Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
21-TA-1394: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodam"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk - MK) rīkojuma projekts ir izstrādāts pamatojoties uz MK 2021. gada 27. aprīļa sēdes protokola Nr.36 12.§ 2. punktu, kas paredz uzdevumu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk – VARAM) precizēt MK 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 “Par darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” 2.2.1.1. pasākuma “Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība” un 2.2.1.2. pasākuma “Kultūras mantojuma digitalizācija” projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.-2020. gada plānošanas periodam” (turpmāk – MK rīkojums Nr.374) Veselības ministrijas projektam  “Veselības ministrijas un padotības iestāžu IKT centralizācijas atbalsts” norādīto plānotā finansējuma apjomu. Vienlaikus, ņemot verā 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” projektu īstenošanas gaitu, tiek precizēti finansējuma apjomi projektiem, kuru aktivitātes tiek pārceltas starp projektu kārtām un pārdalot augstas prioritātes projektiem.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Grozījumu MK rīkojumā Nr. 374 mērķis ir pārstrukturēt darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību”  projektu finansējumu, to pārdalot starp projektu kārtām un novirzot īstenošanā esošiem augstas prioritātes projektiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
MK rīkojums Nr.374 nosaka darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” 2.2.1.1. pasākuma “Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība” (turpmāk – 2.2.1.1. pasākums) un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" (turpmāk - 2.2.1.2. pasākums) projektu finansējumu. Projektu īstenošanas laikā projektu izpildē radušos riski novēršanai nepieciešama projektu pārstrukturīzācija, pārdalot finansējumu starp projektu kārtām. Atsevišķiem projektiem, kuru īstenošanas termiņš ir noslēdzies, dažādu iemeslu dēļ ir radušies ietaupījumi, kurus nepieciešams novirzīt īstenošanā esošiem augstas prioritātes projektiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1) Ar MK 2021. gada 29. aprīļa rīkojumu Nr. 285 “Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 23. augusta rīkojumā Nr. 448 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 34.0. versija)” (turpmāk – rīkojums Nr. 285) tika veikti grozījumi 2.2.1.1. pasākuma Veselības ministrijas projektā “Veselības ministrijas un padotības iestāžu IKT centralizācijas atbalsts” (turpmāk – VM projekts) samazinot projekta tvērumu un finansējumu no 3 500 000 euro uz 1 544 765 euro. MK uzdeva VARAM veikt atbilstošus grozījumus MK rīkojumā Nr.374.
Risinājuma apraksts
VM projekta īstenošana ir noslēgusies 2021. gada 16. martā un atbilstoši Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā 2014.–2020.gadam pieejamajai informācijai VM projekta noslēgumā kopējās attiecināmās izmaksas ir 1 317 469,88 euro, tāpēc MK rīkojuma Nr. 374 1. pielikumā  precizētais finansējums VM projektam atšķiras no MK rīkojumā Nr. 285 norādītā finansējuma.
Problēmas apraksts
2) Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (turpmāk – NMPD) 2.2.1.1. pasākuma projekts “Vienotās neatliekamās medicīniskās palīdzības un katastrofu medicīnas vadības informācijas sistēmas attīstība (1. kārta)” (turpmāk - NMPD 1. kārtas projekts) ir apstiprināts ar MK 2017. gada 23. augusta rīkojumu Nr. 447 “Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 22.0. versija)” ar kopējo apstiprināto finansējumu 1 000 000 euro apmērā un īstenošanas termiņu līdz 2021. gada 24. maijam. NMPD 1. kārtas projekta īstenošanu ietekmēja vairāki faktori - aizkavējusies iepirkuma procedūra atklātam konkursam “Elektroniskā pakalpojuma “Pirmās palīdzības apmācība” izveide un uzturēšana”, jo izsludinātais iepirkums pirmajā reizē beidzās bez rezultāta un bija iebildumi no apmācītājorganizācijām. Šo faktoru ietekmē NMPD 1. kārtas projektā nebija iespējams realizēt elektronisko pakalpojumu ”Pirmās palīdzības apmācība”. Vienlaikus  par NMPD 1. kārtas projektā plānotajām brigāžu darbu nodrošinošo kompleksu (turpmāk - BDN kompleksi) operatīvajā medicīniskajā transportā iegādes izmaksām bija iespējams iegādāties tikai 2 šādus BDN kompleksus, taču ņemot vērā, ka arī pašreiz īstenošanā esošā NMPD 2.2.1.1. pasākuma projektā “Vienotās neatliekamās medicīniskās palīdzības un katastrofu medicīnas vadības informācijas sistēmas attīstība (2. kārta)”, kas apstiprināts ar MK 2020. gada 7. janvāra rīkojumu Nr. 11 “Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 52.0. versija)” (turpmāk – NMPD 2. kārtas projekts) ar kopējo apstiprināto finansējumu 4 770 000 euro apmērā un īstenošanas termiņu līdz  2023. gada 6. jūlijam ir paredzēta operatīvās darbības mobilitātes risinājumu attīstība, racionālāk un efektīvāk ir NMPD 1. kārtas projektā plānoto finansējumu BDN kompleksu iegādei pārcelt uz NMPD 2. kārtas projektu.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekšminēto, NMPD 1. kārtas projektā neīstenotās aktivitātes par kopējo summu 146 160 euro ir nepieciešams pārcelt uz NMPD 2. kārtas projektu. Tādējādi MK rīkojuma projekta 1. pielikumā precizēts NMPD 1. kārtas projekta finansējums uz 853 840 euro un 2. pielikumā precizēts NMPD 2. kārtas projekta finansējums uz 4 916 160 euro. NMPD ir veicis attiecīgus grozījumus abu minēto projektu detalizētajos aprakstos, kurus VARAM ir saskaņojis.
Problēmas apraksts
3) VARAM 2.2.1.1. pasākuma projekts "Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma – 2. kārta" (turpmāk - PIKTAPS-2 projekts) ir apstiprināts ar MK 2018. gada 31.oktobra rīkojumu Nr. 567 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 44.0. versija)" ar kopējo apstiprināto finansējumu 4 999 376 euro un īstenošanas termiņu līdz 2022. gada 24.novembrim. PIKTAPS-2 projektā plānota Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas (turpmāk - VIRSIS) attīstība. VIRSIS izstrāde ir tehniski cieši saistīta ar datu izplatīšanas un pārvaldības platformas izstrādi, kas  tiek attīstīta 2.2.1.1. pasākuma projektā "Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR)", kas apstiprināts ar MK 2021. gada 11. janvāra rīkojumu Nr. 9 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 56.0. versija)" (turpmāk - DAGR projekts) ar kopējo apstiprināto finansējumu 3 205 341,22 euro un īstenošanas termiņu līdz 2023. gada 27. decembrim. Biznesa procesi par datu atļauju pieprasīšanu un saņemšanu vieno VIRSIS un DAGR, tiem ir nepieciešama savstarpēja integrācija un abu risinājumu izstrādei jānotiek paralēli. VIRSIS programmatūras izstrādei ir nepieciešami 8 mēneši un tā ir iekļauta atklātā konkkursā “Centralizētu koplietošanas risinājumu izstrāde, ieviešana, attīstība un uzturēšana” (https://pvs.iub.gov.lv/show/676167), kur piedāvājumu iesniegšana noteikta līdz 2021. gada 29. decembrim. Paredzot, ka iepirkuma procedūras noslēgsies ne ātrāk kā 2022.gada I ceturksnī, VIRSIS izstrādei PIKTAPS-2 projekta ietvaros var nepietikt laika. tādēļ ir lietderīgi pārcelt VIRSIS aktivitāti uz DAGR projektu, kas arī atbilst savstarpējai sistēmu darbības loģikai - iestāde jeb datu saņēmējs datu atļaujai piesakās un to saņem VIRSIS, bet dati tiek nodoti caur DAGR.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekšminēto, PIKTAPS-2 projekta aktivitāti par VIRSIS izstrādi par kopējo summu 934 337,55 euro apmērā ir nepieciešams pārcelt uz DAGR projektu, tādējādi MK rīkojuma projekta 2. pielikumā precizēts PIKTAPS-2 projekta finansējums uz 4 065 038,45 euro un DAGR projekta finansējums precizēts uz 4 139 678,77 euro. VARAM nepieciešams veikt atbilstošus precizējumus PIKTAPS-2 projekta un DAGR projekta detalizētajos aprakstos un noteiktā kārtībā iesniegt tos saskaņošanai VARAM, kā IKT pārvaldības organizācijai viena mēneša laikā no MK rīkojuma Nr.374 publicēšanas Latvijas Republikas oficiālajā izdevumā "Latvijas vēstnesis".
Problēmas apraksts
4) Latvijas Nacionālās bibliotēkas (turpmāk - LNB) 2.2.1.2. pasākuma projekts "Kultūras mantojuma digitalizācija (1.kārta)" (turpmāk - LNB 1.kārtas projekts) ir apstiprināts ar MK 2016. gada 20. decembra rīkojumu Nr. 780 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 4.0. versija)" ar kopējo apstiprināto finansējumu 8 000 000 euro apmērā un īstenošanas termiņu līdz 2021. gada 21. septembrim. Vienlaikus tiek īstenots LNB2.2.1.2. pasākuma projekts "Kultūras mantojuma digitalizācija (2 .kārta) (turpmāk - LNB 2.kārtas projekts), kas apstiprināts ar 2019. gada 22. maija rīkojumu Nr. 239  "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 53.0. versija)" ar kopējo apstiprināto finansējumu 3 900 000 euro apmērā un īstenošanas termiņu līdz 2022. gada 15. septembrim. Lai nodrošinātu secīgus procesus kultūras mantojuma digitalizācijā ir secināts, ka atsevišķu aktivitāšu pārcelšana uz 2. kārtas projektu nodrošinās iespējami plašāku to rezultātu izmantošanu.  Tāpat secināts, ka savstarpējās sistēmu atkarības izstrādes laikā, datu transformācijas no un uz dažādiem standartiem un digitālo objektu apjomu, sistēmu savstarpējo integrāciju ir racionālāk veikt LNB 2. kārtas projektā. Tas ļautu samazināt pielāgošanas darbus, veicot integrācijas testēšanu vienu reizi nevis pēc katras sistēmas ieviešanas darbiem.
Risinājuma apraksts
Ievērojot iepriekšminēto uz LNB 2. kārtas projektu nepieciešams pārcelt LNB 1. kārtas projekta aktivitātes - Nacionālā muzeju krājuma kopkataloga un Vienotā valsts arhīvu informācijas sistēmas integrācija, autortiesību finansējumu un tehniskās specifikācijas izstrādes noslēguma maksājumu daļu. par kopējo summu 176 774 euro. Tādējādi MK rīkojuma projekta 1. pielikumā precizēts LNB 1. kārtas projekta finansējums uz 7 823 226 euro un 2. pielikumā LNB 2. kārtas projekta finansējums precizēts uz 4 076 774 euro. LNB nepieciešams veikt atbilstošus precizējumus LNB 1. kārtas projekta un LNB 2. kārtas projekta detalizētajos aprakstos un noteiktā kārtībā iesniegt tos saskaņošanai VARAM viena mēneša laikā no MK rīkojuma Nr.374 publicēšanas Latvijas Republikas oficiālajā izdevumā "Latvijas vēstnesis".
Problēmas apraksts
5) MK rīkojuma projekts paredz finansējuma precizējumus 2.2.1.1. pasākuma projektiem, kuriem ir noslēdzies īstenošanas termiņš, norādot projekta īstenošanā faktiski attiecināmo finansējumu, atbilstoši Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (turpmāk - CFLA) un projektu īstenotāju noslēgtajām vienošanām jau pēc projektu pabeigšanas.
Risinājuma apraksts
MK rīkojuma 1. pielikumā precizēts:
1) Būvniecības valsts kontroles biroja projektam "Būvniecības procesu un informācijas sistēmas attīstība (1. kārta)" finansējums uz 1 695 784,80 euro;
2) Centrālās statistikas pārvaldes projektam "Oficiālais statistikas portāls" finansējums uz 496 753,77 euro;
3) Valsts ieņēmumu dienesta projektam "Nodokļu informācijas pakalpojumu modernizācija MAIS kodols" finansējums uz 4 499 729,64 euro;
4) Labklājības ministrijas projektam "Deinstitucionalizācijas procesu atbalsta sistēma (1. kārta)" finansējums uz 1 457 179,61 euro;
5) Satiksmes ministrijas projektam "Starptautisko kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas attīstība (SKLOIS 2)" finansējums uz 1 940 938,19 euro;
6) Valsts reģionālās attīstības aģentūras projektam "E-iepirkumu un e-izsoļu platformas attīstība" finansējums uz 1 984 254,57 euro;
7) Valsts reģionālās attīstības aģentūras projektam  "Vienotā datu telpa" finansējums uz 3 577 976,35 euro;
8) Valsts reģionālās attīstības aģentūras projektam "Teritoriālās attīstības plānošanas procesu un informācijas sistēmas attīstība" finansējums uz 725 966, 23 euro;
9) Valsts reģionālās attīstības aģentūras projektam "Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma" finansējums uz 3 257 267,19 euro;
10) Valsts vides dienesta projektam "Valsts vides dienesta informācijas sistēmas "TULPE" pilnveide" finansējums uz 375 382, 22 euro;
11) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra projektam "Informācijas sistēmu izstrāde un pilnveidošana ģeotelpiskajiem un Daugavas baseina plūdu datiem" finansējums uz 1 074 335,94 euro;
12) Izglītības un zinātnes ministrijas projektam "VIIS attīstība - izglītības monitoringa sistēmas izveide" finansējums uz 971 878,44 euro;
13) Ventspils digitālā centra projektam "Koplietošanas IKT resursu attīstība pašvaldību vajadzībām" finansējums uz 1 499 558,48 euro.

MK rīkojuma 2. pielikumā precizēts:
14) Latvijas Valsts radio un televīzijas centra projektam "LVDC tīkls, drošības platforma un LVDC "koplietošanas daļa", 2. kārta” finansējums uz 1 883 783,18 euro;
15) Kultūras informācijas sistēmu centra projektam "Mašīntulkošana (2.kārta) finansējums uz 966 051,42 euro.
 
Problēmas apraksts
6) Nacinālais veselības dienests (turpmāk - NVD) ir informējis CFLA, ka ņemot vērā riskus un pieejamos resursus Nacionālais veselības dienests ir pieņēmis lēmumu par 2.2.1.1. pasākuma projekta "Veselības nozares informācijas sistēmu (reģistri) modernizācija, attīstība un integrācija ar e-veselības informācijas sistēmu" (turpmāk - NVD projekts), kas apstiprināts ar MK 2017. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 452 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 35.0. versija)" ar kopējo apstiprināto finansējumu 5 000 000 euro apmērā un īstenošanas termiņu līdz 2021. gada 29. oktobrim pārtraukšanu. 2021. gada 26. novembrī ir abpusēji parakstīta vienošanās starp CFLA un NVD par vienošanās Nr.2.2.1.1/18/I/001 izbeigšanu.
Risinājuma apraksts
Ievērojot iepriekš minēto MK rīkojuma projektā ir svītrots 1. pielikuma 26. punkts.
Problēmas apraksts
7) MK rīkojuma projekts paredz arī citu SAM 2.2.1. projektu finansējuma un aktivitāšu pārstrukturēšanu, novirzot finansējumu projektiem, kuru īstenošana šobrīd ir prioritāra valsts pārvaldes efektivitātes uzlabošanai un 2.2.1.1 pasākumam noteikto mērķu pilnvērtīgai sasniegšanai. Ņemot vērā, ka projektu aktivitāšu īstenošanu 2021.gadā ir ietekmējusi gan COVID - 19 pandēmija, gan administratīvi teritoriālā reforma, kā arī Digitālās transformācijas pamatnostādnēs 2021.-2027.gadam tika noteikts skaidrs virziens modernas un atvērtas valsts pārvaldes attīstībai, ir nepieciešams pārstrukturēt un paplašināt tvērumu tiem 2.2.1.1. pasākuma projektiem, kuru ietvaros radītie risinājumi ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem un kuru aktivitātes ir būtiskas sabiedrībai. 
Risinājuma apraksts
Kopējais 2.2.1.1. pasākumam pieejamais atbrīvotais finansējums ir 7 572 970,41 euro, no kura:

1) 6 690 769,41 euro tiks atkārtoti izmantoti citiem SAM 2.2.1.1. pasākuma īstenošanā esošiem projektiem vai jaunām projekta darbībām, veicot atkārtoti grozījumus MK rīkojumā Nr. 374.

2) 882 201 euro  ļoti būtiski pārdalīt īstenošanā esošajiem valstiski nozīmīgiem 2.2.1.1. pasākuma projektiem:

2.1) Centrālās statiskas pārvaldes (turpmāk- CSP) projekta “Ārējās tirdzniecības statistikas datu apstrādes sistēma” ir apstiprināts ar MK 2018. gada 14. novembra rīkojumu Nr. 599 “Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 41.0. versija)” ar kopējo apstiprināto finansējumu 425 000 euro apmērā, projekta īstenošana uzsākta 2019. gada 13. novembrī. Ņemot vērā, ka jau sākotnēji šim projektam tika piešķirts mazāks finansējums nekā sākotnēji tika plānots, CSP izsludināja iepirkumu, kur trūkstošo finansējumu 242 000 euro apjomā Ārējās tirdzniecības statistikas datu apstrādes sistēmas ieviešanai atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes regulā 2019/2152 (2019. gada 27. novembris) par Eiropas uzņēmējdarbības statistiku, ar ko atceļ 10 tiesību aktus uzņēmējdarbības statistikas jomā noteiktajām prasībām plānoja novirzīt no CSP budžeta. Tas rada riskus citu plānoto CSP IT sistēmu attīstības darbu veikšanai, kas nepieciešami pārējo statistikas jomu datu vākšanas, apstrādes, analīzes un izplatīšanas procesu nodrošināšanai, kā arī EDS respondentu bloka uzlabojumiem un pilnveidei respondentu slodzes mazināšanas nolūkā. Savukārt, samazināt prasību apjomu projektā plānotajai Vienotajai importa eksporta statistiskās informācijas sistēmai (VIESIS) nav iespējams, jo sistēma paredzēta kā vienots integrēts datu apstrādes rīks, kur katra sadaļa mijiedarbojas ar citām, lai rezultātā iegūtu lietotājam noderīgu un kvalitatīvu gala produktu.
Ar MK rīkojuma projektu paredzēts novirzīt finansējumu 134 600 euro apmērā CSP projektam “Ārējās tirdzniecības statistikas datu apstrādes sistēma”, tādējādi samazinot slogu uz CSP budžetu. Līdz ar to projekta kopējais finansējums palielinās uz 559 600 euro. CSP nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus projekta "Ārējās tirdzniecības statistikas datu apstrādes sistēma" projekta detalizētajā aprakstā un noteiktā kārtībā iesniegt tos saskaņošanai VARAM divu mēnešu laikā no MK rīkojuma Nr.374 publicēšanas Latvijas Republikas oficiālajā izdevumā "Latvijas vēstnesis".

2.2) Valsts kancelejas 2.2.1.1. pasākuma projekts “Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās platformas izveide” apstiprināts ar MK 2017. gada 31. augusta rīkojumu Nr. 470 “Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 31.0. versija)” ar projekta izmaksām 2 270 000 euro apmērā (turpmāk TVP projekts). TVP projekta veiksmīga īstenošana ir nodrošinājusi vienotas platformas ar vienotu tīmekļvietņu satura pārvaldības sistēmu izveidi un ieviešanu 90 valsts un pašvaldību iestādēs.
Papildus finansējums TVP projektam 397 601 euro apmērā nodrošinās iespēju vēl 20 iestādēm, t.sk. Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros apvienotajām pašvaldībām, sniegt satura migrāciju no esošajām tīmekļvietnēm uz tīmekļvietņu vienoto platformu. TVP projekta detalizētā apraksta grozījumi jau ir saskaņoti ar VARAM kā IKT pārvaldības organizāciju. Projekta kopējais finansējums palielinās uz 2 667 601 euro. Valsts kanceleja ir veikusi un VARAM ir saskaņojis atbilstošus precizējumus projekta "Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās platformas izveide" projekta detalizētajā aprakstā.

2.3) VARAM 2.2.1.1. pasākuma projekts “Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas un latvija.lv atvēršana komersantiem un valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru attīstība” apstiprināts ar MK 2021. gada 15.janvāra rīkojumu Nr. 28 “Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 57.0. versija)” ar projekta izmaksām 3 694 350 euro apmērā. Papildu finansējums 350 000 euro apmērā nodrošinās valsts pārvaldes pakalpojumu portāla www.latvija.lv pilnveides ietvaros mobilās lietotnes izstrādes uzsākšanu, kas darbosies gan Apple iOS, gan Android platformās, nodrošinot lietotāja saskarnes pieejamību uz Apple iOS un Android platformās mobilajām iekārtām (planšetēm un viedtālruņiem). Projekta kopējais finasējums palielinās uz 4 044 350 euro. VARAM nepieciešams veikt atbilstošus precizējumus projekta “Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas un latvija.lv atvēršana komersantiem un valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru attīstība” detalizētajā aprakstā un noteiktā kārtībā iesniegt tos saskaņošanai VARAM divu mēnešu laikā no MK rīkojuma Nr.374 publicēšanas Latvijas Republikas oficiālajā izdevumā "Latvijas vēstnesis".
Problēmas apraksts
8) Valsts ieņēmumu dienests ir sniedzis informāciju par aktivitātēm un riskiem 2.2.1.1. pasākuma projekta ““Nodokļu informācijas pakalpojumu modernizācija (Maksājumu uzskaites un uzkrājuma princips)” (turpmāk - VID projekts) īstenošanā, kas ietekmē tā mērķu sasniegšanu noteiktajā termiņā, tajā skaitā no VID neatkarīgu iemeslu dēļ. VARAM veica detalizētu risku analīzi atbilstoši Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mērķarhitektūrā iekļauto projektu īstenošanas uzraudzības metodikai un konstatēja, ka atbilstošākais risinājums (arī ņemot vērā administratīvo slogu) ir VID projekta termiņa pagarinājums par 12 mēnešiem. VARAM uzraudzības procesa ietvaros arī iepriekš ir saskāries ar līdzīgiem projektu īstenošanas gaitu ietekmējošiem faktoriem arī citos IKT projektos, tāpēc nepieciešams sistēmisks novērtējums IKT projektu pārvaldības pieejā SAM 2.2.1. īstenotajos projektos, lai iegūtos secinājumus izmantotu valsts pārvaldes IKT projektu uzraudzības procesu pilnveidē, t.sk. metodisko materiālu izstrādē. VARAM plāno veikt vairāku SAM 2.2.1. projektu īstenotāju nodrošināto IKT projektu pārvaldības pieeju izvērtējumu, tomēr tieši VID projekts, ņemot vērā tā īstenošanu ietekmējošos riska faktorus un projekta rezultātu ietekmi uz tautsaimniecību, šobrīd ir vispiemērotākais šada izvērtējuma veikšanai. Tas palīdzēs arī citiem valsts pārvaldes IKT projektiem nākotnē pilnvērtīgāk mazināt projekta īstenošanas riskus. Tāpēc VARAM kopā ar VID projekta īstenošanas uzraudzībā iesaistītajām institūcjām veiks VID projekta pārvaldības pieejas izvērtējumu, šo uzdevumu nosakot arī protokollēmumā
Risinājuma apraksts
MK rīkojuma projekts papildināts ar protokollēmumu par projekta pārvaldības izvērtējuma veikšanu Valsts ieņēmumu dienesta projektā "Nodokļu informācijas pakalpojumu modernizācija (Maksājuma uzskaites un uzkrājuma princips)".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
MK rīkojumam projektam būs labvēlīga ietekme, jo tiks sniegts ieguldījums risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem, Covid-19 pandēmijas izraisīto seku pārvarēšanai un būtiski sabiedrībai.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
MK rīkojumam projektam būs labvēlīga ietekme, jo tiks sniegts ieguldījums risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem, Covid-19 pandēmijas izraisīto seku pārvarēšanai un būtiski sabiedrībai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta 2017. gada 23. augusta rīkojums Nr. 447 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 22.0. versija)"

Pamatojums un apraksts
Nepieciešami grozījumi apstiprinātajās projekta "Vienotās neatliekamās medicīniskās palīdzības un katastrofu medicīnas vadības informācijas sistēmas attīstība (1. kārta)" izmaksās un pielikumā iekļautā projekta apraksta tvērumā.
Atbildīgā institūcija
Veselības ministrija

4.1.2. Ministru kabineta 2020. gada 7. janvāra rīkojums Nr.7 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 52.0. versija)"

Pamatojums un apraksts
Nepieciešami grozījumi apstiprinātajās projekta "Vienotās neatliekamās medicīniskās palīdzības un katastrofu medicīnas vadības informācijas sistēmas attīstība (2. kārta)" izmaksās un pielikumā iekļautā projekta apraksta tvērumā.
Atbildīgā institūcija
Veselības ministrija

4.1.3. Ministru kabineta 2018. gada 31. oktobra rīkojums Nr.567 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 44.0 versija)"

Pamatojums un apraksts
Nepieciešami grozījumi apstiprinātajās projekta "Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma – 2. kārta" izmaksās un pielikumā iekļautā projekta apraksta tvērumā.
Atbildīgā institūcija
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

4.1.4. Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra rīkojums Nr.780 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 4.0 versija)"

Pamatojums un apraksts
Nepieciešami grozījumi apstiprinātajās projekta "Kultūras mantojuma satura digitalizācija (1. kārta)" izmaksās un pielikumā iekļautā projekta apraksta tvērumā.
Atbildīgā institūcija
Kultūras ministrija

4.1.5. Ministru kabineta 2019. gada 22. maija rīkojums Nr.238 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 53.0 versija)"

Pamatojums un apraksts
Nepieciešami grozījumi apstiprinātajās projekta "Kultūras mantojuma satura digitalizācija (2. kārta)" izmaksās un pielikumā iekļautā projekta apraksta tvērumā.
Atbildīgā institūcija
Kultūras ministrija

4.1.6. Ministru kabineta 2018. gada 14. novembra rīkojums Nr.599 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 41.0 versija)"

Pamatojums un apraksts
Nepieciešami grozījumi apstiprinātajās projekta "Ārējās tirdzniecības statistikas datu apstrādes sistēma" izmaksās un pielikumā iekļautā projekta apraksta tvērumā.
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.7. Ministru kabineta 2017. gada 31.augusta rīkojums Nr.470 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 31.0 versija)"

Pamatojums un apraksts
Nepieciešami grozījumi apstiprinātajās projekta "Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotā platforma" izmaksās un pielikumā iekļautā projekta apraksta tvērumā.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.8. Ministru kabineta 2021. gada 15. janvāra rīkojums Nr.28 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 57.0 versija)"

Pamatojums un apraksts
Nepieciešami grozījumi apstiprinātajās projekta "Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas un latvija.lv atvēršana komersantiem un valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru attīstība" izmaksās un pielikumā iekļautā projekta apraksta tvērumā.
Atbildīgā institūcija
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

4.1.9. Ministru kabineta 2021. gada 11. janvāra rīkojums Nr.9 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 56.0 versija)"

Pamatojums un apraksts
Nepieciešami grozījumi apstiprinātajās projekta "Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma DAGR" izmaksās un pielikumā iekļautā projekta apraksta tvērumā.
Atbildīgā institūcija
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Augstākminētie 2.2.1.1. un 2.2.1.2. pasākumu projekti, kuriem būs nepieciešami grozījumi vienošanās par projekta īstenošanu  nav uzskatāmi par būtiskiem Regulas Nr.1303/20131  71.panta izpratnē.

1 Eiropas Parlamenta un Padomes 2013.gada 28.decembra Regula (ES) Nr.1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests
  • Labklājības ministrija
  • Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
  • Latvijas Nacionālā bibliotēka
  • Centrālā statistikas pārvalde
  • Valsts kanceleja
  • Valsts ieņēmumu dienests
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • nav

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ieguldījums risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi