Anotācija

25-TA-759: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Atbalsta piešķiršanas kārtība pašvaldību vietējās ekonomikas stiprināšanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Atbalsts investīciju projektu attīstībai pašvaldībās" (turpmāk - Noteikumu projekts) ir izstrādāts, lai sniegtu nodrošinātu finansējuma pieejamību pašvaldības, pašvaldības kapitālsabiedrības vai ostu pārvaldes infrastruktūras projektiem (turpmāk – investīciju projekti), par kuriem saņemts Valsts kases aizdevums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumiem Nr. 888 “Kārtība, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes iekļauj gadskārtējā valsts budžeta likumprojektā valsts aizdevumu pieprasījumus, un valsts aizdevumu izsniegšanas un apkalpošanas kārtība” (turpmāk – Valsts kases aizdevums).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir nodrošināt finansējuma pieejamību pašvaldību, pašvaldību kapitālsabiedrību vai ostu pārvalžu investīciju projektu, par kuriem saņemts Valsts kases aizdevums, procentu likmju subsīdijai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Kopš 2022. gada vidus kredītu procentu likmes ir būtiski pieaugušas – to noteicis Eiropas Centrālās bankas (ECB) procentu likmju kāpums. Samērā ierobežota ilgtermiņa procentu likmju fiksācijas piedāvājuma dēļ Latvijā (un arī Lietuvā un Igaunijā) pārliecinoši lielākā daļa kredītu ir ar procentu likmju fiksācijas periodu līdz 1 gadam. Tas nozīmē, ka procentu likmes ir būtiski pieaugušas ne tikai no jauna izsniegtajiem kredītiem, bet arī lielākajai daļai iepriekš izsniegto kredītu. Tādējādi procentu likmju kāpumu kredītņēmēji Baltijas valstīs šobrīd izjūt vairāk nekā kredītņēmēji citviet eirozonā. (avots: LB Finanšu Pieejamības Pārskats  2023, oktobris; https://datnes.latvijasbanka.lv/fpp/FPP_2023_LV.pdf). Ņemot vērā Eiropas Komisijas pētījumu par uzņēmumu piekļuvi finansējumam 2023.gadā (Survey on the Access to Finance of Enterprises (SAFE)) Eiropas Savienības (ES) valstīs, kā būtiskākais faktors, kas ierobežo uzņēmumiem nepieciešamā finansējuma piesaisti, gan ES kopumā, gan Latvijā tiek norādītas pārāk lielās procentu likmes/cena. No aptaujātajiem Latvijas uzņēmumiem šo norādījuši 33%, kas ir pārliecinoši nozīmīgākais faktors. Papildus jānorāda, ka Latvijā 75% no aptaujātajiem uzņēmumiem ir palielinātas % likmes, kas arī ir ļoti nozīmīgs attīstību un jaunas investīcijas kavējošs faktors (avots: https://single-market-economy.ec.europa.eu/access-finance/data-and-surveys-safe_en -). Neskatoties uz to, ka šobrīd EURIBOR likmes straujais pieaugums ir apstājies, taču tas joprojām nav atgriezies tādu līmenī, lai motivētu veikt jaunas investīcijas, līdz ar to šie noteikumi paredzēti, lai stimulētu jaunu investīciju ieplūšanu pašvaldībās uzņēmējdarbības infrastruktūras attīstībā.
Pašvaldības, pašvaldības kapitālsabiedrības un ostu pārvaldes kopējais gada budžets ir ierobežots, un tā izlietojums tiek rūpīgi plānots. Ja pašvaldībām, pašvaldības kapitālsabiedrības un  ostu pārvaldēm rodas iespēja īstenot kādu investīciju projektu, bieži vien ir nepieciešams ņemt aizdevumu. Savukārt aizdevums uzliek lielāku slogu plānotajam budžetam ar noteiktiem aizdevuma procentu maksājumiem. Tādējādi gan pašvaldībai, gan pašvaldības kapitālsabiedrībai un ostu pārvaldei ir ierobežotas iespējas segt visus nepieciešamos izdevumus un attīstīt jaunus investīciju projektus tās teritorijā. Līdz ar to, ir svarīgi rast valsts atbalsta risinājumus, kas motivētu attīstīt jaunus investīciju projektus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašreizējā ekonomiskā situācija, kas saistītā ar augstām EURIBOR procentu likmēm ir palielinājusi saimnieciskās darbības veicēju izmaksas par jau uzņemtajām saistībām un ietekmējusi pašvaldību, pašvaldību kapitālsabiedrību un ostu pārvalžu lēmumus par jaunu investīciju projektu īstenošanu.
Pašvaldības saskaras ar pieaugošiem izdevumiem, vienlaikus darbojoties ierobežota budžeta ietvaros. To ieņēmumi ir cieši saistīti ar iedzīvotāju skaitu, un Latvijas reģionos īpaši aktuāla ir depopulācijas problēma. Iedzīvotāju skaita samazinājums tieši ietekmē pašvaldību finanšu iespējas, jo sarūk ienākumi no iedzīvotāju ienākuma nodokļa. Liela daļa budžeta līdzekļu tiek novirzīta dažādu funkciju izpildei kā izglītība, sociālā aprūpe un komunālie pakalpojumi, kas būtiski ierobežo pašvaldību spēju ieguldīt līdzekļus infrastruktūras projektu īstenošanā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz nodrošināt finansējuma pieejamību pašvaldības, pašvaldības kapitālsabiedrības vai ostas pārvaldes investīciju projektiem, lai nodrošinātu komersanta biznesa attīstību tās teritorijā.
Atbalsts tiek sniegts procentu likmes subsīdijām par visu projekta ciklu projekta iesniedzējiem, kas plāno īstenot investīciju projektus vai jau ievieš investīciju projektus un saņēmuši vai plāno saņemt Valsts kases aizdevumu.
Atbalstu šo noteikumu projekta ietvaros sniedz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk – Aģentūra).

Pieejamais finansējums
Kopējais Noteikumu projektā paredzētais finansējums ir līdz 3 000 000 euro.
Atbalsta intensitāte projekta iesniedzēja projektam ir 100%, bet ne vairāk kā 200 000 euro.

Investīciju projekta pieteikumu atlase
Aģentūra ne vēlāk kā divu mēnešu laikā pēc šī noteikumu projekta spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina konkursa nolikumu un izsludina atklāto projektu iesniegumu atlasi valsts platformā biznesa attīstībai www.business.gov.lv.

Šo Noteikumu projekta ietvaros projekta iesniedzējs var būt pašvaldība, pašvaldības kapitālsabiedrība vai ostu pārvalde, kura ar savu investīciju projektu, nodrošina komersanta biznesa attīstību tās teritorijā.

Lai pieteiktos atbalstam projekta iesniedzējs iesniedz šādu dokumentāciju:
1. informāciju par nepieciešamo atbalsta veidu un apmēru;
2. informāciju un dokumentus, kas apliecina saņemto Valsts kases aizdevumu, vai informāciju un dokumentus, kas ir sagatavoti Valsts kases aizdevuma saņemšanai, atbilstoši  Ministru kabineta noteiktajai kārtībai, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes iekļauj gadskārtējā valsts budžeta likumprojektā valsts aizdevumu pieprasījumus, un valsts aizdevumu izsniegšanas un apkalpošanas kārtībai;
3. projekta iesniedzēja informāciju, kas skaidro investīciju ieguldījumus un to ietekmi uz pašvaldības attīstību, un pašvaldības apliecinājums par tā plānotā investīciju projekta nozīmīgumu pašvaldības attīstībā un pašvaldības ilgtspējīgas attīstības stratēģijas vai programmu mērķu sasniegšanā;
4. investīciju projekta aprakstu, kas ietver plānotās investīciju projekta izdevumu pozīcijas euro izteiksmē;
5. de minimis atbalsta sistēmā aizpildītu veidlapu, atbilstoši normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību vai pieteikumā norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās veidlapas identifikācijas numuru, ja projekta iesniedzējs pretendē uz atbalstu  saskaņā ar Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831);
6. pašvaldības kapitālsabiedrība apliecinājumu, ka tā neatbilst maksātnespējas jomu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru.


Aģentūra, vērtējot investīciju projektus:
* sarindo tos pēc plānotā privātā investīciju apmēra pret publiskā finansējuma atbalsta apmēru;
* nodrošina, ka atbalstu saņem vismaz viens projekta iesniedzējs katrā reģionā (Statistikas reģionu robežās, skatīt Centrālās Statistikas pārvaldes datus: https://stat.gov.lv/lv/statistikas-temas/vide/dabas-resursi-geografiskas-zinas/publikacijas-un-infografikas/21408), kas atbilst vismaz vienam  no šiem kritērijiem:
- ierobežotāki resursi, ko novirzīt ekonomiskai attīstībai (mazāki iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumi uz 1000 km2 teritorijas vai lielāks iedzīvotāju īpatsvars virs darbspējas vecuma;  datus skatīt https://raim.gov.lv);
- augstāks attīstības potenciāls ar augošu dzimstību (dzimušo skaits uz 1000 iedzīvotājiem). Datus skatīt https://raim.gov.lv
- lielāki ekonomiskie izaicinājumi (bezdarba līmenis (%)). Datus skatīt https://raim.gov.lv.
Aprēķinos izmantot vienu ciparu aiz komata.

Ja vismaz diviem investīciju projektu pieteikumiem atlases ietvaros ir piešķirts vienāds punktu skaits, tie tiek ranžēti, priekšroku dodot tam investīciju projekta pieteikumam, kuram ir augstāks plānoto privāto investīciju apmērs pret publiskā finansējuma atbalsta apmēru.
Aģentūra viena mēneša laikā no investīciju projekta pieteikuma saņemšanas to izvērtē, pamatojoties uz Aģentūras izstrādāto nolikumu.

Aizdevumu procentu likmes subsīdijas piešķiršana tiek vērtēta pamatojoties uz Valsts kases iesniegto procentu likmju apmaksas grafiku, nepieciešamības gadījumā Aģentūrai pārvērtējot de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumus.
Ja pirmās atlases kārtas ietvaros šo noteikumu projekta kopējais finansējums nav izmantots atbalsta sniegšanai pilnā apmērā, Aģentūra ne vēlāk kā trīs mēnešu laikā pēc pirmās projektu atlases organizē nākamo atlases kārtu un secīgi ne vēlāk kā trīs mēnešu laikā nākamās atlases kārtas pēc iepriekšējās atlases kārtas.

Atbalsts un tā piešķiršanas nosacījumi
Aģentūra atbalstu sniedz kā grantu, kas ir komercdarbības atbalsts, ko sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, vai atbalstu, kas ir brīvs no komercdarbības atbalsta. Atbalsts ir brīvs no komercdarbības atbalsta, ja projekta iesniedzējam Valsts kases aizdevums nav izsniegts kā komercdarbības atbalsts.

Atbalsta saņēmēja attiecināmās izmaksas ir aizdevuma procentu likmes subsīdija Valsts kases piešķirtajam aizdevumam, kas izteikta euro.

Atbalstu nepiešķir soda procentiem, citiem maksājumiem par jebkuriem aizdevuma līguma pārkāpumiem un par komisijas maksām.

Ja atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, tiek ņemti vērā šādi nosacījumi:
 * Aģentūra pirms de minimis atbalsta piešķiršanas projekta iesniedzējam pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas dienas piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī.
 * Ja projekta iesniedzējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās neatbalstāmajās nozarēs un veic neatbalstāmās darbības vai citas darbības, kas šo noteikumu projekta ietvaros uzskatāmas par neatbalstāmajām darbībām vai nozarēm, projekta iesniedzējs  nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu.
 * Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
 * Ja tiek pārkāptas šo noteikumu prasības atbalstam, kas piešķirts kā brīvs no komercdarbības atbalsta, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros saņemto atbalstu.

Ja projekta iesniedzējs ir pieteicies aizdevumu procentu likmju subsīdijas atbalstam,  par kuru jau ir saņemts Valsts kases, Aģentūra 10 darba dienu laikā pēc Aģentūras lēmuma par atbalsta piešķiršanu pārskaita piešķirto atbalsta apmēru atbalsta saņēmējam Valsts kases aizdevuma nākotnes procentu maksājumu dzēšanai uz atsevišķi izveidotu kontu maksājumu saņemšanai no atbalsta sniedzēja, lai segtu Valsts kases aizdevuma procentu likmes, kas nodrošina finanšu plūsmu nodalīšanu.
Ja projekta iesniedzējs paredzamajam investīciju projektam vēl nav saņēmis Valsts kases aizdevumu, tas pēc Aģentūras lēmuma par atbalsta piešķiršanu ar nosacījumu saņemšanas iesniedz Valsts kasē valsts aizdevumu pieteikumu. Atbalsta izsniegšana atbalsta saņēmējam notiek pēc Valsts kases pieņemtā lēmuma par aizdevuma izsniegšanu un Aģentūras lēmuma par atbalsta piešķiršanu.

Aģentūra lēmumu par atbalsta piešķiršanu pieņem līdz 2031. gada 30. jūnijam.

 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Sabiedrība grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē ir pašvaldības, pašvaldību kapitālsabiedrības un ostu pārvaldes. Noteikumu projekts radīs pozitīvu ietekmi, veicinot investīciju projektu īstenošanu tās teritorijās.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts radīs pozitīvu ietekmi, veicinot investīciju projektu īstenošanu pašvaldībās, pašvaldības kapitālsabiedrībās un ostu pārvaldes teritorijās. Tiks izveidota ekonomisko aktivitāti veicinoša vide Latvijas reģionos.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts radīs pozitīvu ietekmi, veicinot investīciju projektu īstenošanu pašvaldībās, pašvaldības kapitālsabiedrībās un ostu pārvaldes teritorijās. Plānots atbalstīt indikatīvi 15 atbalsta saņēmējus, piesaistot privātās investīcijas vismaz 20 miljonu euro apmērā.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts radīs pozitīvu ietekmi, veicinot investīciju projektu īstenošanu pašvaldībās, pašvaldības kapitālsabiedrībās un ostu pārvaldes teritorijās. Plānots atbalstīt indikatīvi 15 atbalsta saņēmējus, piesaistot privātās investīcijas vismaz 20 miljonu euro apmērā.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts radīs pozitīvu ietekmi, veicinot investīciju projektu īstenošanu pašvaldībās, pašvaldības kapitālsabiedrībās un ostu pārvaldes teritorijās. Plānots atbalstīt indikatīvi 15 atbalsta saņēmējus, piesaistot privātās investīcijas vismaz 20 miljonu euro apmērā.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts radīs pozitīvu ietekmi, veicinot investīciju projektu īstenošanu pašvaldībās, pašvaldības kapitālsabiedrībās un ostu pārvaldes teritorijās. Plānots atbalstīt indikatīvi 15 atbalsta saņēmējus, kuri nodrošinās jaunu darba vietu izveidi.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
visi uzņēmumi
palielinās
Vērtības nozīme:
11,38
euro
12,00
stundas
15
atbalsta saņēmēji
1
reize
2 048,40
Minēto dokumentu sagatavošanai gala saņēmējam aptuveni var būt nepieciešamas 12 stundas. Ņemot vērā valstī vidējo atalgojumu pēc Centrālās statistikas datiem - vidējā darba stundas samaksa 2024. gadā ir 11,38 euro, kas nozīmē, ka gala saņēmēja darbiniekam dokumentu sagatavošanai monetārās izmaksas nav lielākas kā 136,56 euro.
Kopā
2 048,40

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
3 000 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
3 000 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-3 000 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-3 000 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-3 000 000
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-3 000 000
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 3 milj. euro 2025. gadā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 2023/2831 (vispārīgi)
Noteikumu projekta 8. punkts; 10.1. apakšpunkts; 13. punkts; 14. punkts; 17.5. apakšpunkts; 25. punkts; 26. punkts; 28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 10.1. apakšpunkts; 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 8. punkts
Noteikumu projekta 10.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 9. punkts
Noteikumu projekta 10.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" vai "d" apakšpunkts
Noteikumu projekta 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, Tieslietu ministrija, Valsts kase
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera", Latvijas Darba devēju konfederācija
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Rezultāti tiks publicēti pēc sabiedrības līdzdalības noslēgšanās

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts kase
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi