Anotācija (ex-ante)

22-TA-2762: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumos Nr. 880 "Lauksaimniecības datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Pašlaik spēkā ir Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumi Nr. 880 "Lauksaimniecības datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādis" (turpmāk – noteikumi Nr. 880), kuros ir noteikts Lauksaimniecības datu centra (turpmāk – datu centrs) sniegto maksas pakalpojumu cenrādis.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Zemkopības ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumos Nr. 880 "Lauksaimniecības datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādis"" (turpmāk –noteikumu projekts), lai aktualizētu datu centra maksas pakalpojumu cenrādi un nodrošinātu maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši dabiskajam izmaksu pieaugumam, kā arī precizētu datu centra sniegto pakalpojumu veidus un papildinātu tos ar jauniem pakalpojumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. Noteikumi Nr. 880 ir pieņemti 2013. gada 17. septembrī, un pēdējās izmaiņas par maksas pakalpojumu izcenojumiem tajos izdarītas 2018. gada sākumā attiecībā uz pakalpojumiem, kas ir saistīti ar dzīvnieku apzīmēšanas līdzekļu izgatavošanu un kas veido 75 % no datu centra pašu ieņēmumiem, bet pārējo datu centra pakalpojumu cenas nav mainītas kopš 2013. gada. Finanšu ministrija informatīvajā ziņojumā "Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" un likumprojekta "Par valsts budžetu 2022. gadam" izstrādes procesā" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2021. gada 24. augusta sēdē (prot. Nr. 57, 52. § 61. punkts) norādīja, ka iestādēm nepieciešams aktualizēt maksas pakalpojumu cenrāžus, ja tie nav mainīti vairāk nekā divus gadus, lai nodrošinātu, ka maksas pakalpojumu izcenojumi ir atbilstoši dabiskajam izmaksu pieaugumam.

2. Attīstoties informācijas tehnoloģijām, datu centrs spēj sniegt arvien vairāk pakalpojumu digitālajā vidē, lai pakalpojuma saņēmējiem nav personīgi jāierodas datu centrā pakalpojuma saņemšanai un nav jāizmanto pasta pakalpojumi iesniegumu nosūtīšanai. Tajā pašā laikā joprojām ir daudz klientu, kas vēlas saņemt pakalpojumus klātienē. Ir palielinājies datu centra sniegto pakalpojumu un izvērtējamo datu apjoms. Darba un sniegto pakalpojumu apjoma pieaugums un darba specifika prasa no datu centra darbiniekiem lielāku atbildību un augstāku kvalifikācijas līmeni.

3. Datu centra maksas pakalpojumu cenrādī piedāvāto dzīvnieku identifikācijas līdzekļu un saistošo preču sortiments ir daudz šaurāks, nekā datu centrs var piedāvāt atbilstoši esošai situācijai identifikācijas līdzekļu tirgū, tāpēc maksas pakalpojumu cenrādī ir jāiekļauj jauna veida identifikācijas līdzekļi un ar tiem saistītās preces.

4. Noteikumu projektā izteiktā 1.1.–1.4., 1.7.–2.2. un 10.1.–11.4. apakšpunktā noteikts, ka pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3. panta astoto daļu. Tajā noteikts, ka publiskas personas, kā arī privātpersonas, kas saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu pilda tām deleģētus vai ar pilnvarojumu nodotus valsts pārvaldes uzdevumus, netiek uzskatītas par nodokļa maksātājiem attiecībā uz darbībām vai darījumiem, kuros tās iesaistās valsts pārvaldes funkciju vai uzdevumu pildīšanā. Datu centra valsts pārvaldes uzdevumi izriet no Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 5. panta pirmās daļas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Tā kā pēdējās izmaiņas datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādī izdarītas 2018. gada sākumā attiecībā uz pakalpojumiem, kas ir saistīti ar dzīvnieku apzīmēšanas līdzekļu izgatavošanu, bet pārējo datu centra pakalpojumu cenas nav mainītas kopš 2013. gada, tad pēdējo gadu, it īpaši pēdējo trīs gadu, laikā notikušās izmaiņas Latvijas un pasaules ekonomikā ir būtiski ietekmējušas datu centra sniegto pakalpojumu izcenojumus. Ar pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi ir palielinājušies par 10–20 %, tostarp ir palielinājušās izejvielu cenas, izdevumi par degvielu, komunālajiem pakalpojumiem, kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes (turpmāk – CSP) dati par inflāciju – Inflācijas kalkulators (csb.gov.lv).
Dzīvnieku identifikācijas līdzekļu cenu kāpumu ievērojami ir ietekmējuši dzīvnieku identifikācijas līdzekļu sagatavju piegādātāji, palielinot piegādes līgumcenas līdz 60 % no sākotnējās līgumcenas. Identifikācijas līdzekļu sagatavju ražošana ir energoresursu ietilpīgs process, un atsevišķiem identifikācijas līdzekļu veidiem nozīmīgu izmaksu daļu veido dzīvniekam nekaitīgo speciālo izejvielu iepirkums no citiem ražotājiem. Elektrības cenas arvien lielākā ietekme, degvielas cena, kā arī loģistikas izmaksu pieaugums ražotājiem rada papildu izmaksas, lai dzīvnieku identifikācijas līdzekļu sagataves varētu piegādāt laikus un nodrošinātu dzīvnieku identifikāciju un izsekojamību saskaņā ar ES normatīvo aktu prasībām.
Palielinoties zaudējumu apmēram izejvielu, izejmateriālu, kā arī energoresursu straujā kāpuma dēļ, palielinās arī risks, ka identifikācijas līdzekļu ražotāji var vienpusēji atkāpties no iepirkumu līgumiem, nepiegādājot Latvijai nepieciešamas identifikācijas līdzekļu sagataves. Šāda notikumu attīstība radīs zaudējumus pasūtītājam un pēc tam – arī dzīvnieku turētājiem, jo jaunu iepirkumu rīkošana ir laikietilpīga. Datu centrs iepērk dzīvnieku identifikācijas līdzekļu sagataves no starptautiski atzītām ražotājkompānijām, kas specializējušās dzīvnieku identifikācijas līdzekļu ražošanā un nodrošina kvalitatīvu un ISO standartiem atbilstošu, dzīvnieku veselībai nekaitīgu identifikācijas līdzekļu sagatavju piegādi. Sadrumstalots dzīvnieku identifikācijas līdzekļu iepirkuma process samazina pasūtītāja iespēju efektīvi aizstāvēt citu pasūtītāju intereses dzīvnieku identifikācijas nozarē, un dīkstāves laikā, kad netiek sagatavoti un izdrukāti dzīvnieku identifikācijas līdzekļi, tas prasīs papildu finanšu resursus, jo netiek piegādātas dzīvnieku identifikācijas līdzekļu sagataves no ražotājkompānijām, un arī jaunā līgumcena, visticamāk, būs lielāka, ņemot vērā nestabilo situāciju pasaulē. Obligāts nosacījums ir arī tas, ka Latvija ir Starptautiskās dzīvnieku pārraudzības organizācijas (ICAR) dalībniece, ir saņēmusi šīs organizācijas kvalitātes sertifikātu un dzīvnieku identifikācijai drīkst izmantot tikai šajā organizācijā atzītas un sertifikātu saņēmušas ražotājkompānijas ražotus dzīvnieku identifikācijas līdzekļus. Turklāt identifikāciju līdzekļu ražotājkompānijām saskaņā ar ES normatīvo aktu prasībām kompetentajai iestādei (šajā gadījumā – datu centram) ir jāsniedz pierādījumi par to, ka atbilstības un veiktspējas testi attiecībā uz elektroniskiem identifikācijas līdzekļiem ir notikuši testēšanas centros, kas ir akreditēti saskaņā ar ISO/IEC standartu 17025 "Testēšanas un kalibrēšanas laboratoriju kompetences vispārīgās prasības".
Ievērojami, t.i., par 20 %, ir sadārdzinājušies informācijas tehnoloģiju ārpakalpojumi, kurus datu centrs iepērk, lai uzturētu valsts informācijas sistēmu.
Informāciju par notikumiem, kas saistīti ar dzīvnieku (identifikācijas, pārvietošanas vai nokaušanas datums, dzimums, dzīvmasas svars, dzīvnieku apsēklošana, pārraudzības un snieguma u.c. datus), dzīvnieku īpašnieks un (vai) sertificētās personas un veterinārārsti ievada datubāzē paši, izmantojot datu centra elektroniskās paziņošanas sistēmu. Datu sniedzēji bieži pieļauj kļūdas, kuras dzīvnieka dzīves laikā ir nepieciešams labot. Datu centra darbiniekiem šādus labojumus un precizēto informāciju ir jāizvērtē atbilstoši iekšējā riska vadības kārtībā noteiktajam, un tas prasa lielus laika un zināšanu resursus.
Tā kā datu centram saskaņā ar Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likumu ir noteikts reģistrēt šķirnes mājas (istabas) dzīvnieku audzētāju organizācijas, kā arī atzīt organizācijas, kas īsteno vietējo šķirņu mājas (istabas) dzīvnieku audzēšanas programmas, nepieciešami papildu darba resursi šo uzdevumu izpildei. Papildus ir jāvērtē iesniegto dokumentu atbilstība normatīvo aktu prasībām un tie ir jāformatizē pirms publicēšanas datu centra tīmekļvietnē. Lai nodrošinātu kvalitatīvu darba pienākumu izpildi, datu centra darbinieki aktīvi piedalās apmācības procesā, kas saistīts gan ar pārraudzību, gan datu ievadīšanu un izmantošanu. Tajā pašā laikā datu centra darbinieku atalgojums ir nekonkurētspējīgs, ir sarežģīti atrast izglītotus, kompetentus, augstajām prasībām atbilstošus speciālistus. Valsts budžeta dotācija atlīdzībai veido tikai 36 % no kopējiem izdevumiem atlīdzībai un neļauj palielināt atalgojumu datu centrā nodarbinātajiem, lai piesaistītu kvalificētus informācijas tehnoloģiju speciālistus un speciālistus ar augstāko izglītību lauksaimniecības jomā, līdz ar to pastāv risks, ka mazā atalgojuma dēļ daudzas štata vietas nebūs iespējams nokomplektēt.
Risinājuma apraksts
Lai datu centrs arī turpmāk spētu nodrošināt Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likumā un citos normatīvajos aktos deleģēto uzdevumu kvalitatīvu izpildi, noturētu un piesaistītu izglītotus un augsti kvalificētus speciālistus, ir pārrēķināti datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrāža izcenojumi. Datu centrs ir izvērtējis piedāvāto maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumiem Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība". Izcenojuma aprēķini atspoguļoti noteikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķina kopsavilkums un informācija par plānoto ieņēmumu izmaiņām" un 2. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins". Izcenojuma pārrēķins nav sniegts tiem pakalpojumiem, kuriem tas netiek mainīts (datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrāža 9.2., 10.3. un 11.4. apakšpunkts).
Problēmas apraksts
2. Datu centrs pakalpojumu pieteikšanu un sniegšanu organizē gan klātienē, gan e-pakalpojuma veidā. Sniedzot e-pakalpojumus, tiek ņemta vērā izmaksu efektivitāte, mērķauditorija un noteiktas klientu grupas vienlīdzības apsvērumi. Tomēr ne visi klienti spēj lietot e-pakalpojumus (to nosaka klienta vecums, tehniskais nodrošinājums, interneta pārklājums dzīvesvietā utt.) kā arī ir pakalpojumi, kurus nav iespējams piedāvāt e-pakalpojuma veidā, bet kuru izmaksas strauji palielinās, tādēļ datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādī ir jābūt iekļautiem dalīta veida pakalpojumiem, kas ir pieejami gan klātienē, gan e-pakalpojuma veidā, lai tiktu nodrošināta pakalpojuma pieejamība visiem pakalpojuma saņēmējiem.
Risinājuma apraksts
Datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādis ir papildināts ar jauniem pakalpojumiem, nošķirot pakalpojumus, ko pakalpojuma saņēmējs var pieteikt pats e-pakalpojuma veidā (elektroniski tiešsaistē), un pakalpojumus, ko datu centrs apstrādā no klātienē vai pa pastu, vai kā elektroniska dokumenta veidā saņemtu iesniegumu saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu. Noteikumu projektā noteikti šādi pakalpojumi: jauna ganāmpulka reģistrācija elektroniski tiešsaistē, klātienē vai pēc saņemtā iesnieguma; jauna objekta (novietnes) reģistrācijas elektroniski tiešsaistē, klātienē vai pēc saņemtā iesnieguma; pārmaiņu reģistrācija ganāmpulka vai novietnes (objekta) datos elektroniski tiešsaistē, klātienē vai pēc saņemtā iesnieguma, kā arī šķirnes mājas (istabas) dzīvnieku organizācijas reģistrācija un atzīšana.
Problēmas apraksts
3. Datu centram jānodrošina dažādu sugu dzīvnieku identifikācijas līdzekļu (identificē katru dzīvnieku) sagatavošana un izsniegšana, lai salāgotu sniegtos pakalpojumus ar dzīvnieku veselību, audzēšanu un ciltsdarbu regulējošajos normatīvajos aktos un Eiropas Savienības normatīvajos aktos noteiktajām prasībām attiecībā uz dzīvnieku izsekojamību un identifikācijas līdzekļiem, kas izmantojami dažādām dzīvnieku sugām, un šo identifikācijas līdzekļu atbilstību noteiktām tehniskām specifikācijām. Tāpat, lai nodrošinātu to, ka dzīvniekiem identifikācijas līdzekļi ir pareizi ielikti un būtu iespējams nolasīt elektronisko identifikatoru numurus, kompetentās iestādes, dzīvnieku īpašnieki, turētāji un audzētāji, kā arī pakalpojumu sniedzēji ciltsdarba jomā (fiziskas personas, kas ir saņēmušas sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, pārraudzībā, mākslīgajā apsēklošanā, olšūnu un embriju transplantācijā) ir jānodrošina ar precēm, kas saistītas ar identifikācijas līdzekļiem, piemēram, stangām, elektronisko identifikatoru nolasītājiem un citām precēm, kā arī jāņem vērā attiecīgie ISO vai IEC standarti. Ir būtiski saglabāt turētu dzīvnieku pilnīgu izsekojamību un izvairīties no jebkurām darbībām, kas to varētu apdraudēt.

Attīstoties dzīvnieku identifikācijas līdzekļu un ar tiem saistīto preču tirgum, piegādātāji piedāvā arvien plašāku šo preču sortimentu, kā arī palielinās pakalpojuma saņēmēju vēlme iegādāties vairāku veidu identifikācijas līdzekļus un ar tiem saistītās preces, taču datu centrs nevar tos piedāvāt, jo daudzi jaunie dzīvnieku identifikācijas līdzekļi un ar tiem saistītās preces un pakalpojumi nav minēti noteikumos Nr. 880. Piemēram, tie ir tādi identifikācijas līdzekļi kā parastā vai elektroniskā saite uz vēzīša, Mini loop parastās krotālijas, TagFaster, elektronisko identifikatoru nolasītāji, audu paraugu kapsulas  ar šķīdumu (TSU – Tissue sampling unit) un audu paraugu krotālijas ar šķīdumu (TST – Tissue  sampling tag), kuras paredzētas audu paraugu ņemšanai, un citas ar krotālijām saistītas preces, kā arī jauna parauga zirga individuālā pastāvīgā identifikācijas dokumenta sagatavošana. DNS (dezoksiribonukleīnskābes), TSU un TST audu analīžu rezultāti tiek izmantoti ciltsdarbā, lai noteiktu dzīvnieku un to pēcnācēju izcelšanos, kas nepieciešama dzīvnieku ierakstīšanai ciltsgrāmatā, dzīvnieku izcelšanos apliecinošu dokumentu izsniegšanai, un tos var arī izmantot seroloģiskai testēšanai dzīvnieku infekcijas slimību gadījumos un noteikt individuālu dzīvnieku veselības stāvokli, lai pasargātu valsti no dzīvnieku slimību uzliesmojumiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz esošajam sarakstam pievienot jaunus identifikācijas līdzekļus un ar tiem saistītas preces, kā arī mainīt esošo identifikācijas līdzekļu cenas. Noteikumu projektā izteiktajā noteikumu Nr. 880 pielikuma 3.5., 3.6. un 4.5–4.12. apakšpunktā noteikti jauni identifikācijas līdzekļi, 7. punkts ir papildināts ar identifikācijas līdzekļiem DNS, TSU vai TST analīžu noņemšanai, un 8. un 9. punkts attiecīgi precizēts un papildināts ar identifikācijas līdzekļu ielikšanas un citām precēm, kā arī elektronisko identifikatoru nolasītājiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Jā, ir izvērtēti. Tā kā valsts budžeta pieprasījums katru gadu tiek atteikts un prioritārie pasākumi netiek finansēti, nepieciešams mainīt izcenojumus cenrādī.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Jā, no maksas pakalpojumu sniegšanas iegūtie līdzekļi tiks izmantoti ar šo maksas pakalpojumu sniegšanu saistīto izdevumu segšanai.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Lauksaimniecības dzīvnieku un mājas (istabas) dzīvnieku īpašnieki, turētāji, audzētāji un pakalpojumu sniedzēji ciltsdarba jomā (fiziskas personas, kas ir saņēmušas sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, pārraudzībā, mākslīgajā apsēklošanā, olšūnu un embriju transplantācijā)
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus sabiedrības mērķgrupām. Projekts paredz mainīt maksu par datu centra sniegtajiem pakalpojumiem.
Juridiskās personas
  • Uzņēmumi, organizācijas un biedrības, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku audzēšanu un ciltsdarbu
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus sabiedrības mērķgrupām. Projekts paredz mainīt maksu par datu centra sniegtajiem pakalpojumiem.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nodrošinot pakalpojumu sniegšanu esošajā apjomā un kvalitātē, varētu tikt veicināta valsts tiekšanās pēc vairākām Nacionālajā attīstības plānā izvirzītajām prioritātēm – produktivitātes palielināšanas, eksporta un inovāciju veicināšanas, kā arī investīciju piesaistes. Lielāka valsts pārvaldes darbības caurspīdība un atklātība sekmē pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos un to daudzveidību.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Palielināsies pakalpojumu un preču daudzveidība, kā arī datu centra sniegto pakalpojumu cena.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Palielināsies pakalpojumu un preču daudzveidība, kā arī datu centra sniegto pakalpojumu cena.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 224 059
0
1 224 059
245 236
1 224 059
245 236
245 236
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 224 059
0
1 224 059
245 236
1 224 059
245 236
245 236
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 224 059
0
1 224 059
245 236
1 224 059
245 236
245 236
2.1. valsts pamatbudžets
1 224 059
0
1 224 059
245 236
1 224 059
245 236
245 236
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Detalizēti aprēķini doti projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķina kopsavilkums un informācija par plānoto ieņēmumu izmaiņām" un 2. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins", atspoguļojot jauno maksas pakalpojumu un to maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķinus, kuriem mainījušās cenas.
Ieņēmumi no datu centra sniegtajiem maksas pakalpojumiem tiks izlietoti to izdevumu segšanai, kuri saistīti ar datu centra maksas pakalpojumu sniegšanu.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekta izpildi datu centrs nodrošinās ar esošajām amata vietām.
Cita informācija
Pēc Ministru kabineta noteikumu projekta spēkā stāšanās Zemkopības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu apropriācijas izmaiņām 2023. gadam, kā arī priekšlikumu bāzes izdevumu noteikšanai 2024.gadam un turpmākajiem gadiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauksaimniecības datu centrs
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība Zemnieku saeima, Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/fd330e33-077d-47a6-912d-458d76efc1a2

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskās apspriešanas laikā tika saņemts iebildums no biedrības "Zemnieku saeima". Pamatojums, kāpēc iebildums netiek ņemts vērā, sniegts tiesību akta lietai pievienotajā papildu dokumentā "Sabiedrības iebildumi un priekšlikumi" (viedokļu pārskats 22-TA-2762) un anotācijā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauksaimniecības datu centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi