22-TA-1852: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumos Nr. 107 "Iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2017.gada 28. februāra noteikumos Nr.107 "Iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība"" (turpmāk - noteikumu projekts) izstrādāts, lai Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumos Nr.107 "Iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" (turpmāk - noteikumi) veiktu nepieciešamos grozījumus un to regulējumu pielāgotu Publisko iepirkumu likumā (turpmāk - PIL) veiktajiem grozījumiem, kas pieņemti 2022.gada 3.martā un 24.martā un stāsies spēkā 2023.gada 1.janvārī.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai noteikumos veiktu nepieciešamos grozījumus un to regulējumu pielāgotu atbilstoši PIL veiktajiem grozījumiem, kas pieņemti 2022.gada 3.martā un 24.martā un stāsies spēkā 2023.gada 1.janvārī.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2023.
Pamatojums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā ietvertie grozījumi izriet no veiktajiem grozījumiem PIL un šie grozījumi minētajā likumā stāsies spēkā 2023.gada 1.janvārī, noteikumu projektam nosakāms identisks spēkā stāšanās datums.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Latvijas Republikas Saeima 2022.gada 3.martā pieņēma likumu "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā", kurš izsludināts un publicēts "Latvijas Vēstnesī" 2022.gada 15.martā. Tāpat Saeima 2022.gada 24.martā pieņēma likumu "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā", kurš izsludināts un publicēts "Latvijas Vēstnesī" 2022.gada 7.aprīlī. Minētie likumi stājas spēkā 2023.gada 1.janvārī.
Ņemot vērā ar minētajiem likumiem paredzētos grozījumus PIL, nepieciešams pārskatīt un attiecīgi pielāgot noteikumu regulējumu.
Ņemot vērā ar minētajiem likumiem paredzētos grozījumus PIL, nepieciešams pārskatīt un attiecīgi pielāgot noteikumu regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
PIL redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, ir būtiski pārskatīti un grozīti PIL 42.pantā noteiktie kandidātu un pretendentu izslēgšanas iemesli un ar tiem saistītais regulējums, tostarp attiecībā uz prasībām par pretendenta norādītajiem apakšuzņēmējiem. Atbilstoši paredzētajām izmaiņām ir nepieciešams pārskatīt un tehniski precizēt arī noteikumu regulējumu.
Risinājuma apraksts
Spēkā esošās noteikumu redakcijas 2.12., 26.9., 63.8., 104.8., 139.7.apakšpunkti nosaka atklāta konkursa nolikumā, slēgta konkursa, konkursa procedūras ar sarunām, konkursa dialoga, inovācijas partnerības procedūras kandidātu atlases nolikumā cita starpā iekļaut informāciju par spēkā esošā PIL 42.panta pirmajā daļā noteiktajiem pretendentu un kandidātu izslēgšanas gadījumiem, kas attiecīgi saskaņā ar PIL ir obligāti piemērojami konkrētajā iepirkuma procedūrā. Savukārt spēkā esošās noteikumu redakcijas 2.13., 26.10., 63.9., 104.9., 139.8.apakšpunkti nosaka atklāta konkursa nolikumā, slēgta konkursa, konkursa procedūras ar sarunām, konkursa dialoga, inovācijas partnerības procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļaujamo informāciju par spēkā esošā PIL 42.panta otrajā daļā noteiktajiem pretendentu un kandidātu izslēgšanas gadījumiem, kurus pasūtītājs brīvprātīgi ir izvēlējies piemērot konkrētajā iepirkuma procedūrā.
Ņemot vērā, ka PIL 42.pantā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, ir pārskatīti spēkā esošā PIL 42.panta pirmajā un otrajā daļā iekļautie kandidātu un pretendentu izslēgšanas gadījumi un mainīta arī PIL 42.panta struktūra, visus kandidātu un pretendentu izslēgšanas iemeslus (gan obligāti piemērojamos, gan brīvprātīgi piemērojamos) iekļaujot 42.panta otrajā daļā, nepieciešams tehniski precizēt arī minētajās noteikumu normās esošās atsauces uz attiecīgiem PIL 42.panta izslēgšanas iemesliem. Līdz ar to, tā kā atbilstoši PIL 42.panta redakcijai, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, obligāti pārbaudāmie kandidātu un pretendentu izslēgšanas iemesli ir noteikti grozītā PIL 42.panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 10., 11., 12., 13., 14. punktā, ar noteikumu projektu paredzēts precizēt noteikumu 2.12., 26.9., 63.8., 104.8., 139.7.apakšpunktus, tajos esošo atsauci uz PIL 42.panta pirmo daļu aizstājot ar atsauci uz minētajiem grozītā PIL 42.panta otrās daļas punktiem.
Savukārt tā kā atbilstoši PIL 42.panta redakcijai, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, grozītā PIL 42.panta otrās daļas 8. un 9.punktā ir noteikti divi brīvprātīgi piemērojami kandidātu un pretendentu izslēgšanas iemesli, ar noteikumu projektu tiek precizēti noteikumu 2.13., 26.10., 63.9., 104.9., 139.8.apakšpunkti, tajos esošo atsauci uz PIL 42.panta otro daļu aizstājot ar atsauci uz grozītā PIL 42.panta otrās daļas 8. un 9.punktu. Tāpat kā šobrīd pasūtītājs ir tiesīgs izvēlēties, vai konkrētajā iepirkuma procedūrā piemēros kādu no grozītā PIL 42.panta otrās daļas 8. un 9.punktā noteiktajiem kandidātu un pretendentu izslēgšanas iemesliem. Vienlaikus no noteikumu 2.13., 26.10., 63.9., 104.9., 139.8.apakšpunktiem tiek svītrots nosacījums par to, ka jānorāda arī tos Ministru kabineta noteiktos smagos profesionālās darbības pārkāpumus, par kuriem paredzēta kandidātu un pretendentu izslēgšana, ņemot vērā, ka PIL 42.pantā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, vairs netiek paredzēts Ministru kabinetam noteikt smagos profesionālās darbības pārkāpumus.
Tāpat, ievērojot minētās izmaiņas PIL 42.pantā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, nepieciešams precizēt arī noteikumu 42.11., 79.11., 124.9., 153.7.apakšpunktus attiecībā uz regulējumu par slēgta konkursa, konkursa procedūras ar sarunām, konkursa dialoga, inovācijas partnerības procedūras uzaicinājumā iesniegt piedāvājumus vai uzaicinājumā iesniegt sākotnējos piedāvājumus, vai uzaicinājumā iesniegt galīgos piedāvājumus ietveramo informāciju. Pašreizējā noteikumu redakcijā paredzēts, ka jāietver norāde uz kandidātu atlases nolikumā atbilstoši PIL 42.panta pirmajai un otrajai daļai noteiktajiem izslēgšanas gadījumiem, kas pārbaudāmi pēc piedāvājumu iesniegšanas, un to pārbaudes kārtība, ievērojot PIL 42.panta pirmās daļas 2. un 10.punktu (nodokļu parādu un apakšuzņēmēju pārbaude), kā arī otrās daļas 4.punktu (apakšuzņēmēju pārbaude). Attiecīgi, ņemot vērā, ka PIL 42.pantā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, visi kandidātu un pretendentu izslēgšanas iemesli ir iekļauti PIL 42.panta otrajā daļā un PIL 42.panta desmitās daļas 2.punktā ir atsevišķi noteikta PIL 42.panta otrajā daļā noteikto izslēgšanas iemeslu pārbaudes kārtība slēgtā konkursā, konkursa dialogā, inovāciju partnerības procedūrā un konkursa procedūrā ar sarunām, noteikumu 42.11., 79.11., 124.9., 153.7.apakšpunkti tiek precizēti ar atbilstošām atsaucēm uz grozītā PIL 42.panta otro daļu un 42.panta desmitās daļas 2.punktu.
Saskaņā ar spēkā esošo regulējumu PIL 63.panta otrajā daļā pretendentam piedāvājumā ir jānorāda apakšuzņēmēji, kuru veicamo būvdarbu vai sniedzamo pakalpojumu vērtība ir 10 procenti no kopējās iepirkuma līguma vērtības vai lielāka, kā arī attiecībā uz šiem apakšuzņēmējiem tiek veikta PIL 42.pantā noteikto izslēgšanas iemeslu pārbaude. Savukārt minētā PIL 63.panta otrā daļa redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, paredz, ka pasūtītājs pieprasa, lai pretendents savā piedāvājumā norāda apakšuzņēmējus, kuru veicamo būvdarbu vai sniedzamo pakalpojumu vērtība ir vismaz 10 000 euro, kā arī attiecībā uz šiem apakšuzņēmējiem tiks pārbaudīti PIL 42.pantā noteiktie izslēgšanas iemesli. Līdz ar to atbilstoši precizējami arī noteikumu 2.16., 42.13., 79.13., 124.11., 153.9.apakšpunkti, aizstājot tajos ietverto atsauci uz prasību norādīt apakšuzņēmējus, kuru veicamo būvdarbu vai sniedzamo pakalpojumu vērtība ir 10 procenti no kopējās iepirkuma līguma vērtības vai lielāka, uz prasību norādīt apakšuzņēmējus, kuru veicamo būvdarbu vai sniedzamo pakalpojumu vērtība ir vismaz 10 000 euro.
Iepriekš minētie noteikumu projektā ietvertie grozījumi konceptuāli nemaina attiecīgo noteikumu punktu regulējuma piemērošanu pēc būtības, jo tiek veikti tehniska rakstura pielāgojumi, lai nodrošinātu saistītā regulējuma piemērošanu atbilstoši PIL veiktajiem grozījumiem. PIL, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, pārskatītie kandidātu un pretendentu izslēgšanas iemesli pēc būtības ir piemērojami atbilstoši pārskatītajam PIL 42.panta regulējumam.
Ņemot vērā, ka PIL 42.pantā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, ir pārskatīti spēkā esošā PIL 42.panta pirmajā un otrajā daļā iekļautie kandidātu un pretendentu izslēgšanas gadījumi un mainīta arī PIL 42.panta struktūra, visus kandidātu un pretendentu izslēgšanas iemeslus (gan obligāti piemērojamos, gan brīvprātīgi piemērojamos) iekļaujot 42.panta otrajā daļā, nepieciešams tehniski precizēt arī minētajās noteikumu normās esošās atsauces uz attiecīgiem PIL 42.panta izslēgšanas iemesliem. Līdz ar to, tā kā atbilstoši PIL 42.panta redakcijai, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, obligāti pārbaudāmie kandidātu un pretendentu izslēgšanas iemesli ir noteikti grozītā PIL 42.panta otrās daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 10., 11., 12., 13., 14. punktā, ar noteikumu projektu paredzēts precizēt noteikumu 2.12., 26.9., 63.8., 104.8., 139.7.apakšpunktus, tajos esošo atsauci uz PIL 42.panta pirmo daļu aizstājot ar atsauci uz minētajiem grozītā PIL 42.panta otrās daļas punktiem.
Savukārt tā kā atbilstoši PIL 42.panta redakcijai, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, grozītā PIL 42.panta otrās daļas 8. un 9.punktā ir noteikti divi brīvprātīgi piemērojami kandidātu un pretendentu izslēgšanas iemesli, ar noteikumu projektu tiek precizēti noteikumu 2.13., 26.10., 63.9., 104.9., 139.8.apakšpunkti, tajos esošo atsauci uz PIL 42.panta otro daļu aizstājot ar atsauci uz grozītā PIL 42.panta otrās daļas 8. un 9.punktu. Tāpat kā šobrīd pasūtītājs ir tiesīgs izvēlēties, vai konkrētajā iepirkuma procedūrā piemēros kādu no grozītā PIL 42.panta otrās daļas 8. un 9.punktā noteiktajiem kandidātu un pretendentu izslēgšanas iemesliem. Vienlaikus no noteikumu 2.13., 26.10., 63.9., 104.9., 139.8.apakšpunktiem tiek svītrots nosacījums par to, ka jānorāda arī tos Ministru kabineta noteiktos smagos profesionālās darbības pārkāpumus, par kuriem paredzēta kandidātu un pretendentu izslēgšana, ņemot vērā, ka PIL 42.pantā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, vairs netiek paredzēts Ministru kabinetam noteikt smagos profesionālās darbības pārkāpumus.
Tāpat, ievērojot minētās izmaiņas PIL 42.pantā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, nepieciešams precizēt arī noteikumu 42.11., 79.11., 124.9., 153.7.apakšpunktus attiecībā uz regulējumu par slēgta konkursa, konkursa procedūras ar sarunām, konkursa dialoga, inovācijas partnerības procedūras uzaicinājumā iesniegt piedāvājumus vai uzaicinājumā iesniegt sākotnējos piedāvājumus, vai uzaicinājumā iesniegt galīgos piedāvājumus ietveramo informāciju. Pašreizējā noteikumu redakcijā paredzēts, ka jāietver norāde uz kandidātu atlases nolikumā atbilstoši PIL 42.panta pirmajai un otrajai daļai noteiktajiem izslēgšanas gadījumiem, kas pārbaudāmi pēc piedāvājumu iesniegšanas, un to pārbaudes kārtība, ievērojot PIL 42.panta pirmās daļas 2. un 10.punktu (nodokļu parādu un apakšuzņēmēju pārbaude), kā arī otrās daļas 4.punktu (apakšuzņēmēju pārbaude). Attiecīgi, ņemot vērā, ka PIL 42.pantā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, visi kandidātu un pretendentu izslēgšanas iemesli ir iekļauti PIL 42.panta otrajā daļā un PIL 42.panta desmitās daļas 2.punktā ir atsevišķi noteikta PIL 42.panta otrajā daļā noteikto izslēgšanas iemeslu pārbaudes kārtība slēgtā konkursā, konkursa dialogā, inovāciju partnerības procedūrā un konkursa procedūrā ar sarunām, noteikumu 42.11., 79.11., 124.9., 153.7.apakšpunkti tiek precizēti ar atbilstošām atsaucēm uz grozītā PIL 42.panta otro daļu un 42.panta desmitās daļas 2.punktu.
Saskaņā ar spēkā esošo regulējumu PIL 63.panta otrajā daļā pretendentam piedāvājumā ir jānorāda apakšuzņēmēji, kuru veicamo būvdarbu vai sniedzamo pakalpojumu vērtība ir 10 procenti no kopējās iepirkuma līguma vērtības vai lielāka, kā arī attiecībā uz šiem apakšuzņēmējiem tiek veikta PIL 42.pantā noteikto izslēgšanas iemeslu pārbaude. Savukārt minētā PIL 63.panta otrā daļa redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, paredz, ka pasūtītājs pieprasa, lai pretendents savā piedāvājumā norāda apakšuzņēmējus, kuru veicamo būvdarbu vai sniedzamo pakalpojumu vērtība ir vismaz 10 000 euro, kā arī attiecībā uz šiem apakšuzņēmējiem tiks pārbaudīti PIL 42.pantā noteiktie izslēgšanas iemesli. Līdz ar to atbilstoši precizējami arī noteikumu 2.16., 42.13., 79.13., 124.11., 153.9.apakšpunkti, aizstājot tajos ietverto atsauci uz prasību norādīt apakšuzņēmējus, kuru veicamo būvdarbu vai sniedzamo pakalpojumu vērtība ir 10 procenti no kopējās iepirkuma līguma vērtības vai lielāka, uz prasību norādīt apakšuzņēmējus, kuru veicamo būvdarbu vai sniedzamo pakalpojumu vērtība ir vismaz 10 000 euro.
Iepriekš minētie noteikumu projektā ietvertie grozījumi konceptuāli nemaina attiecīgo noteikumu punktu regulējuma piemērošanu pēc būtības, jo tiek veikti tehniska rakstura pielāgojumi, lai nodrošinātu saistītā regulējuma piemērošanu atbilstoši PIL veiktajiem grozījumiem. PIL, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, pārskatītie kandidātu un pretendentu izslēgšanas iemesli pēc būtības ir piemērojami atbilstoši pārskatītajam PIL 42.panta regulējumam.
Problēmas apraksts
Ņemot vērā izmaiņas PIL 39.pantā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, attiecībā uz pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņa pārcelšanu pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai paredzētās elektroniskās informācijas sistēmas darbības traucējumu gadījumā, kā arī metu un devīžu atšifrējumu elektronisku iesniegšanu, nepieciešams pārskatīt un tehniski precizēt saistīto noteikumu regulējumu.
Risinājuma apraksts
Spēkā esošais noteikumu regulējums paredz, ka gadījumos, ja no pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanai paredzētās elektroniskās informācijas sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem šīs sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus, iepirkuma komisijai ir jāpieņem lēmums par piedāvājumu vai pieteikumu iesniegšanas termiņa pagarināšanu, un pasūtītājam pircēja profilā jāpublicē informācija par piedāvājumu vai pieteikumu iesniegšanas termiņa pagarināšanu, vienlaikus informējot piegādātājus, un jāsagatavo paziņojums publicēšanai publikāciju vadības sistēmā. Ņemot vērā, ka spēkā esošā procedūra rada pasūtītājam un iepirkuma komisijai pienākumu sistēmas darbības traucējumu gadījumā veikt vairākas papildu darbības un to, ka šo procedūru iespējams automatizēt, PIL 39.panta ceturtajā daļā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, ir noteikts elektroniskās informācijas sistēmas turētāja pienākums automātiski pārcelt piedāvājumu un pieteikumu iesniegšanas termiņu par vienu darbdienu, ja konstatēti tādi sistēmas darbības traucējumi, kuru dēļ nav bijis iespējams iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus. Ievērojot iepriekš minēto, no noteikumu 13., 34., 51., 71., 88., 111., 127., 146., 156., 207.punkta tiek svītroti minētie nosacījumi par pasūtītāja un iepirkuma komisijas pienākumu veikt attiecīgās darbības pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņa pagarināšanai gadījumā, kad saņemts paziņojums no sistēmas uzturētāja.
Vienlaikus, lai būtu iespējams nodrošināt PIL 39.panta ceturtajā daļā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, noteiktā regulējuma īstenošanu un pie attiecīgajiem apstākļiem automātiski pārcelt pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņu, nepieciešams paredzēt nogaidīšanas periodu starp pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām un to atvēršanu. Tādējādi nodrošinot, ka īslaicīgu sistēmas traucējumu, kas notikuši īsi pirms pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām, gadījumā sistēmas uzturētāji spēj reaģēt un nodrošināt pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņa pārcelšanu, līdz pasūtītājs jau ir atvēris iesniegtos pieteikumus un piedāvājumus un to iesniegšanas termiņa pagarināšana ir kļuvusi neiespējama.
Atbilstoši Elektroniskās iepirkumu sistēmas (EIS) uzturētājas Valsts reģionālās attīstības aģentūras sniegtajai informācijai pēdējo divu gadu laikā ir notikuši 6 EIS darbības traucējumu gadījumi, kas attiecīgi ietekmējuši 38 iepirkuma procedūras. Vismaz 3 iepirkuma procedūrās traucējumi ir bijuši vidēji 30 minūtes pirms iesniegšanas termiņa beigām un tieši pēc faktiskajiem sistēmas darbības traucējumiem pasūtītāji jau ir atvēruši iesniegtos piedāvājumus.
Attiecīgi, lai novērstu šādus gadījumus un nodrošinātu PIL 39.panta ceturtajā daļā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, noteiktā regulējuma īstenošanu, paredzēts noteikt obligātu 4 stundu nogaidīšanas periodu starp pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām un to atvēršanu. Saskaņā ar VRAA sniegto informāciju 4 stundu nogaidīšanas periods ir izvērtēts kā optimālākais stundu skaits, lai konstatētu īslaicīgos sistēmas darbības traucējumus, kas notikuši īsi pirms pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām, un nepieciešamības gadījumā veiktu attiecīgās darbības termiņa pārcelšanas nodrošināšanai, vienlaikus lieki nepagarinot iepirkuma norises laiku.
Ievērojot minēto, noteikumu 14. un 52.punktā attiecībā uz atklāta konkursa un slēgta konkursa piedāvājumu iesniegšanu tiek svītrots nosacījums, ka piedāvājumi jāatver tūlīt pēc piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām, tā vietā nosakot, ka piedāvājumus atver ne ātrāk kā 4 stundas pēc piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām. Savukārt tā kā attiecībā uz pieteikumu atvēršanu slēgtā konkursā un pieteikumu un piedāvājumu atvēršanu konkursa procedūrā ar sarunām, konkursa dialogā un inovāciju partnerības procedūrā noteikumos šobrīd nav konkrēta regulējuma par to, kad tieši pieteikumi un piedāvājumi jāatver, lai nodrošinātu vienotu interpretāciju, noteikumu 35., 72., 89., 112., 128., 147., 157.punkts tiek precizēts, nosakot, ka iesniegtos pieteikumus un piedāvājumus atver ne ātrāk kā 4 stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām.
Tas nozīmē, ka pieteikumus un piedāvājumus drīkst atvērt jebkurā laikā pēc tam, kad pēc pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām ir beidzies 4 stundu nogaidīšanas periods.
Tāpat PIL 39.pants, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, tiek papildināts ar piekto daļu, kura nosaka, ka PIL 39.panta noteikumi ir attiecināmi arī uz metu konkursu, ja tajā paredzēta elektroniska metu un devīžu atšifrējumu iesniegšana. Faktiski tādējādi tiek konkretizēts, ka pasūtītājs, rīkojot metu konkursu, var paredzēt elektronisku metu un devīžu iesniegšanu. Ņemot vērā minētās izmaiņas PIL un to, ka saskaņā ar PIL 8.panta otro daļu noteikumos tiek noteikta metu konkursa norises kārtība, ar noteikumu projektu paredzēts veikt vairākus grozījumus noteikumu 3.nodaļā ietvertajā regulējumā. Tostarp tiek konkretizēti noteikumi attiecībā uz metu konkursa nolikuma un atbilžu uz piegādātāju uzdotajiem jautājumiem par metu konkursa nolikumu publiskošanu Elektroniskās iepirkumu sistēmas pasūtītāja pircēja profilā, kā arī konkretizētas atsevišķas darbības, kas attiecībā uz elektronisku metu un devīžu atšifrējumu saņemšanu un atvēršanu jāveic atbildīgajam sekretāram.
Tāpat arī attiecībā uz metu konkursu tiek papildināts regulējums, nosakot 4 stundu nogaidīšanas periodu starp metu iesniegšanas termiņa beigām un to atvēršanu elektroniskajā informācijas sistēmā, ja paredzēta elektroniska metu iesniegšana.
Vienlaikus, ievērojot to, ka publisko iepirkumu jomas tiesību akti neparedz pienākumu paredzēt elektronisku metu iesniegšanu, no noteikumu 5.nodaļas tiek svītrotas atsauces uz metu konkursu, tādējādi precizējot spēkā esošo regulējumu.
Vienlaikus, lai būtu iespējams nodrošināt PIL 39.panta ceturtajā daļā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, noteiktā regulējuma īstenošanu un pie attiecīgajiem apstākļiem automātiski pārcelt pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņu, nepieciešams paredzēt nogaidīšanas periodu starp pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām un to atvēršanu. Tādējādi nodrošinot, ka īslaicīgu sistēmas traucējumu, kas notikuši īsi pirms pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām, gadījumā sistēmas uzturētāji spēj reaģēt un nodrošināt pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņa pārcelšanu, līdz pasūtītājs jau ir atvēris iesniegtos pieteikumus un piedāvājumus un to iesniegšanas termiņa pagarināšana ir kļuvusi neiespējama.
Atbilstoši Elektroniskās iepirkumu sistēmas (EIS) uzturētājas Valsts reģionālās attīstības aģentūras sniegtajai informācijai pēdējo divu gadu laikā ir notikuši 6 EIS darbības traucējumu gadījumi, kas attiecīgi ietekmējuši 38 iepirkuma procedūras. Vismaz 3 iepirkuma procedūrās traucējumi ir bijuši vidēji 30 minūtes pirms iesniegšanas termiņa beigām un tieši pēc faktiskajiem sistēmas darbības traucējumiem pasūtītāji jau ir atvēruši iesniegtos piedāvājumus.
Attiecīgi, lai novērstu šādus gadījumus un nodrošinātu PIL 39.panta ceturtajā daļā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, noteiktā regulējuma īstenošanu, paredzēts noteikt obligātu 4 stundu nogaidīšanas periodu starp pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām un to atvēršanu. Saskaņā ar VRAA sniegto informāciju 4 stundu nogaidīšanas periods ir izvērtēts kā optimālākais stundu skaits, lai konstatētu īslaicīgos sistēmas darbības traucējumus, kas notikuši īsi pirms pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām, un nepieciešamības gadījumā veiktu attiecīgās darbības termiņa pārcelšanas nodrošināšanai, vienlaikus lieki nepagarinot iepirkuma norises laiku.
Ievērojot minēto, noteikumu 14. un 52.punktā attiecībā uz atklāta konkursa un slēgta konkursa piedāvājumu iesniegšanu tiek svītrots nosacījums, ka piedāvājumi jāatver tūlīt pēc piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām, tā vietā nosakot, ka piedāvājumus atver ne ātrāk kā 4 stundas pēc piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām. Savukārt tā kā attiecībā uz pieteikumu atvēršanu slēgtā konkursā un pieteikumu un piedāvājumu atvēršanu konkursa procedūrā ar sarunām, konkursa dialogā un inovāciju partnerības procedūrā noteikumos šobrīd nav konkrēta regulējuma par to, kad tieši pieteikumi un piedāvājumi jāatver, lai nodrošinātu vienotu interpretāciju, noteikumu 35., 72., 89., 112., 128., 147., 157.punkts tiek precizēts, nosakot, ka iesniegtos pieteikumus un piedāvājumus atver ne ātrāk kā 4 stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām.
Tas nozīmē, ka pieteikumus un piedāvājumus drīkst atvērt jebkurā laikā pēc tam, kad pēc pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām ir beidzies 4 stundu nogaidīšanas periods.
Tāpat PIL 39.pants, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, tiek papildināts ar piekto daļu, kura nosaka, ka PIL 39.panta noteikumi ir attiecināmi arī uz metu konkursu, ja tajā paredzēta elektroniska metu un devīžu atšifrējumu iesniegšana. Faktiski tādējādi tiek konkretizēts, ka pasūtītājs, rīkojot metu konkursu, var paredzēt elektronisku metu un devīžu iesniegšanu. Ņemot vērā minētās izmaiņas PIL un to, ka saskaņā ar PIL 8.panta otro daļu noteikumos tiek noteikta metu konkursa norises kārtība, ar noteikumu projektu paredzēts veikt vairākus grozījumus noteikumu 3.nodaļā ietvertajā regulējumā. Tostarp tiek konkretizēti noteikumi attiecībā uz metu konkursa nolikuma un atbilžu uz piegādātāju uzdotajiem jautājumiem par metu konkursa nolikumu publiskošanu Elektroniskās iepirkumu sistēmas pasūtītāja pircēja profilā, kā arī konkretizētas atsevišķas darbības, kas attiecībā uz elektronisku metu un devīžu atšifrējumu saņemšanu un atvēršanu jāveic atbildīgajam sekretāram.
Tāpat arī attiecībā uz metu konkursu tiek papildināts regulējums, nosakot 4 stundu nogaidīšanas periodu starp metu iesniegšanas termiņa beigām un to atvēršanu elektroniskajā informācijas sistēmā, ja paredzēta elektroniska metu iesniegšana.
Vienlaikus, ievērojot to, ka publisko iepirkumu jomas tiesību akti neparedz pienākumu paredzēt elektronisku metu iesniegšanu, no noteikumu 5.nodaļas tiek svītrotas atsauces uz metu konkursu, tādējādi precizējot spēkā esošo regulējumu.
Problēmas apraksts
Ņemot vērā izmaiņas PIL 24.panta otrajā daļā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, attiecībā uz iepirkuma komisijas sekretāra lomu, nepieciešams precizēt noteikumu regulējumu par iepirkuma procedūras ziņojumā ietveramās informācijas apjomu.
Risinājuma apraksts
Tā kā PIL 24.panta otrajā daļā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, cita starpā ir noteikts, ka iepirkuma komisija savā darbā var pieaicināt arī iepirkuma komisijas sekretāru, kas nav iepirkuma komisijas loceklis, savukārt noteikumi paredz, ka iepirkuma procedūras ziņojumā tostarp ir jāiekļauj informācija par iepirkuma komisijas sastāvu, iepirkuma procedūras dokumentu sagatavotāju un pieaicinātajiem ekspertiem, ar noteikumu projektu attiecīgās noteikumu normas tiek papildinātas ar prasību vienlaikus iepirkuma procedūras ziņojumā norādīt informāciju arī par pieaicināto iepirkuma komisijas sekretāru.
Problēmas apraksts
Ņemot vērā izmaiņas PIL 41.panta divpadsmitajā daļā, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, attiecībā uz iepirkuma procedūru pārtraukšanu, nepieciešams pārskatīt un precizēt arī saistīto noteikumu regulējumu.
Risinājuma apraksts
PIL 41.pants, redakcijā, kas būs spēkā no 2023.gada 1.janvāra, tiek papildināts ar divpadsmito daļu, saskaņā ar kuru pasūtītājam ir pienākums pārtraukt atklātu konkursu, slēgtu konkursu un konkursa procedūru ar sarunām, ja pieteikumu vai piedāvājumu tajā ir iesniedzis tikai viens kandidāts vai pretendents, vienlaikus paredzot arī divus izņēmumus, kad pasūtītājam nav jāpārtrauc minētās procedūras viena pieteikuma vai piedāvājuma gadījumā. Tas ir, ja pirms iepirkuma procedūras izsludināšanas ir rīkota PIL 18.panta 21 daļā noteiktā apspriede vai iepirkuma procedūras pārtraukšana apdraud sabiedrības drošības vai veselības aizsardzības intereses (tādā gadījumā pasūtītājs iepirkuma procedūras ziņojumā ietver pamatojumu tam, kādas sabiedrības drošības un veselības aizsardzības intereses tiktu apdraudētas, rīkojot atkārtotu iepirkumu).
Attiecīgi grozītā PIL 41.panta divpadsmitās daļas regulējums ir noteikts papildus jau spēkā esošajam regulējumam par iepirkuma procedūru pārtraukšanu, kas uz PIL noteiktā deleģējuma pamata ir ietverts noteikumos.
Vienlaikus, ievērojot šo jauno regulējumu PIL 41.panta divpadsmitajā daļā, secināms, ka tas nonāktu pretrunā ar noteikumu 19.punktā ietverto nosacījumu, atbilstoši kuram iepirkuma komisijai ir jāpārtrauc atklāts konkurss, kurā iesniegts tikai viens piedāvājums, gadījumā, ja komisija nevar pamatot, ka izvirzītās pretendentu atlases prasības ir objektīvas un samērīgas. Līdz ar to, lai novērstu minēto pretrunu, noteikumu projekts paredz no noteikumiem svītrot 19.punktu.
Tāpat attiecīgi tehniski precizējumi tiek veikti arī noteikumu 21.10., 58.15., 99.17.apakšpunktos, konkretizējot iepirkuma procedūras ziņojumā ietveramās informācijas apjomu (attiecībā uz ziņojumā ietveramo pamatojumu tam, kādas sabiedrības drošības un veselības aizsardzības intereses tiktu apdraudētas, rīkojot atkārtotu iepirkumu, gadījumā, ja pasūtītājs saskaņā ar PIL 41. panta divpadsmitās daļas 2. punktu nepārtrauc iepirkuma procedūru, jo iepirkuma procedūras pārtraukšana apdraudētu sabiedrības drošības vai veselības aizsardzības intereses).
Vienlaikus jāpaskaidro, ka līdz ar minētajiem grozījumiem PIL 41.panta divpadsmitajā daļā tika būtiski pārskatīts PIL regulējums attiecībā uz piegādātāju konkurences nodrošināšanas nepieciešamību iepirkumos kopumā. Lai arī PIL tiek noteikts stigrāks regulējums attiecībā uz konkrētu iepirkuma procedūru pārtraukšanu viena piegādātāja gadījumā, pārskatot spēkā esošo regulējumu un ievērojot iepirkumu praksē gūtās atziņas, ir secināts, ka noteikumu 151.punktā paredzētais nosacījums par inovācijas partnerības procedūras pārtraukšanas pienākumu gadījumā, kad tikai viens kandidāts atbilst visām kandidātu atlases nolikumā vai paziņojumā par līgumu noteiktajām kandidātu atlases prasībām, ir šīs procedūras dabai un mērķim neatbilstošs. Tā kā inovācijas partnerības procedūras mērķis ir ilgtermiņa inovācijas partnerības izveidošana jauna inovatīva produkta, pakalpojuma vai būvdarbu izstrādei un turpmāka iegādei, pilnīgi iespējams un pieļaujams ir tas, ka inovācijas radīšanas jomā objektīvi nepastāv atbilstošu piegādātāju konkurence. Līdz ar to, lai nepamatoti neierobežotu pasūtītāju iespējas iegūt atbilstošu partneri inovācijas radīšanai un iegādei, no noteikumiem paredzēts svītrot 151.punktā ietverto regulējumu.
Papildus ar noteikumu projektu plānots veikt arī citus tehniskus precizējumus noteikumos.
Attiecīgi grozītā PIL 41.panta divpadsmitās daļas regulējums ir noteikts papildus jau spēkā esošajam regulējumam par iepirkuma procedūru pārtraukšanu, kas uz PIL noteiktā deleģējuma pamata ir ietverts noteikumos.
Vienlaikus, ievērojot šo jauno regulējumu PIL 41.panta divpadsmitajā daļā, secināms, ka tas nonāktu pretrunā ar noteikumu 19.punktā ietverto nosacījumu, atbilstoši kuram iepirkuma komisijai ir jāpārtrauc atklāts konkurss, kurā iesniegts tikai viens piedāvājums, gadījumā, ja komisija nevar pamatot, ka izvirzītās pretendentu atlases prasības ir objektīvas un samērīgas. Līdz ar to, lai novērstu minēto pretrunu, noteikumu projekts paredz no noteikumiem svītrot 19.punktu.
Tāpat attiecīgi tehniski precizējumi tiek veikti arī noteikumu 21.10., 58.15., 99.17.apakšpunktos, konkretizējot iepirkuma procedūras ziņojumā ietveramās informācijas apjomu (attiecībā uz ziņojumā ietveramo pamatojumu tam, kādas sabiedrības drošības un veselības aizsardzības intereses tiktu apdraudētas, rīkojot atkārtotu iepirkumu, gadījumā, ja pasūtītājs saskaņā ar PIL 41. panta divpadsmitās daļas 2. punktu nepārtrauc iepirkuma procedūru, jo iepirkuma procedūras pārtraukšana apdraudētu sabiedrības drošības vai veselības aizsardzības intereses).
Vienlaikus jāpaskaidro, ka līdz ar minētajiem grozījumiem PIL 41.panta divpadsmitajā daļā tika būtiski pārskatīts PIL regulējums attiecībā uz piegādātāju konkurences nodrošināšanas nepieciešamību iepirkumos kopumā. Lai arī PIL tiek noteikts stigrāks regulējums attiecībā uz konkrētu iepirkuma procedūru pārtraukšanu viena piegādātāja gadījumā, pārskatot spēkā esošo regulējumu un ievērojot iepirkumu praksē gūtās atziņas, ir secināts, ka noteikumu 151.punktā paredzētais nosacījums par inovācijas partnerības procedūras pārtraukšanas pienākumu gadījumā, kad tikai viens kandidāts atbilst visām kandidātu atlases nolikumā vai paziņojumā par līgumu noteiktajām kandidātu atlases prasībām, ir šīs procedūras dabai un mērķim neatbilstošs. Tā kā inovācijas partnerības procedūras mērķis ir ilgtermiņa inovācijas partnerības izveidošana jauna inovatīva produkta, pakalpojuma vai būvdarbu izstrādei un turpmāka iegādei, pilnīgi iespējams un pieļaujams ir tas, ka inovācijas radīšanas jomā objektīvi nepastāv atbilstošu piegādātāju konkurence. Līdz ar to, lai nepamatoti neierobežotu pasūtītāju iespējas iegūt atbilstošu partneri inovācijas radīšanai un iegādei, no noteikumiem paredzēts svītrot 151.punktā ietverto regulējumu.
Papildus ar noteikumu projektu plānots veikt arī citus tehniskus precizējumus noteikumos.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Noteikumu projekta saskaņošana tika uzsākta jau 2020.gada 30.jūlijā, kad tas tika izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē (VSS-621). Ņemot vērā, ka noteikumu projekta saskaņošanu nebija iespējams pabeigt, nodrošinot tā tālāku virzību apstiprināšanai Ministru kabinetā, pirms saistīto grozījumu PIL pieņemšanas Saeimā, šobrīd tiek turpināta precizēta noteikumu projekta saskaņošana un virzība.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Noteikumu projekta regulējums ietekmē piegādātājus PIL izpratnē, kas attiecīgi piedāvā tirgū piegādāt preces vai sniegt pakalpojumus un piedalās iepirkumos un iepirkuma procedūrās.
Atsevišķi noteikumu projektā paredzētie grozījumi ietekmē piegādātāju iespējas, tiesības un pienākumus iepirkuma procedūras norises laikā, tomēr ietekme ir pastarpināta, jo attiecīgais regulējums pēc būtības izriet no PIL veiktajiem grozījumiem (piemēram, saistībā ar piemērojamiem izslēgšanas iemesliem, pienākumu norādīt apakšuzņēmējus, iespēju elektroniski iesniegt metus, ja pasūtītājs to ir paredzējis, kā arī saistībā ar izmaiņām iepirkuma procedūru pārtraukšanas noteikumos u.c.).
Atsevišķi noteikumu projektā paredzētie grozījumi ietekmē piegādātāju iespējas, tiesības un pienākumus iepirkuma procedūras norises laikā, tomēr ietekme ir pastarpināta, jo attiecīgais regulējums pēc būtības izriet no PIL veiktajiem grozījumiem (piemēram, saistībā ar piemērojamiem izslēgšanas iemesliem, pienākumu norādīt apakšuzņēmējus, iespēju elektroniski iesniegt metus, ja pasūtītājs to ir paredzējis, kā arī saistībā ar izmaiņām iepirkuma procedūru pārtraukšanas noteikumos u.c.).
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Noteikumu projekta regulējums ietekmē pasūtītājus PIL izpratnē, kas veic iepirkumus un iepirkuma procedūras, un piegādātājus PIL izpratnē, kas attiecīgi piedāvā tirgū piegādāt preces vai sniegt pakalpojumus un piedalās iepirkumos un iepirkuma procedūrās.
Atsevišķi noteikumu projektā paredzētie grozījumi ietekmē piegādātāju iespējas, tiesības un pienākumus iepirkuma procedūras norises laikā, tomēr ietekme ir pastarpināta, jo attiecīgais regulējums pēc būtības izriet no PIL veiktajiem grozījumiem (piemēram, saistībā ar piemērojamiem izslēgšanas iemesliem, pienākumu norādīt apakšuzņēmējus, iespēju elektroniski iesniegt metus, ja pasūtītājs to ir paredzējis, kā arī saistībā ar izmaiņām iepirkuma procedūru pārtraukšanas noteikumos u.c.).
Noteikumu projektā ietvertie grozījumi ietekmē pasūtītāja iespējas, tiesības un pienākumus iepirkuma procedūras norises laikā, tomēr ietekme ir pastarpināta, jo attiecīgais regulējums pēc būtības izriet no PIL veiktajiem grozījumiem (piemēram, saistībā ar piemērojamiem izslēgšanas iemesliem, iepirkuma procedūru nolikumos, uzaicinājumos iesniegt piedāvājumus un iepirkuma procedūras ziņojumā ietveramo informāciju un tās apjoma paplašināšanu, iespēju paredzēt elektronisku metu iesniegšanu, pienākumu un darbību samazināšanu gadījumos, kad jāpārceļ pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņš Elektroniskās iepirkumu sistēmas tehnisku traucējumu dēļ, kā arī saistībā ar izmaiņām iepirkuma procedūru pārtraukšanas noteikumos u.c.).
Atsevišķi noteikumu projektā paredzētie grozījumi ietekmē piegādātāju iespējas, tiesības un pienākumus iepirkuma procedūras norises laikā, tomēr ietekme ir pastarpināta, jo attiecīgais regulējums pēc būtības izriet no PIL veiktajiem grozījumiem (piemēram, saistībā ar piemērojamiem izslēgšanas iemesliem, pienākumu norādīt apakšuzņēmējus, iespēju elektroniski iesniegt metus, ja pasūtītājs to ir paredzējis, kā arī saistībā ar izmaiņām iepirkuma procedūru pārtraukšanas noteikumos u.c.).
Noteikumu projektā ietvertie grozījumi ietekmē pasūtītāja iespējas, tiesības un pienākumus iepirkuma procedūras norises laikā, tomēr ietekme ir pastarpināta, jo attiecīgais regulējums pēc būtības izriet no PIL veiktajiem grozījumiem (piemēram, saistībā ar piemērojamiem izslēgšanas iemesliem, iepirkuma procedūru nolikumos, uzaicinājumos iesniegt piedāvājumus un iepirkuma procedūras ziņojumā ietveramo informāciju un tās apjoma paplašināšanu, iespēju paredzēt elektronisku metu iesniegšanu, pienākumu un darbību samazināšanu gadījumos, kad jāpārceļ pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņš Elektroniskās iepirkumu sistēmas tehnisku traucējumu dēļ, kā arī saistībā ar izmaiņām iepirkuma procedūru pārtraukšanas noteikumos u.c.).
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Informācija par noteikumu projekta izstrādi 2020.gada 8.jūnijā tika publicēta Finanšu ministrijas tīmekļvietnē sadaļā “Sabiedrības līdzdalība” – “Tiesību aktu projekti” – “Publisko iepirkumu politika”, līdz ar to sabiedrības pārstāvjiem bija iespējams līdzdarboties projekta izstrādē, rakstveidā sniedzot viedokļus par to. Pēc noteikumu projekta izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē (2020.gada 30.jūlijā; VSS-621) tas bija pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnes sadaļā “Tiesību aktu projekti” un šobrīd ir pieejams Tiesību aktu portālā.
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Noteikumu projekta izstrādes laikā nav saņemti sabiedrības pārstāvju viedokļi.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi