Anotācija (ex-ante)

24-TA-2855: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts paredz I sarakstā iekļauto vielu (vielas etorfīns) saturošu zāļu, kurām ir paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, aprites kārtību. Lietošanas nosacījums I saraksta vielai etorfīns stāsies spēkā ar 2025. gada 1. decembri, saskaņā ar likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" Pārejas noteikumu 9. punktu.  

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekts paredz I saraksta vielu,kurām noteikts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, aprites un uzraudzības kārtību, nosakot kompetences un funkcijas Pārtikas un veterinārajam dienestam un Zāļu valsts aģentūrai.
Likumprojekts konkretizē Zāļu valsts aģentūras un Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas attiecībā uz citu narkotisko un psihotropo zāļu kontroli, apriti.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Latvijā kontrolējamo narkotisko un psihotropo vielu, kā arī prekursoru saraksti (turpmāk tekstā saukti – I saraksts vai II saraksts vai III saraksts vai IV saraksts) noteikti likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" 2. pielikumā. 

Attiecībā uz vielu etorfīns, sākot ar 2025. gada 1. decembri, stājas spēkā izņēmums pieļaujot tā lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām (saskaņā ar likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" Pārejas noteikumu 9. punktu, kas  paredz 2. pielikuma II nodaļas 6. punkta 3. apakšpunktā esošai vielai izņēmumu attiecībā uz lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām).
Lai noteiktu I saraksta vielām, kurām noteikts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām (t.sk. etorfīnam), aprites, kontroles un uzraudzības nosacījumus, līdz 2025.gada 1.decembrim nepieciešams veikt grozījumus Likumā, kā arī citos normatīvajos aktos. Sākotnēji nepieciešams izstrādāt grozījumus Likumā, pēc tam secīgi citos tiesību aktos, tādēļ nepieciešams likumprojektu izskatīt paātrinātā kārtībā.

Vienlaikus likumprojekts konkretizē Zāļu valsts aģentūras un Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas, veicot veterinārās farmācijas jomas funkciju pārdali Pārtikas un veterinārajam dienestam pēc kompetences, lai nodrošinātu veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražotāju, importētāju un izplatītāju vairumtirdzniecībā uzraudzību un kontroli atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra regulas (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK (turpmāk - Veterināro zāļu regula) prasībām. Grozījumi veicinās ne tikai atbildīgo iestāžu sadarbību, bet vienlaikus stiprinās arī kompetento iestāžu funkcijas, atbildības sadalījumu un kapacitāti.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Viela etorfīns ir iekļauta likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" 2. pielikuma I sarakstā (aizliegtās sevišķi bīstamās narkotiskās vielas, tām pielīdzinātās psihotropās vielas un augi, kuru nelegāla aprite un ļaunprātīga lietošana apdraud veselību). Ar Grozījumiem likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību", kas pieņemti Saeimā 2024. gada 9. maijā un stājās spēkā 2024. gada 28. maijā. Viela etorfīns joprojām tiks kontrolēta kā I saraksta viela, taču tai tiks paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām. Lietošanas nosacījums stāsies spēkā 2025. gada 1. decembrī.

Ņemot vērā ka etorfīnam tiek paredzēts izņēmums, nepieciešams noteikt I saraksta vielu, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, aprites, kontroles un uzraudzības nosacījumus, kā arī noteikt atbildīgās iestādes.
Risinājuma apraksts
Lai I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm (t.sk. etrofīns), kas tiks izmantotas izņēmumu gadījumos veterinārmedicīnā, noteiktu aprites, kontroles un uzraudzības nosacījumus ar likumprojekta 1.pantu tiek papildināts Likums ar 7.pantu jaunā redakcijā.
Likuma 7.panta pirmā daļa noteiks, ka veterinārmedicīniskās prakses iestādei, lai veiktu darbības ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, jābūt piešķirtām tiesībām darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm. Savukārt Likuma 7.panta otrā daļa noteiks, ka šīs tiesības piešķir, atsaka, aptur un anulē Pārtikas un veterinārais dienests. 
Pārtikas un veterinārais dienests piešķir tiesības tikai tām veterinārmedicīniskās prakses iestādēm, kas atbilst noteiktām prasībām. Kārtību, nosacījumus un prasības, lai saņemtu un uzturētu šīs tiesības darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, noteiks Ministru kabinets.
Pārtikas un veterinārais dienests uztur sarakstu, kurā iekļautas tās veterinārmedicīniskās prakses iestādes, kurām piešķirtas tiesības darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm. Šis saraksts nav publiski pieejams. Informācija pieejama tikai lieltirgotavām, kurām ir tiesības izplatīt I sarakstā iekļauto vielu saturošas zāles un Zāļu valsts aģentūrai.

Likuma 7.2 panta trešā un ceturtā daļa noteiks nosacījumus, kādā gadījumā veterināro zāļu lieltirgotava un veterināro zāļu ražotājs, tostarp importētājs, var veikt darbības ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums veterinārmedicīniskām manipulācijām. 
Veterināro zāļu regulas 88.pants nosaka, ka ražošanas atļauju jeb speciālo atļauju (licenci) veterināro zāļu ražošanai saņem ne tikai veterināro zāļu ražotājs, bet arī veterināro zāļu importētājs. Lai nodarbotos ar veterināro narkotisko un psihotropo zāļu importu, nepieciešama ražošanas atļauja jeb konkrētajā gadījumā, speciālā atļauja (licence) veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražošanai.

Lai veterināro zāļu lieltirgotava un veterināro zāļu ražotājs, tostarp importētājs, varētu veikt darbības ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, Pārtikas un veterinārajam dienestam tas jāiekļauj to objektu sarakstā, kam ir atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums veterinārmedicīniskām manipulācijām. Sarakstā iekļauj tikai tās veterināro zāļu lieltirgotavas un veterināro zāļu ražotājus, tostarp importētājus, kas atbilst noteiktām prasībām (piemēram, saņemta Likuma 9. pantā minētā licence darbībai ar II saraksta vielām un zālēm). Kārtību, nosacījumus un prasības, iekļaušanai to objektu sarakstā, kam ir atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām noteikts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, noteiks Ministru kabinets.

Lai veterināro zāļu lieltirgotavu un veterināro zāļu ražotāju, tostarp importētāju,  iekļautu to objektu sarakstā, kam atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums veterinārmedicīniskām manipulācijām, tam jāvēršas Pārtikas un veterinārajā dienestā ar brīvas formas iesniegumu. Pārtikas un veterinārais dienests izvērtē iesniegumā iekļauto informāciju un iesnieguma iesniedzēja atbilstību un pamatotību, lai tam būtu atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm. Šajā gadījumā darbojas noklusējuma princips - ja Pārtikas un veterinārais dienests nav trīs darbdienu laikā reaģējis uz iesniegumu, pieprasot papildus informāciju vai atsakot ievietot minētajā sarakstā, veterināro zāļu lieltirgotājs un veterināro zāļu ražotājs, tostarp importētājs, var veikt darbības ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Pārtikas un veterinārais dienests uztur to veterināro zāļu lieltirgotāju un veterināro zāļu ražotāju, tostarp importētāju, sarakstu, kam atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums veterinārmedicīniskām manipulācijām. Saraksts pieejams tikai Pārtikas un veterinārajam dienestam un Zāļu valsts aģentūrai.

Likuma 7.2 panta piektā daļa noteiks nosacījumus, kādā gadījumā Zāļu valsts aģentūra izsniedz ikreizēju importa atļauju I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums veterinārmedicīniskām manipulācijām, ievešanai.
Lai saņemtu Zāļu valsts aģentūras ikreizēju importa atļauju I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu ievešanai, veterināro zāļu lieltirgotavai un veterināro zāļu ražotājam, tostarp importētājam, iesniedzot iesniegumu jānorāda informācija par konkrēto veterinārmedicīnisko prakses iestādi, kurai šīs zāles tiks izplatītas. Zāļu valsts aģentūra atļauju izsniedz pamatojoties uz saņemto iesniegumu un pieejamo informāciju Pārtikas un veterinārā dienesta uzturētajos sarakstos.

Likuma 7.2 panta sestā, septītā un divpadsmitā daļa noteiks papildus nosacījumus, lai būtu  nodrošināta I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums veterinārmedicīniskām manipulācijām, legāla un izsekojama aprite.

