Anotācija (ex-ante)

22-TA-2235: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.3. pasākuma "Uzņēmuma atbalsts dalībai kapitāla tirgos" īstenošanas noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 19.panta 13. un 6.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Veicināt komersantu attīstībai nepieciešamā finansējuma piesaisti kapitāla tirgos, tādējādi paaugstinot komersantu starptautisko konkurētspēju, kā arī sekmējot investīcijas dzīvotspējīgos un inovatīvos uzņēmumos, ļaujot tiem straujāk augt un attīstīties.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pēc divu gadu intensīva darba 2020. gada sākumā Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banku, Finanšu ministriju, kā arī kapitāla tirgus ekspertiem izstrādāja jaunu, ES fondu līdzfinansētu programmu uzņēmējiem "Atbalsts mazo, vidējo komersantu finansējuma piesaistei kapitāla tirgos” (turpmāk - 3.1.1.3.pasākums). Tās mērķis ir veicināt Latvijas uzņēmumu attīstībai nepieciešamā finansējuma piesaisti kapitāla tirgos, tādējādi paaugstinot uzņēmumu vietējo un starptautisko konkurētspēju un vienlaikus attīstot kapitāla tirgu Latvijā. 3.1.1.3. pasākumam paredzētais finansējums sasniedza 1 miljonu eiro.

3.1.1.3. pasākums tika īstenota četrās atlases kārtās, kuru ietvaros tika saņemti 24 pieteikumi. Atbalsta pretendenti pārstāv dažādas nozares, tostarp ražošanu, tirdzniecību un finanšu pakalpojumus.
Jāuzsver, ka uzņēmumu interese būtiski pārsniedz iesniegto pieteikumu skaitu, par ko liecina kopumā vairāk kā 600 uzņēmēju un interesentu dalība ar minētā pasāli,a saistītajos informatīvajos pasākumos un semināros, pat neskatoties uz nenoteiktību, kādā uzņēmumiem ir nācies strādāt pēdējo divu gadu laikā. Attiecīgi, vairāki uzņēmumi nogaidīja ar lēmuma pieņemšanu par dalību 3.1.1.3.pasākumā gan neskaidrās globālās situācijas, gan privātu iemeslu dēļ, vienlaikus cerot uz programmas turpinājumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Finanšu sektora attīstības plānā 2021.-2023. gadam norādīts: Latvija ir starp tām valstīm, kur kapitāla tirgus attīstībā vēl ir liels potenciāls. Vērtējot pēc akciju tirgus kapitalizācijas pret Iekšzemes kopproduktu, Latvija ir pēdējā vietā starp ES valstīm, būtiski atpaliekot arī no kaimiņvalstīm. Tāpat arī 2023. gada 20.jūnija Ministru kabineta sēdes izskatītajā informatīvajā ziņojumā par “Prioritārie rīcības virzieni ekonomikas transformācijas īstenošanai” tika minēts, ka privātās investīcijas veido vien 17% IKP, bet mērķim būtu jābūt vismaz 23-25% no IKP. Tas parāda, ka Latvijas akciju tirgus attīstības jomā būtiski atpaliek no tā potenciāla, kas būtu atbilstošs mūsu ekonomikas attīstības līmenim. Lai veicinātu vietējo kapitāla tirgu, programma būtu jāturpina, kas nodrošinātu Latvijas ekonomikas stiprināšanu un veicinātu uzņēmumu pieejamību diversificētiem finansējuma avotiem, ņemot vērā zemo uzņēmumu kapitalizācijas līmeni, kas ierobežo arī aizdevumu izsniegšanu tālākai attīstībai.

Vienlaikus jāņem vērā, ka finansējuma piesaiste kapitāla tirgos ir ilgtermiņa lēmums un realizācija aizņem salīdzinoši ilgu laiku, līdz ar to programmai un tās ietvaros pieejamajam līdzfinansējumam būtu jānodrošina esošās programmas pēctecība, jābūt pieejamai pastāvīgi ilgstošā laika periodā, ļaujot uzņēmumiem pieņemt lēmumu, sagatavot nepieciešamo dokumentāciju, nodrošināt nepieciešamo prasību ievērošanu un to īstenošanu paredzētajā periodā.
Risinājuma apraksts
Lai veicinātu komersantu attīstībai nepieciešamā finansējuma piesaisti kapitāla tirgos, tādējādi paaugstinot komersantu starptautisko konkurētspēju, kā arī sekmējot investīcijas dzīvotspējīgos un inovatīvos uzņēmumos, ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem”1.2.1.3. pasākuma "Uzņēmuma atbalsts dalībai kapitāla tirgos" īstenošanas noteikumu projektu tiek paredzēts pasākums "Uzņēmuma atbalsts dalībai kapitāla tirgū" (turpmāk - 1.2.1.3. pasākums). 1.2.1.3. pasākums izstrādāts līdzīgi kā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada perioda programmai "Atbalsts mazo, vidējo komersantu finansējuma piesaistei kapitāla tirgos” uzlabojot dažus nosacījumus, ņemot vērā iepriekšējā programmā gūto pieredzi. Ar inovāciju saprotot, ka tiek ieviestas inovācijas, piemēram, jauna vai būtiski uzlabotas preces, pakalpojuma vai procesa radīšana, vai kā piemēram tiek veikta sadarbība ar zinātniekiem vai pētnieciskajām organizācijām, lai attīstītu inovācijas šajā uzņēmumā.

1.2.1.3. pasākums ir turpinājums un izstrādāts līdzīgi kā darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt mazo, vidējo komersantu izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" 3.1.1.3. pasākums "Atbalsts mazo, vidējo komersantu finansējuma piesaistei kapitāla tirgos",  uzlabojot dažus nosacījumus, ņemot vērā iepriekšējā programmā gūto pieredzi.

Atbalsta instrumenta dizains

Atbalsts plānots komersantiem - komercreģistrā reģistrētām kapitālsabiedrībām, kas atbilst mazā un vidējā komersanta statusam saskaņā ar Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014 ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014) I pielikuma 2. panta 1. punktu, vai  mazas vidējās kapitalizācijas sabiedrības, kas atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2015.gada 25.jūnija Regulas (ES) 2015/1017 par Eiropas Stratēģisko investīciju fondu, Eiropas Investīciju konsultāciju centru un Eiropas Investīciju projektu portālu, ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1291/2013 un (ES) Nr. 1316/2013 – Eiropas Stratēģisko investīciju fonds (turpmāk - Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr. 2015/1017) 2.pantam;

1.2.1.3. pasākumam plānotais finansējums ir 1 973 896 euro un atbalsts pasākuma ietvaros tiek sniegts granta veidā saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013).

Vienlaikus Noteikumu projekts paredz, ka atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz MK Noteikumu 5. punktā minētajam plānotajam kopējam attiecināmajam finansējuma apmēram. Attiecīgi ar MK noteikumu projektu tiek paredzēts, ka pēc Finanšu ministrijas sagatavotā vidusposma pārskata sagatavošanas, atbilstoši Vadības un kontrole sistēmas aprakstam, Ekonomikas ministrija veiks grozījumus šajā normatīvajā aktā, kas paredz palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz MK Noteikumu 5. punktā minētajam plānotajam kopējam attiecināmajam finansējuma apmēram.

Pasākums paredz nodrošināt atbalstu gan akciju, gan parāda vērstpapīru (obligāciju) emisijai.
Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējiem ir jānodrošina sekmīga akciju iekļaušana AS “Nasdaq Riga” Baltijas Regulētajā tirgū (Baltijas Oficiālajā sarakstā vai Baltijas Otrajā sarakstā) vai Baltijas Alternatīvajā tirgū “First North” (First North Baltijas akciju saraksts) vai sekmīga parāda vērtspapīru iekļaušana AS “Nasdaq Riga” Baltijas Regulētajā tirgū – Baltijas parāda vērtspapīru sarakstā (Korporatīvie Parāda vērtspapīri) vai Alternatīvajā tirgū “First North” (First North Baltijas parāda vērtspapīru saraksts).

Par sekmīgu akciju emisiju uzskata akciju emisiju vismaz 500 000 euro apmērā, kas iekļauta jebkura AS “Nasdaq Riga” regulētā tirgus akciju sarakstā pēc projekta iesniedzēja izvēles, ja attiecīgā akciju iekļaušana regulētajā tirgū notiek ne vēlāk kā trīs gadu laikā no sadarbības iestādes līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas. Ņemot vērā 3.1.1.3. pasākumā gūto pieredzi, kur termiņš bija noteikts akciju iekļaušanai regulētajā tirgū ne vēlāk kā divu gadu laikā, prakse pierādīja, ka komersanti nevar iekļauties šajā termiņā, attiecīgi 1.2.1.3. pasākumā šis termiņš tiek pagarināts līdz trīs gadiem. Sadarbība iestāde, kas slēdz līgumu par projekta īstenošanu, ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra.
Par sekmīgu parāda vērtspapīru emisiju uzskata emisiju bez minimālā kvantitatīvā sliekšņa iekļaušanu jebkura AS “Nasdaq Riga” regulētā tirgus parāda vērtspapīru sarakstā pēc projekta iesniedzēja izvēles, ja attiecīgo parāda vērtspapīru iekļaušana regulētajā tirgū notiek ne vēlāk kā trīs gadu laikā no sadarbības iestādes līguma par pasākuma darbību īstenošanu noslēgšanas.

Pasākuma ietvaros tiek paredzēta iespēja iesniegt divus projekta iesniegumus uz abiem atbalstāmajiem pasākumiem, bet tikai tad, ja finansējuma saņēmējs ir sekmīgi iekļāvis parāda vērtspapīrus tirdzniecības vietā, tas var pieteikties uz atbalstu arī akciju iekļaušanai tirdzniecības vietā, un, ja netiek pārsniegts Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktais maksimālais apmērs.Nav atbalstāms projekta iesniegums uz parāda vērtspapīru iekļaušanu, ja projekta iesniedzējs ir pieteicies  un saņem atbalstu akciju iekļaušanu tirdzniecības vietā. Savukārt ir atbalstāms projekta iesniegums, kura iesniedzējs iepriekš ir saņēmis atbalstu akciju emisijai (piemēram, 2014.–2020. gada plānošanas periodā vai šajā pašā pasākumā), bet līdz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdim projekts ir pilnībā pabeigts. Tas attiecas gan uz gadījumiem, kad projekta iesniedzējs pretendē uz atbalstu akciju emisijai, gan uz gadījumiem, kad projekta iesniedzējs pretendē uz atbalstu parāda vērtspapīriem.

Pasākuma ietvaros plānots akciju emisijas gadījumā atbalstāmi šādi tirdzniecības vietas iekļaušanas veidi: sākotnējais publiskais piedāvājums (initial public offering jeb IPO), privātā izvietošana, otrreizējs publiskais piedāvājums (secondary public offering jeb SPO), turpmākais publiskais piedāvājums (follow-on public offering jeb FPO), kā arī akciju iekļaušana tirdzniecības vietā bez publiskā piedāvājuma (technical listing) kopā ar otrreizēju publisku piedāvājumu.

Pasākuma ietvaros ir attiecināmas šādas finansējuma saņēmējam sniegto ārējo konsultantu pakalpojumu izmaksas akciju vai parāda vērtspapīru iekļaušanai tirdzniecības vietā:

 - kapitāla piesaistīšanas (emisijas organizētāja pakalpojumu) izmaksas;
 - prospekta vai reģistrācijas dokumenta, parāda vērtspapīru apraksta un kopsavilkuma, ja prospekts sastāv no atsevišķiem dokumentiem, pamatprospekta, galīgo noteikumu, saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2017.gada 14.jūnija Regulas (ES) 2017/1129 par prospektu, kurš jāpublicē, publiski piedāvājot vērtspapīrus vai atļaujot to tirdzniecību regulētā tirgū, un ar ko atceļ Direktīvu 2003/71/EK 6., 7., 8. un 10. pantā noteikto, piedāvājuma dokumenta vai uzņēmuma apraksta, vai emisijas noteikumu sagatavošanas, apstiprināšanas un publicēšanas izmaksas;
 - padziļinātās izpētes (Due diligence) un ar to saistītās izpētes izdevumi,
 - alternatīvā tirgus “First North” sertificētā konsultanta piesaistes un pakalpojumu izmaksas līdz vērtspapīru iekļaušanai Alternatīvajā tirgū “First North”;
 - jebkuras juridiskās, finanšu, nodokļu, auditoru, sertificētu konsultantu konsultāciju izmaksas.

Tāpat attiecināmas arī obligātās komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu nodrošināšanas izmaksas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Regula Nr. 2021/1060) 47. pantam un 50. pantam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām, kas nepārsniedz 5 procentus no komersantam piešķirtā atbalsta apmēra.

Ievērojot līdzšinējo kārtību un pieredzi, lielākās izmaksas kā akciju, tā parāda vērtspapīru iekļaušanai tirdzniecības vietā galvenokārt sastāda juridisko, finanšu un nodokļu pakalpojumu izmaksas. Ņemot vērā, ka šīs izmaksas ir saistītas ar pasākuma ietvaros atbalstāmo darbību īstenošanu, tad šīs izmaksas nav uzskatāmas par pastāvīgām vai periodiskām, un tās nav saistītas ar komersanta parastajām darbības izmaksām, piemēram, kārtējiem nodokļu konsultāciju pakalpojumiem, regulāriem juridiskajiem pakalpojumiem vai reklāmas pakalpojumiem. Attiecināmas ir izmaksas, kas komersantam rodas projekta īstenošanas laikā, lai veiktu juridiskās struktūras maiņu, tas ir, mainot kapitālsabiedrības veida maiņu no sabiedrības ar ierobežotu atbildību uz akciju sabiedrību.


Pasākuma ietvaros netiek sniegts finansējums
Ņemot vērā, ka pasākums ir vērsts uz finansējuma piesaistīšanu komersantiem kapitāla tirgos – akciju emisiju un parāda vērtspapīru emisiju, un līdz ar to, saņemot atbalstu, komersants nevar nodalīt izmaksas vai darbības tā, lai tā darbības kādā konkrētā nozarē negūst labumu piešķirtā atbalsta ietvaros. Tāpēc nav pieļaujams, ka projekta iesniedzējs darbojas kādā nozarē, kas minētas kā aizliegtās šo noteikumu ietvaros.

Tāpat arī pasākuma ietvaros netiek piešķirts atbalsts, ja projekta iesniedzējs:
 1) pēdējo 24 mēnešu laikā ir veicis kapitāla piesaisti, emitējot parāda vērtspapīrus par kopējo summu, kas pārsniedz 1 000 000 euro.
Atbalsta programma ir pieejama arī tiem komersantiem, kuri jau šobrīd ir veikuši tehnisko listingu, proti, ir iekļāvuši savas akcijas Tirdzniecības vietā bez kapitāla piesaistes. Šādi komersanti nākotnē var pieņemt lēmumu palielināt savu pamatkapitālu, emitējot jaunas akcijas, tādējādi piesaistot papildus līdzekļus komercdarbības attīstībai, ar šādu soli arī tiktu palielināts akciju skaits brīvā publiskā apgrozībā.
 2) projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī sadarbības iestādei tirdzniecības vietā nav emitējis visas spēkā esošās prospektā norādītās akcijas vai obligācijas. Tas nozīmē, ka tiek ļauts iesniegt pieteikumu tiem komersantiem, ja tie ir jau iepriekš kotējušies tirdzniecības vietā, tomēr uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi tiem nav spēkā esošs emisijas prospekts par akciju vai obligāciju emisiju tirdzniecības vietā;
3)saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju ir nodokļu vai nodevu parādnieks, tai skaitā, ja tam ir valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos.

Noteikumu ietvaros tiek paredzēts, ka finansējuma saņēmējs sniedz apliecinājumu, ka darbības rezultātā tiks ievērots princips "Nenodarīt būtisku kaitējumu" un netiks radīts būtisks kaitējums. Šī pasākuma ietvaros atbalstāmās darbības kotācijai biržā (konsultāciju un dokumentu sagatavošanas izmaksas) neparedz būtisku kaitējumu videi, savukārt, lai nodrošinātu, ka atbalsts netiek sniegts uzņēmumiem, kas savukārt ietekmē vidi, komersantam jāsniedz apliecinājums par principa "Nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanu.

Pasākuma ietvaros nav attiecināmas izmaksas par jebkura regulētā tirgus (AS “Nasdaq Riga” / Nasdaq centrālā vērtspapīru depozitārija Societas Europaea (turpmāk – Nasdaq CSD SE) emitentiem piemērojamām maksām, pievienošanās un gada maksām, maksām par AS “Nasdaq Riga” / Nasdaq CSD SE pakalpojumiem un citas regulārās maksas saistībā ar kotāciju un tirdzniecību), ar iekļaušanu regulētajā tirgū nesaistītām izmaksām un regulāriem maksājumiem ikdienas komercdarbības ietvaros. Tāpat nav attiecināmas projekta iesniedzēja iekšējās pārveides izmaksas, kas nav tieši saistītas ar iekļaušanu regulētajā tirgū un nepieciešamas šim mērķim (piemēram, izmaiņas finansējuma saņēmēja iekšējā organizatoriskajā struktūrā – nodaļu, departamentu u.tml. struktūrā) un izmaksas, par kurām nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinošie dokumenti.

Ņemot vērā to, ka iepriekšējā periodā tika iesniegti pieteikumi (MVU), kur nepieciešamais atbalsts būtu virs 3.1.1.3. pasākuma regulējumā noteiktā sliekšņa, kā arī apsverot Finanšu nozares asociācijas priekšlikumus par atbalsta sliekšņa palielināšu, 1.2.1.3. pasākumā tieik noteikts, ka vienam projekta iesniedzējam maksimālais publiskais finansējums ir 200 000 euro viena akciju emisijas iesnieguma gadījumā un 120 000 euro viena parādu vērtspapīru emisijas iesnieguma gadījumā, maksimālajai atbalsta intensitātei nepārsniedzot 50 procentus no pasākumam attiecināmajām izmaksām.

Pasākuma ietvaros finansējums tiek izmaksāts tikai pēc sekmīgas akciju vai parāda vērstpapīru iekļaušanās tirdzniecības vietā – proti, komersants vispirms iesniedz projekta iesnieguma dokumentāciju sadarbības iestādei un finansējums tiek izmaksāts tikai pēc sekmīgas iekļaušanās tirdzniecības vietā ar mērķi nodrošināt finansējuma saņēmēju motivāciju sagatavot pēc iespējas kvalitatīvu projektu iesniegumu iesniegšanu. Atbalsts piešķiršanas brīdis ir diena, kad sadarbības iestāde pieņēmusi lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai izdevusi atzinumu par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi, ja iepriekš pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.

Sadarbības iestāde pēc šo noteikumu apstiprināšanas, izstrādās projektu iesniegumu atlases nolikumu, kurā tiks noteikts, ka atbalsta piešķiršanas brīdis ir diena, kad sadarbības iestāde ir pieņēmusi lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai sniegusi atzinumu par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi, ja iepriekš pieņemts lēmums projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu. 

Finansējuma saņēmējs zaudē tiesības uz finansējumu, ja nesasniedz mērķus, kuriem finansējums piešķirts, neuzsāk pasākuma darbības divu gadu laikā no līguma noslēgšanas dienas vai nepilda noteikumu projektā vai līgumā ar sadarbības iestādi par pasākuma darbību īstenošanu noteiktos pienākumus.

Akciju emisijas un parāda vērtspapīru emisijas atbalstāmo darbību ietvaros divu gadu laikā no sadarbības iestādes līguma par pasākuma darbību īstenošanu noslēgšanas atbilstoši komersanta iesniegtajam darbības plānam un tā izpildes laika grafikam finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādei vienu no zemāk norādītajiem dokumentiem:
1) prospekta vai reģistrācijas dokumentu, parāda vērtspapīru aprakstu un kopsavilkuma, ja prospekts sastāv no atsevišķiem dokumentiem, vai
2) piedāvājuma dokumentu vai AS “Nasdaq Riga” apstiprinātu komersanta aprakstu (ja saskaņā ar Finanšu instrumentu tirgus likuma 16.pantu finansējuma saņēmējam nav pienākums sagatavot emisijas prospektu, prospektu vai piedāvājuma dokumentu).

Līdz 2029.gada 31.decembrim plānots atbalstīt vismaz 10 uzņēmumus (tai skaitā: mikrouzņēmumi, mazi, vidēji un lieli uzņēmumi), kas saņem grantus un piesaistīt privāto finansējumu līdz 2 000 000 euro vai 1 662 562 euro, ja netiek piešķirts elastības finansējums 15% apmērā (ieskaita komersanta līdzfinansējumu un tirdzniecības vietā piesaistīto privāto finansējumu). Tāpat plānots, ka  īstenojot projektus tiks piesaistīts finansējums kapitāla tirgos vairāk kā 5 milj. euro apmērā. 1.2.1.3.pasākuma ietvaros atbalsts tiks sniegts arī mazām vidējās kapitalizācijas sabiedrībām, kurās saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr. 2015/1017 2. panta 6. punktā snigto definīciju jābūt līdz 499 nodarbināto un tās nav uzskatāmas par maziem vai vidējiem uzņēmumiem, no kā izriet, ka minētā rādītāja ietvaros šie uzņēmumi tiks uzskaitīti kā lielie uzņēmumi.

Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam (noteikts ERAF finansējuma sadalījums pa intervences kodiem, kur 1.2.1.3.pasākuma ietvaros ir 21. intervences kods "MVU uzņēmējdarbības attīstība un internacionalizācija, tostarp ienesīgi ieguldījumi", kuram piemērojams finansējums 1 677 811 EUR apmērā. 

Finansējuma saņēmējam ir jānodrošina Viedās specializācijas stratēģijas (RIS3) (zināšanu ietilpīga bioekonomika; biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija; fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas; viedā enerģētika un mobilitāte; informācijas un komunikācijas tehnoloģijas) datu ievade Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
Vienlaikus Sabiedrības iestāde nodrošina datu pieejamību Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā par komersanta lielumu, saskaņā ar 2.1.apakšpunktu un par Viedās specializācijas jomā atbalstītajiem projektiem.

Projektu iesniegumu norise
Projektu iesnieguma iesniegšanu paziņo sadarbības iestāde ne vēlāk kā mēnesi pēc projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju apstiprināšanas Uzraudzības komitejā, un projektu iesniegumu izsniegšanu izsludina vienu reizi par visu pieejamo finansējumu. Projekta iesniegumu vērtēšana var tik uzsākta uzreiz pēc tā saņemšanas un lēmumi par projektu iesniegumu apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu tiek pieņemti projektu iesniegumu iesniegšanas secībā. Komersants iesniegumus var iesniegt sākot ar iesniegumu atlases iesniegšanas dienu līdz šo noteikumu 39.punktā minētajam termiņam, bet ne vēlāk kā līdz līdz 2026.gada 31.decembrim.

Lai nodrošinātu, ka pasākumā pieejamais finansējums tiek piešķirts pēc iespējas gatavākiem projektu iesniegumiem ar augstāku sekmības potenciālu tirdzniecības vietā, projektu iesniegumu vērtēšanas laikā var tikt piesaistīts tirdzniecības vietas eksperts, kā arī var tikt lūgts atsevišķs tirdzniecības vietas atzinums par konkrētā komersanta gatavību dalībai tirdzniecības vietā.

Vienkāršoto izmaksu metodikas
Saskaņā Regulas  Nr. 2021/106053. panta 2. punktu, darbības vai projekti, kas ir daļa no darbības, kuri saņem atbalstu no Kohēzijas fonda, Eiropas Reģionālās attīstības fonda vai Eiropas Sociālais fonds Plus un kuru kopējās izmaksas nepārsniedz 200 000 euro, visas izmaksas  tiek segtas ar vienu vienību, fiksētās summas maksājumu vai vienoto likmju veidā, izņemot darbības, kurām atbalsts kvalificējams kā komercdarbības (izņemot de minimis) atbalsts. 

Pasākuma īstenošanā tiks piemērotas Atbildīgās iestādes sagatavotās un Vadošās iestādes saskaņotās 2021.-2027.gada plānošanas perioda vienkāršoto izmaksu metodikas grantu atbalstam, kas paredzēta sekmīgai akciju vai parāda vērtspapīru iekļaušanai tirdzniecības vietā (attiecīgi noteikumu 20.punktā minētajām izmaksām), tiklīdz minētās metodikas būs stājušās spēkā - kad tās ir saskaņojusi Vadošā iestāde un apstiprinājusi Atbildīgā iestāde. Šīs metodikas tiks saskaņotas līdz pasākuma uzsākšanai. Ja projekta īstenošanas laikā Atbildīgā iestāde izstrādās vienkāršoto izmaksu metodiku, kādām no pasākumā paredzētajām izmaksām, to piemēro, sākot ar tās spēkā stāšanās brīdi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • mazie uzņēmumi
  • vidējie uzņēmumi
  • lielie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Veicināta komersantu attīstībai nepieciešamā finansējuma piesaiste kapitāla tirgos, tādējādi paaugstinot komersantu starptautisko konkurētspēju, kā arī sekmējot investīcijas dzīvotspējīgos un inovatīvos komersantos.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Ar tiesisko regulējumu mazajiem un vidējiem komersantiem tiek radīti labvēlīgi apstākļi ārējā finansējuma piesaistīšanai komercdarbības attīstīšanai, paplašināšanai, jaunu produktu vai pakalpojumu piedāvāšanai, izmantojot biržas pakalpojumus, līdz ar to kopējā ietekme uz tautsaimniecību ir vērtējama kā pozitīva.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Veicināta komersantu attīstībai nepieciešamā finansējuma piesaiste kapitāla tirgos, tādējādi paaugstinot komersantu starptautisko konkurētspēju

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
255 000
0
255 000
255 000
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
255 000
0
255 000
255 000
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
300 000
0
300 000
300 000
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
300 000
0
300 000
300 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-45 000
0
-45 000
-45 000
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-45 000
0
-45 000
-45 000
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-45 000
-45 000
-45 000
5.1. valsts pamatbudžets
0
-45 000
-45 000
-45 000
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Pasākumam pieejamais plānotais kopējais finansējums ir 1 973 896 euro (t.sk. elastības finansējums 311 334 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums (turpmāk – ERAF) 1 677 811 euro apmērā (t.sk. elastības finansējums 264 634 euro) un valsts budžeta finansējums – 296 085 euro apmērā (t.sk. elastības finansējums 46 700 euro). Maksimālais ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.


Provizoriskais kopējā finansējuma izlietojums pa gadiem:
2023.g. - 0
2024.g. – 300 000 euro
2025.g. – 300 000 euro
2026.g. – 300 000 euro
2027.g. – 300 000 euro
2028.g - 300 000 euro
2029.g - 473 896 euro
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Pasākuma īstenošanai Finanšu ministrija pieprasīs finansējuma pārdali no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 ( 2014. gada 17. jūnijs ), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ.
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 1407/2013 ( 2013. gada 18. decembris ) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam Dokuments attiecas uz EEZ
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1060 (2021. gada 30. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32018R1046
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32017R1129
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2017.gada 14.jūnija Regulas (ES) 2017/1129 par prospektu, kurš jāpublicē, publiski piedāvājot vērtspapīrus vai atļaujot to tirdzniecību regulētā tirgū, un ar ko atceļ Direktīvu 2003/71/EK
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 ( 2014. gada 17. jūnijs ), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikuma 2. panta 1. punkts
2.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 1407/2013 ( 2013. gada 18. decembris ) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam Dokuments attiecas uz EEZ
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 1407/2013
13.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 1.panta 1.punkts
17.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 
21.punkts; 33.punkts; 34.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 6.panta 4.punkts
32.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 3. panta 2. punkts
35.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 2. panta 2. punkts
36.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 7.panta 4.punkts un 8.pants
38.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1060 (2021. gada 30. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regula (ES) Nr. 2021/1060 
23.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regula (ES) Nr. 2021/1060 47.un 50.pants
25.1.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regula Nr. 2018/1046
29.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2017.gada 14.jūnija Regulas (ES) 2017/1129 par prospektu, kurš jāpublicē, publiski piedāvājot vērtspapīrus vai atļaujot to tirdzniecību regulētā tirgū, un ar ko atceļ Direktīvu 2003/71/EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regula Nr. 2017/1129
20.1.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
nav

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera", Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Finanšu nozares asociācija
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Laika periodā no 2023.gada 16.februāra līdz 2023.gada 2.martam MK noteikumu projekts tika izsludināts publiskā apspriešanā. Laika perioda nav saņemti komentāri par MK noteikumu projektu.Vienlaikus projektā tiek ietverti nozaru asociācijas un biedrību priekšlikumi.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Pasākumam nav ietekmes uz horizontālajiem principiem (HP):
* “Klimatdrošināšana”;
* “Energoefektivitāte pirmajā vietā”;
* “Nenodarīt būtisku kaitējumu”;
* “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” (VINPI)

Vienlaikus projekta iesniegumu vērtēšanā tiks piemērots HP VINPI specifiskais atbilstības kritērijs. Kritērijā tiks vērtēts, vai projekta iesniegumā ir paredzēta vismaz viena vispārīgā HP VINPI darbība.
Pielikumi