Anotācija

25-TA-173: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 24. maija noteikumos Nr. 318 "Aprites uzraudzības un kontroles kārtība ES mēslošanas līdzekļiem ar CE zīmi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Pēc Zemkopības ministrijas iniciatīvas ir sagatavoti Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 24. maija noteikumos Nr. 318 "Aprites uzraudzības un kontroles kārtība ES mēslošanas līdzekļiem ar CE zīmi" (turpmāk – noteikumi), lai precizētu prasības piesakot ES mēslošanas līdzekli ar CE  zīmi (turpmāk - mēslošanas līdzeklis) uzskaitē. Valsts augu aizsardzības dienesta (turpmāk - dienests) amatpersonas varēs pilnvērtīgi izvērtēt pārpakota mēslošanas līdzekļu atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes  2019. gada 5. jūnija Regulas (ES) 2019/1009, ar ko nosaka noteikumus par to, kā tirgū dara pieejamus ES mēslošanas līdzekļus, un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1069/2009 un (EK) Nr. 1107/2009 un atceļ Regulu (EK) Nr. 2003/2003 (turpmāk – regula 2019/1009) noteiktajām prasībām, ja tām būs pieejams pārpakotā mēslošanas līdzekļa identifikācijas marķējuma, etiķetes vai pavaddokumenta teksts (turpmāk - marķējuma teksts). Līdz ar to noteikumos ir nepieciešams noteikt jaunu prasību personai, piesakot uzskaitē pārpakotu mēslošanas līdzekli, kopā ar pārējiem iesniedzamajiem dokumentiem, iesniegt arī pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt noteikumos lietoto terminu iepakotājs, papildināt noteikumus ar jaunu prasību, ka piesakot uzskaitē pārpakotu mēslošanas līdzekli ir jāiesniedz arī pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma teksts, precizētu, ka arī mēslošanas līdzekli, kuru ir pieteicis uzskaitē iepakotājs vai pārpakotājs, kurš tiek uzskatīts par ražotāju, var brīvi ievest un ka piesakot uzskaitē mēslošanas līdzekli var iesniegt arī iepakotāja vai pārpakotāja, kurš tiek uzskatīts par ražotāju marķējuma tekstu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd noteikumos tiek lietots termins iepakotājs, un uz personu, kura iepako vai pārpako mēslošanas līdzekli ir attiecināmi regulas 2019/1009 11. pantā minētie pienākumi. Šobrīd noteikumos nav noteikts, ka piesakot uzskaitē pārpakotu mēslošanas līdzekli ir jāiesniedz arī pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma teksts, kā arī noteikumus nepieciešams papildināt ar atsaucēm uz Eiropas Savienības regulām. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Regulas 2019/1009 prasības paredz, ka lai mēslošanas līdzekļa importētājs vai izplatītājs, kurš pārpako mēslošanas līdzekli, netiktu uzskatīts par tā ražotāju, tam ir jāievēro regulas 2019/1009 11. pantā noteiktās prasības. Tā kā šobrīd no noteikumu 3. punktā lietotā termina - iepakotājs nav viennozīmīgi saprotams, ka uz personu, kura iepako vai pārpako mēslošanas līdzekli attiecas regulas 2019/1009 11. panta prasības, šis termins ir precizējams. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu 3. punkts tiks precizēts, nosakot, ka dokumentus mēslošanas līdzekļa pieteikšanai uzskaitē var iesniegt iepakotājs vai pārpakotājs saskaņā ar regulas 2019/1009 11. pantu (t.i iepakotājs vai pārpakotājs, kurš ir izpildījis regulas 2019/1009 11.pantā noteiktās prasības) un tādējādi nav uzskatāms par mēslošanas līdzekļa ražotāju. Tas viesīs skaidrību komersantiem, ka saskaņā ar šiem noteikumiem, par iepakotāju vai pārpakotāju ir uzskatāma persona, kas ir izpildījusi regulas 2019/1009 11. pantā noteiktās prasības. Ievērojot iepriekšminēto, noteikumu 7. punktā un pielikuma 1. punktā tiks lietots precizētais termins - iepakotājs vai pārpakotājs (Noteikumu projekta 1.,5.,8. punkts)
Problēmas apraksts
Tā kā patlaban noteikumos nav noteikts, ka arī tādu mēslošanas līdzekli, kuru ir pieteicis uzskaitei iepakotājs vai pārpakotājs, kurš tiek uzskatīts par ražotāju saskaņā ar regulas 2019/1009 10. pantu var brīvi ievest, tas mēslošanas ievedējiem var radīt neskaidrību par savām tiesībām un pienākumiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu 3.1. apakšpunkts tiks papildināts, nosakot, ka ne tikai mēslošanas līdzekli, kuru ir pieteicis uzskaitei tā ražotājs, bet arī mēslošanas līdzekli, kuru ir pieteicis uzskaitē tā iepakotājs vai pārpakotājs, kurš tiek uzskatīts par tā ražotāju, var brīvi ievest (Noteikumu projekta 1. punkts).
Problēmas apraksts
Tā kā patlaban noteikumos nav noteikts, ka persona reģistrējot mēslošanas līdzekli var iesniegt arī iepakotāja vai pārpakotāja, kurš tiek uzskatīts par ražotāju marķējuma tekstu, tas mēslošanas ievedējiem var radīt neskaidrību par savām tiesībām un pienākumiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu 3.2 apakšpunkts tiks papildināts, nosakot, ka personas piesakot uzskaitē mēslošanas līdzekli var iesniegt arī iepakotāja vai pārpakotāja, kurš tiek uzskatīts par ražotāju marķējuma tekstu (Noteikumu projekta 1. punkts).
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka pašreizējā noteikumu redakcija paredz, ka piesakot uzskaitē pārpakoto mēslošanas līdzekli ir jāiesniedz tikai mēslošanas līdzekļa ražotāja marķējuma tekstu, līdz ar to dienesta amatpersonām nav pieejams pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma teksts un tādējādi nav iespējams kontrolēt vai mēslošanas līdzekļa iepakotājs vai pārpakotājs ir ievērojis regulas 2019/1009 11. pantā noteiktos pienākumus un vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma teksts atbilst mēslošanas līdzekļa ražotāja marķējuma tekstam. 
Risinājuma apraksts
Turpmāk piesakot uzskaitē pārpakoto mēslošanas līdzekli būs jāiesniedz arī pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma teksts, kurš atbilst regulas 2019/1009 11. pantā un III pielikumā noteiktajām prasībām un mēslošanas līdzekļa ražotāja marķējuma tekstam (jaunais noteikumu 3.3. apakšpunkts). Tādējādi dienesta amatpersonas varēs kontrolēt vai iepakotājs vai pārpakotājs pārpakojot mēslošanas līdzekli ir ievērojis regulas 2019/1009 11. pantā noteiktos pienākumus un nav veicis izmaiņas ražotāja marķējuma tekstā. Attiecīgi, noteikumi tiks papildināti ar 51punktu, nosakot dienesta rīcību gadījumos, ja 3.3. apakšpunktā iesniegtais marķējuma teksts neatbildīs šajā punktā noteiktajām prasībām (Noteikumu projekta 1.,4. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu 4. punkts ietver regulas 2019/1009 10. pantā noteiktās prasības. Tā kā regulas normas ir tieši piemērojamas, līdz ar to nav nepieciešams tās pārrakstīt noteikumos un šis punkts ir svītrojams.
Risinājuma apraksts
Ievērojot iepriekšminēto, no noteikumiem tiks svītrots 4. punkts (Noteikumu projekta 2. punkts).
Problēmas apraksts
Tā kā regulas 2019/1009 6. panta 9. punktā, 8. panta 9. punktā un 9. panta 5. punktā ir noteikts, ka mēslošanas līdzekļa ražotājam, importētājam, izplatītājam ir pienākums sniegt tirgus uzraudzības iestādei visu informāciju un dokumentāciju, lai pierādītu mēslošanas līdzekļa atbilstību regulai 2019/1009, līdz ar to arī noteikumu 5. punkts ir precizējams, norādot, ka dienests saskaņā ar regulā 2019/1009 noteikto pieprasa, lai persona iesniegtu visu nepieciešamo informāciju un dokumentus par mēslošanas līdzekli.
Risinājuma apraksts
Noteikumu 5. punkts precizēts, norādot, ka dienests saskaņā ar regulā 2019/1009 noteikto pieprasa, lai persona 20 darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas iesniegtu nepieciešamo informāciju un dokumentus. Tādējādi, tas viesīs skaidrību komersantiem, ka dienestam ir tiesības pieprasīt visu vajadzīgo informāciju un dokumentāciju par mēslošanas līdzekli saskaņā ar regulā 2019/1009 noteikto (Noteikumu projekta 3. punkts).
Problēmas apraksts
Dienests mēslošanas līdzekļiem aprites uzraudzību un kontroli veic saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regulā (ES) 2019/1020 par tirgus uzraudzību un produktu atbilstību un ar ko groza Direktīvu 2004/42/EK un Regulas (EK) Nr. 765/2008 un (ES) Nr. 305/2011 (turpmāk – regula 2019/1020) noteiktajām prasībām. Regulas 2019/1020 15. pantā ir atrunāts, ka tirgus uzraudzības iestādes var atgūt izmaksas no uzņēmēja par produktu testēšanu, ja produkti ir izrādījušies neatbilstīgi, līdz ar to noteikumu 10.4. apakšpunkts ir precizējams, norādot, ka prasība personai par mēslošanas līdzekļu kontroles paraugu testēšanas izdevumu segšanu, ja konstatēta mēslošanas līdzekļa neatbilstība, izriet no regulas 2019/1020 15. pantā noteiktā. Tā kā mēslošanas līdzekli var arī pārpakot, ne tikai iepakot, kā tas ir norādīts 10.4. apakšpunktā, līdz ar to šajā apakšpunktā aiz vārda "iepakot" ir nepieciešams papildināt ar vārdiem "vai pārpako". 
Risinājuma apraksts
Noteikumu 10.4. apakšpunkts papildināts ar norādi, ka prasība personai, kas ražo, ieved vai iepako vai pārpako mēslošanas līdzekli segt visus izdevumus par mēslošanas līdzekļa parauga testēšanu, ja tā kvalitāte neatbilst regulas 2019/1009 minētajām prasībām, izriet no regulas 2019/1020 15. panta. Noteikumu 10.4. apakšpunktā aiz vārda "iepakot" tiks papildināts ar vārdiem "vai pārpako" (Noteikumu projekta 6. punkts).  
Problēmas apraksts
Noteikumu 10.5. apakšpunktā ir nekorekta norāde uz regulas 38., 40. un 41. punktu, ko nepieciešams izlabot.
Risinājuma apraksts
Ievērojot iepriekšminēto, noteikumu 10.5. apakšpunktā tiks lietota korekta norāde uz regulas 38., 40. un 41. pantu (Noteikumu projekta 7. punkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Fiziskas personas, kas pieteiks uzskaitē iepakotus vai pārpakotus mēslošanas līdzekļus.
Ietekmes apraksts
Noteikumu grozījumi ietekmēs aptuveni 2 fiziskas personas gadā, jo tām, piesakot uzsaitē iepakotu vai pārpakotu mēslošanas līdzekli dienestā, papildus jau pašlaik iesniedzamajiem dokumentiem, vajadzēs iesniegt arī pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu.
Juridiskās personas
  • Komersantus, kuri pieteiks uzskaitē iepakotus vai pārpakotus mēslošanas līdzekļus.
Ietekmes apraksts
Noteikumu grozījumi ietekmēs aptuveni 38 komersantu gadā, jo tiem, piesakot uzsaitē iepakotu vai pārpakotu mēslošanas līdzekli dienestā, papildus jau pašlaik iesniedzamajiem dokumentiem, vajadzēs iesniegt arī pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Komersantus, kuri pieteiks uzskaitē iepakotus vai pārpakotus mēslošanas līdzekļus.
palielinās
Vērtības nozīme:
10,00
Stundas likme komersantam, kurš iepakoto vai pārpakoto mēslošanas līdzekli pieteiks uzskaitē.
0,05
Laika patēriņš komersantam iesniedzot iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu.
38
To komersantu skaits gada laikā, kuri iepakotos vai pārpakotos mēslošanas līdzekļus pieteiks uzskaitē.
1
Reizes gadā, cik bieži komersants iepakoto vai pārpakoto mēslošanas līdzekli pieteiks uzskaitē.
19,00
Pēc aptuveniem aprēķiniem, administratīvās izmaksas, kas veidosies šai sabiedrības grupai, ir šādas: C =(10 * 0,05) * (38 * 1) = 19.00 euro; Administratīvās izmaksas, kas gada laikā radīsies 38 komersantiem, kuri papildus jau pašlaik iesniedzamajiem dokumentiem, iesniegs arī pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu.
Kopā
19,00

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Patērētais laiks - stundās
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskas personas, kas pieteiks uzskaitē iepakotus vai pārpakotus mēslošanas līdzekļus.
palielinās
Vērtības nozīme:
0,05
Laika patēriņš personai iesniedzot iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu.
2
To personu skaits gada laikā, kuri iepakotos vai pārpakotos mēslošanas līdzekļus pieteiks uzskaitē.
1
Reizes gadā, cik bieži persona iepakotu vai pārpakotu mēslošanas līdzekli pieteiks uzskaitē.
0,10
Pēc aptuveniem aprēķiniem, šai sabiedrības grupai: Patērētais laiks = (0,05*2*1) = 0,10h; Laika patēriņs, kas gada laikā radīsies 2 personām, kuras papildus jau pašlaik iesniedzamajiem dokumentiem, iesniegs arī pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu.
Kopā
0,10
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme vai dokumentu sagatavošanas un iesniegšanas izdevumi - euro
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Izlietotie naudas līdzekļi - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskas personas, kas pieteiks uzskaitē iepakotus vai pārpakotus mēslošanas līdzekļus.
palielinās
Vērtības nozīme:
0,50
Tādas izmaksas radīsies, lai sagatavotu un iesniegtu dienestā marķējuma tekstu piesakot uzskaitē pārpakotu mēslošanas līdzekli
2
To personu skaits gada laikā, kuri iepakotos vai pārpakotos mēslošanas līdzekļus pieteiks uzskaitē.
1
Reizes gadā, cik bieži persona iepakotu vai pārpakotu mēslošanas līdzekli pieteiks uzskaitē.
1,00
Pēc aptuveniem aprēķiniem, šai sabiedrības grupai: Izlietotie naudas līdzekļi =(0,5 *2 * 1) = 1.00 euro; Tik daudz naudas līdzekļu izlietos 2 personas gada laikā, kuras papildus jau pašlaik iesniedzamajiem dokumentiem, iesniegs arī pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu.
Kopā
1,00

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1009
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija Regula (ES) 2019/1009, ar ko nosaka noteikumus par to, kā tirgū dara pieejamus ES mēslošanas līdzekļus, un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1069/2009 un (EK) Nr. 1107/2009 un atceļ Regulu (EK) Nr. 2003/2003 (turpmāk – regula 2019/1009).
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1020
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regula (ES) 2019/1020 par tirgus uzraudzību un produktu atbilstību un ar ko groza Direktīvu 2004/42/EK un Regulas (EK) Nr. 765/2008 un (ES) Nr. 305/2011 (turpmāk – regula 2019/1020).
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija Regula (ES) 2019/1009, ar ko nosaka noteikumus par to, kā tirgū dara pieejamus ES mēslošanas līdzekļus, un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1069/2009 un (EK) Nr. 1107/2009 un atceļ Regulu (EK) Nr. 2003/2003 (turpmāk – regula 2019/1009).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regula 2019/1009
(Noteikumu projekta 3. punkts, noteikumu 5. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009.
Regulas 2019/1009 10. pants
(Noteikumu projekta 1. punkts, noteikumu 3.1,3.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009.
Regulas 2019/1009 11. pants
(Noteikumu projekta 1. punkts, noteikumu 3. punkts, 3.3. apakšpunkts), (Noteikumu projekta 4. punkts, noteikumu 51punkts), (Noteikumu projekta 5. punkts, noteikumu 7. punkts).
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009.
Regulas 2019/1009 III pielikums
(Noteikumu projekta 1. punkts, noteikumu 3.2,3.3. apakšpunkts), (Noteikumu projekta 4. punkts, noteikumu 51punkts).
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regula (ES) 2019/1020 par tirgus uzraudzību un produktu atbilstību un ar ko groza Direktīvu 2004/42/EK un Regulas (EK) Nr. 765/2008 un (ES) Nr. 305/2011 (turpmāk – regula 2019/1020).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2019/1020 15. pants
(Noteikumu projekta 6. punkts, noteikumu 10.4. apakšpunkts).
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2019/1020..
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts augu aizsardzības dienests
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", Biedrība Zemnieku saeima, Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
No 2025. gada 27. janvāra līdz 7. februārim informācija par noteikumu projektu ievietota TAP portāla sadaļā "Sabiedrības līdzdalība".

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts augu aizsardzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Valsts augu aizsardzības dienests
palielinās
Vērtības nozīme:
10,00
Stundas likme dienesta amatpersonai, kas veic dokumentu izvērtēšanu, lai pārpakoto mēslošanas līdzekli varētu iekļaut reģistrā.
0,10
Vidējais laika patēriņš dienesta amatpersonai, lai izvērtētu subjekta iesniegto marķējuma tekstu.
40
To subjektu skaits, kuru iesniegtos dokumentus dienesta amatpersonām paredzēts izvērtēt.
1
Reizes gadā, cik bieži dienesta amatpersona veiks iesniegto marķējuma tekstu izvērtēšanu.
40,00
Piemērojot šos noteikumu grozījumus, dienestam radīsies papildu administratīvās izmaksas par iesniegto pārpakoto mēslošanas līdzekļu marķējuma tekstu izvērtēšanu. C – administratīvās izmaksas, kas radīsies dienestam no šiem grozījumiem noteikumos, ir šādas: C = (10 × 0,10) × (40 × 1)= 40,00 euro. Administratīvās izmaksas, kas radīsies no šo noteikumu grozījumu piemērošanas, tiks segtas no dienesta pašreizējā budžeta.
Kopā
40,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi