Anotācija (ex-ante)

23-TA-1880: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 15.00.00 "Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma (turpmāk – Likums) 8.1 pants.
Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2022. gada 9. augusta sēdes protokollēmuma Nr.39, 67.§ “Likumprojekts “Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā”” (turpmāk – MK protokollēmums) 10.1.punkts.
Likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 64.panta pirmā daļa.

 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Finansējuma nodrošināšana Labklājības ministrijai (turpmāk – LM) (Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai (turpmāk – VSAA)), lai segtu izdevumus, kas radušies no 2023.gada 1.janvāra līdz 2023. gada 31.augustam, kas piešķirti par periodu no 2023.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 31.maijam, valsts pabalstu izmaksām Latvijā dzīvojošām pensijas vecumu sasniegušām personām, apgādnieku zaudējušām personām, personām ar invaliditāti, kā arī personām, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti (10, 20 un 30 euro apmērā) atbilstoši Likuma 8.1 pantā noteiktajam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Likuma 8.1 pantu LM (VSAA) 2023.gadā par laika posmu no 2023.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 31.maijam izmaksā pabalstu:
          1. Latvijā dzīvojošām pensijas vecumu sasniegušām personām, apgādnieku zaudējušām personām un personām ar invaliditāti šādā apmērā:
          1.1. 30 euro mēnesī – ja pensijas, atlīdzības vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta apmērs nepārsniedz 300 euro mēnesī;
          1.2. 20 euro mēnesī – ja pensijas, atlīdzības vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta apmērs ir no 301 euro līdz 509 euro mēnesī;
          1.3. 10 euro mēnesī – ja pensijas, atlīdzības vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta apmērs ir no 510 euro līdz 603 euro mēnesī;
          2. 30 euro mēnesī:
          2.1. personām, kuras saņem Latvijas Republikā piešķirto piemaksu pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti;
          2.2. pilngadīgai personai, kurai Latvijas Republikā ir piešķirts bēgļa vai alternatīvais statuss un kura legāli uzturas Latvijas Republikā, un kura ir sasniegusi likumā "Par valsts pensijām" vecuma pensijas piešķiršanai noteikto vecumu vai kurai ar Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (VDEĀVK) lēmumu ir noteikta invaliditāte un kura nav sasniegusi likumā "Par valsts pensijām" vecuma pensijas piešķiršanai noteikto vecumu;
          2.3. personai, kurai Latvijas Republikā ir piešķirts bēgļa vai alternatīvais statuss, kura legāli uzturas Latvijas Republikā, ja viņai vai viņas likumiskā aprūpē ir bērns, kuram ir VDEĀVK izsniegts lēmums par invaliditātes noteikšanu.
Saskaņā ar MK protokollēmuma 10.1.punktu noteikts, ka LM 2023. gadam nepieciešamo finansējumu ne vairāk kā 59 888 748 euro apmērā, lai nodrošinātu Likuma 8.1 pantā noteikto normu īstenošanu, jāparedz likumprojekta “Par valsts budžetu 2023. gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” sagatavošanas procesā.
Lai segtu izdevumus, kas radušies nodrošinot Likuma 8.1 pantā noteikto, VSAA pabalstus sākotnēji izmaksājusi no LM pamatbudžeta apakšprogrammas 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” un LM speciālā budžeta apakšprogrammas 04.01.00 “Valsts pensiju speciālais budžets” izdevumiem VSAA pamatpakalpojumu nodrošināšanai.

 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Laikposmā no 2023.gada 1.janvāra līdz 31.augustam VSAA ir veikusi pabalstu izmaksu 46 919 061 euro apmērā, tai skaitā:
          1) no LM pamatbudžeta apakšprogrammas 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” 1 332 930 euro apmērā (izdevumiem pārējiem valsts pabalstiem un kompensācijām (EKK 6239));
          2) no LM valsts speciālā budžeta apakšprogrammas 04.01.00 “Valsts pensiju speciālais budžets” 45 586 131 euro apmērā (izdevumiem vecuma pensijām (EKK 6211)).
Kopumā laikposmā no 2023.gada 1.janvāra līdz 31.augustam pabalstus no LM pamatbudžeta (piemaksas pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti saņēmēji) saņēmušas 9 106 personas, savukārt pabalsti no speciālā budžeta (vecuma pensiju, invaliditātes pensiju u.c. pakalpojumu saņēmēji) izmaksāti 423 269 personām.


Detalizēta informācija anotācijas pielikumā.

Lai arī Likuma 8.1 pantā noteiktais laika posms pabalstu izmaksai ir noteikts 2023.gada 31.maijs, pabalstu izmaksa turpinās arī pēc šī termiņa, ņemot vērā sekojošo. VSAA valsts pabalstu energoresursu izmaksu kompensēšanai izmaksā kopā ar ikmēneša pamatpakalpojumu, piemēram, vecuma pensiju vai valsts sociālās nodrošinājuma pabalstu (turpmāk – VSNP). Tomēr, ņemot vērā, ka gan pensiju, gan  VSNP var pieprasīt 6 mēnešu laikā no tiesību sākšanās uz pakalpojumu (tāpat var būt arī gadījumi, kad personai ir aizturēta pensijas piešķiršana) un pensija vai VSNP tiek izmaksāts par iepriekšējiem 6 mēnešiem, līdz ar to arī valsts pabalsts energoresursu izmaksu kompensēšanai tiek izmaksāts vēlāk, pēc 31.maija. Piemēram, vecuma pensija tiek piešķirta augustā, bet tiesības uz pensiju radušās 6 mēnešus iepriekš -  februārī. Šajā gadījumā kopā ar augusta pensiju tiek izmaksāts arī valsts pabalsts energoresursu izmaksu kompensēšanai par februāri - maiju. Vienlaikus var rasties situācija, kad lēmums par pensijas piešķiršanu tiek atlikts, jo VSAA nepieciešama informācija no citas valsts, tad lēmumu par pensijas piešķiršanu var pieņemt pat gada laikā.
Vienlaikus valsts pabalsts energoresursu izmaksu kompensēšanai piemaksai pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti saņēmējiem var tikt izmaksāts pat 24 mēnešu laikā, jo pabalsts ir tiešā veidā saistīts ar ģimenes valsts pabalsta izmaksu. Ģimenes valsts pabalstu var pieprasīt tūlīt pēc bērna piedzimšanas, taču ne vēlāk kā 24 mēnešu laikā no bērna viena gada vecuma. Savukārt piemaksu par bērnu ar invaliditāti jāpieprasa 24 mēnešu laikā no invaliditātes noteikšanas dienas.

VSAA izmaksāto pabalstu skaits un nepieciešamais finansējuma apjoms gadā tiek plānots atbilstoši iepriekšējo gadu faktiskajai izpildei, analizējot pieprasījuma izmaiņu tendences un prognozējot faktisko nepieciešamību.
Finansējuma apjomu, kas izlietots, lai nodrošinātu pabalstu izmaksu Likumā noteiktajam, sagatavojot LM pamatbudžeta apakšprogrammas 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” un LM speciālā budžeta apakšprogrammas 04.01.00 “Valsts pensiju speciālais budžets” prognozes 2023.gadam, kas apstiprinātas likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam”, LM nav plānojusi.

 
Risinājuma apraksts
Likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 64. pants nosaka, ka budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai” noteikto apropriāciju 139 936 631 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei Likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai, ja ir pieņemts attiecīgs MK lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Līdz ar to LM ir sagatavojusi MK rīkojuma projektu “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai””, kas paredz atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai” 46 919 061 euro apmērā uz LM pamatbudžeta apakšprogrammu 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti”, segtu izdevumus, kas radušies no 2023.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 31.augustam pabalstu, kas piešķirti par periodu no 2023.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 31.maijam, izmaksām Likuma 8.1 pantā noteiktajām personām.

LM iesniegtais priekšlikums par apropriācijas palielināšanu 46 919 061 euro apmērā LM pamatbudžeta apakšprogrammā 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” nepārsniedz ar MK protokollēmuma 10.1.punktu noteikto finansējumu 2023.gadā (59 888 748 euro).


Lai nodrošinātu Likumā noteikto normu ieviešanu saistībā ar VSAA faktiski veiktajiem izdevumiem pabalstu izmaksām par laikposmu no 2023. gada 1. janvāra līdz 2023. gada 31.augustam un veiktu izdevumu uzskaiti pēc būtības, atdalot terminētos izdevumus pabalstiem 10, 20 un 30 euro apmērā no sociālo pabalstu un pensiju izmaksām, ir nepieciešams palielināt apropriāciju LM pamatbudžeta apakšprogrammā 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” (izdevumiem “Pārējie klasifikācijā neminētie no valsts un pašvaldību budžeta veiktie maksājumi iedzīvotājiem naudā” (EKK 6299)) 46 919 061 euro apmērā.

Pēc apropriācijas palielināšanas:
 - LM pamatbudžeta apakšprogrammā 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” izdevumi pabalstiem 30 euro apmērā, kas ir terminēti uz noteiktu laiku un segti no pārējiem valsts pabalstiem un kompensācijām (EKK 6239), tiks pārgrāmatoti uz LM pamatbudžeta apakšprogrammas 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” izdevumiem “Pārējie klasifikācijā neminētie no valsts un pašvaldību budžeta veiktie maksājumi iedzīvotājiem naudā” (EKK 6299);
 - izdevumi, kas veikti no speciālā budžeta apakšprogrammas 04.01.00 “Valsts pensiju speciālais budžets” (EKK 6211) tiks pārgrāmatoti uz LM pamatbudžeta apakšprogrammu 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” izdevumiem “Pārējie klasifikācijā neminētie no valsts un pašvaldību budžeta veiktie maksājumi iedzīvotājiem naudā” (EKK 6299), tādējādi speciālā budžeta apakšprogrammā 04.01.00 “Valsts pensiju speciālais budžets” samazinot izdevumu izpildi vecuma pensijām par izmaksām, kas ir terminēti uz noteiktu laiku, un attiecas ne tikai uz vecuma pensiju saņēmējiem, bet arī citu Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 8.1 pantā noteikto personu loku (pabalsts personām ar invaliditāti, pensijām apgādnieka zaudējuma gadījumā, valsts sociālā nodrošinājuma pabalstam), kuriem šobrīd pabalsts ir izmaksāts no izdevumiem vecuma pensijām.

 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • pensionāri
  • personas ar invaliditāti
  • apgādnieku zaudējušās personas
  • personas ar bēgļu vai alternatīvo statusu
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē personas, kuras dzīvo Latvijā un saņem kādu no šiem pakalpojumiem: vecuma, invaliditātes, apgādnieka zaudējuma, speciālo valsts vai izdienas pensiju, atlīdzību par darbspēju zaudējumu vai atlīdzību par apgādnieka zaudējumu, vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu, piemaksu pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti, kā arī personas ar bēgļa vai alternatīvo statusu, kuras ir sasniegušas vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamo vecumu vai kurām ir noteikta invaliditāte, vai arī kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti, jo tiek pieprasīts finansējums par Likuma 8.1 pantā faktiski izmaksātajiem valsts pabalstiem Latvijā dzīvojošām pensijas vecumu sasniegušās personām, apgādnieku zaudējušām personām, personām ar invaliditāti, kā arī personām, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti par laikposmu 01.01.2023.-31.08.2023.
 
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
46 919 061
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
46 919 061
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-46 919 061
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-46 919 061
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
46 919 061
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Saskaņā ar MK protokollēmuma 10.1. punktu, LM 2023. gadam nepieciešamais finansējums, lai nodrošinātu Likuma 8.1 pantā noteikto normu īstenošanu, ir paredzēts ne vairāk kā 59 888 748 euro apmērā.

Laikposmā no 2023.gada 1.janvāra līdz 31.augustam VSAA ir veikusi pabalstu, kas piešķirti par periodu no 2023.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 31.maijam, izmaksu 46 919 061 euro apmērā, kas nepārsniedz MK protokollēmuma 10.1. punktā noteikto finansējuma apmēru. Detalizēta informācija anotācijas pielikumā.

MK rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai””, paredz atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai” 46 919 061 euro apmērā uz LM pamatbudžeta apakšprogrammu 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti”, lai segtu izdevumus, kas radušies no 2023.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 31.augustam pabalstu, kas piešķirti par periodu no 2023.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 31.maijam, izmaksām Likuma 8.1 pantā noteiktajām personām.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Labklājības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par pamatbudžeta apropriācijas pārdali atbilstoši rīkojuma 1. punktam.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas pārdali, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tiks veikta apropriācijas pārdale.
Izdevumi tiks veikti LM pamatbudžeta apakšprogrammas 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Izdevumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 8.1 pantā noteiktajiem pabalstiem no 01.01.2023.-31.08.2023.