Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 27. jūlija noteikumos Nr. 697 "Robežšķērsošanas vietas režīma noteikumi"
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Pašlaik Ministru kabineta 2010. gada 27. jūlija noteikumu Nr. 697 „Robežšķērsošanas vietas režīma noteikumi” (turpmāk – Noteikumi) 27. punktā ir noteikts, ka vilcienā esošās ārējo robežu šķērsojošās personas, kuras nav Eiropas Savienības, Eiropas Ekonomikas zonas vai Šveices Konfederācijas pilsoņi vai viņu ģimenes locekļi, robežpārbaudes laikā iesniedz robežsargiem aizpildītas anketas par valsts robežas šķērsošanu. Minētās anketas veidlapu laikus izsniedz dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja darbinieki un dzelzceļa pārvadātāja darbinieki. Pēc robežsargu pieprasījuma dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja darbinieki un dzelzceļa pārvadātāja darbinieki minētās anketas veidlapas izsniedz aizpildīšanai visām ārējo robežu šķērsojošajām personām. Savukārt Noteikumu 6. pielikumā ir noteikts anketas par valsts robežas šķērsošanu veidlapas paraugs.
Anketas par valsts robežas šķērsošanu bija nepieciešamas, kā nacionālais risinājums gadījumos, kad īslaicīgi nedarbojās kāda no starptautiskajām vai nacionālajām informācijas sistēmām, kurās pārbaude, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/399 par Savienības Kodeksu par noteikumiem, kas reglamentē personu pārvietošanos pār robežām (Šengenas Robežu kodekss) (turpmāk – Šengenas Robežu kodekss) prasībām, noteikta kā obligāta, proti, alternatīvā procedūra (fallback procedure). Ņemot vērā, ka pasažieru vilciena kustības laiki ir strikti limitēti un saskaņoti starpvalstu līmenī, ir jāņem vērā, ka nav pieļaujamas situācijas, kad vilciens ar pasažieriem ilgstoši atrodas dzelzceļa robežšķērsošanas vietā, līdz laikam kad atjaunojas iespējas nodrošināt pārbaudes informācijas sistēmās. Tādējādi, anketas par valsts robežas šķērsošanu tika izmantotas manuālai pasažieru datu fiksēšanai, lai neaizkavētu vilcienu kustību atbilstoši strikti noteiktajam kustības grafikam.
Ievērojot to, ka gan esošajā Valsts robežsardzes elektroniskās informācijas sistēmā (turpmāk – REIS), gan arī nākošās paaudzes REIS ir paredzēta funkcionalitāte, kas nodrošinās datu īslaicīgu saglabāšanu (tehnisku problēmu ietvaros), kas pēc tehnisku problēmu novēršanas automātiski tiks nosūtīti uz REIS, kur tiks veikta ievadīto datu pārbaude attiecīgajās informācijas sistēmās, Anketu par valsts robežas šķērsošanu izmantošana vairs nav nepieciešama, līdz ar to zaudējot to ieviešanas laikā noteikto mērķi.
Anketas par valsts robežas šķērsošanu bija nepieciešamas, kā nacionālais risinājums gadījumos, kad īslaicīgi nedarbojās kāda no starptautiskajām vai nacionālajām informācijas sistēmām, kurās pārbaude, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/399 par Savienības Kodeksu par noteikumiem, kas reglamentē personu pārvietošanos pār robežām (Šengenas Robežu kodekss) (turpmāk – Šengenas Robežu kodekss) prasībām, noteikta kā obligāta, proti, alternatīvā procedūra (fallback procedure). Ņemot vērā, ka pasažieru vilciena kustības laiki ir strikti limitēti un saskaņoti starpvalstu līmenī, ir jāņem vērā, ka nav pieļaujamas situācijas, kad vilciens ar pasažieriem ilgstoši atrodas dzelzceļa robežšķērsošanas vietā, līdz laikam kad atjaunojas iespējas nodrošināt pārbaudes informācijas sistēmās. Tādējādi, anketas par valsts robežas šķērsošanu tika izmantotas manuālai pasažieru datu fiksēšanai, lai neaizkavētu vilcienu kustību atbilstoši strikti noteiktajam kustības grafikam.
Ievērojot to, ka gan esošajā Valsts robežsardzes elektroniskās informācijas sistēmā (turpmāk – REIS), gan arī nākošās paaudzes REIS ir paredzēta funkcionalitāte, kas nodrošinās datu īslaicīgu saglabāšanu (tehnisku problēmu ietvaros), kas pēc tehnisku problēmu novēršanas automātiski tiks nosūtīti uz REIS, kur tiks veikta ievadīto datu pārbaude attiecīgajās informācijas sistēmās, Anketu par valsts robežas šķērsošanu izmantošana vairs nav nepieciešama, līdz ar to zaudējot to ieviešanas laikā noteikto mērķi.
Mērķa apraksts
Projekts izstrādāts, lai precizētu kārtību, kādā vilcienā esošās personas šķērso ārējo robežu, izslēdzot prasību robežpārbaudes laikā iesniegt robežsargiem aizpildītas anketas par valsts robežas šķērsošanu.
Politikas jomas
Valsts robežas drošība
Teritorija
Latvijas teritorija
Norises laiks
12.05.2023. - 26.05.2023.
Informācija
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2009.gada 15.augusta noteikumiem Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā", sabiedrībai tiek dota iespēja rakstiski sniegt viedokli par Ministru kabineta noteikumu projektu tā izstrādes un saskaņošanas procesā.
Fiziskās personas
JāSkaidrojums un ietekme
Personas, kuras ārējo robežu šķērso robežšķērsošanas vietās, izmantojot dzelzceļa pasažiera pārvadājuma pakalpojumu.
Juridiskās personas
JāSkaidrojums un ietekme
Dzelzceļa pārvadātāja darbinieki
Sagatavoja
Edgars Prusaks (VRS)
Atbildīgā persona
Kristaps Sproģis (IEM)
Izsludināšanas datums
11.05.2023. 08:53
Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi
Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
