23-TA-969: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par atļauju Lienei Priedītei - Kancēvičai savienot amatu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" (turpmāk - Interešu konflikta novēršanas likums) 7. panta piektā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Saskaņā ar Interešu konflikta novēršanas likums 7.panta piekto daļu un L. Priedītes - Kancēvičas 2023.gada 17.aprīļa iesniegumu, ar kuru tiek lūgta atļauja savienot Rīgas brīvostas valdes locekļa amatu ar Satiksmes ministrijas Juridiskā departamenta direktora amatu, sniegt L. Priedītei - Kancēvičai atļauju minēto amatu savienošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs izvirza jaunu pārstāvi Rīgas brīvostas valdē – Lieni Priedīti - Kancēviču, un ir saņēmis L. Priedītes - Kancēvičas 2023.gada 17.aprīļa iesniegumu, kurā L. Priedīte - Kancēviča piekrīt ieņemt Rīgas brīvostas valdes locekļa amatu un, ņemot vērā Interešu konflikta novēršanas likumā noteikto, lūdz atļauju savienot Rīgas brīvostas valdes locekļa amatu ar Satiksmes ministrijas Juridiskā departamenta direktora amatu.
Ņemot vērā minēto ir izstrādāts rīkojuma projekts “Par atļauju Lienei Priedītei - Kancēvičai savienot amatu“ (turpmāk - Rīkojuma projekts). Saskaņā ar Interešu konflikta novēršanas likuma 4.panta 2.3 daļu par valsts amatpersonām ir uzskatāmas arī personas, kuras ieņem ostas valdes locekļa amatu. Saskaņā ar Interešu konflikta novēršanas likuma 7.panta piekto daļu Interešu konflikta novēršanas likuma 4.panta 2.3 daļā minētā amatpersona papildus šī likuma 6.panta ceturtajā daļā minētajiem nosacījumiem var savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi, ja šī savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi amatā. Ievērojot, ka Rīgas brīvostas valdes locekļa amatā L. Priedīte - Kancēviča tiek iecelta ar Ministru kabineta rīkojumu, amatu savienošanai L. Priedītei - Kancēvičai jāsaņem Ministru kabineta atļauja.
Ņemot vērā minēto ir izstrādāts rīkojuma projekts “Par atļauju Lienei Priedītei - Kancēvičai savienot amatu“ (turpmāk - Rīkojuma projekts). Saskaņā ar Interešu konflikta novēršanas likuma 4.panta 2.3 daļu par valsts amatpersonām ir uzskatāmas arī personas, kuras ieņem ostas valdes locekļa amatu. Saskaņā ar Interešu konflikta novēršanas likuma 7.panta piekto daļu Interešu konflikta novēršanas likuma 4.panta 2.3 daļā minētā amatpersona papildus šī likuma 6.panta ceturtajā daļā minētajiem nosacījumiem var savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi, ja šī savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi amatā. Ievērojot, ka Rīgas brīvostas valdes locekļa amatā L. Priedīte - Kancēviča tiek iecelta ar Ministru kabineta rīkojumu, amatu savienošanai L. Priedītei - Kancēvičai jāsaņem Ministru kabineta atļauja.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Rīgas brīvostas valdes loceklei L. Priedītei - Kancēvičai jāsaņem Ministru kabineta atļauja savienot amatus.
Risinājuma apraksts
Interešu konflikta novēršanas likuma 7.panta piektā daļa noteic, ka šā likuma 4.panta 2.3 daļā minētā amatpersona papildus šā likuma 6.panta ceturtajā daļā noteiktajam var savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar citu amatu, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi, ja šī savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā. Konkrētajā gadījumā - Ministru kabineta atļauja.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Liene Priedīte - Kancēviča
Ietekmes apraksts
Atļauja savienot Rīgas brīvostas valdes locekļa amatu ar Satiksmes ministrijas Juridiskā departamenta direktora amatu ir priekšnosacījums L. Priedītes - Kancēvičas iecelšanai Rīgas brīvostas valdes locekļa amatā.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5.punkts noteic, ka institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību arī to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Sabiedrības līdzdalība tiesību aktu projektu izstrādē tiek organizēta saskaņā ar šo noteikumu II nodaļā noteiktajiem attīstības plānošanas procesa posmiem un veidiem un III nodaļā noteiktajiem principiem.
Tā kā ar Rīkojuma projektu netiek mainīts esošais regulējums vai paredzēts ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, tad sabiedriskās līdzdalības process šajā gadījumā nav piemērojams.
Tā kā ar Rīkojuma projektu netiek mainīts esošais regulējums vai paredzēts ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, tad sabiedriskās līdzdalības process šajā gadījumā nav piemērojams.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Rīgas brīvostas pārvalde
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Tiks veicināta Rīgas brīvostas pārvaldes funkciju sekmīga īstenošana.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi