Anotācija (ex-ante)

23-TA-2426: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 21. februāra noteikumos Nr. 133 "Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Deleģējums noteikts Personu apliecinošu dokumentu likuma 5.panta devītajā daļā un 6.panta astotajā daļā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012.gada 21.februāra noteikumos Nr.133 "Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu"" mērķis ir noteikt valsts nodevas apmēru par pases izsniegšanu. 
Spēkā stāšanās termiņš
12.02.2024.
Pamatojums
Paredzamais projekta spēkā stāšanas laiks ir 2024.gada 12.februāris - vienlaicīgi ar jaunā parauga pasu izsniegšanas uzsākšanu. Spēkā stāšanās termiņš var tikt pagarināts projekta saskaņošanas gaitā, atkarībā no faktiskās situācijas personu apliecinošu dokumentu izsniegšanas jomā, lai nodrošinātu iespējami pilnvērtīgu pāreju no iepriekšējā parauga pasēm uz jaunā parauga pasēm un maksimālu resursu izlietojumu.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Esošā parauga pases Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (turpmāk – Pārvalde) uzsāka izsniegt 2015.gadā. Personu apliecinošiem dokumentiem to lietošanas laikā aizsardzība pret viltošanu samazinās, tāpēc, lai mazinātu riskus, kas saistās ar viltotu dokumentu izmantošanu, personu apliecinošu dokumentu paraugs periodiski ir jāuzlabo, mainot dizainu un ieviešot jaunākas paaudzes līdzekļus pret viltošanu, līdz ar to atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 4.februāra sēdes protokola Nr.12 21.§ 2.punktā noteiktajam Pārvalde veikusi iepirkumu pasu sagatavju un pasu personalizācijai nepieciešamā tehniskā aprīkojuma iegādei un veic pasākumus jauna parauga pasu izgatavošanai, kas paredz jaunu pasu paraugu piegādi laika posmā no 2023.gada līdz 2027.gadam. Jaunajos pasu paraugos ir iekļauti inovatīvi pretviltošanas risinājumi, kas pamatoti ar Eiropas Padomes (EK) 2004.gada 13.decembra Nr.2252/2004 Regulas par drošības elementu un biometrijas standartiem dalībvalstu izdotajās pasēs un ceļošanas dokumentos. Papildus jaunā parauga pases ir papildinātas ar lapu skaitu no 34 uz 42 lapām, dokumenta pilnvērtīgai izmantošanai tam paredzētajam mērķim – ceļošanai un vīzu saņemšanai. Personu apliecinošu dokumentu likumā ir noteikts pienākums Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem kā obligātu personu apliecinošu dokumentu saņemt  personas apliecību, savukārt pases saņemšana faktiski nepieciešama ceļošanai uz valstīm, kur ceļošanai nevar izmantot personas apliecību, līdz ar to pases saņemšana ir personas izvēles brīvība.
Valsts nodevas par pasu izsniegšanu noteiktas 2012.gadā, attiecīgi vēlāk minimāli precizējot to apmēru. Kopš minētā laika vairāku valsts nodevas veidojošo pozīciju izmaksas ir gandrīz dubultojušās (kā būtiskākās minamas ar informācijas tehnoloģiju nodrošināšanu saistītās izmaksas un darbinieku atalgojums). 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Spēkā esošajos Ministru kabineta 2012.gada 21.februāra noteikumos Nr.133 "Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu" (turpmāk- Noteikumi) noteiktā valsts nodeva ir noteikta 2012.gadā. Šo gadu laikā ievērojami palielinājušās valsts nodevu veidojošās izmaksas, vairākās pozīcijās pat gandrīz divas reizes. Tāpat tiek ieviestas jauna parauga pases, kurās iekļautas jaunās paaudzes drošības prasības, pasu grāmatiņas padarītas par vairākām lapām biezākas, tādējādi tās ir ilgāk lietojamas (vīzu saņemšanai un robežšķērsošanas atzīmju iekļaušanai). 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā (turpmāk- Projekts) ir paredzētas šādas valsts nodevu likmes:
- valsts nodeva par pases izsniegšanu (pieaugušajam, bez atvieglojumiem, 10 darba dienu laikā) 60 euro;
- valsts nodeva par pases izsniegšanu (bērnam līdz 20 gadu vecumam un personām ar atvieglojumiem, 10 darba dienu laikā) 30 euro;
- valsts nodeva par steidzamu pases izsniegšanu (pieaugušajam, bez atvieglojumiem, 2 darba dienu laikā) 110 euro;
- valsts nodeva par pases izsniegšanu (bērnam līdz 20 gadu vecumam un personām ar atvieglojumiem, 2 darba dienu laikā) 55 euro.

Projektā paredzētās valsts nodevu par pasu izsniegšanu izmaiņas:

- no 15 euro uz 30,00 euro, palielinājums - 15 euro
par pases izsniegšanu bērniem līdz 20 gadu vecumam, pensionāriem un personām ar I un II grupas invaliditāti 10 darbdienu laikā;

- no 30 euro uz 60,00 euro, palielinājums – 30,00 euro
par pases izsniegšanu personām bez atvieglojumiem 10 darbdienu laikā

- no 30 euro uz 55,00 euro, palielinājums - 25,00 euro
par pases izsniegšanu bērniem līdz 20 gadu vecumam, pensionāriem un personām ar I un II grupas invaliditāti 2 darbdienu laikā;

- no 55 euro uz 110,00 euro, palielinājums – 55,00 euro
par pases izsniegšanu personām bez atvieglojumiem 2 darbdienu laikā.

Projektā paredzēts svītrot noteikumu 5.punktu, kurā  noteiktas samazinātas valsts nodevas likmes par pases saņemšanu personām bez atvieglojumiem, ja vienlaikus iesniedz dokumentus pases un personas apliecības saņemšanai. Atvieglojums tika noteikts laikā, kad kā obligāts personu apliecinošs dokuments bija noteikta pase, bet bija nepieciešams veicināt personu apliecību saņemšanu iedzīvotājiem digitālo pakalpojumu un citu ar elektronisko vidi saistītu pasākumu pieejamības veicināšanai. Šobrīd tiesiskais regulējums ir mainījies un kā obligāts personu apliecinošs dokuments ir noteikta personas apliecība un nav pamata piemērot nodevas atvieglojumu par izvēles dokumenta saņemšanu.  
Detalizēts valsts nodevu apmēra aprēķins pievienots anotācijas budžeta sadaļā.
 
Problēmas apraksts
Esošo Noteikumu 16.1.apakšpunktā noteikts, ka no valsts nodevas par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu ir atbrīvojamas personas, kuras atrodas pilnā valsts vai pašvaldību apgādībā un iesniedz šādu faktu apliecinošu dokumentu. Šāds formulējums "pilnā valsts vai pašvaldības apgādībā" paredz iespēju to plaši interpretēt, jo nevienā tiesību normā nav konkrēti definēts kāds personu loks uzskatāms kā esošs "pilnā valsts un pašvaldības apgādībā".  Tādējādi tiesiskās skaidrības nodrošināšanai nepieciešams norādīt konkrētu atbrīvojamo personu loku. Ņemot vērā, ka kā obligāts personu apliecinošs dokuments personām no 15 gadu vecuma ir noteikta personas apliecība, attiecīgi pases saņemšana  pamatota ar ceļošanas vajadzībām, tad vienlaikus nepieciešams precizēt arī dokumenta veidu, kuru saņemot paredzēts atbrīvojums no valsts nodevas maksāšanas.
Risinājuma apraksts
Projektā paredzēts svītrot Noteikumu 16.1.apakšpunktu un papildināt 16.punktu ar jauniem apakšpunktiem (16.8.- 16.11.), nosakot, ka atbrīvojums no valsts nodevas apmaksas tiek piemērots, ja personas apliecību izsniedz šādām personām:
- bērnam, kuram ar bāriņtiesas lēmumu nodrošināta ārpusģimenes aprūpe;
- personai, kura ievietota ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā un  valsts vai pašvaldība pilnībā vai daļēji apmaksā ilgstošas rehabilitācijas pakalpojumu un persona iesniedz šo faktu apliecinošu dokumentu;
- personai, kura ievietota ieslodzījuma vietā;
- personai, kurai ar tiesas lēmumu ir noteikta piespiedu ārstēšana stacionārajā ārstniecības iestādē, un persona iesniedz šo faktu apliecinošu dokumentu.
Līdzšinējā praksē gūtā pieredze liecina, ka šīs ir personu kategorijas, kuras pie esošā regulējuma faktiski saņēma paredzēto atbrīvojumu no valsts nodevas apmaksas. Minētās ir personas (izņemot bērnus, kuri atrodas ārpusģimenes aprūpē), kuras ilgstoši atrodas minētajās institūcijās un valsts vai pašvaldība iesaistās izdevumu segšanā, kas saistīta ar pakalpojumu sniegšanu šīm personām. Personām, kuras atrodas ieslodzījumā vai kurām tiesa piespriedusi medicīniska rakstura piespiedu līdzekļa piemērošanu,  personas apliecība ir būtiska arī resocializācijas procesa  uzsākšanai. Lai nodrošinātu vienotu tiesību normas izpratni, ir konkrēti nosakāms personu, kuras būtu uzskatāmas, kuras atrodas pilnā valsts un pašvaldības apgādībā, loks. Tāpat tiek mazināts administratīvais slogs, saņemot personas apliecību, paredzot mazāku iesniedzamo dokumentu apjomu. Piemēram, ziņas par bērnam noteikto ārpus ģimenes aprūpi ir iekļautas Fizisko personu reģistrā un Pārvalde par šo informāciju var pārliecināties pati, tādējādi personai vairs nebūs nepieciešams iesniegt dokumentu, kas apliecina atrašanos valsts vai pašvaldības apgādībā. Tāpat informāciju par ieslodzījuma vietā esošām personām Pārvalde saņems no Ieslodzījuma vietu pārvaldes iestāžu sadarbības ietvaros. 
Paredzēts, ka atbrīvojums no valsts nodevas apmaksas būs attiecināms uz personas apliecības kā obligāta personu apliecinoša dokumenta saņemšanu.
Problēmas apraksts
Ievērojot to, ka mainījies valsts nodevas apmērs un atsevišķos gadījumos arī dokumenta veids par kura saņemšanu piemērojams atbrīvojums no valsts nodevas apmaksas, nepieciešams nodrošināt tiesisko skaidrību par valsts nodevas apmēra piemērošanu, ja persona dokumentus personu apliecinoša dokumenta noformēšanai iesniegusi pirms 2024.gada 12.februāra, bet dokumentu saņem pēc šī datuma.
Risinājuma apraksts
Projektā paredzēts, ja dokumenti personu apliecinoša dokumenta izsniegšanai iesniegti līdz 2024.gada 11.februārim un personai piemērots atbrīvojums no valsts nodevas apmaksas vai tā līdz minētajam termiņam apmaksājusi valsts nodevu, bet personu apliecinošu dokumentu saņem sākot ar 2024.gada 12.februāri, valsts nodevas apmēru nosaka atbilstoši šo noteikumu redakcijai, kas ir spēkā 2024.gada 11.februārī. 
Tādējādi tiks nodrošināta tiesiskā paļāvība un tiesiskā skaidrība par to, kāds valsts nodevas apmērs ir piemērojams. Attiecīgi, ja persona būs iesniegusi dokumentus personu apliecinoša dokumenta izgatavošanai un apmaksājusi valsts nodevu vai tai būs piemērots atbrīvojums no valsts nodevas līdz 2024.gada 11.februārim, tad pēc jaunā regulējuma spēkā stāšanās,  izsniedzot šo dokumentu, izdevējiestāde pārliecināsies par valsts nodevas apmaksu atbilstoši tiesiskajam regulējumam, kas bija spēkā dokumentu noformēšanas brīdī, jo persona attiecīgi būs izpildījusi attiecīgajā brīdī spēkā esošo tiesību aktu. Savukārt, ja valsts nodevas apmaksa tiks veikta vai dokumenti atbrīvojuma no valsts nodevas piemērošanai tiks uzrādīti pēc 2024.gada 12.februāra, tiks piemērota spēkā esošā tiesību norma. 
Problēmas apraksts
Saeimā izskatīšanā uz 3.lasījumu atrodas likumprojekts "Grozījumi Personu apliecinošu dokumentu likumā" (Nr.330/Lp14), saskaņā ar kuru lēmumu par aizliegumu personai izceļot no valsts var pieņemt ne tikai iekšlietu ministrs (spēkā esošā redakcija), bet arī Valsts policijas darbinieks. Attiecīgi šādai personai uz izceļošanas aizlieguma termiņu tās rīcībā esošie personu apliecinošie dokumenti ir jānodod. Personām, attiecībā uz kurām lēmumu par izceļošanas aizliegumu pieņēmis iekšlietu ministrs, izsniedz speciāla veida personas apliecību uz lēmumā par izceļošanas aizliegumu noteikto laiku bez valsts nodevas apmaksas. Nepieciešams paredzēt līdzīgu kārtību arī uz procesu, kad minēto lēmumu pieņēmis valsts policijas darbinieks.
Risinājuma apraksts
Lai noteiktu vienveidīgu rīcību līdzīgās situācijās, nepieciešams paredzēt, ka atbrīvojums no valsts nodevas apmaksas par personas apliecības izsniegšanu attiecināms arī uz personu, attiecībā uz kuru lēmumu par izceļošanas aizliegumu pieņēmis  Valsts policijas darbinieks, attiecīgi precizējot Noteikumu 16.6.apakšpunktu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Personas, kuras vēlas saņemt Latvijas izsniegtu pasi.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
6 088 527
0
4 892 773
0
4 328 397
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
6 088 527
0
4 892 773
0
4 328 397
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
6 088 527
0
4 892 773
0
4 328 397
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
6 088 527
0
4 892 773
0
4 328 397
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
1. Ieņēmumu no valsts nodevas par pasu izsniegšanu novērtējums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2011. gada 27. jūlija rīkojuma Nr. 347 “Par informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstu "Pasu sistēmas un Vienotās migrācijas informācijas sistēmas attīstība elektronisko identifikācijas karšu un elektronisko uzturēšanās atļauju (karšu) izsniegšanai”” (turpmāk – rīkojums Nr.347) 9.1. apakšpunktu, noteikta valsts pamatbudžeta nenodokļu prognoze un valsts pamatbudžetā iemaksājamās valsts nodevas un citi maksājumi no valsts institūciju sniegtajiem pakalpojumiem, paredzot ieņēmumus no valsts nodevas par pasu izsniegšanu  2023. gadā ne mazāk kā 8 794 080 euro, 2024. gadā ne mazāk kā 6 088 527 euro, 2025. gadā ne mazāk kā 4 892 773 euro, 2026. gadā ne mazāk kā 4 328 397 euro  un 2027. gadā ne mazāk kā 2 409 394 euro.

Ievērojot projektā paredzētās valsts nodevas par pasu izsniegšanu apmēra izmaiņas, kā arī prognozētās izsniegto pasu skaita izmaiņas, Iekšlietu ministrija (Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde) ir veikusi indikatīvu valsts pamatbudžeta ieņēmumu no valsts nodevas par pasu izsniegšanu  aprēķinu  (detalizēts aprēķins anotācijas pielikumā). Nosakot jaunus valsts nodevu apmērus par pases izsniegšanu, vidējā nodeva par pases izsniegšanu palielināsies, un tiek plānota 48,18 euro apmērā. Aprēķini veikti, izmantojot datus par laika periodā no 2023.gada 1. janvāra līdz 2023. gada 31. oktobrim izsniegtajām pasēm.

Iekšlietu ministrija 2024. gadam neparedz palielināt valsts budžeta likumā  un rīkojumā Nr.347 paredzēto ieņēmumu  apmēru no valsts nodevas par pasu izsniegšanu. Priekšlikumus par ieņēmumu no valsts nodevas par pasu izsniegšanu palielinājumu un attiecīgo izdevumu segšanu plānots virzīt likumprojekta “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” sagatavošanas procesā, izvērtējot 2024. gada faktiskos ieņēmumus, ņemot vērā arī ieņēmumus no personu apliecinošu dokumentu izsniegšanas.

2. Nodevas par pasu izsniegšanu apmēra aprēķins
2.1. Nodeva par pases izsniegšanu personām bez atvieglojumiem 10 darbdienu laikā paredzēta 60 euro.
Nodevas apmēra (60 euro) par pases izsniegšanu aprēķins
Izdevumu EKK Izdevumu EKK nosaukums Aprēķins Izmaksa, euro
1100 Atalgojums Personu apliecinošu dokumentu noformēšanā iesaistīto nodarbināto atalgojums:
1. Klientu apkalpošanas speciālists, atalgojums mēnesī 1035 euro/ 167,67 (vid. darba stundu skaits mēnesī) x 0,5 darba stundas = 3.08 euro
2. Operators, atalgojums mēnesī 995 euro/ 167,67 (vid. darba stundu skaits mēnesī) x 0,4 darba stundas = 2,37 euro
3. Vecākais referents, atalgojums mēnesī 1215 euro*/ 167,67 (vid. darba stundu skaits mēnesī) x 0,3 darba stundas = 2,18 euro
7,63
1210 Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 7.63 x 0,2359 = 1,80 euro 1,80
2200 Pakalpojumi Ar informācijas tehnoloģiju uzturēšanu, attīstību, kvalitātes nodrošināšanu, Personalizācijas nodaļas iekārtu uzturēšanu, personalizēto dokumentu transportēšanu saistītie izdevumi (detalizēts aprēķins iekļauts 2022.gada 20.septembrī veikto grozījumu (Ministru kabineta 2022. gada 20. septembra rīkojums Nr. 644) Ministru kabineta 2011. gada 27. jūlija rīkojumā Nr. 347 "Par informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstu "Pasu sistēmas un Vienotās migrācijas informācijas sistēmas attīstība elektronisko identifikācijas karšu un elektronisko uzturēšanās atļauju (karšu) izsniegšanai" anotācijas 2.pielikumā: EKK 2250 “Informācijas tehnoloģiju pakalpojumi” 2024. gadam plānotie izdevumi 410 776 euro apmērā).
410 776 euro (gadā) x 0,0001 = 41,08 euro.
Personu apliecinošu dokumentu informācijas sistēmas (PADIS) programmatūras un specializētās aparatūras uzturēšanas izdevumiem, kas attiecināmi uz konkrēto valsts nodevu, noteikšanai tiek piemērots koeficients 0,0001, jo informācijas sistēmas uzturēšanas izdevumi tiek uzskaitīti iestādē kopumā.
41,08
2390 Pārējās preces Personu apliecinoša dokumenta 1 sagataves (pases grāmatiņas) pašizmaksa 7,84 euro + PVN 1,65 euro = 9,49 euro 9,49
KOPĀ   7,63 euro + 1,80 euro + 41,08 euro + 9,49 euro= 60,00 euro 60,00
    Koeficients 1
    Nodevas apmērs ar koeficientu 60,00

2.2. Nodeva par pases izsniegšanu personām bez atvieglojumiem divu darbdienu laikā paredzēta 110 euro.
Nodevas apmēra (110 euro) par pases izsniegšanu, ja pasi izsniedz divu darbdienu laikā, aprēķins.
Aprēķins: 60euro x 1,83 (koeficients par steidzamību) = 110 euro.
2.3. Nodeva par pases izsniegšanu bērniem līdz 20 gadu vecumam, pensionāriem un personām ar I un II grupas invaliditāti 10 darbdienu laikā paredzēta 30 euro.
Nodevas apmēra (30 euro) par pases izsniegšanu  noteikumu Nr. 133 6. punktā minētajai personai, aprēķins.
Aprēķins: 60 euro x 0,5 (koeficients par piešķirto atvieglojumu) = 30 euro.
2.4. Nodeva par pases izsniegšanu bērniem līdz 20 gadu vecumam, pensionāriem un personām ar I un II grupas invaliditāti 2 darbdienu laikā paredzēta 55 euro.
Nodevas apmēra (55 euro) par pases izsniegšanu  noteikumu Nr. 133 6. punktā minētajai personai, ja pasi izsniedz divu darbdienu laikā, aprēķins.
Aprēķins: 30 euro x 1,83 (koeficients par steidzamību) = 55 euro
Piezīme: koeficienti nodevu apmēra aprēķinos piemēroti, novērtējot nodevas veidu un  ievērojot likumā “Par nodokļiem un nodevām” noteikto – valsts nodevas mērķis ir personu darbību regulēšana (kontrolēšana, veicināšana, ierobežošana). Valsts nodevas apmērs nav tiešā veidā saistīts ar institūcijas veiktās darbības izmaksu segšanu.
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav plānotas
Cita informācija
Pievienotais Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts paredz jautājumu par papildu ieņēmumiem no valsts nodevas par pasu izsniegšanu izskatīt likumprojekta “Par valsts budžetu 2025. gadam  un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam” sagatavošanas procesā.

4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2012.gada 21.februāra noteikumos Nr.134 "Personu apliecinošu dokumentu noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Vienlaikus tiks virzīti Ministru kabineta noteikumi "Grozījumi Ministru kabineta 2012.gada 21.februāra noteikumos Nr.134 "Personu apliecinošu dokumentu noteikumi"", kuros tiks noteikts jaunā parauga pases apraksts.
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
  • Latvijas diplomātiskās un konsulārās pārstāvniecības ārvalstīs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiek saglabāts personām ar invaliditāti noteiktais atvieglojums valsts nodevas apmaksā

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekts ietekmēs tos diasporas pārstāvjus, kas vēlēsies saņemt Latvijas pasi

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projektā paredzēts valsts nodevas atbrīvojums bērniem, kuri ar bāriņtiesas lēmumu ievietoti ārpusģimenes aprūpē.

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Ieņēmumu no valsts nodevas par pasu izsniegšanu informatīvs aprēķins (indikatīvi)