Anotācija (ex-ante)

21-TA-182: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par zemes vienību piekritību vai piederību valstij un to nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Iekšlietu ministrijas personā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Zemes pārvaldības likuma 17. panta piektā, sestā daļa, pārejas noteikumu 11. punkts.
Likuma "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 2. panta otrās daļas 3. punkts, 4.1 panta pirmās daļas 5.punkts  un 8.panta sestā daļa.
Latvijas Republikas valsts robežas likuma 13.panta pirmā, ceturtā, piektā, septītā un devītā daļa, 31.panta trešās daļas 1.punkts.
Ministru kabineta 2016.gada 29.marta noteikumu Nr.190 “Kārtība, kādā pieņem lēmumu par rezerves zemes fondā ieskaitīto zemes gabalu un īpašuma tiesību atjaunošanai neizmantoto zemes gabalu piederību vai piekritību” (turpmāk – Noteikumi Nr. 190) 8. punkts.
Ministru kabineta 2012.gada 14.augusta noteikumi Nr.550 “Noteikumi par Latvijas Republikas valsts robežas joslu, pierobežas joslu un pierobežu, kā arī pierobežas, pierobežas joslas un valsts robežas joslas norādījumu zīmju un informatīvo norāžu paraugiem un to uzstādīšanas kārtību” (turpmāk – Noteikumi Nr.550).

 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts „Par zemes vienību piekritību vai piederību valstij un nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Iekšlietu ministrijas personā” (turpmāk – rīkojuma projekts) paredz saglabāt valsts īpašumā un nodot Iekšlietu ministrijas valdījumā valsts robežas joslas ierīkošanai un valsts ārējās robežas apsardzībai deviņpadsmit rezerves fondā ieskaitītās zemes vienības un četras uz likuma pamata valsts īpašumā esošas zemes vienības zem publiskajiem ūdeņiem Augšdaugavas un Krāslavas novadā, kuras atrodas valsts robežas joslā.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Iekšlietu ministrija ir izstrādājusi rīkojuma projektu, kas paredz rīkojuma projektā minētās zemes vienības saglabāt valsts īpašumā un reģistrēt zemesgrāmatā uz valsts vārda Iekšlietu ministrijas personā.
Saskaņā ar Zemes pārvaldības likuma 17.panta piekto daļu valstij un vietējām pašvaldībām pēc zemes reformas pabeigšanas piederošo un piekrītošo zemi jāizvērtē Ministru kabineta noteiktajā kārtībā divu gadu laikā pēc tam, kad Ministru kabinets izdevis rīkojumu par zemes reformas pabeigšanu attiecīgās vietējās pašvaldības administratīvajā teritorijā vai visās novada teritoriālā iedalījuma vienībās. Atbilstoši Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma pielikumam Dagdas novads iekļauts Krāslavas novadā, savukārt Daugavpils novada lauku apvidus teritorijas iekļautas Augšdaugavas novadā.”
Noteikumos Nr. 190 noteiktajai kārtībai Valsts zemes dienests ir sagatavojis un publiskojis tīmekļvietnē sarakstu par rezerves zemes fondā ieskaitītajām zemes vienībām un zemes vienībām, kuras nav izmantotas īpašuma tiesību atjaunošanai, tostarp par kopīpašumā esošajām domājamām daļām, kurām nav noteikta piederība vai piekritība.
Atbilstoši Noteikumos Nr.190 noteiktajam sarakstā norādīto zemes vienību piekritība vai piederība valstij ir izvērtējama saskaņā ar likumu „Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās”.
Ministru kabinetam, pieņemot rīkojumus par zemes reformas pabeigšanu attiecīgajā administratīvajā teritorijā, tiek apliecināts, ka visi procesi attiecībā uz privātpersonu tiesībām iegūt zemi zemes reformas ietvaros ir pabeigti. Ir sācies jauns posms - zemes piekritības vai piederības valstij vai pašvaldībai izvērtēšana, izslēdzot iespēju, ka kādas privātpersonas tiesības uz zemi šajā posmā varētu tikt aizskartas. Ja zemes reformas ietvaros zeme nebija piešķirta privātpersonām pastāvīgā lietošanā vai arī būves īpašniekam nebija tiesības iegūt zemi īpašumā saskaņā ar zemes reformas likumiem, tad šāda zeme ir ieskaitīta rezerves zemes fondā.
Ministru kabinets 2016. gada 28.janvārī ir pieņēmis rīkojumu Nr.57 “Par zemes reformas pabeigšanu Dagdas novada lauku apvidū” un 2016. gada 27.septembrī rīkojumu Nr.559 “Par zemes reformas pabeigšanu Daugavpils novada lauku apvidū”.

 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
-
Risinājuma apraksts
Iekšlietu ministrija Noteikumu Nr.190 noteiktajā kārtībā ir izvērtējusi, kuras sarakstā norādītās zemes vienības piekrīt vai pieder valstij un ir ierakstāmas zemesgrāmatā uz valsts vārda Iekšlietu ministrijas personā saskaņā ar likumu “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" un izdarījusi sarakstā atzīmi par Dagdas, Daugavpils novada lauku apvidus teritorijā norādītājām valstij piekritīgajām zemes vienībām.
Par sarakstā norādītajām valstij piekritīgajām zemes vienībām nepastāv strīds ar citām ministrijām un attiecīgajām pašvaldībām. Atbilstoši Noteikumu Nr.190 8. punktā noteiktajam Valsts zemes dienests ir saņēmis šo noteikumu 7.1.3. apakšpunktā minēto sarakstu ar ministriju un pašvaldību izdarītajām atzīmēm no pašvaldībām, un savā tīmekļvietnē ir publiskojis izvērtētos gala sarakstus par Dagdas, Daugavpils novada lauku apvidus  teritoriju (https://www.vzd.gov.lv/lv/rezerves-zemes-fonda-saraksti).
Zemes pārvaldības likuma 17. panta piektā daļa nosaka divu gadu termiņu, kurā Ministru kabinetam jāizdod rīkojums par zemes vienību piederību vai piekritību.  Savukārt  Zemes pārvaldības likuma Pārejas noteikumu 11. punkts pieļauj iepriekš norādīto divu gadu termiņu neievērot. Prioritāri Iekšlietu ministrija uzsāka īpašumu tiesību sakārtošanu zemes vienībām gar  Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas robežu, lai ievērotu  būvprojekta realizācijas termiņus. Īpašuma tiesību sakārtošana zemes vienībām gar Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas robežas tika uzsākta pēc noteiktā 2 gada termiņa.
Saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 2. panta otrās daļas 3. punktu  4.1 panta pirmās daļas 5.punktu uz zemi, kura 1940.gada 21.jūlijā piederēja fiziskajām un juridiskajām personām, ja šīs personas par zemi saņēmušas kompensāciju, nav pieprasījušas atjaunot īpašuma tiesības uz zemi vai arī zemes īpašuma tiesību atjaunošana likumos nav paredzēta, tikai gadījumos, ja vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā paredzēti attiecīgi neapbūvēti zemes gabali valsts funkciju īstenošanai pieder valstij.  Rīkojuma projektā minētās zemes vienības atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma 13.panta pirmo, ceturto un devīto daļu, 31.panta trešās daļas 1.punktu pieder valstij Iekšlietu ministrijas personā, kura organizē un nodrošina valsts sauszemes robežas iezīmēšanu dabā un nostiprināšanu, valsts robežas joslas, patrulēšanas joslas, robežzīmju uzraudzības joslas, pierobežas joslas un pierobežas ierīkošanu, kā arī plāno un nodrošina valsts sauszemes robežas uzturēšanu atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei. Noteikumi Nr.550  nosaka valsts robežas joslas iekārtošanas un uzturēšanas prasības gar ārējo un iekšējo robežu, kā arī patrulēšanas joslas un robežzīmju uzraudzības joslas iekārtošanas un uzturēšanas prasības. Atbilstoši Demarkācijas materiāliem minētās zemes vienības atrodas valsts robežas joslā un saskaņā ar Latvijas Republikas valsts robežas likuma 13.panta devīto daļu valstij ir ekskluzīvas tiesības uz zemi valsts robežas joslā, patrulēšanas joslā un robežzīmju uzraudzības joslā. Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem rīkojuma projektā minētās zemes vienības nav apbūvētas.  Daugavpils novada teritorijas plānojumā 2012.-2023.gadam (https://www.augsdaugavasnovads.lv/wp-content/uploads/2022/01/DND_TP_TIAN_Saistosie_2.pdf) un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu 3.25. apakšpunktā noteiktas prasības valsts aizsardzības teritoriju izmantošanai,  teritorijas izmantošanas mērķis un nosacījumi - izmantojamas valsts drošības nodrošināšanai, kas  atbilst  Noteikumos Nr. 550 noteiktajam. Valsts drošības nodrošināšanai izmantojamās teritorijas atainotas Daugavpils novada teritorijas plānojuma (2012- 2023.g.) Tematiskajā kartoshēmā Nr.23. Daugavpils novada teritorijas plānojuma Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu 8.punktā noteikts, ka  mainoties normatīvajiem aktiem vai to nosacījumiem, uz kuros dotas atsauces uz Noteikumiem Nr. 550, piemērojamas aktuālās normatīvo aktu prasības.
Dagdas novada teritorijas plānojuma 2013.-2024.gadam grozījumos (http://www.dagda.lv/uploads/media/Paskaidrojuma_raksts_grozijumi.pdf) 3.3.punktā "Noteiktās teritorijas ar īpašiem noteikumiem" norādīts, ka šī teritorijas noteiktas saskaņā ar  Noteikumiem Nr. 550. Pēc administratīvi teritoriālās reformas Dagdas novads atrodas Krāslavas administratīvajā teritorijā. Teritorijas plānojumā Latvijas Republikas valsts robežas josla, pierobežas josla, un pierobežas teritorija ir attēlotas kā "Citas teritorijas ar īpašiem noteikumiem. Teritorijas plānojuma grafiskās daļas kartēs ir attēlota pierobežas josla, kura sastāv no valsts robežas joslas un pierobežas joslas. Teritorijas apbūves noteikumu 5.1.1.3. apakšpunktā noteikts, ka Latvijas Republikas valsts robežas joslas izmantošana un citas prasības noteiktas normatīvajos aktos.
Atbilstoši zemesgrāmatas datiem vietējā pašvaldība rīkojuma projektā norādītās zemes vienības nav reģistrējusi uz sava vārda. Līdz ar ko saskaņā ar Zemes pārvaldības likuma 17.panta sesto daļu Ministru kabinets var izdot rīkojumu par šo zemes vienību piekritību valstij, valsts pārvaldes funkciju īstenošanai.  Tās reģistrējamas uz valsts vārda Iekšlietu ministrijas personā saskaņā ar likuma „Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 8.panta sestajā daļā noteikto. Rīkojuma projektā iekļautās zemes vienības ir nepieciešamas valsts robežas joslas ierīkošanai un valsts ārējās robežas apsardzībai.
“Saskaņā ar rīkojuma projektu valsts īpašumā Iekšlietu ministrijas valdījumā saglabājamas šādas zemes vienības:
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 44660030075 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes - 1,86 ha, nav apbūvēta),  1,86 ha platībā  – Demenes pagastā Augšdaugavas novadā;  
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 44660040044 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes - 0,73 ha,  nav apbūvēta),  0,73 ha platībā – Demenes pagastā, Augšdaugavas novadā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 44660060108 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes - 0,89 ha, nav apbūvēta),  0,89 ha platībā – Demenes pagastā Augšdaugavas novadā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 44660060119 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids mežs -0,0322 un aramzeme - 0,0219, nav apbūvēta),  0,0541 ha platībā –Demenes pagastā Augšdaugavas novadā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 44860060031 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes - 0,68 ha, nav apbūvēta),  0,68 ha platībā – Skrudalienas pagastā Augšdaugavas novadā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējums 4450 008 0073 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes - 0,39 ha, nav apbūvēta) 0,39 ha platībā Demenes pagastā Augšdaugavas novadā; 
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4450 008 0105 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes -0,12 ha, nav apbūvēta) 0,12 ha platībā Demenes pagastā Augšdaugavas novadā;  
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4450  008 0110 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes - 0,35 ha, nav apbūvēta) 0,35 ha platībā Demenes pagastā Augšdaugavas novadā;  
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4450 008 0115 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes - 0,46 ha,  nav apbūvēta) 0,46 ha platībā Demenes pagastā Augšdaugavas novadā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējums 4450 008 0134 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes - 0,28 ha nav apbūvēta) 0,28 ha platībā Demenes pagastā Augšdaugavas novadā; 
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4450 008 0139 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes - 0,78 ha,  nav apbūvēta) 0,78 ha platībā Demenes pagastā Augšdaugavas novadā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4466 005 0129 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes - 0,7 ha, nav apbūvēta) 0,7 ha platībā Demenes pagastā Augšdaugavas novadā; 
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4472 005 0166 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes 0,2 ha, nav apbūvēta) 0,2 ha platībā Medumu pagastā Augšdaugavas novadā;   
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4472 009 0080 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes - 0,075 ha nav apbūvēta) 0,075 ha platībā Medumu pagastā Augšdaugavas novadā;
- zemes vienība kadastra apzīmējums 4472 009 0081 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes 0,42 ha nav apbūvēta) 0,42 ha platībā Medumu pagastā Augšdaugavas novadā; 
-     zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4472 009 0111 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes - 0,68 ha nav apbūvēta) 0,68 ha platībā Medumu pagastā Augšdaugavas novadā;  
zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4472 009 0237 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids - pārējās zemes - 0,12 ha, nav apbūvēta) 0,12 ha platībā Medumu pagastā Augšdaugavas novadā;
zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 60500040420 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids-mežs -0,0964, purvs - 0,0311, nav apbūvēta),  0,1275 ha platībā –Bērziņu pagasts Dagdas novadā;
zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 60920060410 (zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds, lietošanas veids-mežs -0,01344 ha, nav apbūvēta),  0,1344 ha platībā – Šķaunes pagastā, Dagdas novadā.
Iekšlietu ministrija 2020.gada 6.oktobrī saņēma Valsts zemes dienesta (turpmāk – Dienests) vēstuli Nr.2-06/948 “Par zemes vienību piekritību valsts robežas joslā”, kurā norādīts, ka Dienests kopš 2018.gada sadarbībā ar vietējām pašvaldībām un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju veic zemes vienību zem iekšzemes publiskajiem ūdeņiem identificēšanu un analīzi atbilstoši Zemes pārvaldības likuma 15.pantam un reģistrācijas noteikumu normām. Dienests konstatēja, ka Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā ir reģistrētas zemes vienības zem publiskajiem ūdeņiem, kuras atrodas valsts robežas jostā, bet kurām nav noteikta piekritība valstij kādas ministrijas personā.  Pēc Dienesta norādītās informācijas tika pieņemts lēmums sakārtot īpašuma tiesības un sagatavots rīkojuma projekts par zemes vienībām, kuras norādītas rīkojuma projekta 2.1.-2.4. apakšpunktos.
Atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma 13. panta devītajai daļai, valstij ir ekskluzīvas īpašuma tiesības uz zemi valsts robežas joslā, patrulēšanas joslā un robežzīmju uzraudzības joslā. Saskaņā ar Latvijas Republikas valsts robežas likuma 13.panta piekto, sesto un septīto daļu vietās, kur gar ārējo robežu valsts robežas josla nav nosakāma (publiskās upes un ezeri), Ministru kabinets var noteikt patrulēšanas joslu. Patrulēšanas joslas izvietojumu konkrētā posmā gar ārējo robežu nosaka Ministru kabinets. Teritorija no valsts robežas līdz patrulēšanas joslai ir robežzīmju uzraudzības josla. Atbilstoši demarkācijas dokumentiem valsts robeža ir noteikta pa “Aktica” un “Asūnica” upes vidu. Tā kā zemes vienības, kuras minētas  rīkojuma projekta 2.1.-2.4. apakšpunktos atrodas zem šīm upēm, secināms, ka tās atrodas robežzīmju uzraudzības joslā. Atbilstoši Civillikuma I pielikumam “Publisko ezeru un upju saraksts” upes "Aktica" un "Asūnica" ir publiskie ūdeņi.  
Atbilstoši Civillikuma 1104. pantam zemes zem publiskajiem ūdeņiem pieder valstij.  Civillikuma 876.pantam nosaka, ka lietas valdījums ir īpašuma tiesībai atbilstoša faktiska vara pār lietu. Tas pastāv, kad ķermeniska lieta faktiski atrodas kādas personas pilnīgā varā un kad pie tam šī persona izrāda gribu rīkoties ar lietu līdzīgi īpašniekam. Civillikuma 1477.pants nosaka, ka lietu tiesības, kas pastāv uz likuma pamata, ir spēkā arī bez ierakstīšanas zemes grāmatās. Tā kā Iekšlietu ministrija atbilstoši  Latvijas Republikas valsts robežas likuma 31.panta trešās daļas 1.punktam organizē un nodrošina valsts sauszemes robežas iezīmēšanu dabā un nostiprināšanu, valsts robežas joslas, patrulēšanas joslas, robežzīmju uzraudzības joslas, pierobežas joslas un pierobežas ierīkošanu, kā arī plāno un nodrošina valsts sauszemes robežas uzturēšanu atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei.
Rīkojuma projekta 2.1.-2.4. apakšpunktos minētās zemes vienībasierakstāmas zemesgrāmatā uz valsts vārda Iekšlietu ministrijas personā.
 Uz valsts vārda  Iekšlietu ministrijas personā ierakstāmas zemes vienības, kuras atrodas zem publiskajiem ūdeņiem upes "Aktica" un "Asūnica" pie  Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas robežas:
- zemes vienībs ar kadastra apzīmējum 6080 005 0060 (zemes vienības statuss – valsts īpašumā uz likuma pamata, lietošanas veids: zeme zem ūdeņiem - 9,92 ha, nav apbūvēta) 9,92 ha platībā Ķepovas pagastā Krāslavas novadā; 
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 6080 005 0059 (zemes vienības statuss – valsts īpašumā uz likuma pamata,lietošanas veids: zeme zem ūdeņiem - 4,74 ha ir apbūvēta) 4,74 ha platībā Ķepovas pagastā Krāslavas novadā; 
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 60800042005 (zemes vienības statuss – valsts īpašumā uz likuma pamata, lietošanas veidi:  zeme zem ūdeņiem - 3,16 ha, krūmājs - 4 ha, uz zemes vienības atrodas Iekšlietu ministrijai piekritīga pirmsreģistrēta būve) 7,16 ha platībā Ķepovas pagastā Krāslavas novadā; 
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 60800032004 (zemes vienības statuss – valsts īpašumā uz likuma pamata, lietošanas veidi:  zeme zem ūdeņiem - 1,97, krūmājs - 8,1, nav apbūvēta) 10,07 ha platībā Ķepovas pagastā Krāslavas novadā  un minētās zemes vienības atrodas valsts robežas joslā, kuras ir nepieciešamas, lai nodrošinātu valsts ārējās robežas apsardzību.
Uz zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 6080 005 0059 un 60800042005 ir reģistrētas Iekšlietu ministrijai piekritīgas būves ar statusu pirmsreģistrēta būve. Būves reģistrētas Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā realizējot Deklarāciju par Artura Krišjāņa Kariņa vadītās Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanas pasākuma 197. punktu.
Atbilstoši Zemes pārvaldības likuma 15.panta otrai daļu valdītājs iekšzemes publiskajiem ūdeņiem ir attiecīgās administratīvās teritorijas pašvaldība, ja Ministru kabinets nav noteicis kā valdītāju kādu no ministrijām to funkciju izpildei. Krāslavas novada pašvaldība 2022.gada vēstulē Nr.3.15/160 "Par valdījumā esošajām zemes vienībām" informē, ka zemes vienības, kuras iekļautas rīkojuma projekta 2.1.-2.4. apakšpunktos atbilstoši Zemes pārvaldības likuma 15.panta devītajai daļai nav reģistrētas Krāslavas novada pašvaldības Dagdas pilsētas un pagastu apvienības grāmatvedības uzskaitē.
Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem minēto zemes vienību lietošanas mērķis – Valsts aizsardzības nozīmes objektu, drošības, policijas, ugunsdzēsības un glābšanas, robežsardzes un soda izciešanas iestāžu apbūve, izņemot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 6050 004 0420, kuras lietošanas mērķis ir zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir mežsaimniecība un zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 44720090237, kuras lietošanas mērķis ir ar maģistrālajām elektropārvades un sakaru līnijām un maģistrālajiem naftas, naftas produktu, ķīmisko produktu, gāzes un ūdens cauruļvadiem saistīto būvju, ūdens ņemšanas un notekūdeņu attīrīšanas būvju apbūve. Rīkojuma projektā iekļautās zemes vienības normatīvajos aktos noteiktā kārtībā tiks ierakstītas zemesgrāmatā uz valsts vārda Iekšlietu ministrijas personā. Zemes vienību platības norādītas atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā norādītajai informācijai. Veicot zemes vienību kadastrālo uzmērīšanu, zemes vienību platības var tikt precizētas.

 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
58 094
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
58 094
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
58 094
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
58 094
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 40.02.00 apakšprogrammā “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” un pēdējo iepirkumu rezultātiem plānots jauno zemes vienību kadastrālai uzmērīšanai aptuvenie izdevumi 57 427 euro apmērā (1998 euro bez PVN x 19 zemes vienībām un 2500 euro bez PVN x 4 zemes vienībām), kā arī īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā 667 euro apmērā (29 euro par viena nekustamā īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā x 23 zemes vienības). Atbilstoši likumam “Par nekustamā īpašuma nodokli” 1.panta otrās daļas 14.¹ punktā noteikto izņēmumu Latvijas Republikas valsts robežas joslā esošai zemei atbilstoši Valsts zemes dienesta sniegtajai informācijai par robežas joslas platību konkrētā zemes vienībā ar īpašuma nodokli neapliek. 
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami. Izdevumi, kas saistīti ar nepieciešamo nekustamo īpašumu kadastrālo uzmērīšanu un ierakstīšanu zemesgrāmatā tiks segti atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 40.02.00 apakšprogrammā “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” paredzētajiem līdzekļiem. 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrija
  • Nodrošinājuma valsts aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi