23-TA-692: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Latvijas Zinātnes padomes maksas pakalpojumu cenrādis" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta devīta daļa nosaka, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu.
Zinātniskās darbības likuma 14.panta otrās daļas 3.punkts nosaka, ka Latvijas Zinātnes padomes (turpmāk – Padome) funkcija ir nodrošināt zinātniskās ekspertīzes publiskā un privātā sektora vajadzībām.
Atbilstoši Ministru kabineta 2020. gada 30. jūnija noteikumu Nr. 408 “Latvijas Zinātnes padomes nolikums” (turpmāk – LZP nolikums) 7.2.apakšpunktam Padomei ir tiesības iekasēt maksu par Padomes sniegtajiem maksas pakalpojumiem.
Zinātniskās darbības likuma 14.panta otrās daļas 3.punkts nosaka, ka Latvijas Zinātnes padomes (turpmāk – Padome) funkcija ir nodrošināt zinātniskās ekspertīzes publiskā un privātā sektora vajadzībām.
Atbilstoši Ministru kabineta 2020. gada 30. jūnija noteikumu Nr. 408 “Latvijas Zinātnes padomes nolikums” (turpmāk – LZP nolikums) 7.2.apakšpunktam Padomei ir tiesības iekasēt maksu par Padomes sniegtajiem maksas pakalpojumiem.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikt Padomes sniegto maksas pakalpojumu cenrādi zinātniskās ekspertīzes veikšanai publiskā un privātā sektora vajadzībām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Zinātniskās darbības likuma 14. panta pirmo un otro daļu Padome ir izglītības un zinātnes ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas darbojas saskaņā ar šo likumu, citiem normatīvajiem aktiem un Latvijas Zinātnes padomes nolikumu, kā arī Padome īsteno valsts zinātnes un tehnoloģiju attīstības politiku, pildot šādas funkcijas:
1) stratēģiska zinātnes politikas ieviešana un zinātnes stratēģiskā komunikācija;
2) zinātnisko pētījumu programmu plānošana un īstenošana;
3) zinātniskās ekspertīzes nodrošināšana publiskā un privātā sektora vajadzībām;
4) starptautiskās zinātniskās sadarbības veicināšana un koordinēšana.
Pamatojoties uz LZP nolikuma 2.punktu, Padomes darbības mērķis ir īstenot valsts zinātnes un tehnoloģiju attīstības politiku, nodrošinot normatīvajos aktos deleģēto no valsts budžeta, kā arī Eiropas Savienības struktūrfondu un citu ārvalstu finanšu instrumentu finansēto zinātnisko pētījumu programmu un projektu ieviešanu un tiem piešķirto finanšu līdzekļu administrēšanu, kā arī zinātniskās darbības vai zinātnisko projektu īstenošanas monitoringu un analītikā balstītu rīcībpolitikas lēmumu pieņemšanu un programmu ieviešanu.
Padome veic tai noteiktās funkcijas valsts budžeta līdzekļu piešķirtajā apjomā un ir attīstījusi kompetenci un uzkrājusi zinātniskās ekspertīzes nodrošināšanā, valsts budžeta finansēto zinātnisko pētījumu programmu administratīvajā un finanšu uzraudzībā, starptautiskās sadarbības projektu administrēšanā, uzraudzībā un vērtēšanā, kā arī zinātnisko pētījumu programmu rezultātu monitoringā, apkopojot attiecīgo informāciju un nodrošinot tās pieejamību.
Lai nodrošinātu zinātnisko ekspertīzi, Padome atbilstoši konkrētā pētījumu projekta mērķim un tematikai piesaista attiecīgās jomas ekspertus no ekspertu datu bāzēm. Līdz šim Padome ir nodrošinājusi zinātnisko ekspertīzi Padomes pārziņā esošo pētniecības programmu projektiem, tai skaitā pēcdoktorantūras programmas projektiem, fundamentālo un lietišķo pētījumu projektiem, valsts pētījumu programmu projektiem, Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021.gada perioda programmas "Pētniecība un izglītība" aktivitātes "Baltijas pētniecības programma" projektiem, divpusējās un trīspusējās starptautiskās sadarbības projektiem, 2022.gadā organizējot zinātnisko ekspertīzi vairāk nekā 900 pētījumu projektiem un piesaistot vairāk nekā 1700 ekspertu.
Kopš 2018.gada Padome, ņemot vērā arī reorganizācijas rezultātā iegūto kompetenci, ir organizējusi septiņus fundamentālo un lietišķo pētījumu projektu konkursus, 19 valsts pētījumu programmu konkursus, četrus pēcdoktorantūras pētniecības pieteikumu konkursus, vienu Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021.gada perioda programmas "Pētniecība un izglītība" aktivitātes "Baltijas pētniecības programma" projektu konkursu, sešus divpusējo un trīspusējo pētījumu programmu konkursus, kopumā izskatot, organizējot ārvalstu ekspertu zinātniskās kvalitātes vērtējumu un pieņemot lēmumus par vairāk nekā 3990 pētījumu projektu pieteikumiem par kopējo finansējumu vairāk nekā 178,5 milj. EUR. Papildus minētajam, minēto programmu projektiem, piesaistot ekspertus, tiek veikta to vidusposma un noslēguma zinātniskās kvalitātes un rezultātu izpildes ekspertīze.
Ekspertu atlasē Padome balstās uz principu, ka izvērtēšanu veic līdzinieks, t.i., eksperts tajā pašā zinātnes nozarē/apakšnozarē, kuram ir līdzvērtīga kvalifikācija (piemēram, doktora grāds un citējamības indekss) kā projekta iesniegumā norādītajam projekta vadītājam vai zinātniskās grupas vadītājam. Eksperts vērtējumu veic neatkarīgi un nepārstāv projekta iesnieguma iesniedzēja institūciju, viņa darbībā nav tādu apstākļu, kas izraisa interešu konfliktu, tai skaitā nerada un neradīs ekspertam personisku vai mantisku ieinteresētību.
Padomei ir kompetence un pieredze dažāda apjoma un specifikas pētījumu projektu zinātniskās vērtēšanas organizēšanā, kā arī tā ir plaša un aptver arī citus nepieciešamos projektu konkursu organizēšanas un īstenošanas posmus, nodrošinot vienotu redzējumu un izpratni par visiem ar pētījumu projektu atlases organizēšanu un vērtēšanu saistītajiem procesiem.
Šobrīd pieaug pieprasījums pēc zinātniskās ekspertīzes pakalpojumiem, piemēram, saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 15. novembra noteikumu Nr. 722 “Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē un zināšanu pārnese akvakultūrā” 14.punktā noteikto, projekta zinātniskās kvalitātes novērtēšanu pēc pretendenta pieteikuma saņemšanas nodrošina Latvijas Zinātnes padome, iesaistot ekspertus atbilstoši projektā plānotajam mērķim.
Lai nodrošinātu zinātniskās ekspertīzes pieejamību un lai saskaņā ar ārējos normatīvajos aktos noteikto sniegtu pakalpojumu pilnā apmērā, ir nepieciešams apstiprināt Padomes maksas pakalpojumu cenrādi.
1) stratēģiska zinātnes politikas ieviešana un zinātnes stratēģiskā komunikācija;
2) zinātnisko pētījumu programmu plānošana un īstenošana;
3) zinātniskās ekspertīzes nodrošināšana publiskā un privātā sektora vajadzībām;
4) starptautiskās zinātniskās sadarbības veicināšana un koordinēšana.
Pamatojoties uz LZP nolikuma 2.punktu, Padomes darbības mērķis ir īstenot valsts zinātnes un tehnoloģiju attīstības politiku, nodrošinot normatīvajos aktos deleģēto no valsts budžeta, kā arī Eiropas Savienības struktūrfondu un citu ārvalstu finanšu instrumentu finansēto zinātnisko pētījumu programmu un projektu ieviešanu un tiem piešķirto finanšu līdzekļu administrēšanu, kā arī zinātniskās darbības vai zinātnisko projektu īstenošanas monitoringu un analītikā balstītu rīcībpolitikas lēmumu pieņemšanu un programmu ieviešanu.
Padome veic tai noteiktās funkcijas valsts budžeta līdzekļu piešķirtajā apjomā un ir attīstījusi kompetenci un uzkrājusi zinātniskās ekspertīzes nodrošināšanā, valsts budžeta finansēto zinātnisko pētījumu programmu administratīvajā un finanšu uzraudzībā, starptautiskās sadarbības projektu administrēšanā, uzraudzībā un vērtēšanā, kā arī zinātnisko pētījumu programmu rezultātu monitoringā, apkopojot attiecīgo informāciju un nodrošinot tās pieejamību.
Lai nodrošinātu zinātnisko ekspertīzi, Padome atbilstoši konkrētā pētījumu projekta mērķim un tematikai piesaista attiecīgās jomas ekspertus no ekspertu datu bāzēm. Līdz šim Padome ir nodrošinājusi zinātnisko ekspertīzi Padomes pārziņā esošo pētniecības programmu projektiem, tai skaitā pēcdoktorantūras programmas projektiem, fundamentālo un lietišķo pētījumu projektiem, valsts pētījumu programmu projektiem, Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021.gada perioda programmas "Pētniecība un izglītība" aktivitātes "Baltijas pētniecības programma" projektiem, divpusējās un trīspusējās starptautiskās sadarbības projektiem, 2022.gadā organizējot zinātnisko ekspertīzi vairāk nekā 900 pētījumu projektiem un piesaistot vairāk nekā 1700 ekspertu.
Kopš 2018.gada Padome, ņemot vērā arī reorganizācijas rezultātā iegūto kompetenci, ir organizējusi septiņus fundamentālo un lietišķo pētījumu projektu konkursus, 19 valsts pētījumu programmu konkursus, četrus pēcdoktorantūras pētniecības pieteikumu konkursus, vienu Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021.gada perioda programmas "Pētniecība un izglītība" aktivitātes "Baltijas pētniecības programma" projektu konkursu, sešus divpusējo un trīspusējo pētījumu programmu konkursus, kopumā izskatot, organizējot ārvalstu ekspertu zinātniskās kvalitātes vērtējumu un pieņemot lēmumus par vairāk nekā 3990 pētījumu projektu pieteikumiem par kopējo finansējumu vairāk nekā 178,5 milj. EUR. Papildus minētajam, minēto programmu projektiem, piesaistot ekspertus, tiek veikta to vidusposma un noslēguma zinātniskās kvalitātes un rezultātu izpildes ekspertīze.
Ekspertu atlasē Padome balstās uz principu, ka izvērtēšanu veic līdzinieks, t.i., eksperts tajā pašā zinātnes nozarē/apakšnozarē, kuram ir līdzvērtīga kvalifikācija (piemēram, doktora grāds un citējamības indekss) kā projekta iesniegumā norādītajam projekta vadītājam vai zinātniskās grupas vadītājam. Eksperts vērtējumu veic neatkarīgi un nepārstāv projekta iesnieguma iesniedzēja institūciju, viņa darbībā nav tādu apstākļu, kas izraisa interešu konfliktu, tai skaitā nerada un neradīs ekspertam personisku vai mantisku ieinteresētību.
Padomei ir kompetence un pieredze dažāda apjoma un specifikas pētījumu projektu zinātniskās vērtēšanas organizēšanā, kā arī tā ir plaša un aptver arī citus nepieciešamos projektu konkursu organizēšanas un īstenošanas posmus, nodrošinot vienotu redzējumu un izpratni par visiem ar pētījumu projektu atlases organizēšanu un vērtēšanu saistītajiem procesiem.
Šobrīd pieaug pieprasījums pēc zinātniskās ekspertīzes pakalpojumiem, piemēram, saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 15. novembra noteikumu Nr. 722 “Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē un zināšanu pārnese akvakultūrā” 14.punktā noteikto, projekta zinātniskās kvalitātes novērtēšanu pēc pretendenta pieteikuma saņemšanas nodrošina Latvijas Zinātnes padome, iesaistot ekspertus atbilstoši projektā plānotajam mērķim.
Lai nodrošinātu zinātniskās ekspertīzes pieejamību un lai saskaņā ar ārējos normatīvajos aktos noteikto sniegtu pakalpojumu pilnā apmērā, ir nepieciešams apstiprināt Padomes maksas pakalpojumu cenrādi.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd Padomei nav tiesības sniegt maksas pakalpojumus par zinātnisko ekspertīzi publiskā un privātā sektora vajadzībām, jo nav apstiprināts maksas pakalpojumu cenrādis.
Ir uzsākta projektu atlase atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 15. novembra noteikumiem Nr.722 “Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē un zināšanu pārnese akvakultūrā”.
Nepieciešams nodrošināt kvalitatīvu publiskā un privātā sektora iesniegto projektu zinātniskās kvalitātes izvērtējumu, neaizkavējot projekta pieteikumu vērtēšanu, un finansējuma ieguldīšanu atbilstoši projekta mērķim.
Cenrāža apstiprināšana nodrošinās tiesisko pamatu finansējuma iegūšanai ekspertīzes apmaksai, kā arī nodrošinās kvalitatīvu projektu pieteikumu zinātnisko vērtējumu.
Ir uzsākta projektu atlase atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 15. novembra noteikumiem Nr.722 “Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē un zināšanu pārnese akvakultūrā”.
Nepieciešams nodrošināt kvalitatīvu publiskā un privātā sektora iesniegto projektu zinātniskās kvalitātes izvērtējumu, neaizkavējot projekta pieteikumu vērtēšanu, un finansējuma ieguldīšanu atbilstoši projekta mērķim.
Cenrāža apstiprināšana nodrošinās tiesisko pamatu finansējuma iegūšanai ekspertīzes apmaksai, kā arī nodrošinās kvalitatīvu projektu pieteikumu zinātnisko vērtējumu.
Risinājuma apraksts
Projektā ietverts cenrādis zinātniskās ekspertīzes veikšanai publiskajam un privātajam sektoram, atbilstoši vērtējamā projekta veidam.
Maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins pievienots kā anotācija pielikums šīs TAP lietas Papildu dokumentu daļā.
Projekta veidi noteikti, ņemot vērā līdzšinējo pieredzi, kā arī ņemot vērā normatīvos aktus (skatīt, piemēram, Ministru kabineta 2022. gada 15. novembra noteikumus Nr.722 “Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē un zināšanu pārnese akvakultūrā”), kuros noteikts pienākums vai paredzēta iespēja saņemt zinātniskās ekspertīzes pakalpojumu Padomē. Cenrādī iekļauta projekta iesnieguma zinātniskā ekspertīze, projekta izpildes vidusposma un noslēguma zinātniskā ekspertīze.
Maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins pievienots kā anotācija pielikums šīs TAP lietas Papildu dokumentu daļā.
Projekta veidi noteikti, ņemot vērā līdzšinējo pieredzi, kā arī ņemot vērā normatīvos aktus (skatīt, piemēram, Ministru kabineta 2022. gada 15. novembra noteikumus Nr.722 “Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē un zināšanu pārnese akvakultūrā”), kuros noteikts pienākums vai paredzēta iespēja saņemt zinātniskās ekspertīzes pakalpojumu Padomē. Cenrādī iekļauta projekta iesnieguma zinātniskā ekspertīze, projekta izpildes vidusposma un noslēguma zinātniskā ekspertīze.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Alternatīvu risinājumu nav. Esošie normatīvie akti pieprasa maksas pakalpojuma cenrāža izstrādi.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Zinātniskās ekspertīzes sniegšana nerada finansiālu slogu valsts budžetam un potenicālajiem klientiem tiek sniegta par pašizmaksu.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
-
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- jebkura fiziska persona, Padomes nodarbinātie, zinātniskie eksperti.
Ietekmes apraksts
Zinātniskās ekspertīzes nepieciešamība fiziskām personām.
Padomes nodarbinātajiem, veicot nepieciešamās procedūras šī pakalpojuma izpildei.
Zinātniskie eksperti saņems atlīdzību par ekspertīzi.
Padomes nodarbinātajiem, veicot nepieciešamās procedūras šī pakalpojuma izpildei.
Zinātniskie eksperti saņems atlīdzību par ekspertīzi.
Juridiskās personas
- Latvijas Zinātnes padome, publiskā un privātā sektora organizācijas un institūcijas
Ietekmes apraksts
zinātniskās ekspertīzes nepieciešamība
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
20 685
0
7 635
0
7 635
10 160
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
20 685
0
7 635
0
7 635
10 160
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
20 685
0
7 635
0
7 635
10 160
2.1. valsts pamatbudžets
0
20 685
0
7 635
0
7 635
10 160
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Līdz šim Padomei nav bijuši iestādes pašu ieņēmumi, taču ņemot vērā pieprasījuma pieaugumu pēc Padomes pakalpojumiem, tad Izglītības un zinātnes ministrijas apakšprogrammā 05.01.00 “Zinātniskās darbības nodrošināšana” 2023.gadā paredzēti pašu ieņēmumi 20 685 euro apmērā, 2024.gadā un 2025.gadā – 7 635 euro un 2026.gadā – 10 160 euro apmērā. Saskaņā ar Ministru kabineta 2011.gada 3.maija noteikumiem Nr.333 “Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” Padome ir izstrādājusi Padomes maksas pakalpojumu cenrādi, paredzot pasākumu kopumu, ko Padome ārējos normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos veic par samaksu, lai nodrošinātu sabiedrības vajadzību ievērošanu.
Indikatīvais finansējuma sadalījums 2023., 2024., 2025.un 2026.gadam tiek plānots saskaņā ar šobrīd zināmajiem projektu konkursiem, kuros nepieciešams saņemt Padomes izsniegto ekspertīzes atzinumu, taču tas var mainīties atbilstoši faktiskajai situācijai.
2023.gadā un turpmāk līdz 2026.gadam plānots, ka Lauku atbalsta dienesta programmas, kuru īsteno saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 15. novembra noteikumiem Nr.722 “Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē un zināšanu pārnese akvakultūrā”, vajadzībām tiks veiktas 15 projekta iesnieguma ekspertīzes, katra par 415,00 euro, 2026.gadā – 5 projekta noslēguma zinātniskās ekspertīzes, katra par 505,00 euro. Plānots, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas vajadzībām 2023.gadā tiks veiktas 15 projekta iesnieguma ekspertīzes, katra par 870,00 euro, vienlaikus plānots, ka ik gadu līdz 2026.gadam varētu tikt veiktas 4 projektu iesnieguma zinātniskās ekspertīzes, un 2 projekta noslēguma zinātniskās ekspertīze, katra par 235,00 euro.
Padomei plānoti pašu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un tiem atbilstoši izdevumi 46 115 euro apmērā šādā sadalījumā pa izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām:
EKK 1000 (Atlīdzība) 44 902 euro;
EKK 2000 (Preces un pakalpojumi) 1 213 euro.
Maksas pakalpojumu ieņēmumi ļaus segt ar pakalpojumu sniegšanu radītās Padomes izmaksas. Aprēķinot maksas pakalpojuma izcenojumu, tika izvērtēti katra maksas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie tiešie un netiešie izdevumi.
Maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins ir pievienots anotācijas pielikumā.
Indikatīvais finansējuma sadalījums 2023., 2024., 2025.un 2026.gadam tiek plānots saskaņā ar šobrīd zināmajiem projektu konkursiem, kuros nepieciešams saņemt Padomes izsniegto ekspertīzes atzinumu, taču tas var mainīties atbilstoši faktiskajai situācijai.
2023.gadā un turpmāk līdz 2026.gadam plānots, ka Lauku atbalsta dienesta programmas, kuru īsteno saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 15. novembra noteikumiem Nr.722 “Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Inovācija, pilotprojekti, sadarbība ar zinātni zvejniecībā, akvakultūrā un apstrādē un zināšanu pārnese akvakultūrā”, vajadzībām tiks veiktas 15 projekta iesnieguma ekspertīzes, katra par 415,00 euro, 2026.gadā – 5 projekta noslēguma zinātniskās ekspertīzes, katra par 505,00 euro. Plānots, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas vajadzībām 2023.gadā tiks veiktas 15 projekta iesnieguma ekspertīzes, katra par 870,00 euro, vienlaikus plānots, ka ik gadu līdz 2026.gadam varētu tikt veiktas 4 projektu iesnieguma zinātniskās ekspertīzes, un 2 projekta noslēguma zinātniskās ekspertīze, katra par 235,00 euro.
Padomei plānoti pašu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un tiem atbilstoši izdevumi 46 115 euro apmērā šādā sadalījumā pa izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām:
EKK 1000 (Atlīdzība) 44 902 euro;
EKK 2000 (Preces un pakalpojumi) 1 213 euro.
Maksas pakalpojumu ieņēmumi ļaus segt ar pakalpojumu sniegšanu radītās Padomes izmaksas. Aprēķinot maksas pakalpojuma izcenojumu, tika izvērtēti katra maksas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie tiešie un netiešie izdevumi.
Maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins ir pievienots anotācijas pielikumā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts ir publiskajā apspriešanā. Publiskās apskriešanas rezultātā tiks izskatīti saņemtie jautājumi, komentāri un priekšlikumi.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Latvijas Zinātnes padome
- publiskā un privātā sektora organizācijas un institūcijas, kurām nepieciešams zinātniskā ekspertīze
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Jā
Ekspertu atzinumi nodrošinās kvalitatīvu projektu izvērtēšanu
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Jā
Tiks veikti pasākumi, lai piesaistītu kompetnetus ekspertus, tādējādi nodrošinot jēgpilnu projektu pieteikumu vērtēšanu.
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Sniedz iespēju izpildīt jau spēkā esošajos normatīvajos aktos noteikto par zinātniskās ekspertīzes pakalpojuma nodrošināšanu.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
