Anotācija (ex-ante)

22-TA-480: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Rīkojuma projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 2. jūnija rīkojumā Nr. 390 "Par atbalstītajiem augstas gatavības pašvaldību investīciju projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai, kuriem piešķirams valsts budžeta finansējums""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2022.gada 8.februāra sēdes protokollēmumā (Nr.6 36. §) "Noteikumu projekts "Kārtība, kādā piešķiramas un izlietojamas mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām"" (turpmāk – MK sēdes protokollēmums Nr.6 36. §) Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk – VARAM) uzdots desmit darbdienu laikā pēc Ministru kabineta noteikumu "Kārtība, kādā piešķiramas un izlietojamas mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām" (Ministru kabineta 2022.gada 8.februāra noteikumi Nr.112) stāšanās spēkā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2021. gada 2. jūnija rīkojumā Nr. 390 "Par atbalstītajiem augstas gatavības pašvaldību investīciju projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai, kuriem piešķirams valsts budžeta finansējums" (turpmāk - MK rīkojums Nr.390). 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir MK rīkojumā Nr.390 labot pašvaldību investīciju projektiem apstiprinātā finansējuma apmēru gadījumos, kad pašvaldību 2021.gadā noslēgto publisko iepirkumu līgumu summas bijušas zemākas, nekā sākotnēji bija plānots, un precizēt 2022.gadam kopējo nepieciešamo finansējuma apmēru investīciju projektu īstenošanai.    
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2021. gada 13. aprīlī tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.242 “Augstas gatavības pašvaldību investīciju projektu pieteikšanas, izskatīšanas un finansējuma piešķiršanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.242). Pamatojoties uz šo MK noteikumu Nr.242 8.punktu, ar MK rīkojumu Nr.390 tika apstiprināts 21 pašvaldību augstas gatavības investīciju projekts (turpmāk – investīciju projekti), paredzot valsts budžeta finansējumu investīciju projektu īstenošanai 2021. gadā 27 150 000 euro apmērā un 2022. gadā 23 781 583 euro apmērā.

Ar MK rīkojumu Nr. 390 apstiprinātajiem investīciju projektiem pēc noslēgtajiem publisko iepirkumu līgumiem nepieciešamais kopējais valsts budžeta finansējums 2022. gadā ir par 3 365 223 euro mazāks, nekā sākotnēji paredzētais finansējums investīciju projektiem MK rīkojumā Nr. 390, jo īstenotajos projektos publisko iepirkumu līgumi investīciju projektu ietvaros noslēgti par zemākām līgumu summām, nekā sākotnēji bija plānots. Tāpēc 2022.gadā nepieciešamā summa MK rīkojumā Nr.390 apstiprināto projektu finansēšanai ir  20 416 360 euro.

Iepirkumu līgumi ar zemākām līgumu summām nekā plānots ir noslēgti sešu pašvaldību investīciju projektu ietvaros:
1) Rīgas valstspilsētas pašvaldības investīciju projektā "Austrumu maģistrāles posma “Ieriķu – Vietalvas iela” 2.kārtas izbūve (posms no Staiceles ielai līdz Vietalvas)" saskaņā ar noslēgtajiem iepirkumu līgumiem starpība jeb ietaupījums starp MK rīkojumā Nr.390 apstiprināto valsts budžeta finansējumu un faktiski nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pēc noslēgtiem iepirkumu līgumiem ir 1 605 539,95 euro;
2) Daugavpils valstspilsētas pašvaldības investīciju projektā "Aizpilsētas parka teritorijas labiekārtošana un apgaismojuma izbūve, Daugavpilī" saskaņā ar noslēgtajiem iepirkumu līgumiem starpība jeb ietaupījums starp MK rīkojumā Nr.390 apstiprināto valsts budžeta finansējumu un faktiski nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pēc noslēgtiem iepirkumu līgumiem ir 31 090,74 euro;
3) Ventspils valstspilsētas pašvaldības investīciju projektā "Digitālās transformācijas centra izveide Ventspilī" saskaņā ar noslēgtajiem iepirkumu līgumiem starpība jeb ietaupījums starp MK rīkojumā Nr.390 apstiprināto valsts budžeta finansējumu un faktiski nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pēc noslēgtiem iepirkumu līgumiem ir 2 852,03 euro;
4) Jelgavas valstspilsētas pašvaldības investīciju projektā "Ēkas Pasta ielā 32, Jelgavā pārbūve par dzimtsarakstu nodaļu" saskaņā ar noslēgtajiem iepirkumu līgumiem starpība jeb ietaupījums starp MK rīkojumā Nr.390 apstiprināto valsts budžeta finansējumu un faktiski nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pēc noslēgtiem iepirkumu līgumiem ir 808 991,15 euro;
5) Siguldas novada pašvaldības investīciju projektā "Vizbuļu ielas pārbūve un grants seguma pārbūve uz bruģa segumu Mālkalnu un Kalmju ielās Siguldā, Siguldas novadā" saskaņā ar noslēgtajiem iepirkumu līgumiem starpība jeb ietaupījums starp MK rīkojumā Nr.390 apstiprināto valsts budžeta finansējumu un faktiski nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pēc noslēgtiem iepirkumu līgumiem ir 462 853,27 euro;
6) Ogres novada pašvaldības investīciju projektā "Pašvaldības ēkas “Jauniešu māja” Brīvības ielā 40, Ogrē pārbūve" saskaņā ar noslēgtajiem iepirkumu līgumiem starpība jeb ietaupījums starp MK rīkojumā Nr.390 apstiprināto valsts budžeta finansējumu un faktiski nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pēc noslēgtiem iepirkumu līgumiem ir 453 896,27 euro

Jānorāda, ka uz Ministru kabineta  2022.gada 8.februāra noteikumu Nr.112 “Kārtība, kādā piešķiramas un izlietojamas mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām” (turpmāk – MK noteikumi Nr.112) izstrādes un izskatīšanas Ministru kabineta 2022.gada 8.februāra sēdē brīdi, šo noteikumu anotācijā tika norādīts, ka neizmantotais finansējums ar MK rīkojumu Nr.390 apstiprinātajiem investīciju projektiem ir 2 681 954 euro apmērā, jo uz MK noteikumu Nr.112 izstrādes brīdi Valsts reģionālās attīstības aģentūra (turpmāk - VRAA) nebija saņēmusi pilnu informāciju par aktuālo projektu izmaksu statusu. Skaidrojam, ka 2022.gada sākumā pašvaldības gatavoja pārskatus par investīciju projektu progresu par periodu no projektu uzsākšanas brīža līdz 2021.gada 31.decembrim. Saskaņā ar MK noteikumu Nr.242 10.3. apakšpunktu projektu pārskatus pašvaldības iesniedz VRAA divu nedēļu laikā pēc kārtējā ceturkšņa beigām, kas nodrošina investīciju projektu uzraudzību un izmaksu attiecināšanu un iepirkumu līgumu grozījumu saskaņošanu. Uz rīkojuma projekta izstrādes brīdi VRAA ir apkopojusi informāciju par visu investīciju projektu īstenošanas progresu un atbilstoši tam MK rīkojuma Nr.390 paredzētajiem investīciju projektiem faktiski nepieciešamā summa 2022.gadam ir mazāka nekā plānots. Attiecīgi ir iespējams lielāku finansējumu novirzīt MK noteikumu Nr.112 īstenošanai 2022.gadā.

Ņemot vērā, ka 2021.gada 1.jūlijā stājās spēkā jaunais pašvaldību administratīvais iedalījums pēc administratīvi teritoriālās reformas, rīkojuma projekta pielikumā ir precizēti arī pašvaldību nosaukumi atbilstoši to jaunajam iedalījumam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.112 4.punkts paredz pašvaldībām, kas vēlas pretendēt uz mērķdotāciju piešķiršanu, pienākumu 30 dienu laikā no šo noteikumu stāšanās spēkā iesniegt VARAM investīciju projektu pieteikumus. 

Saskaņā ar MK sēdes protokollēmuma Nr.6 36. § 5.punktu, lai varētu atbalstīt pēc iespējas lielāku skaitu pašvaldību investīciju projektus, ir nepieciešams izmantot arī ar MK rīkojumu Nr.390 atbalstītajos investīciju projektos radušos ietaupījumus 3 365 223 euro apmērā.
Risinājuma apraksts
Atbilstoši VRAA sniegtajai aktuālajai informācijai, kas saskaņā ar MK noteikumu Nr.242 9.3. apakšpunktu izvērtē pašvaldību iesniegtos pārskatus par investīciju projektu īstenošanu un saskaņā ar minēto noteikumu 9.4. apakšpunktu iesniedz VARAM pārskatu par investīciju projektu īstenošanu un valsts budžeta finansējuma izmantošanu, nepieciešams precizēt ar MK rīkojumu Nr.390 atbalstīto pašvaldību investīciju projektu apstiprinātā finansējuma apmēru, un ietaupījumus saskaņā ar MK sēdes protokollēmuma Nr.6 36.§ 4.punktā nolemto izmantot pašvaldību investīciju projektu finansēšanai, kuru pieteikumi tiks iesniegti 2022. gadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Neizmantojot radušos investīciju projektu ietaupījumus 2022.gadā jaunu investīciju projektu finansēšanai, netiks nodrošināta iespēja pašvaldībām īstenot lielāku skaitu investīciju projektus, kas vērsti uz pilnvērtīgu pašvaldību pakalpojumu klāstu iedzīvotājiem nodrošināšanu un administratīvi teritoriālās reformas mērķu sasniegšanas sekmēšanu.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr.112 valsts budžeta finansējums tiks koncentrēts teritorijās ar pietiekami augstiem demogrāfiskajiem rādītājiem un tajā pašā laikā paredzēs atbalstu pašvaldībām, kurām ir zemi ienākumi un nepieciešami papildu ekonomiskie stimuli.  

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Tiks uzlabota, pilnveidota pašvaldību sniegto pakalpojumu pieejamība pašvaldību iedzīvotājiem.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Tiks uzlabota, pilnveidota pašvaldību uzņēmējdarbības atbalsta un pakalpojumu infrastruktūra pašvaldībās esošajiem uzņēmumiem.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts paredz pozitīvu ietekmi uz tautsaimniecību, nodrošinot iespēju pašvaldībām saņemt mērķdotāciju, tādējādi atbalstot lielāku skaitu investīciju projektus. Administratīvais slogs atbalsta pasākuma īstenošanā iesaistītajām pusēm nepalielināsies, jo paredzamās darbības jāveic esošo resursu ietvaros.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts paredz pozitīvu ietekmi uz tautsaimniecību, nodrošinot iespēju pašvaldībām saņemt mērķdotāciju, tādējādi atbalstot lielāku skaitu investīciju projektus. Administratīvais slogs atbalsta pasākuma īstenošanā iesaistītajām pusēm nepalielināsies, jo paredzamās darbības jāveic esošo resursu ietvaros.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts paredz pozitīvu ietekmi uz tautsaimniecību, nodrošinot iespēju pašvaldībām saņemt mērķdotāciju, tādējādi atbalstot lielāku skaitu investīciju projektus. Administratīvais slogs atbalsta pasākuma īstenošanā iesaistītajām pusēm nepalielināsies, jo paredzamās darbības jāveic esošo resursu ietvaros.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
28 559 712
-3 959 087
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
23 781 583
-3 365 223
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
4 778 129
-593 864
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
28 559 712
-3 959 087
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
23 781 583
-3 365 223
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
4 778 129
-593 864
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ar MK rīkojumu Nr.390 tika apstiprināts 21 pašvaldību investīciju projekts, paredzot valsts budžeta finansējumu investīciju projektu īstenošanai 2021. gadā 27 150 000 euro apmērā un 2022. gadā 23 781 583 euro apmērā.

Ar MK rīkojumu Nr. 390 apstiprinātajiem investīciju projektiem pēc noslēgtajiem iepirkumu līgumiem nepieciešamais kopējais valsts budžeta finansējums 2022. gadā ir par 3 365 223 euro mazāks, nekā sākotnēji paredzētais finansējums investīciju projektiem MK rīkojumā Nr. 390, jo īstenotajos projektos iepirkumu līgumi noslēgti par zemākām līgumu summām nekā sākotnēji plānots. Tāpēc 2022.gadā nepieciešamā summa MK rīkojumā Nr.390 apstiprināto projektu finansēšanai veido 20 416 360 euro.

Saskaņā ar MK sēdes protokollēmuma Nr.6 36. §  4. un 5.punktu, lai sniegtu iespēju atbalstīt pēc iespējas lielāku skaitu pašvaldību investīciju projektus, kuru pieteikumi tiks iesniegti 2022. gadā, finansēšanai, ir nepieciešams izmantot ar MK rīkojumu Nr.390 atbalstīto projektu radušos ietaupījumus, kas veido 3 365 223 euro

Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2022.gadam” MK rīkojumā Nr.390 noteikto projektu īstenošanai VARAM budžeta programmā 30.00.00 “Attīstītības nacionālie atbalsta instrumenti” ir paredzēts finansējums 23 781 583 euro apmērā.

Ņemot vērā aktuālo situāciju projektu īstenošanā 2022.gadam, izmaiņās norādīts valsts budžeta finansējuma samazinājums, kuru plānots novirzīt MK noteikumu Nr.112 īstenošanai 2022.gadā.

2022.gadam plānotais pašvaldību budžets norādīts saskaņā ar šobrīd spēkā esošo MK rīkojuma Nr.390 pielikumu kā 15 % nodrošināmais līdzfinansējums, kā tas bija paredzēts MK noteikumu Nr.242 3.8.apakšpunktā. Izmaiņās pašvaldību budžetam norādīts finansējuma samazinājums kā 15% līdzfinansējums, kuru kā kritēriju paredz MK noteikumu Nr.112 4.7. apakšpunkts.

Turpmākajos gados ietekme uz pašvaldību budžetiem saistīta ar investīciju projektu rezultātu uzturēšanu un tā nav precīzi aprēķināma.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta 2022.gada 8. februāra noteikumi Nr.112 "Kārtība, kādā piešķiramas un izlietojamas mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām".

Pamatojums un apraksts
Ar MK rīkojumu Nr.390 apstiprinātajos pašvaldību investīciju projektos fiksētais ietaupījums 3 365 223 euro apmērā tiks novirzīts pašvaldību investīciju projektu, kuru pieteikumi tiks iesniegti 2022. gadā, finansēšanai.
Atbildīgā institūcija
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

4.1.2. Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 29. jūnija rīkojumā Nr. 455 "Par atbalstītajiem augstas gatavības pašvaldību investīciju projektiem izglītības iestāžu ventilācijas sistēmu uzlabošanai, kuriem piešķirams valsts budžeta finansējums"
(22-TA-489).

Pamatojums un apraksts
Pamatojoties uz MK sēdes protokollēmuma Nr.6 36. §  5.punktu, VARAM desmit darbdienu laikā pēc MK noteikumu Nr.112  spēkā stāšanās jāiesniedz Ministru kabinetā grozījumus MK rīkojumā Nr. 455. Rīkojuma projekta mērķis ir labot pašvaldību investīciju projektiem apstiprinātā finansējuma summas gadījumos, kad pašvaldību noslēgto iepirkumu līgumu summas bijušas zemākas, nekā sākotnēji bija plānots, un precizēt 2022.gadam kopējo nepieciešamo finansējuma apmēru investīciju projektu īstenošanai.  
Atbildīgā institūcija
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, Valsts reģionālās attīstības aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts reģionālās attīstības aģentūra
  • Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
  • Pašvaldības

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīciju projekti būs īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīciju projekti būs īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīciju projekti būs īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīciju projekti būs īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīciju projekti būs īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi