Anotācija (ex-ante)

23-TA-14: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 15. maija noteikumos Nr. 319 "Noteikumi par veterināro zāļu ražošanu un kontroli, kārtību, kādā veterināro zāļu ražotājam izsniedz labas ražošanas prakses sertifikātu, un par veterināro zāļu ražošanu atbildīgās amatpersonas kvalifikācijas un profesionālās pieredzes prasībām"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Projekts izstrādāts, lai nodrošinātu Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 11.decembra regulas (ES) 2019/6 par veterinārajam zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK (turpmāk – regula 2019/6) prasību ieviešanu attiecībā uz veterināro zāļu izgatavošanai paredzēto aktīvo vielu  ražotājiem, importētājiem un izplatītājiem, kā arī veterināro zāļu ražotājiem un importētājiem. Projektā noteikta kārtība, kādā  aktīvo vielu ražotāji, importētāji un izplatītāji, kas veic uzņēmējdarbību Latvijas Republikā, reģistrē savu darbību Pārtikas un veterinārajā dienestā (turpmāk - dienests). Tāpat noteikti nosacījumi, saskaņā ar kādiem dienests novērtē aktīvo vielu ražotāju, importētāju un izplatītāju atbilstību labas ražošanas prakses prasībām un labas izplatīšanas prakses prasībām, kā atbilstības apliecinājumu izsniedzot attiecīgu sertifikātu. Dienests reģistrē aktīvo vielu ražotājus, importētājus un izplatītājus, ja tie izpilda Regulas 2019/6 95.panta prasības, tostarp aktīvās vielas ražo saskaņā ar labu ražošanas praksi un izplata saskaņā ar labu izplatīšanas praksi.  Reģistrētiem aktīvo vielu ražotājiem, importētājiem un izplatītājiem ir pienākums informēt dienestu par jebkurām izmaiņām, ko tie veic reģistrācijas informācijā.  Lai novērstu tiesību normu dublēšanu, projektā precizētas prasības veterināro zāļu ražotājiem, izdarot atsauces uz Regulas 2019/6 attiecīgiem pantiem. Tāpat ir aktualizētas atsauces uz Ministru kabineta noteikumiem, ar ko nosaka dienesta maksas pakalpojumus.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts izstrādāts ar mērķi ieviest Regulas 2019/6 prasības, nosakot, ka aktīvo vielu ražotājiem, importētājiem  un izplatītājiem ir jāievēro labas ražošanas prakses un labas izplatīšanas prakses prasības atbilstoši Regulas 2019/6 95.pantam, jāreģistrē savu darbību dienestā un jāinformē dienests par izmaiņām reģistrācijas informācijā, kas iesniegta dienestam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2007. gada 15. maija noteikumos Nr. 319 “Noteikumi par veterināro zāļu ražošanu un kontroli, kārtību, kādā veterināro zāļu ražotājam izsniedz labas ražošanas prakses sertifikātu un par veterināro zāļu ražošanu atbildīgās amatpersonas kvalifikācijas un profesionālās pieredzes prasībām” (turpmāk – noteikumi Nr. 319) noteiktas prasības veterināro zāļu un aktīvo vielu ražotājiem, kā arī dienesta un Zāļu valsts aģentūras (turpmāk – aģentūra) kompetence veikt labas ražošanas prakses atbilstības pārbaudes. Farmācijas likuma 50.pants paredz, ka zāļu ražotājs ražo un izplata zāles un aktīvās vielas. Veterināro zāļu labas ražošanas prakses prasības  noteiktas saskaņā ar Eiropas Komisijas 1991.gada 23.jūlija Direktīvu 91/412/EEK, ar ko nosaka labas ražošanas prakses principus un vadlīnijas veterinārajām zālēm. Zāļu un aktīvo vielu labas ražošanas prakses prasības noteiktas, ņemot vērā Farmācijas likuma 51.1pantā minētajā Eiropas Komisijas rokasgrāmatā par zāļu labu ražošanas praksi publicētos principus un pamatnostādnes. Noteikumos Nr. 319 noteikts, ka dienests vai aģentūra personai, kas ražo  veterinārās zāles un aktīvās vielas,  ne retāk kā reizi trīs gados veic veterināro zāļu labas ražošanas prakses atbilstības pārbaudi un izsniedz veterināro zāļu labas ražošanas prakses sertifikātu (turpmāk – sertifikāts), ja ir nodrošināta atbilstība noteikumu Nr. 319 prasībām.  Dienesta izdevumus par ar atbilstības novērtēšanu veterināro zāļu labai ražošanas praksei un labas ražošanas prakses sertifikāta izsniegšanu sedz veterināro zāļu ražotājs saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 17.decembra noteikumiem Nr. 681 "Noteikumi par kārtību, kādā aprēķina un veic maksājumus par Pārtikas un veterinārā dienesta valsts uzraudzības un kontroles darbībām, un maksas pakalpojumiem"(turpmāk - dienesta maksas pakalpojumu cenrādis).

No 2022. gada 28. janvāra tiek piemērota Regula 2019/6.  Regulas 2019/6 VI. nodaļā  noteiktas prasības veterināro zāļu un aktīvo vielu ražošanai, importam un eksportam un aktīvo vielu izplatīšanai. Ir noteikti veterināro zāļu ražotāju pienākumi, par veterināro zāļu ražošanu un sērijas izlaidi atbildīgās personas kvalifikācijas prasības, labas ražošanas prakses sertifikāta izsniegšanas prasības, kā arī aktīvo vielu importētāju, ražotāju un izplatītāju pienākumi, tostarp, pienākums nodrošināt atbilstību labai ražošanas praksei un labai izplatīšanas praksei un reģistrēt savu darbību tās valsts kompetentajā iestādē, kurā tie veic uzņēmējdarbību. Aktīvo vielu labas izplatīšanas prakses prasības noteiktas Komisijas 2021. gada 2. augusta Īstenošanas regulā  (ES) 2021/1280 par pasākumiem attiecībā uz tādu aktīvo vielu labu izplatīšanas praksi, kuras izmanto par veterināro zāļu izejvielām, saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/6 (turpmāk - regula 2021/1280).
Regulas 2019/6 69.preambulā noteikts, ka lai nodrošinātu to, ka tiek vienādi piemēroti labas ražošanas prakses un labas izplatīšanas  prakses principi, kompetentajām iestādēm, kontrolējot ražotājus un izplatītājus, par pamatu būtu jāizmanto Savienības pārbaužu un informācijas apmaiņas procedūru apkopojums, kas publicēts Eiropas Zāļu aģentūras mājas lapā internetā .

2023.gada 12.oktobrī stājās spēkā grozījumi Farmācijas likumā, kas nosaka dienesta kompetenci novērtēt aktīvo vielu ražotāju, importētāju un izplatītāju atbilstību labas izplatīšanas prakses prasībām, veikt atbilstības pārbaudes,  izsniegt labas izplatīšanas prakses sertifikātu un reģistrēt aktīvo vielu ražotājus, izplatītājus un importētājus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
 No 2022.gada 28.janvāra ir jāpiemēro regula 2019/6, kuras  VI. nodaļā kopā ar prasībām veterināro zāļu ražotājiem ir noteiktas  prasības aktīvo vielu ražotājiem, importētājiem un izplatītājiem, kas līdz šim nebija noteiktas veterināro zāļu apriti reglamentējošajos normatīvajos aktos, bet prasības visiem aktīvo vielu izplatītājiem bija noteiktas cilvēkiem paredzēto zāļu apriti reglamentējošajos normatīvajos aktos.  Ņemot vērā, ka noteikumos Nr.319 jau ir noteiktas prasības aktīvo vielu ražošanai, ir jāveic grozījumi, lai paplašinātu noteikumu ietvaru, nodrošinot regulas 2019/6 prasību ieviešanu attiecībā uz aktīvo vielu izplatīšanu. Noteikumu Nr.319 2.punktā ir skaidrots termins "aktīvā viela", kas dublē regulas 2019/6 4.panta 3.punktā minēto definīciju.
Risinājuma apraksts
Projekta 1., 2. un 3.punkts punkts  papildina  noteikumu N. 319 virsrakstu ar norādi, ka noteikumi attiecas arī uz aktīvo vielu ražošanu, importu un izplatīšanu, izdošanas pamatojumu ar atsauci uz Farmācijas likuma 5.panta 23.punktu un noteikumu Nr.319 1.punktu par noteikumu ietvaru.  Projekta 4.punkts precizē termina "aktīvā viela" skaidrojumu, izdarot atsauci uz Regulas 2019/6 4.panta 3.punktu, tādējādi novēršot tiesību normu dublēšanu.  Projekta 6. punkts nosaka aktīvo vielu ražotāju, importētāju un izplatītāju pienākumu ievērot regulas 2019/6 un regulas 2021/1280 prasības
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.319 6.punkts nosaka prasības, ko jāievēro veterināro zāļu ražotājam. Regulas 2019/6 93., 96. un 97.pantā ir noteikti veterināro zāļu ražotāja pienākumi, informācija, kāda jāsaglabā par saražoto veterināro zāļu izplatīšanu un laika termiņš, cik ilgi jāglabā šāda informācija.  Noteikumu Nr.319 6.punkts dublē Regulas 2019/6  prasības.
Risinājuma apraksts
Projekta 5.punkts paredz labojumus noteikumu Nr.319. 6.punktā, aizstājot prasības veterināro zāļu ražotājam ar attiecīgām atsaucēm uz Regulas 2019/6 pantiem un punktiem, novēršot tiesību normu dublēšanu. Regulas 2019/6  prasības neparedz stingrākus nosacījumus kā  līdz šim noteikumos Nr.319 noteiktos.
Problēmas apraksts
Noteikumu nr.319 II. nodaļā noteiktas par veterināro zāļu ražošanu atbildīgās kvalificētās personas kvalifikācijas un profesionālas pieredzes prasības. Regulas 2019/6 97.pantā ir noteikta kvalificētās personas kvalifikācijas un profesionālas pieredzes prasības.  Noteikumu Nr.319. II.nodaļa dublē regulas 2019/6 prasības. 
Risinājuma apraksts
Projekta 7.punkts nosaka, ka kvalificētas personas kvalifikācijas prasības un profesionālā pieredze atbilst Regulas 2019/6 97.panta prasībām un svītroti noteikumu Nr.319. 8., 9., 10. punkts, kas dublēja regulas 2019/6 prasības.  Regulas 2019/6 97.panta  prasības neparedz stingrākus nosacījumus kā līdz šim noteikumos Nr.319 noteiktos.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr.319 noteikts, ka dienests pēc speciālās atļaujas (licences) veterināro zāļu ražošanai  izsniegšanas veic  labas ražošanas prakses atbilstības novērtēšanu un izsniedz labas ražošanas prakses sertifikātu, bet nav noteikts, cik ilgā laika pēc licences izsniegšanas veic atbilstības novērtēšanu un izsniedz sertifikātu. Atbilstoši Savienības pārbaužu un informācijas apmaiņas procedūru apkopojumam (kas publicēts Eiropas Zāļu aģentūras mājas lapā internetā), labas ražošanas prakses atbilstības novērtēšana jāveic trīs līdz sešu mēnešu laika pēc licences izsniegšanas, tādēļ nepieciešams precizēt noteikumus Nr.319.
Risinājuma apraksts
Projekta 12.punkts precizē spēkā esošo prasību, nosakot  ka dienests trīs līdz sešu mēnešu laikā pēc pēc speciālās atļaujas (licences) veterināro zāļu ražošanai  izsniegšanas veic atkārtotu labas ražošanas prakses atbilstības novērtēšanu un izsniedz labas ražošanas prakses sertifikātu.
Problēmas apraksts
Veterināro zāļu ražotājs sedz dienesta izdevumus  par atbilstības novērtēšanu, labas ražošanas prakses sertifikāta izsniegšanu un citus izdevumus atbilstoši Ministru kabineta 2019. gada 17. decembra  noteikumiem Nr. 681 "Noteikumi par kārtību, kādā aprēķina un veic maksājumus par Pārtikas un veterinārā dienesta valsts uzraudzības un kontroles darbībām, un maksas pakalpojumiem". Noteikumos nr.319 ir norādītas neaktuālas atsauces  uz  dienesta maksas pakalpojumu cenrādi reglamentējošiem  normatīviem aktiem.
Risinājuma apraksts
Projekta 14. un 19.punktā aktualizētas atsauces uz normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā aprēķina un veic maksājumus par Pārtikas un veterinārā dienesta valsts uzraudzības un kontroles darbībām, un maksas pakalpojumiem.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.319  28.punkts  paredz, ka dienests 10 dienu laikā pēc pārbaudes sagatavo labas ražošanas prakses kontroles ziņojumu un 1.pielikums paredz veterināro zāļu labas ražošanas prakses kontroles ziņojuma veidlapu.  Kontroles ziņojuma sagatavošana ir dienesta iekšējā procedūra, tādēļ ar ārējo normatīvo aktu nav jānosaka kontroles ziņojuma veidlapa.  Kontroles ziņojuma sagatavošanas laiks var būtiski atšķirties, ņemot vērā  veterināro zāļu ražotāja uzņēmuma lielumu un procesu sarežģītību, tādēļ kontroles ziņojuma sagatavošanai vajadzētu piemērot Administratīvā procesa likumu.
Risinājuma apraksts
Projekta 15.punkts precizē noteikumu Nr.319 28.punktu, svītrojot laika termiņu, kādā dienests sagatavo labas ražošanas prakses kontroles ziņojumu, tādējādi piemērojot Administratīvā procesa likumu.  Tāpat tiek svītrots  noteikumu Nr. 319. 1.pielikumā noteiktais labas ražošanas prakses kontroles ziņojuma veidlapas paraugs.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr.319 29.2.apakšpunktā noteikts, ka dienestam labas ražošanas prakses sertifikāts ir jāizsniedz 90 dienu laikā pēc labas ražošanas prakses atbilstības novērtēšanas pārbaudes. Regulas 2019/6 94.panta 1.punktā noteikts, ka labas ražošanas prakse sertifikāts jāizsniedz 90 dienu laikā pēc pārbaudes pabeigšanas. Noteikumu Nr.319. 29.2.apakšpunkts dublē regulas 2019/6 prasības
Risinājuma apraksts
 Projekta 16.punkts precizē noteikumu Nr. 319 29.2.apakšpunktu, nosakot, ka dienestam labas ražošanas prakses sertifikāts ir jāizsniedz regulas 2019/6 94.panta 1.punktā noteiktajā terminā ,t.i.  90 dienu laikā pēc labas ražošanas prakses atbilstības novērtēšanas pārbaudes.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.319 29.2.punkta noteikts, ka dienests var atlikt veterināro zāļu labas ražošanas prakses sertifikāta izsniegšanu, ja labas ražošanas prakses atbilstības pārbaudes laikā  konstatētas neatbilstības un veterināro zāļu ražotājam nepieciešams veikt koriģējošus pasākumus, lai novērstu neatbilstības. Dienests nosaka termiņu šo neatbilstību novēršanai. Bet nav noteikta tālāka dienesta rīcība, ja veterināro zāļu ražotājs dienesta noteiktā termiņā nav novērsis neatbilstības.
Risinājuma apraksts
Projekta 18.punkts  papildina noteikumu Nr.319.30.punktu ar jaunu apakšpunktu, nosakot, ka  dienests  atsaka labas ražošanas prakses sertifikātu, ja veterināro zāļu ražotājs dienesta noteiktajā termiņā nav novērsis  neatbilstības labai ražošanas praksei.
Problēmas apraksts
Noteikumu nr.319. 31.3.apakšpunktā noteikts, ka dienests informāciju par veterināro zāļu labas ražošanas prakses sertifikātu vai atteikum izsniegt sertifikātu ievada Eiropas Savienības datu bāzē. Regulas 2019/6  91.pantā noteikts, ka Eiropas Zāļu aģentūra izveido un uztur Savienības datubāzi, kas aptver  veterināro zāļu un aktīvo vielu ražošanu, importu un vairumtirdzniecību (turpmāk- ražošanas un vairumtirdzniecības datubāze) un valstu kompetentās iestādes tajā iekļauj informāciju par labas ražošanas prakse sertifikātiem, kā arī paziņojumu par neatbilstību labai ražošanas praksei. Tādēļ nepieciešams precizēt noteikumu Nr.319 31.2.apakšpunktu.
Risinājuma apraksts
Projekta 19.punkts precizē noteikumu Nr.319 31.3.apakšpunktu, nosakot, ka dienests datus par izsniegto labas ražošanas prakses sertifikātu  vai informāciju par neatbilstību labai ražošanas praksei ievada ražošanas un vairumtirdzniecības datubāzē.
Problēmas apraksts
Regulas 2019/6 95.pants paredz pienākumu aktīvo vielu ražotājiem, importētājiem un izplatītājiem reģistrēt savu darbību valsts kompetentajā iestādē un ievērot labas ražošanas prakses un labas izplatīšanas prakses prasības, ka arī informēt kompetento iestādi par izmaiņām reģistrācijā. noteikumos Nr.319 ir noteikt tikai pienākums aktīvo vielu ražotājiem ievērot labu ražošanas praksi. Tādēļ nepieciešams papildināt noteikumus Nr.319.
Risinājuma apraksts
Projekta 20.punkts papildina noteikumus Nr.319 ar jaunu nodaļu, ar ko nosaka nosacījumus aktīvo vielu ražotāju, importētāju un izplatītāju  atbilstības novērtēšanai  un reģistrēšanai.
Paredzēts, ka  aktīvo vielu ražotājs, importētājs un izplatītājs, kas ir reģistrējis savu uzņēmējdarbību Latvijā,  iesniedz dienestā iesniegumu, kā arī noteikta iesnieguma veidlapa (3.pielikums). Tāpat noteikts, ka  dienests sākotnēji izvērtē iesniegumu un pieņem lēmumu veikt vai neveikt labas ražošanas prakses vai labas izplatīšanas prakses atbilstības novērtēšanas pārbaudi. Ja dienests, izvērtējot riskus saskaņā ar regulas 123.panta 3.punktā minētajiem kritērijiem, nolemj veikt pārbaudi, tas, saskaņā ar regulas 2019/6 95.panta 4.punktu 60 dienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas paziņo, ka veiks atbilstības novērtēšanas pārbaudi un 60 dienu laikā pēc paziņošanas par nodomu veikt pārbaudi veic atbilstības novērtēšanas pārbaudi un paziņo rezultātu. Ja iesniedzējs 60 dienu laikā no reģistrācijas iesnieguma iesniegšanas nav saņēmis dienesta paziņojumu par nodomu veikt atbilstības pārbaudi, tad iesniedzējs uzskatām par reģistrētu un var uzsākt darbību. 
Noteikts, ka dienests pēc labas ražošanas prakses vai labas izplatīšanas prakses atbilstības pārbaudes  sagatavo kontroles ziņojumu, kurā norāda konstatētās neatbilstības, ja tādas ir. Pārbaudāmā persona sagatavo neatbilstību jeb trūkumu novēršanas plānu un dienesta noteiktā termiņā novērš konstatētās neatbilstības.  Ja aktīvo vielu ražotājs, importētājs vai izplatītājs atbilst labas ražošanas prakses vai, attiecīgi, labas izplatīšanas prakses prasībām, dienests reģistrē attiecīgo personu un informāciju norāda ražošanas un vairumtirdzniecības datu bāzē.  Projekts nosaka arī aktīvo vielu ražotāja, importētāja un izplatītāja reģistrācijas veidlapu (4.pielikums), kas sagatavota atbilstoši Savienības pārbaužu un informācijas apmaiņas procedūru apkopojumā norādītajai veidlapai. Tāpat ir paredzēts, ka aktīvo vielu izplatītājas, kā arī importētājs un ražotājs, kas izplata paša saražotās vai importētās aktīvas vielas, izpilda labas izplatīšanas prakses prasības un kā apliecinājumu par atbilstību prasībām saņem labas izplatīšanas prakses sertifikātu.  Projekts nosaka labas izplatīšanas prakses sertifikāta paraugu atbilstoši Savienības pārbaužu un informācijas apmaiņas procedūru apkopojumā norādītajai veidlapai (5.pielikums). Gadījumā, ja aktīvo vielu ražotājs, importētājs vai izplatītājs neatbilst labas ražošanas prakses vai labas izplatīšanas prakses prasībām, dienests atsaka reģistrāciju vai,- jau reģistrētu aktīvo vielu ražotāju, importētāju un izplatītāju svītro no ražošanas un vairumtirdzniecības datu bāzes atbilstoši regulas 2019/6 132.pantam.
Regulas 2019/6 95.panta 5.punkts paredz aktīvo vielu ražotāju, importētāju un izplatītāju pienākumu informēt kompetento iestādi par izmaiņām reģistrācijai iesniegtajā informācijā katru gadu. Tādēļ paredzēts, ka aktīvo vielu ražotāju, importētāji un izplatītāji informāciju par izmaiņām dienestam iesniedz, izmantojot reģistrācijas veidlapu. Noteikts, ja gada laika nav veiktas izmaiņas, informācija nav jāiesniedz. Savukārt, ja ir veiktas izmaiņas, kas ietekmē aktīvo vielu kvalitāti un drošumu, ir jāpaziņo nekavējoties. Lai nodrošinātu drošu un efektīvu aktīvo vielu ražošanu un izplatīšanu, dienests var apturēt aktīvo vielu ražotāju, importētāju vai izplatītāju darbību, ja konstatē, ka nekavējoties nav sniegta informācija par izmaiņām, kas ietekmē aktīvo vielu kvalitāti un drošumu. Attiecīgais aktīvo vielu ražotājs, importētājs vai izplatītājs drīkst atsākt darbību tikai pēc tam, kad dienests pārliecinājies, ka aktīvo vielu ražošana, imports un izplatīšana notiek saskaņā ar labas ražošanas vai labas izplatīšanas prakses prasībām. Savienības pārbaužu un informācijas apmaiņas procedūru apkopojumā norādīts, ka aktīvo vielu ražošanas, importēšanas vai izplatīšanas atbilstība labas ražošanas prakses prasībām vai labas izplatīšanas prakses prasībām ir regulāri jāizvērtē, pamatojoties uz riska izvērtējumu, tādēļ paredzēts, ka atkārtotu atbilstības novērtēšanu un atbilstības apliecinājuma - sertifikāta izsniegšanu dienests veic ne retāk kā reizi piecos gados, tādējādi nodrošinot drošu un efektīvu aktīvo vielu ražošanu, importēšanu un izplatīšanu. Ņemot vērā, ka līdz šim visiem aktīvo vielu ražotājiem, importētājiem un izplatītājiem bija jāievēro cilvēkiem paredzēto zāļu apriti reglamentējošo normatīvo aktu prasības attiecībā uz labas izplatīšanas prakses ievērošanu un darbības reģistrāciju valsts kompetentajā iestādē, Regulas 2019/6 95.pantā noteiktās prasības aktīvo vielu izplatītājiem pēc būtības neatšķiras no līdz šim piemērotajām prasībām. 
Projekts paredz, ka dienesta izdevumus par aktīvo vielu ražotāja, importētāja vai izplatītāja reģistrēšanu, atbilstības novērtēšanas pārbaudi, izmaiņām reģistrācijas informācijā un labas ražošanas prakses sertifikāta izsniegšanu sedz pārbaudāmā persona saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 17. decembra  noteikumiem Nr. 681 "Noteikumi par kārtību, kādā aprēķina un veic maksājumus par Pārtikas un veterinārā dienesta valsts uzraudzības un kontroles darbībām, un maksas pakalpojumiem".
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.319 informatīvajā atsaucē uz Eiropas Savienības direktīvām ir minēts, ka noteikumos iekļautas tiesību normas no  Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 6.novembra Direktīvas 2001/82/EK par Kopienas kodeksu, kas attiecas uz veterinārajām zālēm (turpmāk -direktīva 2001/82)  un Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta Direktīvas 2004/28/EK, ar ko groza Direktīvu 2001/82/EK par Kopienas kodeksu, kas attiecas uz veterinārajām zālēm (turpmāk - direktīva 2004/28). Regula 2019/6 atceļ iepriekšminētās direktīvas, tādēļ tās jāsvītro no informatīvās atsauces.
Risinājuma apraksts
Projekts precizē noteikumu Nr.319 informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām, svītrojot atsauces uz direktīvu 2001/82 un direktīvu 2004/28.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.319.2.pielikumā ir noteiks veterināro zāļu un aktīvo vielu labas ražošanas prakses sertifikāta paraugs, kurā ir atsauces uz direktīvu 2001/82. 
Risinājuma apraksts
Projekts precizē noteikumu Nr.319 2.pielikumā  noteikto veterināro zāļu un aktīvo vielu labas ražošanas prakses sertifikāta paraugu, aizstājot tajā atsauces uz direktīvu 2001/82 ar atsaucēm un Regulas 2019/6 attiecīgiem pantiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Veterināro zāļu ražotāji
  • Par veterināro zāļu izejvielām izmantoto aktīvo vielu ražotāji, importētāji un izplatītāji, kas reģistrējuši savu uzņēmējdarbību Latvijā
Ietekmes apraksts
Precizē prasības veterināro zāļu ražošanai, noska prasibas aktīvo vielu ražotājiem, importētājiem un izplatītājiem

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R0006
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regula (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ direktīvu 2001/82 EK
Apraksts
Ieviestas Regulas 2019/6 VI. sadaļas prasības
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1280
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021. gada 2. augusta īstenošanas regula (ES) 2021/1280 par pasākumiem attiecībā uz tādu aktīvo vielu labu izplatīšanas praksi, kuras izmanto par veterināro zāļu izejvielām, saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/6
Apraksts
ieveistas Regulas 2021/1289 prasības

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regula (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ direktīvu 2001/82 EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
4.panta 3.punkts
Tiesību akta projekta 4. punkts
(Noteikumu Nr.319 2.3.apakšpunkts)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
93.panta 1.punkts
Tiesību akta projekta 5.punkts
(Noteikumu Nr. 319 6. punkts)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
97.panta 6., 7., 8., 9., 10.punkts
Tiesību akta projekta 5.punkts
(Noteikumu Nr. 319 6.8.apakšpunkts)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
95.pants
Tiesību akta projekta 6.11. un 6.12.apakšpunkts, 20. punkts
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
97.panta 8.punkts
Tiesību akta projekta 11.punkts
(Noteikumu Nr. 319 16.4.apakšpunkts)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
94.panta 1.punkts
Tiesību akta projekta 16.punkts
(Noteikumu Nr. 319 29.2.apakšpunkts)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
91.pants
Tiesību akta projekta 19.punkts
(Noteikumu Nr. 319 31.3.apakšpunkts)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
123.pants
Tiesību akta projekta 20.punkts (attiecas uz jaunās IV1nodaļas 33.3punktu) un 26.punkts (Noteikumu Nr. 319 2.pielikums)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
132.pants
Tiesību akta projekta 20.punkts (attiecas uz jaunās IV1nodaļas 33.14punktu)
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav attiecināms
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021. gada 2. augusta īstenošanas regula (ES) 2021/1280 par pasākumiem attiecībā uz tādu aktīvo vielu labu izplatīšanas praksi, kuras izmanto par veterināro zāļu izejvielām, saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/6
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
visa regula
Tiesību akta projekta 6.13.apakšpunkts
-
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav attiecināms
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Pārtikas un veterinārais dienests
palielinās
Vērtības nozīme:
43,75
euro
16,00
stundas
5
uzņēmums
1
inspekcija
3 500,00
Kopā
3 500,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jauna funkcija- aktīvo vielu ražotāju, importētāju un izplatītāju atbilstības labai izplatīšanas praksei novērtēšana un reģistrēšana
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi