Anotācija

22-TA-3331: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 14. janvāra noteikumos Nr. 18 "Noteikumi par 2006.gada Konvencijas par darbu jūrniecībā (MLC konvencija) piemērojamām prasībām attiecībā uz dzīvojamām telpām un atpūtai paredzēto aprīkojumu uz kuģa un šo prasību ievērošanas nosacījumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 14.janvāra noteikumos Nr.18 “Noteikumi par 2006.gada Konvencijas par darbu jūrniecībā (MLC konvencija) piemērojamām prasībām attiecībā uz dzīvojamām telpām un atpūtai paredzēto aprīkojumu uz kuģa un šo prasību ievērošanas nosacījumi”” (turpmāk – Projekts) precizē 2006.gada Konvencijā par darbu jūrniecībā (MLC konvencija) noteikto prasību attiecībā uz dzīvojamām telpām un atpūtai paredzēto aprīkojumu piemērošanas kārtību uz kuģiem, uz kuriem attiecas MLC konvencija.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Mērķis ir precizēt Ministru kabineta 2014.gada 14.janvāra noteikumus Nr.18 “Noteikumi par 2006.gada Konvencijas par darbu jūrniecībā (MLC konvencija) piemērojamām prasībām attiecībā uz dzīvojamām telpām un atpūtai paredzēto aprīkojumu uz kuģa un šo prasību ievērošanas nosacījumi” (turpmāk – Noteikumi Nr. 18).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Noteikumi Nr. 18 ir izdoti pamatojoties uz Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 30.panta trešo daļu, kas paredz, ka Ministru kabinets nosaka piemērojamās MLC konvencijas prasības attiecībā uz dzīvojamām telpām un atpūtai paredzēto aprīkojumu uz kuģa un šo prasību ievērošanas nosacījumus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašreiz Noteikumi Nr. 18 saskaņā ar tajos noteikto nosaka prasības visiem (izņemot Noteikumos Nr. 18 paredzētos izņēmumus) komercdarbībā iesaistītajiem kuģiem, kuriem līgums par kuģa būvi ir noslēgts 2013.gada 20.augustā vai vēlāk. Savukārt, kuģiem, kuriem līgums par kuģa būvi ir noslēgts pirms 2013.gada 20.augusta tiek piemērotas 1949. gada pārskatītajā Konvencijā par apkalpes telpām (nr. 92) un 1970. gada Konvencijā par apkalpes telpām (papildus noteikumi) (nr. 133) noteiktās prasības, kā to paredz MLC konvencijas 3.1. noteikuma 2.punkts.
Lai uzlabotu nacionālā normatīvā regulējuma uztveramību un skaidrību attiecībā uz MLC konvencijas 3.1. noteikuma piemērošanu uz Latvijas kuģiem, kā arī ņemot vērā Starptautiskās darba organizācijas Konvenciju un rekomendāciju ieviešanas ekspertu komitejas komentārus, noteikumi Nr. 18 ir jāpapildina ar piemērojamām prasībām kuģiem, kuriem līgums par kuģa būvi ir noslēgts pirms 2013.gada 20.augusta.
Pamatojoties uz LR Uzņēmuma reģistra 2020. gada 23. decembra lēmumu “Par reorganizācijas ierakstīšanu komercreģistrā” Nr.6-12/128017, nepieciešams precizēt MK 439 minēto nosaukumu no valsts akciju sabiedrība “Latvijas Jūras administrācija” uz valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Latvijas Jūras administrācija”.
Dažas Noteikumu Nr. 18 normas (8.2.apakšpunkts un 50.punkts) ir redakcionāli jāprecizē, lai nodrošinātu pilnīgu atbilstību MLC konvencijā noteiktajam.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz, ka Noteikumi Nr. 18 turpmāk noteiks attiecīgās prasības arī tiem kuģiem, kuriem līgums par kuģa būvi ir noslēgts pirms 2013.gada 20.augusta, ietverot atsauci uz šiem kuģiem piemērojamām prasībām, t.i., 1949. gada pārskatītajā Konvencijā par apkalpes telpām (nr. 92) un 1970. gada Konvencijā par apkalpes telpām (papildus noteikumi) (nr. 133) noteiktajām prasībām. Prasības pēc būtības nemainās.
Projekts paredz precizēt Latvijas Jūras administrācijas nosaukumu, kā arī Noteikumu Nr. 18 8.2.apakšpunktu un 50.punktu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Kuģu īpašnieki
Ietekmes apraksts
Projekts attiecas uz kuģu īpašniekiem, tomēr  pēc būtības kuģu īpašniekiem netiek izvirzītas nekādas jaunas prasības.
Juridiskās personas
  • Kuģu īpašnieki
Ietekmes apraksts
Projekts attiecas uz kuģu īpašniekiem, tomēr  pēc būtības kuģu īpašniekiem netiek izvirzītas nekādas jaunas prasības.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, VSIA "Latvijas Jūras administrācija"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Tiks papildināts.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Tiks papildināts. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • VSIA "Latvijas Jūras administrācija"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Projekts neparedz izmaiņas institucionālajā struktūrā, kā arī neietekmē pieejamos cilvēkresursus.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi