Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 13. janvāra noteikumos Nr. 18 "Kārtība, kādā novērtē paredzētās darbības ietekmi uz vidi un akceptē paredzēto darbību"
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Dokumenti
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Noteikumu projekts nepieciešams, jo tiek virzīts likumprojekts "Par Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma atzīšanu par spēku zaudējušu” (23-TA-1390).
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai īstenotu likumprojekta "Par Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma atzīšanu par spēku zaudējušu” (23-TA-1390) 4.pārejas noteikumā noteikto.
Politikas jomas
Vides aizsardzība
Teritorija
-
Norises laiks
03.10.2023. - 16.10.2023.
Informācija
Noteikumu projekts tiek nodots sabiedrības apspriedei.
Fiziskās personas
JāSkaidrojums un ietekme
-
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Skaidrojums un ietekme
-
Sagatavoja
Guna Šmerliņa (VARAM)
Atbildīgā persona
Laila Bremša (VARAM)
Izsludināšanas datums
02.10.2023. 13:49
Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi
Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Latvijas Pilsoniskā alianse
Biedrība “Latvijas Pilsoniskā alianse” (turpmāk – LPA) ir iepazinusies ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) grozījumiem Ministru kabineta 2015. gada 13. janvāra noteikumos Nr. 18 "Kārtība, kādā novērtē paredzētās darbības ietekmi uz vidi un akceptē paredzēto darbību" (turpmāk - noteikumu projekts), un LPA sniedz priekšlikumus, kas saistās ar nepieciešamību ieviest jēgpilnu sabiedrības līdzdalības procesu, mērķtiecīgi iekļaujot mērķgrupas, kuras var ietekmēt tiesību aktu projekts. Proti, līdzdalības procesā aicināt mērķgrupas un organizācijas, kas tās pārstāv, piedalīties sanāksmēs par tiesību aktiem, kas ietekmē šīs mērķgrupas, kā arī izvēlēties dažādus sabiedrības līdzdalības veidus, kas nodrošina sabiedrības pārstāvju efektīvu iesaisti attiecīgajā projektā. Tas ietver atklātu, ietverošu, savlaicīgu un atbildīgu sabiedrības līdzdalību un atjauninātu informāciju par līdzdalības iespējām projektu izstrādes procesā.
Valsts kancelejas 2018. un 2019. gadu aptauju rezultāti1 liecina, ka sabiedrība vēlas iesaistīties agrīnā plānošanas dokumentu un tiesību aktu izstrādes stadijā, taču valsts pārvaldes un pašvaldību iestāžu informācija par līdzdalības iespējām lielākoties nav savlaicīga, pietiekama un saprotama, trūkst konstruktīvas diskusijas, trūkst atgriezeniskās saites un informācijas par līdzdalības rezultātu, attiecīgi zūd motivācija iesaistīties. Turklāt pieejamā informācija par līdzdalības iespējām nav pieejama savlaicīgi un vienuviet, trūkst proaktīvas uzrunāšanas par iesaisti, līdzdalība nav "gribēta", bet drīzāk formāla, trūkst ērtas iespējas viedokļa sniegšanai, labi organizēta konsultāciju procesa, iniciatīvu izsekojamības, atgriezeniskās saites un līdzdalības rezultātu popularizēšanas, kā arī iedzīvotāju uzrunāšanai netiek izmantota skaidra un saprotama izteiksme. Līdz ar to sabiedrības līdzdalība praksē valsts un pašvaldību darbā netiek nodrošināta pietiekamā apmērā un efektīvi. Tādējādi ir radies sabiedrības pieprasījums un nepieciešamība pēc jēgpilnām līdzdalības iespējām un jaunu un inovatīvu iesaistes metožu un rīku attīstības, kā arī ir nepieciešams pilnveidot procesu, kādā sabiedrība var iesaistīties un līdzdarboties publiskajā pārvaldē.
Augstāk minēto problēmu risināšanai Valsts kanceleja ir izstrādājusi jaunu noteikumu projektu “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu izstrādes procesā”2 (turpmāk - VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projekts), kas turpmāk noteiks sabiedrības līdzdalības kārtību valsts un pašvaldību institūciju attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu izstrādes procesā. VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projekta mērķis ir sekmēt jēgpilnu, efektīvu, atklātu, ietverošu, savlaicīgu un atbildīgu sabiedrības līdzdalību attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu izstrādes procesā, tādējādi paaugstinot minētā procesa kvalitāti un rezultātu atbilstību sabiedrības vajadzībām un interesēm. VK sabiedrības līdzdalības noteikumi arī aktualizēs kārtību, kādā institūcijas nodrošina sabiedrības līdzdalības iespējas un precizēt sabiedrības līdzdalības procesā iesaistīto pušu rīcību un atbildību līdzdalības iespēju nodrošināšanai atbilstoši pastāvošajai praksei.
Tādēļ LPA aicina veidot grozījumus Ministru kabineta 2015. gada 13. janvāra noteikumos Nr. 18 "Kārtība, kādā novērtē paredzētās darbības ietekmi uz vidi un akceptē paredzēto darbību" saskaņā ar Valsts kancelejas virzīto jauno noteikumu projektu “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu izstrādes procesā”. Konkrētāk, aicinām iesaistīties proaktīvā sabiedrības mērķgrupu, vai organizāciju, kas pārstāv mērķgrupas, iesaistīšanā visos attīstības plānošanas dokumentu vai tiesību aktu projekta virzības posmos ar šīm mērķa grupām piemērotiem līdzdalības veidiem.
Lai VARAM noteikumu projekts nebūtu pretrunā VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projektam un radītu labvēlīgus priekšnosacījumu dažādu mērķgrupu iesaistei līdzdalības procesā, LPA aicina izteikt 41. punktu šādā redakcijā:
"41. Ierosinātājs publiskajā apspriešanā iesaista sabiedrības mērķgrupas vai organizācijas, kas pārstāv mērķgrupu, kuras tieši skars attiecīgais tiesību akts, un nodrošina sanāksmes norisi, ar sabiedrisko apspriešanu saistītās informācijas pieejamību un saprotamību tiešajai mērķgrupai nepieciešamajā un piemērotākajā formātā, izmantojot dažādas metodes un informācijas kanālus, lai sasniegt mērķauditoriju. Organizējot sanāksmi neklātienes vai hibrīdformā, ierosinātājs nodrošina atbilstošu tehnisko nodrošinājumu visiem sanāksmes dalībniekiem. Neklātienes vai hibrīdformas sanāksmei sagatavo videoprezentāciju, kuru ievietoto ierosinātāja tīmekļvietnē un tā ir pieejama sabiedrībai vismaz septiņas dienas pēc sanāksmes."
Savukārt 25. punktu izteikt šādā redakcijā:
"25. Ja saskaņā ar biroja vai pašvaldības pieprasījumu vai ierosinātāja iniciatīvu tiek organizēta sākotnējā sanāksme, paziņojumā par sākotnējo apspriešanu papildus norāda sākotnējās sanāksmes norises vietu, laiku, formātu un atbildīgās amatpersonas kontaktinformāciju ne mazāk kā 14 dienu pirms apspriedes sabiedriskās apspriešanas. Neklātienes vai hibdrīdformas sanāksmes gadījumā norādot tiešraides vietu un tīmekļvietnes saiti. Ierosinātājs sākotnējo sanāksmi organizē klātienē, neklātienē vai hibrīdformā, atkarībā no mērķgrupai vai organizācijas, kas pārstāv mērķgrupu, kuras tieši skars attiecīgais tiesību akts, pieejamākā un piemērotākā norises formāta. Organizējot sākotnējo sanāksmi neklātienes vai hibrīdformā, ierosinātājs nodrošina atbilstošu tehnisko nodrošinājumu, tai skaitā pārliecinoties, ka izvēlētais formāts ir pieejams visiem sanāksmes dalībniekiem. Neklātienes vai hibrīdformas sanāksmei sagatavo videoprezentāciju, kuru ievietoto ierosinātāja tīmekļvietnē un tā ir pieejama sabiedrībai vismaz septiņas dienas pēc sanāksmes."
LPA aicina norādīt ne tikai apspriešanas norises vietu un laiku, bet arī veidu un atbildīgās amatpersonas kontaktinformāciju, kas ir saskaņā ar VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projekta 13.1. apakšpunktu. Vienlaikus vēršam uzmnaību, ka saskaņā ar VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projekta 13.2. apakšpunktu, organizatoru institūcijai ir jānodrošina, ka ne mazāk kā 14 dienas pirms apspriedes visa ar sanāksmi saistītā informācija ir pieejama TAP portālā vai institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" atkarībā no tā, kāda institūcija organizē apspriedi un ka pieteikšanās dalībai notiek.
1 https://www.mk.gov.lv/lv/media/694/download https://petijumi.mk.gov.lv/sites/default/files/title_file/Atskaite_VK_092019%20%28003%29.pdf
2 https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/72519a33-9ae6-4b13-90ae-7696b3a4dddc
Valsts kancelejas 2018. un 2019. gadu aptauju rezultāti1 liecina, ka sabiedrība vēlas iesaistīties agrīnā plānošanas dokumentu un tiesību aktu izstrādes stadijā, taču valsts pārvaldes un pašvaldību iestāžu informācija par līdzdalības iespējām lielākoties nav savlaicīga, pietiekama un saprotama, trūkst konstruktīvas diskusijas, trūkst atgriezeniskās saites un informācijas par līdzdalības rezultātu, attiecīgi zūd motivācija iesaistīties. Turklāt pieejamā informācija par līdzdalības iespējām nav pieejama savlaicīgi un vienuviet, trūkst proaktīvas uzrunāšanas par iesaisti, līdzdalība nav "gribēta", bet drīzāk formāla, trūkst ērtas iespējas viedokļa sniegšanai, labi organizēta konsultāciju procesa, iniciatīvu izsekojamības, atgriezeniskās saites un līdzdalības rezultātu popularizēšanas, kā arī iedzīvotāju uzrunāšanai netiek izmantota skaidra un saprotama izteiksme. Līdz ar to sabiedrības līdzdalība praksē valsts un pašvaldību darbā netiek nodrošināta pietiekamā apmērā un efektīvi. Tādējādi ir radies sabiedrības pieprasījums un nepieciešamība pēc jēgpilnām līdzdalības iespējām un jaunu un inovatīvu iesaistes metožu un rīku attīstības, kā arī ir nepieciešams pilnveidot procesu, kādā sabiedrība var iesaistīties un līdzdarboties publiskajā pārvaldē.
Augstāk minēto problēmu risināšanai Valsts kanceleja ir izstrādājusi jaunu noteikumu projektu “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu izstrādes procesā”2 (turpmāk - VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projekts), kas turpmāk noteiks sabiedrības līdzdalības kārtību valsts un pašvaldību institūciju attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu izstrādes procesā. VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projekta mērķis ir sekmēt jēgpilnu, efektīvu, atklātu, ietverošu, savlaicīgu un atbildīgu sabiedrības līdzdalību attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu izstrādes procesā, tādējādi paaugstinot minētā procesa kvalitāti un rezultātu atbilstību sabiedrības vajadzībām un interesēm. VK sabiedrības līdzdalības noteikumi arī aktualizēs kārtību, kādā institūcijas nodrošina sabiedrības līdzdalības iespējas un precizēt sabiedrības līdzdalības procesā iesaistīto pušu rīcību un atbildību līdzdalības iespēju nodrošināšanai atbilstoši pastāvošajai praksei.
Tādēļ LPA aicina veidot grozījumus Ministru kabineta 2015. gada 13. janvāra noteikumos Nr. 18 "Kārtība, kādā novērtē paredzētās darbības ietekmi uz vidi un akceptē paredzēto darbību" saskaņā ar Valsts kancelejas virzīto jauno noteikumu projektu “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu izstrādes procesā”. Konkrētāk, aicinām iesaistīties proaktīvā sabiedrības mērķgrupu, vai organizāciju, kas pārstāv mērķgrupas, iesaistīšanā visos attīstības plānošanas dokumentu vai tiesību aktu projekta virzības posmos ar šīm mērķa grupām piemērotiem līdzdalības veidiem.
Lai VARAM noteikumu projekts nebūtu pretrunā VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projektam un radītu labvēlīgus priekšnosacījumu dažādu mērķgrupu iesaistei līdzdalības procesā, LPA aicina izteikt 41. punktu šādā redakcijā:
"41. Ierosinātājs publiskajā apspriešanā iesaista sabiedrības mērķgrupas vai organizācijas, kas pārstāv mērķgrupu, kuras tieši skars attiecīgais tiesību akts, un nodrošina sanāksmes norisi, ar sabiedrisko apspriešanu saistītās informācijas pieejamību un saprotamību tiešajai mērķgrupai nepieciešamajā un piemērotākajā formātā, izmantojot dažādas metodes un informācijas kanālus, lai sasniegt mērķauditoriju. Organizējot sanāksmi neklātienes vai hibrīdformā, ierosinātājs nodrošina atbilstošu tehnisko nodrošinājumu visiem sanāksmes dalībniekiem. Neklātienes vai hibrīdformas sanāksmei sagatavo videoprezentāciju, kuru ievietoto ierosinātāja tīmekļvietnē un tā ir pieejama sabiedrībai vismaz septiņas dienas pēc sanāksmes."
Savukārt 25. punktu izteikt šādā redakcijā:
"25. Ja saskaņā ar biroja vai pašvaldības pieprasījumu vai ierosinātāja iniciatīvu tiek organizēta sākotnējā sanāksme, paziņojumā par sākotnējo apspriešanu papildus norāda sākotnējās sanāksmes norises vietu, laiku, formātu un atbildīgās amatpersonas kontaktinformāciju ne mazāk kā 14 dienu pirms apspriedes sabiedriskās apspriešanas. Neklātienes vai hibdrīdformas sanāksmes gadījumā norādot tiešraides vietu un tīmekļvietnes saiti. Ierosinātājs sākotnējo sanāksmi organizē klātienē, neklātienē vai hibrīdformā, atkarībā no mērķgrupai vai organizācijas, kas pārstāv mērķgrupu, kuras tieši skars attiecīgais tiesību akts, pieejamākā un piemērotākā norises formāta. Organizējot sākotnējo sanāksmi neklātienes vai hibrīdformā, ierosinātājs nodrošina atbilstošu tehnisko nodrošinājumu, tai skaitā pārliecinoties, ka izvēlētais formāts ir pieejams visiem sanāksmes dalībniekiem. Neklātienes vai hibrīdformas sanāksmei sagatavo videoprezentāciju, kuru ievietoto ierosinātāja tīmekļvietnē un tā ir pieejama sabiedrībai vismaz septiņas dienas pēc sanāksmes."
LPA aicina norādīt ne tikai apspriešanas norises vietu un laiku, bet arī veidu un atbildīgās amatpersonas kontaktinformāciju, kas ir saskaņā ar VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projekta 13.1. apakšpunktu. Vienlaikus vēršam uzmnaību, ka saskaņā ar VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projekta 13.2. apakšpunktu, organizatoru institūcijai ir jānodrošina, ka ne mazāk kā 14 dienas pirms apspriedes visa ar sanāksmi saistītā informācija ir pieejama TAP portālā vai institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" atkarībā no tā, kāda institūcija organizē apspriedi un ka pieteikšanās dalībai notiek.
1 https://www.mk.gov.lv/lv/media/694/download https://petijumi.mk.gov.lv/sites/default/files/title_file/Atskaite_VK_092019%20%28003%29.pdf
2 https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/72519a33-9ae6-4b13-90ae-7696b3a4dddc
13.10.2023. 14:59
"Zaļā brīvība"
Biedrība "Zaļā brīvība" aicina veidot grozījumus Ministru kabineta 2015. gada 13. janvāra noteikumos Nr. 18 "Kārtība, kādā novērtē paredzētās darbības ietekmi uz vidi un akceptē paredzēto darbību" saskaņā ar Valsts kancelejas virzīto jauno noteikumu projektu “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu izstrādes procesā”. Konkrētāk, aicinām iesaistīties proaktīvā sabiedrības mērķgrupu, vai organizāciju, kas pārstāv mērķgrupas, iesaistīšanā visos attīstības plānošanas dokumentu vai tiesību aktu projekta virzības posmos ar šīm mērķa grupām piemērotiem līdzdalības veidiem.
Lai VARAM noteikumu projekts nebūtu pretrunā VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projektam un radītu labvēlīgus priekšnosacījumu dažādu mērķgrupu iesaistei līdzdalības procesā, biedrība "Zaļā brīvība" aicina izteikt 41. punktu šādā redakcijā:
"41. Ierosinātājs publiskajā apspriešanā iesaista sabiedrības mērķgrupas vai organizācijas, kas pārstāv mērķgrupu, kuras tieši skars attiecīgais tiesību akts, un nodrošina sanāksmes norisi, ar sabiedrisko apspriešanu saistītās informācijas pieejamību un saprotamību tiešajai mērķgrupai nepieciešamajā un piemērotākajā formātā, izmantojot dažādas metodes un informācijas kanālus, lai sasniegtu mērķauditoriju. Organizējot sanāksmi neklātienes vai hibrīdformā, ierosinātājs nodrošina atbilstošu tehnisko nodrošinājumu visiem sanāksmes dalībniekiem. Neklātienes vai hibrīdformas sanāksmei sagatavo videoprezentāciju, kuru ievietoto ierosinātāja tīmekļvietnē un tā ir pieejama sabiedrībai vismaz septiņas dienas pēc sanāksmes."
Savukārt 25. punktu izteikt šādā redakcijā:
"25. Ja saskaņā ar biroja vai pašvaldības pieprasījumu vai ierosinātāja iniciatīvu tiek organizēta sākotnējā sanāksme, paziņojumā par sākotnējo apspriešanu papildus norāda sākotnējās sanāksmes norises vietu, laiku, formātu un atbildīgās amatpersonas kontaktinformāciju ne mazāk kā 14 dienu pirms apspriedes sabiedriskās apspriešanas. Neklātienes vai hibdrīdformas sanāksmes gadījumā norādot tiešraides vietu un tīmekļvietnes saiti. Ierosinātājs sākotnējo sanāksmi organizē klātienē, neklātienē vai hibrīdformā, atkarībā no mērķgrupai vai organizācijas, kas pārstāv mērķgrupu, kuras tieši skars attiecīgais tiesību akts, pieejamākā un piemērotākā norises formāta. Organizējot sākotnējo sanāksmi neklātienes vai hibrīdformā, ierosinātājs nodrošina atbilstošu tehnisko nodrošinājumu, tai skaitā pārliecinoties, ka izvēlētais formāts ir pieejams visiem sanāksmes dalībniekiem. Neklātienes vai hibrīdformas sanāksmei sagatavo videoprezentāciju, kuru ievietoto ierosinātāja tīmekļvietnē un tā ir pieejama sabiedrībai vismaz septiņas dienas pēc sanāksmes."
Biedrība "Zaļā brīvība" aicina norādīt ne tikai apspriešanas norises vietu un laiku, bet arī veidu un atbildīgās amatpersonas kontaktinformāciju, kas ir saskaņā ar VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projekta 13.1. apakšpunktu. Vienlaikus vēršam uzmnaību, ka saskaņā ar VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projekta 13.2. apakšpunktu, organizatoru institūcijai ir jānodrošina, ka ne mazāk kā 14 dienas pirms apspriedes visa ar sanāksmi saistītā informācija ir pieejama TAP portālā vai institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" atkarībā no tā, kāda institūcija organizē apspriedi un ka pieteikšanās dalībai notiek.
Lai VARAM noteikumu projekts nebūtu pretrunā VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projektam un radītu labvēlīgus priekšnosacījumu dažādu mērķgrupu iesaistei līdzdalības procesā, biedrība "Zaļā brīvība" aicina izteikt 41. punktu šādā redakcijā:
"41. Ierosinātājs publiskajā apspriešanā iesaista sabiedrības mērķgrupas vai organizācijas, kas pārstāv mērķgrupu, kuras tieši skars attiecīgais tiesību akts, un nodrošina sanāksmes norisi, ar sabiedrisko apspriešanu saistītās informācijas pieejamību un saprotamību tiešajai mērķgrupai nepieciešamajā un piemērotākajā formātā, izmantojot dažādas metodes un informācijas kanālus, lai sasniegtu mērķauditoriju. Organizējot sanāksmi neklātienes vai hibrīdformā, ierosinātājs nodrošina atbilstošu tehnisko nodrošinājumu visiem sanāksmes dalībniekiem. Neklātienes vai hibrīdformas sanāksmei sagatavo videoprezentāciju, kuru ievietoto ierosinātāja tīmekļvietnē un tā ir pieejama sabiedrībai vismaz septiņas dienas pēc sanāksmes."
Savukārt 25. punktu izteikt šādā redakcijā:
"25. Ja saskaņā ar biroja vai pašvaldības pieprasījumu vai ierosinātāja iniciatīvu tiek organizēta sākotnējā sanāksme, paziņojumā par sākotnējo apspriešanu papildus norāda sākotnējās sanāksmes norises vietu, laiku, formātu un atbildīgās amatpersonas kontaktinformāciju ne mazāk kā 14 dienu pirms apspriedes sabiedriskās apspriešanas. Neklātienes vai hibdrīdformas sanāksmes gadījumā norādot tiešraides vietu un tīmekļvietnes saiti. Ierosinātājs sākotnējo sanāksmi organizē klātienē, neklātienē vai hibrīdformā, atkarībā no mērķgrupai vai organizācijas, kas pārstāv mērķgrupu, kuras tieši skars attiecīgais tiesību akts, pieejamākā un piemērotākā norises formāta. Organizējot sākotnējo sanāksmi neklātienes vai hibrīdformā, ierosinātājs nodrošina atbilstošu tehnisko nodrošinājumu, tai skaitā pārliecinoties, ka izvēlētais formāts ir pieejams visiem sanāksmes dalībniekiem. Neklātienes vai hibrīdformas sanāksmei sagatavo videoprezentāciju, kuru ievietoto ierosinātāja tīmekļvietnē un tā ir pieejama sabiedrībai vismaz septiņas dienas pēc sanāksmes."
Biedrība "Zaļā brīvība" aicina norādīt ne tikai apspriešanas norises vietu un laiku, bet arī veidu un atbildīgās amatpersonas kontaktinformāciju, kas ir saskaņā ar VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projekta 13.1. apakšpunktu. Vienlaikus vēršam uzmnaību, ka saskaņā ar VK sabiedrības līdzdalības noteikumu projekta 13.2. apakšpunktu, organizatoru institūcijai ir jānodrošina, ka ne mazāk kā 14 dienas pirms apspriedes visa ar sanāksmi saistītā informācija ir pieejama TAP portālā vai institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" atkarībā no tā, kāda institūcija organizē apspriedi un ka pieteikšanās dalībai notiek.
16.10.2023. 13:12