Anotācija (ex-ante)

22-TA-1155: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Zāļu iegādes, uzglabāšanas, uzskaites, lietošanas un iznīcināšanas noteikumi veterinārmedicīniskās prakses iestādēs" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Farmācijas likuma 5.panta 18.punkts
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 11.decembra Regula (ES) 2019/6 par veterinārajam zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai ieviestu Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 11.decembra regulas (EK) 2019/6  par veterinārajam zālēm prasības attiecībā uz veterināro zāļu apriti veterinārmedicīniskās prakses iestādē, kā arī nodrošinātu vienotu terminoloģiju veterinārmedicīnas jomā, pamatojoties uz 2021. gada 19. decembra grozījumiem Farmācijas likumā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Noteikumu projekts sagatavots, pamatojoties uz grozījumiem Farmācijas likumā, kas Saeimā pieņemti 2021. gada 9. decembrī un stājās spēkā 2021. gada 22. decembrī (turpmāk – likums). Likuma 5. panta 18.punkts ir redakcionāli precizēts un pilnvaro Ministru kabinetu izdot noteikumus par zāļu iegādi, uzglabāšanu, uzskaiti, lietošanu un iznīcināšanu veterinārmedicīniskās prakses iestādē. Saskaņā ar grozīto pilnvarojumu ir sagatavots jauns noteikumu projekts, kuram stājoties spēkā, Ministru kabineta 2011.gada 5.aprīļa noteikumi Nr.258 "Kārtība, kādā veterinārmedicīniskās aprūpes iestāde un praktizējošs veterinārārsts iegādājas, uzglabā, uzskaita un izlieto zāles" (turpmāk – noteikumi Nr. 258) zaudēs spēku. Likuma pārejas noteikumu 15.punktā noteikts, ka Ministru kabinets līdz 2022. gada 1. jūnijam izdod noteikumus par zāļu iegādi, uzglabāšanu, uzskaiti, lietošanu un iznīcināšanu veterinārmedicīniskās prakses iestādē. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 31. maijam ir piemērojami noteikumi Nr.258, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.
2019. gada 27. janvārī stājās spēkā 2018. gada 11. decembra Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK (turpmāk - Regula 2019/6), kas nosaka vairākas konkrētas prasības un terminoloģiju attiecībā uz veterināro zāļu iegādi, lietošanu un uzskaiti, kas jāpiemēro no 2022. gada 28. janvāra.

Noteikumu projektā pēc būtības ir pārņemts noteikumu Nr. 258 regulējums, precizējot un nosakot skaidrākas prasības un kārtību veterināro un cilvēkiem paredzēto zāļu (turpmāk - zāles) iegādei, uzglabāšanai, lietošanai, uzskaitei un iznīcināšanai veterinārmedicīniskās prakses iestādē, kā arī nodrošinot vienotu terminoloģiju veterinārmedicīnas jomā, pamatojoties uz 2021. gada 9. decembra grozījumiem Farmācijas likumā. Noteikumu projekts nosaka veterinārmedicīniskās prakses iestādes pienākumus līdzvērtīgus mazumtirgotājiem noteiktajiem pienākumiem attiecībā uz zāļu iegādi un uzskaiti, attiecinot Regulas 2019/6 103. panta prasības uz veterinārmedicīniskās prakses iestādi. Tiek ieviestas Regulas 2019/6 105., 107. un 108. panta prasības attiecībā uz veterināro zāļu, tostarp antimikrobiālo zāļu, lietošanu un uzskaiti. Projektā tiek ieviestas Regulas 112., 113., 114. un 115. panta prasības attiecībā uz zāļu lietošanu dzīvniekiem kaskādes principa gadījumos un zāļu izdalīšanās perioda aprēķināšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Patlaban noteikumos Nr. 258 netiek lietota terminoloģija atbilstoši Veterinārmedicīnas likumā un Regulā 2019/6 lietotajai attiecībā uz zāļu apriti veterinārmedicīnas jomā.
Noteikumos Nr. 258, lai raksturotu veterinārmedicīniskās prakses vietu, kurā veterinārmedicīnisko praksi veic konkrēts praktizējošo veterinārārstu skaits, tiek lietoti divi termini - "veterinārmedicīniskās aprūpes iestāde" un "praktizējošs veterinārārsts". Patlaban termini "veterinārmedicīniskās prakses iestāde" un "praktizējošs veterinārārsts" tiek lietoti ar atšķirīgu nozīmi. Attiecīgi - termins "veterinārmedicīniskās prakses iestāde" raksturo juridisku iestādi/personu - veterinārmedicīniskās prakses vietu, kurā praktizējošs veterinārārsts veic veterinārmedicīnisko praksi, savukārt termins "praktizējošs veterinārārsts" raksturo fizisku personu - sertificētu veterinārārstu, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir reģistrējies kā veterinārmedicīniskā pakalpojuma sniedzējs un nodarbojas ar veterinārmedicīnisko praksi.
Noteikumu projektā nepieciešams precizēt terminoloģiju atbilstoši Regulai 2019/6 attiecībā uz zāļu apriti veterinārmedicīnas jomā.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu nepārprotamas, precīzas un vienotas terminoloģijas lietošanu visos normatīvajos aktos, kas reglamentē veterinārmedicīnas un veterināro zāļu jomu, noteikumu projektā tiek izmantota vienota terminoloģija atbilstoši Regulai 2019/6 un Veterinārmedicīnas likumam. Noteikumos Nr. 258 lietotie termini “veterinārmedicīnas aprūpes iestāde” un “praktizējošs veterinārārsts”, aizstāti ar terminu “veterinārmedicīniskās prakses iestāde”. Noteikumu projektā termina “lieltirgotava” vietā tiek izmantots Regulas 2019/6 termins "vairumtirdzniecības atļaujas turētājs", kas apzīmē veterināro zāļu izplatītāju vairumtirdzniecībā (lieltirgotavu).
Lai uzlabotu vienotu izpratni par Regulā 2019/6 lietoto terminoloģiju attiecībā uz zāļu lietošanu, noteikumu projektā skaidri definēts kaskādes princips jeb atbilstoši Regulas 2019/6 112., 113. un 114. pantam zāļu lietošana ārpus tirdzniecības atļaujas nosacījumiem, kā arī definētas recepšu veterinārās zāles atbilstoši Regulas 2019/6 34.panta prasībām par veterināro zāļu klasificēšanu.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 258 ievieš Direktīvas 2001/82/EK 10. un 11. panta prasības attiecībā uz nosacījumiem zāļu izvēlei un lietošanai ārpus tirdzniecības atļaujas nosacījumiem jeb gadījumos, kad nav pieejamas valstī reģistrētas veterinārās zāles konkrētai sugai un diagnozei (turpmāk - kaskādes gadījumi), kā arī nosacījumi zāļu izdalīšanās perioda aprēķināšanai. Regulas 2019/6 112., 113., 114. un 115. pantā ir noteiktas minētās prasības un tās ir tieši jāpiemēro ar š.g. 28.janvāri, tomēr Regula 2019/6 nenosauc atbildīgās personas, kuru pienākums ir ievērot kaskādes gadījumu nosacījumus un nosacījumus zāļu izdalīšanās perioda aprēķināšanai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā noteikts pienākums veterinārmedicīniskās prakses iestādei nodrošināt, lai praktizējošie veterinārārsti ievēro Regulā 2019/6 noteiktos kaskādes gadījumu nosacījumus un zāļu izdalīšanās perioda noteikšanas nosacījumus.
Problēmas apraksts
Spēkā esošajā regulējumā nav skaidri noteiktas prasības tādu zāļu uzglabāšanai, kas paredzētas dzīvnieka eitanāzijai. Šādu zāļu sastāvā ir vielas, kuras izraisa tūlītēju, nesāpīgu un neatgriezenisku samaņas zudumu un nāvi, līdz ar to šādām zālēm nepieciešama īpaši piesardzīga uzglabāšana.
Šādas zāles lielākoties satur Latvijā kontrolējamo narkotisko vielu, psihotropo vielu un prekursoru II vai III saraksta vielas (turpmāk – II un III saraksta vielas), kuru uzglabāšana ir noteikta normatīvajos aktos par darbībām ar narkotiskām un psihotropām vielām un zālēm veterinārmedicīniskās prakses iestādēs. Tomēr veterināro zāļu reģistrā ir reģistrētas atsevišķas dzīvnieku eitanāzijai paredzētas zāles, kuru sastāvā nav II vai III saraksta vielas (turpmāk – atsevišķās dzīvnieka eitanāzijai paredzētās zāles).
Lai arī norāde par nepieciešamību ievērot īpašu piesardzību šo zāļu uzglabāšanā ir iekļauta lietošanas instrukcijā, un jau šobrīd veterinārmedicīniskās prakses iestādes šāda veida zāles uzglabā, ievērojot īpašu piesardzību, nepieciešams noteikt prasības uzglabāšanai arī normatīvajā regulējumā, lai nodrošinātu vienotu izpratni visām veterinārmedicīniskās prakses iestādēm, kā arī atvieglotu Pārtikas un veterinārā dienesta (turpmāk - dienests) veikto uzraudzību.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu vienotu izpratni par atsevišķo dzīvnieka eitanāzijai paredzēto zāļu drošu uzglabāšanu veterinārmedicīniskās prakses iestādēs, noteikumu projektā noteikta prasība minētās zāles uzglabāt slēdzamā skapī.
Gadījumā, ja veterinārmedicīniskās prakses iestāde ir ieguvusi tiesības darbībai ar II un III saraksta vielām un zālēm, atsevišķās dzīvnieka eitanāzijai paredzētās zāles atļauts uzglabāt kopā ar II vai III saraksta vielām un zālēm.
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz Eiropas rīcības plānu pret mikrobu rezistenci pieejas "Viena veselība" ietvaros, Regula 2019/6 nosaka īpašus ierobežojumus dalībvalstīm antimikrobiālo zāļu lietošanai, kā arī nepieciešamību ievērot antimikrobiālo zāļu piesardzīgas lietošanas pamatnosacījumus. Latvijā spēkā esošais regulējums šobrīd nenosaka praktizējošam veterinārārstam pienākumu šādas prasības ievērot.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu Regulas 2019/6 prasību ievērošanu attiecībā uz antimikrobiālo zāļu piesardzīgu lietošanu, noteikumu projekts paredz pienākumu veterinārmedicīniskās prakses iestādei nodrošināt, ka veterinārmedicīniskās prakses iestādes praktizējošie veterinārārsti ievēro piesardzīgas antimikrobiālo zāļu lietošanas pamatprincipus, kas noteikti Regulas 2019/6 105. un 107. pantā. Lai nodrošinātu atbilstošu antimikrobiālo zāļu izsekojamību, kā arī nodrošinātu Regulas 2019/6 105. panta 5. punkta, 107. panta 3. un 4. punktā noteiktās prasības par antimikrobiālo līdzekļu ordinēšanu un lietošanu, noteikumu projekts nosaka pienākumu veterinārmedicīniskās prakses iestādes izveidotajā zāļu uzskaites sistēmā veikt īpašu atzīmi par antimikrobiālajām zālēm, kas lietotas metafilakses vai profilakses gadījumos.
Problēmas apraksts
Regula 2019/6 nosaka, ka veterinārās zāles no vairumtirdzniecības atļaujas turētāja ir tiesīgi iegādāties tikai mazumtirgotāji. Ņemot vērā, ka esošajā sistēmā veterinārmedicīniskās prakses iestādes iegādājas zāles no lieltirgotavas un šī sistēma ir izstrādāta, viegli izsekojama un nepieciešama, būtu svarīgi šādu darbojošos sistēmu nodrošināt arī turpmāk. Tāpat, Latvijā ir atļauts veterinārmedicīniskās prakses iestādei pārdot dzīvnieku īpašniekam zāles ārstēšanas kursa pabeigšanai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts, piemērojot Regulas 2019/6 103. pantu, nosaka veterinārmedicīniskās prakses iestādes pienākumus līdzvērtīgus mazumtirgotāja pienākumiem attiecībā uz zāļu iegādi, izsniegšanu dzīvnieka īpašniekam vai turētājam (ārstēšanas kursa nodrošināšanai) un uzskaiti.
Ņemot vērā, ka zāļu izplatīšana mazumtirdzniecībā ir aptiekas pienākums un veterinārmedicīniskās prakses iestādes galvenais pienākums ir dzīvnieku ārstēšana nevis zāļu izplatīšana, tad veterināro zāļu izplatīšana no vienas veterinārmedicīniskās prakses iestādes otrai veterinārmedicīniskās prakses iestādei ir atļauta tikai izņēmuma gadījumos, kad dzīvnieku ārstēšanai kritiski nepieciešamās zāles nav pieejamas vairumtirdzniecības atļaujas turētājam, veterinārajai aptiekai vai aptiekai, kas izplata veterinārās zāles.
Prasības kaskādes gadījumos cilvēkiem paredzēto zāļu iegādei saglabātas atbilstošas spēkā esošajam regulējumam.
Problēmas apraksts
Regulas Nr. 2019/6 103. panta 3. punktā un 108. panta 2. punktā ir noteikta minimālā informācija, kas nepieciešama veterināro zāļu uzskaitei, kas ir tieši jāpiemēro.
Patlaban noteikumi Nr. 258 nosaka, ka veterinārmedicīniskās prakses iestāde saglabā informāciju tikai par recepšu zālēm un atsevišķi atrunā uzskaites informāciju veterinārajām zālēm un cilvēkiem paredzētām zālēm.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu vienotu zāļu uzskaites sistēmu un atvieglotu zāļu aprites izsekojamību veterinārmedicīniskās prakses iestādē, noteikumu projektā saglabāta noteikumos Nr. 258 noteiktā prasība veikt recepšu zāļu uzskaiti par zāļu saņemšanu, lietošanu, izsniegšanu dzīvnieku īpašniekam (turētājam) un iznīcināšanu, bet lai izpildītu Regulas 2019/6 prasības un nodrošinātu zāļu aprites izsekojamību, precizēta minimālā informācija, kas jāsaglabā par veterināro un cilvēkiem paredzēto zāļu iegādi, izsniegšanu dzīvnieka īpašniekam (turētājam) vai citai veterinārmedicīniskās prakses iestādei, lietošanu un iznīcināšanu, nosakot, ka papildus jāsaglabā informācija par zāļu derīguma termiņu.
Lai samazinātu datu uzskaites apjomu un mazinātu administratīvo slogu veterinārmedicīniskās prakses iestādēm, noteikumu projekts paredz, ka nav nepieciešams saglabāt atkārtoti informāciju par zāļu saņemšanu, ja tā iekļauta saglabātajā attaisnojuma dokumentā par zāļu iegādi un tas satur visu svarīgo uzskaites informāciju, lai nodrošinātu zāļu izsekojamību.
Problēmas apraksts
Patlaban noteikumi Nr. 258 nosaka, ka katra veterinārmedicīniskās prakses iestāde norīko vienu praktizējošu veterinārārstu, kas ir atbildīgs par zāļu apriti, kā arī personu, kas aizvieto atbildīgo veterinārārstu viņa prombūtnes laikā, un izstrādā kārtību, kas nosaka zāļu iegādes, uzskaites, uzglabāšanas un izlietošanas kārtību iestādē. Strādājot pēc šādas sistēmas veterinārmedicīniskās prakses iestādei, gadījumā, kad atbildīgais veterinārārsts un tā norīkotais aizvietotājs vienlaicīgi nevar pildīt savus pienākumus (atvaļinājums, veselības problēmas), atkārtoti jānorīko jauns atbildīgā veterinārārsta aizvietotājs, kas palielina administratīvo slogu veterinārmedicīniskās prakses iestādei, norīkojot aizvietotāju. Spēkā esošais regulējums paredz, ka jebkurai veterinārmedicīniskās prakses iestādei, neatkarīgi no tajā strādājošo praktizējošo veterinārārstu skaita, jāizstrādā iekšējās kārtības noteikumi, kas ir liels administratīvs slogs veterinārmedicīniskās prakses iestādei ar vienu praktizējošu veterinārārstu.
Risinājuma apraksts
Lai atvieglotu informācijas apmaiņu un samazinātu administratīvo slogu veterinārmedicīniskās prakses iestādēm, noteikumu projekts paredz, ka vienā veterinārmedicīniskās prakses iestādē var strādāt vairāki par zāļu iegādi, uzglabāšanu, uzskaiti un iznīcināšanu atbildīgie veterinārārsti. Atbildīgajiem veterinārārstiem ir tiesības citam citu aizvietot, bet katra pienākumi un atbildība ir jānosaka veterinārmedicīniskās prakses iestādes iekšējā kārtībā.
Tāpat noteikumu projekts paredz samazināt administratīvo slogu veterinārmedicīniskās prakses iestādēm - kabinetiem (iestādes, kurās strādā viens praktizējošs veterinārārsts, piemēram, veterinārmedicīniskā pakalpojuma sniedzēji saimniecībās), paredzot to, ka iekšējā kārtība jānosaka tikai veterinārmedicīniskās prakses iestādēm, kurās strādā vismaz divi praktizējoši veterinārārsti.
Lai skaidri nodalītu pienākumus starp veterinārmedicīniskās prakses iestādi un atbildīgo veterinārārstu, noteikumu projektā noteiktas gan iestādes gan veterinārārsta atbildības jomas un pienākumi.
Problēmas apraksts
Spēkā esošais regulējums paredz, ka praktizējošs veterinārārsts zāles veterinārajā aptiekā iegādājas pret pieprasījumu. Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz mazumtirgotāja prasības attiecināt uz veterinārmedicīniskās prakses iestādēm, tad šāds apliecinājums nepieciešams arī zāles iegādājoties citā veterinārmedicīniskajā prakses iestādē. Patreiz spēkā esošajā regulējumā nav noteikta šāda prasība, bet nepieciešama, lai nodrošinātu vienotu zāļu izsekojamību veterinārmedicīniskās prakses iestādē.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā saglabāta noteikumu Nr.258 pieprasījuma saturs, precizējot tajā norādāmo veterinārmedicīniskās prakses iestādes nosaukumu un adresi.
Lai nodrošinātu recepšu zāļu izsekojamību noteikumu projekts paredz, ka, iegādājoties zāles no citas veterinārmedicīniskās prakses iestādes, tā iesniedz rakstisku pieprasījumu līdzvērtīgi kā veterinārajā aptiekā.
Gadījumos, kad vienam veterinārmedicīniskās prakses iestādes īpašniekam ir vairākas vienotas filiāles, nepieciešams norādīt faktisko adresi, kas norāda, tieši no kuras veterinārmedicīniskās prakses iestādes filiāles iegādājas zāles. Noteikumu projektā paredzēts pieprasījumā norādīt veterinārmedicīniskās prakses iestādes juridisko nosaukumu, jo veterinārmedicīniskās prakses iestādes faktiskais nosaukums var atšķirties no juridiskā nosaukuma, kas iekļauts dienesta reģistrā.
Problēmas apraksts
Regulas 2019/6 103. panta 5. punkts nosaka, ka mazumtirgotāja pienākums ir detalizēti reģistrēt un saglabāt visu informāciju par darījumiem, kas attiecas uz zāļu apriti, kā arī jānodrošina tās pieejamība uzraugošajām iestādēm vismaz piecus gadus. Ņemot vērā, ka veterinārmedicīniskās prakses iestāde pilda mazumtirgotāja pienākumus, noteikumu projektā nepieciešams skaidri definēt tos darījumus, kas veterinārmedicīniskās prakses iestādēm ir jāreģistrē.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu Regulas 2019/6 103. panta 5. punktā noteikto prasību izpildi, kā arī visu veterinārmedicīniskās prakses iestādē lietoto zāļu (t.sk. cilvēkiem paredzēto zāļu) izsekojamību, noteikumu projekts nosaka, ka reģistrēto informāciju par zāļu iegādi, lietošanu, izsniegšanu dzīvnieku īpašniekam (turētājam) un iznīcināšanu veterinārmedicīniskās prakses iestāde glabā ne mazāk kā piecus gadus. Lai atvieglotu zāļu aprites izsekojamību un dienestam tās uzraudzību, noteikumu projektā precizēta un papildināta veterinārmedicīniskās prakses iestādes rīcības kārtība ar zāļu krājumiem, pēc iestādes darbības izbeigšanas, ar nosacījumu saglabāt informāciju par veiktajām darbībām ar zaļu krājumiem un iesniegt to dienestam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Noteikumu projekts neparedz papildus izmaksas praktizējošiem veterinārārstiem un veterinārmedicīniskās prakses iestādēm.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • 960 praktizējoši veterinārārsti
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts nosaka praktizējošo veterinārārstu pienākumus, sniedzot veterinārmedicīniskos pakalpojumus veterinārmedicīniskās prakses iestādēs.
Juridiskās personas
  • 550 veterinārmedicīniskās prakses iestādes
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts samazinās administratīvo slogu veterinārmedicīniskās prakses iestādēm, jo nebūs nepieciešams atkārtoti uzskaitīt informāciju par saņemtajām zālēm, ja visa nepieciešamā informācija pieejama saglabātajā attaisnojuma dokumentā, kas apliecina zāļu iegādi. Veterinārmedicīniskās prakses iestādēm, kurās strādā viens praktizējošs veterinārārsts, nebūs vairs nepieciešams izstrādāt iekšējās kārtības noteikumus zāļu iegādei, uzglabāšanai, uzskaitei, lietošanai un iznīcināšanai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
0,00
960 praktizējoši veterinārārsti
neietekmē
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
-21 401,60
550 veterinārmedicīniskās prakses iestādes
samazinās
Vērtības nozīme:
7,60
Vidējā stundas likme pēc CSP datiem 2021.gadā
8,00
Laika patēriņš iekšējās darba kārtības izstrādei
352
Veterinārmedicīniskās prakses iestāžu - kabinetu skaits
1
Izstrādā sākotnēji un pārskata pēc nepieciešamības
-21 401,60
Iekšējās darba kārtības izstrāde, veterinārmedicīniskās prakses iestādēs, kurās strādā mazāk par diviem praktizējošiem veterinārārstiem
Kopā
-21 401,60

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R0006
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra regula (EK) 2019/6 par veterinārajām zālēm un kas atceļ direktīvu 2001/82 EK
Apraksts
Tiesību aktā ir atsauces uz Regulas Nr.2019/6  34., 103., 105., 106., 107., 112., 113., 114. un 115.pantu un pārņemta 101., 103. un 106. pantā minētā terminoloģija
 
ES tiesību akta CELEX numurs
32010R0037
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2009. gada 22. decembra Regulas (ES) Nr. 37/2010 par farmakoloģiski aktīvajām vielām un to klasifikāciju pēc to atlieku maksimāli pieļaujamā satura
Apraksts
Tiesību aktā ir atsauce uz Regulas Nr.37/2010 pielikuma 1. tabulu
 
ES tiesību akta CELEX numurs
32006R1950
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2006. gada 13. decembra Regulu (EK) Nr. 1950/2006, ar kuru atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvai 2001/82/EK par Kopienas kodeksu, kas attiecas uz veterinārajām zālēm, izveido to vielu sarakstu, kuras ir būtiskas zirgu dzimtas dzīvnieku ārstēšanā, attiecībā uz atļautajām aktīvām vielām un to lietošanas pamatojumu
Apraksts
Tiesību aktā ir atsauce uz Regulas Nr. 1950/2006 pielikumu
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R0963
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2021. gada 10. jūnija Īstenošanas regulas (ES) 2021/963, ar ko nosaka noteikumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/429, (ES) 2016/1012 un (ES) 2019/6 piemērošanai attiecībā uz zirgu identifikāciju un reģistrāciju un izveido identifikācijas dokumentu paraugus attiecībā uz šiem dzīvniekiem
Apraksts
Tiesību aktā ir atsauce uz Regulas Nr.37/2010 39. un 40. pantu

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra regula (EK) 2019/6 par veterinārajām zālēm un kas atceļ direktīvu 2001/82 EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr.2019/6 34.panta 1.punkts
8., 16., 17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2019/6 108.pants
 17.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2019/6 115.pants
13.4 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr.2019/6 103.panta 3.punkts
17.1. un 17.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr.2019/6 106.panta 1.punkts
13.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr.2019/6 107.pants
13.2., 17.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2019/6 112.pants
6.3., 13.1, 13.4., 17.4.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr.2019/6 103.panta 2.punkts 
6.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2019/6 113.pants
6.3., 13.1, 13.4., 17.4.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2019/6 114.pants
6.3., 13.1, 13.4., 17.4.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr.2019/6 105.pants 1., 2. un 3 punkts
13.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar
Cita informācija
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2009. gada 22. decembra Regulas (ES) Nr. 37/2010 par farmakoloģiski aktīvajām vielām un to klasifikāciju pēc to atlieku maksimāli pieļaujamā satura
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr.37/2010 pielikuma 1.tabula
11.3. apkašpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar
Cita informācija
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2006. gada 13. decembra Regulu (EK) Nr. 1950/2006, ar kuru atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvai 2001/82/EK par Kopienas kodeksu, kas attiecas uz veterinārajām zālēm, izveido to vielu sarakstu, kuras ir būtiskas zirgu dzimtas dzīvnieku ārstēšanā, attiecībā uz atļautajām aktīvām vielām un to lietošanas pamatojumu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 1950/2006 1., 2., 3., 4. pants un pielikums
11.5.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar
Cita informācija
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2021. gada 10. jūnija Īstenošanas regulas (ES) 2021/963, ar ko nosaka noteikumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/429, (ES) 2016/1012 un (ES) 2019/6 piemērošanai attiecībā uz zirgu identifikāciju un reģistrāciju un izveido identifikācijas dokumentu paraugus attiecībā uz šiem dzīvniekiem
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr.37/2010 39. un 40.pants
11.5.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar
Cita informācija
Skaidrojums
Noteikumu projekts tiks izsūtīts saskaņošanai nozares nevalstiskajām organizācijām un nodots publiskajai apspriešanai

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi