22-TA-3325: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par investīcijas 2.1.1.1.i. projekta "IKT vienota pārvaldība un digitālie risinājumi kultūras nozares institūcijām" pases apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 12.februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, prasībām, lēmumu par Latvijas iesniegtā Atveseļošanas fonda plāna novērtējumu, kas pieņemts ar Eiropas Padomes 2021.gada 13.jūlija Īstenošanas lēmumu par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu (ST 10157/21, ST 10157/21 ADD 1) un Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija noteikumu Nr.435 „Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.komponentes „Digitālā transformācija” 2.1.reformu un investīciju virziena „Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” īstenošanas noteikumi”, kas nosaka kārtību, kādā īsteno un uzrauga Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības plāna 2.komponentes „Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virzienu „Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību, digitālā transformācija” (turpmāk – MK noteikumi Nr.435) prasībām. Projekti 2.1.1.1.i. “IKT vienota pārvaldība un digitālie risinājumi kultūras nozares institūcijām” un 2.1.1.1.i. “Mediju satura integrācija Latvijas digitālā kultūras mantojuma platformā” atbilst un tiks īstenoti MK noteikumu Nr. 435 4.pielikumā ietvertās Kultūras nozares projektu programmas investīcijas nolūka "2.1.1.1. Kultūras nozares institūciju darbības procesu digitālā transformācija, t. sk. digitālie risinājumi nozares institūcijām" ietvaros.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir apstiprināt finansējumu investīcijas projektā “IKT vienota pārvaldība un digitālie risinājumi kultūras nozares institūcijām” (turpmāk – investīcijas projekts), lai pilnveidotu kultūras nozares pamatdarbības procesus – vienotā bibliotēku kopkataloga, Nacionālā muzeju krājuma kopkataloga, informācijas sistēmas „Mantojums” un Valsts vienotās arhīvu informācijas sistēmas pilnveide, Kultūras ministrijas resora centralizētas informācijas un komunikāciju tehnoloģiju pārvaldības pilnveide.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Vienotais bibliotēku katalogs, Nacionālais muzeju krājuma kopkatalogs, informācijas sistēma „Mantojums” un Valsts vienotā arhīvu informācijas sistēma ir vienas no svarīgākajām valsts informācijas sistēmām kultūras mantojuma nozarē, kuras nodrošina sabiedrībai piekļuvi kultūras mantojumam digitālā vidē un dažādus e-pakalpojumus no Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes un Latvijas Nacionālā arhīva, Latvijas bibliotēkām un muzejiem. Lai nodrošinātu informācijas sistēmu pilnvērtīgu darbību un kvalitatīvu lietotāju (sabiedrības) pieeju tajās glabātajam saturam, e-pakalpojumu attīstību un līdz ar to ērtāku un ātrāku to lietošanu, visas minētās informācijas sistēmas un to e-pakalpojumus nepieciešams pilnveidot.
Lai efektīvi īstenotu informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (turpmāk – IKT) pārvaldību kultūras resorā, atbilstoši koncepcijai „Valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības organizatoriskais modelis” (atbalstīta ar Ministru kabineta 2013.gada 19.februāra rīkojumu Nr.57) Kultūras ministrija ir pieņēmusi lēmumu noteikt Kultūras informācijas sistēmu centru par resora IKT pārvaldnieku, kas realizēs centralizētas pārvaldības pilnveidošanu kopā ar Kultūras ministrijas Informācijas tehnoloģiju un atbalsta nodaļu.
Lai efektīvi īstenotu informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (turpmāk – IKT) pārvaldību kultūras resorā, atbilstoši koncepcijai „Valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības organizatoriskais modelis” (atbalstīta ar Ministru kabineta 2013.gada 19.februāra rīkojumu Nr.57) Kultūras ministrija ir pieņēmusi lēmumu noteikt Kultūras informācijas sistēmu centru par resora IKT pārvaldnieku, kas realizēs centralizētas pārvaldības pilnveidošanu kopā ar Kultūras ministrijas Informācijas tehnoloģiju un atbalsta nodaļu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Latvijas Nacionālā arhīva e-pakalpojumu portāls (eresursi.arhivi.gov.lv) un Nacionālā muzeju krājuma kopkataloga (www.nmkk.lv) publiskais portāls veidoti pirms 10 gadiem un daudzi risinājumi kļuvuši lietotājiem neērti. Gan portālos iegūstamo pakalpojumu un pieejamās informācijas apjoms (~1.8 milj. muzeju priekšmetu Nacionālajā muzeju krājuma kopkatalogā), gan pieprasījumu skaits Latvijas Nacionālā arhīva e-pakalpojumu portālā (2019.gadā – 2 211 pieprasījumi, 2020.gadā – 3 191 pieprasījums, 2021.gadā – 4 760 pieprasījumi) norāda uz nepieciešamību lietotāju pieredzi padarīt ērtāku, nodrošināt piekļūstamības prasības un piekļuvi no mobilajām ierīcēm.
Bibliotēku nozarē šobrīd ir sadrumstalota datu pārvaldība (dažādi kopkatalogi, vairāki lasītāju reģistri), līdz ar to ir nepieciešams uzlabot datu pārvaldību, veidojot vienotu kopkatalogu.
Informācijas sistēma „Mantojums” (mantojums.lv) ir „centrālais mezgls” pieminekļu un kultūrvēsturiski nozīmīgu objektu elektroniskās informācijas uzkrāšanā, apritē un pārvaldībā. Informācijas sistēmu „Mantojums” nepieciešams pilnveidot, lai paātrinātu un uzlabotu veiksmīgāku dokumentu aprites procesu.
Kultūras ministrijas resorā ir vairāk kā 4 000 lietotāji ar 5 000 datortehnikas vienībām 28 iestādēs, kas izvietotas reģionāli visā Latvijā – šobrīd IKT pakalpojumi Kultūras ministrijas resora iestādēm tiek sniegti daļēji centralizēti, kas ietekmē gala lietotāju ikdienas darbu. Lai nodrošinātu efektīvu IKT pārvaldību atbilstoši nozares labākajai praksei, Kultūras ministrijas resorā tiek pilnveidota centralizēta IKT resursu pārvaldība un lietotāju atbalsts, tai skaitā pilnveidoti centralizētie pakalpojumi, nosakot Kultūras informācijas sistēmu centru kā IKT pārvaldnieku.
Bibliotēku nozarē šobrīd ir sadrumstalota datu pārvaldība (dažādi kopkatalogi, vairāki lasītāju reģistri), līdz ar to ir nepieciešams uzlabot datu pārvaldību, veidojot vienotu kopkatalogu.
Informācijas sistēma „Mantojums” (mantojums.lv) ir „centrālais mezgls” pieminekļu un kultūrvēsturiski nozīmīgu objektu elektroniskās informācijas uzkrāšanā, apritē un pārvaldībā. Informācijas sistēmu „Mantojums” nepieciešams pilnveidot, lai paātrinātu un uzlabotu veiksmīgāku dokumentu aprites procesu.
Kultūras ministrijas resorā ir vairāk kā 4 000 lietotāji ar 5 000 datortehnikas vienībām 28 iestādēs, kas izvietotas reģionāli visā Latvijā – šobrīd IKT pakalpojumi Kultūras ministrijas resora iestādēm tiek sniegti daļēji centralizēti, kas ietekmē gala lietotāju ikdienas darbu. Lai nodrošinātu efektīvu IKT pārvaldību atbilstoši nozares labākajai praksei, Kultūras ministrijas resorā tiek pilnveidota centralizēta IKT resursu pārvaldība un lietotāju atbalsts, tai skaitā pilnveidoti centralizētie pakalpojumi, nosakot Kultūras informācijas sistēmu centru kā IKT pārvaldnieku.
Risinājuma apraksts
Investīcijas projekta ietvaros tiks veikta vienotā bibliotēku kopkataloga pilnveide, paplašinot tvērumu (sapludinot publisko bibliotēku kopkatalogus, par pamatu izmantojot jau esošo valsts nozīmes bibliotēku kopkataloga datus (kopkatalogs.lv) un uzlabojot kvalitātes kontroli, nodrošinot vienotu lasītāju reģistru un sistēmu savstarpējo integrāciju ar Latvijas Nacionālās bibliotēkas Digitālo objektu pārvaldības sistēmu un Atsauces datu reģistrācijas sistēmu. Kopkatalogs veicinās gan vienotas bibliotēku pārvaldības attīstību, gan tā integrāciju kopējā kultūras mantojuma izplatīšanas procesā.
Tiks veikta Nacionālā muzeju krājuma pārvaldības digitālā risinājuma pilnveide, veicot Nacionālā muzeju krājuma kopkataloga publiskā portāla pārbūvi – nodrošināta kvalitatīva glabātā digitālā satura (~1.8 milj. muzeju priekšmetu, pieaugums ~180 000 priekšmetu gadā) atrādīšana lietotājiem brīvpieejā, piekļūstamības prasību nodrošināšana portālā, izveidota piekļuve no mobilajām ierīcēm, kā arī uzlabojumu veikšana informācijas sistēmas darba vidē, padarot ērtāku (un tādējādi efektivizējot) darbu ar muzeju krājumu pārvaldību vairāk kā 700 lietotājiem.
Tiks veikta Valsts vienotās arhīvu informācijas sistēmas pakalpojumu digitālā transformācija un pilnveide, veidojot jaunu Latvijas Nacionālā Arhīva e-pakalpojumu portālu un nodrošinot sabiedrībai ērtu piekļuvi Latvijas Nacionālā Arhīva nodrošinātajiem pakalpojumiem.
Tiks veikta informācijas sistēmas „Mantojums” digitālo procesu pilnveide, attīstot e-pakalpojumu moduli, izveidojot informācijas sistēmas integrāciju ar Būvniecības informācijas sistēmu un vienkāršojot dokumentu aprites procesus.
Tiks pilnveidoti centralizēti pakalpojumu sniegšanas procesi Kultūras ministrijas resorā, sekmēta IKT pārvaldības pilnveidošana, tai skaitā veikta infrastruktūras uzlabošana, veidota resora vienotā atbalsta sistēma un palīdzības dienests, veikta esošo darbinieku kompetences paaugstināšana.
Centralizācijas pakalpojumu pilnveidošanu veiks Kultūras informācijas sistēmu centrs kopā ar Kultūras ministrijas Informācijas tehnoloģiju un atbalsta nodaļu. Šī sadarbība tiks nodalīta no Kultūras ministrijas īstenotās investīcijas projekta uzraudzības funkcijas atbilstoši investīcijas projekta īstenošanas līgumam un Noteikumiem Nr.435. Kultūras ministrijas uzraudzības funkcija ietvers visas Noteikumos Nr.435 noteiktos uzdevumus, tai skaitā projekta īstenošanas risku pārvaldību, līdzdarbību projekta uzraudzības padomes sastāvā, korektīvās darbības īstenošanu finansējuma saņēmējam, ja tiks pārkāpti projekta īstenošanas līguma nosacījumi vai šo Noteikumu Nr.435 prasības, kā arī, tiesības veikt projekta noslēguma dokumentācijas pārbaudi līdz 2026.gada 31.augustam.
Investīcijas projekta mērķi veicina Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.komponentes „Digitālā transformācija” 2.1.reformu un investīciju virziena „Valsts pārvaldes, t.sk. pašvaldību digitālā transformācija”, 2.1.1.1.i investīcijas "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide" mērķu izpildi – tiek veicināta būtisku valsts IS modernizācija, izstrādājot jaunus un papildinot esošos e-pakalpojumus un platformas, tai skaitā atvieglinot pakalpojumu saņemšanu, integrējot vienotā kultūras mantojuma institūciju IS aprites procesā (integrācijas ar Latvijas Nacionālās bibliotēkas digitālo objektu pārvaldīšanas sistēmu (DOM) un Atsauces datu reģistrācijas sistēmu (ATS), iekļaujot mašīntulkošanas rīkus, kā arī veicinot atvērto datu pieejamību). Centralizēta Kultūras ministrijas resora IKT pārvaldības pilnveidošana sekmēs valsts pārvaldes modernizāciju, vienota atbalsta sniegšanu un kvalitatīvāku pakalpojumu izstrādi un nodrošināšanu Kultūras ministrijas resorā.
Tiks veikta Nacionālā muzeju krājuma pārvaldības digitālā risinājuma pilnveide, veicot Nacionālā muzeju krājuma kopkataloga publiskā portāla pārbūvi – nodrošināta kvalitatīva glabātā digitālā satura (~1.8 milj. muzeju priekšmetu, pieaugums ~180 000 priekšmetu gadā) atrādīšana lietotājiem brīvpieejā, piekļūstamības prasību nodrošināšana portālā, izveidota piekļuve no mobilajām ierīcēm, kā arī uzlabojumu veikšana informācijas sistēmas darba vidē, padarot ērtāku (un tādējādi efektivizējot) darbu ar muzeju krājumu pārvaldību vairāk kā 700 lietotājiem.
Tiks veikta Valsts vienotās arhīvu informācijas sistēmas pakalpojumu digitālā transformācija un pilnveide, veidojot jaunu Latvijas Nacionālā Arhīva e-pakalpojumu portālu un nodrošinot sabiedrībai ērtu piekļuvi Latvijas Nacionālā Arhīva nodrošinātajiem pakalpojumiem.
Tiks veikta informācijas sistēmas „Mantojums” digitālo procesu pilnveide, attīstot e-pakalpojumu moduli, izveidojot informācijas sistēmas integrāciju ar Būvniecības informācijas sistēmu un vienkāršojot dokumentu aprites procesus.
Tiks pilnveidoti centralizēti pakalpojumu sniegšanas procesi Kultūras ministrijas resorā, sekmēta IKT pārvaldības pilnveidošana, tai skaitā veikta infrastruktūras uzlabošana, veidota resora vienotā atbalsta sistēma un palīdzības dienests, veikta esošo darbinieku kompetences paaugstināšana.
Centralizācijas pakalpojumu pilnveidošanu veiks Kultūras informācijas sistēmu centrs kopā ar Kultūras ministrijas Informācijas tehnoloģiju un atbalsta nodaļu. Šī sadarbība tiks nodalīta no Kultūras ministrijas īstenotās investīcijas projekta uzraudzības funkcijas atbilstoši investīcijas projekta īstenošanas līgumam un Noteikumiem Nr.435. Kultūras ministrijas uzraudzības funkcija ietvers visas Noteikumos Nr.435 noteiktos uzdevumus, tai skaitā projekta īstenošanas risku pārvaldību, līdzdarbību projekta uzraudzības padomes sastāvā, korektīvās darbības īstenošanu finansējuma saņēmējam, ja tiks pārkāpti projekta īstenošanas līguma nosacījumi vai šo Noteikumu Nr.435 prasības, kā arī, tiesības veikt projekta noslēguma dokumentācijas pārbaudi līdz 2026.gada 31.augustam.
Investīcijas projekta mērķi veicina Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.komponentes „Digitālā transformācija” 2.1.reformu un investīciju virziena „Valsts pārvaldes, t.sk. pašvaldību digitālā transformācija”, 2.1.1.1.i investīcijas "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide" mērķu izpildi – tiek veicināta būtisku valsts IS modernizācija, izstrādājot jaunus un papildinot esošos e-pakalpojumus un platformas, tai skaitā atvieglinot pakalpojumu saņemšanu, integrējot vienotā kultūras mantojuma institūciju IS aprites procesā (integrācijas ar Latvijas Nacionālās bibliotēkas digitālo objektu pārvaldīšanas sistēmu (DOM) un Atsauces datu reģistrācijas sistēmu (ATS), iekļaujot mašīntulkošanas rīkus, kā arī veicinot atvērto datu pieejamību). Centralizēta Kultūras ministrijas resora IKT pārvaldības pilnveidošana sekmēs valsts pārvaldes modernizāciju, vienota atbalsta sniegšanu un kvalitatīvāku pakalpojumu izstrādi un nodrošināšanu Kultūras ministrijas resorā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Investīcijas projekta īstenošanas rezultātā nav plānots cilvēkresursu skaita samazinājums vai palielinājums.
Investīcijas projekta ieviešanas rezultātā, institūcijas, nozares un sabiedrības kopējais ieguvums 10 gadu laikā pārsniedz ieguldījumu investīcijas projektā.
Investīcijas projekta dzīves cikls noteikts 10 gadi. Ņemot vērā informācijas sistēmu un šīs nozares tendenci ātri attīstīties un esošajiem risinājumiem – ātri novecot – tiek pieņemts, ka investīcijas projekta atlikusi vērtība 10 gadu pārskata perioda beigās būs 0 euro.
Investīcijas projekta ieviešanas rezultātā, institūcijas, nozares un sabiedrības kopējais ieguvums 10 gadu laikā pārsniedz ieguldījumu investīcijas projektā.
Investīcijas projekta dzīves cikls noteikts 10 gadi. Ņemot vērā informācijas sistēmu un šīs nozares tendenci ātri attīstīties un esošajiem risinājumiem – ātri novecot – tiek pieņemts, ka investīcijas projekta atlikusi vērtība 10 gadu pārskata perioda beigās būs 0 euro.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Kultūras informācijas sistēmu centrs kā finansējuma saņēmējs nodrošina, ka investīcijas projekta ietvaros komercdarbības atbalsts nav plānots un netiks sniegts. Investīcijas projekta līdzekļi tiks ieguldīti tikai Kultūras informācijas sistēmu centra informācijas sistēmu un risinājumu attīstībā, veicot pasūtījumus atbilstoši publisko iepirkumu normatīvajam regulējumam. Investīcijas projekta ietvaros attīstītās informācijas sistēmas un risinājumi nebūs tiešā veidā pieejami komersantiem un investīcijas projekta īstenošanas rezultātā komersanti nevarēs gūt priekšrocības attiecībā pret citiem Eiropas Savienības komersantiem. Vienlaikus Kultūras informācijas sistēmu centram kā finansējuma saņēmējam sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas veikšanai.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Investīcijas projekta ietvaros tiks pilnveidotas četras sabiedrībai publiski pieejamas platformas un tajās pieejamie e-pakalpojumi (Vienotais bibliotēku kopkatalogs, Nacionālais muzeju krājuma kopkatalogs, informācijas sistēma “Mantojums” un Latvijas Nacionālā arhīva e-pakalpojumu portāls), tādējādi sekmējot uz lietotājiem vērstu valsts pārvaldes informācijas sistēmu attīstību, kvalitatīvu e-pakalpojumu nodrošināšanu un digitālā kultūras mantojuma pieejamības sabiedrībai nodrošināšanu.
Juridiskās personas
- Visas akreditētās Latvijas bibliotēkas un muzeji.
Ietekmes apraksts
Akreditētie Latvijas muzeji un bibliotēkas ir divu investīcijas projektā pilnveidojamo informācijas sistēmu (Nacionālā muzeju krājuma kopkataloga un Vienotā bibliotēku kopkataloga) tiešie lietotāji un metadatu veidotāji.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
625 200
0
937 800
521 000
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
625 200
0
937 800
521 000
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
743 388
0
1 115 082
619 490
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
743 388
0
1 115 082
619 490
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-118 188
0
-177 282
-98 490
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-118 188
0
-177 282
-98 490
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-118 188
-177 282
-98 490
5.1. valsts pamatbudžets
0
-118 188
-177 282
-98 490
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Investīcijas projektu plānots īstenot no 2023.gada līdz 2025.gada 30.decembrim.
Investīcijas projekta īstenošanas izdevumu sadalījums pa gadiem euro:
Pēc investīcijas projekta realizācijas projekta uzturēšanas izdevumus segs no jau plānotā finansējuma tajās valsts budžeta iestādēs, kuras nodrošina esošo sistēmu programmatūras uzturēšanu. Savukārt, ja tiek konstatēts, ka ir nepieciešams papildus finansējums projekta uzturēšanas izdevumu segšanai, Kultūras ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā ekonomiski izvērtētu pieprasījumu papildu finansējumam.
Investīcijas projekta īstenošanas izdevumu sadalījums pa gadiem euro:
Finansējuma avots |
2023.gads | 2024.gads | 2025.gads | Kopā |
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums | 625 200 | 937 800 | 521 000 | 2 084 000 |
Valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai | 118 188 | 177 282 | 98 490 | 393 960 |
Kopā | 743 388 | 1 115 082 | 619 490 | 2 477 960 |
Pēc investīcijas projekta realizācijas projekta uzturēšanas izdevumus segs no jau plānotā finansējuma tajās valsts budžeta iestādēs, kuras nodrošina esošo sistēmu programmatūras uzturēšanu. Savukārt, ja tiek konstatēts, ka ir nepieciešams papildus finansējums projekta uzturēšanas izdevumu segšanai, Kultūras ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā ekonomiski izvērtētu pieprasījumu papildu finansējumam.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Investīcijas projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums Kultūras informācijas sistēmu centra budžetā PVN izmaksu segšanai tiks pārdalīts no budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Pēc investīcijas projekta realizācijas investīcijas projekta uzturēšanas izdevumus segs no jau plānotā finansējuma tajās valsts budžeta iestādēs, kuras nodrošina esošo sistēmu programmatūras uzturēšanu. Savukārt, ja tiek konstatēts, ka ir nepieciešams papildus finansējums investīcijas projekta uzturēšanas izdevumu segšanai, Kultūras ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā ekonomiski izvērtētu pieprasījumu papildu finansējumam.
Pēc investīcijas projekta realizācijas investīcijas projekta uzturēšanas izdevumus segs no jau plānotā finansējuma tajās valsts budžeta iestādēs, kuras nodrošina esošo sistēmu programmatūras uzturēšanu. Savukārt, ja tiek konstatēts, ka ir nepieciešams papildus finansējums investīcijas projekta uzturēšanas izdevumu segšanai, Kultūras ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā ekonomiski izvērtētu pieprasījumu papildu finansējumam.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Investīcijas projekta finansējuma saņēmējs ir tiešās pārvaldes iestāde Kultūras informācijas sistēmu centrs.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Kultūras informācijas sistēmu centrs
- Latvijas Nacionālā bibliotēka
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Jā
Tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības iestāžu procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites process.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Jā
Tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības iestāžu procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites process.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Jā
Tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības iestāžu procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites process.
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Īstenojot investīcijas projektu, tiks attīstīti vairāki publiskie pakalpojumi – Nacionālā muzeju krājuma kopkataloga publiskais portāls, Latvijas Nacionālā arhīva e-pakalpojumu portāls, Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes informācijas sistēmas „Mantojums” publiskie pakalpojumi (tai skaitā integrācija ar Būvniecības informācijas sistēmu).
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Investīcijas projekta ietvaros tiks pilnveidotas četras valsts informācijas sistēmas (un to e-pakalpojumi) un veikta Kultūras ministrijas resora IKT centralizācijas pilnveidošana.
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Investīciju projekta aktivitātes ir vērstas uz Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2021.-2027.gadam prioritātes „Kvalitatīva dzīves vide un teritoriju attīstība” rīcības virziena „Tehnoloģiskā vide un pakalpojumi” mērķa [295] „Digitalizējot transformēta publiskā pārvalde, racionāli pārvaldīta organizatoriskā un tehnoloģiskā ekosistēma, kas ir iekšēji integrēta un ārēji atvērta kopīgas vērtības radīšanai, inovācijām un lietotājorientētai pieejai publisko pakalpojumu sniegšanā fiziskajā un digitālajā vidē” uzdevuma [316] „Mūsdienu tehnoloģiju un racionālas, resursu efektīvas, lietotājorientētas un atvērtas pārvaldības ieviešana, lai kvalitatīvi nodrošinātu publiskos pakalpojumus, ievērojot “primāri digitāls”, proaktīvas pakalpojumu sniegšanas un vienreizes principu, tai skaitā pārrobežu, kā arī veiktu valsts pārvaldes un pašvaldību IKT infrastruktūras un atbalsta procesu optimizāciju un centralizāciju” izpildi – investīcijas projekts veicina gan Kultūras ministrijas resora IKT centralizāciju, gan Kultūras ministrijas resora iestāžu un visu Latvijas akreditēto muzeju un bibliotēku e-pakalpojumu pilnveidi.
Investīciju projekta aktivitātes ir vērstas arī uz Nacionālā attīstības plāna 2021.-2027.gadam prioritātes „Kultūra un sports aktīvai un pilnvērtīgai dzīvei” rīcības virziena „Cilvēku līdzdalība kultūras un sporta aktivitātēs” mērķa [360] „Kultūras un fizisko aktivitāšu pieejamība visiem, paaugstinot Latvijas sabiedrības dzīves kvalitāti” uzdevuma [370] „Kultūras mantojuma, sporta tradīciju un vērtību saglabāšana un nodošana nākamajām paaudzēm, iesaistot iedzīvotājus un nodrošinot jaunāko IKT izmantošanu, lai pilnvērtīgi iekļautos pasaules kultūras telpā un sportā” izpildi – investīcijas projekts veicina kultūras mantojuma vērtību saglabāšanu digitāli un to popularizēšanu (nodošanu nākamajām paaudzēm) digitālā veidā.
Investīciju projekta aktivitātes ir vērstas arī uz Nacionālā attīstības plāna 2021.-2027.gadam prioritātes „Kultūra un sports aktīvai un pilnvērtīgai dzīvei” rīcības virziena „Cilvēku līdzdalība kultūras un sporta aktivitātēs” mērķa [360] „Kultūras un fizisko aktivitāšu pieejamība visiem, paaugstinot Latvijas sabiedrības dzīves kvalitāti” uzdevuma [370] „Kultūras mantojuma, sporta tradīciju un vērtību saglabāšana un nodošana nākamajām paaudzēm, iesaistot iedzīvotājus un nodrošinot jaunāko IKT izmantošanu, lai pilnvērtīgi iekļautos pasaules kultūras telpā un sportā” izpildi – investīcijas projekts veicina kultūras mantojuma vērtību saglabāšanu digitāli un to popularizēšanu (nodošanu nākamajām paaudzēm) digitālā veidā.
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Investīcijas projekta ietvaros Nacionālā muzeju krājuma kopkataloga publiskais portāls un Latvijas Nacionālā arhīva e-pakalpojumu platforma tiks pielāgota cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, lai tās atbilstu noteiktajām piekļūstamības prasībām, kuras definētas Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvā (ES) 2019/882 "Par produktu un pakalpojumu piekļūstamības prasībām" (pieejama: https://eur-lex.europa.eu), tai skaitā Ministru kabineta 2020.gada 14.jūlija noteikumiem Nr. 445 "Kārtība, kādā iestādes ievieto informāciju internetā".
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Attīstot elektroniskos pakalpojumus, tiks ievērota un nodrošināta personas datu aizsardzība.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi