Projekta ID/ Uzdevuma numurs
Tiesību akta/ diskusiju dokumenta nosaukums
Par sadarbības programmu ilgtspējīgas pilsētmobilitātes plānošanai
Līdzdalības veids
Publiskā apspriešana
Sākotnēji identificētās problēmas apraksts
Eiropas Komisija jau vairākus gadus ir aktīvi popularizējusi ilgtspējīgas pilsētu mobilitātes plānošanas pieeju. Ilgtspējīgas pilsētu mobilitātes plāns (IPMP) palīdz risināt mobilitātes problēmas visai funkcionālajai pilsētas teritorijai, ietverot sinerģijas ar telpiskajiem, enerģētikas un klimata plāniem. Dalībvalstu starpā un to iekšienē šādu plānu īstenošana notiek nevienmērīgi, piemēram, daudzām mazākām un lielākām pilsētām joprojām nav šādu plānu, un tām, kurām tie ir, pastāv lielas atšķirības to kvalitātē. Turklāt ir vajadzīgi lielāki centieni, lai nodrošinātu, ka pastāvošie ilgtspējīgas pilsētloģistikas plāni ir labāk iestrādāti IPMP satvarā un tiek tālāk izstrādāti un īstenoti visā ES. Šiem trūkumiem lielā mērā ir saistība ar to, ka līdz šim bijusi nesaistoša pieeja.
Saskaņā ar 2024. gada 13. jūnija Eiropas Parlamenta un Padomes regulas Nr. (ES) 2024/1679 par Savienības pamatnostādnēm Eiropas transporta tīkla attīstībai un ar ko groza Regulas (ES) 2021/1153 un (ES) Nr. 913/2010 un atceļ Regulu (ES) Nr. 1315/2013 (TEN-T regula), 41. panta 4. punktu dalībvalstīm līdz 2025. gada 19. jūlijam, jāizraugās valsts IPMP kontaktpunktu un jāizveido valsts atbalsta IPMP programmu. TEN-T regulā IPMP pienākumi tiek ierosināti attiecībā uz izveidotajiem pilsētas mezgliem, jo pilsētu mezgliem ir svarīga nozīme TEN-T tīklā, tie ir sākumpunkts vai galamērķis (“pēdējā jūdze”) pasažieriem un kravām, kas pārvietojas TEN-T tīklā.
Saskaņā ar 2024. gada 13. jūnija Eiropas Parlamenta un Padomes regulas Nr. (ES) 2024/1679 par Savienības pamatnostādnēm Eiropas transporta tīkla attīstībai un ar ko groza Regulas (ES) 2021/1153 un (ES) Nr. 913/2010 un atceļ Regulu (ES) Nr. 1315/2013 (TEN-T regula), 41. panta 4. punktu dalībvalstīm līdz 2025. gada 19. jūlijam, jāizraugās valsts IPMP kontaktpunktu un jāizveido valsts atbalsta IPMP programmu. TEN-T regulā IPMP pienākumi tiek ierosināti attiecībā uz izveidotajiem pilsētas mezgliem, jo pilsētu mezgliem ir svarīga nozīme TEN-T tīklā, tie ir sākumpunkts vai galamērķis (“pēdējā jūdze”) pasažieriem un kravām, kas pārvietojas TEN-T tīklā.
Mērķa apraksts
Ņemot vērā, ka Eiropas Komisija uzliek par pienākumu katrai dalībvalstij īstenot sadarbības IPMP programmu, kuras mērķis ir veicināt ilgtspējīgas pilsētu mobilitātes plānu ieviešanu un uzlabot koordināciju starp reģioniem un lielām un mazām pilsētām, Satiksmes ministrija ir izstrādājusi informatīvā ziņojuma projektu par sadarbības programmu ilgtspējīgas pilsētmobilitātes plānošanai, ar kuras palīdzību tiks atbalstītas pilsētas, stiprināta pārvaldība un palielināta valsts mēroga koordinācija, plānošana un ilgtspējīgas pilsētmobilitātes politikas īstenošana, un uzlabota koordinācija starp reģioniem, pilsētām, kā arī starp pilsētām un lauku apvidiem.
Politikas jomas
Transporta un sakaru politika
Teritorija
Latvija
Norises laiks
25.04.2025. - 09.05.2025.
Informācija
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 7.3.apakšpunktam, sabiedrībai dota iespēja sniegt viedokli par noteikumu projektu tā izstrādes stadijā.
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
JāSkaidrojums un ietekme
Pašvaldības, plānošanas reģioni
Sagatavoja
Sintija Ziedone (SAM)
Atbildīgā persona
Andulis Židkovs (SAM)
Izsludināšanas datums
25.04.2025. 08:16
Iesniegtie iebildumi / priekšlikumi
Iebilduma / priekšlikuma iesniedzējs
Iebilduma / priekšlikuma būtība
Iesniegts
Leontijs Morozs
Leontijs Morozs, Rīgas domes deputāta amata kandidāts, “Latvija Pirmajā Vietā”
Kā rīdzinieks, uzņēmējs un tēvs, esmu nobažījies par ierosinājumiem ierobežot privāto transportu pilsētā, samazināt autostāvvietu skaitu un paplašināt zonas, kur automašīnu satiksme būs ierobežota.
Lai arī ilgtspējīgas mobilitātes mērķi ir svarīgi, uzskatu, ka šādas izmaiņas ir rūpīgi jāizvērtē, ņemot vērā ne tikai teorētiskus apsvērumus, bet arī reālo ietekmi uz iedzīvotājiem, ekonomiku un praktisko īstenojamību.
Mani galvenie apsvērumi ir šādi:
Ietekme uz ekonomiku:
Uzņēmumiem, jo īpaši mazajiem un vidējiem, piekļuves un kustības ierobežojumi var radīt papildu izaicinājumus, piemēram, apgrūtinātu klientu piekļuvi un piegādes loģistikas sarežģījumus. Ir svarīgi ņemt vērā, ka šobrīd uzņēmēji jau saskaras ar ekonomiskām grūtībām, īpaši Rīgas centrā.
Ietekme uz iedzīvotāju mobilitāti:
Daudziem iedzīvotājiem, tostarp ģimenēm, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar kustību ierobežojumiem, personīgais transportlīdzeklis ir būtisks ikdienas pārvietošanās līdzeklis. Ir svarīgi izvērtēt, kā šādi ierobežojumi varētu ietekmēt viņu neatkarību un iespējas piekļūt pakalpojumiem.
Sabiedriskā transporta pieejamība:
Rīgas sabiedriskā transporta sistēmai ir nepieciešami ievērojami uzlabojumi un investīcijas, lai tā varētu efektīvi apkalpot pieaugošu pasažieru skaitu. Pirms ieviešam ierobežojumus privātajam transportam, mums ir jānodrošina, ka sabiedriskais transports spēj nodrošināt uzticamas un ērtas alternatīvas.
Ilgtspēja un praktiskums:
Es atbalstu ilgtspējīgu attīstību, bet uzskatu, ka jebkuriem transporta politikas lēmumiem ir jābūt pamatotiem ar rūpīgu analīzi un praktisku izvērtējumu. Ir svarīgi ņemt vērā Rīgas specifiskos apstākļus un iedzīvotāju vajadzības.
Sabiedrības iesaiste:
Būtiski ir nodrošināt plašu un iekļaujošu sabiedrisko apspriešanu par jebkuriem ierosinājumiem, kas varētu būtiski ietekmēt iedzīvotāju pārvietošanos un uzņēmējdarbību. Lēmumiem jābūt balstītiem uz dialogu un sadarbību.
Secinājums:
Pirms jebkādu ierobežojumu ieviešanas ir jāizstrādā un jāīsteno efektīvas alternatīvas, piemēram, droša veloinfrastruktūra, uzlaboti sabiedriskā transporta pakalpojumi un auto koplietošanas iespējas. Tikai tad mēs varam virzīties uz ilgtspējīgu mobilitāti, kas nodrošina līdzsvaru starp vides aizsardzību, ekonomisko attīstību un iedzīvotāju labklājību.
Ar cieņu,
Leontijs Morozs
“Latvija Pirmajā Vietā”
Kā rīdzinieks, uzņēmējs un tēvs, esmu nobažījies par ierosinājumiem ierobežot privāto transportu pilsētā, samazināt autostāvvietu skaitu un paplašināt zonas, kur automašīnu satiksme būs ierobežota.
Lai arī ilgtspējīgas mobilitātes mērķi ir svarīgi, uzskatu, ka šādas izmaiņas ir rūpīgi jāizvērtē, ņemot vērā ne tikai teorētiskus apsvērumus, bet arī reālo ietekmi uz iedzīvotājiem, ekonomiku un praktisko īstenojamību.
Mani galvenie apsvērumi ir šādi:
Ietekme uz ekonomiku:
Uzņēmumiem, jo īpaši mazajiem un vidējiem, piekļuves un kustības ierobežojumi var radīt papildu izaicinājumus, piemēram, apgrūtinātu klientu piekļuvi un piegādes loģistikas sarežģījumus. Ir svarīgi ņemt vērā, ka šobrīd uzņēmēji jau saskaras ar ekonomiskām grūtībām, īpaši Rīgas centrā.
Ietekme uz iedzīvotāju mobilitāti:
Daudziem iedzīvotājiem, tostarp ģimenēm, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar kustību ierobežojumiem, personīgais transportlīdzeklis ir būtisks ikdienas pārvietošanās līdzeklis. Ir svarīgi izvērtēt, kā šādi ierobežojumi varētu ietekmēt viņu neatkarību un iespējas piekļūt pakalpojumiem.
Sabiedriskā transporta pieejamība:
Rīgas sabiedriskā transporta sistēmai ir nepieciešami ievērojami uzlabojumi un investīcijas, lai tā varētu efektīvi apkalpot pieaugošu pasažieru skaitu. Pirms ieviešam ierobežojumus privātajam transportam, mums ir jānodrošina, ka sabiedriskais transports spēj nodrošināt uzticamas un ērtas alternatīvas.
Ilgtspēja un praktiskums:
Es atbalstu ilgtspējīgu attīstību, bet uzskatu, ka jebkuriem transporta politikas lēmumiem ir jābūt pamatotiem ar rūpīgu analīzi un praktisku izvērtējumu. Ir svarīgi ņemt vērā Rīgas specifiskos apstākļus un iedzīvotāju vajadzības.
Sabiedrības iesaiste:
Būtiski ir nodrošināt plašu un iekļaujošu sabiedrisko apspriešanu par jebkuriem ierosinājumiem, kas varētu būtiski ietekmēt iedzīvotāju pārvietošanos un uzņēmējdarbību. Lēmumiem jābūt balstītiem uz dialogu un sadarbību.
Secinājums:
Pirms jebkādu ierobežojumu ieviešanas ir jāizstrādā un jāīsteno efektīvas alternatīvas, piemēram, droša veloinfrastruktūra, uzlaboti sabiedriskā transporta pakalpojumi un auto koplietošanas iespējas. Tikai tad mēs varam virzīties uz ilgtspējīgu mobilitāti, kas nodrošina līdzsvaru starp vides aizsardzību, ekonomisko attīstību un iedzīvotāju labklājību.
Ar cieņu,
Leontijs Morozs
“Latvija Pirmajā Vietā”
29.04.2025. 11:39
Aksels Ruperts - Liepājas valstspilsētas pašvaldība
Liepājas valstspilsētas pašvaldība ir iepazinusies ar Satiksmes ministrijas izstrādāto informatīvā ziņojuma projektu "Par sadarbības programmu ilgtspējīgas pilsētmobilitātes plānošanai" un kopumā atbalsta tā virzību un saturu. Vēršam uzmanību, ka Liepājas pašvaldība jau šobrīd ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu izstrādā Integrēto mobilitātes rīcības plānu 2035.gadam, ievērojot IPMP metodoloģiskos principus un vadlīnijas (vairāk informācijas par projektu un plāna izstrādi pieejama šeit: https://www.liepaja.lv/projekti/projekts-plani-ilgtspejigas-pilsetvides-mobilitates-ricibam-plans-for-urban-mobility-actions-puma/?q=pl%C4%81ni%20ilgt). Plāna izstrādi paredzēts pabeigt un apstiprināt Liepājas valstspilsētas pašvaldības domē līdz 2025.gada beigām.
Liepājas pašvaldība jau ir guvusi ieskatu IPMP izstrādē un redz potenciālās jomas, kuras pašvaldība nevar viena pati atrisināt savu funkciju ietvaros un kuras būtu jārisina valsts un reģiona līmenī, piemēram, reģionālā un starppilsētu satiksmes uzlabošana, dzelzceļa transports, vienota biļešu sistēma u.c. Līdz ar to, apliecinām, ka esam gatavi iesaistīties pilotprojektos, pieredzes apmaiņas semināros u.c. aktivitātes apakšgrupas par sadarbības IPMP programmas īstenošanu darbā un dalīties ar praktisko pieredzi.
Cieņā
Aksels Ruperts
Liepājas Centrālā administrācija
Attīstības pārvalde, Ekonomikas un stratēģiskās plānošanas nodaļa - Eksperts stratēģiskās plānošanas jautājumos
Tālrunis: +371 63 404 758
E-pasts: aksels.ruperts@liepaja.lv
Rožu iela 6, Liepāja, LV-3401, Latvija
Liepājas pašvaldība jau ir guvusi ieskatu IPMP izstrādē un redz potenciālās jomas, kuras pašvaldība nevar viena pati atrisināt savu funkciju ietvaros un kuras būtu jārisina valsts un reģiona līmenī, piemēram, reģionālā un starppilsētu satiksmes uzlabošana, dzelzceļa transports, vienota biļešu sistēma u.c. Līdz ar to, apliecinām, ka esam gatavi iesaistīties pilotprojektos, pieredzes apmaiņas semināros u.c. aktivitātes apakšgrupas par sadarbības IPMP programmas īstenošanu darbā un dalīties ar praktisko pieredzi.
Cieņā
Aksels Ruperts
Liepājas Centrālā administrācija
Attīstības pārvalde, Ekonomikas un stratēģiskās plānošanas nodaļa - Eksperts stratēģiskās plānošanas jautājumos
Tālrunis: +371 63 404 758
E-pasts: aksels.ruperts@liepaja.lv
Rožu iela 6, Liepāja, LV-3401, Latvija
08.05.2025. 14:24
Anita Līce - Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienība "RĪGAS METROPOLE"
Lai novērstu interpretācijas iespējas, lūdzam Ziņojumā skaidrot vai papildināt ar informāciju, kas ir uzskatāmi par “patērētājiem” 8. lappaspusē "IPMP elements “mobilitātes pārvaldības plāni ar darbībām, kuru mērķis ir panākt pāreju uz ilgtspējīgākiem mobilitātes modeļiem svārstmigrantiem, patērētājiem un studentiem (to starpā tiem, kas nāk no apkārtējām piepilsētu un lauku teritorijām) tādās nozarēs kā tautsaimniecība (tostarp, izglītība, veselība, mazumtirdzniecība un tūrisms/kultūra)” kontekstā.
Lūdzam Ziņojumā (6.lpp) vārdus “cenas ziņā pieejama” aizstāt ar vārdiem "cenas ziņā taisnīga”, t.i., tāda cena, kas pietuvināta reālajām izmaksām (degviela, transportlīdzekļu vadītāju alga utml.).
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 13.07.2024. regulas Nr. 2024/1679 par Savienības pamatnostādnēm Eiropas transporta tīkla attīstībai (turpmāk – Regula) IPMP ir izstrādājams pilsētu funkcionālajām teritorijām, tostarp plānam jāaptver svārstsatiksmes zonu minētajā pilsētu teritorijā vai tās tuvumā. Attiecīgi ierosinām Ziņojumā tekstu (8-9. lpp) izteikt šādā redakcijā:
“Līdz ar to sadarbības IPMP programma tiks īstenota Rīgas funkcionālās teritorijas jeb Rīgas metropoles areāla robežās, saskaņā ar TEN-T regulā noteikto, kas paredz vienu pilsētas mezglu – Rīga.”.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka IPMP mērķis – nodrošināt kvalitatīvu, drošu, zema emisiju mobilitāti visā Rīgas funkcionālajā teritorijā, aptverot arī piepilsētas un lauku teritorijas. Attiecīgi šo mērķi nevarēs sasniegt, ja IPMP tiks izstrādāts tikai Rīgas robežās.
Ziņojuma 10. lpp. pie Sadarbības IPMP programmas galvenie īstenojamie pasākumi:
"Nr.7 Sniegt atbalstu pilsētām, lai tās varētu piesaistīt darbiniekus administratīvās spējas nodrošināšanai un pieņemt darbā ekspertus pagaidu atbalstam." lūdzam Ziņojumā skaidrot, kāda veida atbalsts ir plānots, piemēram, finansiāls.
Lūdzam sniegt papildu informāciju/skaidrojumu par Ziņojumā minēto (10.-11. lpp.), proti, vai sadarbības IPMP programmas galveno īstenojamo pasākumu izpildes termiņi (01.07.2026.) pasākumiem Nr. 4, Nr.11 un Nr.13 ir lietderīgi, ja IPMP izstrāde jau būs procesā. Šādā situācijā atbalsta funkcija neizpildās.
Ziņojuma 11. lpp. Nr.14 Aprēķināt ilgtspējīgas pilsētmobilitātes rādītājus, izmantojot Eiropas Komisijas metodiku. - ņemot vērā, ka Regula nosaka, ka ilgtspējīgas mobilitātes rādītāju vērtības ir jāsniedz komisijai līdz 31.12.2027., kā arī specifiski termiņi var tikt precizēti līdz ar šogad plānoto Eiropas Komisijas īstenošanas aktu par rādītājiem, lūdzam skaidrot, vai Satiksmes ministrijas ieskatā ir paredzams, ka Rīgas metropoles areālā rādītāju vērtības būs jau noteiktas līdz 01.07.2026.?
Mūsu ieskatā, ņemot vērā, ka rādītāji un metodika tiks noteikta līdz 19.07.2025., kā arī rādītāju vērtību iegūšana prasīs papildu datu ieguvi un resursus, pastāv risks to kvalitatīvai ieguvei līdz 01.07.2026.
Papildus lūdzam izvērtēt līdzatbildīgo institūciju papildināšanu ar paredzamajiem datu turētājiem, piemēram, CSP, Latvijas Nacionālo piekļuves punktu u.c.
Ziņojuma 11.lpp. pie īstenojamā pasākuma Nr. 16, lūdzam sniegt plašāku skaidrojumu par to, ko ietver īstenojamais pasākums Nr.16.
Ziņojuma 14. lpp. Satiksmes ministrija norāda, ka "...nav nepieciešams izveidot jaunu darba grupu vai nodot funkcijas sadarbības IPMP programmas īstenošanai kādai institūcijai, bet norāda, ka to ir iespējams īstenot esošās darba grupas “Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta plānošanas koordinācijas darba grupa” ietvaros izveidojot apakšgrupu, kas būtu atbildīga par sadarbības IPMP programmas īstenošanu.". Rīgas valstspilsētas pašvaldība vērš uzmanību, ka esošās darba grupas ietvaros nominētie pārstāvji, visticamāk, saglabājami kā vadības darba grupas līmenis, vienlaikus, veidojot apakšgrupu, ir potenciāli nepieciešama plašāka ekspertu līmeņa speciālistu iesaiste. Ņemot vērā jautājumus, kas risināmi pilsētu mezglu veiksmīgai ieviešanai, potenciāli ir arī izvērtējama darba grupā iesaistīto institūciju paplašināšana. Pēc Ziņojumā pieejamās informācijas nav noprotams, vai apakšgrupas sastāvā būs iekļauti tie paši pārstāvji, kas esošajā darba grupā, jo pastāv risks, ka pārstāvji, kas ir kompetenti sniegt viedokli par sabiedrisko transportu nav tie paši pārstāvji, kas ir kompetenti sniegt viedokli par satiksmes drošību, koplietošanu, mikro mobilitāti, ietekmi uz vidi utt.
Nav skaidra robeža starp “Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta plānošanas koordinācijas darba grupa” darba grupas apakšgrupas atbalsta funkciju IPMP izstrādē (tabulā minētie pasākumi) un iesaisti pašā plāna izstrādē. Pirmsšķietami secināms, ka apakšgrupa izstrādās arī IPMP sadaļu “piedalīsies esošās situācijas analīzē un esošo plānošanas dokumentu un pētījumu integrācijā, tāpat tiks sniegts atbalsts stratēģiskā ietvara izstrādē – mērķi, prioritātes, rīcības virzieni un sasniedzamie rādītāji”. Attiecīgi lūdzam Ziņojumā detalizētāk nodalīt funkcijas.
Lūdzu Ziņojumā vārdus “Rīgas dome” aizstāt ar vārdiem “Rīgas valstspilsētas pašvaldība”.
Lūdzam Ziņojumā (6.lpp) vārdus “cenas ziņā pieejama” aizstāt ar vārdiem "cenas ziņā taisnīga”, t.i., tāda cena, kas pietuvināta reālajām izmaksām (degviela, transportlīdzekļu vadītāju alga utml.).
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 13.07.2024. regulas Nr. 2024/1679 par Savienības pamatnostādnēm Eiropas transporta tīkla attīstībai (turpmāk – Regula) IPMP ir izstrādājams pilsētu funkcionālajām teritorijām, tostarp plānam jāaptver svārstsatiksmes zonu minētajā pilsētu teritorijā vai tās tuvumā. Attiecīgi ierosinām Ziņojumā tekstu (8-9. lpp) izteikt šādā redakcijā:
“Līdz ar to sadarbības IPMP programma tiks īstenota Rīgas funkcionālās teritorijas jeb Rīgas metropoles areāla robežās, saskaņā ar TEN-T regulā noteikto, kas paredz vienu pilsētas mezglu – Rīga.”.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka IPMP mērķis – nodrošināt kvalitatīvu, drošu, zema emisiju mobilitāti visā Rīgas funkcionālajā teritorijā, aptverot arī piepilsētas un lauku teritorijas. Attiecīgi šo mērķi nevarēs sasniegt, ja IPMP tiks izstrādāts tikai Rīgas robežās.
Ziņojuma 10. lpp. pie Sadarbības IPMP programmas galvenie īstenojamie pasākumi:
"Nr.7 Sniegt atbalstu pilsētām, lai tās varētu piesaistīt darbiniekus administratīvās spējas nodrošināšanai un pieņemt darbā ekspertus pagaidu atbalstam." lūdzam Ziņojumā skaidrot, kāda veida atbalsts ir plānots, piemēram, finansiāls.
Lūdzam sniegt papildu informāciju/skaidrojumu par Ziņojumā minēto (10.-11. lpp.), proti, vai sadarbības IPMP programmas galveno īstenojamo pasākumu izpildes termiņi (01.07.2026.) pasākumiem Nr. 4, Nr.11 un Nr.13 ir lietderīgi, ja IPMP izstrāde jau būs procesā. Šādā situācijā atbalsta funkcija neizpildās.
Ziņojuma 11. lpp. Nr.14 Aprēķināt ilgtspējīgas pilsētmobilitātes rādītājus, izmantojot Eiropas Komisijas metodiku. - ņemot vērā, ka Regula nosaka, ka ilgtspējīgas mobilitātes rādītāju vērtības ir jāsniedz komisijai līdz 31.12.2027., kā arī specifiski termiņi var tikt precizēti līdz ar šogad plānoto Eiropas Komisijas īstenošanas aktu par rādītājiem, lūdzam skaidrot, vai Satiksmes ministrijas ieskatā ir paredzams, ka Rīgas metropoles areālā rādītāju vērtības būs jau noteiktas līdz 01.07.2026.?
Mūsu ieskatā, ņemot vērā, ka rādītāji un metodika tiks noteikta līdz 19.07.2025., kā arī rādītāju vērtību iegūšana prasīs papildu datu ieguvi un resursus, pastāv risks to kvalitatīvai ieguvei līdz 01.07.2026.
Papildus lūdzam izvērtēt līdzatbildīgo institūciju papildināšanu ar paredzamajiem datu turētājiem, piemēram, CSP, Latvijas Nacionālo piekļuves punktu u.c.
Ziņojuma 11.lpp. pie īstenojamā pasākuma Nr. 16, lūdzam sniegt plašāku skaidrojumu par to, ko ietver īstenojamais pasākums Nr.16.
Ziņojuma 14. lpp. Satiksmes ministrija norāda, ka "...nav nepieciešams izveidot jaunu darba grupu vai nodot funkcijas sadarbības IPMP programmas īstenošanai kādai institūcijai, bet norāda, ka to ir iespējams īstenot esošās darba grupas “Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta plānošanas koordinācijas darba grupa” ietvaros izveidojot apakšgrupu, kas būtu atbildīga par sadarbības IPMP programmas īstenošanu.". Rīgas valstspilsētas pašvaldība vērš uzmanību, ka esošās darba grupas ietvaros nominētie pārstāvji, visticamāk, saglabājami kā vadības darba grupas līmenis, vienlaikus, veidojot apakšgrupu, ir potenciāli nepieciešama plašāka ekspertu līmeņa speciālistu iesaiste. Ņemot vērā jautājumus, kas risināmi pilsētu mezglu veiksmīgai ieviešanai, potenciāli ir arī izvērtējama darba grupā iesaistīto institūciju paplašināšana. Pēc Ziņojumā pieejamās informācijas nav noprotams, vai apakšgrupas sastāvā būs iekļauti tie paši pārstāvji, kas esošajā darba grupā, jo pastāv risks, ka pārstāvji, kas ir kompetenti sniegt viedokli par sabiedrisko transportu nav tie paši pārstāvji, kas ir kompetenti sniegt viedokli par satiksmes drošību, koplietošanu, mikro mobilitāti, ietekmi uz vidi utt.
Nav skaidra robeža starp “Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta plānošanas koordinācijas darba grupa” darba grupas apakšgrupas atbalsta funkciju IPMP izstrādē (tabulā minētie pasākumi) un iesaisti pašā plāna izstrādē. Pirmsšķietami secināms, ka apakšgrupa izstrādās arī IPMP sadaļu “piedalīsies esošās situācijas analīzē un esošo plānošanas dokumentu un pētījumu integrācijā, tāpat tiks sniegts atbalsts stratēģiskā ietvara izstrādē – mērķi, prioritātes, rīcības virzieni un sasniedzamie rādītāji”. Attiecīgi lūdzam Ziņojumā detalizētāk nodalīt funkcijas.
Lūdzu Ziņojumā vārdus “Rīgas dome” aizstāt ar vārdiem “Rīgas valstspilsētas pašvaldība”.
09.05.2025. 20:04
Atlasīti 3 ieraksti.
Ierakstu skaits lapā25
