22-TA-858: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Veterinārās prasības un kārtība Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvnieku ievešanai Latvijas Republikā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 5.1 panta trešā daļa.
Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 10. panta pirmā daļa.
Veterinārmedicīnas likuma 25. panta 4. un 6. punkts.
Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 10. panta pirmā daļa.
Veterinārmedicīnas likuma 25. panta 4. un 6. punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Veterinārās prasības un kārtība Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvnieku ievešanai Latvijas Republikā" (turpmāk – noteikumu projekts) sagatavots, lai nodrošinātu atbalstu tiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri, bēgot no Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta, ierodas Latvijas Republikā kopā ar dzīvniekiem, un lai nodrošinātu Latvijā ievesto tiem piederošo dzīvnieku reģistrāciju un obligāto veselības prasību ievērošanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta dēļ no Ukrainas izceļojušie civiliedzīvotāji ierodas Latvijā kopā ar mājas (istabas) dzīvniekiem. Tāpat Latvijā tiek ievesti dzīvnieki, kas pieder tiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri pēc bruņotā konflikta sākuma ieceļojuši Latvijā.
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 5.1 panta trešajā daļā dots pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā kopā ar Ukrainas civiliedzīvotājiem ieceļojošos vai ievestos tiem piederošos suņus, kaķus, mājas (istabas) seskus un zirgus (turpmāk – dzīvnieki) reģistrē un nodrošina šiem dzīvniekiem obligāto veselības prasību izpildi, kā arī dzīvnieku obligāto veselības prasību izpildei īstenojamo pasākumu samaksas maksimālo apmēru un samaksas kārtību par minētajiem pasākumiem un dzīvnieku reģistrāciju.
Ministru kabineta noteikumi attieksies uz noteiktām dzīvnieku kategorijām, kuru ieceļošana no Ukrainas kopā ar to īpašniekiem šobrīd ir aktuāla, – suņiem, kaķiem un mājas (istabas) seskiem, kā arī zirgiem. Eiropas Savienības institūcijām un dalībvalstīm, kas robežojas ar Ukrainu, ir vienota nostāja par minēto dzīvnieku kategoriju ievešanu no Ukrainas, atkāpjoties no normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. Tāpēc ir pamatoti noteikt atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem tieši suņu, kaķu, mājas (istabas) sesku un zirgu (turpmāk – dzīvnieki) reģistrācijai un obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšanai.
Patlaban Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk – PVD) kā kompetentā iestāde dzīvnieku veselības uzraudzības jomā ir noteicis pagaidu kārtību rīcībai ar dzīvnieku, kas ieceļojis Latvijā kopā ar Ukrainas bēgļiem.
No 2022. gada 24. februāra līdz 24. martam PVD ir saņemta informācija par 188 kopā ar Ukrainas civiliedzīvotājiem ieceļojušajiem mājas (istabas) dzīvniekiem.
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 5.1 panta trešajā daļā dots pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā kopā ar Ukrainas civiliedzīvotājiem ieceļojošos vai ievestos tiem piederošos suņus, kaķus, mājas (istabas) seskus un zirgus (turpmāk – dzīvnieki) reģistrē un nodrošina šiem dzīvniekiem obligāto veselības prasību izpildi, kā arī dzīvnieku obligāto veselības prasību izpildei īstenojamo pasākumu samaksas maksimālo apmēru un samaksas kārtību par minētajiem pasākumiem un dzīvnieku reģistrāciju.
Ministru kabineta noteikumi attieksies uz noteiktām dzīvnieku kategorijām, kuru ieceļošana no Ukrainas kopā ar to īpašniekiem šobrīd ir aktuāla, – suņiem, kaķiem un mājas (istabas) seskiem, kā arī zirgiem. Eiropas Savienības institūcijām un dalībvalstīm, kas robežojas ar Ukrainu, ir vienota nostāja par minēto dzīvnieku kategoriju ievešanu no Ukrainas, atkāpjoties no normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. Tāpēc ir pamatoti noteikt atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem tieši suņu, kaķu, mājas (istabas) sesku un zirgu (turpmāk – dzīvnieki) reģistrācijai un obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšanai.
Patlaban Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk – PVD) kā kompetentā iestāde dzīvnieku veselības uzraudzības jomā ir noteicis pagaidu kārtību rīcībai ar dzīvnieku, kas ieceļojis Latvijā kopā ar Ukrainas bēgļiem.
No 2022. gada 24. februāra līdz 24. martam PVD ir saņemta informācija par 188 kopā ar Ukrainas civiliedzīvotājiem ieceļojušajiem mājas (istabas) dzīvniekiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Parastos apstākļos, Eiropas Savienībā no trešajām valstīm ievedot mājas (istabas) dzīvniekus – suņus, kaķus un mājas (istabas) seskus, ir jāizpilda prasības kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 12. jūnija Regulā (EK) Nr. 576/2013 par lolojumdzīvnieku nekomerciālu pārvietošanu un par regulas (EK) Nr. 998/2003 atcelšanu (turpmāk – regula 576/2013). Esošajā situācijā regulas 576/2013 prasības dzīvnieku ievešanas brīdī nav izpildāmas vai nav izpildāmas pilnībā, tāpēc dzīvnieku obligātās veselības prasības jāizpilda pēc dzīvnieka ievešanas Latvijā.
Veterinārmedicīnas likumā noteikts, ka Latvijā ir obligāta suņu reģistrācija Lauksaimniecības datu centra (turpmāk – LDC) mājas (istabas) dzīvnieku datubāzē.
Praktizējošo veterinārārstu darbības dzīvnieku veselības prasību nodrošināšanā ir maksas pakalpojums, tāpat kā mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācija LDC datubāzē un laboratorisko izmeklējumu veikšana valsts zinātniskajā institūtā "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"" (turpmāk – institūts BIOR).
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likums paredz, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem tiek sniegts valsts atbalsts un segtas izmaksas par obligāto veselības prasību izpildi un dzīvnieku reģistrēšanu. Ir jānosaka vienotas maksimālās maksas par obligāto veselības prasību izpildi.
Ievērojot regulā 576/2013 noteikto, noteikumu regulējums attieksies uz nekomerciālos nolūkos ievestajiem mājas (istabas) dzīvniekiem.
Veterinārmedicīnas likumā noteikts, ka Latvijā ir obligāta suņu reģistrācija Lauksaimniecības datu centra (turpmāk – LDC) mājas (istabas) dzīvnieku datubāzē.
Praktizējošo veterinārārstu darbības dzīvnieku veselības prasību nodrošināšanā ir maksas pakalpojums, tāpat kā mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācija LDC datubāzē un laboratorisko izmeklējumu veikšana valsts zinātniskajā institūtā "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"" (turpmāk – institūts BIOR).
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likums paredz, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem tiek sniegts valsts atbalsts un segtas izmaksas par obligāto veselības prasību izpildi un dzīvnieku reģistrēšanu. Ir jānosaka vienotas maksimālās maksas par obligāto veselības prasību izpildi.
Ievērojot regulā 576/2013 noteikto, noteikumu regulējums attieksies uz nekomerciālos nolūkos ievestajiem mājas (istabas) dzīvniekiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā attiecībā uz mājas (istabas) dzīvniekiem – suņiem, kaķiem un mājas (istabas) seskiem–- noteikta kārtība, kādā praktizējošie veterinārārsti pārbauda šo dzīvnieku apzīmēšanu ar mikročipu un dzīvniekam izsniegtos dokumentus par vakcināciju pret trakumsērgu un, ja nav izpildītas regulā 576/2013 noteiktās prasības, īsteno darbības šo prasību izpildei – apzīmē dzīvnieku, izsniedz mājas (istabas) dzīvnieka pasi, veic klīnisko apskati, vakcinē pret trakumsērgu.
Būtībā Latvija nav pirmā valsts, kurā ierodas Ukrainas civiliedzīvotāji ar dzīvniekiem, tāpēc jāparedz īpašs nosacījums, kā robežšķērsošanas vietās rīkoties ar dzīvniekiem, kas neatbilst regulā 576/2013 noteiktajām prasībām. Tā kā mājas (istabas) dzīvnieku nekomerciālu pārvietošanu robežkontroles vietās kontrolē Valsts ieņēmumu dienesta muitas amatpersonas, tiek paredzēts, ka šīs amatpersonas informēs PVD par suni, kaķi un mājas (istabas) sesku, kurš kopā ar Ukrainas civiliedzīvotāju ieceļo no trešās valsts, ja dzīvnieks neatbilst regulas 576/2013 prasībām. PVD un Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvalde savstarpēji saskaņos kārtību, kādā tās sadarbosies.
Būtībā Latvija nav pirmā valsts, kurā ierodas Ukrainas civiliedzīvotāji ar dzīvniekiem, tāpēc jāparedz īpašs nosacījums, kā robežšķērsošanas vietās rīkoties ar dzīvniekiem, kas neatbilst regulā 576/2013 noteiktajām prasībām. Tā kā mājas (istabas) dzīvnieku nekomerciālu pārvietošanu robežkontroles vietās kontrolē Valsts ieņēmumu dienesta muitas amatpersonas, tiek paredzēts, ka šīs amatpersonas informēs PVD par suni, kaķi un mājas (istabas) sesku, kurš kopā ar Ukrainas civiliedzīvotāju ieceļo no trešās valsts, ja dzīvnieks neatbilst regulas 576/2013 prasībām. PVD un Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvalde savstarpēji saskaņos kārtību, kādā tās sadarbosies.
Problēmas apraksts
Saņemta informācija par to, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem varētu būt nepieciešams Latvijā ievest zirgus no Ukrainas, tāpēc tiem arī būtu jānodrošina obligāto veselības prasību izpilde un reģistrācija atbilstoši prasībām, kas noteiktas Komisijas 2021. gada 10. jūnija Īstenošanas regulā (ES) 2021/963, ar ko nosaka noteikumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/429, (ES) 2016/1012 un (ES) 2019/6 piemērošanai attiecībā uz zirgu identifikāciju un reģistrāciju un izveido identifikācijas dokumentu paraugus attiecībā uz šiem dzīvniekiem (turpmāk – regula 2021/963), kā arī normatīvajos aktos par lauksaimniecības un akvakultūras dzīvnieku, to ganāmpulku un novietņu reģistrēšanas un lauksaimniecības dzīvnieku apzīmēšanas kārtību.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā noteikti:
1) pienākumi dzīvnieku turētājam tajā novietnē, kurā ievesti zirgi no Ukrainas;
2) kārtība, kādā praktizējošs veterinārārsts īsteno darbības, lai nodrošinātu atbilstību normatīvo aktu prasībām (zirga apzīmēšanu, dokumentu saņemšanu, veselības pārbaudi, noņemot paraugus analīzēm u.c.);
3) LDC īstenojamās darbības zirga reģistrācijai datubāzē.
1) pienākumi dzīvnieku turētājam tajā novietnē, kurā ievesti zirgi no Ukrainas;
2) kārtība, kādā praktizējošs veterinārārsts īsteno darbības, lai nodrošinātu atbilstību normatīvo aktu prasībām (zirga apzīmēšanu, dokumentu saņemšanu, veselības pārbaudi, noņemot paraugus analīzēm u.c.);
3) LDC īstenojamās darbības zirga reģistrācijai datubāzē.
Problēmas apraksts
PVD kā kompetentajai iestādei jābūt pieejamai informācijai par ievestajiem dzīvniekiem un darbībām ar tiem. Dzīvnieka īpašnieki un turētāji ir jāinformē par veiktajām darbībām ar dzīvnieku un iespējamiem ierobežojumiem. No praktizējošiem veterinārārstiem jāsaņem informācija par izdevumiem, kas radušies, pildot noteikumos noteiktos uzdevumus, un jānosaka to apmaksas kārtība.
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7. panta pirmās daļas 7. punktā noteikts, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem sedz izmaksas par dzīvniekiem noteikto obligāto veselības prasību izpildi un reģistrēšanu. Pārejas noteikumu 1. punktā noteikts, ka šā likuma 7. panta pirmajā un trešajā daļā, 12. panta pirmajā daļā un 13. panta pirmās daļas 1. punktā noteiktā atbalsta, kā arī Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegtos veselības aprūpes pakalpojumu izmaksas sedz valsts, sākot ar 2022. gada 24. februāri.
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7. panta pirmās daļas 7. punktā noteikts, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem sedz izmaksas par dzīvniekiem noteikto obligāto veselības prasību izpildi un reģistrēšanu. Pārejas noteikumu 1. punktā noteikts, ka šā likuma 7. panta pirmajā un trešajā daļā, 12. panta pirmajā daļā un 13. panta pirmās daļas 1. punktā noteiktā atbalsta, kā arī Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegtos veselības aprūpes pakalpojumu izmaksas sedz valsts, sākot ar 2022. gada 24. februāri.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā noteikts, kuri dokumenti jāsagatavo praktizējošam veterinārārstam. Veidlapas būs pieejamas PVD un LDC tīmekļvietnēs un tiks arī nosūtītas praktizējošajiem veterinārārstiem.
Noteikumu projektā noteikta kārtībā, kādā praktizējošie veterinārārsti sniedz informāciju par darbībām ar dzīvniekiem un iesniedz rēķinus par īstenoto darbību samaksu. Tāpat noteikts, ka PVD, LDC un institūts BIOR izmaksu aprēķinus iesniegs Zemkopības ministrijā, kas sagatavos Ministru kabineta rīkojuma projektu par papildu finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Noteikumu projekta pielikumā noteikts maksimālais apmērs, kādā no valsts budžeta līdzekļiem tiks segti praktizējošo veterinārārstu izdevumi par noteikumos ietverto prasību izpildi.
Noteikumu projektā noteikta kārtībā, kādā praktizējošie veterinārārsti sniedz informāciju par darbībām ar dzīvniekiem un iesniedz rēķinus par īstenoto darbību samaksu. Tāpat noteikts, ka PVD, LDC un institūts BIOR izmaksu aprēķinus iesniegs Zemkopības ministrijā, kas sagatavos Ministru kabineta rīkojuma projektu par papildu finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Noteikumu projekta pielikumā noteikts maksimālais apmērs, kādā no valsts budžeta līdzekļiem tiks segti praktizējošo veterinārārstu izdevumi par noteikumos ietverto prasību izpildi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Ukrainas civiliedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Ukrainas civiliedzīvotāji, kuri ieceļo Latvijā ar dzīvniekiem vai kuriem piederošie dzīvnieki tiek ievesti Latvijā, saņems atbalstu dzīvnieku reģistrācijai un obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšanai.
Juridiskās personas
- Veterinārmedicīniskās prakses iestādes (praktizējošie veterinārārsti)
Ietekmes apraksts
Veterinārmedicīniskās prakses iestādēs strādājošie praktizējošie veterinārārsti sniegs valsts apmaksātus pakalpojumus Ukrainas civiliedzīvotājiem, ievērojot kārtību, kas atšķiras no normatīvajos aktos noteiktās.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
148 584
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
148 584
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-148 584
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-148 584
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
148 584
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Kopējais nepieciešamais budžeta līdzekļu apmērs patlaban nav precīzi aprēķināms, jo nav iespējams noteikt, cik Ukrainas civiliedzīvotāju ieradīsies Latvijā ar dzīvniekiem, kā arī nav prognozējams termiņš palīdzības sniegšanai. Tāpat jāņem vērā, ka dzīvniekiem nodrošināms dažāds obligāto veselības prasību apjoms (piemēram, ne visiem mājas (istabas) dzīvniekiem būs nepieciešama apzīmēšana, vakcinācija pret trakumsērgu u.c.).
No 24. februāra līdz šī gada beigām atbalsta sniegšanai papildus no valsts budžeta nepieciešams indikatīvais finansējums 148 584 EUR apmērā. Finansējuma apmērs aprēķināts, ievērojot laikā no 24. februāra līdz 24. martam ievesto mājas (istabas) dzīvnieku skaitu (188 dzīvnieki), kā arī zirgu skaitu, ko ir gatavas uzņemt Latvijā esošās zirgu novietnes.
PVD veiktās darbības nepieciešamo dokumentu un informatīvo materiālu sagatavošanā, praktizējošo veterinārārstu informēšanā un pakalpojumu apmaksas nodrošināšanā tiek veiktas esošā finansējuma ietvaros.
No 24. februāra līdz šī gada beigām atbalsta sniegšanai papildus no valsts budžeta nepieciešams indikatīvais finansējums 148 584 EUR apmērā. Finansējuma apmērs aprēķināts, ievērojot laikā no 24. februāra līdz 24. martam ievesto mājas (istabas) dzīvnieku skaitu (188 dzīvnieki), kā arī zirgu skaitu, ko ir gatavas uzņemt Latvijā esošās zirgu novietnes.
Nr. p.k. | Pakalpojuma sniedzējs | Dzīvnieku skaits | Izmaksas par vienu dzīvnieku (euro) | Izmaksas kopā (euro) |
1. | Veterinārmedicīniskās prakses iestādes (praktizējošie veterinārārsti) | 123 656,00 | ||
1.1. | mājas (istabas) dzīvnieki (vidējās izmaksas par vienu dzīvnieku) |
1880 | 60,00 | 112 800,00 |
1.2. | zirgi | 100 | 108,56 | 10 856,00 |
2. | Institūts BIOR | 9 198,72 | ||
2.1. | mājas (istabas) dzīvnieki | 376 | 16,97 | 6 380,72 |
2.2. | zirgi | 100 | 28,18 | 2 818,00 |
3. | LDC | 15 729,00 | ||
3.1. | mājas (istabas) dzīvnieki | 1880 | 7,00 | 13 160,00 |
3.2. | zirgi | 100 | 25,69 | 2 569,00 |
Kopējais finansējums, euro | 148 583,72 |
PVD veiktās darbības nepieciešamo dokumentu un informatīvo materiālu sagatavošanā, praktizējošo veterinārārstu informēšanā un pakalpojumu apmaksas nodrošināšanā tiek veiktas esošā finansējuma ietvaros.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
1. Noteikumu pielikumā noteiktais veterinārmedicīniskās prakses iestādes īstenoto darbību maksas maksimālais apmērs noteikts, pamatojoties uz šādiem aprēķiniem:
1) maksa par mikroshēmu mājas (istabas) dzīvnieka apzīmēšanai, vakcīnu pret trakumsērgu, vakutainera stobriņu asins parauga noņemšanai noteikta, ievērojot tirgus cenas;
2) izdevumu apmērs par patērēto degvielu paraugu transportēšanai uz institūtu BIOR noteikts, lai varētu nodrošināt paraugu nogādāšanu uz tuvāko pieņemšanas punktu visā valsts teritorijā. Ievērojot to, ka paraugi jānogādā uz paraugu pieņemšanas vietām visā Latvijas teritorijā, un automašīnas, kādas izmanto veterinārārsti, kuri praktizē arī ārpus pilsētām, degvielas maksimālais apmaksājamais patēriņš noteikts 8 l uz 100 km, maksimālais attālums, kāds jāveic parauga nogādāšanai uz parauga pieņemšanas vietu ir 100 km (50 km x 2). Institūtam BIOR ir 25 paraugu pieņemšanas vietas;
3) maksa par mājas (istabas) dzīvnieka reģistrāciju datubāzē noteikta tādā apmērā, kāds no 2022. gada 1. jūlija tiks noteiks par visu mājas (istabas) dzīvnieku reģistrāciju datu centra datubāzē Ministru kabineta noteikumos par mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācijas kārtību tas noteikts 5,50 EUR apmērā (bez PVN). Veterinārārsta sniegtā reģistrācijas pakalpojuma izmaksas ietver samaksu par veterinārārsta darbu (ieskaitot nodokļus) – 4,00 EUR, interneta pieslēguma izmantošanu, lai nodrošinātu pakalpojumu, – 1,00 EUR, pakalpojuma nodrošināšanai izmantoto viedierīču amortizāciju un apkopi – 0,50 EUR;
4) mājas (istabas) dzīvnieka pases veidlapas cena noteikta Ministru kabineta 2019. gada 17. decembra noteikumu Nr. 681 "Noteikumi par kārtību, kādā aprēķina un veic maksājumus par Pārtikas un veterinārā dienesta valsts uzraudzības un kontroles darbībām, un maksas pakalpojumiem" 2. pielikuma 2.1. apakšpunktā;
5) elektroniskā transpondera (zirgiem) cena noteikta Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumu Nr. 880 "Lauksaimniecības datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādis" pielikuma 3.15. apakšpunktā;
6) samaksa par praktizējoša veterinārārsta darbībām noteikta, ievērojot nepieciešamo darbību apjomu, kas jāveic ar dzīvnieku un dokumentu aizpildīšanu (tostarp tādu, kas jāaizpilda tikai attiecībā uz Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvniekiem). Samaksa par veterinārārsta darbu ietver atalgojumu, nodokļu maksājumus, izdevumus par interneta pieslēguma izmantošanu, viedierīču amortizāciju un apkopi, administratīvās un uzturēšanas izmaksas. Visu darbību nodrošināšanai jāpatērē vismaz stunda laika. Nav iespējams dot vienotu praktizējošā veterinārārsta pakalpojuma izmaksu aprēķinu, jo samaksas maksimālais apmērs par noteikumu projektā noteiktajām praktizējoša veterinārārsta darbībām noteikts, ievērojot vidējās izmaksas visā Latvijas teritorijā. Veterinārmedicīnas prakses iestāžu izmaksas par pakalpojumu atšķiras, jo to ietekmē iestādes atrašanās vieta, darbinieku atalgojuma apmērs, saņemto komunālo pakalpojumu izdevumu apmērs u.c. izmaksas. Noteikta lielāka samaksa par praktizējoša veterinārārsta darbībām, kas saistītas ar zirgiem, jo darbības ar tiem ir sarežģītākas un Latvijā ir tikai daži praktizējošie veterinārārsti, kas strādā ar zirgiem. Tāpat ir jāsedz praktizējoša veterinārārsta transporta izmaksas nokļūšanai novietnē, kurā atrodas zirgs. Izmaksas par veterinārārstu sniegtajiem pakalpojumiem saskaņotas ar Latvijas Veterinārārstu biedrību.
2. Noteikumu projektā noteikto laboratorisko izmeklējumu izmaksas tiks aprēķinātas saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 26. maija noteikumiem Nr. 323 "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta "BIOR" valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros veikto darbību cenrādis":
1) trakumsērgas antivielu līmeņa noteikšana – 16,97 EUR;
2) izmeklējums uz zirgu infekciozo anēmiju – 2,33 EUR;
3) izmeklējums uz zirgu ļaunajiem ienāšiem (Burkholderia mallei) – 10,99 EUR;
4) izmeklējums uz vaislas sērgu (Trypanosoma equiperdum) – 14,86 EUR.
3. Noteikumu projektā noteikto LDC darbību izmaksas tiks aprēķinātas saskaņā ar Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumiem Nr. 880 "Lauksaimniecības datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādis":
1) mājas (istabas) dzīvnieka reģistrēšana – 7,00 EUR;
2) zirga identifikācijas dokumenta izgatavošana – 10,00 EUR;
3) zirga identifikācijas aizstājējdokumenta izgatavošana – 10,00 EUR;
4) jauna ganāmpulka reģistrēšana – 5,69 EUR.
1) maksa par mikroshēmu mājas (istabas) dzīvnieka apzīmēšanai, vakcīnu pret trakumsērgu, vakutainera stobriņu asins parauga noņemšanai noteikta, ievērojot tirgus cenas;
2) izdevumu apmērs par patērēto degvielu paraugu transportēšanai uz institūtu BIOR noteikts, lai varētu nodrošināt paraugu nogādāšanu uz tuvāko pieņemšanas punktu visā valsts teritorijā. Ievērojot to, ka paraugi jānogādā uz paraugu pieņemšanas vietām visā Latvijas teritorijā, un automašīnas, kādas izmanto veterinārārsti, kuri praktizē arī ārpus pilsētām, degvielas maksimālais apmaksājamais patēriņš noteikts 8 l uz 100 km, maksimālais attālums, kāds jāveic parauga nogādāšanai uz parauga pieņemšanas vietu ir 100 km (50 km x 2). Institūtam BIOR ir 25 paraugu pieņemšanas vietas;
3) maksa par mājas (istabas) dzīvnieka reģistrāciju datubāzē noteikta tādā apmērā, kāds no 2022. gada 1. jūlija tiks noteiks par visu mājas (istabas) dzīvnieku reģistrāciju datu centra datubāzē Ministru kabineta noteikumos par mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācijas kārtību tas noteikts 5,50 EUR apmērā (bez PVN). Veterinārārsta sniegtā reģistrācijas pakalpojuma izmaksas ietver samaksu par veterinārārsta darbu (ieskaitot nodokļus) – 4,00 EUR, interneta pieslēguma izmantošanu, lai nodrošinātu pakalpojumu, – 1,00 EUR, pakalpojuma nodrošināšanai izmantoto viedierīču amortizāciju un apkopi – 0,50 EUR;
4) mājas (istabas) dzīvnieka pases veidlapas cena noteikta Ministru kabineta 2019. gada 17. decembra noteikumu Nr. 681 "Noteikumi par kārtību, kādā aprēķina un veic maksājumus par Pārtikas un veterinārā dienesta valsts uzraudzības un kontroles darbībām, un maksas pakalpojumiem" 2. pielikuma 2.1. apakšpunktā;
5) elektroniskā transpondera (zirgiem) cena noteikta Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumu Nr. 880 "Lauksaimniecības datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādis" pielikuma 3.15. apakšpunktā;
6) samaksa par praktizējoša veterinārārsta darbībām noteikta, ievērojot nepieciešamo darbību apjomu, kas jāveic ar dzīvnieku un dokumentu aizpildīšanu (tostarp tādu, kas jāaizpilda tikai attiecībā uz Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvniekiem). Samaksa par veterinārārsta darbu ietver atalgojumu, nodokļu maksājumus, izdevumus par interneta pieslēguma izmantošanu, viedierīču amortizāciju un apkopi, administratīvās un uzturēšanas izmaksas. Visu darbību nodrošināšanai jāpatērē vismaz stunda laika. Nav iespējams dot vienotu praktizējošā veterinārārsta pakalpojuma izmaksu aprēķinu, jo samaksas maksimālais apmērs par noteikumu projektā noteiktajām praktizējoša veterinārārsta darbībām noteikts, ievērojot vidējās izmaksas visā Latvijas teritorijā. Veterinārmedicīnas prakses iestāžu izmaksas par pakalpojumu atšķiras, jo to ietekmē iestādes atrašanās vieta, darbinieku atalgojuma apmērs, saņemto komunālo pakalpojumu izdevumu apmērs u.c. izmaksas. Noteikta lielāka samaksa par praktizējoša veterinārārsta darbībām, kas saistītas ar zirgiem, jo darbības ar tiem ir sarežģītākas un Latvijā ir tikai daži praktizējošie veterinārārsti, kas strādā ar zirgiem. Tāpat ir jāsedz praktizējoša veterinārārsta transporta izmaksas nokļūšanai novietnē, kurā atrodas zirgs. Izmaksas par veterinārārstu sniegtajiem pakalpojumiem saskaņotas ar Latvijas Veterinārārstu biedrību.
2. Noteikumu projektā noteikto laboratorisko izmeklējumu izmaksas tiks aprēķinātas saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 26. maija noteikumiem Nr. 323 "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta "BIOR" valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros veikto darbību cenrādis":
1) trakumsērgas antivielu līmeņa noteikšana – 16,97 EUR;
2) izmeklējums uz zirgu infekciozo anēmiju – 2,33 EUR;
3) izmeklējums uz zirgu ļaunajiem ienāšiem (Burkholderia mallei) – 10,99 EUR;
4) izmeklējums uz vaislas sērgu (Trypanosoma equiperdum) – 14,86 EUR.
3. Noteikumu projektā noteikto LDC darbību izmaksas tiks aprēķinātas saskaņā ar Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumiem Nr. 880 "Lauksaimniecības datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādis":
1) mājas (istabas) dzīvnieka reģistrēšana – 7,00 EUR;
2) zirga identifikācijas dokumenta izgatavošana – 10,00 EUR;
3) zirga identifikācijas aizstājējdokumenta izgatavošana – 10,00 EUR;
4) jauna ganāmpulka reģistrēšana – 5,69 EUR.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Praktizējošo veterinārārstu, institūta BIOR un datu centra izdevumi, kas saistīti ar Ukrainas civiliedzīvotājiem piederošo dzīvnieku reģistrāciju un obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšanu, jāsedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", ievērojot Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7. panta pirmās daļas 7. punktā un pārejas noteikumu 1. punktā noteikto.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R0576
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 12. jūnija Regula (EK) Nr. 576/2013 par lolojumdzīvnieku nekomerciālu pārvietošanu un par regulas (EK) Nr. 998/2003 atcelšanu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R0577
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 28. jūnija Īstenošanas regulas (ES) Nr. 577/2013 par identifikācijas dokumentu paraugiem suņu, kaķu un mājas sesku nekomerciālai pārvietošanai, teritoriju un trešo valstu saraksta izveidošanu un par deklarāciju formas, izkārtojuma un valodas prasībām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes regulā (ES) Nr. 576/2013 paredzētajiem konkrētiem nosacījumiem
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R0963
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021. gada 10. jūnija Īstenošanas regula (ES) 2021/963, ar ko nosaka noteikumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/429, (ES) 2016/1012 un (ES) 2019/6 piemērošanai attiecībā uz zirgu identifikāciju un reģistrāciju un izveido identifikācijas dokumentu paraugus attiecībā uz šiem dzīvniekiem
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 12. jūnija Regula (EK) Nr. 576/2013 par lolojumdzīvnieku nekomerciālu pārvietošanu un par regulas (EK) Nr. 998/2003 atcelšanu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 576/2013
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 576/2013
Regulas 576/2013 17. pants un II pielikums
6.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 576/2013
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 28. jūnija Īstenošanas regulas (ES) Nr. 577/2013 par identifikācijas dokumentu paraugiem suņu, kaķu un mājas sesku nekomerciālai pārvietošanai, teritoriju un trešo valstu saraksta izveidošanu un par deklarāciju formas, izkārtojuma un valodas prasībām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes regulā (ES) Nr. 576/2013 paredzētajiem konkrētiem nosacījumiem
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 577/2013 3. panta 1. punkts
6.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 577/2013
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021. gada 10. jūnija Īstenošanas regula (ES) 2021/963, ar ko nosaka noteikumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/429, (ES) 2016/1012 un (ES) 2019/6 piemērošanai attiecībā uz zirgu identifikāciju un reģistrāciju un izveido identifikācijas dokumentu paraugus attiecībā uz šiem dzīvniekiem
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2021/963 17. pants
20.3.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2021/963
Regulas 2021/963 13. panta 2. punkts
21.1.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2021/963
Regulas 2021/963 17. pants
22.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2021/963
Regulas 2021/963 17. pants
22.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2021/963
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauksaimniecības datu centrs, Pārtikas un veterinārais dienestsNevalstiskās organizācijas
Latvijas Veterinārārstu biedrībaCits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Diskusija/apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Saskaņo noteikumu projektu.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pārtikas un veterinārais dienests
- Valsts ieņēmumu dienests
- Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior"
- Lauksaimniecības datu centrs
- Zemkopības ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Latvijā ievestos mājas (istabas) dzīvniekus laikus vakcinējot pret trakumsērgu un nodrošinot karantīnas prasību ievērošanu, valstī tiks samazināts risks cilvēku un dzīvnieku saslimšanai ar trakumsērgu.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi