Anotācija

23-TA-1840: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Valsts informācijas sistēmu likuma 5.panta 1.2 daļa

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta mērķis ir noteikt valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma"  informācijas sistēmā iekļaujamās informācijas apjomu un kārtību, kādā informāciju apstrādā informācijas sistēmā, kā arī nosacījumus piekļuves nodrošināšanai valsts informācijas sistēmā iekļautajai informācijai (turpmāk - MK noteikumu projekts).
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Novērtējot ieguldījumu un vairojot prestižu sabiedrībā, kā arī lai veicinātu un atbalstītu pašvaldību, komersantu un citu personu brīvprātīgu iesaistīšanos atbalsta sniegšanā daudzbērnu ģimenēm un ģimenēm, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti vai kurā ir persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu un kurai ir noteikta I vai II invaliditātes grupa, Sabiedrības integrācijas fonds nodrošina valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" (turpmāk – programma) īstenošanu.
Latvijas Goda ģimenes apliecības (turpmāk – apliecība) piešķiršanas, izsniegšanas, izmantošanas, anulēšanas gadījumus un kārtību, kā arī ierobežojumus apliecības saņemšanai nosaka Ministru kabineta 2021.gada 1.jūnija noteikumiem Nr. 352 "Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtība". Patlaban Informācijas uzkrāšanas un analīzes sistēmā esošo datu apstrāde  un institūciju sadarbība notiek saskaņā ar  šo noteikumu 3.8.apakšpunktu, 13., 14., 15., 17., 18., 19., 27., 28. punktu.

2023.gada  1.oktobrī  stājās spēkā grozījumi Bērnu tiesību aizsardzības likumā, kas nosaka, ka, lai nodrošinātu atbalsta sniegšanu  valsts atbalsta programmas “Latvijas Goda ģimenes apliecības programma” mērķgrupas ģimenēm, kā arī vienotas uzskaites un statistikas izveidei, valsts informācijas sistēmā apstrādā ģimenes locekļu identitātes datus, kontaktinformāciju, ziņas par dzīvesvietu un personas iekļaušanu parādnieku reģistrā, bērna dzimšanas datumu, ziņas par bērna aizgādības tiesībām un informāciju par invaliditāti un izglītības ieguves faktu, kā arī ziņas par saņemto iesniegumu un uz tā pamata pieņemtajiem lēmumiem (likuma 26. panta astotā daļa).

Tādējādi, lai Sabiedrības integrācijas fonds informācijas sistēmā varētu apstrādāt valsts atbalsta programmas “Latvijas Goda ģimenes apliecības programma” mērķgrupas ģimenes locekļu identitātes datus, kontaktinformāciju, ziņas par dzīvesvietu un personas iekļaušanu parādnieku reģistrā, bērna dzimšanas datumu, ziņas par bērna aizgādības tiesībām un informāciju par invaliditāti un izglītības ieguves faktu, kā arī ziņas par saņemto iesniegumu un uz tā pamata pieņemtajiem lēmumiem, nepieciešama Ministru kabineta noteikumu projekta izstrāde atbilstoši Valsts informācijas sistēmas likuma 5.panta 1.2 daļā dotajam pilnvarojumam.

Vienlaikus Ministru kabineta  2021.gada 1.jūnija noteikumus Nr.352 "Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtība" (turpmāk - MK noteikumi nr.352) aizstās jauni Ministru kabineta noteikumi (23-TA-2240).
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Patlaban nav atsevišķu Ministru kabineta noteikumu valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmai, kuros vienuviet būtu ietverti visi Valsts informācijas sistēmas likuma 5.panta 1.1 daļas 3., 4., 5.un 6.punktā noteiktie nosacījumi, proti, noteikts:
 - valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" valsts informācijas sistēmas pārzinis;
 - valsts informācijas sistēmā iekļaujamās informācijas apjoms;
- kārtība, kādā informāciju apstrādā valsts informācijas sistēmā;
 -nosacījumi piekļuves nodrošināšanai valsts informācijas sistēmā iekļautajai informācijai.
Risinājuma apraksts
MK noteikumu projektā ir ietverti visi  Valsts informācijas sistēmas likuma 5.panta 1.daļas 3., 4., 5.un 6.punktā noteiktie nosacījumi valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmai (turpmāk – informācijas sistēma):
 - valsts informācijas sistēmas pārzinis;
 - valsts informācijas sistēmā iekļaujamās informācijas apjoms;
- kārtība, kādā informāciju apstrādā valsts informācijas sistēmā;
 -nosacījumi piekļuves nodrošināšanai valsts informācijas sistēmā iekļautajai informācijai.

Informācijas sistēmas pārzinis
Ministru kabineta noteikumu projektā ir paredzēts noteikt, ka valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas pārzinis ir Sabiedrības integrācijas fonds (turpmāk – fonds).

Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 (2016.gada 27.aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (turpmāk – Regula) 6.panta 1.punkta nosacījumiem attiecībā uz valsts pārvaldes iestādēm apstrāde ir likumīga tikai tādā apmērā un tikai tad, ja ir piemērojams vismaz viens no turpmāk minētajiem pamatojumiem: “c” apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uz pārzini attiecināmu juridisku pienākumu; “e” apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot pārzinim likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras, bet saskaņā ar 5.panta 1.punkta “a”, “b” un “c” apakšpunktu dati tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un datu subjektam pārredzamā veidā, dati tiek vākti konkrētos, skaidros un leģitīmos nolūkos, kā arī dati ir adekvāti, atbilstīgi un ietver tikai to, kas nepieciešams to apstrādes nolūkos.

Īstenojot pārzinim likumīgi piešķirtās pilnvaras, Sabiedrības integrācijas fonds atbilstoši Bērnu tiesību aizsardzības likuma 26.panta sestajā daļā noteiktajam īsteno  valsts atbalsta parogrammu "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma", kuras ietvaros  nodrošina apliecības piešķiršanu.
Lai Sabiedrības integrācijas fonds varētu pilnvērtīgi īstenot tiesību aktos paredzētos uzdevumus saskaņā ar fonda kompetenci, būtiska nozīme ir informācijas sistēmas funkcionalitātei, normatīvajiem aktiem atbilstošai datu apstrādei un informācijas sistēmas uzturēšanai.

Ņemot vērā Regulas 6.panta 1.punktā noteikto un iepriekš minēto, kā arī atbilstoši Regulas 5.panta 1.punktā noteiktajiem principiem personas datu apstrādē, kur minētās normas “a” apakšpunkts noteic, ka personas dati tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un datu subjektam pārredzamā veidā, “b” apakšpunkts noteic, ka dati tiek vākti konkrētos, skaidros un leģitīmos nolūkos, un to turpmāku apstrādi neveic ar minētajiem nolūkiem nesavienojamā veidā, bet “c” apakšpunktā noteikts, ka personas dati ir adekvāti, atbilstīgi un ietver tikai to, kas nepieciešams apstrādes nolūkos, “d” apakšpunkts noteic, ka dati ir precīzi  un, ja vajadzīgs, atjaunināti, savukārt “e” apakšpunkts noteic, ka dati  tiek glabāti veidā, kas pieļauj datu subjektu identifikāciju ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā; personas datus var glabāt ilgāk, ciktāl personas datus apstrādās tikai arhivēšanas nolūkos [..] vai statistikas nolūkos, līdz ar to:
- informācijas sistēmā tiek iekļauti tikai tādi dati, kuriem ir nozīme apliecības piešķiršanā;
- piekļuve informācijas sistēmā uzkrātajiem datiem noteiktā apjomā tiek nodrošināta tikai tām institūcijām, kurām to pienākumu izpildei šī informācija ir nepieciešama;
statistikas nolūkos tiek izmantoti tikai nepersonalizēti dati.

Informācijas sistēmā iekļaujamā un apstrādājamā informācija
Informācijas sistēmā tiek iekļautas un apstrādātas šādas datu subjekta kategorijas:
- par personu, kura ir iesniegusi iesniegumu par apliecības piešķiršanu,
- par personu, kura ir iesniegusi iesniegumu par apliecības piešķiršanu, laulātajam, ja attiecināms,
- par personas un tās laulātā, ja attiecināms, aprūpē vai tās ģimenē esošu bērnu, tai skaitā audžuģimenē vai aizbildnībā esošu bērnu, un pilngadīgu personu, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu.

Datu subjekta personas datu apstrāde ir nepieciešama, jo anonimizētā veidā nav iespējams izskatīt personas iesniegto iesniegumu un pieņemt lēmumu par apliecības piešķiršanu tai. Turklāt Dokumentu juridiskā spēka likuma 4. panta pirmā daļa noteic obligāti iesniegumā iekļaujamus personas datus (lai dokumentam būtu juridisks spēks, tajā iekļauj šādus rekvizītus: dokumenta autoru nosaukums; dokumenta datums; paraksts (izņemot likumā paredzētus gadījumus). Iesniegumā norādāms arī personas kods datu subjekta, kuram apliecība piešķirama, nepārprotamai identifikācijai un iekļaušanai apliecībā. Iesniedzēja identifikācijai paredzēts izmantot Valsts reģionālās attīstības aģentūras pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu savietotāju. Pašam iesniedzējam vārds un uzvārds, un personas kods iesniegumā nebūs manuāli jāieraksta. Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.panta astotajā daļā ir noteikts, ka  valsts pārvaldi organizē pēc iespējas ērti un pieejami privātpersonai. Ja informācija, kura nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no privātpersonas.

Informācijas sistēmā tiek apstrādāti šādi datu veidi:
1) Par personu, kura ir iesniegusi iesniegumu par apliecības piešķiršanu:
- informācija, kas nepieciešama, lai nodrošinātu dokumentu pārvaldības organizāciju saskaņā ar Ministru kabineta 2012.gada 6.novembra noteikumiem nr.748 “Dokumentu un arhīvu pārvaldības noteikumi” - personas iesnieguma reģistrēšanas datums un iesnieguma identifikācijas numurs;
- informācija, kas nepieciešama, lai identificētu personu, kura ir iesniegusi iesniegumu par apliecības piešķiršanu -  personas kods, vārds (vārdi), uzvārds. 
- informācija, kas  nepieciešama, lai pārbaudītu atbilstību kritērijiem apliecības piešķiršanai:
- ziņas par to, vai personas deklarētā vai reģistrētā  dzīvesvieta ir Latvijas Republikā- šo datu apstrādi paredz MK not. nr.352 14.5. apakšpunkts,
- ziņas par ģimenes stāvokli (precējies, neprecējies, šķīries, atraitnis) – šo datu apstrādi paredz MK not. nr.352 6.1. apakšpunkts,
- ziņas par to, vai persona ir iekļauta parādnieka statusā Uzturlīdzekļu garantiju fonda iesniedzēju un parādnieku reģistrā, ziņas par to, ka personai  nav pārtrauktas vai atņemtas bērna aizgādības tiesības (minētās ziņas aptver aktuālo informāciju par personām pārtrauktajām vai atņemtajām aizgādības tiesībām par nepilngadīgajiem personas bērniem),ziņas par to, ka  saskaņā ar Fizisko personu reģistra likuma 9. pantu personas statuss ir aktīvs/pasīvs, ja attiecināms, kā arī ziņas par personas miršanas faktu - šo datu apstrādi paredz MK not. nr.352 6.3., 6.4. un 14.1. apakšpunkts;
- informācija, kas nepieciešama, lai persona varētu saņemt lēmumu (papīra formātā) un apliecību plastikāta kartes formā:
- personas norādītā adrese lēmuma un apliecības plastikāta kartes formātā saņemšanai,
- atzīme par to, ka persona vēlas saņemt apliecību plastikāta kartes formātā pa pastu vai fondā klātienē,
- informācija, kas nepieciešama saziņai ar fondu, kā arī lēmuma un apliecības digitālā formātā saņemšanai - oficiālā elektroniskā adrese, ja ir aktivizēta oficiālās elektroniskās adreses konts, elektroniskā pasta adrese, tālruņa numurs;
- informācija, kas nepieciešama, lai fonds zinātu, kuru bērnu un pilngadīgo personu vārdu (vārdus) un uzvārdu persona vēlas norādīt uz apliecības -atzīme par to, kuru  bērnu un pilngadīgo personu vārdu (vārdus) un uzvārdu norādīt uz apliecības, ja attiecināms.

2) Par personas, kura ir iesniegusi iesniegumu par apliecības piešķiršanu, laulāto, ja attiecināms:
-informācija, kas nepieciešama, lai identificētu personas, kura ir iesniegusi iesniegumu par apliecības piešķiršanu, laulāto - personas kods, vārds (vārdi), uzvārds. Nepieciešamības pamatojums sniegts iepriekš;
-informācija, kas  nepieciešama, lai pārbaudītu atbilstību kritērijiem apliecības piešķiršanai -  ziņas par ģimenes stāvokli (precējies, neprecējies, šķīries, atraitnis),  ziņas par to, ka personai  nav pārtrauktas vai atņemtas bērna aizgādības tiesības, ziņas par to, ka saskaņā ar Fizisko personu reģistra likuma 9. pantu personas statuss ir aktīvs/pasīvs, ja attiecināms - šo datu apstrādi paredz MK not. nr.352 6.1. un 14.1. apakšpunkts, kā arī- ziņas par personas miršanas faktu - šo datu apstrādi paredz MK not.nr.352 14.1.apakšpunkts.

3) Par personas un tās laulātā, ja attiecināms, aprūpē vai tās ģimenē esošu bērnu, tai skaitā audžuģimenē vai aizbildnībā esošu bērnu, un pilngadīgu personu, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu:
informācija, kas nepieciešama, lai identificētu bērnu un pilngadīgo personu- personas kods, vārds (vārdi), uzvārds. Nepieciešamības pamatojums sniegts iepriekš;
informācija, kas nepieciešama, lai  pārbaudītu atbilstību kritērijiem apliecības piešķiršanai:
- dzimšanas datums - šāda informācija ir nepieciešama, jo saskaņā ar Fizisko personu reģistra likuma 6.panta pirmo daļu, iekļaujot Reģistrā ziņas par personu, Pārvalde tai piešķir automātiski ģenerētu individuālu personas kodu. Minētā panta trešās daļas 1. punkts nosaka, ka personas kods ir nemainīgs, izņemot šādus gadījumus:1) personai, kurai personas kods piešķirts līdz 2017. gada 30. jūnijam, tiek precizēts dzimšanas datums [..].
Ievērojot minēto un noteikumu projekta "Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi" 3.3.4. apakšpunktā minēto,  Sabiedrības integrācijas fonds pārbauda citastarp dzimšanas datumu,
- ziņas par to, vai deklarētā vai reģistrētā  dzīvesvieta ir Latvijas Republikā- šo datu apstrādi paredz MK not. nr.352 14.5. apakšpunkts,
- atzīme par to, ka pilngadīgā persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu, turpina iegūt vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību, atzīme par to, ka bērnam ir noteikta invaliditāte vai pilngadīgai personai, ir noteikta I vai II invaliditātes grupa - šo datu apstrādi paredz MK not. nr.352 6.1.1. un 6.1.3. apakšpunkts,
-bērnam noteiktās invaliditātes vai pilngadīgai personai noteiktās I vai II invaliditātes grupas beigu datums - šo datu apstrādi paredz MK not. nr.352 10.9. apakšpunkts,
-atzīme par to, kuriem no šo noteikumu 3.3.apakšpunktā ievaddaļā minētajiem bērniem un pilngadīgajām personām nepieciešama atsevišķas apliecības izgatavošana - šo datu apstrādi paredz MK not. nr.352 10.7. apakšpunkts,
-statuss attiecībā pret personu, kura ir iesniegusi iesniegumu par apliecības piešķiršanu - personas vai tās laulātā bērns, bērns ievietots audžuģimenē,  nodots aizbildnībā - šo datu apstrādi paredz MK not. nr.352 6.1. apakšpunkts. 
-atzīme par to, ka pilngadīga persona, kura nav sasniegusi 21 gada vecumu vai, ja tā iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību, - 24 gadu vecumu, pamatojoties uz pašvaldības sociālā dienesta izvērtējumu, uzturas pie aizbildņa vai audžuģimenē- regulējums ietverts jaunajos MK noteikumus (23-TA-2240), kas aizstās MK not.352.,
-atzīme par to, ka pilngadīga persona, kura nav sasniegusi 24 gada vecumu, pilda valsts aizsardzības dienestu, kas ilgst 11 mēnešus, Nacionālo bruņoto spēku regulāro spēku vai Latvijas Republikas Zemessardzes vienībā, vai valsts aizsardzības civilo dienestu, kas ilgst 11 mēnešus,  - regulējums ietverts jaunajos MK noteikumus (23-TA-2240), kas aizstās MK not.352.,
-ziņas par to, ka  saskaņā ar Fizisko personu reģistra likuma 9. pantu personas statuss ir aktīvs/pasīvs, ja attiecināms - šo datu apstrādi paredz MK not. nr.352 14.2. apakšpunkts,
-ziņas par personas miršanas faktu - šo datu apstrādi paredz MK not.nr.352 14.2.apakšpunkts.

4) Par apliecību - piešķiršanas datums, numurs, derīguma termiņš, anulēšanas datums, veids - bērnam un pilngadīgai personai, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu un pieaugušai personai, ka arī pieškiršanas pamats. Ar informāciju "Derīguma termiņš"  tiek saprast ne tikai termiņš līdz kuram piešķirtā apliecība ir derīga, bet arī faktiskā situācija brīdi, kad datu pieprasītājs ir veicis informācijas pārbaudi informācijas sistēmā par apliecības turētāju, proti, apliecība ir derīga  un nav anulēta.

Personas datu apstrāde informācijas sistēmā un piekļuves nodrošināšana noteikumu projektā norādītajām trešajām personām tiks veikta saskaņā ar Bērnu tiesību aizsardzības likuma 26.panta sestajā  un astotajā daļā un šo noteikumu projekta 3., 5., 10. un 11.punktu.

 Sabiedrības integrācijas fonds katru datu apstrādi informācijas sistēmā auditē. Auditācijas pierakstus fonds glabā piecus gadus, nodrošinot tiem ierobežotu piekļuvi. Auditācijas pierakstu 5 gadu glabāšanas termiņš pamatojams ar turpmāk minētajiem apsvērumiem.

Saskaņā ar Eiropas Savienības Tiesas (turpmāk – EST) judikatūrā noteikto piekļuves tiesību ierobežojums nedrīkst būt nepamatoti terminēts. Datu subjektiem ir jābūt iespējai un tiesībai iegūt informāciju arī par tām pārziņa veiktajām datu apstrādes darbībām, kas veiktas noteikto laika posmu pirms attiecīgā pieprasījuma iesniegšanas.
Lietā Rijkeboer EST spriedumā noteica, ka piekļuves tiesības ir nepieciešamas, lai dotu datu subjektam iespēju īstenot tiesības prasīt pārzinim labot, dzēst vai bloķēt viņa vai viņas datus (Direktīvas 95/46 12. panta b) punkts), vai paziņot trešajām personām, kurām minētie dati ir atklāti, par tādu labošanu, dzēšanu vai bloķēšanu (Direktīvas 95/46 12. panta c) punkts). Iepriekš minēto datu aizsardzības noteikumu praktiskās nodrošināšanas nolūkā, tiesa norādīja, ka šīm tiesībām noteikti ir jāattiecas uz pagātni. Ja tas tā nebūtu, attiecīgā per­sona nevarētu efektīvi izmantot savas tiesības likt labot, dzēst vai neļaut iepa­zīties ar datiem, kas tiek uzskatīti par nelikumīgiem vai nepareiziem, kā arī celt prasību tiesā un panākt nodarīto zaudējumu atlīdzību. (EST 2009. gada 7. maija spriedums lietā Nr.C 553/07 College van burgemeester en wethouders van Rotterdam pret M. E. E. Rijkeboer, 54.punkts).
Piekļuves tiesību īstenošana ar iepriekš minētajiem ierobežojumiem ir pārziņu noteikts pienākums, kas ietver tai skaitā, tiesības iegūt informāciju par datu apstrādes nolūku, tiesisko pamatu, iepazīties ar informāciju par datu saņēmējiem vai saņēmēju kategorijām, kā arī izpaustās informācijas saturu ne tikai saistībā ar tagadni, bet arī pagātni.
Kā jau minētajā EST spriedumā tika noteikts, ES dalībvalstīm ir jānosaka ar piekļuves tiesību realizāciju iegūstamās informācijas glabāšanas termiņš un jāparedz tādas iespējas iepazīties ar šo informāciju, kas veido taisnīgu līdzsvaru starp attiecīgās personas interesēm aizsargāt privāto dzīvi un celt prasību tiesā, no vienas puses, un slogu, ko pienākums saglabāt šo informāciju rada datu apstrādātājam, no otras puses.
EST minētajā spriedumā ir uzsvērusi to, ka tiesiskais regulējums, kurā ir paredzēts, ka informācija par datu saņēmējiem vai saņēmēju kategorijām un izpausto datu saturu ir saglabājama tikai vienu gadu, un tādējādi tiek ierobežota iespēja iepazīties ar šo informāciju, kaut gan pamatdati tiek saglabāti daudz ilgāk, nenodrošina taisnīgu līdzsvaru starp attiecīgajām interesēm un pienākumu, ja vien netiek pierādīts, ka šīs informācijas ilgāka glabāšana datu apstrādātājam var radīt pārlieku slogu. No noteikumu projekta 14.1. apakšpunkta secināms, ka informācijas sistēmā uzkrātos personas datus par personām, kurām piešķirta apliecība – datus glabās aktuālajā datubāzē pastāvīgi, kamēr vien personai ir tiesības saņemt apliecību, bet sešu mēnešu laikā pēc personas tiesību izbeigšanās tos anonimizē un glabā informācijas sistēmas datu arhīvā. No minētā secināms, ka fondam kā pārzinim datu subjekta pamatdatus glabā vairāk nekā 5 gadus, kas uzskatāmi pierāda faktu, ka datu subjektu informācijas glabāšana 5 gadus nerada nekāda veida pārlieku slogu.
Vienlaikus būtiska nozīme ir arī iestādes juridiskās (tiesiskās) sekas, kas tiek rādītas prettiesiskas faktiskās rīcības rezultātā. Prioritāra nozīme ir publisko tiesību juridiskās personas spēja pamatot un pierādīt savas rīcības tiesiskumu.
Tāpat Fondam kā pārzinim ir pienākums pierādīt savas rīcības ar datu subjekta personas datiem atbilstību datu aizsardzības prasībām (pārskatatbildības princips). Pārziņa pierādīšanas pienākums korelē ar Fizisko personu datu apstrādes likuma 26. panta otrā daļā noteikto prasības celšanas noilgumu. Minētā tiesību norma kontekstā ar Regulas 5. panta 2. punktu uzliek pienākumu pārzinim (Fondam) pamatot savas personas datu apstrādes pamatotību un tiesiskumu. Tādējādi personas datu glabāšanas termiņš nosakāms 5 gadi.

Informācijas sistēmā iekļaujamo datu ieguve
Persona, kura vēlas saņemt apliecību, Sabiedrības integrācijas fondā iesniedz iesniegumu par apliecības piešķiršanu un norāda šādas ziņas:
- tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese vai informācija, ka personai ir aktivizēta oficiālā elektroniskā adrese, saziņai, kā arī lēmuma par apliecības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt un apliecības digitālā formātā saņemšanai;
- vēlmi saņemt apliecību  plastikāta kartes formātā, un veidu kādā persona vēlas to saņemt,  - Sabiedrības integrācijas fondā vai klātienē vai pa pastu;
- pasta adrese lēmuma par apliecības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt  un plastikāta kartes saņemšanai (ja attiecināms);
- personas, kurām nepieciešama atsevišķas apliecības izgatavošana; 
- atzīmi par to, kuras personu vārdu (vārdus) un  uzvārdu norādīt uz apliecības.

Persona minēto iesniegumu iesniedz vienā no šādiem veidiem -  ievada elektroniski portālā “www.godagimene.lv”, vienotajā valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.lv  vai mobilajā aplikācijā “Goda ģimene”, identifikācijai izmantojot Valsts reģionālās attīstības aģentūras pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu savietotāju, vai arī iesniedz iesniegumu personīgi fondā.

Ja laulātais vēlas saņemt apliecību, tad viņam pašam personīgi ir jāvēršas ar iesniegumu Sabiedrības integrācijas fondā. Iesniedzot iesniegumu laulātā atbilstība tiks vērtēta pēc tādiem pašiem kritērijiem kā personas jeb otra laulātā atbilstība. Tas apstāklis, ka vienam no laulātajiem, piemēram, tiktu atteikta apliecības piešķiršana, jo, piemēram, konstatēts, ka viņš vai viņa ir uzturlīdzekļu parādnieks vai dzīvesvieta nav deklarēta Latvijas Republikā, pats par sevi nav šķērslis, lai šī laulātā bērni varētu saņemt apliecību.

Pēc minētā iesnieguma saņemšanas Sabiedrības integrācijas fonds tiešsaistes datu  pārraides režīmā,  izmantojot Datu izplatīšanas un pārvaldības platformu, pārbauda personas atbilstību apliecības piešķiršanas kritērijiem, kas noteikti ministru kabineta noteikumos par Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtību (23-TA- 2240). Proti, Sabiedrības integrācijas fonds pieņem lēmumu par apliecības piešķiršanu, pamatojoties uz personas iesniegumu, ja:
1)  personas aprūpē vai tās ģimenē ir:
- trīs bērni vai vairāk bērnu, tai skaitā audžuģimenē vai aizbildnībā esoši bērni un pilngadīgas personas (kas nav sasniegušas 24 gadu vecumu, ja viņas iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību; nav sasniegušas 21 gada vecumu vai, ja tās iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību, - 24 gadu vecumu, un kuras, pamatojoties uz pašvaldības sociālā dienesta izvērtējumu uzturas pie aizbildņa vai audžuģimenē; nav sasniegušas 24 gada vecumu un pilda valsts aizsardzības militāro dienestu, kas ilgst 11 mēnešus, Nacionālo bruņoto spēku regulāro spēku vai Latvijas Republikas Zemessardzes vienībā, vai pilda valsts aizsardzības civilo dienestu, kas ilgst 11 mēnešus);
- bērns ar invaliditāti vai pilngadīga persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu, ja viņai ir noteikta I vai II invaliditātes grupa;
2) attiecīgās personas, viņas bērnu un pilngadīgās personas, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu, deklarētā vai reģistrētā dzīvesvieta ir Latvijas Republikā, izņemot gadījumu, ja bērns vai pilngadīgā persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu, izglītību iegūst ārvalsts izglītības iestādē un viņas pagaidu dzīvesvieta ir ārvalstī;
3) persona nav reģistrēta Uzturlīdzekļu garantiju fonda  iesniedzēju un parādnieku reģistrā parādnieka statusā;
4) ir reģistrēta Uzturlīdzekļu garantiju fonda  iesniedzēju un parādnieku reģistrā parādnieka statusā un ir persona ar invaliditāti; persona, kura pārejošas darbnespējas dēļ nestrādā ilgāk kā sešus mēnešus, ja darbnespēja ir nepārtraukta, vai vienu gadu triju gadu periodā, ja darbnespēja atkārtojas ar pārtraukumiem; noslēgusi vienošanos ar Uzturlīdzekļu garantiju fonda administrāciju par kārtību, kādā tā veic uzturlīdzekļu un likumisko procentu maksājumus, un noslēgto vienošanos pilda.
Bērnu skaitā  neieskaita bērnus, par kuriem personai vai tās laulātajam ir pārtrauktas vai atņemtas aizgādības tiesības.

Lai optimizētu un efektivizētu Sabiedrības integrācijas fonda darbu, tiks izmantoti automatizēti procesi un funkcijas informācijas iegūšanai un apmaiņai ar iesaistītajām pusēm, lai nodrošinātu attiecīgo apliecības piešķiršanas procesu. Paredzēts, ka dati tiks iegūti:
- no personas - tikai tādi dati, kas nav izgūstami no valsts informācijas sistēmām; 
- tiešsaistē datu pārraides režīmā,  izmantojot Datu izplatīšanas un pārvaldības platformu (no  Fizisko personu reģistra, Valsts izglītības informācijas sistēmas,  Invaliditātes informatīvās sistēmas, Uzturlīdzekļu garantiju fonda iesniedzēju un parādnieku reģistra, Aizsardzības ministrijas izveidotās un uzturētās valsts informācijas sistēmas, kurā veic valsts aizsardzības dienestam pakļauto pilsoņu, pilsoņu, kuri brīvprātīgi pieteikušies valsts aizsardzības  dienestam, un valsts aizsardzības dienestā iesaukto pilsoņu reģistrāciju un uzskaiti, no pašvaldību sociālo dienestu informācijas sistēmas, kurā tiek uzkrāti dati par sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanu);
- atvērto  datu veidā (no Valsts adrešu reģistra, Uzņēmumu reģistra informācijas sistēmas);
- manuāli.

Līdz Datu izplatīšanas un pārvaldības platformas tehniskā risinājuma ieviešanai, Sabiedrības integrācijas fonds izgūst datus  tiešsaistē datu pārraides režīmā no datu devēja informācijas sistēmas uz  informācijas sistēmu.

Atbilstoši stabilai judikatūrai, pastāvot noilguma termiņa iestāšanās faktam, nav nekādas juridiskas nozīmes tam, vai kādas personas darbībās (bezdarbībā) ir vai nav atbilstošas normatīvo aktu prasībām, jo tas nerada nekādas tiesiskas sekas. Fondam par tās darbinieku veiktajām personas datu apstrādēm informācijas sistēmā glabāšanas termiņš ir nosakāms 5 gados. Iepriekš minētais termiņš ir saistāms ar iestādes nepieciešamību pierādīt savas rīcības pamatotību un tiesiskumu. Šāds 5 gadu glabāšanas termiņš nodrošina taisnīgu līdzsvaru starp datu subjekta tiesībām uz personas datu aizsardzību un tiesībām celt prasību/pieteikumu tiesā ar fonda pienākumu pamatot un pierādīt savas rīcības tiesiskumu noilguma laikā, kas nerada nepamatotu un pārlieku slogu.

Sabiedrības integrācijas fonds ne retāk kā reizi gadā pārbauda apliecības saņēmēju atbilstību apliecības saņemšanas kritērijiem (Ministru kabineta noteikumu projekta "Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtība"  (23-TA-2240)).

Informācijas sistēmā uzkrāto personas datus glabāšana
MK noteikumu projektā paredzēts, ka informācijas sistēmā uzkrātos personas datus par personām, kurām piešķirta apliecība – glabā aktuālajā datubāzē pastāvīgi, kamēr vien personai ir tiesības saņemt apliecību (proti,  šis termiņš iekļauj sevī laika periodu, kurā ir aktīva apliecība), lai nodrošinātu programmas īstenošanai nepieciešamos aktuālos  datus par personām, kurām piešķirtas apliecības, un programmas dalībnieki varētu pārliecināties par to, ka apliecība ir derīga.  

Pēc personas tiesību izbeigšanās tos anonimizē un glabā informācijas sistēmas datu arhīvā.
Sabiedrības integrācijas fonds nodrošina, ka minēto datu ielāde informācijas sistēmas datu arhīvā tiek nodrošināta ar specializētu programmatūru, kas veic datu pārveidošanu, un šajā procesā informācijas sistēmas arhīvā iekļautie fizisko personu dati informācijas sistēmas līmenī tiek pseidonimizēti, aizstājot tos ar ģenerētu unikālu identifikatoru, un lietotāja līmenī – anonimizēti. Šos pseidonimizētus datus nav iespējams pārveidot par personas datiem (re-identificēt datu subjektu), izmantojot to pašu unikālu identifikatoru vai citus līdzekļus.

Savukārt par iekšējiem lietotājiem – Sabiedrības integrācijas fonds  datus glabā līdz darba tiesisko vai civildienesta attiecību izbeigšanās dienai ar fondu (lai nodrošinātu informācijas sistēmas izmantošanu atbilstoši iekšējiem lietotajiem noteiktām pieejas tiesībām, nodrošinātu amata pienākumu izpildi, kā arī anulētu piekļuves tiesības izbeidzoties darba tiesiskajām vai civildienesta attiecībām); par ārējiem lietotājiem – datus glabā laikposmā, uz kuru noslēgta vienošanās par datu apstrādi, lai izpildītu vienošanās un lai nodrošinātu trešajām personām ārējos normatīvajos aktos noteikto prasību, kas norādītas zemāk, izpildi.

Piekļuve informācijas sistēmā uzkrātajiem datiem
Lai nodrošinātu institūcijām normatīvajos aktos noteikto funkciju un deleģēto uzdevumu izpildi, MK noteikumu projektā tiek noteiktas šādas institūcijas, kurām būs piekļuve tiešsaistē informācijas sistēmā uzkrātajiem datiem:
-  valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Autotransporta direkcija",  kura atbilstoši  Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 14.1 pantā noteiktajam  Braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju informācijas sistēmā veic informācijas apstrādi par pasažieriem, kuriem ir tiesības izmantot normatīvajos aktos noteiktos braukšanas maksas atvieglojumus. Papildus svarīgi norādīt, ka saskaņā ar Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 14.1 panta (31) daļu  tiesības saņemt un apstrādāt informāciju par braukšanas maksas atvieglojumu izmantošanai aktuālajiem identifikācijas līdzekļiem Braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju informācijas sistēmā  ir pārvadātājam un biļešu tirgotājam, lai nodrošinātu personu ar braukšanas maksas atvieglojumiem veikto braucienu identifikāciju sabiedriskajos transportlīdzekļos un sabiedriskā transporta biļešu tirdzniecības vietās. Pārvadātājs iesniedz Braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju informācijas sistēmā informāciju par elektroniskās uzskaites sistēmas identificēto valsts noteikto braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju braucieniem. Informāciju, tostarp personas datus, kas apliecina personas tiesības izmantot braukšanas maksas atvieglojumus, iekļaušanai Braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju informācijas sistēmā -  valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” bez atlīdzības sniedz Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija, Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija, SIF [SIF sniedz informāciju par  valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" mērķa grupu] un Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 14.1 panta otrā daļa);

- valsts akciju sabiedrībai "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (turpmāk - CSDD), kura atbilstoši Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likuma 7.panta piektajā daļā noteiktajam  piemēro transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atvieglojumu daudzbērnu ģimenei.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2012.gada 11.decembra noteikumu nr.858 “Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa maksāšanas kārtība” 46.punktu Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likuma 7. panta piektajā daļā paredzēto ekspluatācijas nodokļa atvieglojumu piemēro personai, kurai pašai vai kopā ar laulāto, vai kuras laulātajam apgādībā vai aizbildnībā ir trīs vai vairāk bērnu, kuri nav sasnieguši 24 gadu vecumu un kuri turpina iegūt vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību, vai personai, kura pati vai kopā ar laulāto veido audžuģimeni, kurā ir ievietoti trīs vai vairāk bērnu, kuri nav sasnieguši 24 gadu vecumu un kuri turpina iegūt vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību, par vienu tās īpašumā, turējumā vai valdījumā reģistrētu transportlīdzekli. Ekspluatācijas nodokļa atvieglojumu piemēro, pamatojoties uz CSDD pieejamo informāciju no Iedzīvotāju reģistra vai informāciju, ko CSDD ir saņēmusi no Izglītības un zinātnes ministrijas par pilngadīgām personām, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu un iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību, vai ārvalsts iestādes izsniegtu izziņu par pilngadīgām personām, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu un iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību ārvalstī, vai arī personai uzrādot derīgu Sabiedrības integrācijas fonda izsniegtu Latvijas Goda ģimenes apliecību “3+ Ģimenes karte”;

-  Būvniecības valsts kontroles birojam, kurš atbilstoši Elektroenerģijas tirgus likuma 33.1 pantā pirmajā daļā noteiktajam aizsargātajam lietotājam elektroenerģijas tirdzniecības līguma ietvaros nodrošina aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojumu (piemēro  maksājuma samazinājumu rēķina summai par elektroenerģiju, sistēmas pakalpojumiem un obligātā iepirkuma komponenti).
Saskaņā ar Elektroenerģijas tirgus likuma  33.1 panta otro daļu atbilstību aizsargātā lietotāja statusam kalendāra mēneša ietvaros pārbauda aizsargātā lietotāja datu informācijas sistēma, kuras uzturēšanas un pārziņa funkcijas veicējs ir Ministru kabineta noteiktā atbildīgā iestāde enerģētikas politikas administrēšanas jomā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 1.jūnija noteikumu nr.345 “Aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma noteikumi”  (turpmāk- MK noteikumi nr.345) 19.1 punktu, ja aizsargātais lietotājs ir daudzbērnu ģimene, kurā vismaz viens no bērniem  vecumā no 18 līdz 24 gadiem iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību ārzemēs, viens no bērna vecākiem, audžuvecākiem vai aizbildņiem, kas vienlaikus ir līgumslēdzējs, pakalpojuma saņemšanai birojā iesniedz iesniegumu, norādot savu vārdu, uzvārdu un personas kodu, un Latvijas Goda ģimenes apliecības kopiju. Ja šajā  noteikumu punktā minētā ģimene nav līgumslēdzējs, bet ir apakšlietotājs, pakalpojumu tā saņem šo noteikumu 18. punktā minētajā kārtībā,  iesniedzot birojā iesniegumu, kurā norāda viena no bērnu vecākiem, audžuvecākiem vai aizbildņiem vārdu, uzvārdu un personas kodu, un Latvijas Goda ģimenes apliecības kopiju.
Saskaņā ar MK noteikumi nr.345 12.punktu Būvniecības valsts kontroles birojs izmaksā pakalpojuma sniedzējam kompensāciju par aizsargātajiem lietotājiem piemēroto maksājuma samazinājumu. Pakalpojumu līdzfinansē no valsts budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem. Saskaņā ar MK noteikumi nr.345 25.punktu  maksājuma samazinājuma aprēķinu veic aizsargātā lietotāja datu informācijas sistēma, kura ir valsts informācijas sistēma un kuras pārzinis ir Būvniecības valsts kontroles birojs;

- rajona (pilsētas) tiesai, lai atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 27.oktobra  noteikumiem Nr.1250“Noteikumi par valsts nodevu par īpašuma tiesību un ķīlas tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā” piemērotu samazinātu valsts nodevu īpašuma tiesību un ķīlas tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" mērķgrupām (šo noteikumu 7.3 un 7.4 punkts). Katrs nekustams īpašums ierakstāms zemesgrāmatā tajā rajona (pilsētas) tiesā, kuras darbības teritorijā tas atrodas (Zemesgrāmatu likuma 3.pants);

-  Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai - drošai, ērtai un efektīvai atvieglojumu datu uzskaitei un pārvaldībai, izmantojot  Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmu,  programmas mērķgrupām (Ministru kabineta 2021.gada 21.decembra noteikumu Nr. 871 "Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas noteikumi" 17.4.apakšpunkts);

- citām valsts, pašvaldību iestādēm, komersantiem un citām personām, ar kurām fondam ir noslēgts sadarbības līgums par atbalsta pasākumiem programmas mērķgrupām.

Noteikumu projekta 10.punktā ir noteikta datu apstrāde tiešsaistē, savukārt 11.punktā noteiktas situācijas, kad Sabiedrības integrācijas fonds datus izsniedz pēc individuāla pieprasījuma, katru informācijas pieprasījuma gadījumu vērtējot atsevišķi.
Valsts, pašvaldību iestādēm, komersantiem un citām personām, kuras nodrošina atbalsta pasākumus (atvieglojumi, atlaides) apliecības īpašniekiem, nepieciešams pārliecināties par to, ka konkrētais dokuments, apliecība, ir derīgs (nav anulēta), un tās īpašniekam ir tiesības izmantot apliecības programmas atlaides. Ja pakalpojuma sniedzēji nevarēs pārliecināties par apliecības derīgumu, tas ir, ka apliecība vairs nav derīga saistībā ar personas statusa maiņu u.tml., tad potenciāli pastāv risks, ka ar apliecību saistītās atlaides varēs saņemt arī tādas personas, kurām vairs faktiski nav tiesību minētās atlaides saņemt.

Noteikumu projekta 10.5.apakšpunktā minētais paplašina programmas dalībnieku tiesības saņemt ne tikai datus apliecības derīguma fakta pārbaudei, bet arī personas, viņas laulātā, bērna un pilngadīgas personas personas kodu, paskaidrojam, ka, ja dati no informācijas sistēmas tiek nodoti, izmantojot tiešsaistes datu apmaiņas risinājumu (pēc iespējas - starpsistēmu savienojumu), tad nepieciešamo datu apjoms ir lielāks, jo, lai personai piemērotu attiecīgu atvieglojumu, persona tiek sistēmā identificēta pēc personas koda, nevis pēc kartes numura. 

Noteikumu projekta 11.punktā  minētie informācijas saņemšanas pieprasījumi tiks vērtēti individuāli, ievērojot normatīvajos aktos noteiktās prasības  attiecībā datu apstrādes pamatojumu un nolūku.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


MK 04.07.2017. noteikumu Nr.399 "Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība" 4.punkts nosaka pakalpojuma turētāja (šajā gadījumā, Sabiedrības integrācijas fonds) pienākumus, un 5.punkts uzdod visus pakalpojuma turētāja pakalpojumu aprakstus ievietot portālā Latvija.gov.lv. Ievērojot minēto, Sabiedrības integrācijas fonds pēc MK noteikumu projekta apstiprināšanas Goda ģimenes apliecības pakalpojuma aprakstu  iesniegs publicēšanai portālā Latvija.gov.lv. 

Starp Sabiedrības integrācijas fondu un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi  2021. gada 2. septembrī ir noslēgta vienošanās  Nr.0721/6-SIF/FPRIS  par valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs” datu nodošanu Fonda valsts informācijas sistēmai “Informācijas uzkrāšanas un analīzes sistēma”. Minētā informācijas sistēma ir tā pati informācijas sistēma, kas minēta šajā MK noteikumu projektā.
 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • skolēni
  • pirmsskolas vecuma bērni
  • studenti
  • bērni, kuriem ir noteikta invaliditāte
  • pilngadīgas personas, kuras nav sasniegušas 24 gada vecumu un pilda valsts aizsardzības dienestu, kas ilgst 11 mēnešus, Nacionālo bruņoto spēku regulāro spēku vai Latvijas Republikas Zemessardzes vienībā, vai alternatīvo dienestu, kas ilgst 11 mēnešus, Aizsardzības ministrijas padotībā esošajās iestādēs
  • personas, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu un, kurām in noteikta I vai II invaliditātes grupa
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
  • komersanti un citas personas, kas brīvprātīgi iesaistās atbalsta sniegšanā
Ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
30 801
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
30 801
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-30 801
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-30 801
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
30 801
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
1)  Attiecībā uz sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas (turpmāk-SOPA)  datu saņemšanas mehānisma izstrādi valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas pielāgošanai provizoriski nepieciešams finansējums 2025.gadā ir
9 955,88 euro apmērā.
9 955,88 euro: 187 stundas x 53,24 euro (vienas stundas cena ar PVN saskaņā ar Elektronisko iepirkumu sistēmu; VV pozīcijas numurs:CI118P.101.1; Pakalpojuma nosaukums: Uz Oracle Database, .NET un/vai PHP balstītas programmatūras izstrāde un pilnveidošana).

Attiecībā uz Aizsardzības ministrijas izveidotās un uzturētās valsts informācijas sistēmas, kurā veiks valsts aizsardzības dienestam pakļauto  un iesaukto pilsoņu reģistrāciju un uzskaiti,  datu saņemšanas mehānisma izstrādi valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas pielāgošanai provizoriski nepieciešams finansējums 2025.gadā ir  9 955,88 euro apmērā.
9 955,88 euro: 187 stundas x 53,24 euro (vienas stundas cena ar PVN saskaņā ar Elektronisko iepirkumu sistēmu; VV pozīcijas numurs:CI118P.101.1; Pakalpojuma nosaukums: Uz Oracle Database, .NET un/vai PHP balstītas programmatūras izstrāde un pilnveidošana).

2) Lai veiktu pilnveidojumu izstrādi datu apmaiņas metodēs  starp Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošo Valsts izglītības informācijas sistēmu un Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmu, nodrošinot datu apmainu par pilngadīgajām personām, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu un kuras turpina iegūt profesionālās ievirzes, profesionālās pilnveides vai profesionālās tālākizglītības programmas, Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošo Valsts izglītības informācijas sistēmas pielāgošanai nepieciešamais finansējums 2025.gadā  ir  10 890 euro apmērā.

10 890 euro: 150 stundas x 60 euro (vidējā stundas likme, izmantota arī citos aprēķinos noteikumu projektā).

Atbilstoši Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk-VARAM)  sniegtajai  informācijai nepieciešamo finansējumu Izglītības un zinātnes ministrijai šo noteikumu 5.2.apakšpunktā  paredzēto Valsts izglītības informācijas sistēmas datu pielāgošanai nodošanai, izmantojot Datu izplatīšanas un pārvaldības platformu (turpmāk - DAGR),  Sabiedrības integrācijas fondam šo noteikumu 5. punktā noteikto datu saņemšanai  valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmā no datu devējiem, izmantojot  DAGR (no Aizsardzības ministrijas izveidotās un uzturētās valsts informācijas sistēmas, SOPA) nodrošinās VARAM īstenotā projekta [1] “Vienotā datu koplietošanas platforma publiskā sektora un tautsaimniecības datu koplietošanai nacionāli un Eiropas datu telpa” ietvaros, t.sk. ieviešot risinājumus datu depersonalizācijai, kā arī personas pārvaldītai un kontrolētai datu koplietošanai ietvaros.

Kopējais finansējuma apmēru, kuru indikatīvi paredzēts nodrošināt minētā projekta ietvaros:  30 801 euro apmērā: 9 955,88  euro +9 955,88 euro +10 890 euro.

[1] Projekta normatīvais pamatojums: Ministru kabineta 2023. gada 27. jūnija rīkojums Nr. 400 "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.3.1.i. investīcijas "Datu pieejamība, koplietošana un analītika" projekta "Vienotā datu koplietošanas platforma publiskā sektora un tautsaimniecības datu koplietošanai nacionāli un Eiropas datu telpas ietvaros, t. sk. ieviešot risinājumus datu depersonalizācijai, kā arī personas pārvaldītai un kontrolētai datu koplietošanai" pases, centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu"
 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
1) Valsts informācijas sistēmu likuma 7.pantā ir noteikts, ka  Valsts informācijas sistēmas vai institūcijas informācijas sistēmas tiek uzturētas no attiecīgās institūcijas gadskārtējā budžeta līdzekļiem. Valsts informācijas sistēmas uzturēšanai nepieciešamos līdzekļus plāno un pieprasa valsts informācijas sistēmas pārzinis.
Ņemot vērā minēto,  valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas uzturēšanai nepieciešamos līdzekļus plāno un pieprasa valsts informācijas sistēmas pārzinis – Sabiedrības integrācijas fonds, informācijas sistēma tiek uzturēta no Sabiedrības integrācijas fonda  gadskārtējā budžeta līdzekļiem.
Informācijas sistēmas ieviešana 2024. gadā un turpmāk ik gadu tās uzturēšana tiks nodrošināta pamatā Sabiedrības integrācijas fondam  piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros (atbilstoši likumam "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam"). Finansējums Valsts atbalsta programmai “Latvijas Goda ģimenes apliecība” iekļauts Sabiedrības integrācijas fonda programmā "05.00.00. NVO atbalsta un sabiedrības saliedētības programma".

2) Nepieciešamais finansējums sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA pielāgojumu izstrādei (jauna moduļa izstrādei), lai SOPA būtu iespējams apstrādāt personas datus (datu nodošanas mehānisma izstrādei no SOPA t.sk. uz  valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma"  informācijas sistēmu), ir plānots Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 97.02.00 “Nozares centralizēto funkciju izpilde” 2023.-2025.gada prioritārā pasākuma “Ārpusģimenes aprūpes atbalsta pakalpojumu pilnveide, tai skaitā bērniem īpašās situācijās”  jaunā apakšpasākuma “Nodrošināts bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu atbalsts patstāvīgas dzīves uzsākšanai pēc pilngadības sasniegšanas” ietvaros un ir iekļauts likumā "Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam”. Plānotajā finansējumā 2024. gadam 145 211 euro (t.sk. PVN 21%) apmērā, t.i. aptuveni 2 400 h (vidēji 1 pakalpojuma stundas izmaksas ir 60.50 euro (t.sk. PVN 21%)), ir paredzēta arī jaunas atzīmes par atbalstu jaunietim pēc pilngadības sasniegšanas (par to, ka pilngadīga persona (jaunietis) uzturas pie aizbildņa, audžuģimenē vai specializētajā audžuģimenē) izstrāde SOPA, kas nepieciešama priekš Valsts atbalsta programmas “Latvijas Goda ģimenes apliecība” informācijas sistēmas, kā arī minētās atzīmes nodošanas mehānisma (saskarnes) izstrāde no SOPA uz Valsts atbalsta programmas “Latvijas Goda ģimenes apliecība” informācijas sistēmu.


3) Lai nodrošinātu  nepieciešamo datu nodošanu no Fizisko personu reģistra uz DAGR (prasību analīze un specificēšana, programmatūras izstrāde, testēšana un ieviešanas atbalsts), darbietilpība ir 290 cilvēkdienas (prognozētais darba apjoms noteikts, ievērojot iepriekš veikto informācijas sistēmu programmatūras izstrādes un uzlabošanas darbu izpildei nepieciešamos laika un finanšu resursus) un attiecīgi Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei nepieciešamā papildu finansējuma apjoms ir 218 962 euro (290 cilvēkdienas x 624 euro + 21% PVN).
 Lai īstenotu nepieciešamās izmaiņas Fizisko personu reģistra informācijas sistēmā, Iekšlietu ministrijas valsts budžeta apakšprogrammā 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde” 2025.gadā papildus nepieciešams finansējums 218 962 euro (EKK 5120 “Licences, koncesijas un patenti, preču zīmes un līdzīgas tiesības”). Papildu izdevumi tiks segti Iekšlietu ministrijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros, ja nepieciešams, veicot apropriācijas pārdales starp Iekšlietu ministrijas programmām (apakšprogrammām), pasākumiem un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem, vai veicot apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” budžeta programmas 01.00.00 “Apropriācijas rezerve”.
Izstrādātās  Fizisko personu reģistra informācijas sistēmas programmatūras turpmākai uzturēšanai ik gadu nepieciešami 21 896 euro (29 cilvēkdienas x 624 euro + 21% PVN), kur apmērs noteikts vadoties no iepriekš izstrādāto sistēmu izveides atbalsta izmaksām, kas tiks nodrošinātas Iekšlietu ministrijas valsts budžeta apakšprogrammā 11.01.00 “Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde” piešķirto resursu ietvaros.

 

4.1.1. Ministru kabineta noteikumu projekts "Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtība" (23-TA-2240)

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams nodrošināt saskaņotību starp Ministru kabineta noteikumu projektu "Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi" un Ministru kabineta noteikumu projekts "Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtība" jautājumā par mērķa grupām, par kurām būs veicama personas datu apstrāde informācijas sistēmā.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija

4.1.2. Grozījumi Ministru kabineta 2012.gada 11.decembra noteikumos nr.858 "Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa maksāšanas kārtība"

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams juridiski nostiprināt tiesības valsts akciju sabiedrībai "Ceļu satiksmes un drošības direkcija" izgūt datus, kas nepieciešami Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likuma 7. panta piektajā daļā paredzēto ekspluatācijas nodokļa atvieglojumu piemērošanai daudzbērnu ģimenei, no Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēma. Tādējādi turpmāk daudzbērnu ģimenēm atvieglojumu piemērošana būs iespējama tiešsaistē (nebūs jāuzrāda Sabiedrības integrācijas fonda izsniegta Latvijas Goda ģimenes apliecību "3+ Ģimenes karte").
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija

4.1.3. Grozījumi Ministru kabineta 2021.gada 1.jūnija noteikumos nr.345 "Aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams juridiski nostiprināt tiesības Būvniecības valsts kontroles birojam izgūt datus, kas nepieciešami Ministru kabineta 2021.gada 1.jūnija noteikumos nr.345 "Aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma noteikumi" 19.1 punktā paredzēto aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojumu nodrošināšanai daudzbērnu ģimenei, no Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas. Tādējādi turpmāk daudzbērnu ģimenēm aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojumu sniegšanai būs iespējama tiešsaistē (nebūs jāuzrāda jāiesniedz Būvniecības valsts kontroles birojā Latvijas Goda ģimenes apliecības kopija).

Labklājības ministrija ir sniegusi atzinumu (29.11.2023.)  Klimata un enerģētikas ministrijai par Ministru kabineta  noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2021.gada 1.jūnija noteikumos nr.345 "Aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma noteikumi"" (23- TA-2795),  lūdzot to precizēt kopumā, nodrošinot šo Ministru kabineta noteikumu projekta  saskaņotību ar Ministru kabineta noteikumu projektu “Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi” un atbilstību aktuālajai situācijai.

Ministru kabinets 2023.gada 12.decembra sēdē ir uzdevis Klimata un enerģētikas ministrijai sadarbībā ar Labklājības ministriju līdz 2024.gada 31.decembrim sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2021.gada 1.jūnija noteikumos Nr.345 “Aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma noteikumi”, kas paredz Būvniecības valsts kontroles biroja tiesības saņemt informāciju no Sabiedrības integrācijas fonda kā informācijas sistēmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" pārziņa, lai nodrošinātu automatizētu aizsargātā lietotāja pakalpojuma sniegšanu ģimenēm, kas saņēmušas Latvijas Goda ģimenes apliecību (Ministru kabineta 2023.gada 12.decembra sēdes protokollēmuma "Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. jūnija noteikumos Nr. 345 "Aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma noteikumi"" 3.punkts). 
Atbildīgā institūcija
Klimata un enerģētikas ministrija

4.1.4. Grozījumi Ministru kabineta 2009.gada 27.oktobra noteikumos nr.1250 "Noteikumi par valsts nodevu par īpašuma tiesību un ķīlas tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā"

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams juridiski nostiprināt tiesības tiesai izgūt datus tiešsaistē no Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas, kas nepieciešami Ministru kabineta 2009.gada 27.oktobra noteikumos nr.1250 "Noteikumi par valsts nodevu par īpašuma tiesību un ķīlas tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā"7.4 punktā paredzētās samazinātās valsts nodevas likmes par īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā likmes piemērošanai personām, kurām ir derīga karte, kas izsniegta Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas ietvaros. Tādējādi personām, kurām ir derīga karte, kas izsniegta Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas ietvaros, turpmāk, lai saņemtu samazinātu valsts nodevas likmi par īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, nebūs jāuzrāda minētā karte nostiprinājuma lūguma iesniegšanas brīdī, vai jāpievieno tās iestādes apliecinājums, kas īsteno Latvijas Goda ģimenes apliecības programmu, ka persona atbilst nosacījumiem, lai saņemtu Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas ietvaros izsniedzamo karti. Turpmāk, lai saņemtu samazinātu valsts nodevas likmi par īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, minētā informācija par kartes esamība tiks noskaidrota automatizētā veidā, personai pašai karte nebūs jāuzrāda vai jāpievieno kādi apliecinājumi par kartes esamību u.tml.
Atbildīgā institūcija
Tieslietu ministrija

4.1.5. Aizsardzības ministrijas valsts informācijas sistēma, kurā veic valsts aizsardzības dienestam pakļauto pilsoņu, pilsoņu, kuri brīvprātīgi pieteikušies valsts aizsardzības  dienestam, un valsts aizsardzības dienestā iesaukto pilsoņu reģistrāciju un uzskaiti, noteikumi

Pamatojums un apraksts
Lai būtu iespējama Ministru kabineta noteikumu projekta "Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi" 5.5.apakšpunktā minētās informācijas izgūšana tiešsaistē datu pārraides režīmā no Aizsardzības ministrijas izveidotās un uzturētās valsts informācijas sistēmas, kurā veic valsts aizsardzības dienestam pakļauto pilsoņu, pilsoņu, kuri brīvprātīgi pieteikušies valsts aizsardzības militārajam dienestam, un valsts aizsardzības dienestā iesaukto pilsoņu reģistrāciju un uzskaiti.
Atbildīgā institūcija
Aizsardzības ministrija

4.1.6. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 15. novembra noteikumos Nr. 857 "Noteikumi par sociālajām garantijām bārenim un bez vecāku gādības palikušajam bērnam, kurš ir ārpusģimenes aprūpē, kā arī pēc ārpusģimenes aprūpes beigšanās" (23-TA-2567)

Pamatojums un apraksts
Lai būtu iespējama Ministru kabineta noteikumu projekta "Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi" 5.6. apakšpunktā minētās informācijas izgūšana tiešsaistē datu pārraides režīmā  no pašvaldību sociālo dienestu informācijas sistēmas, kurā tiek uzkrāti dati par sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanu.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
Līdzatbildīgā institūcija- Sabiedrības integrācijas fonds
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Sabiedrības integrācijas fonds
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/189ffed6-db63-458d-8005-d3bc0d59faa8

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Iebildumi un priekšlikumi publiskās apspriešanas laikā (20.09.2023. - 03.10.2023.) TAP portālā netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Aizsardzības ministrija
  • Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
  • Būvniecības valsts kontroles birojs
  • VSIA "Autotransporta direkcija"
  • Uzturlīdzekļu garantiju fonda administrācija
  • VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija"
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • citas valsts, pašvaldību iestādes, komersanti un citas personas, ar kurām fonds ir  noslēgts sadarbības līgumu par atbalsta pasākumiem programmas mērķgrupām
  • rajona (pilsētas) tiesa
  • pašvaldību sociālie dienesti

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Ziņu pārbaude notiks automatizēti tiessaistes režīmā
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Ziņu pārbaude notiks automatizēti tiessaistes režīmā
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Atjaunināta sabiedrības integrācijas fonda uzturētā Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēma .

Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēma ir tikusi attīstīta tā, lai sniegtu pēc iespējas lielākas ērtības programmas mērķa grupai - tiek garantētas iespējas baudīt programmas ietvaros pieejamos atvieglojumus un atbalstu, minimizējot personām uzlikto slogu, kas saistīts ar dažādu administratīvu procedūru veikšanu (samazināti procesi, kuros personai jāiesniedz iesniegumi, pieteikumi vai papildu informācija institūcijām, saistībā ar programmas ietvaros pieejamajiem atvieglojumiem, tiek ieviests princips, ka programmas mērķa grupai programmā paredzētie atvieglojumi tiek piešķirti automatizētā veidā).

Sabiedrības integrācijas fonds ir reģistrējis informācijas sistēmu valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā 2021.gadā. Pēc noteikumu projekta pieņemšanas  tiks arī aktualizēta informācija valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā (aktualizēts informācijas sistēmas nosaukums - valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēma).

 

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
MK noteikumu projektam pozitīva ietekme uz sabiedrību, jo no valsts puses tiek parādīta atbalstoša attieksme pret personām, kuru aprūpē vai tās ģimenē ir 3 vai vairāk bērni, kā arī  bērns ar invaliditāti vai pilngadīga persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu. 
Tiek turpināta Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" īstenošana, uzlabojot apliecības piešķiršanas un uzskaites procesus.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Sk. 1.3. sadaļu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēma nodrošinās efektīvu informācijas uzskaiti par personām, kuras iesniegušas iesniegumu par goda ģimenes apliecības piešķiršanu, piešķirtajām un anulētajām apliecībām, Sabiedrības integrācijas fonda  lēmumiem par apliecības piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, vai apliecības anulēšanu, kā arī nodrošinās standartizētu informācijas izgūšanu un veidos statistikas analīzi, lai novērtētu valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma"  efektivitāti. Informācijas sistēma nodrošinās centralizētu datu apstrādi,  vienlaicīgi samazinot laiku, kas Sabiedrības integrācijas fondam  ir nepieciešams lēmuma par apliecības piešķiršanu pieņemšanai. Tādējādi tiks sekmēta bērnam un ģimenei nepieciešamā atbalsta pieejamība dažādajās dzīves jomās un situācijās, kas veicina bērna pilnveidošanos un palīdz ģimenei bērna audzināšanā (pilns atlaižu katalogs pieejams Sabiedrības integrācijas fonda tīmekļa vietnē: 
https://katalogs.godagimene.lv/ )

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi