25-TA-340: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 8. septembra noteikumos Nr. 1015 "Kārtība, kādā izsniedz speciālo atļauju (licenci) komercdarbībai zvejniecībā, kā arī maksā valsts nodevu par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Zvejniecības likuma 7. panta otrā daļa
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir paplašināt Zemkopības ministrijas Zvejniecības komercdarbības licencēšanas komisijas (turpmāk – licencēšanas komisija) sastāvu, precizēt tos zvejas noteikumu pārkāpumus, kuru dēļ var tikt anulēta atļauja (licence) komercdarbībai zvejniecībā (turpmāk – licence) vai atteikta licences izsniegšana, kā arī precizēt komercdarbības zvejniecībā uzsākšanai nepieciešamo minimālo zvejas limita apjomu atbilstoši esošai situācijai Baltijas jūrā un paredzēt tiesības pašvaldībai tādu noteikt iekšējos ūdeņos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2009. gada 8. septembra noteikumos Nr. 1015 "Kārtība, kādā izsniedz speciālo atļauju (licenci) komercdarbībai zvejniecībā, kā arī maksā valsts nodevu par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu" (turpmāk – noteikumi Nr. 1015) noteikta kārtība, kādā tiek izsniegta licence komercdarbībai zvejniecībā. Noteikumos Nr. 1015 ir noteikts licencēšanas komisijas sastāvs, kritēriji licences derīguma termiņa noteikšanai, situācijas, kad licence tiek anulēta, un valsts nodevas maksāšanas kārtība. Tāpat noteikumi Nr. 1015 paredz, ka pretendentam, kas vēlas saņemt licenci, ir jābūt pieejamam noteiktam zvejas limita apjomam. Patlaban ir nepieciešams izdarīt grozījumus noteikumos Nr. 1015 ietvertajos kritērijos, uz kuriem pamatojoties tiek noteikts licences termiņš, tā anulēta un vai atteikta, ievērojot aktuālo situāciju zvejniecībā. Tāpat ir jāpapildina licencēšanas komisijas sastāvs.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Zemkopības ministrija ir saņēmusi biedrības "Mazjūras zvejnieki" iesniegumu ar lūgumu iekļaut biedrības pārstāvi licencēšanas komisijas sastāvā, jo šī biedrība pārstāv Rīgas līča piekrastes zvejnieku vairākumu, tāpēc ir nepieciešams līdzsvarot un aizstāvēt piekrastes zvejniecības intereses licencēšanas komisijas sastāvā. Pašlaik licencēšanas komisijas sastāvā darbojas viena piekrastes zvejniekus pārstāvoša organizācija – biedrība "Latvijas Zvejnieku federācija" – un divas aiz piekrastes zvejojošos zvejniekus pārstāvošas nevalstiskās organizācijas.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu paredzēts papildināt licencēšanas komisijas sastāvu, lai tajā ietvertu pārstāvi no biedrības "Mazjūras zvejnieki" (noteikumu projekta 1. punkts).
Problēmas apraksts
Pašlaik licences derīguma termiņš zvejai Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem un starptautiskajos ūdeņos tiek noteikts, ņemot vērā zvejā izmantojamā kuģa atbilstības apliecības vai kuģa kuģošanas spējas apliecības derīguma termiņu, lai pārliecinātos, ka pretendentam ir pieejams atbilstošs kuģis zvejai. Šis nosacījums rada situāciju, kad zvejas uzņēmumiem licence bieži vien ir jāatjauno ik pēc pāris gadiem vai pat katru gadu, un tas rada papildu administratīvo slogu. Tāpat iespējamas situācijas, kad attiecīgais uzņēmums kuģi, uz kura pamata ir izdota licence, vairs neizmanto zvejā (tas ir pārdots, nodots metāllūžņos utt.).
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu iecerēts vienkāršot procedūras un iesniedzamo dokumentu daudzumu, atsakoties no licences derīguma termiņa pieskaņošanas kuģa atbilstības apliecības vai kuģa kuģošanas spējas apliecības derīguma termiņam un zvejai Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem un starptautiskajos ūdeņos licenci izsniegt uz pieciem gadiem, tāpat kā tas jau tiek darīts attiecībā uz zveju Baltijas jūras piekrastes ūdeņos un iekšējos ūdeņos (noteikumu projekta 2. un 3. punkts).
Problēmas apraksts
Piešķirot licenci, kā arī nosakot tās derīguma termiņu vai pieņemot lēmumu par licences anulēšanu, tiek vērtēts, vai zvejniecības uzņēmums nav būtiski pārkāpis Eiropas Savienības un Latvijas zvejniecību regulējošo normatīvo aktu prasības.
2024. gada 9. janvārī spēkā stājās Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 22. novembra Regula (ES) 2023/2842, ar ko groza Padomes Regulu (EK) Nr. 1224/2009 un attiecībā uz zivsaimniecības kontroli groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1967/2006 un (EK) Nr. 1005/2008 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/1139, (ES) 2017/2403 un (ES) 2019/473. Līdz ar šīs regulas ieviešanu ir palielinājusies iespējamība zvejniekiem par nozvejas atļautās pielaides robežas (turpmāk – MOT) prasību neizpildi saņemt sodu, un tas savukārt var radīt situācijas, kad par šiem nenozīmīgajiem MOT pārkāpumiem, īpaši attiecībā uz neliela dažādu neregulēto zivju sugu piezvejas apjoma neprecīzu noteikšanu, tiek masveidā anulētas vai neizsniegtas licences komercdarbībai zvejniecībā. Tā vietā būtu jāparedz, ka licences tiek anulētas tikai par nopietniem apzinātiem pārkāpumiem, kas noteikti Zvejniecības likumā, t. i., par zveju bez atbilstošas atļaujas un par zveju aizliegtā vietā vai laikā, kā arī par zveju ar aizliegtiem rīkiem vai paņēmieniem.
2024. gada 9. janvārī spēkā stājās Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 22. novembra Regula (ES) 2023/2842, ar ko groza Padomes Regulu (EK) Nr. 1224/2009 un attiecībā uz zivsaimniecības kontroli groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1967/2006 un (EK) Nr. 1005/2008 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/1139, (ES) 2017/2403 un (ES) 2019/473. Līdz ar šīs regulas ieviešanu ir palielinājusies iespējamība zvejniekiem par nozvejas atļautās pielaides robežas (turpmāk – MOT) prasību neizpildi saņemt sodu, un tas savukārt var radīt situācijas, kad par šiem nenozīmīgajiem MOT pārkāpumiem, īpaši attiecībā uz neliela dažādu neregulēto zivju sugu piezvejas apjoma neprecīzu noteikšanu, tiek masveidā anulētas vai neizsniegtas licences komercdarbībai zvejniecībā. Tā vietā būtu jāparedz, ka licences tiek anulētas tikai par nopietniem apzinātiem pārkāpumiem, kas noteikti Zvejniecības likumā, t. i., par zveju bez atbilstošas atļaujas un par zveju aizliegtā vietā vai laikā, kā arī par zveju ar aizliegtiem rīkiem vai paņēmieniem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt pārkāpumus, par kuriem var tikt anulēta licence (noteikumu Nr. 1015 14. punkts) vai atteikta tās izsniegšana (noteikumu Nr. 1015 16.4. un 17.4. apakšpunkts) vai par kuriem licences derīguma termiņu nosaka tikai uz vienu gadu (noteikumu Nr. 1015 11.2. apakšpunkts). Noteikumu Nr. 1015 atbilstošajos punktos paredzēts iekļaut atsauci uz tādiem nopietniem pārkāpumiem, kas minēti Zvejniecības likuma 30. panta sestajā vai astotajā daļā atkarībā no zvejas vietas (noteikumu projekta 4., 6., 9. un 11. punkts).
Problēmas apraksts
Saskaņā ar noteikumu Nr. 1015 8. punktu licence tiek sagatavota un ir pieejama elektroniskā formā Latvijas Zivsaimniecības integrētajā kontroles un informācijas sistēmā (turpmāk – LZIKIS) gan konkrētajam zvejniecības uzņēmumam, gan kontrolējošām ieztādēm. Līdz šim licence vai tās dublikāts tika izsniegts arī papīra formā, tomēr, lai ekonomētu darba un materiālos resursus, kā arī mazinātu administratīvo slogu, turpmāk licence papīra formā vairs netiks izgatavota. Noteikumi Nr. 1015 neparedz obligātu licences izsniegšanu papīra formā, tomēr tie nosaka kārtību, kādā tiek izsniegts licences dublikāts.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz svītrot noteikumu Nr. 1015 12. punktu, kurā noteikta licences dublikāta izsniegšanas kārtība (noteikumu projekta 5. punkts).
Problēmas apraksts
Kopš 2020. gada Baltijas jūrā ir aizliegta Austrumbaltijas mencu zveja, bet kopš 2022. gada Baltijas jūrā nav atļauts zvejot arī Rietumbaltijas mencas. Tas nozīmē, ka mencu zvejas iespējas Baltijas jūrā zvejniekiem vairs nav pieejamas, turklāt, ņemot vērā zinātnieku novērtējumu, nav sagaidāms, ka tuvākajos gados mencu zveja Baltijas jūrā varētu tikt atjaunota. Noteikumu Nr. 1015 16.3. apakšpunktā ir paredzēts minimālais zvejas limits, kuram ir jābūt pieejamam pretendentam, ja tas pirmo reizi ir pieteicies licences saņemšanai zvejai Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem. Spēkā esošie noteikumi Nr. 1015 paredz, ka licenci var saņemt, ja pretendentam, kas pirmo reizi ir pieteicies licences saņemšanai zvejai Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem, līdz ar citu sugu limitu apjomu ir pieejams arī 150 tonnu mencu zvejas limits, ja tiek zvejots ar traļu zvejas kuģi, kam ir 220 kilovatu (kW) un lielāka dzinēja jauda, vai 100 tonnu mencu tīklu zvejas kuģiem. Šie nosacījumi neatbilst pašreizējai zvejas situācijai Baltijas jūrā un attiecībā uz mencu limitiem ir jāmaina.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz svītrot noteikumu Nr. 1015 16.3. apakšpunktā prasības par mencu zvejas limitiem (noteikumu projekta 7. un 8. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 1015 16.9. apakšpunktā noteikts, ka pretendentam, lai saņemtu licenci zvejai Baltijas jūras piekrastes ūdeņos, ir jābūt derīgai Latvijas Jūras administrācijas līdz 2017. gada 31. decembrim izsniegtai kuģa kuģošanas spējas apliecībai vai pēc 2018. gada 1. janvāra izsniegtai zvejas laivas reģistrācijas apliecībai. Savukārt noteikumu Nr. 1015 17.5. apakšpunktā noteikts, ka licences saņemšanai zvejai iekšējos ūdeņos ir jābūt derīgai Ceļu satiksmes drošības direkcijas izsniegtai mazizmēra kuģošanas līdzekļa reģistrācijas apliecībai vai Latvijas Jūras administrācijas līdz 2017. gada 31. decembrim izsniegtai kuģa kuģošanas spējas apliecībai, vai pēc 2018. gada 1. janvāra izsniegtai zvejas laivas reģistrācijas apliecībai. Šīs iepriekš pastāvējušās dažādās par kuģiem un zvejas laivām izvirzāmās prasības dokumentiem vairs nav aktuālas, jo ir mainījies iepriekšminēto dokumentu saturs, kā arī daļa informācijas ir pieejama attiecīgos kuģu reģistros, tādēļ atbilstošajos noteikumu Nr. 1015 punktos un 1. pielikumā noteiktie iesniedzamie dokumenti ir jāprecizē.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt tiesību normas saistībā ar Latvijas Jūras administrācijas izsniedzamajiem dokumentiem (noteikumu projekta 10., 12. un 15. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 1015 16.3. un 16.7. apakšpunktā ir noteikts minimālais zvejas limits, kas nepieciešams pretendentam, kurš pirmo reizi ir pieteicies licences saņemšanai zvejai Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem, kā arī zvejai piekrastes ūdeņos, savukārt zvejai iekšējos ūdeņos šāds minimālais nepieciešamais limits nav noteikts. Zveja iekšējos ūdeņos ir ļoti specifiska, un zvejas iespējas un pieejamie iedalāmie zvejas rīku veidi un apjoms atšķiras atkarībā no konkrētās ūdenstilpes, tāpēc nav iespējams noteikt atbilstošu un visās ūdenstilpēs piemērotu minimālo nepieciešamo zvejas limitu licences saņemšanai. Pašvaldības savas administratīvās teritorijas konkrētajos ūdeņos noteiktos zvejas limitus pašas var izvērtēt un noteikt minimālo nepieciešamo zvejas limitu licences saņemšanai pretendentam, kas pirmo reizi ir pieteicies licences saņemšanai.
Risinājuma apraksts
Noteikumus Nr. 1015 paredzēts papildināt ar 17.8. apakšpunktu, nosakot, ka pašvaldība ir tiesīga atteikt pretendentam atļaujas (licences) izsniegšanu, ja pretendentam, kas pirmo reizi ir pieteicies atļaujas (licences) saņemšanai, gada laikā nav pieejams pašvaldības saistošajos noteikumos noteiktais minimālais nepieciešamais zvejas limits konkrētajos iekšējos ūdeņos (noteikumu projekta 13. punkts).
Problēmas apraksts
Pēc tam kad Zemkopības ministrija vai attiecīgā pašvaldība ir pieņēmusi lēmumu par licences piešķiršanu, licenci sagatavo elektroniski LZIKIS. Licence LZIKIS tiek aktivizēta un ir derīga tikai pēc tam, kad licences saņēmējs ir samaksājis valsts nodevu, kas noteikta noteikumu Nr. 1015 19. punktā. Līdz šim ir bijuši gadījumi, kad zvejniecības uzņēmumi, pēc tam kad tie saņēmuši informāciju par licences piešķiršanu, uzsāk zveju, pirms ir samaksājuši valsts nodevu un pirms licence ir aktivizēta. Tātad būtībā tiek zvejots bez derīgas licences, bet tas ir zvejniecību regulējošo normatīvo aktu pārkāpums.
Risinājuma apraksts
Lai izvairītos no turpmākiem pārpratumiem par brīdi, kad var sākt licences izmantošanu, noteikumu Nr. 1015 21. punkts tiek papildināts ar otru teikumu, skaidri nosakot, ka licenci aktivizē un tā ir derīga tikai pēc valsts nodevas samaksas (noteikumu projekta 14. punkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Zvejniecības komersanti, kas vēlas saņemt licenci Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem vai starptautiskajos ūdeņos
Ietekmes apraksts
Ar noteikumu projektu tiek precizēti pārkāpumi (tikai nopietno apzināto pārkāpumu kategorija atbilstoši Zvejniecības likuma normām), par kuriem licenci var anulēt, atteikt tās izsniegšanu vai to izsniegt tikai uz vienu gadu. Turpmāk visi 28 komerczvejnieki, kas pašlaik zvejo Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem, licenci saņems uz pieciem gadiem (nevis atšķirīgi atbilstoši kuģošanas spējas vai reģistrācijas apliecību derīguma termiņam), izņemot noteikumu Nr. 1015 11. punktā minētajos gadījumos. Tādējādi licenci vajadzēs atjaunot retāk, kā arī samazināsies administratīvais slogs, jo būs jāiesniedz mazāk nepieciešamo dokumentu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Zvejniecības komersanti, kas vēlas saņemt licenci Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem vai starptautiskajos ūdeņos
samazinās
Vērtības nozīme:
10,69
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām zivsaimniecībā – Centrālās statistikas pārvaldes dati
0,50
pieņemot, ka attiecīgās informācijas apkopošana un iesniedzamo dokumentu sagatavošanai vidēji nepieciešamais laiks nepārsniedz 0,5 stundu.
5
Tas aptuvenais licenču skaits gadā (MK noteikumu Nr. 1015 1.1.1. un 1.1.2. apakšpunktā minētajos ūdeņos), par kuru varētu samazināties izsniegto licenču skaits
1
iesniedz reizi gadā
-26,73
Mērķgrupa ir zvejniecības komersanti, kuriem, lai saņemtu licenci zvejai Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem vai starptautiskajos ūdeņos, ir jāapkopo informācija un jāiesniedz iesniegums ministrijai. Aptuvenais licenču skaits gadā (MK noteikumu Nr. 1015 1.1.1. un 1.1.2. apakšpunktā minētajos ūdeņos), par kuru varētu samazināties izsniegto licenču skaits, ir 5. Mērķgrupas administratīvās izmaksas veido iesniegumam nepieciešamās informācijas apkopošana, (pavaddokumentu sagatavošana) un iesnieguma aizpildīšana, kā arī papildus nepieciešamās informācijas sniegšana ministrijas atbildīgajiem darbiniekiem. Zvejniecības komersantu administratīvās izmaksas samazinās par 26,72 eiro, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas zivsaimniecībā ir 10,69 eiro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (10,69 x 0,5) x (5 x 1) = 26,72 eiro, no kuriem C – informācijas sniegšanas pienākuma radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu iesniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz kuriem attiecas paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta iesnieguma sniegšana.
Kopā
-26,73
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts vides dienests, Zemkopības ministrijaNevalstiskās organizācijas
Biedrība "Mazjūras zvejnieki"Cits
Zvejniecības komersanti, kas zvejo Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/daafb718-c7dc-4ebd-9e2c-afb07c43292b
Veids
Sanāksme ar zvejniecības komersantiem, kas zvejo Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Par publiskai apspriešanai nodoto noteikumu projektu nav saņemti ne iebildumi, ne priekšlikumi.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Pašvaldības
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Zemkopības ministrija
samazinās
Vērtības nozīme:
12,85
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām valsts struktūrās 2024. gadā – Centrālās statistikas pārvaldes dati
0,50
Vienas licences sagatavošanai papīra formā un nosūtīšanai nepieciešamas aptuveni 0,5 h.
41
2024. gadā izsniegto licenču skaits zvejai Baltijas jūrā un starptautiskajos ūdeņos
1
izsniedz reizi gadā
-263,43
Pēc LZIKIS pieejamās informācijas, 2024. gadā Zemkopības ministrija izsniedza 41 licenci zvejai Baltijas jūrā vai starptautiskajos ūdeņos. Administratīvās izmaksas veido darbaspēka izmaksas par licences izdrukāšanu, parakstīšanu, apzīmogošanu un nosūtīšanu zvejniecības komersantam, un tas kopumā aizņem aptuveni 0,5 stundas. Zemkopības ministrijas administratīvās izmaksas samazinās par 263,43 eiro, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas valsts struktūrās ir 12,85 eiro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (12,85 x 0,5) x (41 x 1) = 263,43 eiro, no kuriem C – licences sagatavošanas papīra formā un nosūtīšanas radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu iesniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz kuriem attiecas paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta iesnieguma sniegšana. Papildus varētu pieskaitīt kancelejas preču un elektrības izmaksas un pasta izdevumus.
Pašvaldības
samazinās
Vērtības nozīme:
9,73
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām pašvaldību struktūrās 2024. gadā – Centrālās statistikas pārvaldes dati
0,50
Vienas licences sagatavošanai papīra formā un nosūtīšanai nepieciešamas aptuveni 0,5 h.
97
2024. gadā izsniegto licenču skaits zvejai iekšējos ūdeņos
1
izsniedz reizi gadā
-471,91
Pēc LZIKIS pieejamās informācijas, 2024. gadā pašvaldības izsniedza 97 licences zvejai iekšējos ūdeņos. Administratīvās izmaksas veido darbaspēka izmaksas par licences izdrukāšanu, parakstīšanu, apzīmogošanu un nosūtīšanu zvejniecības komersantam, un tas kopumā aizņem aptuveni 0,5 stundas. Pašvaldību administratīvās izmaksas samazinās par 471,91 eiro, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas pašvaldības struktūrās ir 9,73 eiro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (9,73 x 0,5) x (97 x 1) = 471,91 eiro, no kuriem C – licences sagatavošanas papīra formā un nosūtīšanas radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu iesniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz kuriem attiecas paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta iesnieguma sniegšana. Papildus varētu pieskaitīt kancelejas preču un elektrības izmaksas un pasta izdevumus.
Kopā
-735,34
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Jā
Noteikumu projektā ietverts deleģējums pašvaldībām lemt lokāli par minimālo nepieciešamo limitu licences saņemšanai iekšējos ūdeņos.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Jā
Licences vairs netiks izsniegtas papīra formā.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
