25-TA-203: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2006. gada 1. augusta noteikumos Nr. 632 "Patērētāju tiesību aizsardzības centra nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
1) Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013.gada 21.maija Regulas (EK) Nr. 524/2013 par patērētāju strīdu izšķiršanu tiešsaistē un ar ko groza Regulu (EK) Nr. 2006/2004 un Direktīvu 2009/22/EK (turpmāk - Regula 524) prasībām Latvijas Eiropas patērētāju informācijas centrs (turpmāk - ECC Latvia) veic kontaktpunktam paredzētos uzdevumus strīdu izšķiršanai tiešsaistē. Ņemot vērā, ka Eiropas Komisija saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024.gada 19.decembra Regulu (ES) 2024/3228, ar ko atceļ Regulu (ES) Nr.524/2013 un groza Regulas (ES) 2017/2394 un (ES) 2018/1724 sakarā ar Eiropas strīdu izšķiršanas tiešsaistē platformas slēgšanu (turpmāk - Regula 3228) ir paredzējusi slēgt Eiropas strīdu izšķiršanu tiešsaistes platformu (turpmāk - SIT platforma), nepieciešams veikt attiecīgas izmaiņas Ministru kabineta 2006. gada 1. augusta noteikumos Nr. 632 “Patērētāju tiesību aizsardzības centra nolikums” (turpmāk - Nolikums).
2) Ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 10. maija Regulu (ES) 2023/988 par ražojumu vispārēju drošumu, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1025/2012 un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu (ES) 2020/1828 un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2001/95/EK un Padomes Direktīvu 87/357/EEK (turpmāk - Regula 988) tiek modernizēta Kopienas ātrās ziņošanas sistēma RAPEX, lai saistībā ar ražojumiem, kas rada risku, varētu veikt efektīvākus korektīvos pasākumus visas Savienības, ne tikai vienas dalībvalsts teritorijā, līdz ar to nepieciešams veikt izmaiņas Nolikumā.
3) Atbilstoši Ministru kabineta 2025. gada 25. februāra sēdē nolemtajam (Ministru kabineta protokola lēmums Nr. 8 paragrāfs Nr. 49) par Informatīvo ziņojumu “Par Mākslīgā intelekta akta prasību ieviešanu” (24-TA-2633) (Informatīvā ziņojuma protokola lēmuma 5., 8., un 9.punkts) nepieciešams noteikt Patērētāju tiesību aizsardzības centru (turpmāk – PTAC) par tirgus uzraudzības iestādi, vienoto kontaktpunktu un kompetento iestādi par Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 13. jūnija Regulai Nr. 2024/1689, ar ko nosaka saskaņotas normas mākslīgā intelekta jomā un groza Regulas (EK) Nr. 300/2008, (ES) Nr. 167/2013, (ES) Nr.168/2013, (ES) 2018/858, (ES) 2018/1139 un (ES) 2019/2144 un Direktīvas 2014/90/ES, (ES) 2016/797 un (ES) 2020/1828 (Mākslīgā intelekta akts) (turpmāk – MI akts). Ņemot vērā iepriekš minēto, ir nepieciešams veikt attiecīgas izmaiņas Nolikumā.
2) Ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 10. maija Regulu (ES) 2023/988 par ražojumu vispārēju drošumu, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1025/2012 un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu (ES) 2020/1828 un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2001/95/EK un Padomes Direktīvu 87/357/EEK (turpmāk - Regula 988) tiek modernizēta Kopienas ātrās ziņošanas sistēma RAPEX, lai saistībā ar ražojumiem, kas rada risku, varētu veikt efektīvākus korektīvos pasākumus visas Savienības, ne tikai vienas dalībvalsts teritorijā, līdz ar to nepieciešams veikt izmaiņas Nolikumā.
3) Atbilstoši Ministru kabineta 2025. gada 25. februāra sēdē nolemtajam (Ministru kabineta protokola lēmums Nr. 8 paragrāfs Nr. 49) par Informatīvo ziņojumu “Par Mākslīgā intelekta akta prasību ieviešanu” (24-TA-2633) (Informatīvā ziņojuma protokola lēmuma 5., 8., un 9.punkts) nepieciešams noteikt Patērētāju tiesību aizsardzības centru (turpmāk – PTAC) par tirgus uzraudzības iestādi, vienoto kontaktpunktu un kompetento iestādi par Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 13. jūnija Regulai Nr. 2024/1689, ar ko nosaka saskaņotas normas mākslīgā intelekta jomā un groza Regulas (EK) Nr. 300/2008, (ES) Nr. 167/2013, (ES) Nr.168/2013, (ES) 2018/858, (ES) 2018/1139 un (ES) 2019/2144 un Direktīvas 2014/90/ES, (ES) 2016/797 un (ES) 2020/1828 (Mākslīgā intelekta akts) (turpmāk – MI akts). Ņemot vērā iepriekš minēto, ir nepieciešams veikt attiecīgas izmaiņas Nolikumā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ar Noteikuma projektu paredzēts precizēt Nolikumu atbilstoši Regulā 3228 noteiktajam par SIT platformas slēgšanu, kā arī atbilstoši Regulā 988 noteiktajam par Kopienas ātrās ziņošanas sistēmas RAPEX modernizēšanu.
Ar Noteikuma projektu paredzēts papildināt PTAC kompetenci, funkcijas un uzdevumus, atbilstoši MI akta un Informatīvā ziņojuma “Par Mākslīgā intelekta akta prasību ieviešanu” (24-TA-2633) protokola lēmuma 5., 8., un 9.punkta prasībām.
Ar Noteikuma projektu paredzēts papildināt PTAC kompetenci, funkcijas un uzdevumus, atbilstoši MI akta un Informatīvā ziņojuma “Par Mākslīgā intelekta akta prasību ieviešanu” (24-TA-2633) protokola lēmuma 5., 8., un 9.punkta prasībām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
SIT platformas slēgšana
Nolikuma 4.22.1 apakšpunktā noteikts uzdevums PTAC atbilstoši prasībām, ko nosaka Regula 524 veikt kontaktpunktam paredzētos uzdevumus strīdu izšķiršanai tiešsaistē.
SIT platforma ir interaktīva vietne, ko ir izveidojusi un uztur Eiropas Komisija, kas piedāvā vienotu piekļuves punktu 3 pusēm: patērētājam, tirgotājam un strīdu alternatīvās izšķiršanas vienībai. Tā piedāvā iespēju patērētājiem un tirgotājiem, saistībā ar tiešsaistes tirdzniecības vai pakalpojumu līgumiem radušos strīdus risināt ārpustiesas ceļā tiešsaistē.
Atbilstoši Regulas 524 7.pantā noteiktajam dalībvalstis var nodot atbildību par SIT kontaktpunktiem saviem Eiropas Patērētāju tīkla centriem. Latvijā Nolikumā iepriekš minētos uzdevumus līdz šim veic ECC Latvia. Ņemot vērā Regulā 524 noteikto ECC Latvia darbojas kā kontaktpunkts, kas sniedz palīdzību, lai iesniegtu sūdzību, sniedz informāciju par patērētāju tiesībām, sniedz informāciju par SIT platformas darbību, sniedz informāciju par procedūras noteikumiem, ko piemēro identificētās strīdu alternatīvās izšķiršanas vienības, kā arī informē patērētāju par citiem tiesiskās aizsardzības līdzekļiem, ja strīdu nevar izšķirt, izmantojot SIT platformu.
Pēc ECC Latvia sniegtās informācijas 2024.gadā bijuši ap 20 informācijas pieprasījumi no patērētājiem, tirgotājiem par SIT platformas darbību.
Vienlaikus Regula 524 nosaka, ka tirgotāji, kas iesaistās tiešsaistes pārdošanas vai pakalpojuma līgumos, tīmekļa vietnē norāda elektronisku saiti uz SIT platformu (arī tiešsaistes tirdzniecības vietas), e-pasta adresi. Tirgotāji, kas ir apņēmušies vai kam ir pienākums strīdu izšķiršanai ar patērētājiem izmantot vienu vai vairākas strīdu alternatīvās izšķiršanas vienības, tīmekļa vietnē informē patērētājus par SIT platformas pastāvēšanu un par iespēju izmantot platformu strīdu izšķiršanai.
Līdz ar Regulas 3228 stāšanos spēkā paredzēts SIT platformu slēgt. SIT platformas slēgšana tiek pamatota ar to, ka SIT platformas apmeklējums ir neliels, kā arī tikai 2% no iesniegtajām sūdzībām saņem pozitīvu atbildi, kas ļauj pieprasījumu nosūtīt kādai no SIT platformā uzskaitītajām strīdu alternatīvas izšķiršanas vienībām. Eiropas Komisija ir minējusi, ka kopumā visā Eiropas Savienībā gada laikā tikai aptuveni 200 lietu tiek nodotas strīdu alternatīvās izšķiršanas vienībām. Līdz ar to arī izmaksu ziņā SIT platformas uzturēšana nav lietderīga.
Tiek paredzēts, ka sūdzību iesniegšanas iespēja SIT platformā tiek izbeigta 2025.gada 20.martā. Visu SIT platformā esošo informāciju, tai skaitā saistītos personas datus, paredzēts dzēst vēlākais līdz 2025.gada 20.jūlijam.
Vienlaikus Regulas 524 Ietekmes novērtējumā minēts, ka uzņēmumiem, kuri darbojas tiešsaistē (no kuriem vairākums ir mazie un vidējie uzņēmumi), nevajadzēs uzturēt e-pasta adresi SIT sarakstei, tādējādi ietaupot 100 eiro gadā. Attiecīgi kopējais Eiropas Savienības uzņēmumu ietaupījums būtu 370 miljoni eiro gadā jeb 3,3 miljardi eiro 10 gados.
Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams veikt grozījumus Nolikumā atbilstoši Regulā 3228 paredzētajam par SIT platformu slēgšanu.
Ātrās ziņošanas sistēmas RAPEX modernizēšana
Nolikuma 4.10. apakšpunktā noteikts uzdevums PTAC - piedalīties Kopienas ātrās ziņošanas sistēmā RAPEX, lai atbilstoši centra tirgus uzraudzības kompetencei sniegtu informāciju par Latvijas tirgū atklātajām bīstamajām precēm un pārbaudītu saņemto informāciju par bīstamām precēm, kā arī nodrošināt informācijas apmaiņu starp tirgus uzraudzības un kontroles iestādēm, pildot Kopienas ātrās ziņošanas sistēmas RAPEX nacionālā kontaktpunkta funkcijas. Līdz ar Regulas 988 stāšanos spēkā tiek modernizēta Kopienas ātrās ziņošanas sistēma RAPEX, lai panāktu lielāku skaidrību un labāk sasniegtu patērētāju, vienlaikus mainot saīsināto nosaukumu RAPEX uz Safety Gate. Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams veikt attiecīgas izmaiņas Nolikumā atbilstoši Regulā 988 noteiktajam.
MI akta prasības
2024. gada 1. augustā stājās spēkā Eiropas Savienības (ES) MI akts.
MI akta 113.pants paredz, ka šīs regulas III nodaļas 4. iedaļu, V nodaļu, VII nodaļu un XII nodaļu, un 78. pantu piemēro no 2025. gada 2. augusta. Līdz ar to dalībvalstīm ir jānozīmē tirgus uzraudzības iestādes, vienotais kontaktpunkts un kompetentās iestādes šīs regulas izpratnē līdz 2025. gada 2. augustam.
MI akta 70.pants nosaka, ka katra dalībvalsts šīs regulas nolūkos kā valsts kompetentās iestādes izveido vai izraugās vismaz vienu paziņojošo iestādi un vismaz vienu tirgus uzraudzības iestādi.
Dalībvalstis dara zināmu Komisijai paziņojošo iestāžu un tirgus uzraudzības iestāžu identitāti un minēto iestāžu uzdevumus, kā arī turpmākas izmaiņas šajā sakarā. Dalībvalstis līdz 2025. gada 2. augustam publisko informāciju par to, kā sazināties ar kompetentajām iestādēm un vienotajiem kontaktpunktiem, izmantojot elektroniskās saziņas līdzekļus. Dalībvalstis nodrošina, ka to valsts kompetentajām iestādēm tiek nodrošināti pienācīgi tehniskie, finanšu un cilvēkresursi, kā arī infrastruktūra, lai efektīvi pildītu uzdevumus, kas tām noteikti ar šo regulu. Jo īpaši, valsts kompetentajām iestādēm ir pietiekams skaits pastāvīgi pieejama personāla, kura kompetences un speciālās zināšanas ietver padziļinātu izpratni par mākslīgā intelekta tehnoloģijām, datiem un datošanu, personas datu aizsardzību, kiberdrošību, pamattiesībām, riskiem attiecībā uz veselību un drošību un zināšanas par esošajiem standartiem un juridiskajām prasībām. Dalībvalstis katru gadu novērtē un, ja vajadzīgs, minētās kompetences un resursu prasības.
Dalībvalstis izraugās tirgus uzraudzības iestādi, kas darbojas kā vienotais kontaktpunkts saistībā ar šo regulu, un paziņo Komisijai vienotā kontaktpunkta identitāti. Komisija vienoto kontaktpunktu sarakstu dara publiski pieejamu. Saskaņā ar MI akta 65.panta 4.punktu vienotais kontaktpunkts pārstāv savu dalībvalsti Eiropas mākslīgā intelekta padomē.
MI akta 74.pantā tiek noregulēta tirgū laistu mākslīgā intelekta sistēmu tirgus uzraudzība un kontrole Eiropas Savienības tirgū. Atbilstoši MI akta 74.panta 5.punktam tirgus uzraudzības iestādēm ir visas pilnvaras, kas paredzētas Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regulā (ES) Nr. 2019/1020 par tirgus uzraudzību un produktu atbilstību un ar ko groza Direktīvu 2004/42/EK un Regulas (EK) Nr. 765/2008 un (ES) Nr. 305/2011 (turpmāk – Regula Nr. 1020) 14.pantā. Regulas Nr. 1020 paredzētās pilnvaras, kas noteiktas 14.panta 4.punkta d) un j) apakšpunktā, tirgus uzraudzības iestādes attiecīgā gadījumā var īstenot attālināti, proti, pilnvaras veikt iepriekš nepieteiktas produktu pārbaudes, iegūt produktu paraugus, tostarp izmantojot citu identitāti, pārbaudīt minētos paraugus un veikt reverso inženieriju, lai konstatētu neatbilstību un iegūtu pierādījumus.
Nolikuma 4.22.1 apakšpunktā noteikts uzdevums PTAC atbilstoši prasībām, ko nosaka Regula 524 veikt kontaktpunktam paredzētos uzdevumus strīdu izšķiršanai tiešsaistē.
SIT platforma ir interaktīva vietne, ko ir izveidojusi un uztur Eiropas Komisija, kas piedāvā vienotu piekļuves punktu 3 pusēm: patērētājam, tirgotājam un strīdu alternatīvās izšķiršanas vienībai. Tā piedāvā iespēju patērētājiem un tirgotājiem, saistībā ar tiešsaistes tirdzniecības vai pakalpojumu līgumiem radušos strīdus risināt ārpustiesas ceļā tiešsaistē.
Atbilstoši Regulas 524 7.pantā noteiktajam dalībvalstis var nodot atbildību par SIT kontaktpunktiem saviem Eiropas Patērētāju tīkla centriem. Latvijā Nolikumā iepriekš minētos uzdevumus līdz šim veic ECC Latvia. Ņemot vērā Regulā 524 noteikto ECC Latvia darbojas kā kontaktpunkts, kas sniedz palīdzību, lai iesniegtu sūdzību, sniedz informāciju par patērētāju tiesībām, sniedz informāciju par SIT platformas darbību, sniedz informāciju par procedūras noteikumiem, ko piemēro identificētās strīdu alternatīvās izšķiršanas vienības, kā arī informē patērētāju par citiem tiesiskās aizsardzības līdzekļiem, ja strīdu nevar izšķirt, izmantojot SIT platformu.
Pēc ECC Latvia sniegtās informācijas 2024.gadā bijuši ap 20 informācijas pieprasījumi no patērētājiem, tirgotājiem par SIT platformas darbību.
Vienlaikus Regula 524 nosaka, ka tirgotāji, kas iesaistās tiešsaistes pārdošanas vai pakalpojuma līgumos, tīmekļa vietnē norāda elektronisku saiti uz SIT platformu (arī tiešsaistes tirdzniecības vietas), e-pasta adresi. Tirgotāji, kas ir apņēmušies vai kam ir pienākums strīdu izšķiršanai ar patērētājiem izmantot vienu vai vairākas strīdu alternatīvās izšķiršanas vienības, tīmekļa vietnē informē patērētājus par SIT platformas pastāvēšanu un par iespēju izmantot platformu strīdu izšķiršanai.
Līdz ar Regulas 3228 stāšanos spēkā paredzēts SIT platformu slēgt. SIT platformas slēgšana tiek pamatota ar to, ka SIT platformas apmeklējums ir neliels, kā arī tikai 2% no iesniegtajām sūdzībām saņem pozitīvu atbildi, kas ļauj pieprasījumu nosūtīt kādai no SIT platformā uzskaitītajām strīdu alternatīvas izšķiršanas vienībām. Eiropas Komisija ir minējusi, ka kopumā visā Eiropas Savienībā gada laikā tikai aptuveni 200 lietu tiek nodotas strīdu alternatīvās izšķiršanas vienībām. Līdz ar to arī izmaksu ziņā SIT platformas uzturēšana nav lietderīga.
Tiek paredzēts, ka sūdzību iesniegšanas iespēja SIT platformā tiek izbeigta 2025.gada 20.martā. Visu SIT platformā esošo informāciju, tai skaitā saistītos personas datus, paredzēts dzēst vēlākais līdz 2025.gada 20.jūlijam.
Vienlaikus Regulas 524 Ietekmes novērtējumā minēts, ka uzņēmumiem, kuri darbojas tiešsaistē (no kuriem vairākums ir mazie un vidējie uzņēmumi), nevajadzēs uzturēt e-pasta adresi SIT sarakstei, tādējādi ietaupot 100 eiro gadā. Attiecīgi kopējais Eiropas Savienības uzņēmumu ietaupījums būtu 370 miljoni eiro gadā jeb 3,3 miljardi eiro 10 gados.
Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams veikt grozījumus Nolikumā atbilstoši Regulā 3228 paredzētajam par SIT platformu slēgšanu.
Ātrās ziņošanas sistēmas RAPEX modernizēšana
Nolikuma 4.10. apakšpunktā noteikts uzdevums PTAC - piedalīties Kopienas ātrās ziņošanas sistēmā RAPEX, lai atbilstoši centra tirgus uzraudzības kompetencei sniegtu informāciju par Latvijas tirgū atklātajām bīstamajām precēm un pārbaudītu saņemto informāciju par bīstamām precēm, kā arī nodrošināt informācijas apmaiņu starp tirgus uzraudzības un kontroles iestādēm, pildot Kopienas ātrās ziņošanas sistēmas RAPEX nacionālā kontaktpunkta funkcijas. Līdz ar Regulas 988 stāšanos spēkā tiek modernizēta Kopienas ātrās ziņošanas sistēma RAPEX, lai panāktu lielāku skaidrību un labāk sasniegtu patērētāju, vienlaikus mainot saīsināto nosaukumu RAPEX uz Safety Gate. Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams veikt attiecīgas izmaiņas Nolikumā atbilstoši Regulā 988 noteiktajam.
MI akta prasības
2024. gada 1. augustā stājās spēkā Eiropas Savienības (ES) MI akts.
MI akta 113.pants paredz, ka šīs regulas III nodaļas 4. iedaļu, V nodaļu, VII nodaļu un XII nodaļu, un 78. pantu piemēro no 2025. gada 2. augusta. Līdz ar to dalībvalstīm ir jānozīmē tirgus uzraudzības iestādes, vienotais kontaktpunkts un kompetentās iestādes šīs regulas izpratnē līdz 2025. gada 2. augustam.
MI akta 70.pants nosaka, ka katra dalībvalsts šīs regulas nolūkos kā valsts kompetentās iestādes izveido vai izraugās vismaz vienu paziņojošo iestādi un vismaz vienu tirgus uzraudzības iestādi.
Dalībvalstis dara zināmu Komisijai paziņojošo iestāžu un tirgus uzraudzības iestāžu identitāti un minēto iestāžu uzdevumus, kā arī turpmākas izmaiņas šajā sakarā. Dalībvalstis līdz 2025. gada 2. augustam publisko informāciju par to, kā sazināties ar kompetentajām iestādēm un vienotajiem kontaktpunktiem, izmantojot elektroniskās saziņas līdzekļus. Dalībvalstis nodrošina, ka to valsts kompetentajām iestādēm tiek nodrošināti pienācīgi tehniskie, finanšu un cilvēkresursi, kā arī infrastruktūra, lai efektīvi pildītu uzdevumus, kas tām noteikti ar šo regulu. Jo īpaši, valsts kompetentajām iestādēm ir pietiekams skaits pastāvīgi pieejama personāla, kura kompetences un speciālās zināšanas ietver padziļinātu izpratni par mākslīgā intelekta tehnoloģijām, datiem un datošanu, personas datu aizsardzību, kiberdrošību, pamattiesībām, riskiem attiecībā uz veselību un drošību un zināšanas par esošajiem standartiem un juridiskajām prasībām. Dalībvalstis katru gadu novērtē un, ja vajadzīgs, minētās kompetences un resursu prasības.
Dalībvalstis izraugās tirgus uzraudzības iestādi, kas darbojas kā vienotais kontaktpunkts saistībā ar šo regulu, un paziņo Komisijai vienotā kontaktpunkta identitāti. Komisija vienoto kontaktpunktu sarakstu dara publiski pieejamu. Saskaņā ar MI akta 65.panta 4.punktu vienotais kontaktpunkts pārstāv savu dalībvalsti Eiropas mākslīgā intelekta padomē.
MI akta 74.pantā tiek noregulēta tirgū laistu mākslīgā intelekta sistēmu tirgus uzraudzība un kontrole Eiropas Savienības tirgū. Atbilstoši MI akta 74.panta 5.punktam tirgus uzraudzības iestādēm ir visas pilnvaras, kas paredzētas Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regulā (ES) Nr. 2019/1020 par tirgus uzraudzību un produktu atbilstību un ar ko groza Direktīvu 2004/42/EK un Regulas (EK) Nr. 765/2008 un (ES) Nr. 305/2011 (turpmāk – Regula Nr. 1020) 14.pantā. Regulas Nr. 1020 paredzētās pilnvaras, kas noteiktas 14.panta 4.punkta d) un j) apakšpunktā, tirgus uzraudzības iestādes attiecīgā gadījumā var īstenot attālināti, proti, pilnvaras veikt iepriekš nepieteiktas produktu pārbaudes, iegūt produktu paraugus, tostarp izmantojot citu identitāti, pārbaudīt minētos paraugus un veikt reverso inženieriju, lai konstatētu neatbilstību un iegūtu pierādījumus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nolikuma 4.22.1 apakšpunktā noteikts PTAC uzdevums - atbilstoši prasībām, ko nosaka Regula 524, veikt kontaktpunktam paredzētos uzdevumus strīdu izšķiršanai tiešsaistē.
Ņemot vērā, ka Regula 3228 paredz SIT platformu slēgt un tajā esošo informāciju, tai skaitā ar lietām saistītos personas datus, dzēst vēlākais līdz 2025. gada 20. jūlijam, nepieciešams veikt attiecīgu grozījumu Nolikumā, paredzot, ka tas stājas spēkā 2025. gada 20. jūlijā.
Ņemot vērā, ka Regula 3228 paredz SIT platformu slēgt un tajā esošo informāciju, tai skaitā ar lietām saistītos personas datus, dzēst vēlākais līdz 2025. gada 20. jūlijam, nepieciešams veikt attiecīgu grozījumu Nolikumā, paredzot, ka tas stājas spēkā 2025. gada 20. jūlijā.
Risinājuma apraksts
Svītrot Nolikuma 4.22.1 apakšpunktu.
Problēmas apraksts
Nolikuma 4.10. apakšpunktā noteikts PTAC uzdevums - piedalīties Kopienas ātrās ziņošanas sistēmā RAPEX, lai atbilstoši centra tirgus uzraudzības kompetencei sniegtu informāciju par Latvijas tirgū atklātajām bīstamajām precēm un pārbaudītu saņemto informāciju par bīstamām precēm, kā arī nodrošināt informācijas apmaiņu starp tirgus uzraudzības un kontroles iestādēm, pildot Kopienas ātrās ziņošanas sistēmas RAPEX nacionālā kontaktpunkta funkcijas.
Līdz ar Regulas 988 stāšanos spēkā tiek modernizēta Kopienas ātrās ziņošanas sistēma RAPEX, paredzot, ka tā sastāv no trim elementiem - pirmkārt, ātrās brīdināšanas sistēma bīstamu nepārtikas preču jomā, ar kuras palīdzību valstu iestādes un Komisija var apmainīties ar informāciju par šādiem ražojumiem (Safety Gate ātrās brīdināšanas sistēma), otrkārt, tīmekļa portāls sabiedrības informēšanai, kas dod arī iespēju iesniegt sūdzības (Safety Gate portāls) un, treškārt, tīmekļa portāls, kas ļauj uzņēmumiem izpildīt savu pienākumu informēt iestādes un patērētājus par bīstamiem ražojumiem un negadījumiem (Safety Business Gateway). RAPEX sistēma paredzēja tikai vienu elementu - ar kuru tikai valstu iestādes ziņoja Komisijai par bīstamām precēm. Vienlaikus tiek mainīts arī nosaukums RAPEX uz Safety Gate.
Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus Nolikumā.
Līdz ar Regulas 988 stāšanos spēkā tiek modernizēta Kopienas ātrās ziņošanas sistēma RAPEX, paredzot, ka tā sastāv no trim elementiem - pirmkārt, ātrās brīdināšanas sistēma bīstamu nepārtikas preču jomā, ar kuras palīdzību valstu iestādes un Komisija var apmainīties ar informāciju par šādiem ražojumiem (Safety Gate ātrās brīdināšanas sistēma), otrkārt, tīmekļa portāls sabiedrības informēšanai, kas dod arī iespēju iesniegt sūdzības (Safety Gate portāls) un, treškārt, tīmekļa portāls, kas ļauj uzņēmumiem izpildīt savu pienākumu informēt iestādes un patērētājus par bīstamiem ražojumiem un negadījumiem (Safety Business Gateway). RAPEX sistēma paredzēja tikai vienu elementu - ar kuru tikai valstu iestādes ziņoja Komisijai par bīstamām precēm. Vienlaikus tiek mainīts arī nosaukums RAPEX uz Safety Gate.
Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus Nolikumā.
Risinājuma apraksts
Precizēt Nolikuma 4.3.1 9. apakšpunktu un izteikt jaunā redakcijā Nolikuma 4.10. apakšpunktu.
Problēmas apraksts
Informatīvo ziņojumu “Par Mākslīgā intelekta akta prasību ieviešanu” prokollēmuma (turpmāk - protokollēmums) 5.punkts paredz, ka PTAC, Veselības inspekcija, valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra", valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Jūras administrācija", Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra, valsts akciju sabiedrība "Ceļu satiksmes drošības direkcija", Izglītības kvalitātes valsts dienests, Datu valsts inspekcija, Valsts drošības dienests, Militārās izlūkošanas un drošības dienests un Satversmes aizsardzības birojs – saskaņā ar informatīvajā ziņojumā identificētajām MI akta tirgus uzraudzības jomām nodrošinās MI akta tirgus uzraudzību atbilstoši Nacionālajā tirgus uzraudzības stratēģijā noteiktajām procedūrām.
Protokollēmuma 8.punkts paredz noteikt PTAC par MI akta vienoto kontaktpunktu saziņai ar sabiedrību un partneriem dalībvalstu un Eiropas Savienības līmenī.
Protokollēmuma 9.punkts paredz noteikt visas tirgus uzraudzības iestādes kā kompetentās iestādes MI akta prasību izpildei.
Protokollēmuma 12.punkts paredz, ka nepieciešamības gadījumā, lai nodrošinātu atbilstošu kapacitāti MI akta pārvaldībai, funkciju īstenošanai, starptautiskai Latvijas interešu pārstāvniecībai, nozaru politikas attīstībai un citu funkciju efektīvai īstenošanai MI akta ietvaros, tiek pieprasītas amata vietas no “vakanču bankas”, nepalielinot kopējo valsts pārvaldē esošo amatu vietu skaitu.
Protokollēmuma 14.punkts paredz uzdevumu visām ministrijām atbilstoši kompetencei līdz 2025. gada 1. maijam izvērtēt informatīvajā ziņojumā norādīto normatīvo regulējumu saistībā ar MI akta prasību ieviešanu, nepieciešamības gadījumā identificējot nepieciešamos papildu grozījumus, un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt tos izskatīšanai Ministru kabinetā.
Protokollēmuma 8.punkts paredz noteikt PTAC par MI akta vienoto kontaktpunktu saziņai ar sabiedrību un partneriem dalībvalstu un Eiropas Savienības līmenī.
Protokollēmuma 9.punkts paredz noteikt visas tirgus uzraudzības iestādes kā kompetentās iestādes MI akta prasību izpildei.
Protokollēmuma 12.punkts paredz, ka nepieciešamības gadījumā, lai nodrošinātu atbilstošu kapacitāti MI akta pārvaldībai, funkciju īstenošanai, starptautiskai Latvijas interešu pārstāvniecībai, nozaru politikas attīstībai un citu funkciju efektīvai īstenošanai MI akta ietvaros, tiek pieprasītas amata vietas no “vakanču bankas”, nepalielinot kopējo valsts pārvaldē esošo amatu vietu skaitu.
Protokollēmuma 14.punkts paredz uzdevumu visām ministrijām atbilstoši kompetencei līdz 2025. gada 1. maijam izvērtēt informatīvajā ziņojumā norādīto normatīvo regulējumu saistībā ar MI akta prasību ieviešanu, nepieciešamības gadījumā identificējot nepieciešamos papildu grozījumus, un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt tos izskatīšanai Ministru kabinetā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz papildināt Nolikumu ar 4.3.1 11. apakšpunktu, nosakot, ka
PTAC īstenos mākslīgā intelekta sistēmu tirgus uzraudzību. Saskaņā ar Informatīvajā ziņojuma “Par Mākslīgā intelekta akta prasību ieviešanu” 3.pielikumu PTAC savas kompetences ietvaros īstenos tirgus uzraudzību atbilstībai MI akta I pielikuma A un B iedaļai par šādām tirgus uzraudzības jomām (ja mākslīgais intelekts ir iebūvēts fiziskā precē vai ir tās sastāvdaļa):
- Mašīniekārtas;
- Rotaļlietas;
- Atpūtas kuģi un ūdens motocikli;
- Lifti un liftu drošības sastāvdaļas;
- Iekārtas un aizsardzības sistēmas, kas paredzētas lietošanai sprādzienbīstamā vidē;
- Radioiekārtas;
- Spiedieniekārtas;
- Trošu ceļu iekārtas;
- Individuālie aizsardzības līdzekļi;
- Gāzveida kurināmās iekārtas;
- Divu riteņu vai trīsriteņu transportlīdzekļi un kvadricikli;
- Kuģu aprīkojums;
- Mehāniskie transportlīdzekļi un to piekabes, kā arī tādiem transportlīdzekļiem paredzētās sistēmas, sastāvdaļas.
Papildus tam Noteikumu projektā paredzēts papildināt Nolikumu ar jaunu 4.22.5 apakšpunktu, nosakot, ka PTAC veiks vienotajam kontaktpunktam un atbilstoši savai kompetencei kompetentajai iestādei paredzētos uzdevumus.
PTAC īstenos mākslīgā intelekta sistēmu tirgus uzraudzību. Saskaņā ar Informatīvajā ziņojuma “Par Mākslīgā intelekta akta prasību ieviešanu” 3.pielikumu PTAC savas kompetences ietvaros īstenos tirgus uzraudzību atbilstībai MI akta I pielikuma A un B iedaļai par šādām tirgus uzraudzības jomām (ja mākslīgais intelekts ir iebūvēts fiziskā precē vai ir tās sastāvdaļa):
- Mašīniekārtas;
- Rotaļlietas;
- Atpūtas kuģi un ūdens motocikli;
- Lifti un liftu drošības sastāvdaļas;
- Iekārtas un aizsardzības sistēmas, kas paredzētas lietošanai sprādzienbīstamā vidē;
- Radioiekārtas;
- Spiedieniekārtas;
- Trošu ceļu iekārtas;
- Individuālie aizsardzības līdzekļi;
- Gāzveida kurināmās iekārtas;
- Divu riteņu vai trīsriteņu transportlīdzekļi un kvadricikli;
- Kuģu aprīkojums;
- Mehāniskie transportlīdzekļi un to piekabes, kā arī tādiem transportlīdzekļiem paredzētās sistēmas, sastāvdaļas.
Papildus tam Noteikumu projektā paredzēts papildināt Nolikumu ar jaunu 4.22.5 apakšpunktu, nosakot, ka PTAC veiks vienotajam kontaktpunktam un atbilstoši savai kompetencei kompetentajai iestādei paredzētos uzdevumus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
PTAC paredzēto MI akta tirgus uzraudzības iestādes, kompetentās iestādes un vienotā kontaktpunkta funkciju un uzdevumu īstenošanu nodrošinās Ekonomikas ministrijas budžeta apakšprogrammā 26.01.00 “Iekšējais tirgus un patērētāju tiesību aizsardzība” piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Tirgus uzraudzība mākslīgā intelekta jomā plānota atbilstoši noteiktajām uzraudzības prioritātēm uz risku balstītā pieejā, ņemot vērā, riskus, kas identificēti; saņemtajām sūdzībām; dažādiem mākslīgā intelekta risku novērtējumiem.
Ņemot vērā, ka papildus valsts budžeta finansējums minēto funkciju izpildei nav piešķirts, lai rastu nepieciešamo papildu finansējumu kapacitātes stiprināšanai primāri tiks pārskatītas un optimizētas citas PTAC funkcijas un uzdevumi, tostarp, pārskatot noteiktās uzraudzības prioritātes un plānotos rezultatīvos rādītājus, digitalizējot atsevišķus procesus iestādē, samazinot tirgus uzraudzības ietvaros veikto pārbaužu un inspekciju skaitu citās tirgus uzraudzības jomās.
Tirgus uzraudzība mākslīgā intelekta jomā plānota atbilstoši noteiktajām uzraudzības prioritātēm uz risku balstītā pieejā, ņemot vērā, riskus, kas identificēti; saņemtajām sūdzībām; dažādiem mākslīgā intelekta risku novērtējumiem.
Ņemot vērā, ka papildus valsts budžeta finansējums minēto funkciju izpildei nav piešķirts, lai rastu nepieciešamo papildu finansējumu kapacitātes stiprināšanai primāri tiks pārskatītas un optimizētas citas PTAC funkcijas un uzdevumi, tostarp, pārskatot noteiktās uzraudzības prioritātes un plānotos rezultatīvos rādītājus, digitalizējot atsevišķus procesus iestādē, samazinot tirgus uzraudzības ietvaros veikto pārbaužu un inspekciju skaitu citās tirgus uzraudzības jomās.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Nepieciešami grozījumi "Patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāju likumā"
Pamatojums un apraksts
Saistībā ar Regulas 524 atcelšanu nepieciešams svītrot esošās normas, kas atsaucas uz šo Regulu 524
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
4.1.2. Grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 26.jūnija noteikumos Nr.380 "Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem"
Pamatojums un apraksts
Saistībā ar Regulas 524 atcelšanu nepieciešams svītrot esošās normas, kas atsaucas uz šo Regulu 524
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R3228
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 19. decembra Regula (ES) 2024/3228, ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 524/2013 un groza Regulas (ES) 2017/2394 un (ES) 2018/1724 sakarā ar Eiropas strīdu izšķiršanas tiešsaistē platformas slēgšanu
Apraksts
Ar Regulu 2024/3228 no 2025. gada 20. jūlija tiek atcelta Regula 524, tādējādi paredzot slēgt SIT platformu, kas nodrošināja vienotu piekļuves punktu patērētājiem un tirgotājiem, kuri vēlējās saistībā ar tiešsaistes pārdošanas vai pakalpojumu līgumu radušos strīdu atrisināt ārpustiesas ceļā.
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R0988
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 10. maija Regula (ES) 2023/988 par ražojumu vispārēju drošumu, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1025/2012 un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu (ES) 2020/1828 un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2001/95/EK un Padomes Direktīvu 87/357/EEK (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
Ar Regulu 988 Kopienas ātrās ziņošanas sistēma RAPEX tiek modernizēta, lai saistībā ar ražojumiem, kas rada risku, varētu veikt efektīvākus korektīvos pasākumus visas Savienības, ne tikai vienas dalībvalsts teritorijā. Tiek mainīts arī saīsinātais nosaukums RAPEX uz Safety Gate, lai panāktu lielāku skaidrību un labāk sasniegtu patērētājus.
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R1689
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas un Padomes 2024. gada 13. jūnija Regula Nr.2024/1689, ar ko nosaka saskaņotas normas mākslīgā intelekta jomā un groza Regulas (EK) Nr.300/2008, (ES) Nr. 167/2013, (ES) Nr. 168/2013, (ES) 2018/858, (ES) 2018/1139 un (ES) 2019/2144 un Direktīvas 2014/90/ES, (ES) 2016/797 un (ES) 2020/1828 (Mākslīgā intelekta akts)
Apraksts
Ar MI aktu stājās spēkā Eiropas Savienības pirmais mākslīgā intelekta regulējums, kas ir piemērojams Eiropas Savienību dalībvalstīs. Mākslīgā intelekta regulējumā ir paredzēts kontrolēt mākslīgā intelekta pamatprincipu darbību.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 19. decembra Regula (ES) 2024/3228, ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 524/2013 un groza Regulas (ES) 2017/2394 un (ES) 2018/1724 sakarā ar Eiropas strīdu izšķiršanas tiešsaistē platformas slēgšanu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1.pants
4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
2.panta 1.punkts
4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 10. maija Regula (ES) 2023/988 par ražojumu vispārēju drošumu, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1025/2012 un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu (ES) 2020/1828 un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2001/95/EK un Padomes Direktīvu 87/357/EEK (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
25.panta 2.punkts
3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas un Padomes 2024. gada 13. jūnija Regula Nr.2024/1689, ar ko nosaka saskaņotas normas mākslīgā intelekta jomā un groza Regulas (EK) Nr.300/2008, (ES) Nr. 167/2013, (ES) Nr. 168/2013, (ES) 2018/858, (ES) 2018/1139 un (ES) 2019/2144 un Direktīvas 2014/90/ES, (ES) 2016/797 un (ES) 2020/1828 (Mākslīgā intelekta akts)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
70.panta 1.punkts
5.punkts
Pārņemtas daļēji
Ar šo Noteikumu projektu tiek noteikta tikai viena no kompetentajām iestādēm.
Nē
74.panta 3.punkts
2.punkts
Pārņemtas daļēji
Ar šo Noteikumu projektu tiek noteikta tikai viena no tirgus uzraudzības iestādēm.
Nē
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedriskā līdzdalība netiek nodrošināta, ņemot vērā, ka SIT platformas slēgšana un ātrās ziņošanas sistēmas RAPEX modernizēšana izriet no jau pieņemtiem ES tiesību aktiem (Regulām), kas ir tieši piemērojamas, un sabiedrības viedoklis tika ņemts vēra to izstrādes procesā.
Savukārt lēmums par PTAC noteikšanu par tirgus uzraudzības iestādi, vienoto kontaktpunktu un kompetento iestādi MI akta izpratnē tika pieņemts 2025. gada 25. februāra Ministru kabineta sēdē. Tādēļ ar šo Noteikumu projektu tiek izpildīts tikai konkrētais lēmums.
Savukārt lēmums par PTAC noteikšanu par tirgus uzraudzības iestādi, vienoto kontaktpunktu un kompetento iestādi MI akta izpratnē tika pieņemts 2025. gada 25. februāra Ministru kabineta sēdē. Tādēļ ar šo Noteikumu projektu tiek izpildīts tikai konkrētais lēmums.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
Latvijas Eiropas patērētāju informācijas centram (ECC Latvia), kuram PTAC nodevis atbildību par SIT platformas darbību, nebūs jāveic kā vienotajam kontaktpunktam paredzētos uzdevumus strīdu izšķiršanai tiešsaistē atbilstoši Regulas 524 prasībām.
PTAC savas kompetences ietvaros pildīs tirgus uzraudzības, vienotā kontaktpunkta un kompetentās iestādes funkciju MI akta izpratnē.
PTAC savas kompetences ietvaros pildīs tirgus uzraudzības, vienotā kontaktpunkta un kompetentās iestādes funkciju MI akta izpratnē.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
SIT platformas slēgšana nemaina esošo institūciju funkcijas nacionālajā līmenī, ECC Latvia turpinās nodrošināt sūdzību izskatīšanu
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
