25-TA-311: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Inesi Muhku" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par Inesi Muhku" sagatavots, lai atbilstoši Valsts civildienesta likuma 11. panta ceturtajai daļai apstiprinātu Ineses Muhkas kandidatūru iecelšanai Valsts valodas centra direktores amatā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par Inesi Muhku" sagatavots, lai atbilstoši Valsts civildienesta likuma 11.panta ceturtajai daļai apstiprinātu Ineses Muhkas kandidatūru iecelšanai Valsts valodas centra direktores amatā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts valodas centra direktora amats ir vakants no 2024. gada 30. septembra. Valsts valodas centra direktora amata pienākumus šobrīd pilda pienākumu izpildītājs.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar tieslietu ministres 2024. gada 9. jūlija rīkojumu Nr. 10-10.1/495 izveidota Valsts valodas centra direktora amata pretendentu vērtēšanas komisija. 2024. gada 17. jūlijā oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" tika izsludināts konkurss uz Valsts valodas centra direktora amatu.
Risinājuma apraksts
Tieslietu ministre, izvērtējot Valsts valodas centra direktora amata pretendentu vērtēšanas komisijas ieteikumu, izlēmusi iecelt Inesi Muhku Valsts valodas centra direktora amatā.
Inesei Muhkai ir 10 gadu pieredze vadošā amatā, proti, no 2013. gada līdz 2023. gadam viņa ieņēma valdes priekšsēdētājas amatu Labklājības ministrijas valsts kapitālsabiedrībā “Šampētera nams”. Inese Muhka ir arī 16 gadus praktizējoša juridiskās latviešu valodas speciāliste un lektore, kas vada lekcijas dažādu juridisko profesiju pārstāvjiem un amatpersonām, sniedz atzinumus un konsultācijas par latviešu valodas un profesionālās terminoloģijas lietojumu juridiskajos tekstos un dokumentu noformēšanu. Inese Muhka Latvijas Universitātē ieguvusi profesionālo maģistra grādu pedagoģijā, humanitāro zinātņu maģistra grādu filoloģijā un sociālo zinātņu bakalaura grādu tiesību zinātnē. Viņas plašās zināšanas un pieredze veicinās valsts valodas lomas stiprināšanu un Valsts valodas centra funkciju efektīvu izpildi.
Saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 11. panta ceturto daļu ministrs ieceļ pretendentu amatā pēc apstiprināšanas Ministru kabinetā.
Inesei Muhkai ir 10 gadu pieredze vadošā amatā, proti, no 2013. gada līdz 2023. gadam viņa ieņēma valdes priekšsēdētājas amatu Labklājības ministrijas valsts kapitālsabiedrībā “Šampētera nams”. Inese Muhka ir arī 16 gadus praktizējoša juridiskās latviešu valodas speciāliste un lektore, kas vada lekcijas dažādu juridisko profesiju pārstāvjiem un amatpersonām, sniedz atzinumus un konsultācijas par latviešu valodas un profesionālās terminoloģijas lietojumu juridiskajos tekstos un dokumentu noformēšanu. Inese Muhka Latvijas Universitātē ieguvusi profesionālo maģistra grādu pedagoģijā, humanitāro zinātņu maģistra grādu filoloģijā un sociālo zinātņu bakalaura grādu tiesību zinātnē. Viņas plašās zināšanas un pieredze veicinās valsts valodas lomas stiprināšanu un Valsts valodas centra funkciju efektīvu izpildi.
Saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 11. panta ceturto daļu ministrs ieceļ pretendentu amatā pēc apstiprināšanas Ministru kabinetā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi