Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-698: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ministru kabineta rīkojuma projekts "Grozījums Ministru kabineta 2020. gada 5. maija rīkojumā Nr. 246 "Par Sabiedriskā labuma komisiju""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Grozījums Ministru kabineta 2020.gada 5.maija rīkojumā Nr.246 “Par sabiedriskā labuma komisiju” izstrādāts atbilstoši Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 6.panta ceturtajai daļai, kas nosaka, ka Sabiedriskā labuma komisijas (turpmāk - Komisija) nolikumu un personālsastāvu apstiprina Ministru kabinets.
Grozījums paredz veikt izmaiņas Komisijas sastāvā, pamatojoties uz Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk - VID) 2022.gada 28.februāra vēstuli Nr. VID.4.1/8.71/21113 "Par izmaiņām Sabiedriskā labuma komisijas sastāvā".

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma grozījuma mērķis ir veikt izmaiņas Komisijas sastāvā.
VID informē, ka Nodokļu pārvaldes direktora vietniecei Ilzei Borancei, kura pilda arī Komisijas priekšsēdētājas pienākumus, ir noteikti papildu pienākumi, līdz ar to ir nepieciešamība veikt izmaiņas Komisijas sastāvā, nomainot VID pārstāvi.
Atbilstoši 2004.gada 30.novembra MK noteikumu Nr.976 "Sabiedriskā labuma komisijas nolikums" 5.punktam, kas paredz, ka "Komisijas priekšsēdētājs ir Valsts ieņēmumu dienesta pārstāvis", VID pārstāvis ar šo grozījumu tiek noteikts arī par Komisijas priekšsēdētāju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 6.pants nosaka, ka Komisija ir koleģiāla konsultatīva institūcija, kurā vienādā skaitā ietilpst pilnvarotās amatpersonas, kā arī biedrību un nodibinājumu pārstāvji. Atbilstoši 2004.gada 30.novembra Ministru kabineta noteikumu  Nr.976 “Sabiedriskā labuma komisijas nolikums” 2.punktam Komisijas sastāvā ir 12 locekļi. No tiem sešus pilnvaro minēto noteikumu 4.punktā noteiktās valsts iestādes un sešus atlasa atklātā konkursā no biedrību un nodibinājumu izvirzītajiem kandidātiem. Komisijā iekļauj pārstāvjus, kurus pilnvarojušas šādas valsts iestādes: VID, Labklājības ministrija, Tieslietu ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija, Kultūras ministrija un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.
Komisija sniedz VID motivētu atzinumu par biedrības, nodibinājuma vai reliģiskās organizācijas darbības atbilstību sabiedriskā labuma organizācijas (turpmāk – SLO) darbības būtībai, kā arī par tās mantas un finanšu līdzekļu izlietojuma atbilstību Sabiedriskā labuma organizāciju likumā noteiktajam.
Finanšu ministrija ir valsts politikas izstrādātāja sabiedriskā labuma jomā, savukārt saskaņā ar likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 2.panta pirmās daļas 8.punktu un Sabiedriskā labuma organizāciju likumu VID nodrošina SLO uzraudzību atbilstoši Sabiedriskā labuma organizāciju likumā noteiktajai kārtībai. VID izvērtē un apkopo tās rīcībā esošo informāciju kopsakarā ar konkrēto nodokļu maksātāju, pēc tam to iesniedzot Komisijai, kura izskata un izvērtē SLO darbības atbilstību sabiedriskā labuma darbības būtībai.
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2017.gada 16.augusta rīkojumu Nr.222 “Par Sabiedriskā labuma komisiju” un saskaņā ar sabiedriskā labuma komisijas nolikumu, sākot ar 2017.gada 16.augusta Komisijas priekšsēdētāja pienākumus pilda VID Nodokļu pārvaldes direktora vietniece Ilze Borance.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
VID informē, ka dienesta efektivitātes palielināšanai, Komisijas priekšsēdētājas Ilzes Borances profesionālā pieredze un kompetence nepieciešana citu uzdevumu pildīšanā un Komisijas priekšsēdētāja amatā lūdz Ministru kabinetu atbilstoši normatīvajiem aktiem apstiprināt VID Nodokļu pārvaldes direktora vietnieku Mārtiņu Kalniņu.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, sagatavots grozījuma projekts Ministru kabineta 2020.gada 5.maija rīkojumā Nr.246 “Par sabiedriskā labuma komisiju”, kurā aizstāti vārdi "I.Borance - Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu pārvaldes direktora vietniece" ar vārdiem "M. Kalniņš - Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu pārvaldes direktora vietnieks".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi