Ministru kabineta 19.09.2024. ārkārtas sēdes protokols Nr. 38

Ministru kabineta 19.09.2024. ārkārtas sēdes protokols Nr. 38

Sēdi vada

Ministru prezidente ‒ E. Siliņa

Ar balsstiesībām piedalās

Aizsardzības ministrs ‒ A. Sprūds

Finanšu ministrs ‒ A. Ašeradens

Iekšlietu ministrs, ārlietu ministra pienākumu izpildītājs ‒ R. Kozlovskis

Izglītības un zinātnes ministre ‒ A. Čakša

Klimata un enerģētikas ministrs ‒ K. Melnis

Kultūras ministre ‒ A. Lāce

Labklājības ministrs ‒ U. Augulis

Satiksmes ministrs, ekonomikas ministra pienākumu izpildītājs ‒ K. Briškens

Tieslietu ministre ‒ I. Lībiņa-Egnere

Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministre ‒ I. Bērziņa

Veselības ministrs ‒ H. Abu Meri

Zemkopības ministrs ‒ A. Krauze

Ar padomdevēja tiesībām piedalās

Valsts kancelejas direktors ‒ R. Kronbergs

Valsts kancelejas direktora vietniece juridiskajos jautājumos, Juridiskā departamenta vadītāja ‒ I. Gailīte

Protokolē

Valsts kancelejas Dokumentu pārvaldības departamenta vadītāja ‒ L. Peinberga

Sēdi sāk plkst. 13:00

1. Ar valsts budžeta likumprojektu saistītie jautājumi

1. §
Informatīvais ziņojums "Par valsts budžeta ieņēmumu un nodokļu politikas pārskatīšanu 2025.–2027. gadā"
 
24-TA-2256
(A. Ašeradens, I. Šņucins, J. Brazovskis, E. Siliņa)
1.
Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu, kas sagatavots atbilstoši  Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes 2024. gada 6. septembra sēdē konceptuāli atbalstītajam nodokļu pārskatīšanas scenārijam.
2.
Finanšu ministrijai sagatavot un finanšu ministram iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" pavadošo likumprojektu paketē:
2.1.
grozījumus likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli", kas paredz:
2.1.1.
ar 2025. gadu ieviest divu pakāpju iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmes – 25,5% apmērā ienākumiem, kas nepārsniedz saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu" noteikto obligāto iemaksu objekta maksimālo apmēru, un 33% apmērā ienākumiem, kas pārsniedz saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu" noteikto obligāto iemaksu objekta maksimālo apmēru;
2.1.2.
ar 2025. gadu aizstāt diferencēto neapliekamo minimumu ar vienotu neapliekamo minimumu, kas tiek piemērots visiem darba ņēmējiem neatkarīgi no bruto ienākuma līmeņa, palielināt to un noteikt 2025. gadā 510 euro mēnesī, 2026. gadā – 550 euro mēnesī, bet ar 2027. gadu – 570 euro mēnesī;
2.1.3.
ar 2025. gadu palielināt pensionāra neapliekamo minimumu no 6 000 euro gadā (500 euro mēnesī) uz 12 000 euro gadā (1 000 euro mēnesī);
2.1.4.
ar 2025. gadu ieviest iedzīvotāju ienākuma nodokļa papildu likmi 3 % apmērā ienākumiem (taksācijas gada ar iedzīvotāju ienākuma nodokli apliekamajiem ienākumiem, tajā skaitā ienākumiem no kapitāla pieauguma un ienākumiem no kapitāla, kas nav kapitāla pieaugums, un no iedzīvotāju ienākuma nodokļa atbrīvotajām dividendēm un likvidācijas kvotai) virs 200 000 euro gadā, kas tiek piemērota rezumējošā kārtībā, iesniedzot gada ienākumu deklarāciju (2026. gadā iesniedzot gada ienākumu deklarāciju par 2025. gadu);
2.1.5.
noteikt, ka no 2025. gada līdz 2029. gadam ar iedzīvotāju ienākuma nodokli apliekamajā ienākumā neiekļauj saņemtās summas, kas izmaksātas kā valsts atbalsts lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai, un citiem pēc būtības un mērķa līdzvērtīgiem valsts institūciju veiktajiem atbalsta maksājumiem (tai skaitā ES LIFE programmas līdzfinansētā projekta "Natura 2000 aizsargājamo teritoriju pārvaldības un apsaimniekošanas optimizācija" veiktajiem atbalsta maksājumiem programmā "Dzīvais mežs" un "Ziedu pļavas");
2.1.6.
izslēgt no likuma 11.7 panta trešās daļas 3.punktā noteiktos kritērijus lauksaimniecībā izmantojamās zemes pārdevējam un atbrīvot ienākumu no lauksaimniecībā izmantojamas zemes atsavināšanas no aplikšanas ar iedzīvotāju ienākuma nodokli, ja tiek izpildīti likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" noteiktie kritēriji attiecībā tikai pret pircēju;
2.1.7.
lai veicinātu darba ņēmēju mobilitāti, ar 2025. gadu paplašināt iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu maksājumiem, ko darba devējs veic atbilstoši noslēgtajiem koplīgumiem par ārstniecības un ēdināšanas izdevumiem, par pārcelšanās, izmitināšanas un transporta izdevumiem, nosakot, ka visu darbinieku izdevumu apmērs (to kopsumma) gadā nepārsniedz apmēru, kas iegūts, reizinot vidējo darbinieku skaitu ar 700 euro, darba devējs uzglabā attiecīgos izdevumus apliecinošos dokumentus, kā arī tiek saglabāti visi pārējie līdzšinējie nosacījumi atvieglojuma piemērošanai;
2.1.8.
ar 2025. gadu palielināt iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu bērna piedzimšanas pabalstam un bēru pabalstam, ko darba devējs izmaksā darbiniekam, līdz 500 euro, bet darba devēja dāvanām – līdz 100 euro taksācijas gadā;
2.1.9.
ar 2025. gadu vienādot iedzīvotāju ienākuma nodokļa atbrīvojuma apmēru par konkursos un sacensībās saņemtajām mantiskajām un naudas balvām (prēmijām) un noteikt tām vienotu atbrīvojuma apmēra limitu 1 500 euro gadā;
2.1.10.
pagarināt  līdz 2027. gada 31. decembrim likuma "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" pārejas noteikumos paredzēto laika periodu, kura ietvaros autoratlīdzības saņēmējiem ir iespēja nereģistrēties kā saimnieciskās darbības veicējiem, bet ienākuma izmaksātājs nodokļus (gan iedzīvotāju ienākuma nodokli, gan valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) ietur ienākuma gūšanas vietā, piemērojot 25% likmi;
2.2.
grozījumus Mikrouzņēmumu nodokļa likumā, kas ar 2025. gadu paredz:
2.2.1.
precizēt likumā noteikto regulējumu, kas paredz mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja statusa zaudēšanu, ja mikrouzņēmumu nodokļa maksātājam nav apgrozījuma;
2.2.2.
atcelt ierobežojumu mikrouzņēmumu nodokļa maksātājam (kas ir pārtraucis saimniecisko darbību un mikrouzņēmumu nodokļa maksāšanu taksācijas periodā un nav izvēlējies veikt saimniecisko darbību citā nodokļu režīmā) atkārtoti reģistrēties par mikrouzņēmumu nodokļa maksātāju, ja starplaikos saimnieciskā darbība netiek veikta;
2.3.
grozījumus Pievienotās vērtības nodokļa likumā, kas paredz turpināt piemērot pievienotās vērtības nodokļa samazināto likmi 12 % apmērā likuma pielikumā minētajiem svaigiem augļiem, ogām un dārzeņiem arī turpmāk līdz 2028. gada 31. decembrim;
2.4.
grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas paredz:
2.4.1.
pakāpeniski paaugstināt akcīzes nodokļa likmes degvielai, kā arī degvielai, dabasgāzei un naftas gāzēm, ko izmanto par kurināmo, par CO2 komponenti: 2025. gadā 10 euro par 1 tonnu CO2 un 2026.gadā 20 euro par 1 tonnu CO2;
2.4.2.
atcelt akcīzes nodokļa atbrīvojumu naftas produktiem, kurus izmanto elektroenerģijas ražošanā un koģenerācijā, nosakot akcīzes nodokļa likmi kā naftas produktiem, kurus izmanto par kurināmo;
2.4.3.
paaugstināt akcīzes nodokļa likmi bezalkoholiskajiem dzērieniem ar cukura saturu līdz 8 gramiem (neieskaitot) uz 100 mililitriem ar 2025. gadu;
2.4.4.
paaugstināt akcīzes nodokļa likmes alkoholiskajiem dzērieniem, tai skaitā alum, tabakas izstrādājumiem un pēc mērķa līdzīgiem produktiem ar 2027. gadu;
2.5.
grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, kas paredz:
2.5.1.
palielināt visas transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes par 10 % ar 2025. gadu;
2.5.2.
noteikt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa samaksas termiņu – kalendārajam gadam sekojošā gada 31. janvāri;
2.5.3.
palielināt uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmes par 10% ar 2027. gadu;
2.6.
grozījumus likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli", kas paredz:
2.6.1.
ar 2025. gadu:
2.6.1.1.
paaugstināt izložu nodokļa likmi līdz 15 procentu apmēram;
2.6.1.2.
paaugstināt azartspēļu nodevu par azartspēļu organizēšanas licences pārreģistrāciju līdz 45 000 euro par katru kārtējo gadu;
2.6.2.
ar 2027. gadu:
2.6.2.1.
paaugstināt azartspēļu nodokļa likmi ruletei un kāršu un kauliņu spēlei (par katru galdu) līdz 40 440 euro par kalendāro gadu;
2.6.2.2.
paaugstināt azartspēļu nodokļa likmi azartspēļu automātiem (par katra azartspēļu automāta katru spēles vietu) līdz 7 440 euro par kalendāro gadu;
2.6.2.3.
paaugstināt azartspēļu nodokļa likmi veiksmes spēlei pa tālruni un totalizatoram un derībām līdz 18 procentu apmēram;
2.6.2.4.
paaugstināt azartspēļu nodokļa likmi bingo līdz 12 procentu apmēram;
2.6.2.5.
paaugstināt azartspēļu nodokļa likmi likuma "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli" 3. panta piektajā daļā minētajam objektam (interaktīvajām azartspēlēm) līdz 15 procentu apmēram.
3.
Labklājības ministrijai sagatavot un labklājības ministram iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" pavadošo likumprojektu paketē grozījumus likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu", Valsts fondēto pensiju likumā un likumā "Par maternitātes un slimības apdrošināšanu", kas paredz:
3.1.
palielināt valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu un brīvprātīgo apdrošināšanas iemaksu objekta apmēru nākamajiem trim gadiem (2025., 2026. un 2027. gadam), nosakot to 105 300 euro gadā;
3.2.
pārnest 1 procentpunktu no fondētās pensiju shēmas (otrā līmeņa) uz pensiju pirmo līmeni, novirzot attiecīgi pirmajam līmenim 15 % un otrajam līmenim 5 % laika periodā no 2025. gada 1. janvāra līdz 2028. gada 31. decembrim;
3.3.
2025. gadā noteikt vecāku pabalstu 75 % apmērā no piešķirtā vecāku pabalsta apmēra strādājošiem pabalsta saņēmējiem un līdz 2025. gada 1. septembrim sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par vecāku pabalsta saņēmēju, kuri bērna kopšanas laikā ir nodarbināti un neatrodas bērna kopšanas atvaļinājumā vai bērna kopšanas laikā gūst ienākumus kā pašnodarbinātie, skaita dinamiku  2025. gada pirmajā pusē, salīdzinot ar līdzīgu periodu iepriekšējos gados, tostarp dzimuma un pabalsta apmēra sadalījumā, kā arī sniegt izvērtējumu par nepieciešamību saglabāt vecāku pabalsta izmaksu 75 % apmērā no piešķirtā pabalsta pēc 2025. gada 31. decembra;
3.4.
pagarināt  līdz 2027. gada 31. decembrim likuma "Par valsts sociālo apdrošināšanu" pārejas noteikumu 95. un 96. punkta piemērošanas laiku attiecībā uz autoratlīdzības saņēmējiem.
4.
Labklājības ministrijai sagatavot un labklājības ministram mēneša laika iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā normatīvā akta projektu, kas nosaka minimālās algas apmēru 2025. gadā  740 euro mēnesī. 
5.
Pieņemt zināšanai, ka vidējā termiņā ir paredzēts šāds minimālās algas apmērs: 2026. gadā – 780 euro mēnesī, 2027. gadā – 820 euro mēnesī, 2028. gadā – 860 euro mēnesī.
6.
Klimata un enerģētikas ministrijai sagatavot un klimata un enerģētikas ministram iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" pavadošo likumprojektu paketē grozījumus Dabas resursu nodokļa likumā, kas paredz palielināt dabas resursu nodokļa likmi akmeņoglēm, koksam un lignītam, ko izmanto par fosilo kurināmo.
7.
Kultūras ministrijai nodrošināt nozares pārstāvju informēšanu, ka likuma "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" pārejas noteikumos noteikto īpašo iedzīvotāju ienākuma nodokļa režīmu autoratlīdzībām piemēro arī 2025., 2026. un 2027. taksācijas gadā.
8.
Finanšu ministrijai koriģēt nodokļu un valsts pamatbudžeta nenodokļu ieņēmumu prognozes 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam atbilstoši informatīvajā ziņojumā uzskaitīto un atbalstīto priekšlikumu fiskālajām ietekmēm.
2. §
Informatīvais ziņojums "Par valsts budžeta likumprojektā iekļaujamiem prioritārajiem pasākumiem 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam"
 
24-TA-2265
(A. Ašeradens, J. Plūme, H. Abu Meri, A. Čakša, B. Bāne, A. Lāce, R. Kozlovskis, I. Lībiņa-Egnere, A. Krauze, A. Strupišs, J. Brazovskis, L. Ūbele, I. Vanaga,  A. Vērzemnieks, I. Šņucins, J. Hermanis, R. Blese, R. Idelsons, B. Brusbārde, A. Sprūds, E. Siliņa)
1.
Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2.
Pamatojoties uz panāktajām vienošanām, atbalstīt informatīvā ziņojuma 1. un 2. pielikumā ietvertos prioritāros pasākumus 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam, tai skaitā priekšlikumus resursu pārdalei, kā arī 3. pielikumā noteikto papildu finansējumu saistībā ar minimālās darba algas pieaugumu.
3.
Noteikt, ka prioritārie pasākumi tiek īstenoti, neveidojot jaunas amata vietas valsts pārvaldē, izņemot gadījumus, kad ir pieņemts atsevišķs Ministru kabineta lēmums.
4.
Noteikt, ka Aizsardzības ministrijas prioritārais pasākums "Militārā poligona "Sēlija" piekļuves ceļa uzlabošana un vienības tilta Daugavpilī pārbūve mobilitātes uzlabošanai" un horizontālais prioritārais pasākums kiberdrošības stiprināšanai tiek finansēti Eiropas Savienības fondu finansējuma ietvaros. Aizsardzības ministrijai un citām iesaistītajām ministrijām normatīvajos aktos noteiktā kārtībā iesniegt priekšlikumus finansējuma pārdalei no valsts budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai", ja ir pieņemts attiecīgs normatīvais regulējums par pasākuma īstenošanu Eiropas Savienības fondu finansējuma ietvaros.
5.
Finanšu ministrijai, veicot Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda programmas vidusposma novērtējumu, sagatavot priekšlikumus finansējuma novirzīšanai ar valsts drošības stiprināšanu saistītiem pasākumiem un līdz 2025. gada 15. martam iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā attiecīgus programmas grozījumus.
6.
Konceptuāli atbalstīt Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes reorganizāciju 2025. gadā, iekļaujot to iekšlietu sistēmā. Iekšlietu ministrijai sadarbībā ar Finanšu ministriju (Valsts ieņēmumu dienestu) vienoties par risinājumu reorganizācijas veikšanai un normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus attiecīgajos normatīvajos aktos.
7.
Valsts kancelejai sadarbībā ar nozaru ministrijām izstrādāt konkrētus priekšlikumus valsts pārvaldes modernizācijas plāna izpildei, paredzot efektivizēt publiskās pārvaldes procesus, apvienojot un reorganizējot iestādes, kas veic līdzīgas funkcijas.
8.
Valsts kancelejai kopīgi ar Aizsardzības ministriju un citām nozaru ministrijām izvērtēt savas jomas likumus un tiem pakārtotos normatīvos aktus attiecībā uz tajos noteikto kompensāciju (kas atbilst pabalstam vai darba algai) mērķi, jēgu un atbilstību kompensācijas jēdzienam, tajā skaitā izvērtēt, vai kompensācijas mērķis ir kompensēt izdevumus (pret iesniedzamiem attaisnojuma dokumentiem vai nosacītā kompensācijas vērtībā), zaudējumus vai negūtos ienākumus (peļņu), kā arī identificēt gadījumus, kuros veiktais maksājums pēc būtības atbilst pabalstam vai darba algas (atlīdzības) sastāvdaļai, un izvērtējuma rezultātus līdz 2025. gada 1. jūnijam iesniegt Finanšu ministrijā. Finanšu ministrijai sadarbībā ar Valsts kanceleju līdz 2025. gada 15. augustam kontekstā ar valsts atlīdzības politiku izvērtēt un nepieciešamības gadījumā rosināt attiecīgās institūcijas veikt izmaiņas savas jomas normatīvajos aktos.
9.
Iekšlietu ministrijai un Aizsardzības ministrijai attiecīgi sagatavot priekšlikumus grozījumiem normatīvajā regulējumā, paredzot, ka amatpersonai ar speciālo dienesta pakāpi un karavīram, kas sasniedzis izdienas pensijas vecumu, ir tiesības turpināt dienestu amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi amatā un karavīram turpināt dienestu, vienlaikus saņemot arī izdienas pensiju. Tieslietu ministrijai sadarbībā ar Iekšlietu ministriju un Aizsardzības ministriju sagatavot priekšlikumus attiecīgiem grozījumiem normatīvajā regulējumā, paredzot iespēju personai uzsākt dienestu arī pēc 40 gadu vecuma sasniegšanas. Valsts kancelejai sadarbībā ar nozaru ministrijām sagatavot priekšlikumus izmaiņām normatīvajos aktos par izdienas pensiju vecuma pieaugumu.
10.
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam sadarbībā ar Valsts kanceleju steidzami sagatavot grozījumus Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā, paredzot, ka partijām 2025. gadam piešķiramajā valsts budžeta finansējuma aprēķinā minimālā mēnešalga saglabājama 2024. gada līmenī, un līdz 2024. gada 27. septembrim iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta 1. oktobra sēdē.
11.
Lai nodrošinātu Ministru kabineta 2024. gada 27. augusta sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 33 52. §) 4. punktā dotā uzdevuma par 50 000 000 euro ik gadu horizontālu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu (izņemot neatkarīgās institūcijas) izdevumu no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem samazinājumu izpildi, nozaru ministrijas ir veikušas samazinājumu 2025. gadam – 40 221 289 euro apmērā, 2026. gadam – 41 332 867 euro apmērā, 2027. gadam – 40 791 058  euro apmērā un 2028. gadam – 41 303 005 euro apmērā pasākumiem, kam nav nepieciešams atsevišķs Ministru kabineta lēmums. Savukārt tālāk norādītās ministrijas ir samazinājušas  izdevumus 2025. gadam – 9 778 711 euro apmērā, 2026. gadam – 8 667 133 euro apmērā, 2027. gadam – 9 208 942 euro apmērā un 2028. gadam – 8 696 995 euro apmērā, kam nepieciešams pieņemt atsevišķu Ministru kabineta lēmumu, atbalstot samazinājumu šādiem pasākumiem:
11.1.
resora "Ministru kabinets" budžetā prioritārajam pasākumam "Vienotā pakalpojumu centra izveide", tajā skaitā programmā 01.00.00 "Ministru kabineta darbības nodrošināšana, valsts pārvaldes politika" samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus precēm un pakalpojumiem 25 832 euro apmērā 2025. gadam, 16 429 euro apmērā 2028. gadam un programmā 19.00.00 "Valsts administrācijas skola" samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus precēm un pakalpojumiem 76 807 euro apmērā 2025. gadam un turpmāk ik gadu;
11.2.
Ārlietu ministrijai budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus precēm un pakalpojumiem 1 106 129 euro apmērā 2025. gadam un turpmāk ik gadu, tajā skaitā:
11.2.1.
prioritārajam pasākumam "Latvijas publiskās diplomātijas aktivitāšu nodrošināšanai, tai skaitā pārstāvniecībās" 600 000 euro apmērā;
11.2.2.
prioritārajam pasākumam "Latvijas kandidatūras ANO Drošības padomes vēlēšanās 2025. gada lobija kampaņas nodrošināšana Latvijas dalībai ANO Drošības padomē 2026.-2028. gadam" 22 140 euro apmērā;
11.2.3.
prioritārajam pasākumam "Pabalstu un kompensāciju nodrošinājuma palielināšana par dienestu ārvalstīs kvalitatīvai Latvijas nacionālo drošības un ekonomisko interešu aizstāvībai" 150 000 euro apmērā;
11.2.4.
prioritārajam pasākumam "Sociālo garantiju diplomātiskā un konsulārā dienesta amatpersonu (darbinieku), valsts tiešās pārvaldes amatpersonu (darbinieku), karavīru, prokuroru un sakaru virsnieku, kuri uzturas ārvalstīs, laulātajiem palielināšana" 28 891 euro apmērā;
11.2.5.
prioritārajam pasākumam "Publisko personu nomas maksas sadārdzinājums" 244 643 euro apmērā;
11.2.6.
prioritārajam pasākumam "Valsts nekustamo īpašumu nomas maksas un apsaimniekošanas izdevumu pieauguma segšana" 60 455 euro apmērā;
11.3.
Ekonomikas ministrijai budžeta programmā 20.00.00 "Būvniecība" prioritārajam pasākumam "Būvniecības informācijas sistēmas tālāka attīstība un pakalpojumu modernizēšana uzņēmējdarbības vides uzlabošanai" samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus precēm un pakalpojumiem 80 000 euro apmērā 2025. gadam un turpmāk ik gadu, kā arī budžeta programmā 35.00.00 "Valsts atbalsta programmas" prioritārajam pasākumam "Inovāciju fonds" 2025. gadam samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem 2 000 000 euro apmērā un izdevumus atlīdzībai 250 000 euro apmērā, un izdevumus precēm un pakalpojumiem 1 750 000 euro apmērā, 2026. gadam un turpmāk ik gadu samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus precēm un pakalpojumiem 2 000 000 euro apmērā;   
11.4.
Finanšu ministrijai budžeta apakšprogrammā 31.01.00 "Budžeta izpilde" prioritārajam pasākumam "Vienotā pakalpojumu centra izveide" samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus pamatkapitāla veidošanai 304 892 euro apmērā 2025. gadam, izdevumus pamatkapitāla veidošanai 385 242 euro apmērā 2026. gadam, izdevumus precēm un pakalpojumiem 327 281 euro un pamatkapitāla veidošanai 599 770 euro apmērā 2027. gadam, izdevumus pamatkapitāla veidošanai 398 675 euro apmērā 2028. gadam un budžeta programmā 33.00.00 "Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana" prioritārajam pasākumam "Valsts ieņēmumu dienesta Maksājumu administrēšanas informācijas sistēmas (MAIS) attīstība, tai skaitā normatīvo aktu izmaiņas" samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus pamatkapitāla veidošanai 866 096 euro apmērā 2025. gadam un prioritārajam pasākumam "Oglekļa ievedkorekcijas mehānisma piemērošana Latvijā" samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus pamatkapitāla veidošanai 300 000 euro apmērā 2025. gadam;
11.5.
Satiksmes ministrijai budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" prioritārajam pasākumam "Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reforma" samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus precēm un pakalpojumiem 266 458 euro apmērā 2025. gadam un turpmāk ik gadu;
11.6.
Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 22.03.00 "Valsts atbalsts ārpusģimenes aprūpei" 2023.–2025. gada prioritārā pasākuma "Ārpusģimenes aprūpes atbalsta pakalpojumu pilnveide, tai skaitā bērniem īpašās situācijās" apakšpasākumam "Nodrošināts bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu atbalsts patstāvīgas dzīves uzsākšanai pēc pilngadības sasniegšanas" samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus pārējiem valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertiem pašvaldībām 1 848 402 euro apmērā 2025. gadam un turpmāk ik gadu;
11.7.
Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 20.01.00 "Valsts sociālie pabalsti" samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām (bērna kopšanas pabalstam un piemaksai pie bērnu kopšanas pabalsta un vecāku pabalsta par dvīņiem vai vairākiem vienās dzemdībās dzimušiem bērniem) 864 311 euro apmērā 2025. gadam un turpmāk ik gadu;
11.8.
Tieslietu ministrijai budžeta apakšprogrammā 03.02.00 "Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas" prioritārajam pasākumam "Audio ierakstu sistēmas modernizācija tiesas sēžu zālēs" samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem 800 000 euro apmērā un izdevumus precēm un pakalpojumiem 314 200 euro apmērā, izdevumus pamatkapitāla veidošanai 485 800 euro apmērā 2025. gadam un budžeta apakšprogrammā 03.05.00 "Atlīdzība tiesu izpildītājiem par izpildu darbībām" prioritārajam pasākumam "Piespiedu dalītā īpašuma izbeigšana privatizētajās daudzdzīvokļu mājās" samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus precēm un pakalpojumiem 92 744 euro apmērā 2025. gadam un turpmāk ik gadu;
11.9.
Klimata un enerģētikas ministrijai budžeta programmā 01.00.00 "Valsts pētījumi klimata un enerģētikas jomā" prioritārajam pasākumam "Valsts pētījumi klimata un enerģētikas jomā" samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus precēm un pakalpojumiem 1 121 778 euro apmērā 2025. gadam un turpmāk ik gadu;
11.10.
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai budžeta programmā 30.00.00 "Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti" prioritārajam pasākumam "Valsts IKT profesionalizācija - Valsts digitālā attīstība" samazināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus precēm un pakalpojumiem 25 262 euro apmērā 2025., 2026. un 2027. gadam un 45 262 euro apmērā 2028. gadam un turpmāk ik gadu.
12.
Atbalstīt informatīvajā ziņojumā norādītos izņēmumus no valsts budžeta finansētām institūcijām attiecībā uz atlīdzības fonda apmēra ierobežojošā aprēķina piemērošanu.
13.
Satiksmes ministrijai pārskatīt un precizēt izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām Satiksmes ministrijas budžeta apakšprogrammā 60.07.00 "Eiropas transporta infrastruktūras projekti (Rail Baltica)", ievērojot, ka 16 amata vietu finansēšana pārcelta uz Satiksmes ministrijas budžeta programmu 49.00.00 "Rail Baltica projekta pārvaldības funkcijas nodrošināšana", un iesniegt attiecīgu priekšlikumu Finanšu ministrijā.
14.
Aicināt neatkarīgās iestādes nodrošināt, ka atlīdzības pieaugums, ņemot vērā to iesniegtos prioritāros pasākumus 2025.-2028. gadam, nepārsniedz 2,6% pret 2024. gada aktualizēto plānu uz 31. jūliju, un iesniegt aktualizētās prioritāro pasākumu kartītes Finanšu ministrijā.
15.
Lai nodrošinātu, ka atlīdzības izdevumu samazinājums neatkarīgo iestāžu iesniegtajos prioritārajos pasākumos neietekmēs normatīvajos aktos noteiktās attiecīgo iestāžu darbības nodrošināšanu, Ministru kabinets ir uzklausījis neatkarīgo iestāžu viedokli (izteicās Augstākās tiesas priekšsēdētājs A. Strupišs) un atļaut minētajām iestādēm pārskatīt iesniegtos prioritāro pasākumu pieteikumus, kā arī bāzes izdevumos apstiprināto pasākumu un izdevumu sadalījumu un nepieciešamības gadījumā iesniegt Finanšu ministrijā precizējumus.
16.
Atbalstīt Ekonomikas ministrijas priekšlikumu par akciju sabiedrības "Latvenergo" dividenžu maksājumu palielināšanu 2025. gadā par 18 263 930 euro, 2026., 2027. un 2028. gadā par 1 676 000 euro ik gadu un atbalstīt Ekonomikas ministrijas un Zemkopības ministrijas priekšlikumu attiecīgi palielināt finansējumu (vispārējā kārtībā sadalāmo dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un attiecīgus izdevumus):
16.1.
Ekonomikas ministrijai:
16.1.1.
2025. gadā budžeta programmā 35.00.00 "Valsts atbalsta programmas" 3 587 930 euro apmērā, lai nodrošinātu papildu finansējumu pasākumam "Zemas īres maksas mājokļu būvniecībai reģionos";
16.1.2.
2025.-2028. gadā ik gadu 1 676 000 euro apmērā, tajā skaitā budžeta programmā:
16.1.2.1.
28.00.00 "Ārējās ekonomiskās politikas ieviešana" 675 860 euro apmērā Latvijas investīciju un attīstības aģentūras reorganizācijas nodrošināšanai;
16.1.2.2.
97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" 1 000 140 euro apmērā Ekonomikas ministrijas kapacitātes stiprināšanai;
16.2.
Zemkopības ministrijai 2025. gadā budžeta apakšprogrammā:
16.2.1.
64.10.00 "Izdevumi Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) projektu un pasākumu īstenošanai (2023-2027)" 3 860 327 euro apmērā, lai nodrošinātu papildu valsts budžeta finansējumu programmai "Piens un augļi skolai" (izdevumi subsīdijām un dotācijām);
16.2.2.
65.10.00 "Maksājumi iestādes izdevumiem Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) projektu un pasākumu īstenošanai (2023-2027)" 9 139 673 euro apmērā, lai nodrošinātu papildu valsts budžeta finansējumu pasākumiem "Kredītprocentu daļējai dzēšanai investīciju kredītiem, lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes kredītiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes kredītiem un īstermiņa kredītiem" un "Ražas, dzīvnieku, sējumu un stādījumu apdrošināšanas polises cenas daļējai kompensācijai" (izdevumi subsīdijām un dotācijām).
17.
Atļaut Ekonomikas ministrijai 2025. gadā pārsniegt atlīdzības fonda ierobežojumu (2,6% pret 2024. gada aktualizēto plānu uz 31. jūliju), lai nodrošinātu šī protokollēmuma 16.1.2.1. apakšpunktā paredzētā pasākuma īstenošanu, kas saistīts  ar Latvijas investīciju un attīstības aģentūras reorganizāciju, lai veiktu ārvalstu investoru un eksportējošo uzņēmēju kvalitatīvāku, ātrāku apkalpošanu.
18.
Atbalstīt Satiksmes ministrijas priekšlikumu palielināt valsts pamatbudžeta ieņēmumus no autoceļu lietošanas nodevas 2025. gadā 25 764 723 euro apmērā un 2026. gadā un turpmāk ik gadu 25 104 723 euro apmērā saskaņā ar  likumprojektā "Grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas likumā" (24-TA-1656) paredzēto un:
18.1.
palielināt vispārējā kārtībā sadalāmo dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un attiecīgus izdevumus Iekšlietu ministrijas budžeta:
18.1.1.
apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" 2025. gadā 1 980 000 euro apmērā un 2026. gadā un turpmāk ik gadu 2 000 000 euro apmērā, lai nodrošinātu Valsts policijas transportlīdzekļos esošās transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmes nolasīšanas iekārtas izgūto datu (attiecībā uz autoceļu lietošanas nodevas samaksas faktu) uzlabošanu un uzturēšanu, kā arī nodrošinātu Valsts policijas uzdevumu izpildei nepieciešamā autoparka atjaunošanu un uzturēšanu;
18.1.2.
programmā 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" 2025. gadā 20 000 euro apmērā, lai nodrošinātu nepieciešamās izmaiņas Valsts robežsardzes elektroniskās informācijas sistēmā;
18.2.
palielināt vispārējā kārtībā sadalāmo dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un attiecīgus izdevumus Satiksmes ministrijas budžeta apakšprogrammā 23.06.00 "Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana" 2025. gadā 23 764 723 euro apmērā un 2026. gadā un turpmāk ik gadu 23 104 723 euro apmērā, lai nodrošinātu finansējumu valsts autoceļu uzturēšanai un atjaunošanai.
19.
Noteikt, ka finansējums 2025. gadā ne vairāk kā 26 012 914 euro apmērā valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja (valsts akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš") finanšu līdzsvara par 2024. gadu nodrošināšanai tiek plānots budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi" un finanšu ministrs minēto finansējumu pārdala Satiksmes ministrijai atbilstoši Ministru kabineta lēmumam, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali. Finanšu ministrijai iekļaut attiecīgu pantu likumprojektā "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam".
20.
Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas fiskāli neitrālo priekšlikumu, lai nodrošinātu profesionālās izglītības programmu īstenošanas bāzes finansējuma pārskatīšanu, palielinot izmaksas uz vienu izglītojamo, daļēji aktualizējot izglītības programmu izmaksas atbilstoši to faktiskajām īstenošanas izmaksām, 2025. gadā un turpmāk ik gadu samazināt izdevumus budžeta resoram "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 2 931 919 euro apmērā un attiecīgi palielināt izdevumus Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta apakšprogrammā 02.01.00 "Profesionālās izglītības programmu īstenošana" par 2 480 070 euro, Kultūras ministrijas budžeta programmā 20.00.00 "Kultūrizglītība" par 353 098 euro, Labklājības ministrijas budžeta apakšprogrammā 05.37.00 "Sociālās integrācijas valsts aģentūras administrēšana un profesionālās un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu nodrošināšana" par 6 447 euro, Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 22.01.00 "Profesionālā izglītība" par 51 651 euro un Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammā 02.03.00 "Augstākā medicīnas izglītība" par 40 653 euro. Pieņemt zināšanai, ka 74. resorā paredzēts finansējums pedagogu atlīdzībai vispārējā izglītības sektorā strādājošiem 30 milj. euro apmērā ik gadu, kas aprēķināts ar 2,6% pieaugumu algu fondam salīdzinājumā ar 2024. gadu. Izglītības un zinātnes ministrijai kā nozares politikas veidotājai vienoties ar pašvaldībām, iesaistītajām ministrijām un nozares sociālajiem partneriem par labāko finansējuma izlietojuma veidu nozares attīstībai ar 2025. gadu. 
21.
Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu palielināt maksājumu par valsts kapitāla izmantošanu un uzņēmumu ienākuma nodokļa no aprēķinātajām dividendēm ieņēmumu prognozes 2025. gadā 2 310 000 euro apmērā (tai skaitā dividendes 1 848 000 euro apmērā un uzņēmumu ienākuma nodoklis 462 000 euro apmērā), 2026. gadā 2 370 000 euro apmērā (tai skaitā dividendes 1 896 000 euro apmērā un uzņēmumu ienākuma nodoklis 474 000 euro apmērā), 2027. gadā 2 653 000 euro apmērā (tai skaitā dividendes 2 123 000 euro apmērā un uzņēmumu ienākuma nodoklis 530 000 euro apmērā) un 2028. gadā 2 304 000 euro apmērā (tai skaitā dividendes 1 843 000 euro apmērā un uzņēmumu ienākuma nodoklis 461 000 euro apmērā) no valsts akciju sabiedrības "Latvijas Loto" dividendēs izmaksājamās peļņas daļas un uzņēmumu ienākuma nodokļa no aprēķinātajām dividendēm, un attiecīgajā apmērā palielināt izdevumus Kultūras ministrijas budžeta programmā 21.00.00 "Kultūras mantojums", lai īstenotu kultūras pieminekļu atjaunošanas darbus, sniedzot atbalstu nacionāli un starptautiski nozīmīgu, simbolisku un unikālu kultūras pieminekļu restaurācijai.
22.
Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu uzsākt jaunu valsts mēroga izložu projektu "Senatnes loterija", nosakot tai sabiedriskā labuma mērķi.
23.
Finanšu ministrijai sagatavot nepieciešamos grozījumus Azartspēļu un izložu likumā un likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" un virzīt tos likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" pavadošo likumprojektu paketē.
24.
Atbalstīt Labklājības ministrijas priekšlikumu samazināt izdevumus sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 20.01.00 "Valsts sociālie pabalsti" 2025.–2028. gadam ik gadu 3 378 577 euro apmērā, apakšprogrammā 20.02.00 "Izdienas pensijas" 2025. gadam 95 366 euro apmērā, 2026. gadam 101 801 euro apmērā, 2027. gadam 109 171 euro apmērā un 2028. gadam 117 403 euro apmērā, speciālā budžeta apakšprogrammā 04.02.00 "Nodarbinātības speciālais budžets" 2025. gadam 1 725 310 euro apmērā, 2026. gadam 1 131 083 euro apmērā, 2027. gadam 439 535 euro apmērā un 2028. gadam 541 943 euro apmērā un palielināt Labklājības ministrijas pamatbudžetā finansējumu pasākuma "Sociālo pakalpojumu pieejamības nodrošināšana" īstenošanai 2025. gadam 5 199 253 euro apmērā, 2026. gadam 4 611 461 euro apmērā, 2027. gadam 3 927 283 euro apmērā un 2028. gadam 4 037 923 euro apmērā, tajā skaitā:
24.1.
apakšprogrammā 05.01.00 "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas" 2025. gadam 4 306 425 euro apmērā, 2026.–2028. gadam ik gadu 3 878 278 euro apmērā sociālo pakalpojumu nodrošināšanai saistībā ar pakalpojumu izmaksu sadārdzinājumu un pakalpojumu pieprasījumu palielināšanos, kā arī sociālo pakalpojumu turpināšanai bērniem ar autiskā spektra traucējumiem;
24.2.
apakšprogrammā 05.03.00 "Aprūpe valsts sociālās aprūpes institūcijās" 2025.–2026. gadam ik gadu 684 178 euro apmērā kvalitatīvu pakalpojumu nodrošināšanai valsts sociālās aprūpes centros saistībā ar preču un pakalpojumu cenu pieaugumu;
24.3.
apakšprogrammā 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" 2025. gadam 208 650 euro apmērā, 2026.–2027. gadam ik gadu 49 005 euro apmērā un 2028. gadam 159 645 euro apmērā IT sistēmu uzturēšanai un antivīrusa licenču iegādei.
25.
Atbalstīt Labklājības ministrijas priekšlikumu samazināt izdevumus sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām speciālā budžeta apakšprogrammā 04.01.00 "Valsts pensiju speciālais budžets" 2025. gadam 439 161 euro apmērā un apakšprogrammā 04.02.00 "Nodarbinātības speciālais budžets" 2025. gadam 346 018 euro apmērā, 2026. gadam 765 519 euro apmērā, 2027. gadam 1 481 383 euro apmērā un 2028. gadam 1 144 805 euro apmērā un palielināt speciālā budžeta apakšprogrammā 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets" izdevumus pasākuma "VSAA administratīvās kapacitātes stiprināšana" īstenošanai 2025. gadam 785 179 euro apmērā, 2026. gadam 765 519 euro apmērā, 2027. gadam 1 481 383 euro apmērā un 2028. gadam 1 144 805 euro apmērā, tajā skaitā Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (turpmāk – VSAA) darbinieku atalgojuma palielināšanai 2025.–2028. gadam ik gadu 487 646 euro apmērā, komunālo maksājumu sadārdzinājuma un apsardzes pakalpojuma izmaksu pieauguma segšanai 2025.–2028. gadam ik gadu 267 873 euro apmērā un informācijas sistēmu SAIS un ISS programmatūras uzturēšanai un pilnveidošanai, nolietotās datortehnikas nomaiņai un VSAA servertehnikas infrastruktūras atjaunošanai slepenības režīma nodrošināšanai 2025. gadam 29 660 euro apmērā, 2026. gadam 10 000 euro apmērā, 2027. gadam 725 864 euro apmērā un 2028. gadam 389 286 euro apmērā, izdevumus sedzot no pārējo speciālā budžeta apakšprogrammu izdevumu atskaitījumiem atbilstoši to ieņēmumu īpatsvariem gada sociālās apdrošināšanas iemaksu summā.
26.
Atbalstīt Labklājības ministrijas priekšlikumu samazināt izdevumus valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertiem no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu (konsolidējamā pozīcija) Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmā 04.00.00 "Valsts atbalsts sociālajai apdrošināšanai" 2025. gadam 24 884 euro apmērā, 2026. gadam 25 856 euro apmērā, 2027. gadam  25 916 euro apmērā un 2028. gadam 25 888 euro apmērā, apakšprogrammā 20.02.00 "Izdienas pensijas" 2025. gadam 52 euro apmērā, 2026. gadam 54 euro apmērā, 2027. gadam 56 euro apmērā un 2028. gadam 60 euro apmērā, apakšprogrammā 20.03.00 "Piemaksas pie vecuma un invaliditātes pensijām" 2025. gadam 248 282 euro apmērā, 2026. gadam 359 389 euro apmērā, 2027. gadam 462 600 euro apmērā un 2028. gadam 577 335 euro apmērā un samazināt izdevumus sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām speciālā budžeta apakšprogrammā 04.01.00 "Valsts pensiju speciālais budžets" 2025. gadam 4 930 078 euro apmērā, 2026. gadam 8 695 144 euro apmērā, 2027. gadam 11 658 972 euro apmērā un 2028. gadam 14 545 242 euro apmērā, apakšprogrammā 04.02.00 "Nodarbinātības speciālais budžets" 2026. gadam 305 007 euro apmērā, 2027. gadam 413 815 euro apmērā un 2028. gadam 766 609 euro apmērā, apakšprogrammā 04.03.00 "Darba negadījumu speciālais budžets" 2025. gadam 107 683 euro apmērā, 2026. gadam 220 978 euro apmērā, 2027. gadam 383 917 euro apmērā un 2028. gadam 572 029 euro apmērā, apakšprogrammā 04.04.00 "Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets" 2025. gadam 751 976 euro apmērā, 2026. gadam 18 338 028 euro apmērā, 2027. gadam 20 566 174 euro apmērā un 2028. gadam 22 772 023 euro apmērā un palielināt finansējumu pasākuma "Pensiju indeksācijas mehānisma pilnveidošana" īstenošanai 2025. gadam 5 789 737 euro apmērā, 2026. gadam 27 559 157 euro apmērā, 2027. gadam 33 022 878 euro apmērā un 2028. gadam 38 655 903 euro apmērā, tajā skaitā:
26.1.
Aizsardzības ministrijas pamatbudžeta programmā 31.00.00 "Militārpersonu pensiju fonds" 2025. gadam 59 670 euro apmērā, 2026. gadam 300 921 euro apmērā, 2027. gadam 552 563 euro apmērā un 2028. gadam 814 669 euro apmērā;
26.2.
Labklājības ministrijai 2025. gadam 5 730 067 euro apmērā, 2026. gadam 27 258 236 euro apmērā, 2027. gadam 32 470 315 euro apmērā un 2028. gadam 37 841 234 euro apmērā, tajā skaitā:
26.2.1.
pamatbudžeta apakšprogrammā 20.02.00 "Izdienas pensijas" 2025. gadam 267 381 euro apmērā, 2026. gadam 1 316 786 euro apmērā, 2027. gadam 2 229 967 euro apmērā un 2028. gadam 3 153 576 euro apmērā;
26.2.2.
pamatbudžeta apakšprogrammā 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" 2025. gadam 5 566 euro apmērā, veicot transferta pārskaitījumu uz speciālā budžeta apakšprogrammu 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets" (konsolidējamā pozīcija) VSAA informācijas sistēmas pielāgošanai;
26.2.3.
speciālā budžeta apakšprogrammā 04.01.00 "Valsts pensiju speciālais budžets" 2025. gadam 5 255 523 euro apmērā, 2026. gadam 24 954 350 euro apmērā, 2027. gadam 28 635 409 euro apmērā un 2028. gadam 32 631 783 euro apmērā;
26.2.4.
speciālā budžeta apakšprogrammā 04.03.00 "Darba negadījumu speciālais budžets" 2025. gadam 106 686 euro apmērā, 2026. gadam 534 107 euro apmērā, 2027. gadam 874 704 euro apmērā un 2028. gadam 1 106 513 euro apmērā;
26.2.5.
speciālā budžeta apakšprogrammā 04.04.00 "Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets" 2025. gadam 94 911 euro apmērā, 2026. gadam 452 993 euro apmērā, 2027. gadam 730 235 euro apmērā un 2028. gadam 949 362 euro apmērā.
27.
Atbalstīt Labklājības ministrijas priekšlikumu speciālā budžeta apakšprogrammā 04.04.00 "Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets" samazināt izdevumus sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām 2025. gadā 15 884 975 euro apmērā un 2026. gadā 63 758 euro apmērā saistībā ar pabalstu saņēmēju skaita vidēji mēnesī prognozēto samazinājumu.
28.
Lai nodrošinātu šī protokollēmuma 26. punktā minētā pasākuma ieviešanu pilnā apmērā atbilstoši informatīvajā ziņojumā paredzētajam, nepieciešamo finansējumu 2027. gadā 11 615 317 euro apmērā un 2028. gadā 22 239 050 euro apmērā nodrošināt no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums".
29.
Lai nodrošinātu šī protokollēmuma 24. punktā un 26. punktā minēto pasākumu ieviešanu, Labklājības ministrijai sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" pavadošo likumprojektu paketē grozījumus Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un likumā "Par valsts pensijām".
30.
Atbalstīt Veselības ministrijas priekšlikumu palielināt finansējumu 2025. gadam 21 583 000 euro, 2026. gadam un turpmāk ik gadu 20 000 000 euro apmērā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas un citu slimību, kurām neatliekami turpināma terapija, uzlabošana" īstenošanai, tai skaitā zāļu kompensācijas sistēmas attīstībai budžeta apakšprogrammā 33.03.00 "Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana" 2025. gadam 21 520 753 euro (tai skaitā 16 850 694 euro onkoloģijai un hematoloģijai), 2026. gadam un turpmāk ik gadu 19 937 753 euro (tai skaitā 15 267 694 euro onkoloģijai un hematoloģijai) apmērā un laboratoriska paredzes biomarķieru noteikšanai 2025. gadam un turpmāk ik gadu 62 247 euro apmērā, tai skaitā budžeta apakšprogrammā 33.18.00 "Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" 2025. gadam un turpmāk ik gadu 40 514 euro apmērā un budžeta apakšprogrammā 33.15.00 "Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē" 2025. gadam un turpmāk ik gadu 21 733 euro apmērā, vienlaikus samazinot finansējumu budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana"  2025. gadam 1 583 000  euro apmērā.
31.
Atbalstīt Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas priekšlikumu 2025. gadā un turpmāk ik gadu:
31.1.
samazināt budžeta programmā 30.00.00 "Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti" vispārējā kārtībā sadalāmo dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus pārējiem valsts budžeta kapitālo izdevumu transfertiem pašvaldībām 230 000 euro apmērā, budžeta programmā 31.00.00 "Atbalsts plānošanas reģioniem" vispārējā kārtībā sadalāmo dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus pārējiem valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertiem valsts budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām un budžeta nefinansētām iestādēm 150 000 euro apmērā un budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" vispārējā kārtībā sadalāmo dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus pamatkapitāla veidošanai 50 000 euro apmērā;
31.2.
palielināt budžeta programmā 30.00.00 "Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti" vispārējā kārtībā sadalāmo dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus atlīdzībai 80 000 euro apmērā, lai nodrošinātu atbalsta pasākumu īstenošanas nosacījumu izstrādi, izpildes koordināciju un uzraudzību, pašvaldību metodisko vadību, un budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" vispārējā kārtībā sadalāmo dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus atlīdzībai 350 000 euro apmērā, lai nodrošinātu, ka darbinieku mēnešalga nav zemāka kā nodarbinātajam atbilstošās mēnešalgu grupas intervāla minimums.
32.
Atbalstīt Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas priekšlikumu 2025. gadā un turpmāk ik gadu budžeta programmā 30.00.00 "Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti" samazināt izdevumus pārējiem valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertiem pašvaldībām 10 000 euro apmērā (pasākumam "Uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām likuma "Par zemes privatizāciju lauku apvidos" prasību izpildei") un palielināt izdevumus precēm un pakalpojumiem 10 000 euro apmērā, lai īstenotu pašvaldību darbības ārkārtas revīzijas. Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai sadarbībā ar Zemkopības ministriju sagatavot grozījumus Ministru kabineta 2014. gada 2. decembra noteikumos Nr. 748 "Noteikumi par darījumiem ar lauksaimniecības zemi", precizējot noteikumu 14. punktu, un līdz 2024. gada 5. decembrim iesniegt tos izskatīšanai Ministru kabinetā sēdē.
33.
Lai izpildītu Ministru kabineta 2024. gada 27. augusta sēdes protokollēmuma (prot.  Nr. 33 52. §) 4. punktu par horizontālu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu (izņemot neatkarīgās institūcijas) izdevumu no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem samazināšanu, Finanšu ministrijai samazināt visām ministrijām bāzes izdevumus aprēķinātajā 50 000 000 euro apmērā.
34.
Pieņemt zināšanai, ka pēc Ārlietu ministrijas sagatavotā Ministru kabineta noteikumu projekta  "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumos Nr. 707 "Ārlietu ministrijas konsulārās atlīdzības cenrādis un kārtība, kādā tiek iekasēta konsulārā atlīdzība un valsts nodevas"" pieņemšanas Ministru kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" sagatavošanas procesā Ārlietu ministrija sniegs priekšlikumu par budžetā plānoto ieņēmumu par konsulārajiem pakalpojumiem palielinājumu 2025. un turpmākajos gados 682 600 euro apmērā ik gadu un atbilstošu izdevumu palielinājumu. Palielināt valsts pamatbudžeta ieņēmumus, kas saistīti ar nodevas likmes palielināšanu no nodevas par vīzas, uzturēšanās atļaujas vai Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusa Latvijas Republikā pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem, 2025. gadā un turpmāk ik gadu un paredzēt Ārlietu ministrijas budžetā attiecīgus izdevumus no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" (izdevumi precēm un pakalpojumiem) telpu un ēku uzturēšanai, remontdarbu veikšanai, materiāltehniskajam nodrošinājumam, drošības sistēmu uzlabošanai un darbības nodrošināšanai atbilstoši ar Finanšu ministriju saskaņotajam fiskāli neitrālajam apjomam. 
35.
Atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu palielināt valsts pamatbudžeta ieņēmumus no nodevas par pasu izsniegšanu 2025. gadā 2 285 208 euro apmērā, 2026. gadā 2 609 055 euro apmērā, 2027. un 2028. gadā 1 693 985 euro apmērā ik gadu.
36.
Atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu palielināt valsts pamatbudžeta ieņēmumus no nodevas par personas apliecību izsniegšanu 2025. gadā 1 515 437 euro apmērā, 2026. gadā 1 492 350 euro apmērā, 2027. un 2028. gadā 2 409 444 euro apmērā ik gadu.
37.
Atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu palielināt valsts pamatbudžeta ieņēmumus no nodevas par vīzas, uzturēšanās atļaujas vai Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusa Latvijas Republikā pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem 2025.–2028. gadā 1 514 810 euro apmērā ik gadu.
38.
Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram normatīvajos aktos noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2012. gada 21. februāra noteikumos Nr. 133 "Noteikumi par valsts nodevu par personu apliecinošu dokumentu izsniegšanu", Ministru kabineta 2017. gada 12. septembra noteikumos Nr. 557 "Noteikumi par valsts nodevu par vīzas, uzturēšanās atļaujas vai Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusa Latvijas Republikā pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem" un Ministru kabineta 2011. gada 27. jūlija rīkojumā Nr. 347 "Par informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstu "Pasu sistēmas un Vienotās migrācijas informācijas sistēmas attīstība elektronisko identifikācijas karšu un elektronisko uzturēšanās atļauju (karšu) izsniegšanai"" atbilstoši šī protokollēmuma 35., 36. un 37. punktam.
39.
Iekšlietu ministrijai līdz 2024. gada 19. septembrim iesniegt Finanšu ministrijā fiskāli neitrālus priekšlikumus, paredzot vispārējā kārtībā sadalāmās dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumu palielinājumu atbilstoši šī protokollēmuma 35., 36. un 37. punktos noteiktajam valsts pamatbudžeta ieņēmumu no nodevām palielinājumam.
40.
Finanšu ministrijai samazināt ministriju, citu centrālo valsts iestāžu un neatkarīgo iestāžu bāzes izdevumus attiecībā uz Valsts prezidenta mēnešalgu, Saeimas ievēlēto, apstiprināto un iecelto amatpersonu mēnešalgām, piemērojot bāzes mēnešalgas ierobežojumu ne vairāk kā 2,6% apmērā.
41.
Finanšu ministrijai, izskatot ar valsts budžetu saistītos jautājumus, kā arī ņemot vērā šajā Ministru kabineta sēdes protokolā atbalstītos priekšlikumus, koriģēt ieņēmumu prognozes 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam un ieplānoto finansējumu budžeta resorā "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums".
42.
Ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm (turpmāk - ministrijas), ņemot vērā Ministru kabinetā atbalstītos prioritāros pasākumus un pasākumus ieņēmumu un izdevumu izmaiņām, līdz 2024. gada 20. septembrim iesniegt Finanšu ministrijā informatīvā ziņojuma pielikumos minēto summu detalizētu atšifrējumu euro sadalījumā pa ministrijām, budžeta programmām/apakšprogrammām, prioritārajiem pasākumiem, prioritāro pasākumu kodiem, nepārsniedzot informatīvā ziņojuma pielikumos minēto finansējuma apmēru, kā arī aprēķināt un iesniegt Finanšu ministrijā maksimāli pieļaujamo valsts budžeta izdevumu kopējo apjomu 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam. Atbildīgajām ministrijām par horizontāli skatāmiem starpnozaru prioritārajiem pasākumiem saskaņot atbalstītā finansējuma sadalījumu ar iesaistītajām ministrijām.
43.
Finanšu ministrijai atbilstoši Ministru kabinetā apstiprinātajiem valsts budžeta bāzes izdevumiem 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam, kā arī Ministru kabinetā pieņemtajiem lēmumiem par ieņēmumu un izdevumu pasākumiem un atbalstītajiem prioritārajiem pasākumiem, sadarbībā ar ministrijām aprēķināt maksimāli pieļaujamo valsts budžeta izdevumu apjomu 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam un līdz 2024. gada 23. septembrim elektroniski nosūtīt ministrijām.
44.
Ministrijām, ņemot vērā Ministru kabinetā neatbalstītos papildu pieprasījumus, izvērtēt nepieciešamību veikt grozījumus normatīvajos aktos, nevirzīt tālāk sagatavotos likumprojektus, kā arī izvērtēt iespēju attiecīgo pasākumu īstenošanu nodrošināt esošā finansējuma ietvaros.
45.
Pēc Finanšu ministrijas aprēķinātā un nosūtītā maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopējā apjoma 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam (2024. gada 23. septembris) līdz ministriju valsts budžeta pieprasījumu 2025., 2026. un 2027. gadam sagatavošanai un iesniegšanai Finanšu ministrijā (2024. gada 27. septembris) ministrijām neveikt izmaiņas to maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopējā apjomā.
46.
Ministrijām līdz 2024. gada 27. septembrim sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā valsts budžeta pieprasījumus 2025., 2026. un 2027. gadam.
47.
Ministrijām atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 17. janvāra noteikumu Nr. 15 "Maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un  katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei paredzētā izdevumu kopējā apjoma noteikšanas kārtība vidējam termiņam" 2. pielikumam līdz 2024. gada 27. septembrim iesniegt Finanšu ministrijā aktualizētu un papildinātu informāciju (tai skaitā detalizētus izdevumu un citus aprēķinus un aprēķinu pieņēmumus) par atbalstītajiem prioritārajiem pasākumiem.
48.
Ministrijām līdz 2024. gada 27. septembrim sagatavot un iesniegt Valsts kancelejā budžetu pavadošos likumprojektus (budžeta likumprojektu pakete) izskatīšanai Ministru kabineta 2024. gada 1. oktobra un 8. oktobra sēdē.
49.
Finanšu ministrijai sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta 2024. gada 8. oktobra sēdē Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības vienošanās un domstarpību protokola projektu.
50.
Finanšu ministrijai sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta 2024. gada 14. oktobra ārkārtas sēdē likumprojektu "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" (ar paskaidrojumiem).
51.
Finanšu ministrijai sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta 2024. gada 14. oktobra ārkārtas sēdē Vispārējās valdības budžeta plāna projektu 2025. gadam.
52.
Finanšu ministrijai sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta 2024. gada 14. oktobra ārkārtas sēdē Fiskāli strukturālo plānu 2025.–2028. gadam.
53.
Finanšu ministram likumprojektu "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" (ar paskaidrojumiem, fiskālo risku deklarāciju, Fiskālās disciplīnas padomes fiskālās disciplīnas uzraudzības ziņojumu, pavadošajiem likumprojektiem (budžeta likumprojektu paketi), Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības vienošanās un domstarpību protokolu) iesniegt Saeimā 2024. gada 15. oktobrī.
54.
Finanšu ministrijai Vispārējās valdības budžeta plānu iesniegt Eiropas Komisijai un Eirogrupai 2024. gada 15. oktobrī.
55.
Finanšu ministrijai Fiskāli strukturālo plānu 2025.–2028. gadam iesniegt Eiropas Komisijai un Padomei 2024. gada 15. oktobrī.
56.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta instrukcijas Nr. 4 "Instrukcija par budžeta pieprasījumu izstrādāšanas un iesniegšanas pamatprincipiem" 39. punktā noteikto Finanšu ministrijai sadarbībā ar pārējām ministrijām divu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā valsts budžeta likums, aktualizēt valsts budžeta likumprojektam pievienotos paskaidrojumus un publicēt tos Finanšu ministrijas tīmekļvietnē.
57.
Finanšu ministrijai, izstrādājot rīkojuma projektu par valsts budžeta projekta sagatavošanas grafiku 2026. gadam, paredzēt, ka priekšlikumus par prioritārajiem pasākumiem skata arī Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes apakšpadomju ietvaros. 
Sēdi slēdz plkst. 15:25
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk