25-TA-259: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ūdens apsaimniekošanas likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Lai veidotu vienotu redzējumu valsts un pašvaldību līmenī par plūdu postījumu vietu un plūdu riska karšu izmantošanas mērķiem, kā arī stiprinātu to juridisko statusu, Klimta un enerģētikas ministrija (turpmāk - KEM) virza likumprojektu "Grozījumi Ūdens apsaimniekošanas likumā" (turpmāk - likumprojekts), kas paredz dot deleģējumu Ministru kabinetam noteikt plūdu postījumu vietu karšu un plūdu riska karšu izmantošanas mērķus, apstiprināšanas un aktualizācijas kārtību. Tādējādi likumprojekts paredz mainīt plūdu riska karšu apstiprināšanas līdzšinējo kārtību (pašlaik tās apstiprina par vides aizsardzību atbildīgais ministrs) un dot iespēju tās iekļaut Ministru kabineta noteikumu pielikumā, tā sekmējot karšu izmantošanu applūstošo teritoriju noteikšanā. Turklāt likumprojekts nosaka KEM un pašvaldību atbildību plūdu risku pārvaldībā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Stiprināt plūdu riska pārvaldības sistēmu, veidojot vienotu redzējumu par plūdu postījumu vietu un plūdu riska karšu izmantošana mērķiem, stiprināt to juridisko statusu un precizēt aktualizācijas kārtību, kā arī noteikt atbildības plūdu risku pārvaldībā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Plūdu postījumu vietu un plūdu riska kartes (turpmāk – plūdu kartes) ir viena no plūdu riska pārvaldības cikla sastāvdaļām. To izstrādes nepieciešamību noteic Eiropas Parlamenta un Padomes 2007. gada 23. oktobra direktīva 2007/60/EK par plūdu riska novērtējumu un pārvaldību (turpmāk – Plūdu direktīva 2007/60/EK), kā arī nacionālais regulējums. Atbilstoši Ūdens apsaimniekošanas likuma 9. panta ceturtās daļas 13. punktam valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs" (turpmāk – Centrs) sagatavo plūdu kartes teritorijām, kurās pastāv vai varētu rasties plūdu risks – nacionālas nozīmes plūdu riska teritorijām, kas noteiktas saskaņā ar sākotnējo plūdu riska novērtējumu. Sākotnējo plūdu riska novērtējumu Centrs sagatavo, pamatojoties uz Ūdens apsaimniekošanas likuma 9. panta ceturtās daļas 13. punkta. Ūdens apsaimniekošanas likuma 9. panta septītā daļa noteic, ka plūdu kartes apstiprina vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs.
Plūdu karšu satura, veida un atjaunošanas prasības noteiktas Ministru kabineta 2009. gada 24. novembra noteikumos Nr. 1354 "Noteikumi par sākotnējo plūdu riska novērtējumu, plūdu kartēm un plūdu riska pārvaldības plānu" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 1354).
MK noteikumos Nr. 1354 noteiktajā kārtībā Centrs plūdu kartes pārskata reizi sešos gados, pamatojoties uz aktualizēto Sākotnējo plūdu riska novērtējumu.
Līdz 2015. gada beigām visām nacionālas nozīmes plūdu riska teritorijām tika izstrādātas pirmās plūdu kartes. Otrā cikla plūdu kartes tika pabeigtas līdz 2019. gada beigām. Līdz 2025. gada beigām tiks izstrādātas trešā cikla plūdu kartes laika periodam no 2026. līdz 2031. gadam.
Plūdu kartes ir civilās aizsardzības mehānisma sastāvdaļa, jo tās nodrošina datus par teritorijām un objektiem, kas var applūst dažādas intensitātes plūdu gadījumā. Plūdu kartes ir pieejamas Centra uzturētajā Plūdu riska informācijas sistēmā (turpmāk – PRIS). PRIS tiek izmantota plūdu draudu prognozēšanai, brīdinājumu izsludināšanai, preventīvo pasākumu plānošanai, kā arī teritorijas izmantošanas plānošanai nacionālas nozīmes plūdu riska teritorijās.
Ievērojot, ka valsts Plūdu riska informācijas sistēmas izveidē un attīstībā ir ieguldījusi lielus resursu, t.sk. finansiālus, kā arī turpina meklēt iespējas piesaistīt papildu finansējumu sistēmas attīstībai, ministrijas ieskatā plūdu karšu potenciāls jāizmanto pilnībā, tās efektīvāk integrējot teritorijas attīstības plānošanas procesā.
Plūdu karšu satura, veida un atjaunošanas prasības noteiktas Ministru kabineta 2009. gada 24. novembra noteikumos Nr. 1354 "Noteikumi par sākotnējo plūdu riska novērtējumu, plūdu kartēm un plūdu riska pārvaldības plānu" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 1354).
MK noteikumos Nr. 1354 noteiktajā kārtībā Centrs plūdu kartes pārskata reizi sešos gados, pamatojoties uz aktualizēto Sākotnējo plūdu riska novērtējumu.
Līdz 2015. gada beigām visām nacionālas nozīmes plūdu riska teritorijām tika izstrādātas pirmās plūdu kartes. Otrā cikla plūdu kartes tika pabeigtas līdz 2019. gada beigām. Līdz 2025. gada beigām tiks izstrādātas trešā cikla plūdu kartes laika periodam no 2026. līdz 2031. gadam.
Plūdu kartes ir civilās aizsardzības mehānisma sastāvdaļa, jo tās nodrošina datus par teritorijām un objektiem, kas var applūst dažādas intensitātes plūdu gadījumā. Plūdu kartes ir pieejamas Centra uzturētajā Plūdu riska informācijas sistēmā (turpmāk – PRIS). PRIS tiek izmantota plūdu draudu prognozēšanai, brīdinājumu izsludināšanai, preventīvo pasākumu plānošanai, kā arī teritorijas izmantošanas plānošanai nacionālas nozīmes plūdu riska teritorijās.
Ievērojot, ka valsts Plūdu riska informācijas sistēmas izveidē un attīstībā ir ieguldījusi lielus resursu, t.sk. finansiālus, kā arī turpina meklēt iespējas piesaistīt papildu finansējumu sistēmas attīstībai, ministrijas ieskatā plūdu karšu potenciāls jāizmanto pilnībā, tās efektīvāk integrējot teritorijas attīstības plānošanas procesā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 1354 plūdu kartēs Centrs norāda plūdu riskam pakļautās teritorijas un plūdu riska scenārijus pie trīs applūšanas varbūtībām (5. punkts):
– mazas varbūtības plūdi – ārkārtēji, ekstremāli plūdi, kas atkārtojas reizi 200 gados vai retāk (0,5% applūšanas varbūtība);
– vidējas varbūtības plūdi – plūdi, kas atkārtojas reizi 100 gados vai retāk (1% applūšanas varbūtība);
– lielas varbūtības plūdi – bieži plūdi, kas atkārtojas 10 reizes 100 gados vai retāk (10% applūšanas varbūtība).
Centrs šobrīd izstrādā 3. cikla plūdu kartes, izmantojot vēl precīzāku modelēšanas algoritmu. Plūdu apdraudēto teritoriju modelēšanā tiek izmantots hidrauliskais modelis (1-D un 2-D HEC-RAS), kas izveidots, izmantojot upju batimetrijas (upes šķērsprofilos) un upju gultnes raupjuma datus, digitālo reljefa (augstuma) modeli, informāciju par maksimālajiem ūdens līmeņiem un caurplūdumiem. Ilggadīgās ūdens līmeņa novērojumu rindas, kas tiek izmantotas applūstošo teritoriju modelēšanas procesā, tiks papildinātas ar pēdējo sešu gadu monitoringa datiem, kas jau atspoguļo klimata pārmaiņu ietekmi.
Saskaņā ar Ūdens apsaimniekošanas likuma 23. panta trešo daļu pirms plūdu karšu apstiprināšanas, tās tiek nodotas sabiedriskajai apspriešanai, kā tas būs arī 3. cikla plūdu kartēm, kas 2025. gada otrajā pusē tiks nodotas sabiedriskajai apspriešanai. Centrs veic precizējumus plūdu kartēs, ja pašvaldība iesniedz datos balstītus pamatojumu vai papildu informāciju par plūdu aizsardzības un inženiertehniskajām būvēm, kas maina hidroloģisko režīmu teritorijā, bet Centra rīcībā šāda informācija nav bijusi.
Plūdu kartes ar 10% applūšanas varbūtību attēlo applūstošās teritorijas, kādas tās tiek saprastas arī Aizsargjoslu likuma kontekstā. Taču prakse pierāda, ka daļa pašvaldību applūstošo teritoriju noteikšanai teritorijas plānojumos izvēlas izmantot novecojušas metodes vai arī inženiertehniskajiem aprēķiniem vai modelēšanai izmanto novecojušus datus, nevis Centra izstrādātās plūdu kartes.
Applūstošo teritoriju noteikšanas metodika ir iekļauta Ministru kabineta 2008. gada 3. jūnija noteikumos Nr. 406 "Virszemes ūdensobjektu aizsargjoslu noteikšanas metodika". Spēkā esošais regulējums izstrādāts laikā, kad Latvijas teritorijai nebija pieejami precīzi aerolāzerskenēšanas dati un netika veikta plūdu risku novērtēšana un modelēšana valsts mērogā. Tāpēc arī šis regulējums tiek aktualizēts, ņemot vērā plūdu risku novērtēšanā un teritoriju attīstības plānu izstrādē izmantotos rīkus un tehnoloģijas. Lai veiktu nepieciešamos grozījumus ir izstrādāts noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 3. jūnija noteikumos Nr. 406 "Virszemes ūdensobjektu aizsargjoslu noteikšanas metodika"" (23-TA-1712), kura virzība tiek tupināta paralēli likumprojektam. Noteikumu projektā ir paredzēts noteikt, ka nacionālas nozīmes plūdu riska teritorijās applūstošās teritorijas jānosaka pēc Centra plūdu kartēm ar 10% varbūtību. Šāds uzdevums izriet arī no informatīvā ziņojuma "Par rīcības plānu administratīvā sloga mazināšanai nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā" (24-TA-385) 3.2.1.4. punkta "Normatīvajā regulējumā paredzēt pienākumu teritorijas plānošanas procesā obligātā kārtā ņemt vērā Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra izstrādātas un uzturētas kartes, t.sk. par applūstošajam teritorijām.".
Lai realizēto šo uzdevumu, atbilstoši likumprojektā dotajam deleģējumam būs nepieciešams veikt grozījumus arī MK noteikumos Nr. 1354, kur plūdu kartes ar 10% applūšanas varbūtību tiks iekļautas šo noteikumu pielikumā, lai nodrošinātu tām saistošu juridisko statusu un veidotu vienotu redzējumu visām iesaistītajām pusēm applūstošo teritoriju noteikšanā nacionālas nozīmes plūdu riska teritorijās.
– mazas varbūtības plūdi – ārkārtēji, ekstremāli plūdi, kas atkārtojas reizi 200 gados vai retāk (0,5% applūšanas varbūtība);
– vidējas varbūtības plūdi – plūdi, kas atkārtojas reizi 100 gados vai retāk (1% applūšanas varbūtība);
– lielas varbūtības plūdi – bieži plūdi, kas atkārtojas 10 reizes 100 gados vai retāk (10% applūšanas varbūtība).
Centrs šobrīd izstrādā 3. cikla plūdu kartes, izmantojot vēl precīzāku modelēšanas algoritmu. Plūdu apdraudēto teritoriju modelēšanā tiek izmantots hidrauliskais modelis (1-D un 2-D HEC-RAS), kas izveidots, izmantojot upju batimetrijas (upes šķērsprofilos) un upju gultnes raupjuma datus, digitālo reljefa (augstuma) modeli, informāciju par maksimālajiem ūdens līmeņiem un caurplūdumiem. Ilggadīgās ūdens līmeņa novērojumu rindas, kas tiek izmantotas applūstošo teritoriju modelēšanas procesā, tiks papildinātas ar pēdējo sešu gadu monitoringa datiem, kas jau atspoguļo klimata pārmaiņu ietekmi.
Saskaņā ar Ūdens apsaimniekošanas likuma 23. panta trešo daļu pirms plūdu karšu apstiprināšanas, tās tiek nodotas sabiedriskajai apspriešanai, kā tas būs arī 3. cikla plūdu kartēm, kas 2025. gada otrajā pusē tiks nodotas sabiedriskajai apspriešanai. Centrs veic precizējumus plūdu kartēs, ja pašvaldība iesniedz datos balstītus pamatojumu vai papildu informāciju par plūdu aizsardzības un inženiertehniskajām būvēm, kas maina hidroloģisko režīmu teritorijā, bet Centra rīcībā šāda informācija nav bijusi.
Plūdu kartes ar 10% applūšanas varbūtību attēlo applūstošās teritorijas, kādas tās tiek saprastas arī Aizsargjoslu likuma kontekstā. Taču prakse pierāda, ka daļa pašvaldību applūstošo teritoriju noteikšanai teritorijas plānojumos izvēlas izmantot novecojušas metodes vai arī inženiertehniskajiem aprēķiniem vai modelēšanai izmanto novecojušus datus, nevis Centra izstrādātās plūdu kartes.
Applūstošo teritoriju noteikšanas metodika ir iekļauta Ministru kabineta 2008. gada 3. jūnija noteikumos Nr. 406 "Virszemes ūdensobjektu aizsargjoslu noteikšanas metodika". Spēkā esošais regulējums izstrādāts laikā, kad Latvijas teritorijai nebija pieejami precīzi aerolāzerskenēšanas dati un netika veikta plūdu risku novērtēšana un modelēšana valsts mērogā. Tāpēc arī šis regulējums tiek aktualizēts, ņemot vērā plūdu risku novērtēšanā un teritoriju attīstības plānu izstrādē izmantotos rīkus un tehnoloģijas. Lai veiktu nepieciešamos grozījumus ir izstrādāts noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 3. jūnija noteikumos Nr. 406 "Virszemes ūdensobjektu aizsargjoslu noteikšanas metodika"" (23-TA-1712), kura virzība tiek tupināta paralēli likumprojektam. Noteikumu projektā ir paredzēts noteikt, ka nacionālas nozīmes plūdu riska teritorijās applūstošās teritorijas jānosaka pēc Centra plūdu kartēm ar 10% varbūtību. Šāds uzdevums izriet arī no informatīvā ziņojuma "Par rīcības plānu administratīvā sloga mazināšanai nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā" (24-TA-385) 3.2.1.4. punkta "Normatīvajā regulējumā paredzēt pienākumu teritorijas plānošanas procesā obligātā kārtā ņemt vērā Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra izstrādātas un uzturētas kartes, t.sk. par applūstošajam teritorijām.".
Lai realizēto šo uzdevumu, atbilstoši likumprojektā dotajam deleģējumam būs nepieciešams veikt grozījumus arī MK noteikumos Nr. 1354, kur plūdu kartes ar 10% applūšanas varbūtību tiks iekļautas šo noteikumu pielikumā, lai nodrošinātu tām saistošu juridisko statusu un veidotu vienotu redzējumu visām iesaistītajām pusēm applūstošo teritoriju noteikšanā nacionālas nozīmes plūdu riska teritorijās.
Risinājuma apraksts
Likumprojekts paredz Ūdens apsaimniekošanas likuma 9. pantu papildināt ar jaunu (6)1 daļu, dodot deleģējumu Ministru kabinetam noteikt plūdu karšu izmantošanas, apstiprināšanas un aktualizācijas kārtību. Tādējādi būs iespējams plūdu riska kartes ar 10% applūšanas varbūtību nacionālas nozīmes plūdu riska teritorijās iekļaut attiecīgo Ministru kabineta noteikumu pielikumā, veidojot vienotu redzējumu valsts līmenī par plūdu riskiem nacionālās nozīmes plūdu riska teritorijās, kā arī sekmējot uz jaunākās pieejamās informācijas pamata sagatavoto plūdu karšu izmantošanu.
Līdz ar jauno deleģējumu, kas paredz, ka Ministru kabinets cita starpā noteiks plūdu karšu apstiprināšanas kārtību, tiek precizēta arī Ūdens apsaimniekošanas likuma 9. panta septītā daļa, svītrojot deleģējumu vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram apstiprināt plūdu kartes un vienlaicīgi precizējot, ka sākotnējo plūdu riska novērtējumu apstiprina klimata un enerģētikas ministrs, kā par vides jautājumiem atbildīgajam ministrs.
Līdz ar jauno deleģējumu, kas paredz, ka Ministru kabinets cita starpā noteiks plūdu karšu apstiprināšanas kārtību, tiek precizēta arī Ūdens apsaimniekošanas likuma 9. panta septītā daļa, svītrojot deleģējumu vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram apstiprināt plūdu kartes un vienlaicīgi precizējot, ka sākotnējo plūdu riska novērtējumu apstiprina klimata un enerģētikas ministrs, kā par vides jautājumiem atbildīgajam ministrs.
Problēmas apraksts
2024. gada sākumā tika veikta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizācija un pamatojoties uz Ministru kabineta 2024. gada 7. jūnija rīkojumu Nr. 466 “Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju” 2. punktu KEM ar 2024. gada 1. jūliju pārņem no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas vides aizsardzības politikas jomu (izņemot dabas aizsardzības jomu). Saskaņā ar minētā rīkojuma 5. punktu KEM ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārvaldes uzdevumu, tiesību, saistību, mantas, personāla resursu, tiesvedību, lietvedības un arhīva pārņēmēja attiecībā uz vides aizsardzības jomu. Savukārt reorganizētā ministrija tika pārsaukta par Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju.
Risinājuma apraksts
Likumprojektā paredzētie grozījumi paredz visā Ūdens apsaimniekošanas likumā vārdus "vides aizsardzības un reģionālās attīstības" aizstāt ar vārdiem "klimata un enerģētikas".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
-
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Tiks salāgota un veicināta vienota izpratne gan valsts mērogā, gan pašvaldību līmenī par applūstošajām teritorijām, sabiedrībai tiks nodrošināta vienota informācija, ko iedzīvotāji varēs ņemt vērā, gan iegādājoties jaunus īpašumus, gan plānojot attīstību esošajos.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Tiks salāgota un veicināta vienota izpratne gan valsts mērogā, gan pašvaldību līmenī par applūstošajām teritorijām, sabiedrībai tiks nodrošināta vienota informācija, ko uzņēmēji varēs ņemt vērā, gan iegādājoties jaunus īpašumus, gan plānojot attīstību esošajos.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2009. gada 24. novembra noteikumi Nr. 1354 "Noteikumi par sākotnējo plūdu riska novērtējumu, plūdu kartēm un plūdu riska pārvaldības plānu"
Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likumprojektā plānotajiem grozījumiem būs nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr. 1354, kas izdoti saskaņā ar Ūdens apsaimniekošana likuma 9. panta sesto daļu.
MK noteikumos Nr. 1354 tiks precizēts plūdu karšu izmantošanas mērķis, plūdu karšu apstiprināšanas un aktualizācijas kārtība. Plūdu postījumu vietu (ar 10% applūšanas varbūtību), kas tiek izmantotas applūstošo teritoriju noteikšanā, tiks apstiprinātas Ministru kabineta līmenī, padarot tās saistošas trešajām personām.
MK noteikumos Nr. 1354 tiks precizēts plūdu karšu izmantošanas mērķis, plūdu karšu apstiprināšanas un aktualizācijas kārtība. Plūdu postījumu vietu (ar 10% applūšanas varbūtību), kas tiek izmantotas applūstošo teritoriju noteikšanā, tiks apstiprinātas Ministru kabineta līmenī, padarot tās saistošas trešajām personām.
Atbildīgā institūcija
Klimata un enerģētikas ministrija
4.1.2. Ministru kabineta 2008. gada 3. jūnija noteikumi Nr. 406 "Virszemes ūdensobjektu aizsargjoslu noteikšanas metodika"
Pamatojums un apraksts
Vienlaicīgi ar likumprojektā plānotajiem grozījumiem tiks atsākti virzīt grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 3. jūnija noteikumi Nr. 406 "Virszemes ūdensobjektu aizsargjoslu noteikšanas metodika", paredzot, ka nacionālas nozīmes plūdu riska teritorijās applūstošās teritorijas teritorijas plānojumā tiek noteiktas atbilstoši plūdu kartēm ar 10% applūšanas varbūtību, kā arī tiks aktualizēta applūstošo teritoriju noteikšanas metodika ārpus nacionālas nozīmes plūdu riska teritorijām, kur nav izstrādātas plūdu kartes.
Atbildīgā institūcija
Klimata un enerģētikas ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Klimata un enerģētikas ministrija
- VSIA "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs"
- Valsts vides dienests
- pašvaldības
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Tiks nodrošināta vienota izpratne dažādos pārvaldības līmeņos par plūdu riskiem un applūstošajām teritorijām vietās, ko valsts ir identificējusi kā nacionālas nozīmes teritorijas.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Applūstošās teritorijas tiek noteiktas ne tikai, lai mazinātu ekonomiskos riskus iedzīvotājiem, bet arī, lai mazinātu virszemes ūdensobjektu piesārņošanas riskus plūdos. Mūsdienīgu metožu pielietošana dod iespēju precīzāk noteikt vietas, kurās pastāv lielākais applūšanas risks, un ierobežot darbības, kas var apdraudēt tuvumā esošo virszemes ūdensobjektu stāvokli, kā arī veicināt jau dabiski paredzētus risinājumu (palienes) izmantošanu plūdu ūdeņu akumulēšanai.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi