Anotācija (ex-ante)

23-TA-2932: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' valsts budžeta programmas 12.00.00 ''Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai''" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
    Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu pārdali no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' valsts budžeta programmas 12.00.00 ''Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai''" (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
    Likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 63.pantu.
    Ministru kabineta 2023. gada 28. marta sēdes protokollēmuma (Nr. 16 38. §) “Noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumos Nr. 555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība””” 3., 4. un 5.punktu.
   Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” (turpmāk – Noteikumi Nr.555) 274. un 275.punktu.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabinetam nepieciešams pieņemt lēmumu par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” 4 525 953 euro apmērā, lai segtu faktiskos izdevumus no 2023. gada 1. jūlija līdz  2023.gada 30.septembrim un, lai segtu avansa norēķinu laikposmā no 2023. gada 1. oktobra līdz 2023. gada 30. novembrim.
 
Spēkā stāšanās termiņš
-

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
-
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
-
Risinājuma apraksts
2023.gada jūlija mēneša faktiskie izdevumi:
1)  ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 537 232 euro apmērā, tai skaitā:

Zobārstniecības pakalpojumi – 9 126 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 3.pielikumu). Lai nodrošinātu epidemioloģiskās drošības pasākumus un mazinātu pacientu saskarsmi un plūsmu, manipulāciju sarakstā no 2021.gada 1.janvāra tika iekļautas manipulācijas 70035 “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai zobārstam vai mutes, sejas un žokļu ķirurgam ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai” un  70036  “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai ārstniecības un pacientu aprūpes personām zobārstniecības pakalpojumu nodrošināšanai ambulatori”.  Šo manipulāciju pielietošana ļauj nodrošināt zobārstniecības pakalpojumu nepārtrauktību, kā arī mazināt Covid-19 infekcijas izplatīšanas riskus, nodrošinot epidemioloģiskās drošības pasākumus.

Individuālo aizsardzības līdzekļu izdevumi (sekundārā  ambulatorā veselības aprūpe) – 120 868 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 4.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus, kā arī sniedzot sekundārās veselības aprūpes pakalpojumus pacientiem ar aktīvu apstiprinātu Covid-19 infekciju ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu (sekundārā  ambulatorā veselības aprūpe) – 40 960 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 6.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam  ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa ģimenes ārsta praksei par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi Covid-19 pandēmijas laikā – 47 451 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 9.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot primārās veselības aprūpes ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa feldšerpunktiem par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi Covid-19 pandēmijas laikā – 649 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 10.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot veselības aprūpes pakalpojumu feldšerpunktos ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Veiktais darbs par individuālo aizsardzības līdzekļu manipulācijām (mājas aprūpe) – 13 135 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 5.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Ambulatorās rehabilitācijas nodrošināšana – 144 555 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 7.pielikumu). Nacionālais veselības dienests ar 2021.gada 1. jūliju apmaksā ambulatoro medicīnisko rehabilitāciju un medicīnisko rehabilitāciju dienas stacionārā pacientiem, ja:
 - pēc pārslimotas Covid-19  infekcijas slimības radušies vai pasliktinājušies viegli, vienā funkcionēšanas līmenī (atbilstoši SFK) funkcionēšanas traucējumi, kas ierobežo personas darba spējas vai spējas veikt ikdienas aktivitātes, bet neietekmē personas pašaprūpi;
 - pēc pārslimotas Covid-19 infekcijas slimības radušies vai pasliktinājušies pacientam ir vidēji smagi, kompleksi funkcionēšanas traucējumi (vismaz divos funkcionēšanas veidos atbilstoši Starptautiskās funkcionēšanas klasifikācijai), kas ierobežo personas darba spējas vai spējas veikt ikdienas aktivitātes, mobilitāti, bet būtiski neietekmē personas pašaprūpi.
Pacientiem pēc pārslimošanas ar Covid-19 infekciju rehabilitācija ir nepieciešama gan akūti, gan subakūti. Akūtā rehabilitācija tiek nodrošināta stacionārās ārstēšanas laikā atkarībā no slimības klīniskās gaitas. Subakūtā rehabilitācija pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas akūtā etapa beigām tiek organizēta dažādos intensitātes līmeņos stacionārā, dienas stacionārā vai atsevišķu ambulatoru pakalpojumu veidā. Pacientiem subakūtā periodā sekas pēc Covid-19  infekcijas pārslimošanas var izpausties dažādos funkcionēšanas traucējumos atkarībā no bojātām orgānu struktūrām un funkcijām, kā arī no blakusesošo slimību fona un vispārējā veselības stāvokļa pirms infekcijas slimības.

Dinamiskā novērošana – 160 488 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.3. apakšpunktam, skat., anotācijas 8.pielikumu). Šis pasākums tika ieviests, lai nodrošinātu iedzīvotāju dzīves kvalitāti un atveseļošanos pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas, mazinot invaliditātes riskus, un pēc iespējas ātrāk atgrieztu personas darba tirgū.

2)  stacionārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 113 834 euro apmērā, tai skaitā:

Piemaksa gultasdienai par individuālo aizsardzības līdzekļu epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai stacionārajās ārstniecības iestādēs – 173 557 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 11.pielikumu). Lai nodrošinātu ārstniecības personu un pacientu epidemioloģisko drošību ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret COVID-19 infekciju.

Covid – 19 pacientu ārstēšanas izmaksas stacionāros – (-122 054) euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.3. apakšpunktam, skat., anotācijas 14.pielikumu). Arī 2023. gadā, sezonalitātes ietekmē, ir vērojams Covid - 19 inficēto pacientu skaita pieaugums. Līdzīgi kā tas ir ar citiem sezonālo infekciju pacietiem, arī Covid – 19 pacienti, veselības stāvokļa pasliktināšanās gadījumā tiek stacionēti ārstniecības iestādes, tādējādi pakāpeniski pieauga inficēto pacientu skaits stacionāros. Intensīvās terapijas nodaļa ir specializēta slimnīcas struktūrvienība, kas paredzēta kritiski slimiem vai pacientiem, kuriem nepieciešama pastāvīga intensīva novērošana un aprūpe, izmantojot lielu skaitu ārstniecības līdzekļu un pasākumus, kurus nevar veikt parastajās nodaļās. Nereti arī Covid-19 pacientus nākas ārstēt intensīvās terapijas nodaļās, kas prasa papildus piesardzību, nodalot pacientus vienu no otra, lai ierobežotu infekcijas izplatību. Tāpat nepieciešams nodrošināt pilnu funkcionalitāti tajās intensīvās terapijas gultās, kurās ārstējas pacienti ar citām akūtām diagnozēm. Šādiem pacientiem nepieciešama pastāvīga intensīvās terapijas speciālistu uzraudzība, sarežģīta aparatūra un specifiska aprūpe.  Lai nodrošinātu nepārtrauktu intensīvās terapijas gultu pieejamību, kā arī stiprinātu veselības aprūpes pakalpojumu kapacitāti, palielinot intensīvās terapijas gultu skaitu ir noteikta atsevišķa piemaksa, papildus esošajam gultas dienas tarifam, par pakalpojumu sniegšanu intensīvās terapijas gultā, kas kopsummā ar pamata gultas dienas tarifu tuvinās slimnīcu aprēķinātajām faktiskajām intensīvās terapijas gultas dienas izmaksām.

Subakūtas rehabilitācijas pēc Covid-19 izmaksas (stacionāra daļa) – 62 331 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 12. un 13.pielikumu). Pacientiem pēc pārslimošanas ar Covid-19 infekciju rehabilitācija ir nepieciešama gan akūti, gan subakūti. Akūtā rehabilitācija tiek nodrošināta stacionārās ārstēšanas laikā atkarībā no slimības klīniskās gaitas. Subakūtā rehabilitācija pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas akūtā etapa beigām tiek organizēta dažādos intensitātes līmeņos stacionārā, dienas stacionārā vai atsevišķu ambulatoru pakalpojumu veidā. Pacientiem subakūtā periodā sekas pēc Covid-19  infekcijas pārslimošanas var izpausties dažādos funkcionēšanas traucējumos atkarībā no bojātām orgānu struktūrām un funkcijām, kā arī no blakusesošo slimību fona un vispārējā veselības stāvokļa pirms infekcijas slimības.

3) Laboratorisko izmeklējumu veikšanai ar kopējo finansējumu 95 130 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.1. apakšpunktam, skat., anotācijas  1. pielikumu).  Lai nodrošinātu pietiekami efektīvu Covid-19 izplatības ierobežošanu ir svarīga operatīva inficēšanās gadījumu atklāšana. Tādēļ kopš pandēmijas sākuma nepārtraukti tika palielinātas laboratoriskās izmeklēšanas jaudas, lai nodrošinātu laboratorisku izmeklējumu pieejamību, izmantojot vīrusa RNS noteikšanai augsti specifisku un jutīgu molekulāro PĶR testēšanas metodi, kā arī atbilstoši epidemioloģiskajai situācijai un prognozēm veiktas izmaiņas testēšanas algoritmā.

4) Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta ar Covid-19 saistītās izmaksas ar kopējo finansējumu 20 031 euro, tai skaitā:
Individuālo aizsardzības un dezinfekcijas līdzekļu izmaksas  ar kopējo finansējumu 20 031 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 43. pielikumu). Lai nodrošinātu Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta personālu no riska darba laikā inficēties ar Covid-19, nepieciešams iegādāties visus atbilstošos individuālās aizsardzības līdzekļus, kādus lietot paredz vadlīnijas, saskaroties ar inficētu (vai iespējami inficētu) pacientu. Tā kā pirmsstacionāra etapā katrā izsaukumā izmantotie  individuālie aizsardzības līdzekļi nevar tikt lietoti citā izsaukumā, visam brigādes sastāvam uz katru izsaukumu ir jālieto jauns individuālo aizsardzības līdzekļu komplekts. Vienlaikus ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta personālam nepieciešamajiem individuālajiem aizsardzības līdzekļiem, pastiprināti tiek veikta visa medicīniskā aprīkojuma un operatīvo transportlīdzekļu salonu dezinfekcija pēc katra izsaukuma, lai pasargātu ne tikai dienesta personālu, bet arī lai līdz minimumam novērstu infekcijas pārnesi uz pacientiem un uz jebkuru vidi, kurā nonāk Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādes.

Kopā nepieciešamais finansējums atbilstoši jūlija mēneša faktiskajiem izdevumiem – 766 227 euro, finansējuma aprēķinus, skat., anotācijas pielikumu Nr.1 – Nr.14,  Nr.43.

2023.gada augusta mēneša faktiskie izdevumi:
1)  ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 494 836 euro apmērā, tai skaitā:

Zobārstniecības pakalpojumi – 11 426 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 17.pielikumu). Lai nodrošinātu epidemioloģiskās drošības pasākumus un mazinātu pacientu saskarsmi un plūsmu, manipulāciju sarakstā no 2021.gada 1.janvāra tika iekļautas manipulācijas 70035 “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai zobārstam vai mutes, sejas un žokļu ķirurgam ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai” un  70036  “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai ārstniecības un pacientu aprūpes personām zobārstniecības pakalpojumu nodrošināšanai ambulatori”.  Šo manipulāciju pielietošana ļauj nodrošināt zobārstniecības pakalpojumu nepārtrauktību, kā arī mazināt Covid-19 infekcijas izplatīšanas riskus, nodrošinot epidemioloģiskās drošības pasākumus.

Individuālo aizsardzības līdzekļu izdevumi (sekundārā  ambulatorā veselības aprūpe) – 143 147 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 18.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus, kā arī sniedzot sekundārās veselības aprūpes pakalpojumus pacientiem ar aktīvu apstiprinātu Covid-19 infekciju ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu (sekundārā  ambulatorā veselības aprūpe) – 40 960 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 20.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam  ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa ģimenes ārsta praksei par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi Covid-19 pandēmijas laikā – 47 370 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 23.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot primārās veselības aprūpes ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa feldšerpunktiem par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi Covid-19 pandēmijas laikā – 643 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 24.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot veselības aprūpes pakalpojumu feldšerpunktos ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Veiktais darbs par individuālo aizsardzības līdzekļu manipulācijām (mājas aprūpe) – 11 604 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 19.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Ambulatorās rehabilitācijas nodrošināšana – 155 052 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 21.pielikumu). Nacionālais veselības dienests ar 2021.gada 1. jūliju apmaksā ambulatoro medicīnisko rehabilitāciju un medicīnisko rehabilitāciju dienas stacionārā pacientiem, ja:
 - pēc pārslimotas Covid-19  infekcijas slimības radušies vai pasliktinājušies viegli, vienā funkcionēšanas līmenī (atbilstoši SFK) funkcionēšanas traucējumi, kas ierobežo personas darba spējas vai spējas veikt ikdienas aktivitātes, bet neietekmē personas pašaprūpi;
 - pēc pārslimotas Covid-19 infekcijas slimības radušies vai pasliktinājušies pacientam ir vidēji smagi, kompleksi funkcionēšanas traucējumi (vismaz divos funkcionēšanas veidos atbilstoši Starptautiskās funkcionēšanas klasifikācijai), kas ierobežo personas darba spējas vai spējas veikt ikdienas aktivitātes, mobilitāti, bet būtiski neietekmē personas pašaprūpi.
Pacientiem pēc pārslimošanas ar Covid-19 infekciju rehabilitācija ir nepieciešama gan akūti, gan subakūti. Akūtā rehabilitācija tiek nodrošināta stacionārās ārstēšanas laikā atkarībā no slimības klīniskās gaitas. Subakūtā rehabilitācija pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas akūtā etapa beigām tiek organizēta dažādos intensitātes līmeņos stacionārā, dienas stacionārā vai atsevišķu ambulatoru pakalpojumu veidā. Pacientiem subakūtā periodā sekas pēc Covid-19  infekcijas pārslimošanas var izpausties dažādos funkcionēšanas traucējumos atkarībā no bojātām orgānu struktūrām un funkcijām, kā arī no blakusesošo slimību fona un vispārējā veselības stāvokļa pirms infekcijas slimības.

Dinamiskā novērošana – 84 634 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.3. apakšpunktam, skat., anotācijas 22.pielikumu). Šis pasākums tika ieviests, lai nodrošinātu iedzīvotāju dzīves kvalitāti un atveseļošanos pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas, mazinot invaliditātes riskus, un pēc iespējas ātrāk atgrieztu personas darba tirgū.

2)  stacionārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 241 773 euro apmērā, tai skaitā:

Piemaksa gultasdienai par individuālo aizsardzības līdzekļu epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai stacionārajās ārstniecības iestādēs – 170 055 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 25.pielikumu). Lai nodrošinātu ārstniecības personu un pacientu epidemioloģisko drošību ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret COVID-19 infekciju.

Covid – 19 pacientu ārstēšanas izmaksas stacionāros – 10 520 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.3. apakšpunktam, skat., anotācijas  28.pielikumu). Arī 2023. gadā, sezonalitātes ietekmē, ir vērojams Covid - 19 inficēto pacientu skaita pieaugums. Līdzīgi kā tas ir ar citiem sezonālo infekciju pacietiem, arī Covid – 19 pacienti, veselības stāvokļa pasliktināšanās gadījumā tiek stacionēti ārstniecības iestādes, tādējādi pakāpeniski pieauga inficēto pacientu skaits stacionāros. Intensīvās terapijas nodaļa ir specializēta slimnīcas struktūrvienība, kas paredzēta kritiski slimiem vai pacientiem, kuriem nepieciešama pastāvīga intensīva novērošana un aprūpe, izmantojot lielu skaitu ārstniecības līdzekļu un pasākumus, kurus nevar veikt parastajās nodaļās. Nereti arī Covid-19 pacientus nākas ārstēt intensīvās terapijas nodaļās, kas prasa papildus piesardzību, nodalot pacientus vienu no otra, lai ierobežotu infekcijas izplatību. Tāpat nepieciešams nodrošināt pilnu funkcionalitāti tajās intensīvās terapijas gultās, kurās ārstējas pacienti ar citām akūtām diagnozēm. Šādiem pacientiem nepieciešama pastāvīga intensīvās terapijas speciālistu uzraudzība, sarežģīta aparatūra un specifiska aprūpe.  Lai nodrošinātu nepārtrauktu intensīvās terapijas gultu pieejamību, kā arī stiprinātu veselības aprūpes pakalpojumu kapacitāti, palielinot intensīvās terapijas gultu skaitu ir noteikta atsevišķa piemaksa, papildus esošajam gultas dienas tarifam, par pakalpojumu sniegšanu intensīvās terapijas gultā, kas kopsummā ar pamata gultas dienas tarifu tuvinās slimnīcu aprēķinātajām faktiskajām intensīvās terapijas gultas dienas izmaksām.

Subakūtas rehabilitācijas pēc Covid-19 izmaksas (stacionāra daļa) – 61 198 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 26. un 27.pielikumu). Pacientiem pēc pārslimošanas ar Covid-19 infekciju rehabilitācija ir nepieciešama gan akūti, gan subakūti. Akūtā rehabilitācija tiek nodrošināta stacionārās ārstēšanas laikā atkarībā no slimības klīniskās gaitas. Subakūtā rehabilitācija pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas akūtā etapa beigām tiek organizēta dažādos intensitātes līmeņos stacionārā, dienas stacionārā vai atsevišķu ambulatoru pakalpojumu veidā. Pacientiem subakūtā periodā sekas pēc Covid-19  infekcijas pārslimošanas var izpausties dažādos funkcionēšanas traucējumos atkarībā no bojātām orgānu struktūrām un funkcijām, kā arī no blakusesošo slimību fona un vispārējā veselības stāvokļa pirms infekcijas slimības.

3) Laboratorisko izmeklējumu veikšanai ar kopējo finansējumu 57 147 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.1. apakšpunktam, skat., anotācijas  15. pielikumu).  Lai nodrošinātu pietiekami efektīvu Covid-19 izplatības ierobežošanu ir svarīga operatīva inficēšanās gadījumu atklāšana. Tādēļ kopš pandēmijas sākuma nepārtraukti tika palielinātas laboratoriskās izmeklēšanas jaudas, lai nodrošinātu laboratorisku izmeklējumu pieejamību, izmantojot vīrusa RNS noteikšanai augsti specifisku un jutīgu molekulāro PĶR testēšanas metodi, kā arī atbilstoši epidemioloģiskajai situācijai un prognozēm veiktas izmaiņas testēšanas algoritmā.

4) Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta ar Covid-19 saistītās izmaksas ar kopējo finansējumu 8 742 euro, tai skaitā:
Individuālo aizsardzības un dezinfekcijas līdzekļu izmaksas  ar kopējo finansējumu 8 742 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 44. pielikumu). Lai nodrošinātu Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta personālu no riska darba laikā inficēties ar Covid-19, nepieciešams iegādāties visus atbilstošos individuālās aizsardzības līdzekļus, kādus lietot paredz vadlīnijas, saskaroties ar inficētu (vai iespējami inficētu) pacientu. Tā kā pirmsstacionāra etapā katrā izsaukumā izmantotie  individuālie aizsardzības līdzekļi nevar tikt lietoti citā izsaukumā, visam brigādes sastāvam uz katru izsaukumu ir jālieto jauns individuālo aizsardzības līdzekļu komplekts. Vienlaikus ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta personālam nepieciešamajiem individuālajiem aizsardzības līdzekļiem, pastiprināti tiek veikta visa medicīniskā aprīkojuma un operatīvo transportlīdzekļu salonu dezinfekcija pēc katra izsaukuma, lai pasargātu ne tikai dienesta personālu, bet arī lai līdz minimumam novērstu infekcijas pārnesi uz pacientiem un uz jebkuru vidi, kurā nonāk Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādes.

Kopā nepieciešamais finansējums atbilstoši augusta faktiskajiem izdevumiem – 802 498 euro, finansējuma aprēķinus, skat., anotācijas pielikumu Nr.15 – Nr.28,  Nr.44.

2023.gada septembra faktiskie izdevumi:
1)  ambulatorajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 383 390 euro apmērā, tai skaitā:

Zobārstniecības pakalpojumi – 10 646 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 31.pielikumu). Lai nodrošinātu epidemioloģiskās drošības pasākumus un mazinātu pacientu saskarsmi un plūsmu, manipulāciju sarakstā no 2021.gada 1.janvāra tika iekļautas manipulācijas 70035 “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai zobārstam vai mutes, sejas un žokļu ķirurgam ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai” un  70036  “Piemaksa par laiku un individuālajiem aizsardzības līdzekļiem epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai ārstniecības un pacientu aprūpes personām zobārstniecības pakalpojumu nodrošināšanai ambulatori”.  Šo manipulāciju pielietošana ļauj nodrošināt zobārstniecības pakalpojumu nepārtrauktību, kā arī mazināt Covid-19 infekcijas izplatīšanas riskus, nodrošinot epidemioloģiskās drošības pasākumus.

Individuālo aizsardzības līdzekļu izdevumi (sekundārā  ambulatorā veselības aprūpe) – 140 710 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 32.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus, kā arī sniedzot sekundārās veselības aprūpes pakalpojumus pacientiem ar aktīvu apstiprinātu Covid-19 infekciju ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu (sekundārā  ambulatorā veselības aprūpe) – 39 850 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 34.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam  ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa ģimenes ārsta praksei par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi Covid-19 pandēmijas laikā – 47 337 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 37.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot primārās veselības aprūpes ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Piemaksa feldšerpunktiem par individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanu, nodrošinot pacientu aprūpi Covid-19 pandēmijas laikā – 648 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275. punktam, skat., anotācijas 38.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālām sniedzot veselības aprūpes pakalpojumu feldšerpunktos ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Veiktais darbs par individuālo aizsardzības līdzekļu manipulācijām (mājas aprūpe) – 12 363 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 33.pielikumu). Lai nodrošinātu medicīniskā personāla epidemioloģisko drošību medicīniskam personālam sniedzot mājas aprūpes  pakalpojumus ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret Covid-19 infekciju.

Ambulatorās rehabilitācijas nodrošināšana – 128 806 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 35.pielikumu). Nacionālais veselības dienests ar 2021.gada 1. jūliju apmaksā ambulatoro medicīnisko rehabilitāciju un medicīnisko rehabilitāciju dienas stacionārā pacientiem, ja:
 - pēc pārslimotas Covid-19  infekcijas slimības radušies vai pasliktinājušies viegli, vienā funkcionēšanas līmenī (atbilstoši SFK) funkcionēšanas traucējumi, kas ierobežo personas darba spējas vai spējas veikt ikdienas aktivitātes, bet neietekmē personas pašaprūpi;
 - pēc pārslimotas Covid-19 infekcijas slimības radušies vai pasliktinājušies pacientam ir vidēji smagi, kompleksi funkcionēšanas traucējumi (vismaz divos funkcionēšanas veidos atbilstoši Starptautiskās funkcionēšanas klasifikācijai), kas ierobežo personas darba spējas vai spējas veikt ikdienas aktivitātes, mobilitāti, bet būtiski neietekmē personas pašaprūpi.
Pacientiem pēc pārslimošanas ar Covid-19 infekciju rehabilitācija ir nepieciešama gan akūti, gan subakūti. Akūtā rehabilitācija tiek nodrošināta stacionārās ārstēšanas laikā atkarībā no slimības klīniskās gaitas. Subakūtā rehabilitācija pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas akūtā etapa beigām tiek organizēta dažādos intensitātes līmeņos stacionārā, dienas stacionārā vai atsevišķu ambulatoru pakalpojumu veidā. Pacientiem subakūtā periodā sekas pēc Covid-19  infekcijas pārslimošanas var izpausties dažādos funkcionēšanas traucējumos atkarībā no bojātām orgānu struktūrām un funkcijām, kā arī no blakusesošo slimību fona un vispārējā veselības stāvokļa pirms infekcijas slimības.

Dinamiskā novērošana – 3 030 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.3. apakšpunktam, skat., anotācijas 36.pielikumu). Šis pasākums tika ieviests, lai nodrošinātu iedzīvotāju dzīves kvalitāti un atveseļošanos pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas, mazinot invaliditātes riskus, un pēc iespējas ātrāk atgrieztu personas darba tirgū.

2)  stacionārajiem veselības aprūpes pakalpojumiem ar kopējo finansējumu 465 781 euro apmērā, tai skaitā:

Piemaksa gultasdienai par individuālo aizsardzības līdzekļu epidemioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšanai stacionārajās ārstniecības iestādēs – 179 724 euro (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 39.pielikumu). Lai nodrošinātu ārstniecības personu un pacientu epidemioloģisko drošību ir jālieto individuālie aizsardzības līdzekļi, kas nodrošina  aizsardzību pret COVID-19 infekciju.

Covid – 19 pacientu ārstēšanas izmaksas stacionāros – 175 955 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.3. apakšpunktam, skat., anotācijas  42.pielikumu). Arī 2023. gadā, sezonalitātes ietekmē, ir vērojams Covid - 19 inficēto pacientu skaita pieaugums. Līdzīgi kā tas ir ar citiem sezonālo infekciju pacietiem, arī Covid – 19 pacienti, veselības stāvokļa pasliktināšanās gadījumā tiek stacionēti ārstniecības iestādes, tādējādi pakāpeniski pieauga inficēto pacientu skaits stacionāros. Intensīvās terapijas nodaļa ir specializēta slimnīcas struktūrvienība, kas paredzēta kritiski slimiem vai pacientiem, kuriem nepieciešama pastāvīga intensīva novērošana un aprūpe, izmantojot lielu skaitu ārstniecības līdzekļu un pasākumus, kurus nevar veikt parastajās nodaļās. Nereti arī Covid-19 pacientus nākas ārstēt intensīvās terapijas nodaļās, kas prasa papildus piesardzību, nodalot pacientus vienu no otra, lai ierobežotu infekcijas izplatību. Tāpat nepieciešams nodrošināt pilnu funkcionalitāti tajās intensīvās terapijas gultās, kurās ārstējas pacienti ar citām akūtām diagnozēm. Šādiem pacientiem nepieciešama pastāvīga intensīvās terapijas speciālistu uzraudzība, sarežģīta aparatūra un specifiska aprūpe.  Lai nodrošinātu nepārtrauktu intensīvās terapijas gultu pieejamību, kā arī stiprinātu veselības aprūpes pakalpojumu kapacitāti, palielinot intensīvās terapijas gultu skaitu ir noteikta atsevišķa piemaksa, papildus esošajam gultas dienas tarifam, par pakalpojumu sniegšanu intensīvās terapijas gultā, kas kopsummā ar pamata gultas dienas tarifu tuvinās slimnīcu aprēķinātajām faktiskajām intensīvās terapijas gultas dienas izmaksām.

Subakūtas rehabilitācijas pēc Covid-19 izmaksas (stacionāra daļa) – 110 102 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.2. apakšpunktam, skat., anotācijas 40. un 41.pielikumu). Pacientiem pēc pārslimošanas ar Covid-19 infekciju rehabilitācija ir nepieciešama gan akūti, gan subakūti. Akūtā rehabilitācija tiek nodrošināta stacionārās ārstēšanas laikā atkarībā no slimības klīniskās gaitas. Subakūtā rehabilitācija pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas akūtā etapa beigām tiek organizēta dažādos intensitātes līmeņos stacionārā, dienas stacionārā vai atsevišķu ambulatoru pakalpojumu veidā. Pacientiem subakūtā periodā sekas pēc Covid-19  infekcijas pārslimošanas var izpausties dažādos funkcionēšanas traucējumos atkarībā no bojātām orgānu struktūrām un funkcijām, kā arī no blakusesošo slimību fona un vispārējā veselības stāvokļa pirms infekcijas slimības.

3) Laboratorisko izmeklējumu veikšanai ar kopējo finansējumu 62 220 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 274.1. apakšpunktam, skat., anotācijas  29. pielikumu).  Lai nodrošinātu pietiekami efektīvu Covid-19 izplatības ierobežošanu ir svarīga operatīva inficēšanās gadījumu atklāšana. Tādēļ kopš pandēmijas sākuma nepārtraukti tika palielinātas laboratoriskās izmeklēšanas jaudas, lai nodrošinātu laboratorisku izmeklējumu pieejamību, izmantojot vīrusa RNS noteikšanai augsti specifisku un jutīgu molekulāro PĶR testēšanas metodi, kā arī atbilstoši epidemioloģiskajai situācijai un prognozēm veiktas izmaiņas testēšanas algoritmā.

4) Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta ar Covid-19 saistītās izmaksas ar kopējo finansējumu 19 949 euro, tai skaitā:
Individuālo aizsardzības un dezinfekcijas līdzekļu izmaksas  ar kopējo finansējumu 19 949 euro apmērā (atbilstoši MK noteikumu Nr.555 275.punktam, skat., anotācijas 45. pielikumu). Lai nodrošinātu Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta personālu no riska darba laikā inficēties ar Covid-19, nepieciešams iegādāties visus atbilstošos individuālās aizsardzības līdzekļus, kādus lietot paredz vadlīnijas, saskaroties ar inficētu (vai iespējami inficētu) pacientu. Tā kā pirmsstacionāra etapā katrā izsaukumā izmantotie  individuālie aizsardzības līdzekļi nevar tikt lietoti citā izsaukumā, visam brigādes sastāvam uz katru izsaukumu ir jālieto jauns individuālo aizsardzības līdzekļu komplekts. Vienlaikus ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta personālam nepieciešamajiem individuālajiem aizsardzības līdzekļiem, pastiprināti tiek veikta visa medicīniskā aprīkojuma un operatīvo transportlīdzekļu salonu dezinfekcija pēc katra izsaukuma, lai pasargātu ne tikai dienesta personālu, bet arī lai līdz minimumam novērstu infekcijas pārnesi uz pacientiem un uz jebkuru vidi, kurā nonāk Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādes.

Kopā nepieciešamais finansējums atbilstoši septembra faktiskajiem izdevumiem – 931 340 euro, finansējuma aprēķinus, skat., anotācijas pielikumu Nr.29 – Nr.42,  Nr.45.

Pavisam kopā nepieciešamais finansējums atbilstoši 2023.gada jūlija, augusta un septembra  faktiskajiem izdevumiem 2 500 065 euro, kurus paredzēts pārdalīt no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 12.00.00 "Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai".


2023.gada oktobra un novembra mēneša avansa norēķina izdevumi:
Atbilstoši Noteikumu Nr.555 274.1., 274.2., 274.3. apakšpunktam un 275.punktam saistībā ar COVID-19 izplatību Latvijā no valsts tiek apmaksāts:
 - laboratorisko izmeklējumu veikšana;
 - subakūtās rehabilitācijas veikšana pacientiem pēc COVID-19 infekcijas pārslimošanas;
 - veselības stāvokļa dinamisko novērošanu pacientiem pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas;
 - COVID-19 pacientu diagnostika un ārstēšana;
 - individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanu pakalpojumu sniegšanā.
Lai ārstniecības iestādēm, laboratorijām un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam, kuri sniedz COVID-19 pakalpojumus, nepasliktinātu naudas plūsmu un savlaicīgi varētu norēķināties ar ārstniecības iestādēm un laboratorijām ir nepieciešams Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam) piešķirt finansējumu, lai Nacionālais veselības dienests un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests  uzreiz var veikt apmaksu par veikto darbu 2023.gada diviem mēnešiem (oktobris un novembris). Saņemot apropriācijas pārdali no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 12.00.00 ''Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai'' tiktu nodrošināta nepārtraukta naudas plūsma un savlaicīgi varētu norēķināties ar pakalpojumu sniedzējiem. Līdz ar to tika veikti nepieciešamā avansa norēķina aprēķini par 2023.gada oktobra un novembra mēnesi, kas radušies saistībā ar COVID-19 uzliesmojumu un seku novēršanu ar kopējo finansējuma apmēru 2 025 888 euro, aprēķinus, skat., anotācijas III sadaļā “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem”.

Pavisam kopā rīkojuma projektā nepieciešamais finansējums, lai segtu faktiskos izdevumus no 2023. gada 1. jūlija līdz  2023.gada 30.septembrim un avansa norēķinu laikposmā no 2023. gada 1. oktobra līdz 2023. gada 30. novembrim, saistībā ar Covid-19 infekcijas uzliesmojumu un tā seku novēršanu 4 525 953 euro, tai skaitā 2 500 065 euro,  lai segtu faktiskos izdevumus no 2023. gada 1. jūlija līdz 2023.gada  30.septembrim un 2 025 888 euro, lai segtu avansa norēķinu laikposmā no 2023. gada 1. oktobra līdz 2023. gada 30. novembrim.


Nacionālais veselības dienests veiks publiskos resursu piešķiršanu rīkojuma projekta 1.  punktā norādītajiem mērķiem valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai, ievērojot Eiropas Komisijas 2011.gada 20.decembra lēmuma “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi” (2012/21/ES) nosacījumus. Neatliekamās medicīnas palīdzības dienests īsteno valsts deleģēto funkciju (nevis saimniecisko darbību) un attiecīgi atbalsts tam nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts un regulējums jāpiemēro nav.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija


Lai neveidotos potenciālā finansējuma pārmaksa iepriekš minētajiem pasākumiem par 2023.gada decembra mēnesi 1 012 944 euro apmērā, Veselības ministrija sniedz priekšlikumu MK lēmumam (sasaiste ar Ministru kabineta 2023.gada 28.marta sēdes protokollēmumu Nr.16 38.§), paredzot, ka nepieciešamie izdevumi par 2023.gada decembri tiks segti 2024.gadā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai””.

Ņemot vērā iepriekš minēto, lemjot par Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par finanšu līdzekļu pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”” (23-TA-2932), nepieciešams Ministru kabineta lēmums (sasaiste ar Ministru kabineta 2023.gada 28.marta sēdes protokollēmumu Nr.16 38.§), paredzot, ka:

Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumu  Nr. 555 "Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība" 274. un 275. punktā iekļautajiem pasākumiem, kas radušies saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu 2023. gada jūlijā, augustā un septembrī, nepieciešamos izdevumus ne vairāk kā 2 500 065 euro apmērā segt no likumā “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” 74. resora programmā 12.00.00 "Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" rezervētā finansējuma.

Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumu Nr. 555 "Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība" 274. un 275. punktā iekļautajiem pasākumiem, kas ir  radušies saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu 2023. gada oktobrī un novembrī, ir veicams avansa norēķins ne vairāk kā 2 025 888 euro apmērā, sedzot no  likumā “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” 74. resora programmā 12.00.00 "Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" rezervētā finansējuma.

Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumu  Nr. 555 "Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība" 274. un 275. punktā iekļautajiem pasākumiem, kas ir radušies saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu 2023. gada decembrī, nepieciešamie izdevumi ne vairāk kā 1 012 944 euro apmērā tiek segti 2024. gadā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 12.00.00 "Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai".


 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
16 111 737
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
16 111 737
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
16 111 737
4 525 953
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
16 111 737
4 525 953
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-4 525 953
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-4 525 953
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
4 525 953
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2023.gads atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam”, ņemot vērā Finanšu ministrijas rīkojumus uz 2023.gada 3.novembri:
Veselības ministrijas (NVD) budžeta programmas 33.00.00 “Veselības aprūpes nodrošināšana”:

apakšprogramma 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”
Resursi izdevumu segšanai   6 852 888 euro
     Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem  6 852 888  euro
Izdevumi  6 852 888  euro, tai skaitā:
     Subsīdijas un dotācijas 6 852 888  euro

apakšprogramma 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs”
Resursi izdevumu segšanai   882 936 euro
     Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 882 936  euro
Izdevumi  882 936  euro, tai skaitā:
     Subsīdijas un dotācijas 882 936  euro

    apakšprogramma 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”:
Resursi izdevumu segšanai  8 274 420 euro, tai skaitā:
        Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 8 274 420  euro
Izdevumi 8 274 420   euro, tai skaitā:
    Subsīdijas un dotācijas  8 274 420  euro

Veselības ministrijas (NMPD) budžeta programma 39.04.00 “Neatliekamā medicīniskā palīdzība”:
Resursi izdevumu segšanai   101 493 euro, tai skaitā:
        Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 101 493 euro
Izdevumi 101 493  euro, tai skaitā:
    Subsīdijas un dotācijas 101 493  euro


Rīkojuma projekts paredz atbilstoši likuma ''Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam'' 63. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 12.00.00 ''Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai'' 4 525 953 euro apmērā uz Veselības ministrijas budžetu, lai segtu izdevumus, kas radušies saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu, tai skaitā:
             1. atbilstoši faktiskajiem izdevumiem no 2023. gada 1. jūlija līdz 2023.gada  30. septembrim 2 500 065 euro, tai skaitā uz šādām apakšprogrammām:
            1.1. uz apakšprogrammu 33.16.00 ''Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana'' 1 493 671 euro apmērā – Nacionālajam veselības dienestam, tai skaitā:
            1.1.1. 78 213 euro –  laboratorisko izmeklējumu veikšanai;
            1.1.2. 738 893 euro –  individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanai pakalpojumu sniegšanā;
            1.1.3. 428 413 euro – subakūtajai medicīniskajai rehabilitācijai;
            1.1.4. 248 152 euro – dinamiskai novērošanai;
            1.2. uz apakšprogrammu 33.17.00 ''Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs'' 18 757 euro apmērā diagnostikai un ārstēšanai – Nacionālajam veselības dienestam;
            1.3. uz apakšprogrammu 33.18.00 ''Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana'' 938 915 euro apmērā – Nacionālajam veselības dienestam, tai skaitā:
            1.3.1. 136 284 euro –  laboratorisko izmeklējumu veikšanai;
            1.3.2. 523 336 euro –  individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanai pakalpojumu sniegšanā;
            1.3.3. 45 664 euro –  diagnostikai un ārstēšanai;
            1.3.4. 233 631 euro – subakūtajai medicīniskajai rehabilitācijai.
            1.4. uz apakšprogrammu 39.04.00 “Neatliekamā medicīniskā palīdzība” 48 722 euro individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanai  pakalpojumu sniegšanā - Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam.
            2. avansa norēķinam laikposmā no 2023. gada 1. oktobra līdz 2023. gada 30. novembrim 2 025 888 euro apmērā, tai skaitā uz šādām apakšprogrammām:
            2.1. uz apakšprogrammu 33.16.00 ''Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana'' 963 404 euro apmērā – Nacionālajam veselības dienestam, tai skaitā:
            2.1.1. 33 416 euro –  laboratorisko izmeklējumu veikšanai;
            2.1.2. 503 108 euro –  individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanai pakalpojumu sniegšanā;
            2.1.3. 257 612 euro – subakūtajai medicīniskajai rehabilitācijai;
            2.1.4. 169 268 euro – dinamiskai novērošanai;
            2.2. uz apakšprogrammu 33.17.00 ''Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs'' 14 706 euro apmērā diagnostikai un ārstēšanai – Nacionālajam veselības dienestam;
            2.3. uz apakšprogrammu 33.18.00 ''Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana'' 1 007 880 euro apmērā – Nacionālajam veselības dienestam, tai skaitā:
            2.3.1. 91 024 euro –  laboratorisko izmeklējumu veikšanai;
            2.3.2. 359 448 euro –  individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanai pakalpojumu sniegšanā;
            2.3.3. 337 204 euro –  diagnostikai un ārstēšanai;
            2.3.4. 220 204 euro – subakūtajai medicīniskajai rehabilitācijai.
            2.4. uz apakšprogrammu 39.04.00 “Neatliekamā medicīniskā palīdzība” 39 898 euro individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanai  pakalpojumu sniegšanā - Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam.

Aprēķini 2023.gada oktobra un novembra mēnesim, lai Nacionālais veselības dienests segtu izdevumus, kas radušies saistībā ar COVID-19 uzliesmojumu un seku novēršanu tika veikti galvenokārt par pamatu ņemot 2023.gada septembra mēneša faktiskās izmaksas, vienā pozīcijā aprēķins tika veikts balstoties uz 2023.gada augusta mēneša faktiskajām izmaksām, jo tās vairāk pietuvinātas šī brīža COVID-19 saslimstības rādītājiem.

Atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” (turpmāk – Noteikumi Nr.555)  274.1.apakšpunktam  tika veikti  nepieciešamā finansējuma aprēķini saistībā ar laboratorisko izmeklējumu veikšanu COVID-19 noteikšanai ar kopējo finansējuma apmēru 124 440 euro.
Aprēķins:
Laboratorisko izmeklējumu veikšanas izmaksas COVID-19 noteikšanai (62 220 euro (vidējās izmaksas vienam mēnesim,  atbilstoši 2023.gada septembra mēneša faktiskajām izmaksām par laboratorisko izmeklējumu veikšanu COVID-19 noteikšanai) x 2 (mēneši) = 124 440 euro).

Atbilstoši Noteikumu Nr.555  274.2.apakšpunktam  tika veikti  nepieciešamā finansējuma aprēķini saistībā ar subakūtās rehabilitācijas veikšanu pacientiem pēc COVID-19 infekcijas pārslimošanas ar kopējo finansējuma apmēru 477 816 euro.
Aprēķins:
Subakūtās rehabilitācijas veikšanas izmaksas pacientiem pēc COVID-19 infekcijas pārslimošanas (238 908 euro (vidējās izmaksas vienam mēnesim,  atbilstoši 2023.gada septembra mēneša faktiskajām izmaksām par subakūtās rehabilitācijas veikšanu pacientiem pēc COVID-19 infekcijas pārslimošanas) x 2 (mēneši) = 477 816 euro).

Atbilstoši Noteikumu Nr.555  274.3.apakšpunktam  tika veikti  nepieciešamā finansējuma aprēķini saistībā ar COVID-19 pacientu diagnostiku un ārstēšanu ar kopējo finansējuma apmēru 351 910 euro.
Aprēķins:
COVID-19 pacientu diagnostika un ārstēšana (175 955 euro (vidējās izmaksas vienam mēnesim,  atbilstoši 2023.gada septembra mēneša faktiskajām izmaksām par COVID-19 pacientu diagnostiku un ārstēšanu) x 2 (mēneši) = 351 910 euro).

Atbilstoši Noteikumu Nr.555  274.3.apakšpunktam  tika veikti  nepieciešamā finansējuma aprēķini saistībā ar pacientu veselības stāvokļa dinamisko novērošanu pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas ar kopējo finansējuma apmēru 169 268 euro.
Aprēķins:
COVID-19 pacientu dinamiskā novērošana (84 634 euro (vidējās izmaksas vienam mēnesim,  atbilstoši 2023.gada augusta mēneša faktiskajām izmaksām par pacientu veselības stāvokļa dinamisko novērošanu pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas ) x 2 (mēneši) = 169 268 euro).

Atbilstoši Noteikumu Nr.555  275.punktam  tika veikti  nepieciešamā finansējuma aprēķini saistībā ar individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanu pakalpojumu sniegšanā, ar kopējo finansējuma apmēru 862 556 euro.
Aprēķins:
Individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanu pakalpojumu sniegšanā (431 278 euro (vidējās izmaksas vienam mēnesim,  atbilstoši 2023.gada septembra mēneša faktiskajām izmaksām par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanu pakalpojumu sniegšanā x 2 (mēneši) = 862 556 euro).

Aprēķini 2023.gada oktobra un novembra mēnesim, lai Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests segtu izdevumus, kas radušies saistībā ar COVID-19 uzliesmojumu un seku novēršanu tika veikti par pamatu ņemot 2023.gada septembra mēneša faktiskās izmaksas.
Atbilstoši Noteikumu Nr.555  275.apakšpunktam  tika veikti  nepieciešamā finansējuma aprēķini saistībā ar individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanu pakalpojumu sniegšanā, ar kopējo finansējuma apmēru 39 898 euro.
Aprēķins:
Individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanu pakalpojumu sniegšanā (19 949 euro (vidējās izmaksas vienam mēnesim,  atbilstoši 2023.gada septembra mēneša faktiskajām izmaksām par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanu pakalpojumu sniegšanā x 2 (mēneši) = 39 898 euro).

Kopējais nepieciešamais papildus finansējums 2023.gada oktobra un novembra mēnesim ir 2 025 888  euro.

Aprēķini 2023.gada decembra mēnesim, lai Nacionālais veselības dienests segtu izdevumus, kas radušies saistībā ar COVID-19 uzliesmojumu un seku novēršanu tika veikti galvenokārt par pamatu ņemot 2023.gada septembra mēneša faktiskās izmaksas,  vienā pozīcijā aprēķins tika veikts balstoties uz 2023.gada augusta mēneša faktiskajām izmaksām, jo tās vairāk pietuvinātas šī brīža COVID-19 saslimstības rādītājiem.

Atbilstoši Noteikumu Nr.555  274.1.apakšpunktam  tika veikti  nepieciešamā finansējuma aprēķini saistībā ar laboratorisko izmeklējumu veikšanu COVID-19 noteikšanai ar kopējo finansējuma apmēru 62 220 euro (vidējās izmaksas vienam mēnesim,  atbilstoši 2023.gada septembra mēneša faktiskajām izmaksām par laboratorisko izmeklējumu veikšanu COVID-19 noteikšanai).

Atbilstoši Noteikumu Nr.555  274.2.apakšpunktam  tika veikti  nepieciešamā finansējuma aprēķini saistībā ar subakūtās rehabilitācijas veikšanu pacientiem pēc COVID-19 infekcijas pārslimošanas ar kopējo finansējuma apmēru 238 908 euro (vidējās izmaksas vienam mēnesim,  atbilstoši 2023.gada septembra mēneša faktiskajām izmaksām par subakūtās rehabilitācijas veikšanu pacientiem pēc COVID-19 infekcijas pārslimošanas).

Atbilstoši Noteikumu Nr.555  274.3.apakšpunktam  tika veikti  nepieciešamā finansējuma aprēķini saistībā ar COVID-19 pacientu diagnostiku un ārstēšanu ar kopējo finansējuma apmēru 175 955 euro (vidējās izmaksas vienam mēnesim,  atbilstoši 2023.gada septembra mēneša faktiskajām izmaksām par COVID-19 pacientu diagnostiku un ārstēšanu).

Atbilstoši Noteikumu Nr.555  274.3.apakšpunktam  tika veikti  nepieciešamā finansējuma aprēķini saistībā ar pacientu veselības stāvokļa dinamisko novērošanu pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas ar kopējo finansējuma apmēru 84 634 euro (vidējās izmaksas vienam mēnesim,  atbilstoši 2023.gada augusta mēneša faktiskajām izmaksām par COVID-19 pacientu diagnostiku un ārstēšanu).

Atbilstoši Noteikumu Nr.555  275.punktam  tika veikti  nepieciešamā finansējuma aprēķini saistībā ar individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanu pakalpojumu sniegšanā, ar kopējo finansējuma apmēru 431 278 euro (vidējās izmaksas vienam mēnesim,  atbilstoši 2023.gada septembra mēneša faktiskajām izmaksām par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanu pakalpojumu sniegšanā).

Aprēķini 2023.gada decembra mēnesim, lai Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests segtu izdevumus, kas radušies saistībā ar COVID-19 uzliesmojumu un seku novēršanu tika veikti par pamatu ņemot 2023.gada septembra mēneša faktiskās izmaksas.
Atbilstoši Noteikumu Nr.555  275. punktam  tika veikti  nepieciešamā finansējuma aprēķini saistībā ar individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanu pakalpojumu sniegšanā, ar kopējo finansējuma apmēru 19 949 euro (vidējās izmaksas vienam mēnesim,  atbilstoši 2023.gada septembra mēneša faktiskajām izmaksām par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanu pakalpojumu sniegšanā).

Kopējais nepieciešamais papildus finansējums 2023.decembra mēnesim ir 1 012 944  euro.

Vienlaikus informējam, lai nodrošinātu valsts budžeta līdzekļu efektīvu izlietojumu un, lai neveidotos potenciālā finansējuma pārmaksa iepriekš minētajiem pasākumiem par 2023.gada decembra mēnesi, Veselības ministrija sniedz priekšlikumu MK lēmumam (sasaiste ar Ministru kabineta 2023.gada 28.marta sēdes  protokollēmumu Nr.16 38.§), paredzot, ka nepieciešamie izdevumi par 2023.gada decembri tiks segti 2024.gadā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai””.


Pavisam kopā rīkojuma projektā nepieciešamais finansējums 4 525 953 euro, tai skaitā 2 500 065 euro,  lai segtu faktiskos izdevumus no 2023.gada 1.jūlija līdz 2023.gada 30. septembrim un 2 025 888 euro, lai segtu avansa norēķinu laikposmā no 2023. gada 1. oktobra līdz 2023. gada 30. novembrim.

Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par pamatbudžeta apropriācijas pārdali atbilstoši šā rīkojuma 1. punktam.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1.punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nebūs iebildusi pret apropriācijas pārdali, veiks apropriācijas pārdali.

 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

Finansējuma 2 500 065 euro sadalījums pa periodiem*:
 
Janvāris (2023.g) Februāris (2023.g.) Marts (2023.g.) Aprīlis (2023.g.) Maijs (2023.g.) Jūnijs (2023.g.) Jūlijs (2023.g.) Augusts (2023.g.) Septembris (2023.g.)
41 13 605 642 1 330 10 252 758 813 800 934 927 435
                                                                                                                          2 500 065

* Manipulāciju skaits tiek iegūts tikai, kad pacients tiek izrakstīts un karte ievadīta Vadības informācijas sistēmā (atbilstoši līgumam par stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu un apmaksu starp Nacionālo veselības dienestu (turpmāk Dienests) un ārstniecības iestādi 3. pielikumam, Informācijas apmaiņas kārtība, Dienests apmaksā kartes, kas ievadītas ne vēlāk kā 60 dienas pēc izrakstīšanās datuma). Ārstniecības iestāde kartes var labot līdz nākošā kalendārā gada 8. janvārim. Lai iegūtu precīzu apmaksājamo manipulāciju skaitu, Dienests salīdzina iepriekšējos mēnešos veikto manipulāciju skaitu un apmaksā starpību starp veikto manipulāciju skaitu un jau samaksāto manipulāciju skaitu atbilstoši manipulāciju tarifiem. Izdevumi attiecināmi uz 2023.gada III ceturkšņa izdevumiem, jo šīs manipulācijas iegūtas no Vadības informācijas sistēmas pēc pacienta izrakstīšanās no stacionārās ārstniecības iestādes, kuras norādītas pacienta kartēs.


Izdevumi 2 457 075 euro apmērā tiks veikti Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammas 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”.

Izdevumi 33 463 euro apmērā tiks veikti Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammas 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”.

Izdevumi 1 946 795 euro apmērā tiks veikti Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammas 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”.

Izdevumi 88 620 euro apmērā tiks veikti Veselības ministrijas (Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta) budžeta apakšprogrammas 39.04.00 “Neatliekamā medicīniskā palīdzība” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”.

Informācija par anotācijā katra minētā Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” apakšpunkta sasaisti ar attiecīgo rīkojuma projekta apakšpunktu
Informācija par anotācijā katra minētā Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” apakšpunkta sasaisti ar attiecīgo rīkojuma projekta apakšpunktu MK rīkojuma projekta apakšpunkts
274.1. par laboratorisko izmeklējumu veikšanu Covid-19 noteikšanai atbilstoši Slimību profilakses un kontroles centra tīmekļvietnē publicētajam Covid-19 testēšanas algoritmam 1.1.1.1., 1.1.3.1., 1.2.1.1., 1.2.3.1. apakšpunkts
 
 
274.2. par subakūto rehabilitāciju un ilgtermiņa rehabilitāciju pacientiem pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas 1.1.1.3., 1.1.3.4., 1.2.1.3.,1.2.3.4.apakšpunkts
274.3. par Covid-19 pacientu diagnostiku un ārstēšanu, kā arī par pacientu veselības stāvokļa dinamisko novērošanu pēc Covid-19 infekcijas pārslimošanas. 1.1.1.4., 1.1.2., 1.1.3.3., 1.2.1.4., 1.2.2.,1.2.3.3.apakšpunkts
 
275. Līdz 2023. gada 31. decembrim dienests ārstniecības iestādēm veic samaksu atbilstoši faktiski sniegto pakalpojumu apjomam par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu izmantošanu pakalpojumu sniegšanā saskaņā ar manipulāciju sarakstu vai ikmēneša fiksēto maksājumu. 1.1.1.2., 1.1.3.2., 1.2.1.2., 1.2.3.2., 1.1.4., 1.2.4.apakšpunkts
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
-
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.1
2. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.2-Nr.14
3. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.15
4. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.16-Nr.28
5. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.29
6. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.30-Nr.42
7. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.43-45
8. pielikums
Nosaukums
NMPD rēķini - jūlijs
9. pielikums
Nosaukums
NMPD rēķini - augusts
10. pielikums
Nosaukums
NMPD rēķini - septembris