Atzinums

Projekta ID
23-TA-835
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
05.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka pirmajā e-lietas ieviešanas posmā, izveidojot vienotu elektronisku tiesvedības procesu tiek nodrošināta informācijas apmaiņu ne tikai starp tiesām, prokuratūru, procesa dalībniekiem un citām ar tiesvedību saistītu iestāžu informācijas sistēmām, bet arī starp nolēmumu izpildes iestādēm un procesa dalībniekiem. Attiecīgi iesakām papildināt progresa ziņojuma 4. punkta 16. apakšpunkta trešās rindkopas pirmo teikumu, izsakot to šādā redakcijā: "E-lieta ir viena no digitālās transformācijas iniciatīvām, kura vairākos posmos līdz 2026. gadam paredz pakāpenisku pāreju uz elektronisku izmeklēšanas, tiesvedības un nolēmumu izpildes procesu, pirmajā e-lietas ieviešanas posmā, izveidojot vienotu elektronisku tiesvedības procesu un nodrošinot informācijas apmaiņu starp tiesām, prokuratūru, nolēmumu izpildes iestādēm, procesa dalībniekiem un citām ar tiesvedību saistītu iestāžu informācijas sistēmām."
Vienlaicīgi lūdzam pārskatīt progresa ziņojuma 4. punkta 16. apakšpunkta ceturto rindkopu un vārda "komplicēts" lietojumu tajā, izvērtējot formulējuma korektumu, nepieciešamības gadījumā, dzēšot vai aizstājot vārdu "komplicēts". 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Iesakām pārbaudīt un nepieciešamības gadījumā precizēt progresa ziņojuma 4. punkta 9. apakšpunktā veikto valsts kapitālsabiedrību, kas piedalījās Latvijas uzņēmumu inovācijas platformas izveidē, uzskaitījumu. Vēršam uzmanību tieši uz "Lattelecom", kas pašlaik zināms kā "TET". Tāpat vēršam uzmanību, ka pamatojoties uz Ministru kabineta 2022. gada 15. novembra rīkojumu Nr.808 "Par Pārresoru koordinācijas centra likvidāciju" ar 2023. gada 1. martu ir likvidēts Ministru prezidenta pakļautībā esošais Pārresoru koordinācijas centrs, pievienojot to Valsts kancelejai. Attiecīgi lūdzam papildināt progresa ziņojuma 4. punkta 9. apakšpunkta piezīmi par Pārresoru koordinācijas centru.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ierosinām anotācijā precizēt atsauces uz Eiropas Savienības tiesību aktiem, noformējot tās atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 170.-172. punktam, piemēram, Komisijas 2022. gada 12. decembra Īstenošanas direktīva (ES) 2022/2438, ar ko attiecībā uz Savienības reglamentētajiem nekarantīnas kaitīgajiem organismiem uz dekoratīvo augu pavairošanas materiāla, augļaugu pavairošanas materiāla un uz augļu ražošanai paredzētiem augļaugiem groza Direktīvu 93/49/EEK un Īstenošanas direktīvu 2014/98/ES. Minētais attiecas piemēram uz progresa ziņojumā minēto "ES Padomes 2018. gada 22. maija ieteikumu par pamatkompetencēm mūžizglītībā".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt atsauces uz Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumiem Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" un ievērot konsekvenci to pierakstā. Norādām, ka daļa, tiek pierakstīta korekti, citiem tiek pierakstīts tikai nosaukums, citos gadījumos nosaukums tiek papildinās ar zemsvītras piezīmi, kas satur konkrētāku informāciju. Attiecīgi iesakām ieviest vienotu pierakstu visiem Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem, nepieciešamības gadījumā, atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām piesakot saīsinājumus (pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots pilnais normatīvā akta nosaukums), piemēram, Ministru kabineta 2022. gada 26. maija rīkojums Nr. 359 "Sabiedrības veselības pamatnostādnes 2021.–2027. gadam" (turpmāk – veselības pamatnostādnes) vai Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija noteikumi Nr. 503 "Noteikumi par aizdevumiem ar kapitāla atlaidi investīciju projektiem komersantiem konkurētspējas veicināšanai"  (turpmāk – noteikumi Nr.503). Attiecīgi iesakām pārskatīt progresa ziņojumā lietotos normatīvo aktu nosaukumus un veikt nepieciešamos precizējumus.
Papildus lūdzam pievērst uzmanību atsaucei uz Ministru kabineta 2020. gada 4. februāra rīkojumu Nr. 46 "Par Latvijas Nacionālo enerģētikas un klimata plānu 2021.-2030. gadam", tieši tajā norādītajam apstiprināšanas datumam, kas atbilstoši oficiālajai informācijai ir 2020. gada 4. februāris, nevis 28.janvāris, kā minēts progresa ziņojumā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam konsekventi veikt saīsinājumu pieteikšanu. Norādām, ka daļa saīsinājumu šobrīd definēti sadaļā "Saīsinājumi, mērvienības un nosacītie apzīmējumi", citi tiek skaidroti tekstā aiz skaidrojamā vārda lietojot "()", citi tiek skaidroti zemsvītras piezīmēs. Citi, savukārt, netiek skaidroti, piemēram, saīsinājums "ESF", "TB", '"ALTUM", "hospis", "zaļais koridors", "Latvijas jaunās valdības Deklarācija" u.c.
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, saīsinājumus piesaka pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots attiecīgais saīsināmais jēdziens vai termins, piemēram, Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca (turpmāk – RAKUS).
Tāpat pieteiktie saīsinājumi konsekventi lietojami tālāk dokumenta tekstā. Attiecīgi iesakām pārskatīt progresa ziņojumā pieteiktos saīsinājumus, lietotos terminus un veikt nepieciešamos precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-