24-TA-3111: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Aivas" Meža Mierā, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Aivas" Meža Mierā, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā (kadastra Nr. 8064 008 0077) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) 1,4900 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) 0,0106 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) 0,0043 ha platībā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt privātpersonai piederoša nekustamā īpašuma "Aivas" Meža Mierā, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 008 0077) (turpmāk – Nekustamais īpašums) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) 1,49 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) 0,0106 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) 0,0043 ha platībā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības "RB Latvija" veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums" tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektos Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu 1,5049 ha kopplatībā:
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) 1,49 ha platībā, kas nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei;
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) 0,0106 ha platībā, kas nepieciešama valstij piederoša ceļa izbūvei (valsts ceļa nodalījuma josla);
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) 0,0043 ha platībā, kas nepieciešama valstij piederoša ceļa izbūvei (valsts ceļa nodalījuma josla).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības "RB Latvija" veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums" tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektos Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu 1,5049 ha kopplatībā:
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) 1,49 ha platībā, kas nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei;
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) 0,0106 ha platībā, kas nepieciešama valstij piederoša ceļa izbūvei (valsts ceļa nodalījuma josla);
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) 0,0043 ha platībā, kas nepieciešama valstij piederoša ceļa izbūvei (valsts ceļa nodalījuma josla).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ierakstīts Rīgas rajona tiesas Inčukalna pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000243434. Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas juridiskai personai (turpmāk – Nekustamā īpašuma īpašnieks).
Nekustamais īpašums (pēc zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0077) sadales) sastāv no piecām zemes vienībām:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0270) 1,57 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0271) 0,651 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) 1,49 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) 0,0106 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) 0,0043 ha platībā.
Nekustamajam īpašumam Zemesgrāmatā nav reģistrētas piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības, hipotēkas vai aizlieguma atzīmes. Nekustamais īpašums apgrūtināts ar lietu tiesību - noteikts lietošanas tiesību aprobežojums energoapgādes objektu aizsargjoslās, energoapgādes komersanta objektu ierīkošanai, pārbūvei, atjaunošanai un ekspluatācijai.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) atsavināmajai:
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) 1,49 ha platībā ir reģistrēti apgrūtinājumi - 1) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ar nominālo spriegumu 330 kilovolti, ja tā šķērso meža teritoriju – 0,02 ha; 2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar stratēģiskās (valsts) nozīmes un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūrā ietilpstošajiem sliežu ceļiem, izņemot tiem piegulošos vai ar tiem saistītos staciju sliežu ceļus, speciālas nozīmes sliežu ceļus, pievedceļus un strupceļus lauku apvidos – 0,17 ha; 3) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,2 ha. Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) platība ir 1,49 ha, tās lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101). Platības sadalījums pēc lietošanas veidiem – Mežu platība – 1,49 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) 0,0106 ha platībā ir reģistrēts apgrūtinājums – ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0106 ha. Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) platība ir 0,0106 ha, tās lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101). Platības sadalījums par lietošanas veidiem – Mežu platība 0,0106 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) 0,0043 ha platībā reģistrētie apgrūtinājumi – 1) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ar nominālo spriegumu 330 kilovolti, ja tā šķērso meža teritoriju – 0,0007 ha; 2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0043 ha. Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) platība ir 0,0043 ha, tās lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101). Platības sadalījums par lietošanas veidiem – Mežu platība 0,0043 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Uz Nekustamā īpašuma daļas neatrodas zemesgrāmatā un/vai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētas būves.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu, veidojas atlikusī (neatsavināmā) zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0270) 1,57 ha platībā un atlikusī (neatsavināmā) zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0271) 0,651 ha platībā. Atbilstoši Siguldas novada pašvaldības 2023. gada 14. augusta atzinumam Nr. A-3.10/7/3275 un 2023. gada 22. augusta papildus atzinumam Nr. A-3.10/4/3365, lai gan šīs zemes vienība – atlikusī (neatsavināmā) zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0270) 1,57 ha platībā (pirms zemes vienības sadales zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0077 daļa 1,522 ha platībā) un atlikusī (neatsavināmā) zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0271) 0,651 ha platībā (pirms zemes vienības sadales zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0077 daļa 0,5794 ha platībā), neatbilst Inčukalna novada teritorijas plānojuma Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu (turpmāk - TIAN) 348. punktam, kas noteic, ka jaunveidojamās zemes vienības minimālajai platībai mežu teritorijā jābūt 2 ha, ir pieļaujams veidot arī zemes vienības, kuru platība neatbilst TIAN noteiktajai minimālajai platība. Saskaņā ar 2018. gada 13. februāra Ministru Kabineta noteikumu Nr. 91 "Noteikumi par nacionālo interešu objekta – Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras Rail Baltica – teritorijas izmantošanas nosacījumiem" 9. punktu, 9.1. un 9.2. apakšpunktu, zemes vienībās, kas veidojas pēc zemes vienības sadalīšanas, pieļaujama atkāpe no pašvaldības teritorijas plānojumā vai lokālplānojumā noteiktās zemes vienību minimālās platības, apbūves blīvuma un apbūves intensitātes, kā arī citām prasībām, ja tiek nodrošināta piekļuve katrai zemes vienībai un pēc zemes vienības sadales atlikušo atdalīto zemes vienību atbilstoši tās platībai, apgrūtinājumiem, konfigurācijai un citiem apstākļiem iespējams izmantot atbilstoši pašvaldības teritorijas plānojumam. Saskaņā ar akciju sabiedrības "RB Rail", kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, sniegto informāciju atlikušajai (neatsavināmajai) zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0270) 1,57 ha platībā tiks nodrošināta piekļuve no komersantam piederoša autoceļa. Savukārt atlikušajai (neatsavināmajai) zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0271) 0,651 ha platībā tiks nodrošināta piekļuve no valsts nozīmes ceļa. Tā kā nepastāv ierobežojoši faktori turpmākai atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0270) 1,57 ha platībā un atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0271) 0,651 ha platībā izmantošanai mežsaimnieciskajai darbībā, tās turpmāk ir izmantojamas patstāvīgi.
Nekustamā īpašuma īpašnieks nav pieteicis prasījumus.
Sabiedrības ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS” (turpmāk – Institūcija) izveidotā Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija 2024. gada 12. novembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzības apmēru par projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai atsavināmo nekustamā īpašuma "Aivas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 008 0077) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) 1,49 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) 0,0106 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) 0,0043 ha platībā - Meža Mierā, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, nosakot to atbilstoši sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja noteiktai kopējai vērtībai – 16 273,72 EUR (sešpadsmit tūkstoši divi simti septiņdesmit trīs euro un septiņdesmit divi centi), ko veido:
1.1. zemes tirgus vērtība – 4 213,72 EUR (četri tūkstoši divi simti trīspadsmit euro un septiņdesmit divi centi), tai skaitā:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) 1,49 ha platībā tirgus vērtība – 4 172,00 EUR jeb 0,28 EUR par zemes kvadrātmetru;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) 0,0106 ha platībā tirgus vērtība – 29,68 EUR jeb 0,28 EUR par zemes kvadrātmetru;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) 0,0043 ha platībā tirgus vērtība – 12,04 EUR jeb 0,28 EUR par zemes kvadrātmetru;
1.2. uz zemes vienībām (zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0272, 1,49 ha platībā, zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0273, 0,0106 ha platībā un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0274, 0,0043 ha platībā) esošās mežaudzes tirgus vērtība 10 961,00 EUR;
1.3. kompensējamie zaudējumi – 1099,00 EUR, kas aprēķināti par atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0270) 1,57 ha platībā vērtības samazinājumu.
Institūcijā no Nekustamā īpašuma īpašnieka saņemta piekrišana Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un atlīdzības apmēram.
Alternatīvais vērtējums nav iesniegts.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024.gada 4.decembra lēmumu Nr.03.1-14/3939 apstiprināja taisnīgas atlīdzības kopējo summu 16 273,72 EUR.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Nekustamais īpašums (pēc zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0077) sadales) sastāv no piecām zemes vienībām:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0270) 1,57 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0271) 0,651 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) 1,49 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) 0,0106 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) 0,0043 ha platībā.
Nekustamajam īpašumam Zemesgrāmatā nav reģistrētas piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības, hipotēkas vai aizlieguma atzīmes. Nekustamais īpašums apgrūtināts ar lietu tiesību - noteikts lietošanas tiesību aprobežojums energoapgādes objektu aizsargjoslās, energoapgādes komersanta objektu ierīkošanai, pārbūvei, atjaunošanai un ekspluatācijai.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) atsavināmajai:
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) 1,49 ha platībā ir reģistrēti apgrūtinājumi - 1) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ar nominālo spriegumu 330 kilovolti, ja tā šķērso meža teritoriju – 0,02 ha; 2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar stratēģiskās (valsts) nozīmes un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūrā ietilpstošajiem sliežu ceļiem, izņemot tiem piegulošos vai ar tiem saistītos staciju sliežu ceļus, speciālas nozīmes sliežu ceļus, pievedceļus un strupceļus lauku apvidos – 0,17 ha; 3) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,2 ha. Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) platība ir 1,49 ha, tās lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101). Platības sadalījums pēc lietošanas veidiem – Mežu platība – 1,49 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) 0,0106 ha platībā ir reģistrēts apgrūtinājums – ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0106 ha. Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) platība ir 0,0106 ha, tās lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101). Platības sadalījums par lietošanas veidiem – Mežu platība 0,0106 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) 0,0043 ha platībā reģistrētie apgrūtinājumi – 1) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ar nominālo spriegumu 330 kilovolti, ja tā šķērso meža teritoriju – 0,0007 ha; 2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0043 ha. Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) platība ir 0,0043 ha, tās lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101). Platības sadalījums par lietošanas veidiem – Mežu platība 0,0043 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Uz Nekustamā īpašuma daļas neatrodas zemesgrāmatā un/vai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētas būves.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu, veidojas atlikusī (neatsavināmā) zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0270) 1,57 ha platībā un atlikusī (neatsavināmā) zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0271) 0,651 ha platībā. Atbilstoši Siguldas novada pašvaldības 2023. gada 14. augusta atzinumam Nr. A-3.10/7/3275 un 2023. gada 22. augusta papildus atzinumam Nr. A-3.10/4/3365, lai gan šīs zemes vienība – atlikusī (neatsavināmā) zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0270) 1,57 ha platībā (pirms zemes vienības sadales zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0077 daļa 1,522 ha platībā) un atlikusī (neatsavināmā) zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0271) 0,651 ha platībā (pirms zemes vienības sadales zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0077 daļa 0,5794 ha platībā), neatbilst Inčukalna novada teritorijas plānojuma Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu (turpmāk - TIAN) 348. punktam, kas noteic, ka jaunveidojamās zemes vienības minimālajai platībai mežu teritorijā jābūt 2 ha, ir pieļaujams veidot arī zemes vienības, kuru platība neatbilst TIAN noteiktajai minimālajai platība. Saskaņā ar 2018. gada 13. februāra Ministru Kabineta noteikumu Nr. 91 "Noteikumi par nacionālo interešu objekta – Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras Rail Baltica – teritorijas izmantošanas nosacījumiem" 9. punktu, 9.1. un 9.2. apakšpunktu, zemes vienībās, kas veidojas pēc zemes vienības sadalīšanas, pieļaujama atkāpe no pašvaldības teritorijas plānojumā vai lokālplānojumā noteiktās zemes vienību minimālās platības, apbūves blīvuma un apbūves intensitātes, kā arī citām prasībām, ja tiek nodrošināta piekļuve katrai zemes vienībai un pēc zemes vienības sadales atlikušo atdalīto zemes vienību atbilstoši tās platībai, apgrūtinājumiem, konfigurācijai un citiem apstākļiem iespējams izmantot atbilstoši pašvaldības teritorijas plānojumam. Saskaņā ar akciju sabiedrības "RB Rail", kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, sniegto informāciju atlikušajai (neatsavināmajai) zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0270) 1,57 ha platībā tiks nodrošināta piekļuve no komersantam piederoša autoceļa. Savukārt atlikušajai (neatsavināmajai) zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0271) 0,651 ha platībā tiks nodrošināta piekļuve no valsts nozīmes ceļa. Tā kā nepastāv ierobežojoši faktori turpmākai atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0270) 1,57 ha platībā un atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0271) 0,651 ha platībā izmantošanai mežsaimnieciskajai darbībā, tās turpmāk ir izmantojamas patstāvīgi.
Nekustamā īpašuma īpašnieks nav pieteicis prasījumus.
Sabiedrības ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS” (turpmāk – Institūcija) izveidotā Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija 2024. gada 12. novembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzības apmēru par projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai atsavināmo nekustamā īpašuma "Aivas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 008 0077) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) 1,49 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) 0,0106 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) 0,0043 ha platībā - Meža Mierā, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, nosakot to atbilstoši sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja noteiktai kopējai vērtībai – 16 273,72 EUR (sešpadsmit tūkstoši divi simti septiņdesmit trīs euro un septiņdesmit divi centi), ko veido:
1.1. zemes tirgus vērtība – 4 213,72 EUR (četri tūkstoši divi simti trīspadsmit euro un septiņdesmit divi centi), tai skaitā:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) 1,49 ha platībā tirgus vērtība – 4 172,00 EUR jeb 0,28 EUR par zemes kvadrātmetru;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) 0,0106 ha platībā tirgus vērtība – 29,68 EUR jeb 0,28 EUR par zemes kvadrātmetru;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) 0,0043 ha platībā tirgus vērtība – 12,04 EUR jeb 0,28 EUR par zemes kvadrātmetru;
1.2. uz zemes vienībām (zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0272, 1,49 ha platībā, zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0273, 0,0106 ha platībā un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0274, 0,0043 ha platībā) esošās mežaudzes tirgus vērtība 10 961,00 EUR;
1.3. kompensējamie zaudējumi – 1099,00 EUR, kas aprēķināti par atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0270) 1,57 ha platībā vērtības samazinājumu.
Institūcijā no Nekustamā īpašuma īpašnieka saņemta piekrišana Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un atlīdzības apmēram.
Alternatīvais vērtējums nav iesniegts.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024.gada 4.decembra lēmumu Nr.03.1-14/3939 apstiprināja taisnīgas atlīdzības kopējo summu 16 273,72 EUR.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Aivas" Meža Mierā, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 008 0077) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0272) 1,49 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0273) 0,0106 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0274) 0,0043 ha platībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, kas nodots valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi" pārziņā.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, kas nodots valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi" pārziņā.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar nekustamā īpašuma daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020. gada 16. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar nekustamā īpašuma daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020. gada 16. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS".
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS".
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi