23-TA-2105: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūnija noteikumos Nr. 342 "Noteikumi par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam tehniskās palīdzības īstenošanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Prioritāte “Kapacitātes stiprināšanas pasākumi” ietverta Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam (turpmāk - programma), kas apstiprināta ar Ministru kabineta 2021.gada 16.novembra rīkojumu Nr. 841 “Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam” un ar Eiropas Komisijas 2022.gada 25.novembra īstenošanas lēmumu Nr. C(2022) 8712, ar ko programmu “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.– 2027. gadam” apstiprina Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Kohēzijas fonda, Eiropas Sociālā fonda Plus un Taisnīgas pārkārtošanās fonda atbalsta piešķiršanai saskaņā ar mērķi “Investīcijas nodarbinātībai un izaugsmei” Latvijā.
2022. gada 2. novembrī Ministru kabinetā tika apstiprināti grozījumi programmā (Ministru kabineta sēdes protokols Nr. 55, 27. §). Saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 23.decembra rīkojuma Nr.986 “Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu” (turpmāk – MK rīkojums Nr. 986) 1.punktu tiek reorganizēta Ekonomikas ministrija un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (jaunais nosaukums - Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija) un ar 2023. gada 1. janvāri izveidota Klimata un enerģētikas ministrija (turpmāk – KEM).
Ievērojot minēto, Finanšu ministrija ir izstrādājusi grozījumus Ministru kabineta 2022. gada 14. jūnija noteikumos Nr. 342 "Noteikumi par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam tehniskās palīdzības īstenošanu" (turpmāk – Noteikumu projekts).
Noteikumu projekts:
1. nosaka nosacījumus un pieejamo finansējumu tehniskās palīdzības prioritātes "Kapacitātes stiprināšanas pasākumi” īstenošanai;
2. risina jautājumu par nepieciešamajiem resursiem KEM.
2022. gada 2. novembrī Ministru kabinetā tika apstiprināti grozījumi programmā (Ministru kabineta sēdes protokols Nr. 55, 27. §). Saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 23.decembra rīkojuma Nr.986 “Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu” (turpmāk – MK rīkojums Nr. 986) 1.punktu tiek reorganizēta Ekonomikas ministrija un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (jaunais nosaukums - Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija) un ar 2023. gada 1. janvāri izveidota Klimata un enerģētikas ministrija (turpmāk – KEM).
Ievērojot minēto, Finanšu ministrija ir izstrādājusi grozījumus Ministru kabineta 2022. gada 14. jūnija noteikumos Nr. 342 "Noteikumi par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam tehniskās palīdzības īstenošanu" (turpmāk – Noteikumu projekts).
Noteikumu projekts:
1. nosaka nosacījumus un pieejamo finansējumu tehniskās palīdzības prioritātes "Kapacitātes stiprināšanas pasākumi” īstenošanai;
2. risina jautājumu par nepieciešamajiem resursiem KEM.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir:
1. noteikt finansējuma apmēru un nosacījumus ES fondu tehniskās palīdzības prioritātes "Kapacitātes stiprināšanas pasākumi” īstenošanai laika posmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2028. gada 31. decembrim tehniskās palīdzības finansējuma saņēmējiem Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai un Valsts kancelejai.
2. noteikt finansējuma apmēru KEM ES fondu administrēšanas funkciju īstenošanai laika posmā no 2024. gada 1. jūlija līdz 2028. gada 31. decembrim.
1. noteikt finansējuma apmēru un nosacījumus ES fondu tehniskās palīdzības prioritātes "Kapacitātes stiprināšanas pasākumi” īstenošanai laika posmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2028. gada 31. decembrim tehniskās palīdzības finansējuma saņēmējiem Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai un Valsts kancelejai.
2. noteikt finansējuma apmēru KEM ES fondu administrēšanas funkciju īstenošanai laika posmā no 2024. gada 1. jūlija līdz 2028. gada 31. decembrim.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Eiropas Savienības fondu (Eiropas Reģionālās attīstības fonds, Eiropas Sociālais fonds Plus, Kohēzijas fonds, Taisnīgas pārkārtošanās fonds) (turpmāk – ES fondi) 2021.–2027. gada plānošanas periodā kārtību, kādā īsteno tehniskās palīdzības (turpmāk - TP) aktivitātes, regulē 2022. gada 14. jūnija Ministru kabineta noteikumi Nr. 342 "Noteikumi par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam tehniskās palīdzības īstenošanu" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 342).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr. 342:
1. nav iekļauts finansējuma apjoms un nosacījumi ES fondu TP prioritātes "Kapacitātes stiprināšanas pasākumi” īstenošanai ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodam, ņemot vērā, ka uz MK noteikumu Nr. 342 izstrādes brīdi šāds TP prioritātes "Kapacitātes stiprināšanas pasākumi” ieviešanas mehānisms nebija plānots.
2. KEM nav noteikts kā TP finansējuma saņēmējs, jo KEM tika izveidota ar 2023. gada 1. janvāri.
1. nav iekļauts finansējuma apjoms un nosacījumi ES fondu TP prioritātes "Kapacitātes stiprināšanas pasākumi” īstenošanai ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodam, ņemot vērā, ka uz MK noteikumu Nr. 342 izstrādes brīdi šāds TP prioritātes "Kapacitātes stiprināšanas pasākumi” ieviešanas mehānisms nebija plānots.
2. KEM nav noteikts kā TP finansējuma saņēmējs, jo KEM tika izveidota ar 2023. gada 1. janvāri.
Risinājuma apraksts
KEM funkciju īstenošanai ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodam, nepieciešamo finansējumu iekļaut noteikumu projektā, papildinot MK noteikumu Nr. 342 pielikumu ar 15.rindu (atbilstoši precizējot MK noteikumu Nr. 342 pielikuma 1, 3, 8 un 9.rindu) un noteikt normatīvo regulējumu, kādā tiek īstenota TP prioritāte "Kapacitātes stiprināšanas pasākumi” laika posmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2028. gada 31. decembrim. TP prioritātes "Kapacitātes stiprināšanas pasākumi” aktivitāšu izmaksas ir attiecināmas no 2022. gada 1. janvāra.
Nodrošināt KEM finansējumu, lai KEM spētu nodrošināt atbildīgās iestādes funkcijas līdz 2028. gada 31. decembrim.
Nodrošināt KEM finansējumu, lai KEM spētu nodrošināt atbildīgās iestādes funkcijas līdz 2028. gada 31. decembrim.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Administratīvās kapacitātes ceļakarte Kohēzijas politikas mērķu sasniegšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodam (turpmāk – AKCK) izstrādāta virzībā uz mērķi radīt nepieciešamos priekšnosacījumus cilvēkresursu, finansējuma, zināšanu pārneses, rīku un tehnoloģiju ieguldījumu pietiekamībai Kohēzijas politikas fondu programmu un projektu rezultātu efektīvai un savlaicīgai sasniegšanai.
AKCK ietvaros tiks īstenoti 22 pasākumi ES fondu īstenošanā, vadībā un kontrolē iesaistīto iestāžu un struktūru spēju uzlabošanai.
Detalizēta informācija par AKCK pasākumiem, ieviešanas laika grafiku, sasniedzamajiem rezultātiem, mērķiem, u.c. būtiska informācija AKCK ieviešanas progresa novērtēšanai iekļauta programmas 10. pielikumā.
Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas (turpmāk – KPVIS) funkcionalitātes nodrošināšanas ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā mērķis ir uzlabot KPVIS lietojamību un paplašināt ES fondu projektu pārvaldības procesu digitalizāciju, gan ar Centrālās finanšu un līgumu aģentūras sniegto, gan KPVIS e-vides tehnisko atbalstu.
KPVIS attīstības pasākumu ieviešanas progresa novērtēšanai iekļauta programmas 11. pielikumā.
TP prioritātes "Kapacitātes stiprināšanas pasākumi” īstenošanā uz rezultātiem balstītā pieeja neatceļ finanšu uzskaiti finanšu grāmatvedības līmenī, t.sk. kontroles un nepieciešamības gadījumā arī faktisko izdevumu uzrādīšanu ES fondu uzraugošajām iestādēm.
Noteikumu projekts izstrādāts atbilstoši šādiem normatīvajiem aktiem:
1. Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 12. pantam trešās daļas 13.punktam;
2. Ministru kabineta 2022. gada 20. septembra noteikumu Nr.580 "Prasības Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības un kontroles sistēmas izveidošanai" (turpmāk - MKN Nr.580) 11.11. apakšpunktam;
3. Regulas Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 72. pantam (turpmāk - regula Nr. 2021/1060);
4. Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija noteikumiem Nr.408 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā” noteikto kārtību par līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu slēgšanu starp Sadarbības iestādi (turpmāk - SI) un finansējuma saņēmēju (turpmāk - FS), līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu SI ar FS noslēdz pēc lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai atzinuma par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi. Vienlaikus, Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā un MKN Nr.580 noteikts, ka SI ar FS slēdz līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu atbilstoši regulas Nr. 2021/1060 72.panta 1.punkta “a” apakšpunktā noteiktajam, kas paredz Vadošās iestādes (turpmāk - VI) funkcijas par darbību, jeb projektu atlasi (tai skaitā, ja funkcijas deleģētas SI). Ņemot vērā minēto, ir secināms, ka esošais normatīvais regulējums neparedz SI slēgt līgumu ar FS, ja nav notikusi projektu atlase atbilstoši regulā noteiktajām VI funkcijām (izņemot Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 12.panta 3.daļas 4.punktā noteikto par finanšu instrumentu īstenošanas līgumu slēgšanu). Tas nozīmē, ka, ir jāparedz gadījumi, kādos SI var slēgt līgumu ar FS, kā piemēram, gadījumi, kad Eiropas Komisija (turpmāk - EK) ir atlasījusi un izvērtējusi projektus, kur finansējums nav saistīts ar izmaksām (turpmāk - FNLC projekti) ES fondu 2021-2027 plānošanas perioda ietvaros.
Līdz ar to MK noteikumos Nr. 342 tiks paredzēts SI slēgt līgumus ar EK izvērtētiem un atlasītiem FNLC tipa projektu FS atbilstoši jau apstiprinātajiem projektiem. SI šobrīd nevar noslēgt vienošanos ar FS par projektu īstenošanu, līdz ar to FS nevar uzsākt atbilstošu datu ievadi un uzkrāšanu KPVIS sistēmā, kā arī SI nevar uzsākt pilnvērtīgu projektu uzraudzību nodrošinot savlaicīgus uzraudzības pasākumus.
Projektu iesniegumu atlase ir attiecināma tikai uz programmas 2. papildinājuma 10. un 11. pielikumā noteiktajiem kapacitātes stiprināšanas pasākumiem.
Analīzi, kas pamato attiecīgo projektu pārbaudi atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 95.pantam un 73. panta 2. punkta “c” līdz “j” apakšpunktiem, VI ir guvusi lemjot par TP pasākumiem politikas programmas tapšanas brīdī, līdz ar to projektu atlases procesā atkārtots izvērtējums nav lietderīgs.
Ievērojot to, ka KEM saskaņā ar MK rīkojuma Nr. 986 2. un 3.punktu no Ekonomikas ministrijas (turpmāk – EM) tiek nodota enerģētikas politikas joma un no Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) klimata politikas joma, un KEM attiecīgi ir abu šo ministriju pārvaldes uzdevumu, tiesību, saistību, mantas, personāla resursu, tiesvedību, lietvedības un arhīva pārņēmēja attiecībā uz minētajām funkcijām, lai KEM varētu nodrošināt savu funkciju izpildi, nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr. 342, paredzot, ka:
1. MK noteikumu Nr.342 ietvaros TP finansējuma saņēmējs ir arī KEM;
2. saistībā ar enerģētikas politikas un klimata politikas jomas funkciju izpildītāja maiņu, KEM:
2.1. no VARAM MK noteikumu Nr. 342 pielikumā norādītā maksimāli pieejamā finansējuma laikposmam no 2024. gada 1. jūlija līdz 2028. gada 31. decembrim tiek pārdalīts finansējums 236 298 euro apmērā, kas ietver horizontālā principa “Klimatdrošināšana” (HP Climate proofing) koordināciju investīciju ieviešanai iepriekš paredzēto finansējumu 150 000 euro apmērā un papildu pārdalāmo finansējumu no VARAM tehniskās palīdzības finansējuma 86 297,52 euro apmērā.
2.2. no EM MK noteikumu Nr. 342 pielikumā norādītā maksimāli pieejamā finansējuma laikposmam no 2024. gada 1. jūlija līdz 2028. gada 31. decembrim tiek pārdalīts finansējums 71 432 euro apmērā ikgadēji (2024. gada ietvaros 35 716 euro apmērā (6 mēneši) un no 2025. gada 1. janvāra līdz 2028. gada 31. decembrim 285 728 euro apmērā). Kopā no EM tiek pārdalīts finansējums 321 444 euro apmērā.
Kopā KEM tiek pārdalīts finansējums 557 742 euro apmērā (236 298 euro apmērā no VARAM un 321 444 euro apmērā no EM).
Kopējais TP piešķīrums netiek precizēts.
AKCK ietvaros tiks īstenoti 22 pasākumi ES fondu īstenošanā, vadībā un kontrolē iesaistīto iestāžu un struktūru spēju uzlabošanai.
Detalizēta informācija par AKCK pasākumiem, ieviešanas laika grafiku, sasniedzamajiem rezultātiem, mērķiem, u.c. būtiska informācija AKCK ieviešanas progresa novērtēšanai iekļauta programmas 10. pielikumā.
Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas (turpmāk – KPVIS) funkcionalitātes nodrošināšanas ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā mērķis ir uzlabot KPVIS lietojamību un paplašināt ES fondu projektu pārvaldības procesu digitalizāciju, gan ar Centrālās finanšu un līgumu aģentūras sniegto, gan KPVIS e-vides tehnisko atbalstu.
KPVIS attīstības pasākumu ieviešanas progresa novērtēšanai iekļauta programmas 11. pielikumā.
TP prioritātes "Kapacitātes stiprināšanas pasākumi” īstenošanā uz rezultātiem balstītā pieeja neatceļ finanšu uzskaiti finanšu grāmatvedības līmenī, t.sk. kontroles un nepieciešamības gadījumā arī faktisko izdevumu uzrādīšanu ES fondu uzraugošajām iestādēm.
Noteikumu projekts izstrādāts atbilstoši šādiem normatīvajiem aktiem:
1. Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 12. pantam trešās daļas 13.punktam;
2. Ministru kabineta 2022. gada 20. septembra noteikumu Nr.580 "Prasības Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības un kontroles sistēmas izveidošanai" (turpmāk - MKN Nr.580) 11.11. apakšpunktam;
3. Regulas Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 72. pantam (turpmāk - regula Nr. 2021/1060);
4. Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija noteikumiem Nr.408 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā” noteikto kārtību par līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu slēgšanu starp Sadarbības iestādi (turpmāk - SI) un finansējuma saņēmēju (turpmāk - FS), līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu SI ar FS noslēdz pēc lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai atzinuma par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi. Vienlaikus, Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā un MKN Nr.580 noteikts, ka SI ar FS slēdz līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu atbilstoši regulas Nr. 2021/1060 72.panta 1.punkta “a” apakšpunktā noteiktajam, kas paredz Vadošās iestādes (turpmāk - VI) funkcijas par darbību, jeb projektu atlasi (tai skaitā, ja funkcijas deleģētas SI). Ņemot vērā minēto, ir secināms, ka esošais normatīvais regulējums neparedz SI slēgt līgumu ar FS, ja nav notikusi projektu atlase atbilstoši regulā noteiktajām VI funkcijām (izņemot Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 12.panta 3.daļas 4.punktā noteikto par finanšu instrumentu īstenošanas līgumu slēgšanu). Tas nozīmē, ka, ir jāparedz gadījumi, kādos SI var slēgt līgumu ar FS, kā piemēram, gadījumi, kad Eiropas Komisija (turpmāk - EK) ir atlasījusi un izvērtējusi projektus, kur finansējums nav saistīts ar izmaksām (turpmāk - FNLC projekti) ES fondu 2021-2027 plānošanas perioda ietvaros.
Līdz ar to MK noteikumos Nr. 342 tiks paredzēts SI slēgt līgumus ar EK izvērtētiem un atlasītiem FNLC tipa projektu FS atbilstoši jau apstiprinātajiem projektiem. SI šobrīd nevar noslēgt vienošanos ar FS par projektu īstenošanu, līdz ar to FS nevar uzsākt atbilstošu datu ievadi un uzkrāšanu KPVIS sistēmā, kā arī SI nevar uzsākt pilnvērtīgu projektu uzraudzību nodrošinot savlaicīgus uzraudzības pasākumus.
Projektu iesniegumu atlase ir attiecināma tikai uz programmas 2. papildinājuma 10. un 11. pielikumā noteiktajiem kapacitātes stiprināšanas pasākumiem.
Analīzi, kas pamato attiecīgo projektu pārbaudi atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 95.pantam un 73. panta 2. punkta “c” līdz “j” apakšpunktiem, VI ir guvusi lemjot par TP pasākumiem politikas programmas tapšanas brīdī, līdz ar to projektu atlases procesā atkārtots izvērtējums nav lietderīgs.
Ievērojot to, ka KEM saskaņā ar MK rīkojuma Nr. 986 2. un 3.punktu no Ekonomikas ministrijas (turpmāk – EM) tiek nodota enerģētikas politikas joma un no Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) klimata politikas joma, un KEM attiecīgi ir abu šo ministriju pārvaldes uzdevumu, tiesību, saistību, mantas, personāla resursu, tiesvedību, lietvedības un arhīva pārņēmēja attiecībā uz minētajām funkcijām, lai KEM varētu nodrošināt savu funkciju izpildi, nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr. 342, paredzot, ka:
1. MK noteikumu Nr.342 ietvaros TP finansējuma saņēmējs ir arī KEM;
2. saistībā ar enerģētikas politikas un klimata politikas jomas funkciju izpildītāja maiņu, KEM:
2.1. no VARAM MK noteikumu Nr. 342 pielikumā norādītā maksimāli pieejamā finansējuma laikposmam no 2024. gada 1. jūlija līdz 2028. gada 31. decembrim tiek pārdalīts finansējums 236 298 euro apmērā, kas ietver horizontālā principa “Klimatdrošināšana” (HP Climate proofing) koordināciju investīciju ieviešanai iepriekš paredzēto finansējumu 150 000 euro apmērā un papildu pārdalāmo finansējumu no VARAM tehniskās palīdzības finansējuma 86 297,52 euro apmērā.
2.2. no EM MK noteikumu Nr. 342 pielikumā norādītā maksimāli pieejamā finansējuma laikposmam no 2024. gada 1. jūlija līdz 2028. gada 31. decembrim tiek pārdalīts finansējums 71 432 euro apmērā ikgadēji (2024. gada ietvaros 35 716 euro apmērā (6 mēneši) un no 2025. gada 1. janvāra līdz 2028. gada 31. decembrim 285 728 euro apmērā). Kopā no EM tiek pārdalīts finansējums 321 444 euro apmērā.
Kopā KEM tiek pārdalīts finansējums 557 742 euro apmērā (236 298 euro apmērā no VARAM un 321 444 euro apmērā no EM).
Kopējais TP piešķīrums netiek precizēts.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Noteikumu projekts attiecas tikai uz TP finansējuma saņēmējiem, līdz ar to sabiedrības līdzdalība nav bijusi nepieciešama.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Finanšu ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
- Valsts kanceleja
- Tieslietu ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
ES fondu tehniskās palīdzības atbalsta pasākumam ir netieša ietekme uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām. Institūcijas, kas ir iesaistītas tehniskās palīdzības pasākuma īstenošanā, īstenos vispārīgas darbības un ievēros nosacījumus, kas veicina personu ar invaliditāti vienlīdzīgas iespējas un tiesības, piemēram:
- tiks ievēroti tādi personāla atlases nosacījumi un prakses, kas ir nediskriminējošas un iekļaujošas cilvēkiem ar invaliditāti, piemēram, nodrošinot darbiniekam ar funkcionāliem traucējumiem pielāgotu darba vietu/formu un tehnoloģijas;
- īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos par cilvēkiem ar invaliditāti;
- institūcijas, kas ir iesaistītas tehniskās palīdzības pasākuma īstenošanā, nodrošinās, ka informācija par pasākumu publiskajā telpā, t.sk. tīmeklī, ir piekļūstama cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus atbilstoši VARAM vadlīnijām "Tīmekļvietnes izvērtējums atbilstoši digitālās vides piekļūstamības prasībām (WCAG 2.1 AA) " (pieejamas: https://pieklustamiba.varam.gov.lv/), tostarp informācija norādīta vieglā valodā;
- visi publiskie iepirkumi tiks veikti sociāli atbildīgā veidā – pērkot ētiski ražotus produktus un pakalpojumus un izmantojot publiskās iepirkumu procedūras, lai radītu darbvietas, pienācīgus darba apstākļus, sekmētu sociālo un profesionālo iekļautību, kā arī veicinātu labākus darba nosacījumus cilvēkiem ar invaliditāti un nelabvēlīgā situācijā esošiem cilvēkiem (piemēram, pasākumu rīkošanai nolikumā tiks paredzēta prasība par telpu un satura piekļūstamību, ēdināšanas pakalpojuma nodrošināšanai tiks piesaistīts sociālais uzņēmums, kurš nodarbina cilvēkus ar invaliditāti u.c.);
- projekta vadības, apmācību un informēšanas pasākumi u.c. darbības tiks īstenotas pielāgotās telpās personām ar funkcionāliem traucējumiem, nodrošinot nepieciešamo aprīkojumu iekļūšanai telpās un pielāgotas informācijas tehnoloģijas, ja tas ir nepieciešams.
- tiks ievēroti tādi personāla atlases nosacījumi un prakses, kas ir nediskriminējošas un iekļaujošas cilvēkiem ar invaliditāti, piemēram, nodrošinot darbiniekam ar funkcionāliem traucējumiem pielāgotu darba vietu/formu un tehnoloģijas;
- īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos par cilvēkiem ar invaliditāti;
- institūcijas, kas ir iesaistītas tehniskās palīdzības pasākuma īstenošanā, nodrošinās, ka informācija par pasākumu publiskajā telpā, t.sk. tīmeklī, ir piekļūstama cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus atbilstoši VARAM vadlīnijām "Tīmekļvietnes izvērtējums atbilstoši digitālās vides piekļūstamības prasībām (WCAG 2.1 AA) " (pieejamas: https://pieklustamiba.varam.gov.lv/), tostarp informācija norādīta vieglā valodā;
- visi publiskie iepirkumi tiks veikti sociāli atbildīgā veidā – pērkot ētiski ražotus produktus un pakalpojumus un izmantojot publiskās iepirkumu procedūras, lai radītu darbvietas, pienācīgus darba apstākļus, sekmētu sociālo un profesionālo iekļautību, kā arī veicinātu labākus darba nosacījumus cilvēkiem ar invaliditāti un nelabvēlīgā situācijā esošiem cilvēkiem (piemēram, pasākumu rīkošanai nolikumā tiks paredzēta prasība par telpu un satura piekļūstamību, ēdināšanas pakalpojuma nodrošināšanai tiks piesaistīts sociālais uzņēmums, kurš nodarbina cilvēkus ar invaliditāti u.c.);
- projekta vadības, apmācību un informēšanas pasākumi u.c. darbības tiks īstenotas pielāgotās telpās personām ar funkcionāliem traucējumiem, nodrošinot nepieciešamo aprīkojumu iekļūšanai telpās un pielāgotas informācijas tehnoloģijas, ja tas ir nepieciešams.
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
ES fondu tehniskās palīdzības atbalsta pasākumam ir netieša ietekme uz dzimumu līdztiesību. Institūcijas, kas ir iesaistītas tehniskās palīdzības pasākuma īstenošanā, īstenos vispārīgas darbības un ievēros nosacījumus, kas netieši veicina dzimumu līdztiesību, piemēram:
- sievietēm un vīriešiem tiks nodrošināta vienāda samaksa par vienādas vērtības darbu;
- sievietēm un vīriešiem tiks nodrošinātas vienlīdzīgas karjeras izaugsmes iespējas, tostarp nodrošinot dalību apmācībās, semināros, komandējumos;
- tiks ieviesti tādi personāla atlases nosacījumi un prakses, kas veicina mazāk pārstāvētā dzimuma piesaisti;
- lēmumu pieņemšanā par dažādu aktivitāšu ietvaros veicamajiem uzdevumiem un to rezultātu saskaņošanā tiks ievēroti nediskriminācijas principi;
- pasākuma mērķa grupai tiks piedāvātas alternatīvas darba formas un elastīgs darba laiks;
- visi dati par tehniskās palīdzības pasākuma mērķa grupu, t.sk. par uzraudzības komitejas sastāvu, tiks sniegti dzimumu griezumā;
- pētījumos un izvērtējumos iegūtie dati, kas attiecas uz personām, kur vien tas ir iespējams, tiks norādīti dzimumu, invaliditātes, etniskās piederības u.c. griezumā;
- īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos par kādu no dzimumiem (skat. Labklājības ministrijas metodisko materiālu "Ieteikumi diskrimināciju un stereotipus mazinošai komunikācijai ar sabiedrību", pieejams: https://www.lm.gov.lv/lv/metodiskie-materiali).
- sievietēm un vīriešiem tiks nodrošināta vienāda samaksa par vienādas vērtības darbu;
- sievietēm un vīriešiem tiks nodrošinātas vienlīdzīgas karjeras izaugsmes iespējas, tostarp nodrošinot dalību apmācībās, semināros, komandējumos;
- tiks ieviesti tādi personāla atlases nosacījumi un prakses, kas veicina mazāk pārstāvētā dzimuma piesaisti;
- lēmumu pieņemšanā par dažādu aktivitāšu ietvaros veicamajiem uzdevumiem un to rezultātu saskaņošanā tiks ievēroti nediskriminācijas principi;
- pasākuma mērķa grupai tiks piedāvātas alternatīvas darba formas un elastīgs darba laiks;
- visi dati par tehniskās palīdzības pasākuma mērķa grupu, t.sk. par uzraudzības komitejas sastāvu, tiks sniegti dzimumu griezumā;
- pētījumos un izvērtējumos iegūtie dati, kas attiecas uz personām, kur vien tas ir iespējams, tiks norādīti dzimumu, invaliditātes, etniskās piederības u.c. griezumā;
- īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos par kādu no dzimumiem (skat. Labklājības ministrijas metodisko materiālu "Ieteikumi diskrimināciju un stereotipus mazinošai komunikācijai ar sabiedrību", pieejams: https://www.lm.gov.lv/lv/metodiskie-materiali).
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
ES fondu tehniskās palīdzības atbalsts ES fondu vadībā iesaistītajām institūcijām ir ar netiešu pozitīvu ietekmi uz horizontālo principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana".
ES fondu vadībā iesaistīto institūciju plānotās darbības vērstas uz horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" ievērošanu.
Lai īstenotu Eiropas Komisijas noteiktos principus attiecībā uz vienlīdzīgu iespēju un nediskriminācijas nodrošināšanu, tehniskās palīdzības atbalsts tiks sniegts horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" koordinēšanai un ES fondu administrēšanā, ieviešanā, uzraudzībā un kontrolē iesaistītā personāla, Uzraudzības komitejas dalībnieku un finansējuma saņēmēju izglītošanai un konsultēšanai nediskriminācijas, dzimumu līdztiesības un personu ar invaliditāti tiesību jautājumos neatkarīgi no to dzimuma, rases, etniskās izcelsmes, reliģijas vai pārliecības, invaliditātes, seksuālās orientācijas, vecuma, kā arī vides pieejamības cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem nodrošināšanai.
ES fondu vadībā iesaistīto institūciju plānotās darbības vērstas uz horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" ievērošanu.
Lai īstenotu Eiropas Komisijas noteiktos principus attiecībā uz vienlīdzīgu iespēju un nediskriminācijas nodrošināšanu, tehniskās palīdzības atbalsts tiks sniegts horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" koordinēšanai un ES fondu administrēšanā, ieviešanā, uzraudzībā un kontrolē iesaistītā personāla, Uzraudzības komitejas dalībnieku un finansējuma saņēmēju izglītošanai un konsultēšanai nediskriminācijas, dzimumu līdztiesības un personu ar invaliditāti tiesību jautājumos neatkarīgi no to dzimuma, rases, etniskās izcelsmes, reliģijas vai pārliecības, invaliditātes, seksuālās orientācijas, vecuma, kā arī vides pieejamības cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem nodrošināšanai.
Pielikumi