Likuma 7.panta astotā, devītā, desmitā un vienpadsmitā daļa noteiks Ministru kabinetam izdot noteikumus, lai noteiktu:
1) I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, saņemšanas, iepirkšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzglabāšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtību un nosacījumus veterināro zāļu lieltirgotavās un ražošanā;
2) prasības un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādes iegūst tiesības darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, kā arī nosacījumus un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestāde iegādājas, saņem, nodod lietošanā, uzglabā, uzskaita un iznīcina I sarakstā iekļauto vielu saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām;
3) tos muitas punktus, caur kuriem atļauts I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu imports;
4) prasības un kārtību, kādā izsniedz, aptur, pārreģistrē un anulē speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai attiecībā uz veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanu, ražošanu un importēšanu, kā arī nosacījumus iekļaušanai to objektu sarakstā, kam ir atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Problēmas apraksts
Šobrīd speciālās atļaujas veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanai, ražošanai un importēšanai izsniedz Zāļu valsts aģentūra. Savukārt, Pārtikas un veterinārais dienests veic visu veterināro zāļu aprites uzraudzību (tostarp veterināro narkotisko un psihotropo zāļu), kā arī novērtē atbilstību Veterināro zāļu regulas prasībām, tai skaitā novērtē veterināro zāļu lieltirgotavu un ražotāju atbilstību labas izplatīšanas un labas ražošanas praksei un izsniedz atbilstības sertifikātus. Līdz ar to ir lietderīgi veikt funkciju pārdali, lai visas funkcijas, kas attiecas uz veterināro zāļu izplatīšanu, ražošanu un aprites uzraudzību nodrošina Pārtikas un veterinārais dienests, lai samazinātu birokrātiju, noņemtu administratīvo slogu iestādēm un dubulto uzraudzību uzņēmējiem.

Šobrīd saistībā ar Veterināro zāļu regulas piemērošanu no 2022. gada 28. janvāra Zemkopības ministrija ir aktualizējusi jautājumus, kas skar arī veterināro zāļu aprites uzraudzības funkciju sadali, ņemot vērā, ka ar Veterināro zāļu regulas stāšanos spēkā tās piemērošana starp cilvēkiem paredzēto zāļu un veterināro zāļu jomām vairs nav harmonizēta tādā līmenī, kā tas bija direktīvu gadījumā, kas secīgi/izrietoši ietekmē gan iestādes administratīvās procedūras, gan arī piemērojamās vadlīnijas. Būtiska ir funkciju pārdale pēc kompetences, lai nodrošinātu veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražotāju, importētāju un izplatītāju vairumtirdzniecībā uzraudzību un kontroli atbilstoši Veterināro zāļu regulas prasībām. Funkciju pārdale veicinās ne tikai atbildīgo iestāžu sadarbību, bet vienlaikus stiprinās arī kompetento iestāžu funkcijas, atbildības sadalījumu un kapacitāti.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu kompetenču sadalījumu, ar likumprojekta 2. un 3. pantu tiek papildinātas un precizētas likuma 12. panta otrā daļa, 14. panta pirmā un otrā daļa, kā arī 14.1 panta pirmā un otrā daļa, nosakot kompetenci speciālās atļaujas veterināro zāļu jomā izsniegt un pieejamos uzraudzības datus uzturēt Pārtikas un veterinārajam dienestam. Tādējādi tiks nodrošināts skaidrs un nepārprotams kompetenču sadalījums. 

Pārtikas un veterinārais dienests atbilstoši savai kompetencei ir iestāde Latvijā, kas veic veterināro zāļu uzraudzību, un uzraudzība noslēdzas ar attiecīgās kompetentās iestādes pieņemto lēmumu par speciālās atļaujas (licences) un attiecīgo sertifikātu izsniegšanu veterināro zāļu ražošanas un importēšanas licencēšanas un sertificēšanas jomā, kā arī veterināro zāļu izplatīšanā, ko veic veterināro zāļu lieltirgotavas. Līdz šim Likumā noteikts, ka Zāļu valsts aģentūra izsniedz speciālajās atļaujas (licences) arī veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražošanai, importēšanai un izplatīšanai vairumtirdzniecībā.

Jāņem vērā, ka veterinārās narkotiskās un psihotropās zāles ir veterinārās zāles, kuru aprite un nosacījumi noteikti Veterināro zāļu tiesiskajā regulējumā un kompetentā iestāde ir Pārtikas un veterinārais dienests.
Deleģējot funkcijas Pārtikas un veterinārajam dienestam pēc kompetences, tiks nodrošināta ražotāju, tostarp importētāju, un veterināro zāļu izplatītāju vairumtirdzniecībā nepieciešamība saņemt speciālo atļauju (licenci) atbilstoši savai darbības jomai, nodrošinot “vienas pieturas aģentūras” principu un veicinot ne tikai atbildīgo iestāžu sadarbību, bet vienlaikus stiprinot arī kompetento iestāžu funkcijas, atbildības sadalījumu un kapacitāti.

Lai nodrošinātu pilnvērtīgu funkciju pārdali, nepieciešams noteikt termiņu, kādā Zāļu valsts aģentūra lietas, kas saistītas ar speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu veterināro narkotisko un psihotropo vielu un zāļu ražošanai, importēšanai un izplatīšanai, nodod Pārtikas un veterinārajam dienestam. Līdz ar to likumprojektā tiek iekļauts pārejas noteikumu 11. punkts.

 
Problēmas apraksts
Šobrīd Likumā noteikts, ka Pārtikas un veterinārais dienests veic veterinārmedicīniskās prakses iestāžu un praktizējošu veterinārārstu, kas veic darbības ar II un III sarakstā iekļautajām vielām un zālēm, uzraudzību un kontroli.

Ņemot vērā Pārtikas un veterinārā dienesta kompetenci veterināro zāļu apritē, kā arī paredzēto funkciju pārdali un izņēmuma noteikšanu I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, nepieciešams papildināt Likumu, nosakot Pārtikas un veterinārā dienesta kompetenci arī I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, uzraudzībai un kontrolei, kā arī veterināro lieltirgotavu, veterināro zāļu ražotāju un importētāju uzraudzībai un kontrolei.
Risinājuma apraksts
Ar likumprojekta 4.pantu tiek precizēta Likuma 44. panta trešā daļa paredzot, ka Pārtikas un veterinārais dienests veic ne tikai veterinārmedicīniskās prakses iestāžu un praktizējošu veterinārārstus kontroli un uzraudzību, bet visu personu, kuras veic darbības ar II un III sarakstā iekļauto vielu saturošām veterinārām zālēm, kā arī I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, tostarp veterināro zāļu lieltirgotavu, veterināro zāļu ražotāju un importētāju uzraudzību un kontroli. 
Tāpat likumprojekta 4. pants izsaka Likuma 44. panta trešās daļas 1. un 3. punktu jaunā redakcijā, nosakot Pārtikas un veterinārā dienesta kompetenci izvērtēt II un III sarakstā iekļauto vielu saturošu veterināro zāļu, kā arī I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, izplatīšanas, ražošanas, importēšanas un eksportēšanas atbilstību normatīvo aktu prasībām un nosakot Pārtikas un veterinārajam dienestam tiesības apturēt II un III sarakstā iekļauto vielu saturošu veterināro zāļu, kā arī I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām,  izplatīšanu vai personas veterinārfarmaceitisko darbību līdz apstākļu galīgai noskaidrošanai.
Problēmas apraksts
Tā kā likumprojektā tiek paredzēta Zāļu valsts aģentūras un Pārtikas veterinārā dienesta funkciju pārdale, likumprojektu nepieciešams papildināt ar jaunu pārejas noteikumu punktu, nosakot pārejas kārtību no pastāvošā tiesiskā regulējuma uz jauno tiesisko regulējumu, šo noteikumu kontekstā nosakot, ka veterinārās lieltirgotavas, veterināro zāļu ražotāji un importētāji var turpināt darbu ar jau spēkā esošām licencēm (tās nezaudē spēku) līdz jaunu izmaiņu izdarīšanai tajās.
Risinājuma apraksts
Likumprojekts tiek papildināts ar pārejas noteikumu 8. punktu, kas nosaka, ka pašreizējās izsniegtās speciālās atļaujas (licences) veterināro narkotisko un psihotropo vielu un zāļu ražošanai, importēšanai un izplatīšanai ir spēkā līdz to derīguma termiņa beigām (ja tāds norādīts) vai līdz to pārreģistrācijai.
Likumprojekta 9. punkts nosaka termiņu, kādā Zāļu valsts aģentūrai jānodod ar speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu veterināro narkotisko un psihotropo vielu un zāļu ražošanai, importēšanai un izplatīšanai saistītās lietas Pārtikas un veterinārajam dienestam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • veterināro zāļu lieltirgotavas
  • veterināro zāļu ražotāji un importētāji
  • veterinārmedicīniskās prakses iestādes
Ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta 2008. gada 17. jūnija noteikumi Nr. 441 "Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu iepirkšanas, saņemšanas, uzglabāšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtība zāļu un veterināro zāļu ražošanā, zāļu un veterināro zāļu lieltirgotavās un aptiekās".

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams noteikt I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, saņemšanas, iepirkšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzglabāšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtību un nosacījumus veterināro zāļu lieltirgotavās un ražošanā
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija

4.1.2. Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumi Nr. 405 "Noteikumi par darbībām ar narkotiskajām un psihotropajām vielām un zālēm veterinārmedicīniskās prakses iestādēs".

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams noteikt prasības un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādes iegūst tiesības darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, kā arī nosacījumus un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestāde iegādājas, saņem, nodod lietošanā, uzglabā, uzskaita un iznīcina I sarakstā iekļauto vielu saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija

4.1.3. Ministru kabineta 2016. gada 31. maija noteikumi Nr. 327 "Veterināro zāļu ievešanas un izvešanas kārtība

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams noteikt tos muitas punktus, caur kuriem atļauts I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu imports.
Zāļu valsts aģentūra sniedz informāciju Pārtikas un veterinārajam dienestam par izsniegtajām atļaujām importam kontrolējamo vielu saturošajām zālēm.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija

4.1.4. Ministru kabineta 2011. gada 11. janvāra noteikumos Nr. 35 "Kārtība, kādā izsniedzamas, apturamas, pārreģistrējamas un anulējamas speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai"

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams noteikt prasības un kārtību, kādā izsniedz, aptur, pārreģistrē un anulē speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai attiecībā uz veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanu, ražošanu un importēšanu, kā arī nosacījumus iekļaušanai to objektu sarakstā, kam ir atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Zāļu valsts aģentūra, Pārtikas un veterinārais dienests
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Veterinārārstu biedrība, biedrība "Latvijas veterināro zāļu lieltirgotavu asociācija", biedrība "Zemnieku saeima", Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/2fb3a9e9-b808-4552-9139-a51d0e5e166a

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Noteikumu projekts tika publicēts publiskai apspriešanai TAP portālā 2025. gada 14. februārī. Publiskajā apspriešanā iebildumi, priekšlikumi un ieteikumi nav saņemti.

Noteikumu projekts tika nosūtīts arī elektroniskai saskaņošanai Pārtikas un veterinārajam dienestam, Latvijas veterināro zāļu lieltirgotavu asociācijai un biedrībām "Lauksaimniecību organizāciju sadarbības padome", "Zemnieku saeima" un "Latvijas Veterinārārstu biedrība".
Latvijas veterināro zāļu lieltirgotavu asociācija, biedrības "Lauksaimniecību organizāciju sadarbības padome", "Zemnieku saeima" un "Latvijas Veterinārārstu biedrība" atbalsta noteikumu projekta tālāku virzību bez iebildumiem un priekšlikumiem. Pārtikas un veterinārais dienests atbalsta noteikumu projekta tālāku virzību ar priekšlikumu, kas ir pārrunāts.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests
  • Zāļu valsts aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Ar Likumprojektu tiks mainīti Zāļu valsts aģentūras un Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas un uzdevumi, konkrētāk nodalot katras iestādes pamatuzdevumus pēc kompetences.
Zāļu valsts aģentūras funkcijas un uzdevumi tiek sašaurināti, savukārt Pārtikas un veterinārajam dienestam funkcijas un uzdevumi tiek paplašināti, nosakot pilnu atbildību par speciālo atļauju (licenci) veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražošanai, importēšanai un izplatīšanai vairumtirdzniecībā izsniegšanu un veterināro narkotisko un psihotropo zāļu aprites uzraudzību.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk