21-TA-1436: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma “Kauļi 2”, Liezēres pagastā, Madonas novadā, daļu pirkšanu valsts reģionālā autoceļa P30 Cēsis-Vecpiebalga-Madona pārbūves projekta īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9.panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no nekustamā īpašuma "Kauļi - 2" īpašnieka atsavināt nekustamā īpašuma daļas, kuras nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - valsts reģionālā autoceļa Cēsis-Vecpiebalga-Madona (posms Vecpiebalga-Inķēnkalns) 49,06.-61,13.km pārbūves projekta īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts reģionālā autoceļa Cēsis-Vecpiebalga-Madona (posms Vecpiebalga-Inķēnkalns) 49,06.-61,13.km pārbūves projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma “Kauļi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7068 010 0038) daļas – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7068 010 0121) 0,0906 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7068 010 0123) 0,0853 ha platībā – Liezēres pagastā, Madonas novadā.
Minētā nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Rīkojuma projekta konceptuālā nepieciešamība apstiprināta ar Ministru kabineta 2016.gada 9.februāra noteikumiem Nr.101 „Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.3.1. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt reģionālo mobilitāti, uzlabojot valsts reģionālo autoceļu kvalitāti” īstenošanas noteikumi”.
Minētā nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Rīkojuma projekta konceptuālā nepieciešamība apstiprināta ar Ministru kabineta 2016.gada 9.februāra noteikumiem Nr.101 „Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.3.1. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt reģionālo mobilitāti, uzlabojot valsts reģionālo autoceļu kvalitāti” īstenošanas noteikumi”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums “Kauļi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7068 010 0038) ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Liezēres pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.329.
Nekustamā īpašuma “Kauļi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7068 010 0038) daļām – zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7068 010 0121 un 7068 010 0123 ir noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem):
Zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7068 010 0121 – ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,0906 ha platībā.
Zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7068 010 0123:
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,0853 ha platībā;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0828 ha platībā.
Pamatojoties uz Likuma 9.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 „Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1.apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2021.gada 8. novembra lēmumu Nr.03.01-14/4391 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Kauļi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7068 010 0038) daļu – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7068 010 0121) 0,0906 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7068 010 0123) 0,0853 ha platībā – Liezēres pagastā, Madonas novadā atsavināšanu, nosakot to 1 301,00 euro.
Pēc Satiksmes ministrijas 2021.gada 8. novembra lēmuma Nr.03.01-14/4391 pieņemšanas no nekustamā īpašuma īpašniece (tās pilnvarotā persona) ir saņemta telefoniska informācija, ka piekrīt nekustamā īpašuma “Kauļi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7068 010 0038) daļu – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7068 010 0121) 0,0906 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7068 010 0123) 0,0853 ha platībā – Liezēres pagastā, Madonas novadā, atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27.panta pirmajā un otrajā daļā noteikto īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā īpašuma tiesības uz atsavināmajām nekustamo īpašumu daļām tiks nostiprinātas zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Nekustamā īpašuma “Kauļi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7068 010 0038) daļām – zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7068 010 0121 un 7068 010 0123 ir noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem):
Zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7068 010 0121 – ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,0906 ha platībā.
Zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7068 010 0123:
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,0853 ha platībā;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0828 ha platībā.
Pamatojoties uz Likuma 9.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 „Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1.apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2021.gada 8. novembra lēmumu Nr.03.01-14/4391 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Kauļi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7068 010 0038) daļu – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7068 010 0121) 0,0906 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7068 010 0123) 0,0853 ha platībā – Liezēres pagastā, Madonas novadā atsavināšanu, nosakot to 1 301,00 euro.
Pēc Satiksmes ministrijas 2021.gada 8. novembra lēmuma Nr.03.01-14/4391 pieņemšanas no nekustamā īpašuma īpašniece (tās pilnvarotā persona) ir saņemta telefoniska informācija, ka piekrīt nekustamā īpašuma “Kauļi 2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7068 010 0038) daļu – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7068 010 0121) 0,0906 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 7068 010 0123) 0,0853 ha platībā – Liezēres pagastā, Madonas novadā, atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27.panta pirmajā un otrajā daļā noteikto īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā īpašuma tiesības uz atsavināmajām nekustamo īpašumu daļām tiks nostiprinātas zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Kauļi - 2" (nekustamā īpašuma kadastra Nr.7068 010 0038) daļas – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7068 010 0121) 0,0906 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7068 010 0123) 0,0853 ha platībā – Liezēres pagastā, Madonas novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Minētā nekustamā īpašuma daļa tiek atsavinātas transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
-
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- nekustamā īpašuma īpašnieks
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi skar tiesību subjektu – fiziskas personas. Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai. Tiešā veidā skar atsavināmā nekustamā īpašuma īpašnieku, bet netiešā veidā autoceļu lietotājus.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, jo, plānojot un veicot autoceļu būvniecību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 301
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 301
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 301
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
1 301
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projekts šo jomu neskar.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami. Izdevumi, kas saistīti ar nepieciešamā nekustamā īpašuma daļu pirkšanu, tiks segti no Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 “Valsts autoceļu fonds” apakšprogrammā 23.06.00 “Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana” 2022.gadam paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar minēto nekustamā īpašuma daļu tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 “Valsts autoceļu fonds” apakšprogrammā 23.07.00 “Valsts autoceļu pārvaldīšana” 2022.gadam paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv .
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
transporta infrastruktūras uzturēšana un attīstība
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
uzturot un veicot autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi