22-TA-2269: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. aprīļa noteikumos Nr. 199 "Valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības vai epizootijas uzliesmojuma laikā radušos zaudējumu kompensācijas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Pēc Zemkopības ministrijas iniciatīvas ir sagatavots Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. aprīļa noteikumos Nr. 199 "Valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības vai epizootijas uzliesmojuma laikā radušos zaudējumu kompensācijas noteikumi"" (turpmāk – projekts), lai precizētu tiesisko regulējumu zaudējumu kompensāciju izvērtēšanā, aprēķināšanā, piešķiršanā un saņemšanā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts sagatavots, lai precizētu tiesību normas un redakcionāli uzlabotu Ministru kabineta 2021. gada 1. aprīļa noteikumos Nr. 199 "Valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības vai epizootijas uzliesmojuma laikā radušos zaudējumu kompensācijas noteikumi" (turpmāk – noteikumi Nr. 199) noteiktās prasības un kārtību, kādā izvērtē, aprēķina, piešķir un saņem zaudējumu kompensāciju, kā arī samazina zaudējumu kompensācijas apmēru vai atsaka zaudējumu kompensācijas piešķiršanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Veterinārmedicīnas likuma 35. un 38. pantā noteikts, ka dzīvnieku infekcijas slimības uzliesmojuma gadījumā dzīvnieku īpašniekam, pārtikas uzņēmumam, dzīvnieku mākslīgās apsēklošanas komersantam un embriju transplantācijas komersantam (turpmāk – persona) ir tiesības pieteikties un saņemt zaudējumu kompensāciju par nogalinātajiem dzīvniekiem, iznīcinātajiem dzīvnieku izcelsmes produktiem un reproduktīvajiem produktiem, iznīcināto dzīvnieku barību, iznīcināto inventāru, ko nav iespējams dezinficēt, un dzīvnieku novietnes noslēguma dezinfekciju Ministru kabineta noteiktajā apmērā.
Patlaban ir spēkā noteikumos Nr. 199 noteiktās prasības, nosacījumi un kārtība, kādā izvērtē, aprēķina, piešķir un saņem zaudējumu kompensāciju.
Patlaban ir spēkā noteikumos Nr. 199 noteiktās prasības, nosacījumi un kārtība, kādā izvērtē, aprēķina, piešķir un saņem zaudējumu kompensāciju.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 199 1. pielikumā ir noteikts kompensācijas apmērs par iznīcinātām pārtikas un inkubējamām olām. Savukārt noteikumu 5. punktā ir noteikts, ka kompensācijas apmērs par iznīcināto dzīvnieku izcelsmes produktu ir 80 procentu no grāmatvedības attaisnojuma dokumentā norādītās cenas. Tādējādi var rasties neskaidrība par to, kā aprēķināt kompensācijas apmēru par tām pārtikas un inkubējamām olām, kas iegūtas un tiek uzglabātas novietnē uz vietas.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 199 5. punkta redakcija ir jāprecizē, nosakot izņēmumu pārtikas olām, kas iegūtas un tiek uzglabātas novietnē uz vietas. Attiecīgi jāprecizē noteikumu Nr. 199 7. punkts, nosacījumus attiecinot gan uz pārtikas, gan inkubējamām olām.
Problēmas apraksts
Veterinārmedicīnas likuma 35. panta otrās daļas 1. punkta "f" apakšpunktā un 38. panta otrās daļas "e" apakšpunktā noteikts, ka dzīvnieku īpašniekam ir tiesības pieteikties uz zaudējumu kompensāciju par dzīvnieku novietnes noslēguma dezinfekciju (turpmāk – noslēguma dezinfekcija).
Noteikumu Nr. 199 10. punkta redakcija ir grūti uztverama, jo tajā ir iekļauts arī noslēguma dezinfekcijas skaidrojums. Nepieciešams vienkāršot 10. punkta redakciju un precizēt noteikumu Nr. 199 1.3. un 1.4. apakšpunktā lietoto terminu "noslēguma dezinfekcija".
Veterinārmedicīnas likuma 35. panta trešajā daļā un 38. panta trešajā daļā noteikts, ka Ministru kabinets nosaka nosacījumus un kārtību, kādā tiek piešķirta zaudējumu kompensācija par noslēguma dezinfekciju, kā arī kompensācijas apmēru.
Spēkā esošajos noteikumos Nr. 199 nav noteikts, kuras izmaksas ir attiecināmas uz noslēguma dezinfekciju un kuras ne, kā arī nav noteikts, kuri dokumenti apliecina šo noslēguma dezinfekcijas attiecināmo pasākumu izmaksas.
Attiecībā uz noslēguma dezinfekcijai nepieciešamo nomāto vai iegādāto aprīkojumu jābūt ievērotam samērīguma principam. Lai nepieļautu nesamērīgas kompensācijas iespējamību, nosakāms kompensācijas apmērs par aprīkojuma (iekārtu) nomu vai iegādi.
Noteikumu Nr. 199 10. punkta redakcija ir grūti uztverama, jo tajā ir iekļauts arī noslēguma dezinfekcijas skaidrojums. Nepieciešams vienkāršot 10. punkta redakciju un precizēt noteikumu Nr. 199 1.3. un 1.4. apakšpunktā lietoto terminu "noslēguma dezinfekcija".
Veterinārmedicīnas likuma 35. panta trešajā daļā un 38. panta trešajā daļā noteikts, ka Ministru kabinets nosaka nosacījumus un kārtību, kādā tiek piešķirta zaudējumu kompensācija par noslēguma dezinfekciju, kā arī kompensācijas apmēru.
Spēkā esošajos noteikumos Nr. 199 nav noteikts, kuras izmaksas ir attiecināmas uz noslēguma dezinfekciju un kuras ne, kā arī nav noteikts, kuri dokumenti apliecina šo noslēguma dezinfekcijas attiecināmo pasākumu izmaksas.
Attiecībā uz noslēguma dezinfekcijai nepieciešamo nomāto vai iegādāto aprīkojumu jābūt ievērotam samērīguma principam. Lai nepieļautu nesamērīgas kompensācijas iespējamību, nosakāms kompensācijas apmērs par aprīkojuma (iekārtu) nomu vai iegādi.
Risinājuma apraksts
Noslēguma dezinfekcija ir dzīvnieku novietnes mazgāšana, tīrīšana un dezinficēšana ar dezinfekcijas līdzekli, lai iznīcinātu infekcijas slimības ierosinātāju. Dezinfekcijas kvalitāti un efektivitāti apliecina laboratorisko izmeklējumu rezultāti virsmas nomazgājumu paraugiem, kurus noņēmis Pārtikas un veterinārā dienesta (turpmāk – PVD) inspektors.
Noslēguma dezinfekcijas nepieciešamība tiek pamatota ar infekcijas slimības ierosinātāja (patogēna) epidemioloģiju un īpašībām, kā arī ar infekcijas slimības izplatības saistītajiem apdraudējumiem un samērīgumu.
Uz noslēguma dezinfekciju attiecina laikposmu no sākotnējas dezinfekcijas pabeigšanas datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam.
Noteikumu Nr. 199 1.3. un 1.4. apakšpunkts ir redakcionāli jāprecizē, esošā termina vietā lietojot īsāku terminu "noslēguma dezinfekcija", un 10. punkts jāizsaka jaunā redakcijā.
Izsakot noteikumu Nr. 199 10. punktu jaunā redakcijā, attiecīgi redakcionāli jāprecizē noteikumu Nr. 199 12.2., 13.4. un 15.3. apakšpunkts, veidojot atsauci uz noteikumu 10. punktu.
Noteikumi Nr. 199 jāpapildina ar 10.1 punktu, kurā nosakāmas uz noslēguma dezinfekciju attiecināmās izmaksas. Izmaksas, kas nav minētas pie attiecināmām izmaksām, ir neattiecināmas.
Izmaksas par noslēguma dezinfekciju (laikposmā no sākotnējas dezinfekcijas pabeigšanas datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam) ir attiecināmas, ja tās saistītas ar
1) izlietotajiem tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas līdzekļiem (turpmāk – dezinfekcijas līdzeklis), un to apliecina grāmatvedības dokuments, kurā ir norādīta dezinfekcijas līdzekļa cena, un ja tas ir iegādāts
a) infekcijas slimības uzliesmojuma un apkarošanas laikā;
b) pirms infekcijas slimības uzliesmojuma, ja dezinfekcijas līdzeklis atrodas oriģinālā neatvērtā iepakojumā un ir derīgs paredzētajam piemērojumam (ievērots derīguma termiņš). Infekcijas slimības skartās novietnes pārbaudes laikā dzīvnieka īpašnieks uzrāda PVD inspektoram dezinfekcijas līdzekli, kas ir iegādāts pirms infekcijas slimības uzliesmojuma. PVD pievieno dzīvnieku novietnes pārbaudes protokolā informāciju par šādu iepriekš iegādātu dezinfekcijas līdzekli, norādot dezinfekcijas līdzekļa nosaukumu, sērijas (partijas) numuru un derīguma termiņu. Lauku atbalsta dienests (turpmāk – LAD), izvērtējot dzīvnieka īpašnieka iesniegumu, iesniegumam pievienotos dokumentus un PVD sniegto informāciju, pārliecinās par noslēguma dezinfekcijai izmantotā dezinfekcijas līdzekļa izmaksu attiecināmību;
2) personālam izmaksāto darba samaksu par laikposmu, kas saistīts tikai ar tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas darbībām, t.i., no sākotnējas dezinfekcijas pabeigšanas datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam. Lai apliecinātu izmaksu pamatotību, dzīvnieku īpašnieks LAD iesniedz dokumentus, kas apliecina informāciju par iesaistīto personālu, tā darbalaika uzskaiti un paveiktos darbus. Personālam izmaksāto darba algu apliecina ar grāmatvedības dokumentiem. Pie šīm izmaksām neattiecina tās izmaksas, kas nav saistītas ar tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas darbībām, piemēram, personāla iesaistīšanu novietnes stacionārās infrastruktūras, iekārtu, aprīkojuma un materiālu demontāžā, noņemšanā vai iznīcināšanā, kā arī citas izmaksas, kas saistītas personālu, piemēram, slimības pabalsts, atvaļinājuma apmaksa, ēdināšana, ceļa izmaksas, dodoties uz darbu un no darba, izmitināšana, dienas nauda, apmācība, vakcinācija, nodokļi un citas šāda veida izmaksas;
3) noslēguma dezinfekcijai nepieciešamo atbilstošo materiālu, piemēram, aizsargtērpu, respiratoru, cimdu, birstu, lupatu, sūkļu utt., iegādi. Šo materiālu iegādi apliecina grāmatvedības dokuments, kurā norādīta to cena. Materiāli ir iegādāti infekcijas slimības uzliesmojuma un apkarošanas laikā. Pie materiālu izmaksām neattiecina izmaksas par
a) būvmateriāliem (piemēram, dēļiem, ģipškartona un skaidu plāksnēm, skrūvēm, naglām utt.);
b) aprīkojumu (iekārtām) un tā rezerves daļām;
4) noslēguma dezinfekcijai patērēto elektrību, degvielu vai gāzi. Šo resursu patēriņu apliecina ar dokumentiem, kuros uzskaitīta noteiktajā periodā patērētā elektrība, degviela vai gāze, un grāmatvedības dokumentiem par patērētās elektrības, degvielas vai gāzes iegādi un tās samaksu;
5) dezinfekcijas aprīkojuma (iekārtu) nomu un iegādi. Dzīvnieku īpašniekam ne vienmēr īpašumā ir atbilstošs aprīkojums (iekārta) noslēguma dezinfekcijai, tāpēc šādu aprīkojumu (iekārtu) nepieciešams iegādāties vai nomāt. Iegādi vai nomu apliecina grāmatvedības dokuments, kurā ir norādīta aprīkojuma (iekārtas) cena. Pie aprīkojuma (iekārtas) iegādes ir attiecināma rezerves daļu iegāde jau esošai iekārtai, ja tas nepieciešams, lai nodrošinātu esošās iekārtas darbību. Lai nodrošinātu samērīguma principu un novērstu nesamērīgas kompensācijas iespējamību, kompensācijas apmērs par aprīkojuma (iekārtas) nomu vai iegādi nepārsniedz 10 procentu no kopējās noslēguma dezinfekcijai aprēķinātās summas par attiecināmām izmaksām, kas noteiktas šo noteikumu 10.11., 10.12., 10.13. un 10.14. apakšpunktā;
6) noslēguma dezinfekciju, ko īsteno Veselības inspekcijas dezinfekcijas, dezinsekcijas un deratizācijas pakalpojumu sniegšanas komersantu sarakstā iekļauts pakalpojuma sniedzējs (turpmāk – dezinfekcijas pakalpojuma sniedzējs). Dzīvnieka īpašnieks iesniedz ar dezinfekcijas pakalpojuma sniedzēju noslēgto līgumu, kurā ir informācija par līguma izpildes laikā īstenojamajām darbībām, un grāmatvedības dokumentus par sniegtā pakalpojuma apmaksu. Ja noslēguma dezinfekciju īsteno dezinfekcijas pakalpojuma sniedzējs, tad šo noteikumu 10.11., 10.12., 10.13., 10.14. un 10.15. apakšpunktā minētās izmaksas nav attiecināmas, ja vien dezinfekcijas pakalpojuma sniedzējs noslēguma dezinfekcijai neizmanto dzīvnieka īpašniekam piederošos energoresursus (elektrību, degvielu vai gāzi) un noslēgtajā līgumā ar dezinfekcijas pakalpojuma sniedzēju nav iekļauta informācija par dzīvnieka īpašniekam piederošas elektrības, degvielas vai gāzes izmantošanu. Šāda izņēmuma gadījumā par noslēguma dezinfekciju attiecina šo noteikumu 10.14. un 10.16. apakšpunktā minētās izmaksas.
Noslēguma dezinfekcijas nepieciešamība tiek pamatota ar infekcijas slimības ierosinātāja (patogēna) epidemioloģiju un īpašībām, kā arī ar infekcijas slimības izplatības saistītajiem apdraudējumiem un samērīgumu.
Uz noslēguma dezinfekciju attiecina laikposmu no sākotnējas dezinfekcijas pabeigšanas datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam.
Noteikumu Nr. 199 1.3. un 1.4. apakšpunkts ir redakcionāli jāprecizē, esošā termina vietā lietojot īsāku terminu "noslēguma dezinfekcija", un 10. punkts jāizsaka jaunā redakcijā.
Izsakot noteikumu Nr. 199 10. punktu jaunā redakcijā, attiecīgi redakcionāli jāprecizē noteikumu Nr. 199 12.2., 13.4. un 15.3. apakšpunkts, veidojot atsauci uz noteikumu 10. punktu.
Noteikumi Nr. 199 jāpapildina ar 10.1 punktu, kurā nosakāmas uz noslēguma dezinfekciju attiecināmās izmaksas. Izmaksas, kas nav minētas pie attiecināmām izmaksām, ir neattiecināmas.
Izmaksas par noslēguma dezinfekciju (laikposmā no sākotnējas dezinfekcijas pabeigšanas datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam) ir attiecināmas, ja tās saistītas ar
1) izlietotajiem tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas līdzekļiem (turpmāk – dezinfekcijas līdzeklis), un to apliecina grāmatvedības dokuments, kurā ir norādīta dezinfekcijas līdzekļa cena, un ja tas ir iegādāts
a) infekcijas slimības uzliesmojuma un apkarošanas laikā;
b) pirms infekcijas slimības uzliesmojuma, ja dezinfekcijas līdzeklis atrodas oriģinālā neatvērtā iepakojumā un ir derīgs paredzētajam piemērojumam (ievērots derīguma termiņš). Infekcijas slimības skartās novietnes pārbaudes laikā dzīvnieka īpašnieks uzrāda PVD inspektoram dezinfekcijas līdzekli, kas ir iegādāts pirms infekcijas slimības uzliesmojuma. PVD pievieno dzīvnieku novietnes pārbaudes protokolā informāciju par šādu iepriekš iegādātu dezinfekcijas līdzekli, norādot dezinfekcijas līdzekļa nosaukumu, sērijas (partijas) numuru un derīguma termiņu. Lauku atbalsta dienests (turpmāk – LAD), izvērtējot dzīvnieka īpašnieka iesniegumu, iesniegumam pievienotos dokumentus un PVD sniegto informāciju, pārliecinās par noslēguma dezinfekcijai izmantotā dezinfekcijas līdzekļa izmaksu attiecināmību;
2) personālam izmaksāto darba samaksu par laikposmu, kas saistīts tikai ar tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas darbībām, t.i., no sākotnējas dezinfekcijas pabeigšanas datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam. Lai apliecinātu izmaksu pamatotību, dzīvnieku īpašnieks LAD iesniedz dokumentus, kas apliecina informāciju par iesaistīto personālu, tā darbalaika uzskaiti un paveiktos darbus. Personālam izmaksāto darba algu apliecina ar grāmatvedības dokumentiem. Pie šīm izmaksām neattiecina tās izmaksas, kas nav saistītas ar tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas darbībām, piemēram, personāla iesaistīšanu novietnes stacionārās infrastruktūras, iekārtu, aprīkojuma un materiālu demontāžā, noņemšanā vai iznīcināšanā, kā arī citas izmaksas, kas saistītas personālu, piemēram, slimības pabalsts, atvaļinājuma apmaksa, ēdināšana, ceļa izmaksas, dodoties uz darbu un no darba, izmitināšana, dienas nauda, apmācība, vakcinācija, nodokļi un citas šāda veida izmaksas;
3) noslēguma dezinfekcijai nepieciešamo atbilstošo materiālu, piemēram, aizsargtērpu, respiratoru, cimdu, birstu, lupatu, sūkļu utt., iegādi. Šo materiālu iegādi apliecina grāmatvedības dokuments, kurā norādīta to cena. Materiāli ir iegādāti infekcijas slimības uzliesmojuma un apkarošanas laikā. Pie materiālu izmaksām neattiecina izmaksas par
a) būvmateriāliem (piemēram, dēļiem, ģipškartona un skaidu plāksnēm, skrūvēm, naglām utt.);
b) aprīkojumu (iekārtām) un tā rezerves daļām;
4) noslēguma dezinfekcijai patērēto elektrību, degvielu vai gāzi. Šo resursu patēriņu apliecina ar dokumentiem, kuros uzskaitīta noteiktajā periodā patērētā elektrība, degviela vai gāze, un grāmatvedības dokumentiem par patērētās elektrības, degvielas vai gāzes iegādi un tās samaksu;
5) dezinfekcijas aprīkojuma (iekārtu) nomu un iegādi. Dzīvnieku īpašniekam ne vienmēr īpašumā ir atbilstošs aprīkojums (iekārta) noslēguma dezinfekcijai, tāpēc šādu aprīkojumu (iekārtu) nepieciešams iegādāties vai nomāt. Iegādi vai nomu apliecina grāmatvedības dokuments, kurā ir norādīta aprīkojuma (iekārtas) cena. Pie aprīkojuma (iekārtas) iegādes ir attiecināma rezerves daļu iegāde jau esošai iekārtai, ja tas nepieciešams, lai nodrošinātu esošās iekārtas darbību. Lai nodrošinātu samērīguma principu un novērstu nesamērīgas kompensācijas iespējamību, kompensācijas apmērs par aprīkojuma (iekārtas) nomu vai iegādi nepārsniedz 10 procentu no kopējās noslēguma dezinfekcijai aprēķinātās summas par attiecināmām izmaksām, kas noteiktas šo noteikumu 10.11., 10.12., 10.13. un 10.14. apakšpunktā;
6) noslēguma dezinfekciju, ko īsteno Veselības inspekcijas dezinfekcijas, dezinsekcijas un deratizācijas pakalpojumu sniegšanas komersantu sarakstā iekļauts pakalpojuma sniedzējs (turpmāk – dezinfekcijas pakalpojuma sniedzējs). Dzīvnieka īpašnieks iesniedz ar dezinfekcijas pakalpojuma sniedzēju noslēgto līgumu, kurā ir informācija par līguma izpildes laikā īstenojamajām darbībām, un grāmatvedības dokumentus par sniegtā pakalpojuma apmaksu. Ja noslēguma dezinfekciju īsteno dezinfekcijas pakalpojuma sniedzējs, tad šo noteikumu 10.11., 10.12., 10.13., 10.14. un 10.15. apakšpunktā minētās izmaksas nav attiecināmas, ja vien dezinfekcijas pakalpojuma sniedzējs noslēguma dezinfekcijai neizmanto dzīvnieka īpašniekam piederošos energoresursus (elektrību, degvielu vai gāzi) un noslēgtajā līgumā ar dezinfekcijas pakalpojuma sniedzēju nav iekļauta informācija par dzīvnieka īpašniekam piederošas elektrības, degvielas vai gāzes izmantošanu. Šāda izņēmuma gadījumā par noslēguma dezinfekciju attiecina šo noteikumu 10.14. un 10.16. apakšpunktā minētās izmaksas.
Problēmas apraksts
Spēkā esošajos noteikumos Nr. 199 nav noteikts noslēguma dezinfekcijas periods un termiņš laikā no visu nobeigušos, nogalināto un nokauto dzīvnieku savākšanas un transportēšanas beigu datuma līdz datumam, kad tiek pabeigta noslēguma dezinfekcija, par kuru tiek izmaksāta zaudējumu kompensācija.
Ja noslēguma dezinfekcijas pasākumu īstenošanas laiks tiek novilcināts, tad
1) būtiski palielinās slimības ierosinātāja tālākas izplatīšanas risks no skartās dzīvnieku novietnes;
2) var ieilgt un netikt atcelti aizsardzības zonai noteiktie dzīvnieku un produktu pārvietošanas ierobežojumi un citi infekcijas slimības kontroles un biodrošības pasākumi, kuru nolūks ir nepieļaut minētās slimības izplatīšanos.
Tāpēc jānosaka periods, kuru nepārsniedzot tiek izmaksāta zaudējumu kompensācija par noslēguma dezinfekciju, kā arī nosacījumi noslēguma dezinfekcijas pasākumu termiņa pagarināšanai.
Ja noslēguma dezinfekcijas pasākumu īstenošanas laiks tiek novilcināts, tad
1) būtiski palielinās slimības ierosinātāja tālākas izplatīšanas risks no skartās dzīvnieku novietnes;
2) var ieilgt un netikt atcelti aizsardzības zonai noteiktie dzīvnieku un produktu pārvietošanas ierobežojumi un citi infekcijas slimības kontroles un biodrošības pasākumi, kuru nolūks ir nepieļaut minētās slimības izplatīšanos.
Tāpēc jānosaka periods, kuru nepārsniedzot tiek izmaksāta zaudējumu kompensācija par noslēguma dezinfekciju, kā arī nosacījumi noslēguma dezinfekcijas pasākumu termiņa pagarināšanai.
Risinājuma apraksts
Infekcijas slimības ierobežojumus un pasākumus var atcelt tikai tad, kad dzīvnieku novietnē bijusi kvalitatīva noslēguma dezinfekcija.
Pamatojoties uz infekcijas slimību apkarošanas pasākumu pieredzi, optimālais periods noslēguma dezinfekcijas procesam nepārsniedz 90 dienas no visu nobeigušos, nogalināto un nokauto dzīvnieku savākšanas un transportēšanas beigu datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam. Tas ir maksimāli pieļaujamais periods. Ilgāks periods var radīt infekcijas izplatīšanās risku un paildzināt noteiktos ierobežojumus. Personai ir tiesības noslēguma dezinfekciju īstenot īsākā laikā.
Par izņēmuma gadījumu, kad var būt pārsniegts minētais 90 dienu periods, uzskatāmi apstākļi, kas tieši ietekmē dezinfekcijas pasākumu izpildi, – nepārvarama vara, ārkārtēja situācija vai dabas apstākļi. Šādā gadījumā PVD, izvērtējot konkrēto situāciju, var pagarināt noslēguma dezinfekcijas termiņu.
Ievērojot minēto, noteikumi Nr. 199 papildināmi ar jaunu 10.2 punktu, nosakot, ka zaudējumu kompensācija par noslēguma dezinfekciju tiks izmaksāta, ja tā notiks noteiktā periodā.
Pamatojoties uz infekcijas slimību apkarošanas pasākumu pieredzi, optimālais periods noslēguma dezinfekcijas procesam nepārsniedz 90 dienas no visu nobeigušos, nogalināto un nokauto dzīvnieku savākšanas un transportēšanas beigu datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam. Tas ir maksimāli pieļaujamais periods. Ilgāks periods var radīt infekcijas izplatīšanās risku un paildzināt noteiktos ierobežojumus. Personai ir tiesības noslēguma dezinfekciju īstenot īsākā laikā.
Par izņēmuma gadījumu, kad var būt pārsniegts minētais 90 dienu periods, uzskatāmi apstākļi, kas tieši ietekmē dezinfekcijas pasākumu izpildi, – nepārvarama vara, ārkārtēja situācija vai dabas apstākļi. Šādā gadījumā PVD, izvērtējot konkrēto situāciju, var pagarināt noslēguma dezinfekcijas termiņu.
Ievērojot minēto, noteikumi Nr. 199 papildināmi ar jaunu 10.2 punktu, nosakot, ka zaudējumu kompensācija par noslēguma dezinfekciju tiks izmaksāta, ja tā notiks noteiktā periodā.
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 199 16. punktā noteiktais termiņš personas iesnieguma iesniegšanai – 14 dienu – ir neviennozīmīgs, jo tajā ir iekļautas gan brīvdienas (sestdiena, svētdiena), gan dažkārt svētku dienas.
Normatīvajos aktos par dzīvnieku infekcijas slimības kontroli un apkarošanu ir noteikti atšķirīgi pasākumi un termiņi dažādu infekcijas slimību apkarošanai un izplatības ierobežošanai. Pat ja inficētajā novietnē ir īstenota kvalitatīva noslēguma dezinfekcija, infekcijas slimību apkarošanas pasākumi ne vienmēr tiek atcelti. Dažu infekcijas slimību gadījumā apkarošanas pasākumus atceļ tikai tad, ja pēc pasākumu īstenošanas ir pagājis konkrētai infekcijas slimībai noteiktais laikposms. Dažādām infekcijas slimībām atkarībā no to ierosinātāja (patogēna) epidemioloģijas, īpašībām un specifikas šie noteiktie periodi ir atšķirīgi, piemēram, Āfrikas zirgu mēra uzliesmojuma gadījumā tie ir 12 mēneši. Šāds nosacījums neļauj personai pēc zaudējumu rašanās laikus pieteikties zaudējumu kompensācijai un saņemt to.
Administratīvā procesa likuma 56. panta pirmā daļa noteic, ka iesniegumu var iesniegt mutvārdos vai rakstveidā, arī elektroniski bez droša elektroniskā paraksta, ja iestāde nodrošina, ka fiziskās personas identitāte ir pārbaudīta saskaņā ar Fizisko personu elektroniskās identifikācijas likumu. Iesniegumā norādāms iesniedzēja vārds un uzvārds, dzīvesvieta (juridiskajai personai — nosaukums, adrese, reģistrācijas numurs) un prasījums, un uz tā jābūt iesniedzēja parakstam. Mutvārdu iesniegumu iestāde tūlīt noformē rakstveidā, un iesniedzējs to paraksta.
Normatīvajos aktos par dzīvnieku infekcijas slimības kontroli un apkarošanu ir noteikti atšķirīgi pasākumi un termiņi dažādu infekcijas slimību apkarošanai un izplatības ierobežošanai. Pat ja inficētajā novietnē ir īstenota kvalitatīva noslēguma dezinfekcija, infekcijas slimību apkarošanas pasākumi ne vienmēr tiek atcelti. Dažu infekcijas slimību gadījumā apkarošanas pasākumus atceļ tikai tad, ja pēc pasākumu īstenošanas ir pagājis konkrētai infekcijas slimībai noteiktais laikposms. Dažādām infekcijas slimībām atkarībā no to ierosinātāja (patogēna) epidemioloģijas, īpašībām un specifikas šie noteiktie periodi ir atšķirīgi, piemēram, Āfrikas zirgu mēra uzliesmojuma gadījumā tie ir 12 mēneši. Šāds nosacījums neļauj personai pēc zaudējumu rašanās laikus pieteikties zaudējumu kompensācijai un saņemt to.
Administratīvā procesa likuma 56. panta pirmā daļa noteic, ka iesniegumu var iesniegt mutvārdos vai rakstveidā, arī elektroniski bez droša elektroniskā paraksta, ja iestāde nodrošina, ka fiziskās personas identitāte ir pārbaudīta saskaņā ar Fizisko personu elektroniskās identifikācijas likumu. Iesniegumā norādāms iesniedzēja vārds un uzvārds, dzīvesvieta (juridiskajai personai — nosaukums, adrese, reģistrācijas numurs) un prasījums, un uz tā jābūt iesniedzēja parakstam. Mutvārdu iesniegumu iestāde tūlīt noformē rakstveidā, un iesniedzējs to paraksta.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 199 16. punkta redakcija jāprecizē, nosakot, ka persona LAD iesniedz vienu iesniegumu par zaudējumu kompensāciju, tajā ietverot visas kompensējamās pozīcijas.
Saistībā ar infekcijas slimības apkarošanas pasākumiem 16. punktā jānosaka, ka persona iesniegumu par zaudējumu kompensāciju iesniedz 10 darbdienu laikā pēc noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas vai pēc sākotnējās dezinfekcijas pabeigšanas, ja noslēguma dezinfekciju neveic.
Personai ir iespēja iesniegumu LAD iesniegt papīra formā, izmantojot LAD tīmekļvietnē www.lad.gov.lv ievietoto veidlapu, ja nav piekļuves LAD elektroniskās pieteikšanās sistēmai (EPS) (piemēram situācijā, kad nav interneta pieslēguma vai elektrības), vai persona iesniegumu iesniedz mutvārdos un personas mutvārdu iesniegumu LAD noformē rakstveidā, un iesniedzējs to paraksta. Persona iesniegumu var iesniegt elektroniskās pieteikšanās sistēmā (EPS), jo šāda iespēja jau tiek piemērota personām, kuras piesakās Eiropas Savienības tiešo maksājumu atbalstam un valsts atbalsta pasākumiem (piemēram, bezakcīzes degvielai, projektu un investīciju veicināšanai, atbalstam ciltsdarbam, bioloģiskai lauksaimniecībai, Lauku attīstības programmā "Agrovide un klimats", no Zivju fonda u.c.). Sistēmā (EPS) iespējams autorizēties ar LAD piešķirto lietotāju vārdu un paroli vai arī, izmantojot internetbanku, ar e-parakstu, elektronisko identifikācijas karti (eID). Tādējādi tiek paātrināta iesniegto dokumentu aprite un samazināti administratīvie un finansiālie izdevumi uz papīra formas dokumentu aprites rēķina.
Saistībā ar infekcijas slimības apkarošanas pasākumiem 16. punktā jānosaka, ka persona iesniegumu par zaudējumu kompensāciju iesniedz 10 darbdienu laikā pēc noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas vai pēc sākotnējās dezinfekcijas pabeigšanas, ja noslēguma dezinfekciju neveic.
Personai ir iespēja iesniegumu LAD iesniegt papīra formā, izmantojot LAD tīmekļvietnē www.lad.gov.lv ievietoto veidlapu, ja nav piekļuves LAD elektroniskās pieteikšanās sistēmai (EPS) (piemēram situācijā, kad nav interneta pieslēguma vai elektrības), vai persona iesniegumu iesniedz mutvārdos un personas mutvārdu iesniegumu LAD noformē rakstveidā, un iesniedzējs to paraksta. Persona iesniegumu var iesniegt elektroniskās pieteikšanās sistēmā (EPS), jo šāda iespēja jau tiek piemērota personām, kuras piesakās Eiropas Savienības tiešo maksājumu atbalstam un valsts atbalsta pasākumiem (piemēram, bezakcīzes degvielai, projektu un investīciju veicināšanai, atbalstam ciltsdarbam, bioloģiskai lauksaimniecībai, Lauku attīstības programmā "Agrovide un klimats", no Zivju fonda u.c.). Sistēmā (EPS) iespējams autorizēties ar LAD piešķirto lietotāju vārdu un paroli vai arī, izmantojot internetbanku, ar e-parakstu, elektronisko identifikācijas karti (eID). Tādējādi tiek paātrināta iesniegto dokumentu aprite un samazināti administratīvie un finansiālie izdevumi uz papīra formas dokumentu aprites rēķina.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 199 17. punktā ir noteikts, ka plašas epizootijas gadījumā persona zaudējumu kompensāciju var pieprasīt divās daļās, bet nav noteikti termiņi un nosacījumi iesniegumu iesniegšanai šādā situācijā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 199 17. punkts jāprecizē, nosakot
1) iesnieguma iesniegšanas termiņu pēc dezinfekcijas pabeigšanas;
2) nosacījumus, kuru zaudējumu kompensāciju persona var pieprasīt pēc sākotnējās dezinfekcijas un kuru – pēc noslēguma dezinfekcijas.
1) iesnieguma iesniegšanas termiņu pēc dezinfekcijas pabeigšanas;
2) nosacījumus, kuru zaudējumu kompensāciju persona var pieprasīt pēc sākotnējās dezinfekcijas un kuru – pēc noslēguma dezinfekcijas.
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 199 20.8. apakšpunktā noteikts, ka iesniegumam par zaudējumu kompensāciju pievieno grāmatvedības attaisnojuma dokumentus par dezinfekcijas līdzekļa iegādi noslēguma dezinfekcijai. Savukārt noteikumu Nr. 199 20.9. apakšpunktā noteikts, ka iesniegumam par zaudējumu kompensāciju pievieno līgumu, rēķinu un tā samaksu apliecinošu dokumentu, ja noslēguma dezinfekciju veicis dezinfekcijas pakalpojuma sniedzējs.
Tā kā noteikumus paredzēts papildināt ar 10.1 punktu, nosakot uz noslēguma dezinfekciju attiecināmās izmaksas, nepieciešams precizēt nosacījumus par iesniedzamajiem dokumentiem.
Tā kā noteikumus paredzēts papildināt ar 10.1 punktu, nosakot uz noslēguma dezinfekciju attiecināmās izmaksas, nepieciešams precizēt nosacījumus par iesniedzamajiem dokumentiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.199 20.8. apakšpunkts ir jāprecizē, nosakot, ka iesniedzami grāmatvedības dokumenti, kas apliecina noteikumu 10.1 punktā minētās izmaksas.
Aizpildot iesniegumu, ir jānorāda informācija par noslēguma dezinfekciju. LAD tīmekļvietnē un LAD elektroniskās pieteikšanās sistēmā (EPS) tiks ievietota veidlapa jau ar norādītām un attiecīgi strukturētām attiecināmām noslēguma dezinfekcijas izmaksām. Veidlapa atvieglos dzīvnieka īpašniekam pieteikšanos uz zaudējumu kompensāciju par noslēguma dezinfekciju, norādot attiecināmas izmaksas un pievienojamos grāmatvedības dokumentus. Tādējādi gan dzīvnieka īpašniekam, gan valsts iestādēm (LAD un Finanšu ministrijai) būs saskaņota zaudējumu kompensācijas iesnieguma un pievienojamo dokumentu iesniegšanas un saņemšanas sistēma.
Noteikumu Nr. 199 20.9. apakšpunkts tiek papildināts ar nosacījumu par to, kura informācija ir iekļaujama līgumā ar dezinfekcijas pakalpojuma sniedzēju.
Noteikumu Nr. 199 20.4. apakšpunkts redakcionāli jāprecizē svītrojot iekavas un vārdus "(turpmāk – tirdzniecības dokuments)".
Aizpildot iesniegumu, ir jānorāda informācija par noslēguma dezinfekciju. LAD tīmekļvietnē un LAD elektroniskās pieteikšanās sistēmā (EPS) tiks ievietota veidlapa jau ar norādītām un attiecīgi strukturētām attiecināmām noslēguma dezinfekcijas izmaksām. Veidlapa atvieglos dzīvnieka īpašniekam pieteikšanos uz zaudējumu kompensāciju par noslēguma dezinfekciju, norādot attiecināmas izmaksas un pievienojamos grāmatvedības dokumentus. Tādējādi gan dzīvnieka īpašniekam, gan valsts iestādēm (LAD un Finanšu ministrijai) būs saskaņota zaudējumu kompensācijas iesnieguma un pievienojamo dokumentu iesniegšanas un saņemšanas sistēma.
Noteikumu Nr. 199 20.9. apakšpunkts tiek papildināts ar nosacījumu par to, kura informācija ir iekļaujama līgumā ar dezinfekcijas pakalpojuma sniedzēju.
Noteikumu Nr. 199 20.4. apakšpunkts redakcionāli jāprecizē svītrojot iekavas un vārdus "(turpmāk – tirdzniecības dokuments)".
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 199 23. punktā noteikts, ka LAD iesniegumu par zaudējumu kompensācijas piešķiršanu vienas darbdienas laikā nosūta saskaņošanai PVD, bet ārējā normatīvajā aktā nav nepieciešams noteikt termiņu iesnieguma pārsūtīšanai starp viena resora valsts iestādēm.
PVD un LAD sadarbojas, pamatojoties uz Valsts pārvaldes iekārtas likumu un Ministru kabineta 2010. gada 13. aprīļa noteikumiem Nr. 357 "Kārtība, kādā iestādes sadarbojoties sniedz informāciju elektroniskā veidā, kā arī nodrošina un apliecina šādas informācijas patiesumu".
PVD un LAD sadarbojas, pamatojoties uz Valsts pārvaldes iekārtas likumu un Ministru kabineta 2010. gada 13. aprīļa noteikumiem Nr. 357 "Kārtība, kādā iestādes sadarbojoties sniedz informāciju elektroniskā veidā, kā arī nodrošina un apliecina šādas informācijas patiesumu".
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 199 23. punkta redakcija tiek precizēta, nosakot, ka personas iesniegumu LAD nosūta PVD atzinuma sniegšanai.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 199 24.5. un 24.6. apakšpunkta esošā redakcija neatbilst precizēto nosacījumu redakcijai (tekstam) šo noteikumu 10.2 un 16. punktā.
Lai noteikumu Nr. 199 punktos netiktu lietoti dažādi termini un nosacījumi, 24. punkts jāgroza, precizējot PVD atzinumā sniedzamo informāciju par infekcijas slimības uzliesmojuma gadījumu.
Lai noteikumu Nr. 199 punktos netiktu lietoti dažādi termini un nosacījumi, 24. punkts jāgroza, precizējot PVD atzinumā sniedzamo informāciju par infekcijas slimības uzliesmojuma gadījumu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu 24. punkts tiek izteikts jaunā redakcijā, nosakot, kuru informāciju PVD sniedz savā atzinumā.
Precizējot teksta redakciju, mainīta noteikumu 24. punkta apakšpunktu numerācija.
Precizējot teksta redakciju, mainīta noteikumu 24. punkta apakšpunktu numerācija.
Problēmas apraksts
Spēkā esošais normatīvais regulējums noteikumu Nr. 199 24. punktā paredz PVD lielu administratīvo slogu, tam sniedzot atzinumu LAD ar informāciju par infekcijas slimības uzliesmojuma gadījumu.
Veterinārmedicīnas likuma 35. panta pirmajā daļā un 38. panta pirmajā daļā ir noteikts, ka epizootijas un valsts uzraudzībā esošu dzīvnieku infekcijas slimību uzliesmojuma gadījumā personai ir tiesības saņemt zaudējumu kompensāciju Ministru kabineta noteiktajā apmērā, ja ir izpildītas dzīvnieku veselības jomu reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktās prasības attiecībā uz dzīvnieku apzīmēšanu un reģistrāciju, dzīvnieku ēdināšanu, biodrošību, rīcību epizootijas uzliesmojuma gadījumā un draudu novēršanai, dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu un tādu atvasinātu produktu apriti, kuri nav paredzēti cilvēku patēriņam, kā arī ziņošanu par dzīvnieku pārvietošanu un dzīvnieku saslimšanu, tomēr ievērojot samērīguma principu.
Veterinārmedicīnas likuma 35. panta pirmajā daļā un 38. panta pirmajā daļā ir noteikts, ka epizootijas un valsts uzraudzībā esošu dzīvnieku infekcijas slimību uzliesmojuma gadījumā personai ir tiesības saņemt zaudējumu kompensāciju Ministru kabineta noteiktajā apmērā, ja ir izpildītas dzīvnieku veselības jomu reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktās prasības attiecībā uz dzīvnieku apzīmēšanu un reģistrāciju, dzīvnieku ēdināšanu, biodrošību, rīcību epizootijas uzliesmojuma gadījumā un draudu novēršanai, dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu un tādu atvasinātu produktu apriti, kuri nav paredzēti cilvēku patēriņam, kā arī ziņošanu par dzīvnieku pārvietošanu un dzīvnieku saslimšanu, tomēr ievērojot samērīguma principu.
Risinājuma apraksts
Jebkurā saimnieciskā darbībā var gadīties kļūmes, tādēļ tiesiskā sistēma ir izveidota tā, lai būtu skaidri nodalāmi novēršami un nenovēršami pārkāpumi. Izvērtējot administratīvo slogu gan institūcijām, gan saimnieciskās darbības veicējiem, ir secināts, ka nav lietderīgi, konstatējot jebkuru novēršamu pārkāpumu, aizkavēt kompensācijas iesnieguma izskatīšanu. Administratīvā pārkāpuma uzsākšanas mērķis, pamatojoties uz Administratīvās atbildības likumā noteikto, ir veicināt tiesību normu labprātīgu ievērošanu un personas audzināšanu likuma ievērošanas garā, savukārt iestādes pašmērķis ir nevis personu sodīt, bet gan nodrošināt, ka tiek novērsts novēršamais pārkāpums jeb neatbilstība.
Veterinārmedicīnas likuma XIII nodaļā "Administratīvie pārkāpumi veterinārmedicīnas jomā un kompetence administratīvo pārkāpumu procesā" noteikti tie nenovēršamie pārkāpumi veterinārmedicīnas jomā, par kuriem dienests uzsāk administratīvā pārkāpuma procesu, pamatojoties uz Administratīvās atbildības likumu.
Ja PVD konstatēs Veterinārmedicīnas likuma XIII nodaļā minēto administratīvo pārkāpumu jomās, kas noteiktas Veterinārmedicīnas likumā 35. panta pirmajā daļā un 38. panta pirmajā daļā, un ja minētais pārkāpums, izvērtējot slimības attīstības un izplatības risku, varēja būt par iemeslu konkrētās infekcijas slimības ierosināšanai un izplatībai, tad, lai samazinātu administratīvo slogu PVD un LAD informācijas izvērtēšanā, sagatavošanā un sniegšanā, nepieciešams noteikt, ka PVD sniedz atzinumu LAD, neapkopojot šo noteikumu 24. punktā minēto informāciju par infekcijas slimības uzliesmojuma gadījumu. PVD savā atzinumā sniedz tikai informāciju par konstatēto pārkāpumu, norādot konkrētā normatīvā akta nosaukumu, numuru un attiecīgo pantu, tā daļu vai punktu un tā apakšpunktu.
Noteikumi Nr. 199 tiek papildināti ar 24.1 punktu par PVD sniegtā atzinuma saturu, ja tiek konstatēti pārkāpumi.
Veterinārmedicīnas likuma XIII nodaļā "Administratīvie pārkāpumi veterinārmedicīnas jomā un kompetence administratīvo pārkāpumu procesā" noteikti tie nenovēršamie pārkāpumi veterinārmedicīnas jomā, par kuriem dienests uzsāk administratīvā pārkāpuma procesu, pamatojoties uz Administratīvās atbildības likumu.
Ja PVD konstatēs Veterinārmedicīnas likuma XIII nodaļā minēto administratīvo pārkāpumu jomās, kas noteiktas Veterinārmedicīnas likumā 35. panta pirmajā daļā un 38. panta pirmajā daļā, un ja minētais pārkāpums, izvērtējot slimības attīstības un izplatības risku, varēja būt par iemeslu konkrētās infekcijas slimības ierosināšanai un izplatībai, tad, lai samazinātu administratīvo slogu PVD un LAD informācijas izvērtēšanā, sagatavošanā un sniegšanā, nepieciešams noteikt, ka PVD sniedz atzinumu LAD, neapkopojot šo noteikumu 24. punktā minēto informāciju par infekcijas slimības uzliesmojuma gadījumu. PVD savā atzinumā sniedz tikai informāciju par konstatēto pārkāpumu, norādot konkrētā normatīvā akta nosaukumu, numuru un attiecīgo pantu, tā daļu vai punktu un tā apakšpunktu.
Noteikumi Nr. 199 tiek papildināti ar 24.1 punktu par PVD sniegtā atzinuma saturu, ja tiek konstatēti pārkāpumi.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 199 25. punktā noteikts, kad LAD sāk izvērtēt iesniegtos dokumentus par zaudējumu kompensāciju, bet ārējā normatīvajā aktā nav nepieciešams noteikt nosacījumu un termiņu personas iesnieguma izvērtēšanas uzsākšanai.
LAD personas iesnieguma izvērtēšanā un zaudējumu kompensācijas aprēķināšanā, piešķiršanā, izmaksāšanā un lēmumu pieņemšanā darbojas saskaņā ar Administratīvā procesa likumā noteikto.
LAD personas iesnieguma izvērtēšanā un zaudējumu kompensācijas aprēķināšanā, piešķiršanā, izmaksāšanā un lēmumu pieņemšanā darbojas saskaņā ar Administratīvā procesa likumā noteikto.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 199 25. punkts jāsvītro.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 199 26. punktā noteikts, ka LAD aprēķina zaudējumu kompensāciju, bet nav noteikts, ka LAD arī izvērtē personas iesniegumu, piešķir vai atsaka piešķirt un izmaksā zaudējumu kompensāciju.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 199 26. punkta redakcija jāpapildina, nosakot, ka LAD izvērtē personas iesniegumu, aprēķina kompensācijas apmēru, pieņem lēmumu par zaudējumu kompensācijas piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, kā arī izmaksā zaudējumu kompensāciju.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 199 nav noteikts, kuru informāciju LAD izmanto zaudējumu kompensācijas aprēķināšanai, ja personas iesniegumā sniegtā informācija (par dzīvniekiem, dzīvnieku izcelsmes un reproduktīvajiem produktiem, dzīvnieku barību, inventāru un noslēguma dezinfekciju) atšķiras no PVD sniegtās informācijas, kuru PVD faktiski konstatē dzīvnieku novietnē.
Tas nozīmē, ka ir jāprecizē noteikumu Nr. 199 27. punkts.
Tas nozīmē, ka ir jāprecizē noteikumu Nr. 199 27. punkts.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 199 27. punkts tiek papildināts ar 27.3. apakšpunktu, kas noteic, ka LAD zaudējumu kompensācijas apmēru samazina par summu, kas aprēķināta par nepatiesi pieteiktu zaudējuma kompensācijas pozīciju vai kompensējamā pasākuma attiecināmo izmaksu, pamatojoties uz šo noteikumu 24.7. apakšpunktā minēto informāciju un nosacījumu.
Noteikumu 27.1. apakšpunkts ir tehniski precizēts – papildināts ar atsauci uz 15. punktu.
Noteikumu 27.1. apakšpunkts ir tehniski precizēts – papildināts ar atsauci uz 15. punktu.
Problēmas apraksts
Veterinārmedicīnas likuma 35. panta trešās daļas 5. punktā un 38. panta trešās daļas 5. punktā noteikts, ka Ministru kabinets nosaka nosacījumus un kārtību, kādā atsaka zaudējumu kompensācijas piešķiršanu.
Spēkā esošajos noteikumos Nr. 199 nav paredzēts nosacījums un kārtība, kādā atsaka zaudējumu kompensācijas piešķiršanu.
Spēkā esošajos noteikumos Nr. 199 nav paredzēts nosacījums un kārtība, kādā atsaka zaudējumu kompensācijas piešķiršanu.
Risinājuma apraksts
Izpildot Veterinārmedicīnas likuma 35. panta trešās daļas 5. punktā un 38. panta trešās daļas 5. punktā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam, noteikumi ir jāpapildina ar 27.1 punktu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Lauksaimniecības dzīvnieku īpašnieki
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus lauksaimniecības dzīvnieku īpašniekiem. Noteikumu projekts paredz redakcionāli precizēt nosacījumus un kārtību, kādā izvērtē, aprēķina, piešķir, un saņem zaudējumu kompensāciju, kā arī samazina zaudējumu kompensācijas apmēru vai atsaka zaudējumu kompensācijas piešķiršanu.
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
- Lauksaimniecības dzīvnieku īpašnieki
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus lauksaimniecības dzīvnieku īpašniekiem. Noteikumu projekts paredz redakcionāli precizēt nosacījumus un kārtību, kādā izvērtē, aprēķina, piešķir, un saņem zaudējumu kompensāciju, kā arī samazina zaudējumu kompensācijas apmēru vai atsaka zaudējumu kompensācijas piešķiršanu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Nav
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests, Pārtikas un veterinārais dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/1ad3c4c0-6f27-4829-bfae-7aef3910f835
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Apkopojums par sabiedrības iebildumiem un priekšlikumiem par tiesību akta projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. aprīļa noteikumos Nr. 199 "Valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības vai epizootijas uzliesmojuma laikā radušos zaudējumu kompensācijas noteikumi"" pievienots pielikumā.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
- Pārtikas un veterinārais dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi