visu klātienē strādājošo darbinieku (amatpersonu), tai skaitā darbinieku (amatpersonu) ar vakcinācijas un pārslimošanas sertifikātu, testēšanu (tai skaitā ar Covid-19 antigēna skrīninga testu). Šādā gadījuma testēšanas izmaksas tiek segtas no darba devēja līdzekļiem. Līdz ar to izmaksas par Covid-19 vīrusa antigēna testiem būtu iekļaujamas pie kopējiem izdevumiem Covid-19 pandēmijas ierobežošanai 2021. gada decembra, 2022. gada janvāra un 2022. gada februāra mēnešos.

Ievērojot iepriekš minēto pamatojumu, Autotransporta direkcija precizēja aprēķinus un izslēdza testu izmaksas 2021. gada oktobra un novembra mēnešos tām valstspilsētām, kuras pirmreizējos pārskatos bija iekļāvušas izmaksas par Covid-19 vīrusa antigēna testiem (proti, Rīgas, Ventspils, Valmieras un Rēzeknes).

Tāpat, Autotransporta direkcija aicināja valstspilsētu pašvaldības, kuras pirmreizējos pārskatos nebija iekļāvušas izmaksas par Covid-19 vīrusa antigēna testiem (Liepājas, Daugavpils, Jēkabpils un Jelgavas), iesniegt precizētus pārskatus par 2021. gada decembri, 2022. gada janvāri un 2022. gada februāri, iekļaujot iesniedzamās informācijas sadaļā "Izdevumi Covid-19 infekcijas ierobežošanas pasākumiem" arī testu izmaksas, ja pārvadātājam, kas sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus minētajās valstspilsētās attiecīgajos mēnešos šādas izmaksas ir bijušas.

Jelgavas valstspilsētas pašvaldība, Liepājas valstspilsētas pašvaldība un Jēkabpils valstspilsētas pašvaldība informēja Autotransporta direkciju, ka pārvadātājiem, kas minētajās pilsētās sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus pilsētas maršrutos, attiecīgajos mēnešos nav bijušas izmaksas par Covid-19 vīrusa testiem un attiecīgi precizējumi netiks sniegti. Daugavpils valstspilsētas pašvaldība 2022. gada 11. maijā iesniedza precizētu pārskatu par 2021. gada decembri un informēja, ka 2022. gada janvārī un februārī Covid-19 vīrusa antigēna testi netika iegādāti.

Apkopojot valstspilsētu pašvaldību iesniegto precizēto informāciju par izdevumiem un zaudējumiem saistībā ar piesardzības pasākumu ieviešanu sabiedriskajā transportā par laika periodu no 2021. gada 1. jūlija līdz 2022. gada 28. februārim, Autotransporta direkcija ir secinājusi sekojošo:

1. Faktiskie izdevumi valstspilsētu pašvaldībām, kas radušies saistībā ar atcelto reisu vai papildu reisu nodrošināšanu sakarā ar pakalpojuma apjoma ierobežošanu un sabiedriskā transporta ietilpības ierobežojuma noteikšanu ir samazinājušies par kopējo summu 11 307 464,36 euro.

2. Kopējā izdevumu summa valstspilsētu pašvaldībām Covid-19 infekcijas ierobežošanas pasākumiem sabiedriskajā transportā (pakalpojumiem, pasākumiem, materiāliem), kas jāievēro sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumiem Nr. 360 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”, Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumiem Nr. 662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” un Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojumu Nr. 720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” veido 204 435,24 euro.

3. Covid-19 infekcijas apkarošanā radītā iedzīvotāju mobilitātes ierobežošana, pakalpojuma apjoma samazināšana, kā arī citi ārkārtējās situācijas laikā un pēc tās noteiktie ierobežojumi atsevišķām nozarēm ir radījuši kopējo ietekmi uz valstspilsētu pašvaldību ieņēmumu apgrozījumu 6 359 578,26 euro apmērā.

Valstspilsētu pašvaldību iesniegtie dati tika salīdzināti ar Autotransporta direkcijas rīcībā esošo informāciju un būtiskas novirzes no regulāri saņemtās informācijas netika konstatētas.

Satiksmes ministrija 2022. gada 25. februāra vēstulē (Nr. 04.2-02/684) norāda, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojumu Nr. 720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” un Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumiem Nr. 662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” noteiktajiem ierobežojumiem, kas jāievēro sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, informācijas apkopošana par valstspilsētu pašvaldību izdevumiem saistībā ar piesardzības pasākumu ieviešanu sabiedriskajā transportā ir veicama, un finansējuma pieprasījums no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ir iesniedzams līdz brīdim, kad tiks atcelti epidemioloģiskās drošības un piesardzības pasākumi sabiedriskajā transportā. Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumi Nr. 662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” šobrīd ir spēkā.

Atsaucoties uz VARAM 2022. gada 24. marta vēstuli Nr. 1-132/2295, Satiksmes ministrija 2022. gada 25. maijā (vēstules Nr. 04.2-02/1610) informēja, ka tās ieskatā sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktības nodrošināšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem izdevumi darbinieku testēšanai būtu kompensējami par 2021. gada decembri. 

Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojuma Nr. 720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” 5.1.5. apakšpunktu, kas noteic, ka testēšanas izmaksas tiek segtas no darba devēja līdzekļiem, Autotransporta direkcija precizēja aprēķinus, izslēdzot izmaksas par Covid-19 vīrusa antigēna testiem, un 2022. gada 13. un atkārtoti 27. jūlijā iesniedza VARAM precizētu apkopojumu par valstspilsētu pašvaldību izdevumiem saistībā ar piesardzības pasākumu ieviešanu sabiedriskajā transportā par laika periodu no 2021. gada 1. jūlija līdz 2022. gada 28. februārim.
Risinājuma apraksts
VARAM sagatavoja Rīkojuma projektu, kas paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt VARAM 109 879 euro pārskaitīšanai astoņām pašvaldībām, lai segtu izdevumus, kas valstspilsētām radušies, nodrošinot Covid-19 infekcijas ierobežošanas pasākumus sabiedriskajā transportā (pakalpojumiem, pasākumiem, materiāliem) periodā no 2021. gada 1. jūlija līdz 2022. gada 28. februārim, tai skaitā:
1. Daugavpils valstspilsētas pašvaldībai – 21 406 euro;
2. Jelgavas valstspilsētas pašvaldībai – 21 904 euro;
3. Jēkabpils novada pašvaldībai – 483 euro;
4. Liepājas valstspilsētas pašvaldībai – 735 euro;
5. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībai – 1 086 euro;
6. Rīgas valstspilsētas pašvaldībai – 57 684 euro;
7. Valmieras novada pašvaldībai – 4 145 euro;
8. Ventspils valstspilsētas pašvaldībai – 2 436 euro.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Valstspilsētu iedzīvotāji, kas izmanto sabiedrisko transportu.
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
109 879
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
109 879
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-109 879
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-109 879
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
109 879
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ekonomiskās klasifikācijas kods 7460 “Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām”, atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 27. decembra noteikumiem Nr. 1031 “Noteikumi par budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām”.
Pieprasītā finansējuma aprēķina pamatojums sniegts papildu pievienotajos dokumentos.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumus sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Ar Rīkojuma projektu netiek mainīts normatīvais regulējums, kā arī tas neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Līdz ar to sabiedrības līdzdalība un komunikācijas aktivitātes rīkojuma projekta izstrādē netika organizētas (Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punkts).
Vienlaikus norādāms, ka rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdē izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejams Tiesību aktu publiskajā portālā https://tapportals.mk.gov.lv/ sadaļās Ministru kabineta sēdes un Tiesību aktu projekti, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi neparedz ieviest izmaiņas, kas varētu ietekmēt sabiedrības intereses.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
  • Satiksmes ministrija
  • VSIA "Autotransporta direkcija"
  • Finanšu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi