Anotācija (ex-ante)

24-TA-78: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Melnupes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no privātpersonām atsavināt tām piederoša nekustamā īpašuma "Melnupes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 010 0471) sastāvā esošas zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0472) daļu 1,9721 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekiem piederoša nekustamā īpašuma "Melnupes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 010 0471) (turpmāk – Nekustamais īpašums) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0472) (turpmāk – Zemes vienība) daļu 1,9721 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības "RB Latvija" veiktās izpētes "Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums" tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Zemes vienības daļu aptuveni 1,5467 ha platībā:
Zemes vienības daļu aptuveni 0,9296 ha platībā, nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei;
Zemes vienības daļu aptuveni 0,2334 ha platībā, nepieciešama valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla);
Zemes vienības daļu aptuveni 0,3837 ha platībā, nepieciešama valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla).
Savukārt Zemes vienības daļa 0,4254 ha platībā atsavināma, ievērojot Likuma 6. panta pirmās daļas tiesisko regulējumu un Nekustamā īpašuma īpašnieku viedokli.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums reģistrēts Zemgales rajona tiesas Iecavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 586. Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas fiziskām personām, katrai ½ domājamā daļas apmērā (turpmāk – Nekustamā īpašuma īpašnieki).
Nekustamais īpašums sastāv no divām zemes vienībām – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0471) 11 ha platība un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0472) 4,3 ha platībā.
Nekustamajam īpašumam nav reģistrētas hipotēkas vai ķīlas tiesības, piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības.
Zemesgrāmatas nodalījumā Nekustamais īpašums ir apgrūtināts ar lietu tiesībām atzīmju veidā: 
1) Dienvidu elektrotīkli 20 kVEPL josla 0,55 km/20 m - 1,1 km;
2) servitūta ceļš - 0,15 km;
3) Dienvidu elektrotīkli 0,4 kVEPL josla 0,25 km/10 m - 0,25 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajam ievērojami noteiktie aprobežojumi attiecīgajā aizsargjoslā. Rail Baltica projekta projektēšanas un būvdarbu ietvaros tiek nodrošināta gan normatīvo aktu, gan attiecīgo komersantu izsniegto tehnisko noteikumu, gan būvvaldes izdoto nosacījumu ievērošana un izpilde. Atbilstoši tiesu praksei zemes reformas ietvaros zemesgrāmatā ierakstīta atzīme par ceļa servitūtu nenodibina lietu tiesību – servitūtu Civillikuma izpratnē, līdz ar to arī nenodibina liettiesisku tiesību aprobežojumu par labu noteiktām personām vai īpašumiem. 
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) Zemes vienībai ir reģistrēts apgrūtinājums – ceļa servitūta teritorija – 0,1100 ha. Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem Zemes vienības platība ir 4,3 ha, tās lietošanas mērķis ir "Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība" (kods 0101). Platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
1) Mežu platība – 4,1 ha;
2) Ūdens objektu zeme – 0,1 ha;
3) Zemes zem ceļiem – 0,1 ha.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Zemes vienības daļu aptuveni 1,5467 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļas aptuveni 2,3279 ha un 0,4254 ha platībā. Atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2022. gada 16. septembra atzinumam Nr. BNP/2022/4.7/1627/N paliekošā zemes vienības daļa aptuveni 2,3279 ha platībā atbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma prasībām par minimālo platību jaunveidojamām zemes vienībām (ir lielāka par 2 ha) un turpmāk ir izmantojama pastāvīgi. Savukārt paliekošā zemes vienības daļa aptuveni 0,4254 ha platībā neatbilst Iecavas novada teritorijas plānojuma Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu 27. punkta prasībām par minimālo platību jaunveidojamām zemes vienībām (ir mazāka par 2 ha) un, ņemot vērā, ka Nekustamā īpašuma īpašnieki izteikuši vēlmi nepaturēt savā īpašumā zemes vienības daļu aptuveni 0,4254 ha platībā, saskaņā ar  Likuma 6. panta pirmo daļu ir ierosināma arī Zemes vienības daļas aptuveni 0,4254 ha platībā atsavināšana.
Zemes vienības atlikušajai (neatsavināmajai) daļai aptuveni 2,3279 ha platībā tiks nodrošināta piekļuve no projektētā valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa.
Nekustamā īpašuma īpašnieki ir pieteikuši prasījumus:
- nodrošināt piekļuvi paliekošajai Zemes vienības daļai aptuveni 0,4254 ha platībā;
- rast iespēju kā citu taisnīgas atlīdzības kompensācijas veidu piedāvāt citu līdzvērtīgu nekustamo īpašumu;
- atlīdzināt izdevumus par jaunaudzes kopšanu, stādu un kopšanas līdzekļu iegādi, meža augsnes sagatavošanu (kopsummā par 1 613,84 EUR) un izdevumiem meža stādīšanai un kopšanai.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 12. janvāra lēmumu Nr. 03.1-14/122 un 2024. gada 12. janvāra lēmumu Nr. 03.1-14/121 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma "Melnupes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 010 0471, daļu 19 548,68 EUR (deviņpadsmit tūkstoši pieci simti četrdesmit astoņi euro un 68 centi), ko veido:
- Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās nekustamā īpašuma "Melnupes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 010 0471, sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0472) daļas aptuveni 1,5467 ha platībā tirgus vērtība 4 176,09 EUR (četri tūkstoši viens simts septiņdesmit seši euro un 09 centi) jeb 0,27 EUR par 1 kv.m. zemes platības (kas būs jāpiemēro, veicot atlīdzības apmēra pārrēķinu, ja atsavināmās zemes vienības daļas platība tiks precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas);
- saskaņā ar Likuma 6. panta pirmo daļu atsavināmās nekustamā īpašuma "Melnupes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 010 0471, sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0472) daļas aptuveni 0,4254 ha platībā tirgus vērtība 1 148,58 EUR (viens tūkstotis viens simts četrdesmit astoņi euro un 58 centi) jeb 0,27 EUR par 1 kv.m. zemes platības (kas būs jāpiemēro, veicot atlīdzības apmēra pārrēķinu, ja atsavināmās zemes vienības daļas platība pēc kadastrālās uzmērīšanas tiks precizēta);
- uz Rail Baltica projekta īstenošanai atsavināmās nekustamā īpašuma "Melnupes" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr.4064 010 0471, sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0472) daļas aptuveni 1,9721 ha platībā esošās mežaudzes vērtība – 14 224,01 EUR (četrpadsmit tūkstoši divi simti divdesmit četri euro un 01 cents).
Par Nekustamā īpašuma īpašnieku pieteiktajiem prasījumiem:
- nodrošināt piekļuvi paliekošajai Zemes vienības daļai aptuveni 0,4254 ha platībā – konstatēt, ka šis prasījums ir zaudējis savu aktualitāti, ņemot vērā Nekustamā īpašuma īpašnieku 2023. gada 17. jūlija un 2023. gada 18. jūlija elektroniskā pasta sūtījumā izteikto vēlmi vairs nepaturēt savā īpašumā zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0472) daļu 0,4254 ha platībā;
- rast iespēju kā citu taisnīgas atlīdzības kompensācijas veidu piedāvāt citu līdzvērtīgu nekustamo īpašumu – prasījums ir ticis izvērtēts, piedāvājot iespējamos kompensācijas objektus 2023. gada 12. jūnijā sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas", izpildot šo īpašnieku prasījumu, elektroniskā pasta sūtījumā Nekustamā īpašuma īpašniekiem nosūtīja apkopotu informāciju par iespējamiem nekustamajiem īpašumiem (to sastāvā esošo zemes vienību daļām) – kopumā par pieciem nekustamajiem īpašumiem Bauskas novadā, kas varētu tikt izmantoti kā cits taisnīgas atlīdzības kompensācijas veids. Nekustamā īpašuma īpašnieki 2023. gada 17. jūlija un 2023. gada 18. jūlija elektroniskā pasta sūtījumā darīja zināmu, ka nevēlas iegūt savā īpašuma nevienu no piedāvātajiem nekustamajiem īpašumiem (to sastāvā esošo zemes vienību daļu).
- atlīdzināt izdevumus par jaunaudzes kopšanu, stādu un kopšanas līdzekļu iegādi, meža augsnes sagatavošanu (kopsummā par 1 613,84 EUR) un izdevumiem meža stādīšanai un kopšanai – prasījums ir ticis izvērtēts un ņemts vērā, nosakot uz atsavināmās zemes vienības (zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 010 0472) daļas 1,9721 ha platībā esošās jaunaudzes vērtību - ir ņemts vērā jaunaudzes faktiskais stāvoklis. Jaunaudžu kopšana, augsnes gatavošana, stādu iegāde, stādīšana būtiski ir palielinājusi jaunaudzes vērtību – vidēji par 1700 EUR/ha. Ņemot vērā, ka norādītie apstākļi ir ņemti vērā, nosakot mežaudzes, tostarp jaunaudzes, vērtību, ieguldījumi papildus nav kompensējami.
No Nekustamā īpašuma īpašniekiem ir saņemta piekrišana Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekiem ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūves nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu - zemes vienību un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu – nodot pašvaldības īpašumā saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas noteikumiem.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Melnupes" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 010 0471) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0472) daļu 1,9721 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašniekus, kuriem piederošā Nekustamā īpašum daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp akciju sabiedrības "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.


Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi